Şimdi Ara

TÜRK TELEKOM/TÜRKCELL/TÜRKSAT FİBER OPTİK ALTYAPI ÇALIŞMASI [ANA KONU] (725. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
11 Misafir - 11 Masaüstü
5 sn
51.346
Cevap
244
Favori
4.013.368
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
104 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 723724725726727
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Aranıza bende katıldım. Bugün bağladılar. Eve kadar fiber kablo geliyor. Sanırım ftth oluyor. Bir converter bir modem taktilar. 24 saat içinde açılır dediler. Converterın üzerindeki optical ledi, modemdeki www ve wps ledi sarıya dönecek dediler. Ardından ben gittim modemin ssid ve şifresini değiştirdim. Sonra lan birşey olur falan dedim yanından iğneyle reset attım. Fakat, Şu an converterdeki optical ledi yanıyor ama modemdeki ışıklar sarıya dönmedi. Acaba benim resetimden dolayı çalışmıyor olabilir mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BoraNb kullanıcısına yanıt
    Güzel



    Şimdi dikkatimi çeken bir nokta var. Ülkemizde fiber homepass %100 çakışma olduğunu (yani alternstiflerin de fiber götürdüğü hanelerde aynı zamanda TT'nin de fiberi olduğunu varsayarsak) varsayarsak eğer 17.9 milyon. Yani ülkemizde en az 17.9 milyon hanenin fibere (FTTC/B/H) erişimi var. Ancak bu sayı Türk Telekom'a göre toplam hanelerin yaklaşık ~%70-75'ine denk geliyordu yanlış hatırlamıyorsam.



    Şimdi şu nokta var. FTTC'yi besbelli Kaan Terzioğlu fiberden saymamış. Ancak bu konuların ben tekrar tekrar izahının yapılmasına gerek olmadığı fikrindeyim.



    Artık bana göre mayıs ayında imzalanan protokolle de birlikte sabitte fiber erişim konusu tartışmaya kapanmıştır bence. Evet fibersiz hanelerde muhtemelen 5 sene içinde fibere erişebilecektir. Geri kalan illaki istasnalar olacaktır elbette. Onlar için de mobil çözümler uygulanabilir. O çok ayrıntı bir mesele.



    Bu yüzden bu açıklamadan ben şunu çıkartırım demek ki Turkcell 2016'daki OAŞ denemesi gibi tüm altyapının ortak bölüşülmesini istiyor. Ancak ISS'lerin fiber homepass oranları arasında uçurum bulunduğu için bu düpedüz adaletsiz olacaktır. OAŞ denemesi vaktinde de çokca tartışmıştık bunu. Bugünlerde mobilde aktif paylaşım konusu gündemde orada da aynı durum mevcut, değineceğim. Hadi mobile yazalım bu senaryoyu nasıl bir tablo çıkıyor.



    ***X beldesi hayal edin. Turkcell'in bölgede Band20 (800Mhz), Band3 (1800Mhz), Band7 (2600Mhz) frekanslarında; Türk Telekom'un Band 20 (800Mhz) frelansında; Vodafone'nun ise **Band8 (900Mhz) frekansında yayını olsun. Ve operatörler ortak bir şirket kurup tüm mobil altyapıyı bu şirkete devredip, yatırımları ortak olarak bu şirket yapacak derlerse.

    Türk Telekom ve Vodafone kuruş harcamadan bölgede Band3 ve Band7 yayını yapma imkanı elde edebilecekler. Türk Telekom'da 6GB 30₺// Vodafone da 5GB 30₺// Turkcell'de 5GB 50₺. Eee Turkcell boşuna mı masraf yaptı band3, band7 getirerek enayi mi bu adamlar. Aynı senaryoyu OAŞ ile sabitte yapmak istediler olmadı tabii. Bu arada frekanslar konusunda bilgisi olmayanlar için anlayabilmeleri için aşağıya küçük bir izahat ekleyeceğim.



    Eğer bir paylaşım modeli mi konuşmak istiyoruz o zaman mobilde özellikle 5G için aktif paylaşımı konuşmamız lazım zira 5G'de spektrum yükseleceği için daha fazla baz istasyonuna ihtiyaç olacak. Ancak aynı sabitte olduğu gibi mobilde de haksızlık oluşmaması için daha fazla yatırıma teşvik eden, mobilin dinamiklerine mücehhez bir aktif paylaşım-kiralama modeli getirilmelidir. Aksi halde OAŞ mobil gibi bir işe kalkışılırsa bu had safhada adaletsiz olur.



    ____________________



    *** 4.5G'de kullanılan değişik frekanslar vardır. Bu frekansların hız ve kapsama performansları farklıdır. Keza buna bağlı yatırım maliyeti de fazladır. Sıralarsak.

    -Band7 2600Mhz (En hızlı frekanstır, kapsaması dardır genelde kalabalık alanlarda tamamlayıcı olaral ya da AVM gibi alanlarda kullanılır.)

    -Band1 2100Mhz (teoride bu da hızlı bir frekanstır ancak aynı zamanda bu frekanstan 3G yayını da yapıldığı için band genişliği bölüşülüyor verim azalıyor)

    -Band3 1800Mhz (hızlı olan, fena da kapsaması olmayan en ideal frekanstır.)

    -Band9 (hızı düşük kapsaması geniş bir banddır ancak bu banddan da aynı band 1 gibi 3G yayını da yapıldığı için Band20 kadar verimli değildir)

    -Band20 (kapsaması en geniş, hızı en düşük banddır)



    Yanı kısaca önem sıralaması yaparsak (Band7//Band3//Band1//Band20//Band8)



    **Vodafone 900Mhz bandında yukarıda yazdığım gibi hem 3G hem de 4G yayını yapılabildiği için neredeyse kuruş harcamadan 900Mhz 3G istasyonlarından 4G yayını yapmaya başlamıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 6 Aralık 2018; 21:47:4 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Havacılık bağımlısı kullanıcısına yanıt
    Zannetmiyorum ama siz yine de bir arayüze girip bakın router (modem) kullanıcı adı parola almış mı? Almadıysa bekşeyin yarına olmazsa arıza kaydı açtırırsınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • NitroNos kullanıcısına yanıt
    Hocam bence TurkNet VAE ve YAPA'yı yanlış kullanıyor, BTK'nın VAE özellikle de YAPA için kısıtlmalar getirmesi lazım ki yoksa iş suistimale az yatırımla sıvışmaya dönüyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • böke B kullanıcısına yanıt
    Hız düşük, bir gariplik var. VDSL ile alıyorsanız hat değerlerini atın dilerseniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bluesky_83 kullanıcısına yanıt
    Avcılar için fiber de mobil de sıkıntı şuan için. Hatta hatırlarsanız geçtiğimiz aylarda belediye baz istasyonlarını tahrip etmişti. Servis sağlayıcılar belediye ile ciddi sıkıntı yaşıyorlar, kanlı bıçaklı olsalar bu kadar olur herhalde.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TÜRK TELEKOM/TÜRKCELL/TÜRKSAT FİBER OPTİK ALTYAPI ÇALIŞMASI [ANA KONU]



    Paroladan kastınız arayüze girmek için kullanılan admin admin değildir herhalde?

    Bağlantı yok yazıyor. Bekliyecem yarina kadar.

    Ayrıca, hesaplarin altindaki numara bize atadiklari sanal numara mi?

    Yardımınız için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BoraNb kullanıcısına yanıt
    Tabii ki, zaten illaki bir süre de olsa kapasite sorunu yaşanacaktır.



    Ancak alternatiflere ciddi bir geçiş olursa büyük ISS'ler belki birsaz. insafa gelebilir. Tabii ben fiystlamayı küçük ISS'ler düzeyinde yapmalarını istemiyorum. Daha yüksek ancak erişilebilir fiyatlar istiyorum örnek verdiğim gibi.



    Alternatifler peki bir darboğazda nasıl bir refleks gösterirler bilinmez, büyüklerden kiraladıkları kapasiteyi arttırabilirler hızlı şekilde ancak kendi networklerinş yenileme konusunda hem nakit hem de. cihaz tedariğinin alacağı süre sıkıntı yaşatabilir, bu durumda bu sorunun üstesinden gelinceğe kadar. b0yüklerden Al-Sat yapabilirler ancak yasal kısımda problem çıkabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Havacılık bağımlısı kullanıcısına yanıt
    Yok değil PPP kullanıcı adı, parolası. Normalde sistem otomatik tanımlar erişim açılınca.



    Aynen bekleyin olmadı ararsınız.

    o numara mı bilemiyorum, teknisyen kendisi bir numara söylediyse orayı arayın, olmadı bu numarayı da bir arayabilirsiniz en kötü yanlış numarayı aramış olursunuz.



    En kötü ihtimalle 4441444'ü ararsınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mustifb M kullanıcısına yanıt
    Hocam Alternatifler arasında derken Netspeed gibi küçük firmalardan bahsettim tabiki de mobil bazda büyük olan operatör İSS bazında marka algısıyla büyüyecektir.

    Önemli olan bu konuda hangisinin daha iyi hizmet verdiğiyle aşikardır.Netspeed kendi cihazları var fakat VAE sistemi kullanıyor Türk Telekom'a muhtaç zira Türk Telekom nasıl hizmet sağlarsa bilakis Netspeed'te uygun fiyata sağlar Türknet'in sıkıntısı YAPA sistemine geçmesi başka bir sorunu yoktu.

    Türknet ile Netspeed kıyaslanamaz arasında abone farkı çok ama ne kadar az abone varsa o kadar iyi hizmet sağladığını gördüm alternatif İSS'lerin.

    Türknet'in omurgası Kurumsal olarak hizmet veriyor Bireysel olarak hizmet vermeye yeterli değil.

    Bizde isteriz Huawei cihazlar kullansın.Mikrotik cihazlar ucuz olduğu için talep ediyorlardır.Türk Telekom'un kazandığı parayı Netspeed benzeri kurumlar kazanmıyor ki ciddi bir sağlam cihazlar alabilsin veya omurgasını tüm Türkiye'ye sunabilsin hocam Türkcell , Vodafone bile tam anlamıyla Tüm Türkiye'de hizmet vermiyor Türk Telekom'a muhtaç.

    Hocam bu arada forumda Türknet yetkilileri var şikayet etmiş olabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NitroNos -- 6 Aralık 2018; 22:36:28 >




  • Havacılık bağımlısı kullanıcısına yanıt
    Fiber kullanmadığım için cihazların arayüzünü bilmiyorum ama sinyal geldikten sonra kullanıcı adı ve şifrenizi girdiğiniz zaman internete erişim sağlanmış olmanız gerekir.
  • Havacılık bağımlısı kullanıcısına yanıt
    Ev telefonunuz yer alıyor resimi kaldırın isterseniz.

    Büyük ihtimalle power ışığı yanıyor .
  • Sanırım o sistemin üzerine kurulu olduğu sanal telefon numarası. Ama yinede kaldırayım. Yardımlarınız için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Havacılık bağımlısı kullanıcısına yanıt
    Turuncu ışık yanınca bilin ki sinyal gelmiştir.
  • NitroNos kullanıcısına yanıt
    Converterda mı yoksa modemde mi? Dediğim gibi converterda üzerinde optical yazan ışık yandı. Fakat modemde sarıya dönecek denen wan ve www ledleri hâlâ kırmızı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlarım merhaba. Evimdeki internet hizmeti çok kötü. Adsl santrele çok uzak olduğum için 2.4km kadar ancak 3mbit kalitesiz bir internet alıyorum. Fakat şöyle bir durum var. Ben sitede oturuyorum A blokta fiber var c blokta fiber yok ve aramızda 100metre var. Hatta fiber hat geçen yolla aranmızda belki 100metre bile yok. Bu durumda ne yapmalıyım? Bu 100metrelik yere fiber çekerler mi? Bu iş maliyetli mi? Bana yardımcı olur musunuz? Nasıl bir yol izlemeliyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt
    Ofisten bayan bir yeri aradı kullanabilir miyim diye. 100mbit 1port var evet demiş. eve geldiğimde modemde 70 kusur Mbps idi. Arıza kaydı bıraktım bakalım. milleni sitesinden baktım "Alabileceğiniz Hız: 85 Mbps" diyor.
    VDSL Training Status:   Showtime
    Mode: VDSL2 Annex B
    VDSL Profile: Profile 17a
    Traffic Type: PTM Mode
    Link Uptime: 0 day: 5 hours: 37 minutes

    VDSL Port Details Upstream Downstream
    Line Rate: 4.221 Mbps 69.425 Mbps
    Actual Net Data Rate: 4.094 Mbps 69.315 Mbps
    Trellis Coding: ON ON
    SNR Margin: 29.2 dB 6.5 dB
    Actual Delay: 0 ms 0 ms
    Transmit Power: 6.6 dBm 14.0 dBm
    Receive Power: -2.4 dBm 6.8 dBm
    Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
    Total Attenuation: 8.9 dB 7.0 dB
    Attainable Net Data Rate: 32.064 Mbps 64.104 Mbps



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi böke -- 7 Aralık 2018; 0:22:10 >




  • böke B kullanıcısına yanıt
    Hatta biraz zayıflama var, kart üzerindeki yük de fazla belli ki.



    Belki iç tesisat elden geçerse biraz düzelebilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Havacılık bağımlısı kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    kullanıcı adı ve şifreyi girmeniz gerekmiyor. Türk Telekom'a mı abone olmuştunuz?

    Converter dediğiniz ONT cihazı. Yanındaki de router.

    www ledinin yeşil yanması gerekiyor. Gerçi modele göre değişir... Bende ilk kurduklarında kendim kurcalamıştım arayüzü, sonra kararsız kalıp resetledim. Ama sinyal verildiğinde zaten kendi kendine bilgiler güncellendi. Arayüzdeki k.adı ve şifre girilen alan kaybolmuştu, erişimim kısıtlandı daha doğrusu. Tilgin marka router verilmişti bana.

    Yani sizin yapacağınız bir şey yok. Size verilen sürenin sonuna kadar bekleyin, hala internete erişemezseniz, Türk Telekom müşterisiyseniz 444 0 375'i arayabilirsiniz.
  • pcko1 kullanıcısına yanıt
    2019'a girince Paul Doany'ye twitter'dan yazın faydası olabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 723724725726727
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.