Şimdi Ara

TÜRK TELEKOM’dan bir soygun hikâyesi ve TURKNET’e geçiş

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
1.611
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2020 Yılında Türk Telekom’a 24 ay taahhüt verdim.

    16 mbps VDSL abonmanlık ücretim, sabit telefon dâhil, 89 TL oldu.

    (Hattımın VDSL 24 mbps hızı desteklemediği söylendi.)

     

    2021 yılında, bir yıl sonra, 16 mbps tarifemi, mümkün olduğunu görünce online olarak 35 mbps’ye çıkardım. Ardından tarifem 156 TL’ye çıktı!

     

    Ne bu diye arayınca, tarife artırımın sadece hız artışından kaynaklanmadığı, internet için 24 ay, yalın internet kabul etmediklerinden süs olarak duran sabit telefon için 12 ay taahhüt verdiğimi, 12 ay dolduğundan artırımın çoğunun telefondan kaynaklandığı söylendi. (İnternet için 24 ay, telefon için 12 ay taahhüt almak, bunu müşteriye iletmemek ne halt yemektir?)

     

    Bu arada, geçen yılsonunda, beni zorunlu olarak aynı hızda (35 mbps) fibere geçirdiler. Konumumda artık VDSL desteklemeyeceklermiş…

     

    Bir yıl daha geçti Mart ayı sonunda 24 ay internet taahhüdüm doldu.

    Geçen ay 206 TL fatura geldi. İçimden ç*şşş dedim… Tarifem alt tarafı 35 mbps…

    Ardından bu ay 362 TL Mayıs ayı faturası geldi! (*ha!)

     

    Yapmak istedikleri açık… Telekom başmüdürlüğüne gidip 24 ay taahhüt vermemi ve aynı Digiturk gibi pazarlık yapmamı bekliyorlar. (Bu arada telefon için yine 12 ay taahhüt alacaklar, bir sene sonra kazık serbest!)

     

    362 TL faturayı görünce ilk önce telefonla Ttnet ile görüştüm.

    Hemen ardından Turknet’e online başvuruda bulundum.

    Bir süre sonra Turknet’ten arandım, kuryenin sözleşmeyi ertesi gün (Cumartesi) getireceğini, uygun olup olmadığımı sordu. Ertesi sabah Turknet kuryesi elinde sözleşme ile geldi. 3 İşgünü sonunda TurkNet’e geçtim. Fiberdeki hızım 35’den 100’e çıktı. Aldığım hız download/upload 112/8 mbps.

     

    Bu arada elimdeki Ttnet fiber modem ve fiber-ethernet çevirici Türknet mülkiyetine geçti.

     

    Yazlık evime de ayrı bir TurkNet aboneliği alacağım. 365 Günlük dönem içinde 2x90 gün hat dondurma hakkım varmış. Online olarak yapılabiliyor.

     

    Size de TurkNet’i tavsiye ederim.

    En azından 24 aylık taahhüt vermeye gerek yok. Her taahhüt dönemi sonunda fahiş fatura ile karşılaşıp pazarlığa koşma derdi yok. Türk Telekom’da olduğu gibi “Telefonu iptal edemezsin, aksi takdirde sana internet vermem” dayatması yok.

     

    Esasında tüketiciyi korumak adına, Digiturk’te, Telekom’da olduğu gibi fahiş faturalarla taahhüt verme zorlaması yasaklanmalı, Turknet, Netflix, Amazon Prime gibi abonelik koşulları net ve sahih olmalı.








  • Öncelikle merhaba.


    1)İlgili firmaların taahhütsüz paket detayları ve ücretleri web sayfasında yer almaktadır. Ayrıca gönderdikleri faturada kullandığımız paketin taahhütsüz ücretinin fiyatı da yazmaktadır. Bu bağlamda, taahhüt bittiği taktirde ilgili paketin taahhütsüz ücretinin rucu edilmesi son dereceğe doğaldır ve yasaldır. Taahhütsüz ve taahhütlü paket fiyat onayları BTK ve Rekabet Kurumu tarafından onaylanmaktadır. Rekabet Kurumu kararı ve BTK onayı olmadığı taktirde hiçbir paket satışa açılamaz, ücret bilgisi yazılamaz, müşteriye satılamaz. Bu bağlamda, taahhütsüz paket ücretinin size rucu edileceğini bildiğiniz halde taahhütünüzü yenilememek veya işletmeci değiştirmemek tamamen kişinin kendi insiyatifinde olan bir durumdur. Firma kampanya araması yapmak, taahhüt uzatmaya çalışmak zorunda değildir. Buna rağmen sıklıkla kampanya araması yapmaktadırlar. Zaten fatura üzerinde taahhütün ne zaman sonlanacağı bilgisi yer almaktadır ve faturalar ve üzerindeki notlar yasal olarak ilgilisine tebliğ edilmiş sayılır, (posta veya e fatura farketmez) ben görmedim/okumadım/kontrol etmedim gibi bir şey mahkemece kabul görmez.


    2)Yazlık evinizin olduğu yerde port problemi bulunuyor olabilir. Hiçbir firma adres bilgisini çektiği MERNİS uygulaması üzerinden bloke yapamaz, sadece müşterinin kendisini kara listeye alabilir. Bunun da kanuni şartları vardır. İlgili adreste size abonelik vermeyi uygun görmese bile, o adrese herhangi birisi bağlantı sağlatabilir. Bunun engellenmesi mümkün değildir. Tahminimce adrese hizmet veren saha dolabında veya santral tarafında yeterli port olmayabilir. Yan komşu veya karşı komşu binalarda port var şeklinde gösteriyor ancak sizin binanızda port yok olarak gösteriyorsa, ilgili müdürlüğe giderek adresinizdeki problemi beş saniye içerisinde çözdürebilirsiniz. Bazen Mernis sisteminden kaynaklı olarak bu şekilde problemler yaşanabiliyor ancak çözümü son derece basittir. Bölgesel bir port yokluğu var ise, bunun çözümü için ise yatırım gerekmektedir.


    Velhasıl gelelim sonuca;


    Taahhüt süresi fatura detaylarında belirtilmiş ve ne zaman biteceği müşteriye tebliğ edilmiş mi? EVET

    Taahhüt bittiği takdirde, taahhütsüz ücretin müşteriye rucu edeceği web sitesinden ve fatura detay sayfasındaki taahhütsüz paket ücreti kısmından müşteriye tebliğ edilmiş mi? EVET

    Müşteri kendi isteği ve rızası doğrultusunda, BTK ve Rekabet kurumu tarafından onaylanan taahhütsüz paket ücretini ödemeyi kabul ederek, taahhüt süresini uzatmayı tercih etmemiş mi? EVET

    Firma, taahhüt süresini uzatmayan müşteriye, taahhütsüz paket ücretini rucu etmiş mi? EVET

    Müşteri bu konuda mahkemeye başvursa, yüzde yüz haksız çıkar mı? EVET


    Görüldüğü üzere, müşterinin kendi insiyatifi ile gerçekleşen bu olayda, tamamen haksız olduğu halde ilgili firmayı "bir soygun hikayesi" şeklinde itham ederek, TCK da yer alan "Ticari itibarı zedeleme suçu" nu işlemiş mi? EVET


    İlgili firma avukatları çok rahat bir şekilde tazminat alır mı? EVET


    Velhasıl kelam, hangi firma olduğu fark etmez. Taahhüt verdiğiniz anda o paketin taahhütsüz paket ücretini de kabul etmiş oluyorsunuz. Kendi isteğiniz ile taahhütü uzatmayı istememişsiniz ve taahhütsüz paket ücreti faturası ödemişsiniz.


    Ayrıca kampanya yenilemek için ilgili firma ofisine gitmenize gerek yok, online işlemler ve müşteri hizmetlerinden bile kampanya yenilemek mümkün.


    Hayırlı forumlar @Ö1f1



    Not: Taahhütsüz paket ücretleri çok yüksek mi? Tabiki çok yüksek. Kesinlikle kabul edilebilir değil, ancak mevzu bu değil bu konudaki.

  • Merhabalar, geçiş süreci deneyiminizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim. Keyifli kullanımlar dilerim
  • Türk Telekom’un benden alt tarafı 35 mbps internet için Mayıs ayı faturası ile 362 TL istediğine inanamayanlar olabilir.

    Ödeme belgesi ekte…

    TÜRK TELEKOM’dan bir soygun hikâyesi ve TURKNET’e geçiş



    Devam edecek…

    Daha yazlık evimin internet bağlantısında TTNet’ten çektiklerimi yazacağım.


    Utanma duygusunu yitirmiş TTNet elimden o kadar kolay kurtulamayacak!





  • Türk Telekom o tarz faturalar çok gönderir. İnanmayan çıkmaz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • mcrew kullanıcısına yanıt

    :)

  • Yıl 2012

    İzmir Çeşme’de bir yazlık ev aldım.

    Ev, elektrik tesisatı ve her şeyi ile kaliteli inşa edilmiş sıfır bir bina.

    (Site içinde değil, müstakil dubleks ev)

    Internet için TTNet’e başvurdum. Bağlandı.

     

    Tarifem 16 mbps ADSL.

    Aldığım hız 3.5 mbps, zaman zaman 2.7 mbps’e düşüyor…

     

    Tam 5 yıl sabrettim.

    Sonunda, 2017 yılında TTNet’e şikayet ettim.

     

    Şikâyetimin sonuç kısmı:

    16 Mbps’ye kadar…” hız önerilip bunun yerine 3.7 Mbps verilmesi adil değildir.

    ·        Bu durum 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun Madde 4/A “Ayıplı Hizmet” kapsamına girmektedir.

    ·        Ayrıca 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanunun Madde 6 “Hakim Durumun Kötüye kullanılması” kapsamına girmektedir.

     

    TALEBİM:

    Hesap No: XXXXX Hesap ve XXXXXX ADSL Hizmet No.lu Yazlık evimin internet abonmanlığında verilen gerçek hızla doğru orantılı bir aylık abonmanlık ücreti önermenizi talep ediyorum.

     

     

    Şikâyetime TTNet tarafından verilen cevap:

    Sayın XXXXXXXX, Şirketimize iletmiş olduğunuz şikayetiniz hakkında gerekli inceleme ve çalışmalar titizlikle yapılarak tamamlanmıştır. XXXXXXX numaralı aboneliğinize ait şikayetinize istinaden teknik ekiplerimizce yapılan ölçüm ve kontroller neticesinde; Saha dolabı ve bina içi ankastre kutusuna kadar olan kısımda internet hizmetinin taahhüt edilen sınırlar içerisinde sorunsuz olarak verilebildiği anlaşılmıştır. Çağrı merkezi iletişim ekibimizce 14.07.2017 tarihinde 14:18? de telefonla aranarak konuyla ilgili tarafınıza gerekli bilgilendirme yapılmıştır. Bilgilerinize arz ederiz. Saygılarımızla.

     

    Not: Sevsinler! Gerekli inceleme ve çalışmalar titizlikle yapılmış. Yani sorun sizde olabilir diyor.

    Oysa evime, aynı bakır kablo ve tesisat ile TTNet’ten son 2-3 yıldır 35 mbps hızla VDSL alabildim. Buna ne buyrulur?

     

    **** Devam edecek… 





  • Tarifeme ilişkin sorunu TTNet ile çözemeyince Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdum.

    Hakem heyetinden 1.5 ay sonra cevap geldi. TTNet kendilerine cevap bile vermemiş! Yasa ile kurulan bir devlet kuruluşuna!

    Tüketici Mahkemesi’ne başvurmam gerekiyormuş. Uğraşmadım.

     

    Ertesi sene yazlık evime tekrar internet bağlatmak istediğimde adresinizde internet altyapısı yok cevabı aldım. Beni kara listeye almışlar! Babalarının çiftliği ya!

    Sağımdaki parselde var, solumdaki parselde var, bana yok  :)

    Buna rağmen abone oldum.

     

    Uzun sözün kısası, kuruluşu 1840’lara dayanan bir kurumun bu şekilde ben yaparım olur, hâkim konumdayım, tekelim, bana muhtaçlar, müşterime her istediğimi yaparım anlayışına sapmaması gerekir. TTNet öncelikle kuruluş amacının vatandaşa hizmet etmek olduğunu hatırlamalıdır.

  • TurkNet’e bir teşekkür daha…


    Kışlık evimden sonra 7.Haziran akşamı Çeşme’de, yazlık evime de TurkNet internet bağlantısı başvurusunda bulundum.


    Başvurumun hemen ardından TurkNet online işlemlerden belirlenen kullanıcı adı ve şifremi kaydettim ve arkasından bankama otomatik ödeme talimatı verdim.


    9.Haziran günü Telekom teknisyenleri geldi ve hat bağlantısını sağladı.

    Henüz sözleşmeyi imzalamamıştım. Buna rağmen aynı günün akşamı internetim açıldı.

    Ertesi gün aradılar, Cumartesi günü sözleşmeyi imzalamak için uygun olup olmadığımı sordular.

    Değildim. Dişçi randevum için İzmir’e gitmek zorundaydım. Sözleşmeyi ertesi hafta sonu imzaladım.


    Sözleşmeyi imzaladığım tarihte zaten interneti kullanıyordum, bankaya otomatik ödeme talimatı vermiştim. Eksik kalan tek işlem bir imza idi. Biraz gecikmeli de olsa o da tamamlandı.

    TurkNet’in, gecikme olmaması için, müşteri memnuniyeti odaklı, bürokrasiye bağlı kalmayan bu tutumunu takdir ettim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kursun_ -- 7 Temmuz 2022; 17:51:27 >




  • Kursun_ kullanıcısına yanıt
    Güzel düşünceleriniz için teşekkür ederiz. İyi ki varsınız.
  • Öncelikle merhaba.


    1)İlgili firmaların taahhütsüz paket detayları ve ücretleri web sayfasında yer almaktadır. Ayrıca gönderdikleri faturada kullandığımız paketin taahhütsüz ücretinin fiyatı da yazmaktadır. Bu bağlamda, taahhüt bittiği taktirde ilgili paketin taahhütsüz ücretinin rucu edilmesi son dereceğe doğaldır ve yasaldır. Taahhütsüz ve taahhütlü paket fiyat onayları BTK ve Rekabet Kurumu tarafından onaylanmaktadır. Rekabet Kurumu kararı ve BTK onayı olmadığı taktirde hiçbir paket satışa açılamaz, ücret bilgisi yazılamaz, müşteriye satılamaz. Bu bağlamda, taahhütsüz paket ücretinin size rucu edileceğini bildiğiniz halde taahhütünüzü yenilememek veya işletmeci değiştirmemek tamamen kişinin kendi insiyatifinde olan bir durumdur. Firma kampanya araması yapmak, taahhüt uzatmaya çalışmak zorunda değildir. Buna rağmen sıklıkla kampanya araması yapmaktadırlar. Zaten fatura üzerinde taahhütün ne zaman sonlanacağı bilgisi yer almaktadır ve faturalar ve üzerindeki notlar yasal olarak ilgilisine tebliğ edilmiş sayılır, (posta veya e fatura farketmez) ben görmedim/okumadım/kontrol etmedim gibi bir şey mahkemece kabul görmez.


    2)Yazlık evinizin olduğu yerde port problemi bulunuyor olabilir. Hiçbir firma adres bilgisini çektiği MERNİS uygulaması üzerinden bloke yapamaz, sadece müşterinin kendisini kara listeye alabilir. Bunun da kanuni şartları vardır. İlgili adreste size abonelik vermeyi uygun görmese bile, o adrese herhangi birisi bağlantı sağlatabilir. Bunun engellenmesi mümkün değildir. Tahminimce adrese hizmet veren saha dolabında veya santral tarafında yeterli port olmayabilir. Yan komşu veya karşı komşu binalarda port var şeklinde gösteriyor ancak sizin binanızda port yok olarak gösteriyorsa, ilgili müdürlüğe giderek adresinizdeki problemi beş saniye içerisinde çözdürebilirsiniz. Bazen Mernis sisteminden kaynaklı olarak bu şekilde problemler yaşanabiliyor ancak çözümü son derece basittir. Bölgesel bir port yokluğu var ise, bunun çözümü için ise yatırım gerekmektedir.


    Velhasıl gelelim sonuca;


    Taahhüt süresi fatura detaylarında belirtilmiş ve ne zaman biteceği müşteriye tebliğ edilmiş mi? EVET

    Taahhüt bittiği takdirde, taahhütsüz ücretin müşteriye rucu edeceği web sitesinden ve fatura detay sayfasındaki taahhütsüz paket ücreti kısmından müşteriye tebliğ edilmiş mi? EVET

    Müşteri kendi isteği ve rızası doğrultusunda, BTK ve Rekabet kurumu tarafından onaylanan taahhütsüz paket ücretini ödemeyi kabul ederek, taahhüt süresini uzatmayı tercih etmemiş mi? EVET

    Firma, taahhüt süresini uzatmayan müşteriye, taahhütsüz paket ücretini rucu etmiş mi? EVET

    Müşteri bu konuda mahkemeye başvursa, yüzde yüz haksız çıkar mı? EVET


    Görüldüğü üzere, müşterinin kendi insiyatifi ile gerçekleşen bu olayda, tamamen haksız olduğu halde ilgili firmayı "bir soygun hikayesi" şeklinde itham ederek, TCK da yer alan "Ticari itibarı zedeleme suçu" nu işlemiş mi? EVET


    İlgili firma avukatları çok rahat bir şekilde tazminat alır mı? EVET


    Velhasıl kelam, hangi firma olduğu fark etmez. Taahhüt verdiğiniz anda o paketin taahhütsüz paket ücretini de kabul etmiş oluyorsunuz. Kendi isteğiniz ile taahhütü uzatmayı istememişsiniz ve taahhütsüz paket ücreti faturası ödemişsiniz.


    Ayrıca kampanya yenilemek için ilgili firma ofisine gitmenize gerek yok, online işlemler ve müşteri hizmetlerinden bile kampanya yenilemek mümkün.


    Hayırlı forumlar @Ö1f1



    Not: Taahhütsüz paket ücretleri çok yüksek mi? Tabiki çok yüksek. Kesinlikle kabul edilebilir değil, ancak mevzu bu değil bu konudaki.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 7 Temmuz 2022; 15:40:8 >




  • 2 evim için port mücadelesi veriyorum 2 yıldır. Çok şükür Esenyurt için Atlantis net ile anlaştım uydu üzerinden değil de direk kendi hatları ile yer alt9ından kablo ile evime 100mbps veriyorlarmış bakalım bağlansın duruma göre hareket edeceğim.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    TTnet'in trol'üsünüz galiba...


    Yazlık evimin bulunduğu yerde port problemi yok. Hiçbir tarihte de olmadı.

    Nitekim kapı numarası olarak yandaki evin numarasını verince geldiler bağlantıyı evime yaptılar.


    Yıllar önce TTnet, sadece kendilerini Tüketici Hakem Heyetine şikayet ettiği için beni kara listeye aldı. Çeşme Türk Telekom Müdürlüğü konuyu halledemedi.


    Ancak firmalar peryodik olarak numaratajlarını yeniledikleri için 2 yıl sonra durum düzeldi.

    Bu son derece keyfi bir davranıştır.

    Sektördeki hakim konumunu suistimal etmektir.


    Esas konu şu ki taahhüt konusu Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna yapılacak bir ilave ile yasaklanmalı.

    Her hizmetin bedeli açık ve seçik bir şekilde ilan edilmeli.


    Yıllar önce Digiturk ile telefonda pazarlık ederken, telefondaki müşteri temsilcisi, "Sadece sinema paketinin bedeli 100 TL..." deyince, ben, eğer böyle konuşacaksa görüşmeyi sonlandırabileceğimizi söylemiştim. Ardından yıllık 30 TL'ye anlaşmıştık. Her yıl iptal dilekçesi gönderiyorum, ardından telefonla arıyorlar. 30 TL'den bir kuruş fazla ödemeyeceğimi söylüyorum, kabul ediyorlar.


    Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu...

    Bu iş böyle olmamalı. Bence yakışmıyor.

    Taahhüt konusu suistimal konusu oluyor.





  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Yaşım 71...

    Sizin gittiğiniz yolları ben dönüyorum.


    O zaman söyleyin, 2.5 mbps hız verip 16 mbps parası almak nedir?


    Sektör ortalamasının 3 katı para isteyip taahhüt verirsen düşürürüm demek ne demek?

    Sektör ortalaması dedim... O da 100 mbps için... Onların bana verdiği hız 100 mbps değil 35 mbps idi.

    362 TL'yi 35 mbps için istemek ne demek?


    Taahhüt ile sektör ortalamasının altı bedel,

    taahhütsüz ise sektör ortalaması civarında bir bedel istemesi beklenir.

    362 TL !

    35 mbps !


    Başka bir şey söylemeyeyim.

  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt

    Yazdıklarınızı hukuken beni korkutmak için mi yazdınız?

    Çok korktum! :)


    Hani daha önce, “Beni kara listeye almışlar! Babalarının çiftliği ya!” diye yazmıştım ya…

    TTnet konusunda bende çok malzeme var.


    Geçen sene cep telefonum için Vodafone’dan Turk Telekom’a geçmek için başvurdum.

    Meğer Türk Telekom Mobil beni kara listeye almış! (Hem suçlu, hem güçlü!)

    Alışkanlık haline gelmiş!

    Neticede kara listeden çıktım. Yazdığım dilekçeyi şuradan indirebilirsiniz:

    https://s6.dosya.tc/server8/p89js9/TURK_TELEKOM_MOBIL_MUDURLUGU_3.pdf.html


    “-Sen herkesi kör, âlemi sersem mi sanırsın?

    Elbette hakkım yendiği zaman sesimi çıkaracağım.





  • Kursun_ kullanıcısına yanıt
    Fiyatlar abartı olabilir ama serbest piyasa var.sözleşmede websitesinde paketlerin altında detaylarda görebilirsiniz ücreti).Sözleşmeyi takip etmeniz gerekirdi bitmesine yakın yenileyebilir veya farklı sağlayıcıya geçebilirdiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-184304AE9 -- 7 Temmuz 2022; 22:22:8 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Artık takip etmeme gerek kalmadı. Ne ödeyeceğimi biliyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kursun_ -- 7 Temmuz 2022; 22:24:36 >
  • Merhaba hocam,
    Öncelikle yeni aboneliğiniz hayırlı olsun.
    Siz yaşça bizlerin büyüğüsünüz, burada kolay kolay kimse gelip sizleri alaya almak, had bildirmek, dalga geçmek gibi amaçlarla yazmaz, belki yazacak olan dar bir kesim var ama onlar kendilerini biliyorlar, belli ediyorlar da zaten.

    Şayet Xpress hocamın yazmış oldukları hakkında benzer bir düşünceye sahipseniz yanılıyor olursunuz, kendisinin iyi niyetinden benim şüphem yok, kendisi biraz ofansif bir tarzda yazmış, sebebini de tahmin efebiliyorum lakin kötü bir niyet olmadığını rahatlıkla ifade edebilirim, nitekim kimsenin avukatlığını yapmak niyetinde olmadığım, keza da Xpress hocamın da böyle bir duruma gereksinim duymayacağı için bu bahsi kapatmak istiyorum ama itham edici ve kaba ifadelerden kaçınmak herkes için daha iyi olacaktır.

    Meselenin kendisine gelirsek, Xpress hocam zaten işin hukuki boyutunu ifade etmiş. Sizin yaşadığınız deneyimlerin tatsız olduğuna şüphe yok ancak burada herhangi bir gayrı kanuni durum yok. Örneğin 16 Mbps'e kadar satılan erişimin 2-3 Mbps'leri geçmemesi hizmeti yasal olarak ayıplı hale getirmiyor, şahsi kanaatlerimiz bu durumun etik olmadığına işaret edebilir ancak yasal mıdır, yasaldır, şirket"'e kadar" ibaresini kullanarak kendisini yasal olarak garantiye almış oluyor. Bu durum sebebiyle ben henüz aldığı aktüel hıza göre fatura bedeli çıkartılan veya bu savla herhangi bir yasal kazanım elde etmiş birisini görmedim, duymadım. Keza sizn yapmış olduğunuz şikayete ilişkin Telekom tarafından verilen cevapta da bina içi altyapınıza suç atılmamış, genel kalıp bir cevap verilmiş benzer şikayetlerin hepsine verilen şekilde. Amiyane tabirle "altyapı bu kadar kaldırıyor, yapabileceğimiz bir şey yok" demişler.

    Taahhüt meselesine gelince taahhütsüz fiyatların pazar ortalamasında olması bir gereklilik değil, nitekim sadece subjektif bir görüş olmakla kalmıyor, sektör ortalamasından kasıtın da ne olduğu önemli, indirimsiz fiyatlar gayet yüksek.

    Zaten serbest piyasa da bunun için var. Türk Telekom, 1994'ten beri Anonim Şirketi hüviyetine sahip, keza 2000 yılında çıkan yasa uyarınca 1 Ocak 2004'ten itibaren Türk Telekom'un tekel imtiyazı kaldırılarak bir özel şirket konumuna erişti. Haliyle amaç olarak kamu yararı gütmesi mantıklı değildir, o da diğer şirketler gibi kar odaklı olarak faaliyetlerini sürdürmektedir.

    Esasında Telekom ile bu kadar fazla olumsuz deneyim elde etmiş iken bence Telekom'u tercih etmeye devam etmek mantıksız olacaktır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kursun_ kullanıcısına yanıt
    16 mbps in 2.5 olarak gelmesi konusundafa büyük ihtimal türk telekom sistem üzerinden hat değerlerine bakmıştır modeme gelen değer 16 mbps ise bi sıkıntı yoktur eğer hız testlerini wifi üzerinden yaptıysanız modem ve testin yapıldığı telefon pc herneyse çekim gücüne bağlı olarak depişebilir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kursun_ kullanıcısına yanıt
    Aynen o konu doğru tabi türknet gibirnet vb iss lerde zam yapıyor ama bilgilendirme mesajı geldi türknette falan.Bazılarına mayıs ayının faturasıds 140 tl geldi sanırım sorun yaşayanlar oldu illaki yaşanabiliyor ama sizin için daha iyiyse fazlada söze gerek yok güzel kullanımlar dilerim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    Nazik yazınız için teşekkür ederim

    Ancak "16 Mbps'e kadar satılan erişimin 2-3 Mbps'leri geçmemesi hizmeti yasal olarak ayıplı hale getirmiyor" ifadenize pek katılamıyorum.


    16'ya kadar deyip de 14 verir, hadi 10 versin...

    Ama 16'ya kadar deyip 2.5 vermek bence ayıplı hizmete giriyor.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.