Şimdi Ara

TÜRK TELEKOM/TÜRKCELL/TÜRKSAT FİBER OPTİK ALTYAPI ÇALIŞMASI [ANA KONU] (781. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
51.183
Cevap
242
Favori
4.006.269
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
104 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 779780781782783
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SkeironnWH S kullanıcısına yanıt
    Kabinde ki yük artmış da olabilir.
  • AMC A kullanıcısına yanıt
    Sormayın hem çok güvenip hem de en iyisini biz biliyoruz. Eğer ters birşey olursa da sabotajdır. Ülkede büyük ISS'yim diyen firmalardan biri Mikrotik cihaz getirmiş 2 ay sonra cihaz yanmış "sabotaj uygulanmış olabilir" diyor. Yav kim senin Mikrotik ikinci el cihazınla uğraşıp sabotaj yapsın. Sen tam kapasite doldurmuşsun ısıdan dolayı power unit yanmış.
  • SkeironnWH S kullanıcısına yanıt
    Büyük ihtimalle kabindeki yük artmıştır. Biz kabloları eskimeye bırakmıyoruz.
  • mustifb M kullanıcısına yanıt
    hocam ama insan fazla bağlantı yapıncada hoşuna gidiyor misal ben bizim kombi tesisatının peteklerini büyülttüm rast gele adamlar dedi kombi iyi ısıtmaz hiçbişi olmaz dedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TÜRK TELEKOM/TÜRKCELL/TÜRKSAT FİBER OPTİK ALTYAPI ÇALIŞMASI [ANA KONU]

    TÜRK TELEKOM/TÜRKCELL/TÜRKSAT FİBER OPTİK ALTYAPI ÇALIŞMASI [ANA KONU]



    Aynı bakır kablo 90mbit hat kapasitesi olan zamanında türk telekom'dan taşıdığım hat, 74mbit hat değeri olan netspeed'e başvurum sonrası bağlanan hat.

    Şöyle ki Telekom'un bakır kablosu direk modeme bağlı, aynı bakır kablo üzerinden biri mavi beyaz üzerinden diğeri kırmızı beyaz üzerinden geliyor, bu kadar farklı hat değerlerine ne sebep oluyor ? Gerçekten alternatifleri verimsiz portlara mı bağlıyorlar ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sonholigan -- 24 Aralık 2018; 20:10:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bulunduğum mahal VDsl ya da fiber net desteklemiyor. Kendimi bildim bileli 8Mbs internet kullanıyorum.
    Bununla ilgili altyapı işlemleri için nerelere nasıl müracaat etmek gerekir, bütün mahalleden mi imza alayı, deneyen ve başaran arkadaşımız var mıdır?
  • Backlink kullanıcısına yanıt
    300 abone topladım olmadı
  • sonholigan kullanıcısına yanıt
    Verimsiz portlara değil de bakır kablolarda bazen verimsiz, sorunlu perler bulunur. Özellikle tam 100 Mbps çiftinin yanındaki per (çift) genelde verimsiz olur. Kablo eskiyse verim oranı daha da düşer. Bazı bölgelerde bu verimsiz perler ayrılır ve alternatiflere verilebilir. Ama bu ayırma öyle kolay değil ancak ayırımı yapan adam bilir. Ayırımı yapan adam dışında biri bağlantıyı yaparsa bu sorunlu çift TT abonesine de denk gelebilir. Bu ayrım şu anda çok yaygın değil port yok, per yok olaylarıyla artık bu durumu ayarlamak imkansıza yakın.

    Santralden alınan ADSL-VDSL hizmetlerinde bu ayırım yaygındır. Tarihi eser portlar alternatiflere verilir, yeni portlar TT müşterilerine ayrılır. Santralde eski cihaz varsa alternatiflere kalır, yenisine TT aboneleri takılır.
  • mustifb M kullanıcısına yanıt
    Saha dolabı kurarken, altyapı hazırlarken neden ileriye dönük, güncellenebilir bir kurulum yapılmıyor? Bu planları hazırlayanlar, karar verenler mühendis mi? Boş yere bir sürü para gidiyor, hiç mi bu işten anlayan adam yok? Gerçi iş bilen, kafası çalışan adamların hep yurtdışına gittiğinden bahsetmiştiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • AMC A kullanıcısına yanıt
    Evet ama bazen sınırlar vardır. Ben de zamanında bizim odada tek priz yetersiz diye düğüm noktasından bir çift kablo çekip benim yatağın yanına priz takmıştım. Priz az kullanılınca problem yok, ama 3'lü, 4'lü bişey taktığımda sigorta atıyordu.

    Bu cihazlarda da bir sınır vardır. 4x1GE port, 512 MB RAM, Cortex A32 işlemcili cihazda her aboneye 10 Mbps verme şeklinde dahil bir hesaplama yapsanız, işlemci, RAM ve power bölümünü de dikkate alıp en fazla 10 tane sanal devre oluşturup abone bağlarsınız hadi 20 tane yaptınız. Ama bu cihaza 57 sanal devre oluşturup abone bağlarsanız bu sabotaj değil, dibini sıyırmak olur.
  • mustifb M kullanıcısına yanıt
    Hocam alternatiflerden daha fazla para kazanmak istemiyor muydu Türk Telekom neden eski bozuk portları takıyorlar amaç türk telekom'da kalmasın değil mi müşterinin.
  • warchief46 W kullanıcısına yanıt
    Ben planları hazırlayan adamların mühendis olduğunu zannetmiyorum çünkü çok basit bir mantığa sahip kişi bile 512 Mbps, 1 Gbps kapasiteli sistemler düşünmez. Hadi düşündünüz en azından kabini tasarlarken geniş birşey tasarlarsınız ki ilerde içine daha büyük cihazlar koyabilesiniz. Ya da bu planı çizen adam mühendis olsa da daha üst taraftaki adamın ne kadar maliyet belirledi ki ortaya bu şekil sistemler çıkıyor bilmiyorum. Yani elinizdeki bütçe çok sınırlıysa MIT'ten mezun mühendiste getirseniz yapabilecekleri sınırlı olacaktır.
  • NitroNos kullanıcısına yanıt
    Şu anda bu ayrım eskisi kadar yaygın değil. Ama ne yazık ki hala bu ayrım mevcut ama zaten alternatif ISS'de eski ucuz bişey istiyor bunun için pazarlık yapıyor. Ama Türk Telekom'un geliri genel olarak kapasite kiralama ve transmisyondan geliyor. Portun eski olması o kiralanan kapasitenin kullanılmasına engel değil, bu yüzden gelire de fazla etkisi olmuyor.
  • mustifb M kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz doğru ama şundan bahsediyorum hocam Adamın altyapısı 100 Mbps destekliyor ama problemli porta takıldığı için erişebilir hızı 35 veya 50 düşüyor haliyle bu hızla az veri harcayacak hemde transmisyon ücreti düşük olacak.

    Kendi müşterisi daha çok veri harcayıp zarar ettirmez mi hocam ?
  • NitroNos kullanıcısına yanıt
    Santralden hizmet alan adam zaten santrale uzaktır genelde. Yani hattı da ADSL destekliyordur her şekilde abonenin tüketimi düşük olur. Saha dolabından böyle port ayrımı yapılması imkansız en fazla per ayrımı yapılabilir ki o da çok zor ancak yapan angut adamın kendisi bilebilir.
  • Bence de boşa evham yapıyorlar hocam. @Ö1F1'inde zaman zaman söylediği gibi belki 2-3 ay kullanım artar, sonra dengeyi bulacak bence.

    Forumda hızlar yavaşladı kota kalktığı için yazanlar olmuş, hemen speedtest yapayım dedim. Bir sıkıntı yok şükür :)

    quote:

    http://www.speedtest.net/result/7905640509
  • BoraNb kullanıcısına yanıt
    15 Temmuz'da daha fazla sorun çıkaran altyapı olmuştu. Çok iyi hatırlıyorum 15 Temmuz'da saat 12 sıralarında kapasite yetersiz diye göreve çağırmışlardı. Şu anda genel kullanımda artış olsada, küçük darboğaz yaşanan yerler dışında ciddi bişey yok. Haftasonu ve 31 Aralık - 1 Ocak tarihlerinde daha net belli olur.
  • mustifb M kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustifb

    Büyük ihtimalle kabindeki yük artmıştır. Biz kabloları eskimeye bırakmıyoruz.
    Bizim kabindeki yük de çok fazla. Bir ara bakım yapıldı 24 saat boyunca, 70mbps ulaşılabilirden 88mbps e yükseldi sonra 4 gün sonra gene 70mbps e geri döndü.

    Edit : Netspeed kullanıyorum dediğiniz gibi eski portu bana vermiş olabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Temet Nosce -- 24 Aralık 2018; 22:13:3 >
  • Temet Nosce kullanıcısına yanıt
    Gine 70 MBps filan Benim 57 MBps gösteriyor 50 MBps almıyor 45 MBps sabitleme yapılıyor.
  • 
Sayfa: önceki 779780781782783
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.