Şimdi Ara

Türk Telekom'un Modem Değerlerine Bakmayanları Dolandırma Operasyonu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 4
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 4
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 31 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 5
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • jonesknow (4 mesaj) XpressMusic34 (3 mesaj) H4RuNN (2 mesaj) programmer_onur (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (9 mesaj) Mini (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • 05.12.2020 güncellemesi: Türk Telekom Destek'i Twitter'dan da darladıktan sonra evimin önündeki saha dolabına teknik ekip yolladılar ve hızımı oradan yükseltip, beni aradılar. Sorun çözüldü. Darlamazsanız, teknik konuşmazsanız geçiştirmeye çalışıyorlar haberiniz olsun. Eğer başınıza böyle bir durum gelirse önce internetten biraz terimleri araştırıp ardından TT'yi darlayın.



    Merhabalar. 24 mbps hipernet internete sahipken dün akşam müşteri hizmetlerini aradım ve 35 mbps olan pakete yükseltmek istedim. Altyapı sorgulamalarında 66 mbps'ye kadar hız alabiliyorum, modem değerlerimde ise 55 mbps ile 61 mbps arasında değişim oluyor. Yani 35 mbps almakta herhangi bir sıkıntı yaşamıyorum ve zaten kullanırken de bir sıkıntı yaşamadım. Bu akşam oyun öncesi klasik ping testimi yaparken ping testimle beraber hız testi de yapayım dedim ve LAN ile bağlı olmama rağmen 24'ü geçemiyordum. "Ehe" dedim, "bu işte bir iş var." ve modem değerlerine baktığımda hızım tekrardan 24 mbps'ye sabitlenmiş olduğunu gördüm ve TT Online İşlemler'e baktığımda hala 35 mbps paketine sahip olduğumu gördüm. TT Müşteri Hizmetlerini aradım ve bir temsilciyle görüşebilmek için 9 dk bekledikten sonra sorunumu anlattım. "Hız testi yaptığımda 24'ü geçemiyorum, evet bir sorun var." diyor temsilci. Diyorum ki "Evet, çünkü 24 mbps'ye sınırlamışsınız." Bana 3-4 kez santralden evime gelen internette problem olabileceğini belirtti. Ben de herbir seferinde bunun mümkün olmadığını, 35 mbps kullanırken kesinti falan yaşamadığımı, bunun bir birey tarafından veya sistem tarafından yapıldığını ve modem değerlerine bakmayı bilmeyen, hız testi yapmayan insanları dolandırma operasyonu olduğunu ve neden bunu yaptıklarını sordum. En sonunda da teknik destek ekibine yönlendirmeye gerek olmadığını, hızımdaki limiti kendisinin de kaldırabileceğini veya bunu yapabilecek birine yönlendirebileceğini ama madem yapamıyorsa teknik desteğin de bu konuyu inceleyebileceğini ama en azından bu sefer bir bilgilendirme istediğimi söyledim.


    Sonuca gelirsek, bu bence sistem tarafından veya bölgesel müdürlerin talimatıyla yapılan bir işlem. Böyle böyle belki de kaç milyon haneyi dolandırıyorlar. Daha önce de annemin aboneliği sırasında 16 mbps adsl internet satıp, hat 15 mbps internet verebilmesine rağmen 8 mbps ile sınırlandırmışlardı, arayıp 12 mbps'ye yükselttirmiştim ama annem ve kardeşim 2 yıl boyunca interneti böyle kullanmışlardı.



    Türk Telekom'un Modem Değerlerine Bakmayanları Dolandırma Operasyonu


    Türk Telekom'un Modem Değerlerine Bakmayanları Dolandırma Operasyonu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jonesknow -- 5 Aralık 2020; 13:44:32 >



    |
    |




  • jonesknow kullanıcısına yanıt
    Konuyla alakasız birşey sormak istiyorum 3ay bedava kampanyasına geşmişsiniz sanırım 3ay bedava yeni aboneliklere diye biliyorum bu tarifeye nasıl geçebildiniz aylık kaç TL ye anlaştınız acaba bilgi verir misiniz 27aylık taahüt gözüküyor?
  • H4RuNN H kullanıcısına yanıt

    Annemin üstüne aboneliğimiz vardı ama ADSL'den VDSL'e geçiş yaparken abuk subuk fiyat teklifinde bulundular. Onu iptal edip, kendi adıma yeni abonelik açtırdım. Annemin hattını da cayma bedeli çıkardıklarında Tüketici Hakem Heyeti'ne gidip Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun 52. Madde 4. fıkra: "Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir." maddesi üzerinden itirazda bulunup, cayma bedeli ödemeyeceğim. Aynı yöntemi siz de yapabilirsiniz.

  • jonesknow kullanıcısına yanıt
    13 Aralık’ta eşimin üzerine kayıtlı olan aboneliğin taahütü bitiyor ancak kendi adıma abonelik açıp açma kapama işleriyle uğraşmak istemiyorum açıkçası evet yeni aboneliklere daha uyguna paketler var ancak herşey de para değil kafamın rahat olması da önemli şuan netimden memnunum taahütümü 35mbit 2ay bedava 115.90 olan tarifeye taşıyacağım sanırım.teşekkürler bilgi için
  • jonesknow kullanıcısına yanıt
    Bu yöntemi forumumuzda da deneyen çok oldu ama işe yaramıyor büyük çoğunlukla. Tüketici hakem heyeti sizin lehinize karar verse bile ışletmeci konuyu mahkemeye taşıyor ve itiraz ediyor.

    Benzeri kart aidatları konusunda yaşanmıştı. Tüketici hakem heyetleri vatandaş lehine sonuçlar vermişti ama bankalar konuyu mahkemeye taşıyıp aidatlarla beraber mahkeme masraflarını da vatandaşa ödettiren sonuçlar almaya başlayınca bddk düzenleme çıkardı ve aidatsız kart seçeneği zorunluluğu geldi.

    Özetle, senelerdir forumumuzda veya sikayet var benzeri sitelerde sizin attığınız maddeyi sunarak tüketici hakem heyetine başvurular oldu. Bazı tüketici hakem heyetleri müşteri lehine karar verse de bazıları reddine karar verdi. Lehte sonuçlanan kişiler daha sonra mahkeme tebligatı aldılar. Çünkü işletmeci karara itiraz hakkına sahiptir ve mahkemeye yansıtabilir.

    Başvurmayın demiyorum sadece olan veya olabilecek olanları yazmak istedim.

    Konuya dönersek, snr değerlerinizi göremedim ama 35i sorunsuz alıyordum demişsiniz.

    Snr değerleri sınırda ise sistem hızı otomatik olarak en iyi değere düşürür ki bağlantı kopmasın, müşteri mağdur olmasın. Ancak siz sorunsuz 35 aldım demişsiniz bu durumda yaşanan sıkıntı neDir bilmiyorum açıkçası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 5 Aralık 2020; 0:9:15 >




  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Cevabınız için teşekkürler. Açıkçası ben bu kanunları falan bilmiyordum. Kardeşim avukat ve o söyledi böyle bir yöntem izlememizi. Sanırım bir sorun olursa da kendisi halleder hukuki olarak Türk Telekom'un Modem Değerlerine Bakmayanları Dolandırma Operasyonu 


    Hat değerleriyle alakalı da eke bir ekran görüntüsü yükleyeceğim. Hat değerlerimde, benim bildiğim kadarıyla hiçbir sorun yok. Bir de siz bakın isterseniz.



    Türk Telekom'un Modem Değerlerine Bakmayanları Dolandırma Operasyonu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jonesknow -- 5 Aralık 2020; 0:29:53 >




  • jonesknow kullanıcısına yanıt
    Şanslısınız, bu konudan da bilgilendirme yapın süreçler hakkında. Güncel durumları da öğrenmiş oluruz.

    Evet değerleriniz iyi gözüküyor. Müşteri hizmetlerinden yeniden 35e hız tanımlamalarını talep ettiğinizde ne sonuç aldınız?

    Rica ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 5 Aralık 2020; 0:35:16 >
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Müşteri hizmetlerindeki hanımefendi konudan anlamıyordu ve "Evet, şimdi test yapıyorum 24'ü geçmiyor, allah allah" diyordu. Teknik desteği yönlendirip, santralden ve saha dolabından kontrol yaptıracağını söyledi, gerek yok yükseltin işte dememe rağmen ısrarla yapmak istedi ve ben de en sonunda işlemi onayladım. TT'den iki adet sms geldi konuyla alakalı, biri talebi aldık ve diğeri de inceleme işlemlerine başladık diye ama hala bir güncelleme yok. Benim sorunum muhtemelen sabaha kadar çözülmüş olur ve sms atarlar ama konuyu açma nedenim TT'nin böyle bir işlem yaparak belki de bir sürü insanın cebinden para çaldığı ve eğer bu işlerden çok az bir vatandaş konuyu görüp de uyanırsa gerekli işlemleri yapsın ve en azından o andan sonra hakkını alabilsin. Umarım ileride bir kişi de olsa faydamız dokunur birilerine.

  • jonesknow kullanıcısına yanıt
    Dediğim gibi bazen hat değerleri sınırda olduğunda sistem hız tanımını otomatik olarak en uygun değere çekebiliyor. Teknik olarak açıklaması vardır sizin durumun da. Talebinizin sonuçlanmasını bekleyin bakalım ne çıkacak.
  • Cahil veya hattına tanımlı olupta gerçekte kullandığı hızı bilmeyen, nispeten yaşlı aboneleri hedef alan eski bir dolandırıcılık yöntemi olup, bu suretle olmayan akılları sıra toplam bant genişliğinden tasarruf edebileceğini düşünen haramzade firmanın bir uygulamasına denk gelmişsiniz. Farkedip düzelttirmek için girişimde bulunmanız iyi olmuş. Yasal olarak yaptırımı var ama ülkede yasa var mı? Yok.

    Normalde 4440375 üzerinden birkaç tık ile eski olması gereken hale 35 mbps olarak çekmeleri lazım. Telekoma neden tahahüt verilmez sorusuna adeta cevap niteliği taşıyan bir vaka.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 5 Aralık 2020; 21:32:50 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.