Şimdi Ara

Turkcell 2. Çeyrekte tarihi rekor kırdı. 2.86 Milyar TL gelire ulaştı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.191
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Turkcell, 2013'ün ikinci çeyreğinde gelirlerini yıllık bazda yüzde 11 arttırarak, tarihinde bir çeyrekte elde ettiği en yüksek gelire ulaştı.

    Turkcell, 2013 ikinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Turkcell Grup gelirleri, bir önceki yıla göre yüzde 11 oranında büyüyerek 2,86 milyar lira oldu. Bu büyümede; Türkiye'de yüzde 4 oranında artan ses gelirleri, akıllı cihaz kullanımının gelişimiyle yüzde 42 oranında artan mobil internet gelirleri ve yüzde 29 oranında büyüyen grup şirketlerinin katkısı etkili oldu.

    Grup AVFÖK, bir önceki yıla göre yüzde 12 artışla 869 milyon lira, net kar ise 556 milyon TL olarak gerçekleşti. Şirketlerin operasyonel verimliliği ve pazardaki başarı göstergelerinden biri olan VFÖK (Vergi-Faiz Öncesi Kar) ise bir önceki yıla göre yüzde 15 artışla 502 milyon lira oldu.

    Turkcell Türkiye'nin abone sayısı bir önceki yıla göre değişmezken, 2013'ün ikinci çeyreğinde bir sene öncesine göre 1,2 milyon faturalı abone kazandı. Bu çeyrekte yurt içinde 34,7 milyon abonesi bulunan Turkcell, yurt dışı iştiraklerinin de eklenmesiyle 9 ülkede 69,5 milyon aboneye ulaştı. ARPU( Abone Başı Aylık Ortalama Gelir) ; faturalı abone oranındaki yükseliş ve mobil genişbant gelirlerindeki artış sayesinde yıllık yüzde 8 artarak 22,3 lira olurken, MOU (Abone Başı Aylık Ortalama Kullanım) ise artan paket kullanımlarıyla yüzde 8 büyüyerek aylık 269 dakikaya ulaştı.

    -Akıllı telefon sayısı 8 milyona yaklaştı

    Turkcell'in mobil internet gelirleri yıllık bazda yüzde 42 oranında artarak ikinci çeyrekte 340 milyon lira oldu. Mobil internet ve servis gelirlerinin artmasındaki en büyük etken; ikinci çeyrekte 620 bin abonenin daha akıllı telefon kullanmaya başlamasıyla birlikte yüzde 24 seviyesine ulaşan akıllı cihaz penetrasyonu oldu. Böylece Turkcell şebekesindeki akıllı telefon sayısı 8 milyona yaklaştı.

    Turkcell, yeni lanse ettiği Türkiye'nin ilk yerli akıllı telefonu "Turkcell T40" ile bu rakamı daha da artırmayı hedefliyor. 2009 yılındaki 3G lansmanından bugüne geçen 4 yılda Turkcell müşterilerinin abone başı ortalama mobil internet kullanımı 54 kat artarken aynı dönemde kullanılan Megabyte başına ortalama birim fiyat ise yüzde 95 oranında azaldı.

    Turkcell'in rekor gelirlerinde yurt içindeki ve yurt dışındaki grup şirketlerinin başarılı performansları da etkili oldu. Gelirleri yıllık bazda yüzde 37,3 büyüyerek 222,7 milyon liraya ulaşan Turkcell Superonline, fiber interneti 500 bininci haneye taşıma başarısını gösterdi. Şirketin 2. Çeyrek AVFÖK marjı ise yüzde 26,1 oldu.

    Ukrayna operasyonu ise başarılı bölgesel büyüme stratejisi ile gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre dolar bazında yüzde 12,4 artırarak 112,5 milyon dolara taşırken, yüzde 31,8 AVFÖK marjı kaydetti. Şirketin toplam üç ay aktif abone sayısı bir yılda 1,2 milyon artarak 8,6 milyon oldu.

    Turkcell, 2013'ün ilk yarısında hem abonelerin günlük hayatını kolaylaştırmak hem de şirketlere verimlilik katmak amacıyla birçok yeni ürün ve servisi hayata geçirdi. Bu servislerden; belediye otobüsü biletini cep telefonundan ödemeye olanak sağlayan ve Şanlıurfa'da kullanılan "Urfakart", maç biletlerinin cep telefonundan alınabildiği "Turkcell akıllı bilet" ve "SMS Plus" en çok öne çıkanlar oldu.

    Açıklamada görüşlerine yer verilen Turkcell, Genel Müdürü Süreyya Ciliv, Turkcell olarak, her zaman olduğu gibi, stratejik öncelikler doğrultusunda müşterilere odaklanarak inovasyon ve operasyonel mükemmeliyet ile en eşsiz müşteri deneyimini sunmaya devam ettiklerini belirtti.

    Mobilite, internet, akıllı cihaz ve uygulama alanlarındaki yüksek potansiyelin müşteriler için çok daha fazla değere dönüştürebilineceğine inandıklarını ve bu doğrultudaki yatırımları sürdürdüklerini ifade eden Ciliv, sağladıkları başarıdaki katkılarından dolayı müşterilerine, çalışanlarına, iş ortaklarına ve hissedarlara teşekkür etti. - İstanbul

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yaklaşik 485bin faturasız abone kaybetmiş ve 290bin faturalı abone kazanmiş.yani toplamda yaklaşik 190bin abone kaybederek kan kaybını surduyor.

    Btknin sebeke içi konuşma ucretlerini arttırması sonucu tarifeleri revize edecek ve gelirlerinin düşmesini bekliyor fakat yurtdışı iştiraklarının ciddi gelir artışiyla bunu telefi edecekmiş.

    Benim sunumdan anladıgım kadarıyla turkcell arpusu yuksek,gelir getiren muşterilere yogunlaşmiş;tıpkı belarusta oldugu gibi abone kaybını goze almiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkattack -- 23 Ağustos 2013; 11:33:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkattack

    Yaklaşik 485bin faturasız abone kaybetmiş ve 290bin faturalı abone kazanmiş.yani toplamda yaklaşik 190bin abone kaybederek kan kaybını surduyor.

    Btknin sebeke içi konuşma ucretlerini arttırması sonucu tarifeleri revize edecek ve gelirlerinin düşmesini bekliyor fakat yurtdışı iştiraklarının ciddi gelir artışiyla bunu telefi edecekmiş.

    Benim sunumdan anladıgım kadarıyla turkcell arpusu yuksek,gelir getiren muşterilere yogunlaşmiş;tıpkı belarusta oldugu gibi abone kaybını goze almiş.

    Peki Turkcell gelirlerinin %67'sini faturalı abonelerden elde ediyor. Bunu biliyor musunuz ? Ön ödemeli abonelerdeki kayıpları çok da önemsemiyorlar. Faturalı abone her ay fatura öder, bu da gelirlerde pozitif artış sağlar. Ön ödemeli abone yeri gelir 3 ayda bir yükleme yapar. Bu arada en çok faturalı abone artışı Turkcell'dedir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Faturasız abone kaybında en önemli etken bence avea ve vodafonenun 19liraya genç paketi vermesi.

    Faturalı abone kazanımında da 500/1000dakika haftada 2gun turkcellilerle bedava kampanyası etkili olmustur?.en çok vodafonedan (yaklaşik 210binkişi)abone kazanmiş.
    Zaten vodafone kalite çıtasonı yukseltmeden fiyatları turkcell seviyesine çekmesi çok eleştirilmişti forumda.

    Bu arada turkcell Urfakart baya tutuldu.tuekiyenin 4bi yanına yaygınlaşmasıni umarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkattack

    Faturasız abone kaybında en önemli etken bence avea ve vodafonenun 19liraya genç paketi vermesi.

    Faturalı abone kazanımında da 500/1000dakika haftada 2gun turkcellilerle bedava kampanyası etkili olmustur?.en çok vodafonedan (yaklaşik 210binkişi)abone kazanmiş.
    Zaten vodafone kalite çıtasonı yukseltmeden fiyatları turkcell seviyesine çekmesi çok eleştirilmişti forumda.

    Bu arada turkcell Urfakart baya tutuldu.tuekiyenin 4bi yanına yaygınlaşmasıni umarım.

    Kesinlikle. Bir de şu var. Turkcell'de ön ödemeli olup da hattını kullanmayan o kadar çok insan var ki. Bu da zaten ARPU'ya negatif etki yapıyor. Onlar da dediğiniz gibi diğer operatörlere geçiyor. Turkcell'in ön ödemelide doğru düzgün hepsi bir arada tarifesi bile yok. Faturalıdaki tarifeler daha iyi. Bu da Turkcell kullanacak adamın otomatikman faturalıya geçmesine sebep oluyor. Turkcell ve Vodafone faturalıda artık fiyatlandırma olarak çok yaklaştı. Ama dediğiniz gibi Vodafone kalite anlamında hala bir Turkcell değil. NFC uygulamalarına Turkcell çok önem veriyor. İstanbul'da da akbil paso için benzer bir uygulama yapılabilir. Ama şu da var NFC'yi asıl Apple yeni iPhone'ya koyarsa o zaman daha çabuk yaygınlaşır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alican09turk -- 23 Ağustos 2013; 11:51:00 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.