Şimdi Ara

TURBO BENZİNLİ ARACI DÜŞÜK DEVİRDE KULLANMAK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: dexter4597 Daha Az
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 1 Misafir - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
2.158
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu şürüş tarzı motora,otomatik şanzımana,aktarma organlarına herhangi bir zarar verir mi?

    Aracım Opel Astra J otomatik.

    Not: Araç 6.Vites 1500 devirde 82,5 km hız yapabiliyor.Bu hızda ve bu devirde seyrederken yakıt tüketimi muazzam seviyeye düşüp,3.3-3.5 arası değişiyor.Ayrıca araçta da herhangi bir titreme,güçsüzlük vs birşey oluşmuyor.



  • Turbolu araçların zaten mantığı o. Düşük devirde yüksek güç üretmek. Hiçbir şey olmaz.


    Araç zaten otomatikmiş. Zarar verecek olsa o devire düşmeyecek şekilde programlanırdı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi white without pressure -- 28 Ağustos 2016; 12:31:58 >
  • Niye zarar versin ki, vuruntu yapacak kadar düşük devirde aracı zorla kullanmadığınız sürece hiçbir sorun olmaz.
  • maksimum torku verdiği devir kaç ise o devir üstü kullanılabilir. misal tsi motorda 1.400 devir üstü kullanıyorum(genelde "1500-1600 devir. vites atmayı yol bilgisayarı isteğine göre yapıyorum genelde 2.000 devir üstü). sizin araç otomatik olduğu için hiç kasmayın, aracın programı en uygun devir-vites uyumunda çalışacaktır. turbo araç mantığı zaten düşük devirde yüksek tork vermektir. bu nedenle düşük devirde kullanılabilir yeterki motor titreyecek kadar devir düşmesin.
  • Cevaplarınız için sağ olun arkadaşlar.Dizel araçlar için de durum aynı mı peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhdmr

    maksimum torku verdiği devir kaç ise o devir üstü kullanılabilir. misal tsi motorda 1.400 devir üstü kullanıyorum(genelde "1500-1600 devir. vites atmayı yol bilgisayarı isteğine göre yapıyorum genelde 2.000 devir üstü). sizin araç otomatik olduğu için hiç kasmayın, aracın programı en uygun devir-vites uyumunda çalışacaktır. turbo araç mantığı zaten düşük devirde yüksek tork vermektir. bu nedenle düşük devirde kullanılabilir yeterki motor titreyecek kadar devir düşmesin.

    Benim aracım maksimum torkunu 1750 devirden itibaren veriyor.Yanlış mı yapıyorum?
  • ideal tork devrini kaçırmadıktan sonra bir sıkıntı olmaz.gerçi otomatik viteste altına pek düşmez zaten.sürekli düşük devirlerde seyredilirse olabilecek en fazla şey motor açılmamışsa sağır olur,kurum bağlar bunlarda performansa etki eder.olmaması içinde ara ara yüksek devirlere çıkılıp agresif sürüş sergilenir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel motor düşük devirde tam yanma gerçekleştiremediği için düşük devri çok sevmez. Turbo kurum bağlayabilir. Bu da ciddi bi masraf. Fakat benzinde böyle bişey hiç duymadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEMOZA45

    Benim aracım maksimum torkunu 1750 devirden itibaren veriyor.Yanlış mı yapıyorum?

    Hayır, maksimum torku verdiği aralık aracın verimli aralığıdır, ille o aralıkta kullanmak zorunda değilsiniz. Rölanti devrine kadar inmediği sürece sorun olmaz.

    Araç dizelse zaten arkadaş bahsetmiş, sürekli düşük devir- performanssız kullanımda partikül filtresi tıkanıklık yapabiliyor, belirli aralıklarla aracı bir süreliğine sıkıştırmakta fayda var, şöyle haftada 1 kez 10-15dk süreyle araç iyi bi gazlansa sıkıntı çıkmaz herhalde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Diablo -- 28 Ağustos 2016; 13:05:13 >
  • SEMOZA45 kullanıcısına yanıt
    Hocam manuel olsaydı deviri düşürme derdim ama aracınız otomatik o uygun şartlara göre yapar bunu. Mesela sizin dediğiniz durumda yol düz ya da aşağı egimli, siz gaza yumuşak basiyorsunuzdur muhtemelen. Böyle durumda otomatik şanzıman yakıt tasarrufu için vites yükseltip deviri düşürür. Misal benim aracın otomatigi yukardaki benzer durumda 1200-1300 devirle 7. Vitesle gidiyor. Bu nedenle araçta titreme yoksa takmayin. Ki okuduğum kadarı ile titreme yok. Arabanızın keyfini çıkarın bi sorunu yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhdmr

    Hocam manuel olsaydı deviri düşürme derdim ama aracınız otomatik o uygun şartlara göre yapar bunu. Mesela sizin dediğiniz durumda yol düz ya da aşağı egimli, siz gaza yumuşak basiyorsunuzdur muhtemelen. Böyle durumda otomatik şanzıman yakıt tasarrufu için vites yükseltip deviri düşürür. Misal benim aracın otomatigi yukardaki benzer durumda 1200-1300 devirle 7. Vitesle gidiyor. Bu nedenle araçta titreme yoksa takmayin. Ki okuduğum kadarı ile titreme yok. Arabanızın keyfini çıkarın bi sorunu yok

    Hocam sağ olun durumu özetlemişsiniz.

    Diğer arkadaşlara da cevapları için teşekkür ederim.
  • Hocam turbo benzinli araçlar geldi, bize de keyfini sürmek düştü :)
    Düşük devir yüksek tork.
    Az yakıt güçlü çekiş.
    Sifir motor sesi, sifir bagirma.
    6.vites 1500 devir ..rampa ciksan da düz yolda gitsen de klima açık olsa da..:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Hocam turbo benzinli araçlar geldi, bize de keyfini sürmek düştü :)
    Düşük devir yüksek tork.
    Az yakıt güçlü çekiş.
    Sifir motor sesi, sifir bagirma.
    6.vites 1500 devir ..rampa ciksan da düz yolda gitsen de klima açık olsa da..:)


    Aynen hocam şehirler arası otobüsler gibi..1500 devirde tıs tıs
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEMOZA45

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Hocam turbo benzinli araçlar geldi, bize de keyfini sürmek düştü :)
    Düşük devir yüksek tork.
    Az yakıt güçlü çekiş.
    Sifir motor sesi, sifir bagirma.
    6.vites 1500 devir ..rampa ciksan da düz yolda gitsen de klima açık olsa da..:)


    Aynen hocam şehirler arası otobüsler gibi..1500 devirde tıs tıs

    Atmosferik arabalarla gittiğim uzunyollarda kafa beyin kalmazdı. Dağları tırmanırken arabayı bagirta bagirta sürmekten. Ilaç gibi geldi bu motor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eko öneriler diye bir bilgi ekranı var.

    Debriyaja ancak 1300 devir altında basın diyor. Yani 1400-1500 devirde kullanabilirsiniz trafik de müsaitse. İşte turbonun az yakmasının sırrı bu zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şahsen ben de makyajlı hb opel J kasa almayı düşünüyorum ve 1.4t motor ve aynen 1400 1500 aralığında kullanmayı düşünüyorum hep. Arkadaşın dediği gibi vuruntu yapmıyorsa araba sıkıntı değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 70 km/s'de 6.vitese atıyor ve 1000 devirde kaymak gibi huzurlu bir şekilde gidiyor.Ortalama kastığım zaman 70'e sabitleyip 4 lt ile geziyorum.Şehirlerarası da 100 km'e sabitleyip 4.5 lt ile gideceğim yere gidiyorum.Otobanda da 132'e sabitleyip genellikle ~6.5 lt ile yolu tamamlıyorum.Stokken ise yarım lt ekleyin bu değerlere.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.