Şimdi Ara

Türk insaninin galericilik kafasindan cikamamasi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
117
Cevap
1
Favori
2.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
53 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Belki hepimiz bu tespiti yillar oncesinden yaptiniz ama artik benim sinirime dokundugu icin yazmak istedim.

    Bizim insanimiz arabayi, sevdigi, binmek istedigi icin almiyor. Bildigin satmak icin aliyor. Bir insanin araba alirken baktigi ilk sey ''bunu kaca satarim, kar eder miyim?'' Olabilir mi ya! Bizim insanimiz bildigin duz insan. Galerici mantigindan cikamamis.

    Mazda alinmaz. Alfa romeo alinmaz. Volvo alinmaz. Neden ? Cunku piyasasi yokmus. E guzel kardesim, madem kar etmek istiyorsun git altin al dolar al, ne diye araba aliyorsun ?

    Sirf su kahve kulturu muhabbetiniz yuzunden nice yigitleri, mazda, alfa almaktan alikoyup o sekilsiz dikdortgen alman arabalarina, tasarim dusmani renault'lara fiat'lara yonlendirdiniz.

    Sirket yoneticisi kafasindan cikamadiginiz icin, kirmizi alfa begenip, gidip piyasasi var diye gri fluence, megane, golf aldiniz. Beyaz polo aldiniz.

    30 gunde satamazsin, 60 gunde satarsin. Ne farkeder ? O arabaya cidden severek bindiysen, duz bir adam degilsen onemsemezsin aradaki 30 gunu, 5000 lirayi. En azindan ''dsg sanziman elimde kaldi :( dogus otoya goturuyoruz biz hep uhuhu'' diye aglamazsiniz.

    Pejo 208 aldim. Sifir aldim. 46.000'e aldim. Aldigim gunden beri herkes '' Onu alacagina 2.el golf alsaydin ya piyasasi var'' diyip durdu. Bak bak araba bakaninin aciklamasina bak. Piyasasi varmis. Fransiz arabasi alinmazmis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • quote:

    Mazda alinmaz. Alfa romeo alinmaz. Volvo alinmaz. Neden ? Cunku piyasasi yokmus. E guzel kardesim, madem kar etmek istiyorsun git altin al dolar al, ne diye araba aliyorsun ?


    Altın, döviz alacağına vw al daha çok karlı olur bence

    Maalesef hep ikinci eli düşünüyor çoğu kişi. Bi kısımdan önemli. İhtiyaç oldu mu elden çıkarmak için. Satarsın arabanı, düşük araba alırsın, bir iki yıl idare edip onu da satıp üstüne ekledikten sonra istediğini alırsın. Onun dışında gereksiz ikinici eli düşünmek.
  • Avrupa,Amerika gibi gelirimiz olsa kimse 2.el piyasasını düşünmez.Avrupada 1000€ luk araç burada 7000-9000 €

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • kimse parasının çöpe gitmesini istemez, herhalde 2. elini düşünmeli insan
  • Millete laf edip 208 almakta garip bir durum.
    İkinci el Golf, 208'den iyidir.
    208'de piyasa arabasıdır, 1 haftada satarsın.
    O kadar yazıdan sonra Mazda Rx8, Volvo C30 gibi bir otomobil aldın zannettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haklı oldugu yerler varda işte herkes türkiyede herseyi çok iyi bildiği icin herkes profesor

    ama

    Gercekte Bulgaristandan karı aradı diye para gönderir

    her araba satılır sadece onlar reklama kanıyor

    kısaca dogus grubu arabaları türkiyede cok satılır

    sebep

    en iyi markaları mı aldılar hayır

    NTV grubu araba tanıtımlarında kendini sisior
  • Tr de yasamayan anlayamaz. Ancak şöyle bir durum da var. 2.eli en kötü arac bile makul fiyatta satiliyor.

    Yanliz honda bile reklam yapmış su 2.el olayina alirkende satarkende diye.

    Herkes emlakçı ve galerici olmuş. Aslında ölmüşüz aglayanimiz yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Parasinin kiymetini bilen insan tabiiki arabayi aldiktan sonra kaca satacagini dusunecek.
    Kimi keyfi icin daha fazla para harcamak ister kimi daha az.

    Mesela neden hep en luks restoranda yemiyorsunuz?
    Neden hep en kaliteli eti yemiyorsunuz?
    Neden her yil yeni cikan iphone`u almiyorsunuz?
    Neden senede 3-5 kere yurtdisina tatile gitmiyorsunuz?

    Hepsinin cevabi para. Herkesin belli butcesi var ona gore harciyor. Araba alirken ki kararinda bundan bir farki yok. Arabaya harcadiginiz miktar ilk odediginiz para+yakit+bakim-ikinci el degeri. Buna gore atiyorum VW icin 3 yilda 40 bin diyelim, Mazda icin 60 bin bu durumda MAzdaya 20 bin ekstra vermeyi goze alacak adam sayisi haliyle az olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Parasinin kiymetini bilen insan tabiiki arabayi aldiktan sonra kaca satacagini dusunecek.
    Kimi keyfi icin daha fazla para harcamak ister kimi daha az.

    Mesela neden hep en luks restoranda yemiyorsunuz?
    Neden hep en kaliteli eti yemiyorsunuz?
    Neden her yil yeni cikan iphone`u almiyorsunuz?
    Neden senede 3-5 kere yurtdisina tatile gitmiyorsunuz?

    Hepsinin cevabi para. Herkesin belli butcesi var ona gore harciyor. Araba alirken ki kararinda bundan bir farki yok. Arabaya harcadiginiz miktar ilk odediginiz para+yakit+bakim-ikinci el degeri. Buna gore atiyorum VW icin 3 yilda 40 bin diyelim, Mazda icin 60 bin bu durumda MAzdaya 20 bin ekstra vermeyi goze alacak adam sayisi haliyle az olur.

    işte sorunda Kimse Buun piyasası var diyerek balon tercihler yapmasa

    Herkes her aracı alır böylece her aracın piyasası olur








  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Parasinin kiymetini bilen insan tabiiki arabayi aldiktan sonra kaca satacagini dusunecek.
    Kimi keyfi icin daha fazla para harcamak ister kimi daha az.

    Mesela neden hep en luks restoranda yemiyorsunuz?
    Neden hep en kaliteli eti yemiyorsunuz?
    Neden her yil yeni cikan iphone`u almiyorsunuz?
    Neden senede 3-5 kere yurtdisina tatile gitmiyorsunuz?

    Hepsinin cevabi para. Herkesin belli butcesi var ona gore harciyor. Araba alirken ki kararinda bundan bir farki yok. Arabaya harcadiginiz miktar ilk odediginiz para+yakit+bakim-ikinci el degeri. Buna gore atiyorum VW icin 3 yilda 40 bin diyelim, Mazda icin 60 bin bu durumda MAzdaya 20 bin ekstra vermeyi goze alacak adam sayisi haliyle az olur.


    Arabayla saydigin seyler arasinda az bir baglanti var.

    Araba lukstur. 70-80.000 lira civari bir para verip de sirf 2.eli var diye sekilsiz bir araba almak cok sacma. Sorsan kimse begenmiyor vw'nin tasarimlarini. Ama en cok o satiliyor.

    Amac ayagini yerden kesmek ise o kadar parayi bir arabaya verme.

    Madem paran degerli, keyfi harcamak istemiyorsun o zaman o kadar parayi arabaya verme.

    Madem sıkısınca satarim diye dusunuyorsun, o zaman o kadar parayi bir arabaya verme.

    Golf, megane, focus alan bir adam da para hesabi yapmasin bir zahmet. Zevksizsiniz. Bu kadar net. Bunu kimseye ''herkesin butcesi farklidir'' diyerek yedirmeye calismayin. Komik oluyor.

    Herkese boyle akil verirseniz, bu arabalarin piysasi nasil olusacak ? Bu markalar da turkiye'yi pek sallamiyor. Ben olsam ben de sallamam gerci. Birakirim dogus oto bunlari bir guzel opsun dursun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.B.V. -- 4 Eylül 2015; 19:47:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugün 50bine aldığın bi hondayı 1 yıl sonra 55-56 ya satarsın. Ama 50bine aldığın bi kiayı, volvoyu mazdayı 49a zor satarsın. Para kolay kazanılmıyor sonuçta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu ülkenin şartları bunu gerektiriyor beyler.

    ülkede malum kesim harici kimsenin gelecekten beklentisi yok, millet "her an ölebiliriz, her an başımıza bir bela gelebilir" vs. diye yaşıyor. herkes alacağı arabayı acil paraya sıkıştığında hızlı satabilmeyi ister.

    ayrıca insanlar zar zor para kazanıyor tabii ki satarken zarar etmeyeceği bir araba isteyecek.
  • benim için parçasının rahat bulunabilirliği içindeki konforum güvenliğim bulunduğum yerde servisinin olması ve kronik sorununun olmaması daha önemli şahsen.
  • kimseye malını değerli gördüğü için kızamazsınız senin malın nasıl kıymetliyse onunkide öyle kıymetli

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir aracın piyasası durduk yerde oluşmuyor. Yıllar alan bir süreç bu.

    Toyota ve Honda yıllarca sağlamlığıyla yer etti piyasada.
    Hyundai, Renault, Fiat ucuz araçlarıyla şirketlerin göz bebeği oldu.
    VW geniş servis ağıyla, getirdi yeni teknolojilerle, millet tenekelere binerken getirdiği Golf4 lerle Bora larla B5 Passat larla piyasaya yerleşti.

    Çok değil 15 yıl önce yolda 5 araçtan birisi Mazda idi. Bu markalar bunu yaparken Piyasanın hakimlerinden Mazda durdu izledi olanları. Agresifleşeceğine durdu izledi, nasılsa piyasada yerim belli dedi. Sonra servisleri satış bayileri tek tek kapandı gitti.
    Öyle "Volvo, mazda sağlam araba yaaa almayan gerizeka" veya "Mazda süper abi yaaa" demeyle iş bitmiyor. Mazda ile ufak bir kaza yap bak ne oluyor. Servise çekmek için çekiciyle 500-600km yol al, yedek parçan ithalatla 2 ay sonra gelsin o zaman görüşelim.
    Bugün bir VW bir Renault, Ford veya Fiat, parçasını hurdalıkta bile buluyorsun var mı ötesi?

    Bir de "madem ikinci ele önem veriyorsun git altın al dolar al" diyen arkadaşlar altına araç niyetine binebilir. Elmayla otobüs ilişkisi gibi bir şey bu. Bir aracın az kayıpla hızlıca paraya çevrilebilmesi her zaman çok önemlidir. Dünya hali bu, yarın ne olacağı belli değil. Hele kriz ortamlarında.




  • Adam daha passat Türkiye'ye gelmeden sipariş veriyor.Arabaya sadece resimlerden bakarak.Daha aracın içine oturmadan araba alıyor.Sonra sen gel bu kafaya laf anlat.
  • Hiç umrumda değil 2.El piyasası.

    Bknz:İmzam:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam çok güzel özetlemişsiniz, vatandaşın parası değer kaybetmesinde, varsıb olmasın mazda volvo..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kimseyi dinlemeyip 26 bin liraya 2005 model sunrooflu deri koltuklu Alfa Romeo 156 mı aldım tabiki ikinci elde önemlidir ama şuanki piyasaya göre 2004 meganelere 35 bin fiyat çekiyorlar geçen arkadaşım da aynısını dedi megane niye almadın hemen satardın diye bende aldığım araç meganeden çok çok daha üstün ve ucuz dedim yanlış yapmışsın abi diyor bence şuanki piyasa ve parama göre en iyi aracı aldım.Herkese iyi forumlar.
  • boşuna dememişler zenginin malı züğürdün çenesini yorar diye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.