Şimdi Ara

Türk telekomun çökmesi hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
509
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba annemin hattını türk telekoma taşımayı düşünüyoruz sizce tavsiye eder misiniz en son depremde çökmüştü bunun için önlemler almışlarmıdır veya arasıra internetinde yavaşlamalar oluyor mu yakın akrabamızın telefonundan test yaptık gündüzleri 100 mbps ye kadar hız alabiliyor hız konusunda sorun yok. Sizin tavsiyeleriniz nedir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • haberde bahsedilen HLR - Home Location Register;
    basitçe abone bilgilerinin tutulduğu sisteme deniyor, yani SIM kartınızın seri numarası ile operatörün sunucularındaki üyelik bilgilerinizi eşleyip saklayan sistem. (imsi ve msisdn eşleştirmesi)
    çok basit bir açıklaması var, haberde açıklamak istememiş, araştırma yapılmasını istemiş büyük ihtimalle (baskılar yüzünden olabilir)
    depremle alakası; bu HLR sunucularının deprem anında çökmesi ve son dönemde teknisyen ekiplerin yokluğu dolayısıyla sunucu odalarının, HDD, elektrik kablolama ve en önemlisi UPS sistemlerinin bakımsız kalması sonucu büyük ihtimalle elektrik kesintisi, anında kesintiye dikkat edilirse çok büyük ihtimalle UPS in devreye giremeden tüm sunucuların elektrik kesintisi sonucu ram'deki yeni verileri HDD ye kaydedemeden kapanması sonucu RAID yapılarının bozulması, bir ihtimal o gün yapılan yeni aboneliklerin ve ödenmiş faturaların sisteme girilemediği için ödeme alınan banka hesaplarıyla elle eşleştirilerek, yeni abonelikler tekrar girilerek ve en başta tabii ki DB deki bozuk ve yarım kalmış tabloların elle tamiri sonrasında anlık yük binmemesi için ve bir yandan tamire devam edilebilmesi için bölgesel olarak sırayla geri açılması.


    gece gece bu kadar aklıma geldi ihtimaller, az buçuk Telekom 'u tanırım, aşağı yukarı olaylar böyledir bence
  • Çökmeye yönelik birseyler elbet yapmışlardır ama ne yaparlarsa yapsınlar böyle durumlarda çökme olasılığı hep yüksektir, hele ki
    Bireysel kullanıcısı çok yüksek, kurumsal kullanıcısı çok dusuk görüşme süresi yüksek bi operatörde çökme her depremde olabilir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Oluşan sorun ile ilgili Habertürk Yazarı Güntay Şimşeğin yazısını paylaşıyorum.

    https://www.haberturk.com/yazarlar/guntay-simsek-1019/2526097--depremde-telefon-ve-telekom-sorununu-nicin-yasadik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxi909 -- 3 Mayıs 2020; 13:44:47 >
  • maaart M kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maxi909 M kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maxi909 M kullanıcısına yanıt
    haberde bahsedilen HLR - Home Location Register;
    basitçe abone bilgilerinin tutulduğu sisteme deniyor, yani SIM kartınızın seri numarası ile operatörün sunucularındaki üyelik bilgilerinizi eşleyip saklayan sistem. (imsi ve msisdn eşleştirmesi)
    çok basit bir açıklaması var, haberde açıklamak istememiş, araştırma yapılmasını istemiş büyük ihtimalle (baskılar yüzünden olabilir)
    depremle alakası; bu HLR sunucularının deprem anında çökmesi ve son dönemde teknisyen ekiplerin yokluğu dolayısıyla sunucu odalarının, HDD, elektrik kablolama ve en önemlisi UPS sistemlerinin bakımsız kalması sonucu büyük ihtimalle elektrik kesintisi, anında kesintiye dikkat edilirse çok büyük ihtimalle UPS in devreye giremeden tüm sunucuların elektrik kesintisi sonucu ram'deki yeni verileri HDD ye kaydedemeden kapanması sonucu RAID yapılarının bozulması, bir ihtimal o gün yapılan yeni aboneliklerin ve ödenmiş faturaların sisteme girilemediği için ödeme alınan banka hesaplarıyla elle eşleştirilerek, yeni abonelikler tekrar girilerek ve en başta tabii ki DB deki bozuk ve yarım kalmış tabloların elle tamiri sonrasında anlık yük binmemesi için ve bir yandan tamire devam edilebilmesi için bölgesel olarak sırayla geri açılması.


    gece gece bu kadar aklıma geldi ihtimaller, az buçuk Telekom 'u tanırım, aşağı yukarı olaylar böyledir bence

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Turkcell ve Vodafone daha önce yaşadıkları kesintiler nedeniyle sunucularını Ege bölgesinde yedeklemişler bildiğim kadarıyla İzmir de olması gerekiyor
  • maxi909 M kullanıcısına yanıt
    Burada üç operatörün de bölge birimleri var ama hangisinin içinde ne olduğunu bilemiyorum, ancak bahsettiğiniz yedekler bu tip yoğunluk kaynaklı çökme değilde deprem sel yangın gibi sunucunun fiziksel kaybı sonucunda hizmet verilmesi için yapılıyor diye biliyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Birden çok lokasyonda farklı veri merkezleri kurulmalı bunlar anlık olarak birbirlerini yedekleyebilmeliler. Ayrıca databaselere anlık olarak gönderilen sorgular yeni bir database oluşturularak oluşturulacak olan databaselere anlık olarak yedeklenmeli felaket durunumda gerekirse databaselerin eski yedekleri üzerine sorgular tekrar işlenerek kullanılmalıdır. Ayrıca veri merkezlerininn tamamında ulaşılamaması durumunda iletişimin kopmaması için temel bir sistem kurulmalı gerekirse il il ilçe ilçe son 48 saat içerisinde baz istasyonlarına bağlanan her sim kart bilgisinin ve her telefon numarasının sakladığı bölgesel databaseler oluşturularak ana sistemin çökmesi durumunda son 48 saat içerisinde ağa 1 kez bile bağlanmış olan hatların ağa dahil edilmesini sağlayan bir servis geliştirilmelidir. Bu temel sistem kullanıcıların tüm verilerin tutulduğu veri merkezlerine ulaşamasa bile kullanıcılara temel hizmetleri sağlamak için gerekli kısıtlı bilgileri içeren birçok ilde ve ilçede bulunan serverlarla desteklenmelidir. ve afet durumunda kısıtlı olarak temel hizmetleri sunmalıdır. ses(çok kullanıcının kullanılabilmesi için mümkün olan en düşük frekans genişliğinde), sms ve düşük band genişliğinde(kullanıcı başı 1 mbit"daha hızlı veya daha yavaş olması tercih edilebilir ama çok kullanıcının kullanabilmesi ve frekansların dar band genişliğinde mümkün olan en yüksek kullanıcı sayısına ulaşabilmesi için sınırlandırılmış olmalı"" ile sınırlandırılmış) veri bağlantısı sağlamalıdır. Bunun dışında gsm için kullanılabilecek ancak henüz lisanslanmamış frekans bandları varsa bu bandlar acil durumlarda kullanılmak üzere oparatörlerin abone sayıları ile doğru orantılı şekilde oparatörlere sadece afet sırasında kullanılmaları şartı ile tahsis edilmeli. Oparatörler herhangi bir afet durumunda temel sisteme geçmek durumunda kalırlarsa teknik imkanları ve baz istasyonlarındaki kapasitenin müsade ettiği doğrultuda kullanabilecekleri atıl durumdaki bu frekansları kullanarak altyapılarının müsade ettiği ölçüde kapasitelerini artırıp daha çok kişiye hizmet verebilmelidir. Artan veri trafiğini idami ettirebilmek için frekansları daha verimli kullanmak adına eğer fayda sağlayacaksa volte servisini tüm şebekelerinde güçlendirmeli ve mümkün olduğunca tüm kullanıcılara açılmalıdır. Telefonların network modu ayarları (gsm-wcdma-lte) kullanıcı tarafından değiştirilebilir tutulmalıdır. Afet durumunda network modu nun kullanıcı tarafından seçimliminin kullanıcıya avantaj sağlayacağı koşullar olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hipnoa -- 12 Mayıs 2020; 3:4:36 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.