Şimdi Ara

Tesla satışlarda neden 1.likten 18.liğe düştü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46
Cevap
0
Favori
1.622
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumdaki elektrikçi zevat biz böyle çevreciyiz, biz şöyle çevreciyiz, avrupalılar da öyle böyle çevreci, yeşil doğa hikayesi anlatıp anlatıp dururken Avrupa'da elektrikli araç satışları hızla düşmüş. Tesla 1.likten 18.liğe düşmüş. Sebebi de elektrikli araçlara verilen teşviklerin kaldırılması/azaltılması olmuş. Demek ki neymiş, avrupalılar da bizim gibi ekonomi odaklıymış. Çevre mevre hikaye. Türkiye'de teşviklerin bu kadar zayıf olmasına rağmen elektrikli araçların satılması -hele ki ilk yüksek vergili Tesla'lara resmen saldırılması- bence özentiden başka birşey değil.










    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 28 Haziran 2024; 21:40:53 >







  • 10 yaş ve üzeri tesla araçların ortalama pil durumu yüzde 90 


    Üstelik ilk zamanlar tesla pilleri silindirik pillerden toplama, şimdikilere kıyasla teknoloji ve dayanıklılık olarak çok geride olan piller. Şimdi çok daha dayanıklı pil teknolojileri var.


    Araba günde 1 bilemedin 2 saat kullanılıyor. Telefon gün boyu açık. Bu farkı da görmek lazım.

    macbook'um iki senede %90'a indi bile. bunlar otomobil. bir bilgisayardan çok daha zorlu koşullarda çalışıyorlar. zaten sınırlı olan menzilleri pil %70'e inince bile hepten sıkıntılı hale gelecek. tesla bölümünde biri yazmış bayramda ailesi isyan etmiş. bir daha elektrikli ile uzun yola gitmeyiz demişler. menzil, şarj süresi sorunu, yavaş gitmek gerekliliği, istasyon sayısının yetersizliği hala çok fazla dezavantajı var elektriklilerin. işte teşvikler kalkınca satışlar nasıl çalışmış avrupa'da. bence teşvikleri geri getirmek zorunda kalacaklar. bizim romantik tesla'cılar gerçekçi olamıyorlar. elektrikli arabalar hoş ama hala yeterli değil. ben bir 10 sene daha beklerim gibi.

    Teşvikler bitince böyle olacağı belliydi zaten de, bence de asıl sorun bu değil.. asıl sorun elektrikli araçlardaki müthiş değer kaybı. adam EQS'e gitti S63 AMG parası ödedi, şimdi satsa E350 kadar anca ediyor :) çok fena patladı müşteriler bu konuda, bundan sonraki tercihlerinde acaba elektrikli otomobile nasıl bakacaklar. bu mesele bence elektrikli otomobilin geleceğinin belirlenmesinde daha hayati önemli.


    Türkiye'de durum bambaşka, biz Norveç'i bile geçtik elektirikli otomobile teşvik konusunda :) içten yanmalı araçları öyle bir cezalandırıyoruz ki yüksek Ötv ile, elektrikli otomobiller son derece mantıklı hale geliyor, hele ki lüks sınıfta. ucuz elektriğimiz bir yandan, yeni ve ana hatlar üzerinde bulunan şarj istasyonları, bir yandan her otomobilin kıymetli olması falan, tabiki satışlar artmaya devam edecek. çevrecilik gibi şeyler umrumuzda olmadığı ve harici teşvikler olmadığı halde.

    Yav arkadaş, ben senin kadar boş polemik tutkunu adam görmedim :)


    Senin yazdığın araç yeni E-performance modeli, ben EQS ilk çıktığı zaman ki saf benzin S63'ten bashediyorum, yani o zaman satın alanlardan, geçmişte dönük. okudun değil mi ilk paragrafı, tekrar tekrar oku. bırak EQS53, düz 580 bile dipdibe fiyat idi S63 ile ama hiç önemli değil.


    Allahaşkına 170-215bin euro olsun tamam, Türkiye'deki durumla zerre alakası var mı?? 2 katını ve hatta fazlasını veriyorsun Türkiye'de benzinlilere. bütün lüks elektrikli otomobillerde geçerli bu, BMW'si Merso'su hepsi. EQE'ye bak, E serisine bak, İ5'e bak 5 serisine bak Avrupa'da, bir de Türkiye'de bak.


    Sonra aç ikinci el fiyatlarına bak bakalım autoscout'da veya ingilterede değer kaybı marjları nasıl. söylemek istediğim bu kadar.


    Yani en ufak tespit, eleştri yapıldığında elektrikli otomobile, 6 saniye sonra sonra o konudasın maşallah. babanın lityum madenleri var heralde :)

  • menzili arttıramazlarsa bu elektrikli araçların işi zor. anket yapmışlar. insanlar 800 km menzil ve 15 dk şarj süresi istiyormuş. mevcut alanlar da argeye katkı yapıyorlar işte...

  • Teşvikler bitince böyle olacağı belliydi zaten de, bence de asıl sorun bu değil.. asıl sorun elektrikli araçlardaki müthiş değer kaybı. adam EQS'e gitti S63 AMG parası ödedi, şimdi satsa E350 kadar anca ediyor :) çok fena patladı müşteriler bu konuda, bundan sonraki tercihlerinde acaba elektrikli otomobile nasıl bakacaklar. bu mesele bence elektrikli otomobilin geleceğinin belirlenmesinde daha hayati önemli.


    Türkiye'de durum bambaşka, biz Norveç'i bile geçtik elektirikli otomobile teşvik konusunda :) içten yanmalı araçları öyle bir cezalandırıyoruz ki yüksek Ötv ile, elektrikli otomobiller son derece mantıklı hale geliyor, hele ki lüks sınıfta. ucuz elektriğimiz bir yandan, yeni ve ana hatlar üzerinde bulunan şarj istasyonları, bir yandan her otomobilin kıymetli olması falan, tabiki satışlar artmaya devam edecek. çevrecilik gibi şeyler umrumuzda olmadığı ve harici teşvikler olmadığı halde.





  • Bence insanlar menzil ve şarj sürelerini hesaplarken kapasite kaybını pek fazla düşünmüyorlar yada yıllık %2-3 lük iyimser kapasite kaybı hikayelerini makul bulup alıyorlar.İkinci eldeki değer kaybının en büyük nedeninin kapasite kaybı olduğunu tahmin ediyorum.Deneyimi olanlar anlatsa anlarız.
    Not: bunu yazdıktan sonra aklıma elimdeki 2 yıldır kullandığım tlf’nunkine bakmak geldi,%87 ye düşmüş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 28 Haziran 2024; 23:30:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D.Baran kullanıcısına yanıt

    macbook'um iki senede %90'a indi bile. bunlar otomobil. bir bilgisayardan çok daha zorlu koşullarda çalışıyorlar. zaten sınırlı olan menzilleri pil %70'e inince bile hepten sıkıntılı hale gelecek. tesla bölümünde biri yazmış bayramda ailesi isyan etmiş. bir daha elektrikli ile uzun yola gitmeyiz demişler. menzil, şarj süresi sorunu, yavaş gitmek gerekliliği, istasyon sayısının yetersizliği hala çok fazla dezavantajı var elektriklilerin. işte teşvikler kalkınca satışlar nasıl çalışmış avrupa'da. bence teşvikleri geri getirmek zorunda kalacaklar. bizim romantik tesla'cılar gerçekçi olamıyorlar. elektrikli arabalar hoş ama hala yeterli değil. ben bir 10 sene daha beklerim gibi.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    yok. norveç'i geçmedik te içten yanmalıların vergisi çok yüksek. norveç elektrikli alana nakit ödeme yapıyordu. bizim romantik tesla'cıların sandığı gibi çevre sevgisi değildi olay yani. düşün, aracın vergisi yok, üstüne nakit para veriyor devlet. e tabi herkes elektrikli alır o zaman. bizde fiyatlar çok iyi, doğru. tesla düşük güçlü 1.800'e satılıyor. boş tiguan'dan bile ucuz. ama işte sıkıntıları var aracın. bu yüzden de bu fiyata rağmen satış patlaması yapamıyor.

  • Dizelden elektrikliye geçiş yaptım ,1000-1100 km menzilim vardı


    Uzun menzil Togg aldım , teslayıda test ettikten ,kısa menzil tesla fiyatı açıklandıktan sonra Uzun menzil Togg aldım , iyiki de almışım , artık içten yanmalıya dönüşüm zor ,bayramda uzun yolumu da yaptım


    şarj hiç sıkıntı değil , dizelle uzun yolda belirttiğim koşullarda elde ettiğim menzil togg da 490Km ,110-120 arası kullanım klima açık meridian ses sistemi açık ,ş.içi zaten menzil uzuyor


    Elektrikliye geçiş kaçınılmaz


    Avrupalılar için uygun fiyatlı uzun menzilli sorun yaratmayan ve ÇİN li olmayan sadece Tesla vardı , Çinlilerde yavaştan piyasayı ele geçirmeye başlayınca teşvikleri kestiler çinlilere vergi


    Çünkü avrupa markaları hala elektrikli işini tam beceremedi ,yazılım geliştirmede sıkıntıları devam ediyor , bizim kadar iyi değiller


    Yanlız BENCE elektrikli rüzgarı çinlilerin başarısı üzerine tersine çevrildi


    düşünün abd nin dünya çapında satılan bir tane markası kalmamıştı ,tek ford vardı o bile abd dışında sürünüyordu ,ama Tesla öyle mi heryerde fırtına gibi esti ,ne zamana kadar rakip markalar daha iyisini yapana kadar ,abd daha uzun yıllar ekmek yeriz ,rakipsiziz sanıyorlardı :)


    Avrupada bu işi kıvırırız sandı beceremedi ama Çin abd yi bile geçti , Togg sahibi olarak togg çinlilerin fiyat avantajı dışında bu seride yapılan en kaliteli araçlardan , sürüş konforu müthiş ,kullanılan malzemeler ayrıntılara verilen önem çok yüksek ,tesladan sonra üretime başladı ama sürüş sessizlik menzil izolasyon konusunda tesladan iyi


    elektrikli de çinliler en iyisi olunca hemde onlarca marka model ile , abd ve avrupada bir anda elektrikliler aslında o kadar da iyi değil ,sorunlu ,menzil sıkıntılı gibi sürekli haberler yapılmaya başladı


    Küresel medya sürekli elektrikli araç ve tesla güzellemesi yaparken bir anda tam tersi haberler yapmaya başladılar bu haberler tamda çin tüm dünyada çok satmaya başlayınca oldu ,neden ?


    çünkü içten yanmalıda hala çinliler ne avrupa ne abd ile yarışamaz , bu nedenle yeniden içten yanmalılar daha iyi haberleri başladı ,çinliler içten yanmalıda rekabetçi değil


    Ama elektriklide yarışır ,hatta şu an dünyanın en iyisiler ,hybridde iyi değiller çünkü 22KW bataryalı hybrid çinli , tamamen elektrikliden pahalı ,hem elektriklilerin sahip olduğu dezavantajları taşıyorlar hemde içten yanmalı motorların dezavantajlarını :))


    Bu nedenle ne zaman avrupa ve tesla dışındaki abd markaları bu işi çözer o zaman yine elektrikli önde olacak ,çünkü tek başına tesla bile onlarca çinli markayla baş edemez..


    Büyük konuşmayım ama artık benzinli araç bile benim için zor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 29 Haziran 2024; 0:23:35 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Geçenlerde aracımın ikinci el hibrit fiyatlarına bakınca hybrit alternatifini eledim çünkü değer kaybı çok fazlaydı.Uzun süreli kullanacağım için değer kaybı takıldığım bir konu değil ama değer kaybının nedeninin kapasite kaybı olması ihtimali olayı bitiriyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupa da sabah çık akşama 4-5 ülke geçersin , çoğu ülkeyi günde 2-3 kez git gel yaparsın , alanı fena olmayan Sırbistan’ı bile baştan başa 4-5 saat de bitirirsin
    Menzil menzil diye konuşuluyor da Türkiye’nin yüzölçümü ile Avrupa arasında fark çok bu konuyu atlıyor herkes
    Avrupa da altyapıdan ziyade zaten hareket alanları menzil olarak iyi
    Avrupa merkez ülkelerde elektrikli çok , ama Slovenya Türkiye veya Macaristan Türkiye arası yollarda elektrikli araç yok gibi , bu güzergahlardaki bu ülke plakaları hariç plakalar genelde uzun yolculuk yapıyor ve tercih edilmiyor hala
    Uzun mesafelerde Avrupalı da çok tercih etmiyor gibi elektrik , birbirine mesafesi uzak olan yerlerdeki yabancı plakalarda elektrikli oranı çok düşük

    Türkiye de hem alan büyük hem de yaz bayram vs durumlarda hareketli nüfus çok fazla , o güzergahlarda o dönemlerde elektrik tercih etmek hala risk taşıyor gibi
    Şehir içine ise hep söylediğim gibi , hanenin 2. Aracı ise kesinlikle elektrik tercih edilebilir o başka bir konu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werneke -- 29 Haziran 2024; 0:33:42 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • werneke W kullanıcısına yanıt
    İki araba olsa evde ikinci tesla olurdu. Zira şehir içi için hem ekonomik hem sessiz olması itibarıyle hoşuma giderdi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    Abd hibritlere teşviği yıllar önce kaldırdı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • werneke W kullanıcısına yanıt

    Çünkü saydığın o ülkelerdeki hızlı şarj elektrik altyapısı neredeyse yok


    8 silindirin Togg Nurburgring videosunda bu konu dikkatimi çekmişti ,Türkiyeden Almanya , mesela yunanistanda DC şarj bulamadılar ,nereye gitseler 22kw AC yavaş şarj ,yunanistanda çok vakit kaybettiler


    DC de Türkiyede 90Kw -120KW dolum istasyonları yavaş derken yunanistanda heryerde sadece AC 22Kw , DC yok gibi


    bu nedenle altyapısı olmayan ülkelerde elektrikli olmaması normal ,italyada ,almanyada heryerde vardı


    Türkiye DC şarj noktası konusunda çok iyi , heryerde var

  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    10 yaş ve üzeri tesla araçların ortalama pil durumu yüzde 90 


    Üstelik ilk zamanlar tesla pilleri silindirik pillerden toplama, şimdikilere kıyasla teknoloji ve dayanıklılık olarak çok geride olan piller. Şimdi çok daha dayanıklı pil teknolojileri var.


    Araba günde 1 bilemedin 2 saat kullanılıyor. Telefon gün boyu açık. Bu farkı da görmek lazım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alfa-x kullanıcısına yanıt
    elektrik altyapısı kaç kw vs bilmiyorum araştırmadım , nerede ne gördüysem gözlemlediysem onu yazıyorum

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Elektrikli otomobiller şu an evet sıvı yakıtlı otomobillere göre çok avantajlı görülüyor.

    Lakin ülkemiz yeterince elektrik ve enerji ihtiyacını karşılayamadığı için nükleer santral kurmak sorunda kaldı.

    Piyasadaki otomobillerin diyelim ki % 50 ye yakını elektrikli otomobil olsun.O zaman cazip olur mu Elektrikli otomobiller.


    En önemlisi bu otomobillerin menzilleri yeterince tatmin edici değil ve Şarj istasyonlarını her yerde bulmak kolay değil.Bataryalar bittiğinde maliyetlerinin yüksek olması da cabası.



    Bu Elektrikli otomobillerin daha çok fırın ekmek yemeleri lazım ..!




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamorex -- 29 Haziran 2024; 1:40:28 >
  • Ben elektrikli aracın şuanki Türkiye şartlarına uygun olmadığını düşünüyorum. Dağlara tepelere trabzon uzungöl, bolu yedigöllere vs gidip aman dağda kalırmıyım korkusuyla araç kullanamam ki Bi 10 sene geçer her yere hızlı şarj kurulur menzil bin km olur o zaman tamam deriz ama şuan zor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Eqs 53 AMG 12m

    S 63 AMG 34m

    Hakikaten de odemisler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu o kadar absürt ki,neresine ne yazayım bilemedim
    Tesla uzun süre elektrikli araçlar konusunda hakim markaydı, şuan elektrikli araç yapmayan firma yok neredeyse
    Togg 800 bin 0 faizle 520 km menzilli araba verirken kim napsin Türkiye'de teslayi?
    Menzil kaybı batarya kaybı geyiği 10 binlerce kez yalanlandı,millet 450 bin km ye gelmiş halen aynı bataryayı kullanıyor
    İkinci elde patlıyor diyorlar,aynı adamlar Avrupa'da s350 5 bin erooo diyenler bir de,aklı başında hiçbir ülkede 0km den aldığınız aracın 5 yaşında 3te 1 fiyatına düşmeme durumu yok
    Özetle,yapmayın abicim,her aklınıza geleni konu açmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Hangi ülkede bu fiyat?

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Bkz Mercedes Benz Türkiye

    Fiyat listesi

    Şanslısın s63 25 milyona inmiş.

    Eqs i yazmadım kalbin dayanmaz




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 29 Haziran 2024; 9:40:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.