Şimdi Ara

Turbo Benzin vs Lpg

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
1.495
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    arkadaşlar düşük hacim 1.0 1.2 turbo benzin araçlar varken neden 1.6 lpg araçlar tercih ediliyor.
    1.0 1.2 vergi avantajıda var tork olarakda daha iyi ne kadarlık bir yakıt farkı varda lpg tercih ediliyor.
    1.4 ile 1.6 turbo benzinde vergi fazla ve yakıt daha fazla olduğu için kıyaslamıyorum onları.



  • Tabiki tasarruf için. Lpg ile her türlü daha tasarruflu olur.

    Tüketim kullanıma göre değişir. Yüzde 20 ile 50 arası daha tasarruflu olur turbolara göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24 -- 1 Mayıs 2018; 17:0:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg her şekilde daha az yakar
    Turbo motora da lpg uygulanmakta günümüzde fakat örneğin lpg takılmış bir aracı doğuş servisin kapısından sokmaz butür sorunları var
  • 1.2 tsi 2014 Jetta ile 1.6 Lpgli aracı şehir içi şartlarında karşılaştırır isek fark ne olur? Hangisi kaç litre yakar bilgili dostlar yardımcı olursa minnettar olurum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 LPG iyidir de arabalar aslanın ağzında.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tasarruf için tabii ki.



    Örnekle açıklayalım



    Auris 1.6 cvt vs golf 1.0 tsi dsg, fabrika verisi ortalama tüketim üzerinden hesap yapalım. Auris 5.7 litre, golf 4.8 litre.



    Auris LPG ile %15 fazla yakacak, yani ortalama 6.5 litre LPG tüketimi olacak. LPG fiyatı 2.80 diyelim 19 kuruş tüketim olur.

    Golf ise benzin fiyatı 6 liradan 29 kuruş yakacak.



    Hesap ortada, tüplü 1.6, %35 daha az yaktı 1.0 benzinliye göre. Az yol yapan birisi için 1.0 uygundur ama çok yol yapana benzinli araba gelmez.



    *Yakıt fiyatlarını sürekli gittiğim istasyona göre baz aldım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OrQuN kullanıcısına yanıt
    Lpg tüketimi 1.2 tsi’da daha düşük olur ancak aracın bir miktarda benzin tükettiğini hesaba katarsak kafa kafaya gelir..Eğer 1.2 tsi benzinle , 1.6 Lpg ile kullanılacaksa aynı sürücü ve aynı kullanım şartlarında 1.6 Lpg ile kullanılan araç kesinlikle daha ucuz maliyetle yol alacaktır..Başka türlüsü düşünülemez..( Bir ilave yapayım; atmosferik bir araca takılan Lpg kiti iyisi için ortalama 2500-3500₺ aralığında..TSI için kullanılan kitler 7500₺ civarı..Sıvı sistem 11.000₺ civarı..Bu hesaba göre amorti süresi çok uzun..Atmosferik daha avantajlı o yüzden tercih ediliyor..)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0A14CAF8E -- 1 Mayıs 2018; 17:28:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg daha az yakıyor evet şu şekilde kıyaslarsak şehir içi 1.0 1.2 turbo benzin 8 lt lpg şehir içi 12 lt düz hesap 8x6 = 48 tl 12x3 = 36 tl aradaki fark 12 tl yani değer mi sizce bu fark için tabi motor vergi farkıda var.İkisinin Avantajlarını Kıyaslandığında bana turbo benzin daha mantıklı geliyor siz ne düşünüyorsunuz bu konuda.
  • 100 km’de 8 lt benzin tüketen bir araç aynı şartlarda %20 fazlası Lpg tüketir ki bu da 9,6lt gaz demek..2,85x9,6=~ 28₺/100 km..48₺-28₺=20₺ aradaki fark her 100 km için..Bu 20₺’nin 2₺’sini ilk çalışmadaki benzin tüketimine ayırsak arada yinede 18₺ fark oluyor..10.000 km’de bu fark 1800₺ yapar..Senede 15.000 km yol yapan bir kişi dönüşüm maliyetini 1,5-2 yıl içinde çıkarıp kâra geçmeye başlar bile..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Hocam şimdi anlatımınıza göre senede 15bin km yapan biri var dersek tüketim farkı 0,1 kuruştan senede 15000*0,1 =1500 tl kâr var. Mtv dahil ettiğimizde 2017 model dersek golf 550 tl daha az ödemekte. Yani aurisin kârı 950 tl. Hadi diyelim lpg kitini 2000 liraya taktırdın en az 2 sene kullancan ki amorti etsin. Daha sonraki senelerde de sende cebimde 800 lira fazla kalsın diye lpg takılır mı?? Kişinim zevkine göre artık.

    Fakat günümüzde en baz otomatik versiyon auris 108 en baz otomatik 1.0 golf 120 bin tl olduğu için çoğunluğa göre auris mantıklı sebep

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    Hocam şimdi işin psikolojik tarafı da var, istasyona girip bi depo doldurayım desen benzin fiyatı 6 küsür, LPG en pahalı 2.90 gördüm ben bizim bu civarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • müthiş bir denge var. son zamlar LPG ye gelmediğinden hesapta uygun çıkıyor. ancak bir günde değişir işler. buna rağmen tork olmayan yokuş çıkamayan bir araç istemem. 12 bin km kullanan birisine az mtv hesabı ile turbo benzin daha mantıklı gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    müthiş bir denge var. son zamlar LPG ye gelmediğinden hesapta uygun çıkıyor. ancak bir günde değişir işler. buna rağmen tork olmayan yokuş çıkamayan bir araç istemem. 12 bin km kullanan birisine az mtv hesabı ile turbo benzin daha mantıklı gibi.
    Katiliyorum,senede max 15000 km yapan yama bir sistem ve getirdigi sorunlarla ugrasmak istemeyen birazda canlilik isteyen insan hic dusunmeden tsi vs alabilir.

    Bizim insanimiz motoru kendi yakitiyla kullanmayi unutmus resmen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg takılı almamışsanız lpg li aracın tasarrufu var denilemez.



    Yazın 100 km de ortalama 6 TL(1 litre) benzin, kışın 12 TL (2litre) yakıyor. Yani sadece lpg şunu yakıyor demek hatalı olur.



    Tsi 6 yakar 36 kuruş yapar, lpg li araç 9 litre LPG yakar 27 kuruş yakar denilmez. Çünkü sadece lpg hesaplıyor bizim insanımız psikolojisi yerinde kalsın diye. Verdiğim örnekte benzin ile lpg li araç 33 kuruş yakar. Lakin uzun trafikte (ist gibi) ya da uzun yol yapanlar da lpg ciddi avantaj. Fakat aynı fiyata benzer özellikte araç bulsam turbo alırım, tsi ve 2015 üzeri olmak şartıyla. 2015 altı vw grubu turbo motorlar atmosferikten farksız yakıyorlar litre bazında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Zaten her türlü 800 tl kâr var diyorum.

    Anlık ruh haline göre karar veren insan zarar eder. Uzun vadede hesap yapıp mantıklı geliyorsa ardıma bakmam. Ama istasyonda ücreti daha düşük diye alınacağına senede 800 tl karlı diyip almak daha sağlıklı bir düşünce.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg tabii ki cok daha avantajli.



    Ilk alim maliyeti uygun. Turbo bir arac alirken zaten ilk alimda kaybediyorsunuz. 100bine donanimli bir corolla civic alabilirsiniz ama turbo bir arac alamazsiniz. En az 10-15bin daha pahali.



    Ikinci el. Araba eskidikce, yasi arttikca lpg kullanim orani artiyor. Eski araclari genelde durumu sifir araca gucu yetmeyenler aliyor ve bunlar icin dusuk tuketim daha onemli. Haliyle lpg li modeller ikinci elde daha az deger kaybediyor. Corolla civic golfe gore daha ucuz bir arac ama ikinci eline bakin golften daha pahalidir. Daha az deger kaybeder.



    Saglamlik. Turbo motorlarin bakimi daha maliyetli be uzun omurlu degiller. Uzun vadede atmosferik araclara gore daha fazla bakim, masraf acacaktir.



    Yakit ekonomisi. Turbo motorun 7 yaktigi yerde atmosferik 8 yaksa, 10litre lpg yapsa bile tuketim farki %50yi geciyor. Buyuk bir fark var su anki akaryakit fiyatlariyla.

    Kullanim rahatligi. Turbo motor sadece sakin kullanimda ekonomik. Performansli kullanimda lpg yi gectim atmosferik motordan bile daha musrif. Bizim millet aceleci, sakin kullanamaz. Atar lpg yi ne yaktigina bakmadan kullanir. Zaten tuketim lpg de hesaplamak da zor, o da bizim millete ters :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 1 Mayıs 2018; 20:37:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Haftasonu 3 günlük Marmaris Nazilli tatili yaptım yeni döndüm, Avensis aracım var 8.8 LT LPG yakmış 100 km'de. Full dolu bir bagaj, Marmaris Selimiye yolları, Akyaka virajlari, bence 8.8*2,96 kuruştan 25 26 kuruş yakan bir araç ancak kutu kadar 1.2 TDI polo falan yakar. Bence LPG güzel icat kim ne derse desin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emindoner09 E kullanıcısına yanıt
    +1000000000

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg uslanmazlik, rezilliktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle 1.0 ya da 1.2 ya da her neyse Turbo benzinli daha ekonomiktir. Silindir hacmi küçük olduğundan çok yakması imkansız olur otomatikman.

    Ben mesela 1.8 atmosferik lpg li kullanıyorum ne yaparsam yapayım hacim büyük olduğundan yakıtı sömürüyor. Üstüne üstlük Turbo olmadığından tork da yok. Yokuşlarda millet bisikletle beni geçiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.