Şimdi Ara

TÜRKİYE'DE DÖNEL KAVŞAK BİLME(ME)CESİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
2
Favori
10.462
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    bir de dönel kavşağın içine trafik ışığı koyuyorlar ki yoğun saatlerde nasıl kilitleniyor...



    Şu olaya gıcık olduğum kadar hiçbir şeye gıcık olmuyorum. Hangi beyinsiz döner kavşağa ışık koymayı akıl ediyorsa artık....

    şu ışığı kavşağa girmeden öncesine koy, ama kavşağa koyma ya. böyle saçma birşey olurmu... valla sinirlendim akşam akşam..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    bir de dönel kavşağın içine trafik ışığı koyuyorlar ki yoğun saatlerde nasıl kilitleniyor...

    Kavşaklar 3'e ayrılır;

    • Kontrolsüz Kavşaklar
    • Kontrollü Kavşaklar
    • Katlı Kavşaklar
    Bunlar tamamen akım kollarından geçen taşıt sayılarına göre belirlenir. Kontrolsüz kavşak olan yerlerde yoğunlaşma başlamışsa ve alan müsaitse önce dönel kavşak tesis edilir.

    Dönel kavşağın kaldırmadığı, yukarıdaki fotoğraflardaki gibi olan yerlerde ise dönel kavşak kaldırılıp yerine ışık kontrollü kavşak konulur.

    Özellikle Ankara'da dönel kavşağın içine ışık koyan belediyeler trafiği kendi elleriyle katletmektedirler.

    Konya'da dönel kavşak girişlerine koca koca YOL VER tabelaları, altına dönel kavşak işareti onun da altında ADA ETRAFINDA DÖNEN ARACA YOL VER yazıları konuldu. Sürücü kurslarının yapamadığını belediye yapmaya çalışıyor.

    Aslında Dönel kavşaklar ışıklı kavşaklardan daha yoğun trafiği kaldıracak şekilde tasarlanmışlardır. Özellikle trafik oluşturan kavşaklara bu kavşarlar konulur. ışıklı kavşaklardan dönel kavşaklardan daha fazla yoğunluk oluştururlar çünkü örneğin sola dönmek isteyen araçlar için karşı yönden gelen araçlar bekler aynı şekilde karşıdan gelen araçlar için diğerleri bekler yani gereksiz yere alakasız araçlar bekler. Fotoğrafa dikkat ederseniz kavşağa girişler dolu çıkışlar bomboş hatta çıkışlarda araç yok oysa ki giriş yapılmayıp çıkanlar beklense çok kısa sürede kavşak boşalacak.

    ben trafik mühendisliği dersi aldım, kavşaklarda saatlerce araç saydım, kavşak neye göre nasıl tasarlanır biraz fikrim var... bu konuda yazılmış bir çok makale mevcut, biraz araştırırsanız çok zevk alarak okursunuz

    Işıklı kavşakların dönel kavşaklardan daha fazla trafiği kaldıracak bir çözüm olduğuna dair kaynak paylaşabilir misiniz ,araştırmak istiyorum

    1.3.3 Avantajları ve dezavantajları

    Öncelik kontrollü ve sinyalize kavĢaklar ile karĢılaĢtırıldıklarında dönel kavĢakların bazı
    avantajları ve dezavantajları aĢağıdaki tablolarda belirtilmiĢtir.

    Avantajları
    Öncelik kontrollü kavşaklar Sinyalize kavşaklar
    Güvenlik Kontrolsüz kavşaklarla karşılaştırıldıklarında çatışma noktalarının
    sayısı azdır.
    Düşük hız hem araç araca olan hem de araç yaya arasında olan
    kazaların meydana gelme sıklığını ve şiddetini azaltır.
    Kapasite Seyir halindeki trafik durmaktan
    ziyade yol vermekte, bu da daha
    küçük zaman aralıklarının
    kabulü ile sonuçlanmaktadır
    Dönel kavşaklar, sinyalize
    kavşaklardaki zaman kaybının
    olmaması sebebiyle (kırmızı ve sarı
    ışıkta), daha yüksek kapasite/şerit
    imkanı sunabilirler
    Gecikme Genel gecikme muhtemelen eşit
    hacimli sinyalize kavşaktakinden
    daha az olacaktır.
    Maliyet Kazaların sayısının ve şiddetinin az olması sebebiyle kaza maliyetleri
    düşüktür
    Genel olarak daha az istimlak
    alanına gerek duyulur
    Genel olarak bakım maliyetleri
    dönel kavşaklar için daha düşüktür.
    Yayalar/bisikletliler Düşük seyir hızları yaya-araç kazalarının sıklığını ve şiddetini azaltır.

    Dezavantajları
    Öncelik kontrollü kavşaklar Sinyalize kavşaklar
    Kapasite
    Koordine edilen sinyalizasyonlu
    ağların kullanılması halinde,
    sinyalize kavşak ağın genel
    kapasitesini artıracaktır.
    Gecikme Trafik ışıkları çok çarpık trafik
    dağılımının (bazı girişlerinde çok
    yüksek diğer bazı girişlerinde ise
    çok düşük trafik hacimleri olan
    kavşaklar) olduğu kavşaklarda
    daha kısa süreli gecikmeler
    verebilir.
    Maliyet Bazı yerlerde, dönel kavşakların daha fazla aydınlatılmasına gerek
    vardır.
    Yayalar/bisikletliler Uzun güzergahlar hem yayalar hem de bisikletliler için katedilen
    mesafeyi artırır.
    Yoldan geçmek için zaman aralıkları kollayan yayalar için dönel
    kavşaklar gecikmeyi artırır.
    Güvenlik açısından trafiğin durduğu
    bir faz yoktur.


    Bu bilgiyi sizin paylaştığınız trafik güvenliği projesinden aldım, burada da ışıklı kavşaklardı ki gibi gecikmenin olmayacağından bahsediyor "Dönel kavşaklar, sinyalize
    kavşaklardaki zaman kaybının
    olmaması sebebiyle (kırmızı ve sarı
    ışıkta), daha yüksek kapasite/şerit
    imkanı sunabilirler
    Gecikme Genel gecikme muhtemelen eşit
    hacimli sinyalize kavşaktakinden
    daha az olacaktır. " buradan ben böyle bir anlam çıkardım ama şunu ifade etmeliyim dönel kavşağın olduğu yere ışık koyacak olursanız bir yönde araçların en az üç dakika beklemesi gerekir ki üç dakikada birikecek trafik yeşil yansa bile yeşil en fazla 30 saniye olabilir ancak beş metre boşaltır. bunu düşünemiyorum bile. Ha şu olabilir Türkiyede kural bilinmediği ve uygulanmadığı için Sadece Türkiye için ışık daha cazip olabilir ama orada da merkezi dolduruyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kızıl Baron

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    bir de dönel kavşağın içine trafik ışığı koyuyorlar ki yoğun saatlerde nasıl kilitleniyor...



    Şu olaya gıcık olduğum kadar hiçbir şeye gıcık olmuyorum. Hangi beyinsiz döner kavşağa ışık koymayı akıl ediyorsa artık....

    şu ışığı kavşağa girmeden öncesine koy, ama kavşağa koyma ya. böyle saçma birşey olurmu... valla sinirlendim akşam akşam..

    Bence bu bize has bir uygulama madem kavşağı kullanmayı bilmiyoruz en azından ışıkla çözelim gibi o da tabi okadar saçma ki tam bir turu her ışığa takılarak üç dakikada tamamlıyorsunuz




  • Araplar hiçbir kurala uymaz ama bu kavşaklara çok iyi uyuyorlar, çünkü kaza oldu mu suçlu ap açık belli...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X-GeN

    Araplar hiçbir kurala uymaz ama bu kavşaklara çok iyi uyuyorlar, çünkü kaza oldu mu suçlu ap açık belli...

    Birkaç kez şahit oldum adam kavşakta dönen araca gelip çarpıyor önüme çıktı diye hatta kafasında karşı tarafı kusurlu ilan ediyor sigorta kendisini kusurlu çıkarınca çıldırıyor. Söylenmesine ,anlatılmasına rağmen ben ana yoldan gidiyordum o önüme çıktı diyor, Ona göre kavşak yok yol düz gidiyor
  • Çoğu kimse bu kuralı bilmiyor..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    quote:

    Orijinalden alıntı: X-GeN

    Araplar hiçbir kurala uymaz ama bu kavşaklara çok iyi uyuyorlar, çünkü kaza oldu mu suçlu ap açık belli...

    Birkaç kez şahit oldum adam kavşakta dönen araca gelip çarpıyor önüme çıktı diye hatta kafasında karşı tarafı kusurlu ilan ediyor sigorta kendisini kusurlu çıkarınca çıldırıyor. Söylenmesine ,anlatılmasına rağmen ben ana yoldan gidiyordum o önüme çıktı diyor, Ona göre kavşak yok yol düz gidiyor

    Bizde artık kemikleşmiş bir düşünce var, "yiyorsa gelsin önüme, direk çıkarım üstüne". Karşı taraf da bunu bildiğinden, "bırak manyağı gitsin" şeklinde yoluna bakıyor.
    Bence özeti bu biraz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    bir de dönel kavşağın içine trafik ışığı koyuyorlar ki yoğun saatlerde nasıl kilitleniyor...

    Kavşaklar 3'e ayrılır;

    • Kontrolsüz Kavşaklar
    • Kontrollü Kavşaklar
    • Katlı Kavşaklar
    Bunlar tamamen akım kollarından geçen taşıt sayılarına göre belirlenir. Kontrolsüz kavşak olan yerlerde yoğunlaşma başlamışsa ve alan müsaitse önce dönel kavşak tesis edilir.

    Dönel kavşağın kaldırmadığı, yukarıdaki fotoğraflardaki gibi olan yerlerde ise dönel kavşak kaldırılıp yerine ışık kontrollü kavşak konulur.

    Özellikle Ankara'da dönel kavşağın içine ışık koyan belediyeler trafiği kendi elleriyle katletmektedirler.

    Konya'da dönel kavşak girişlerine koca koca YOL VER tabelaları, altına dönel kavşak işareti onun da altında ADA ETRAFINDA DÖNEN ARACA YOL VER yazıları konuldu. Sürücü kurslarının yapamadığını belediye yapmaya çalışıyor.

    Aslında Dönel kavşaklar ışıklı kavşaklardan daha yoğun trafiği kaldıracak şekilde tasarlanmışlardır. Özellikle trafik oluşturan kavşaklara bu kavşarlar konulur. ışıklı kavşaklardan dönel kavşaklardan daha fazla yoğunluk oluştururlar çünkü örneğin sola dönmek isteyen araçlar için karşı yönden gelen araçlar bekler aynı şekilde karşıdan gelen araçlar için diğerleri bekler yani gereksiz yere alakasız araçlar bekler. Fotoğrafa dikkat ederseniz kavşağa girişler dolu çıkışlar bomboş hatta çıkışlarda araç yok oysa ki giriş yapılmayıp çıkanlar beklense çok kısa sürede kavşak boşalacak.

    ben trafik mühendisliği dersi aldım, kavşaklarda saatlerce araç saydım, kavşak neye göre nasıl tasarlanır biraz fikrim var... bu konuda yazılmış bir çok makale mevcut, biraz araştırırsanız çok zevk alarak okursunuz

    Işıklı kavşakların dönel kavşaklardan daha fazla trafiği kaldıracak bir çözüm olduğuna dair kaynak paylaşabilir misiniz ,araştırmak istiyorum

    dönel kavşakların dezavantajları kısmına daha dikkatli bakarsanız kapasite kısmında sinyalize kavşakların daha üstün olduğunu görebilirsiniz

    "Koordine edilen sinyalizasyonlu ağların kullanılması halinde, sinyalize kavşak ağın genel kapasitesini artıracaktır."

    dönel kavşağın avantajı, akım oranı düşük kavşaklarda kesişim (kaza) noktalarını minimuma indirir, araçların durmadan güvenli bir şekilde kavşağı terk etmelerine yardımcı olur.

    akım oranı arttıkça dönel kavşak bir noktadan sonra kapasiteyi kaldırmaz, sinyaliza kavşağa geçilir, o da kaldırmazsa katlı kavşak... sıralama budur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kızıl Baron

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    bir de dönel kavşağın içine trafik ışığı koyuyorlar ki yoğun saatlerde nasıl kilitleniyor...



    Şu olaya gıcık olduğum kadar hiçbir şeye gıcık olmuyorum. Hangi beyinsiz döner kavşağa ışık koymayı akıl ediyorsa artık....

    şu ışığı kavşağa girmeden öncesine koy, ama kavşağa koyma ya. böyle saçma birşey olurmu... valla sinirlendim akşam akşam..

    Bence bu bize has bir uygulama madem kavşağı kullanmayı bilmiyoruz en azından ışıkla çözelim gibi o da tabi okadar saçma ki tam bir turu her ışığa takılarak üç dakikada tamamlıyorsunuz

    Örnek vermek gerekirse şu aşağıdaki kavşak saçmalıkta son nokta. Kim hangi akla hizmet ederek böyle saçma bir kavşak planlamış belli değil.
    Adam hem kavşağın içine 4 ışık, hemde kavşağa giren her yola ışık dikmiş. yani sen sola dönmek için 3 ışığa takılıyorsun.

    ÖRNEK




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kızıl Baron

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    bir de dönel kavşağın içine trafik ışığı koyuyorlar ki yoğun saatlerde nasıl kilitleniyor...



    Şu olaya gıcık olduğum kadar hiçbir şeye gıcık olmuyorum. Hangi beyinsiz döner kavşağa ışık koymayı akıl ediyorsa artık....

    şu ışığı kavşağa girmeden öncesine koy, ama kavşağa koyma ya. böyle saçma birşey olurmu... valla sinirlendim akşam akşam..

    yorumsuz...

     TÜRKİYE'DE DÖNEL KAVŞAK BİLME(ME)CESİ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    bir de dönel kavşağın içine trafik ışığı koyuyorlar ki yoğun saatlerde nasıl kilitleniyor...

    Kavşaklar 3'e ayrılır;

    • Kontrolsüz Kavşaklar
    • Kontrollü Kavşaklar
    • Katlı Kavşaklar
    Bunlar tamamen akım kollarından geçen taşıt sayılarına göre belirlenir. Kontrolsüz kavşak olan yerlerde yoğunlaşma başlamışsa ve alan müsaitse önce dönel kavşak tesis edilir.

    Dönel kavşağın kaldırmadığı, yukarıdaki fotoğraflardaki gibi olan yerlerde ise dönel kavşak kaldırılıp yerine ışık kontrollü kavşak konulur.

    Özellikle Ankara'da dönel kavşağın içine ışık koyan belediyeler trafiği kendi elleriyle katletmektedirler.

    Konya'da dönel kavşak girişlerine koca koca YOL VER tabelaları, altına dönel kavşak işareti onun da altında ADA ETRAFINDA DÖNEN ARACA YOL VER yazıları konuldu. Sürücü kurslarının yapamadığını belediye yapmaya çalışıyor.

    Aslında Dönel kavşaklar ışıklı kavşaklardan daha yoğun trafiği kaldıracak şekilde tasarlanmışlardır. Özellikle trafik oluşturan kavşaklara bu kavşarlar konulur. ışıklı kavşaklardan dönel kavşaklardan daha fazla yoğunluk oluştururlar çünkü örneğin sola dönmek isteyen araçlar için karşı yönden gelen araçlar bekler aynı şekilde karşıdan gelen araçlar için diğerleri bekler yani gereksiz yere alakasız araçlar bekler. Fotoğrafa dikkat ederseniz kavşağa girişler dolu çıkışlar bomboş hatta çıkışlarda araç yok oysa ki giriş yapılmayıp çıkanlar beklense çok kısa sürede kavşak boşalacak.

    ben trafik mühendisliği dersi aldım, kavşaklarda saatlerce araç saydım, kavşak neye göre nasıl tasarlanır biraz fikrim var... bu konuda yazılmış bir çok makale mevcut, biraz araştırırsanız çok zevk alarak okursunuz

    Işıklı kavşakların dönel kavşaklardan daha fazla trafiği kaldıracak bir çözüm olduğuna dair kaynak paylaşabilir misiniz ,araştırmak istiyorum

    dönel kavşakların dezavantajları kısmına daha dikkatli bakarsanız kapasite kısmında sinyalize kavşakların daha üstün olduğunu görebilirsiniz

    "Koordine edilen sinyalizasyonlu ağların kullanılması halinde, sinyalize kavşak ağın genel kapasitesini artıracaktır."

    dönel kavşağın avantajı, akım oranı düşük kavşaklarda kesişim (kaza) noktalarını minimuma indirir, araçların durmadan güvenli bir şekilde kavşağı terk etmelerine yardımcı olur.

    akım oranı arttıkça dönel kavşak bir noktadan sonra kapasiteyi kaldırmaz, sinyaliza kavşağa geçilir, o da kaldırmazsa katlı kavşak... sıralama budur

    Ben şimdi avantajları bölümünden alıntı yapsam sizde dezavantajları bölümünden zaten uzlaşamayız, kaldı ki ben insanların bu konuda bilinçlenmesi için bu başlığı açtım, yoksa bir başka kavşakla kapıştırmak kıyaslamak yarıştırmak ,veya bir başka kavşak seveniyle tartışmak için değil. Işıklı kavşakların uygulanacağı yerler vardık dönel kavşağın uygulanacağı yerler vardır. Ben genelde şuna şahit oldum önceden ışıklı kavşak olan yerlere trafik sıkışıklığından dolayı dönel kavşak yapılıyor ama sorunu çözmüyor daha fazla sorun oluyor çünkü kimse kullanmayı bilmiyor. Oysa durum tam tersi amaç güdüyor. Şimdi sizden şunu açıklamanızı istirham ediyorum dört yolun veya beş yolun birleştiği noktaya bir ışıklı kavşak getirseniz, en az tek yönde bekleme süresi ne olur? eğer derseniz ki sağa ve sola dönüş yasağı koyarım sadece düz geçerler belki orada avantajlı konuma geçebilir , ama hem sağa hem sola gitmesine müsade ecekseniz ki kavşak dediğimiz yer bunu sağlamalı aslında o zaman araçların ışıklarda bekleme süreleri ve geçiş süreleri nasıl olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    Ben şimdi avantajları bölümünden alıntı yapsam sizde dezavantajları bölümünden zaten uzlaşamayız, kaldı ki ben insanların bu konuda bilinçlenmesi için bu başlığı açtım, yoksa bir başka kavşakla kapıştırmak kıyaslamak yarıştırmak ,veya bir başka kavşak seveniyle tartışmak için değil. Işıklı kavşakların uygulanacağı yerler vardık dönel kavşağın uygulanacağı yerler vardır. Ben genelde şuna şahit oldum önceden ışıklı kavşak olan yerlere trafik sıkışıklığından dolayı dönel kavşak yapılıyor ama sorunu çözmüyor daha fazla sorun oluyor çünkü kimse kullanmayı bilmiyor. Oysa durum tam tersi amaç güdüyor. Şimdi sizden şunu açıklamanızı istirham ediyorum dört yolun veya beş yolun birleştiği noktaya bir ışıklı kavşak getirseniz, en az tek yönde bekleme süresi ne olur? eğer derseniz ki sağa ve sola dönüş yasağı koyarım sadece düz geçerler belki orada avantajlı konuma geçebilir , ama hem sağa hem sola gitmesine müsade ecekseniz ki kavşak dediğimiz yer bunu sağlamalı aslında o zaman araçların ışıklarda bekleme süreleri ve geçiş süreleri nasıl olur?

    uzlaşmak zorunda da değiliz ama sizin bahsettiğiniz avantajlar düşük akım oranlarında geçerli, yüksek akım oranlarında dönel kavşakların kapasitesi sinyalize kavşaktan azdır, öyle olmasaydı en azından avrupa'nın yoğun bölgelerinde sinyalize kavşak yerine dönel kavşak kullanılırdı

    dönel kavşakta araçlar durmuyor çünkü yoğunluk az... ama yoğunluk fazla olsa yukarıda fotoğraflar mevcut




  • Kronik sorun şu ki Türkiyede sürücülerin yarısı trafik işaretlerinin çoğunu bilmiyor.
    daha da beteri bilenlerinde yarısı trafik işaretlerini umursamıyor. Yani eğitim şart. ama önce akıl şart :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    Ben şimdi avantajları bölümünden alıntı yapsam sizde dezavantajları bölümünden zaten uzlaşamayız, kaldı ki ben insanların bu konuda bilinçlenmesi için bu başlığı açtım, yoksa bir başka kavşakla kapıştırmak kıyaslamak yarıştırmak ,veya bir başka kavşak seveniyle tartışmak için değil. Işıklı kavşakların uygulanacağı yerler vardık dönel kavşağın uygulanacağı yerler vardır. Ben genelde şuna şahit oldum önceden ışıklı kavşak olan yerlere trafik sıkışıklığından dolayı dönel kavşak yapılıyor ama sorunu çözmüyor daha fazla sorun oluyor çünkü kimse kullanmayı bilmiyor. Oysa durum tam tersi amaç güdüyor. Şimdi sizden şunu açıklamanızı istirham ediyorum dört yolun veya beş yolun birleştiği noktaya bir ışıklı kavşak getirseniz, en az tek yönde bekleme süresi ne olur? eğer derseniz ki sağa ve sola dönüş yasağı koyarım sadece düz geçerler belki orada avantajlı konuma geçebilir , ama hem sağa hem sola gitmesine müsade ecekseniz ki kavşak dediğimiz yer bunu sağlamalı aslında o zaman araçların ışıklarda bekleme süreleri ve geçiş süreleri nasıl olur?

    uzlaşmak zorunda da değiliz ama sizin bahsettiğiniz avantajlar düşük akım oranlarında geçerli, yüksek akım oranlarında dönel kavşakların kapasitesi sinyalize kavşaktan azdır, öyle olmasaydı en azından avrupa'nın yoğun bölgelerinde sinyalize kavşak yerine dönel kavşak kullanılırdı

    dönel kavşakta araçlar durmuyor çünkü yoğunluk az... ama yoğunluk fazla olsa yukarıda fotoğraflar mevcut

    istemeye istemeyede olsa tartışmaya girdik galiba efendim şöyle açıklayayım, yukarıdaki fotoğraflarda yoğunluğun fazlalığından ziyade kurala uyulmamasının getirdiği sonuç görülmektedir. Velevki yoğunluk fazla, o zaman sizden yardım istiyorum o fotoğrafta ki kavyağı ışıklı kavşakla değiştirirsek bir yönde ki araçlar ne kadar süre kırmızıda beklerler?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: mihl

    Ben şimdi avantajları bölümünden alıntı yapsam sizde dezavantajları bölümünden zaten uzlaşamayız, kaldı ki ben insanların bu konuda bilinçlenmesi için bu başlığı açtım, yoksa bir başka kavşakla kapıştırmak kıyaslamak yarıştırmak ,veya bir başka kavşak seveniyle tartışmak için değil. Işıklı kavşakların uygulanacağı yerler vardık dönel kavşağın uygulanacağı yerler vardır. Ben genelde şuna şahit oldum önceden ışıklı kavşak olan yerlere trafik sıkışıklığından dolayı dönel kavşak yapılıyor ama sorunu çözmüyor daha fazla sorun oluyor çünkü kimse kullanmayı bilmiyor. Oysa durum tam tersi amaç güdüyor. Şimdi sizden şunu açıklamanızı istirham ediyorum dört yolun veya beş yolun birleştiği noktaya bir ışıklı kavşak getirseniz, en az tek yönde bekleme süresi ne olur? eğer derseniz ki sağa ve sola dönüş yasağı koyarım sadece düz geçerler belki orada avantajlı konuma geçebilir , ama hem sağa hem sola gitmesine müsade ecekseniz ki kavşak dediğimiz yer bunu sağlamalı aslında o zaman araçların ışıklarda bekleme süreleri ve geçiş süreleri nasıl olur?

    uzlaşmak zorunda da değiliz ama sizin bahsettiğiniz avantajlar düşük akım oranlarında geçerli, yüksek akım oranlarında dönel kavşakların kapasitesi sinyalize kavşaktan azdır, öyle olmasaydı en azından avrupa'nın yoğun bölgelerinde sinyalize kavşak yerine dönel kavşak kullanılırdı

    dönel kavşakta araçlar durmuyor çünkü yoğunluk az... ama yoğunluk fazla olsa yukarıda fotoğraflar mevcut

    istemeye istemeyede olsa tartışmaya girdik galiba efendim şöyle açıklayayım, yukarıdaki fotoğraflarda yoğunluğun fazlalığından ziyade kurala uyulmamasının getirdiği sonuç görülmektedir. Velevki yoğunluk fazla, o zaman sizden yardım istiyorum o fotoğrafta ki kavyağı ışıklı kavşakla değiştirirsek bir yönde ki araçlar ne kadar süre kırmızıda beklerler?

    o süreler eskiden bir bilgisayar yazılımı ile akım oranlarına göre belirlenirken teknolojinin gelişmesi sayesinde artık akıllı kavşaklar anlık akım oranlarına göre süreleri ayarlayabiliyorlar

    bu kadar yoğun trafiğin olduğu yerde şehir planlama(ma)sına kadar inmek gerek, katlı kavşaktan başka çözümü yok, katlı kavşak da peak saatlerde olsa tıkanır tıkanmaz demiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: freshwind

    Kronik sorun şu ki Türkiyede sürücülerin yarısı trafik işaretlerinin çoğunu bilmiyor.
    daha da beteri bilenlerinde yarısı trafik işaretlerini umursamıyor. Yani eğitim şart. ama önce akıl şart :)

    Kural bilmemek yine iyi ya tam tersini biliyorlarsa ki sözkonusu durum aynen böyle
  • Hocam gerçekten çok önemli bir o kadar da bilinmeyen bir konuya değinmişsiniz. İtiraf etmek gerekirse bende bilmiyordum.

    Hata yapılmasının nedenin de : Kavşağa girenlerin hareket halinde(süratli), kavşaktakilerinde duruyor olması olabilir.

    Bu arada kavşaklarda sağdan gelene yol verme durumu var mı? Varsa burada uygulanmalı mı?
  • Bizim burada istisnalar hariç sadece polis olduğunda bu kurala uyuluyor. Yol hakki benim adam yol vermemek için kafasını diğer tarafa çeviriyor ama polis varken şöyle de bir durum var yol hakkı olan da olmayan da birbirine yol veriyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2,5 yıl kibrista bulundum, adamların en çok beğendiğim yanı trafikte birbirilerine olan saygıları.

    Misal kavşakta yol üstünlüğü kavşağa girenindir. Kavşağa geldiğim anda sağa bakardım gelen varmı diye yoksa çıkardım.



    Gel gör ki güzel ülkemizde ışık olmasına rağmen döner kavşaklar fena. Misal uncubozkoy kampüsü önündeki kavşakta her tarafına lamba koymuşlar, sarı ve kırmızı yanıp sönüyor sürekli ama kimsenin umrunda değil. Bana fasilali sarı yanıyor kavşağa girecem ama sol taraftan öyle bi geliyoki adam sıkıyosa gir kavşağa, mecbur bekliyorum.
  • drofsyaf D kullanıcısına yanıt
    Kavşakta sağdan gelen araca yol verme gibi bir kural yok. Kavşak içerisinde bulunan araç kavşağa yaklaşan araçlara karşı geçiş önceliği vardır.
    Sağda ki aracın geçiş önceliği olan yerler, aksine bir işaret bulunmadığı sürece, aynı şartları taşıyan yol kesişimlerinde sözkonusudur.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.