Şimdi Ara

Türk Telekom’dan 2020’ye ‘sağlıklı’ ve güçlü başlangıç (sektörel)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
190
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Türk Telekom, 2020’nin ilk üç ayında yüzde 17 büyüme ile 6,3 milyar TL gelir elde ederek 2008’deki halka arzdan bu yana en yüksek ilk çeyrek gelir artışını kaydetti. Geçen yılın aynı dönemine göre kârlılığını ikiye katlayan Türk Telekom 661 milyon TL net kârıyla 2020’ye sağlıklı bir başlangıç yaptı. Son on iki ayda net 1,7 milyon abone kazanan Türk Telekom’un toplam abone sayısı da 48,4 milyona ulaştı.

    Türkiye’nin dijital dönüşümüne liderlik eden Türk Telekom, 2020’nin ilk çeyreğinde yüzde 17 büyüme ile 6,3 milyar TL gelir elde ederken, 2008’deki halka arzdan bu yana en yüksek ilk çeyrek gelir artışını gerçekleştirdi. Güçlü gelir büyümesiyle Türk Telekom’un faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı da (FAVÖK), geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12 artışla 3 milyar TL olarak gerçekleşirken, FAVÖK marjı 47,2 oldu. Güçlü operasyonel performans ve yabancı para riskinin azaltılması ile düşen finansal giderler sayesinde yılın ilk çeyreğinde Türk Telekom, 661 milyon TL net kâr kaydetti. Türk Telekom’un yatırım harcamaları da 2020’nin ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 41 artarak 896 milyon TL’ye yükseldi.

    Ümit Önal: “Yılın ilk çeyreğinde yüzde 17 büyüme kaydettik”

    Konuya ilişkin açıklama yapan Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, “Yılın ilk çeyreğinde özellikle sabit genişbant segmentindeki büyümenin katkısı ile konsolide gelirlerimiz, geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 17 büyüme kaydetti. Nakit akış yaratma kapasitemiz artmaya devam ederken, gelir tablomuzun kur hareketlerine karşı hassasiyetinin azalması, içinden geçtiğimiz bu olağanüstü durumda dahi öngörülebilir finansal giderler ve net kâr yaratmamıza olanak sağladı. Vergi öncesi net kârımız geçen yıla göre yaklaşık 4 katına çıkarken vergi sonrası net kârımız ise 661 milyon TL olarak gerçekleşti. Türk Telekom olarak 2020’ye ‘sağlıklı’ ve güçlü bir başlangıç yaptık” dedi.

    “Güçlü bilançomuz ile kur risklerine karşı daha korunaklıyız”

    2020 yılı birinci çeyreğinde, koruma işlemleri gerçekleştirmeye devam ettiklerini ve aynı zamanda TL cinsinden borçlanma payını artırdıklarını da sözlerine ekleyen Önal, “Borçluluk seviyesindeki düşüş ve türev işlemlerin etkisi ile net açık yabancı para pozisyonumuz, halka arzdan bu yana en düşük seviye olan 225 milyon dolara gerilemiş bulunuyor. Diğer yandan, Net Borç/FAVÖK oranımız da aşağı yönlü seyrini sürdürerek son beş yılın en düşük seviyesi olan 1.38x seviyesinde gerçekleşti” diye konuştu.

    “2020 yatırım öngörümüzü yükselttik”

    Yılın ilk çeyreğinde güçlü finansal ve operasyonel sonuçlar kaydettiklerini aktaran Önal, “Bu sonuçlar neticesinde, FAVÖK için belirlemiş olduğumuz yıllık öngörümüzü ‘12,4 milyar TL’den ‘12,4 – 12,6 milyar TL’ aralığına; yıllık yatırım öngörümüzü ise ‘yaklaşık 5,8 milyar TL’den ‘yaklaşık 6,4 milyar TL’ye yükseltmiş bulunuyoruz” dedi.

    “Süreç, internet kullanım alışkanlıklarını değiştirdi”

    Sosyal izolasyon tedbirleri uyarınca evde kalınan bu dönemde dijital dönüşümün önemine tanık olunduğunu belirten Önal, sözlerini şöyle sürdürdü: “Mart ayı ortasından itibaren ülke çapında alınan önlemlerle çok sayıda faaliyetin online ortamlara taşınması, hem internet trafiğine yansıdı hem de üst paketlere geçişi hızlandırdı. Ortalama günlük sabit data kullanımı Şubat ayına göre, Mart ayında yaklaşık yüzde 20, Nisan ayında yaklaşık yüzde 45 artış gösterdi. Ayrıca sosyal izolasyon döneminde ‘Online İşlemler’ uygulamamızı kullanan tekil abone sayısı son üç ayda 2 milyon artışla 19,8 milyona yükseldi.”

    “Kesintisiz ve güvenli iletişim”

    Önal, “Ülkemizin 81 ilinde 30 bini aşkın çalışanımız, yaygın ve güçlü altyapı yatırımlarımız, Türkiye’nin dört bir yanında 308 bin kilometreye ulaşan güçlü fiber ağımızla kesintisiz ve güvenli iletişimi sağlamaya devam ediyoruz. Son 12 ayda 3,5 milyon artarak 22,6 milyona ulaşan fiber hane kapsamamız sayesinde trafiğin arttığı yoğun saatlerde dahi hiçbir kapasite sorunu yaşamıyoruz” dedi.

    Toplam abone sayısı 48,4 milyona ulaştı

    Yılın ilk çeyreğinde 563 bin net abone kazanımı sağlayan Türk Telekom, toplam abone sayısını 48,4 milyona taşıdı. Sabit genişbant internet aboneleri, fiber abone sayısındaki güçlü büyüme ile 11,6 milyona ulaşırken sabit genişbant ARPU ilk çeyrekte 2011 yılından bu yana en yüksek yıllık büyümeyi kaydederek yüzde 14 artış gösterdi. Fiber abone sayısı ilk çeyrekte, yıllık yüzde 22 artış ile 4,4 milyona yükseldi. Mobil abone sayısı 23,2 milyona yükselirken sabit seste 103 bin net abone artışı ile 2008 yılındaki halka arzdan bu yana en yüksek ilk çeyrek net abone kazanımı kaydedildi.

    https://medya.turktelekom.com.tr/turk-telekomdan-2020ye-saglikli-ve-guclu-baslangic/







  • Paylastiginiz icin tesekkurler. Ozellikle 48,4 milyon kismina takildim. Inanilmaz bir abonesi sayisi. 4,4 milyon fiber abone sayisinin artik daha da hizli artmasini bekliyoruz. :) Guzel bir toparlanma baslangici oldu. Umarim isler Turk Telekom icin daha da iyiye gider, cunku sonuc olarak bu durum biz abonelerine de yansiyacaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türk Telekom 1Ç'20 Sonuçları
    Pandeminin etkilerinin yansıdığı, stratejiye bağlılığın meyvelerini vermeye devam ettiği özellikle mobil için heyecan verici ufak bir kaç gelişmeye sahip başarılı bir çeyrekle karşı karşıyayız. Grubun 3 senedir devam eden dönüşüm sürecinde finansal tarafta alınan korunma önlemlerinin etkileri finansallar üzerinde bugün daha da belirgin olarak gözlemlenmekte. Bu durumu kısa bir misalle izah etmek isterim. Kur oynaklıklarına finansalların daha dayanıklı hale gelmesi sayesinde Mart 2020 baz alınırsa Lira'da meydana gelecek olası %10'luk bir değer kaybı finansallar üzerinde 344 milyon TL olarak gerçekleşirken, Mart 2019 baz alındığında 776 milyon TL olarak gerçekleşmekteydi.

    Fiberde FTTC ve FTTB/H sistemlerin abone sayıları ve homepass göze alındığında benim de eleştirdğim bir nokta gözümüze çarpıyor. 1Ç'20 itibarıyla 22.6 milyon hane fiber homepass mevcut iken ülkemizde milyonlarca abone fibere erişimi olduğundan habersiz, neden binasında hiç bir şey değişmeyince, örnek olarak bir reklam broşürü dahi binaya yapıştırılmadığı müddetçe aboneler eğer meraklı değillerse elbette bölgelerine fiber geldiğinden habersiz olacaklardır, veriler de bu durumu destekler durumda. 1Ç'20 itibarıyla toplam 22.6 milyon fiber homepass var, yani 22.6 milyon hane FTTC/B/H olarak fibere erişiyor. Bunların 16.1 milyonu FTTC; 6.4 milyonu ise FTTB/H. Peki ya abone sayıları. Toplam 4.4 milyon fiber abonesi mevcut. Fiber abonelerinin 2.7 milyonu FTTC sistem ile fibere erişirken 1.7 milyonu FTTB/H sistemler üzerinden fibere erişiyor. Kabaca oranlarsak FTTC homepas'in yaklaşık %17'si fiber aboneye dönüşmüş iken; FTTB/H homepass'in yaklaşık %27'si fiber aboneye dönüşmüş durumda. Elbete FTTB/H altyapının sosyo-ekonomik koşullar göze alındığında daha fazla fiber internet alma ihtimali yüksek muhitlere yapıldığı gerçeği de var ancak ben aradaki bu farkı daha çok FTTC sistemde binada herhangi bir değişiklik yapılmaması sebebiyle abonelerin değişen altyapıdan habersiz olmalarına bağlıyorum, halbuki binalara bir tanıtım afişi ya da broşür bırakılsa veyahut aboneler telefon ile bilgilendirilse daha verimli olabilir diye düşünüyorum hatta forumdan @mcrew'in çok güzel bir önerisi vardı ankastre kutularının fiber geldiğini belirtecek şekilde yenilenmesiyle alakalı gerçekten çok mantıklı, maliyeti de ne ki.

    Mobilde bu çeyrekte gerçekleşen en heyecan verici bulduğun noktaya değinmek istiyorum, Türk Telekom'un mobilde pazar payı %29'a yükseldi. Mobilde pazar payına dayalı ikinci oyuncu olan Vodafone ile Türk Telekom'un arasındaki abone sayısı farkı sadece 300 bin 1Ç'20 itibariyle eğer seyirde ciddi bir değişiklik meydana gelmezse bu sene içerisinde ülkemizin mobil pazarındaki ikinci sıradaki operatör ile üçüncü sıradaki operatörün konumları değişecek gibi gözüküyor.
    Mobildeki diğer bir heyecan verici gelişme ise Türk Telekom'un artık LTE'de (4.5G) 1800Mhz spektrumundaki yayının band genişliğinin 10Mhz artışla 20Mhz'den 30Mhz'e yükselmiş olması. Bu durumda aboneler için daha yüksek hız demek. Eklenen bu 10Mhz, 2G'deki 1800Mhz spektrumundan kaydırıldı.

    Elbette bu çeyrekte ülkemizi ve dünyamızı maalesef etkisi altında almış olan Covid-19 Pandemisinin etkilerini es geçmek doğru olmayacaktır. Pandemi temel olarak sabit tarafta yeni abone kazanımı noktasında talep atışına yol açmakla beraber mobil tarafta 4Ç'19'a kıyasla nisbeten azalan DATA kullanımını beraberinde getirmekte (4Ç'19 8.6GB - 1Ç'20 8.2GB). Bunun yanında sabit ve mobil şebekedeki tarfik artışı da göze çarpmakta. Sabit tarafta günlük veri kullanımı mart ayında şubat ayına kıyasla %20, nisan ayında ise (şubat ayına kıyasla) %45 artmış durumda. Bununla beraber m-Tod (Mobil Operatörler Derneği) Genel Sekreteri Erhun Baş da bu dönemde mobil operatörlerin trafiklerinin %50'ya yakın oranda artış gösterdiğini ifade etmişti. Pandeminin etkileri tabii sadece trafik üzerinde sınırlı kalmıyor. Operasyonel tarafta sabit tarafta yüksek hızlı paketlere geçişin hızlandığı belirtilmekte. Üst paketlere geçiş ise saibt ARPU artışını destekleyici bir unsur. Belki ilginç gelecektir, bu dönemde sabit ses tarafında ciddi bir abone artışı gerçekleşerek halka arzdan bu yana rekor net abone kazanımına imza atılmış oldu (1Ç'ler bazında). Ayrıca fiber tarafında bazı yatırımlar ise öne çekilmiş durumda.

    Pandemi bir süredir hayatımızda olan dijitalleşme kavramını uzak bir gelecek olmaktan çıkartıp bir ölçüde bugünümüzün içerisinde soktu. Gerek yasal kısıtlamalr gerekse de insanların durum itibariyle sokağa çıkmak konusunda ihtiyatlı davranmaya başlaması sebebiyle dijital kanalların önemi çok daha fazla artmış durumda telco'lar için. Verilere bakacak olursak Online İşlemler uygulaması çeyreksel bazda abone kullanımı olarak 2 milyonun üzerinde bir artışa imza atmış durumda. Online kanallar üzerinden elde edilen satış geliri 2019 martına kıyasla 2020 martında %73 artış göstermekle beraber 4.Çeyrek bazında %34 artışa denk düşmesi dijitalleşme sürecinin seyri hakkında daha tutarlı bir izlenim bırakıyor. Yine online kanallar üzerinden tahsilat (TL yükleme ve fatra ödeme) yıllık bazda %48 artış gösterdi (4Ç'19'a kıyasla %31 artış). Bankalar dahil edildiğinde bireysel segment baz alınırsa dijital kanalların tahsilattaki payı nisan ayında şubat ayına kıyasla %6 artış gösterek %80 seviyesine ulaştı. E-Dergi uygulaması mart ayında şubat ayına kıyasla indirilme oranında %86; Tivibu Go %36 artış gösterdi. Dijitalleşmenin bu safhada dahi ortaya koyduğu tablo sadece Türk Telekom ve telekomünikasyon sektörü için değil tüm ekonomi için oldukça dikkat çekici. Gelecekte bu dönüşüme ayak uyduramayan işletmeler sıkıntılı pozisyonlara düşebilirler özellikle büyük çaptaki şirketler için gelenekselcilik ciddi bir risk unsuru oluşturmakta.
    Pandeminin etkileri elbette finansallara da yansımış durumda, saibt segmentte satış gelirleri artış gösterirken mobil segmentte sınırlı bir düşüse sebep oldu. Bunula paralel olarak 2020 yılı sonu için hedefler için sınırlı olmak kaydıyla FAVÖK'te artış, satış gelirlerinin büyümesinde ise -1 yp etki oluşturmakta. Bununla beraber değişen kur hareketleri göz önüne alındığında yatırımda hedefinde yukarı yönlü bir güncelleme gerçekleşti. Ayrıca grup, pandeminin oluşturduğu volatiliteye karşın nakit pozisyonunu güçlendirmiş durumda (Aralık'19 4.9 milyar TL - Mart'20 6.5 milyar TL).

    Pandemi sebebiyle örgün eğitim-öğretim sürecinin askıya alınıp uzaktan eğitim-öğretim sürecinin başlamış olması grubu sadece trafik artışı olarak değil özelleştirme sonrası dönemdeki grubun genişleme stratejisinin meyveleri olan iştirakler üzerinde de etkilemekte. Sebit özelinde Milli Eğitim Bakanlığı ile koordineli bir şekilde EBA (Eğitim Bilişim Ağı) üzerinde içerik ve altyapı desteği bu dönemde önemini arttırmış durumda. Bu süreçte TT Ventures'un yatırımlarından biri olan MentalUp abonelik ücretlerinde %30 indirim yaparak 500 bin yeni abone edinerek abone sayısını 5.5 milyona ulaştırdı. Ayrıca TT Ventures tarafında yatırımlara devam edilmesi stratejiye bağlılığın devam ettiğine dair önemli bir güven nişanesi oluşturmakta. TT Ventures'un yeni ve dördüncü yatırımı dijital sağlık alanında faaliyet gösteren Virasoft oldu.

    Pandemi sürecinin etkilerinden bahsetmişken bu süreçte başta sağlık sektöründe faaliyet gösteren çalışanlar olmak üzere pandemi ile mücadelede emekleri sebkat eden herkese sonsuz teşekkürler.

    Girizgah bittiğine göre sonuçlara gelelim.



    Finansal
    -1Ç'20 Konsolide Gelir 6.3 Milyar TL (1'19 5.4 Milyar TL)
    -1Ç'20 Yıllık Bazda Konsolide Gelir Büyümesi %16.6 (1Ç'19 %16.7)
    -1Ç'20 FAVÖK 2.977 Milyar TL (1Ç'19 2.655 Milyar TL)
    -1Ç'20 FAVÖK Marjı %47 (1Ç'19 %49)
    -1Ç'20 Vergi Önceki Kar 834 Milyon TL (1Ç'19 215 Milyon TL)
    -1Ç'20 Net Kâr 661 Milyon TL (1Ç'19 310 Milyon TL)
    -1Ç'20 Yatırım Harcamaları 896 Milyon TL (1Ç'19 637 Milyon TL)
    -1Ç'20 Konsolide Faaliyet Gideri 870 Milyon TL (1Ç'19 1.276 Milyar TL)
    -1Ç'20 itibarıyla borçluluk oranı 1.38 (1Ç'19 1.86)(Son 5 yılın en düşük seviyesi)
    *Türk Telekom'un 1Ç'20 itibariyle borçluluk oranı BT Group, Vodafone, Orange, Etisalat, KPN, Telefonica, Telecom İtalia'dan daha düşük.
    -1Ç'19 itibarıyla net açık döviz pozisyonu 225 Milyon USD olarak gerçekleşti. (1Ç'19 2.6 Milyar USD)(Halka arzdan bu yana en düşük seviye)
    -12A'20 Kaldıraçsız Serbest Nakit Akışı 6.5 Milyar TL (12A'19 5.05 Milyar TL)
    Kaldıraçsız Serbest Nakit Akışı önemli bir veri çünkü bu veri yatırımların sağladığı geliri gösteriyor.


    Operasyonel
    -1Ç'20 itibariyle toplam net abone sayısı 48.4 Milyon (1Ç'19 46.7 Milyon)
    -1Ç'20 toplam net abone kazanımı 563 bin (1Ç'19 737 bin)
    -12A'20 toplam net abone kazanımı 1.7 Milyon (12A'19 4.1 Milyon)
    -1Ç'20 itibarıyla çoklu oyuncu oranı %63 (1Ç'19 %63)
    -1Ç'20 itibarıyla toplam fiber uzunluğu 308 Bin Km (1Ç'19 285 Bin Km)
    -1Ç'20 itibariyla fiber homepass 22.6 Milyon hane (1Ç'19 19.1 Milyon hane)
    -1Ç'20 itibariyla FTTC homepass 16.1 Milyon hane (YS'19 15.6 Milyon hane)
    -1Ç'20 itibariyla FTTB/H homepass 6.4 Milyon hane (YS'19 6.3 Milyon hane)

    -4Ç'19 itibarıyla sabit genişbant penetrasyonu %57 (4Ç'18 %56)(AB ortalaması %83)
    -4Ç'19 itibariyla sabit genişbant abone sayısı 14.2 Milyon (4Ç'18 13.4 Milyon)
    -1Ç'20 sabit genişbant net abone kazanımı 262 Bin (1Ç'19 974 Bin)
    -1Ç'20 itibarıyla fiber abone sayısı 4.44 Milyon (1Ç'19 3.65 Milyon)
    -1Ç'20 itibarıyla 24Mbps ve üzeri kullanan abone oranı %40 (1Ç'19 %41)
    -1Ç'20 itibarıyla sabit genişbant ARPU 53.5 TL (1Ç'19 47.1 TL)(Son 9 yılın en büyük ARPU büyümesi)
    -1Ç'20 itibarıyla LTE nüfus kapsama alanı %92 (1Ç'19 %92)
    -1Ç'20 itibariyle 3G nüfus kapsama alanı %97 (1Ç'19 %96)
    -1Ç'20 itibarıyla mobil abone sayısı 23.2 Milyon (1Ç'19 22.1 Milyon)(Vodafone ile aradaki abone sayısı farkı 300 bine indi)
    -1Ç'20 mobil net abone kazanımı 253 Bin (1Ç'19 575 Bin)
    -12A'20 mobil net abone kazanımı 1.1 Milyon (12A'19 2.2 Milyon)
    -1Ç'20 itibarıyla mobil ARPU 32.5 TL (1Ç'19 30.6 TL)
    -1Ç'20 itibariyla LTE abone oranı %58 (1Ç'19 %49)
    -1Ç'20 itibarıyla LTE uyumlu akıllı telefon penetrasyonu %91 (1Ç'19 %78)
    -1Ç'20 itibarıyla akıllı telefon penetrasyonu %80 (1Ç'19 %83)
    -1Ç'20 LTE abonelerinin ortalama aylık data tüketimi 8.2GB (1Ç'19 6.2GB)
    -1Ç'20 itibarıyla Tivibu EV abone sayısı 1.59 Milyon (1Ç'19 1.68 Milyon)
    -1Ç'20 Tivibu EV net abone kazanımı -56 Bin (1Ç'19 21 Bin)
    -1Ç'20 itibarıyla Tivibu EV pazar payı %23 (1Ç'19 %24)
    -1Ç`20 itibarıyla Ödemeli EV TV penetrasyonu %28 (1Ç'19 %29) (AB ortalaması %83 (1Ç'19 %82))
    -1Ç'20 itibarıyla PSTN+Yalın abone sayısı 14.8 Milyon (1Ç'19 14.5 Milyon)
    -1Ç'20 Sabit Ses net abone kazanımı 103 Bin (Birinci çeyrekler için halka arzdan beri rekor)
    -1Ç'20 PSTN ARPU 22.3 TL (1Ç'19 22.7 TL)


    Stratejik
    -Kamu Satış Direktörü Mustafa Eser, Kurumsal Satış Genel Müdür Yardımcısı olarak atandı.
    -Bireysel Satış Genel Müdür Yardımcısı Burak Ersoy görevinden ayrıldı. Ersoy 1 Ocak 2020'de Türk Telekom Grubu'na katılmıştı.
    -TTI (Türk Telekom International) Ticari Operasyonlar Genel Müdür Yardımcısı İsmail Bütün, Türk Telekom Birsel Satış Genel Müdür Yardımcısı olarak atanmıştır.
    -Covid-19 Pandemisi sebebiyle 1 Nisan 2019 tarihinde düzenlenmesi planlanan 2019 Yılı Olağan Genel Kurul ertelenmiştir.
    -TT Ventures'un yeni ve 4.yatırımı Dijital Sağlık alanında faaliyet gösteren Virasoft oldu.
    -Avea'nın (şimdiki adıyla TT Mobil) İş Bankası'na ait olan %10'luk hissesinin 2015 yılında gerçekleşen satın alma işlemine ait ödemenin son taksiti ödendi.
    -1800Mhz spekturumunda yapılan LTE (4.5G) yayınının band genişliği 10Mhz arttırılarak 20Mhz'den 30Mhz'e yükseltildi.
    -2019 başında gerçekleştirilen tahvil ihracı Bonds & Loans Awardstarafından ‘Yılın Kurumsal Bono İhracı’ ödülüne layık görüldü.
    -2020 yılına ait finansal öngörüler revize edildi bu kapsamda:
    -Yıllık Konsolide Gelir Büyümesi Hedefi %14'ten %13'e revize edildi.
    -FAVÖK hedefi 12.4 Milyar TL'den 12.4 Milyar TL ila 12.6 Milyar TL olarak revize edildi.
    -Yatırım harcamaları hedefi 5.8 milyar TL'den 6.4 milyar TL'ye revize edildi.


    Bu güzel çeyreğin oluşmasında emeği sebkat etmiş herkese teşekkürlerle.

    __________________________________
    Daha önceki çeyrek sonuçlarına ulaşmak için (2Ç'19'dan itibaren)

    -2Ç'19https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/139447590
    -3Ç'19https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/140689716
    -4Ç'19/YS'19 https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/142003520




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.