Şimdi Ara

Türban Meclis'de... (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
222
Cevap
0
Favori
5.565
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1881

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmıstık


    ne güzel anlatıyohttp://www.youtube.com/watch?v=LPNN_BB3xt0

    Her ne kadar kimi zaman ciddiye alınmayacak tavırları olsa da burada doğru konuşmuş.

    Arada pek bir fark göremiyorum:
     Türban Meclis'de...


    olay açık bende bunu belirttim ama white sheepler anlamıyor... rahibe kıyafetinde ısrar ediyorlar...




  • peki kuran peygamber aracılığı ile bizlere anlatılıyor. yeşil giyinmenin nereisnde hikmet var?bakınız şeyhelr şıhlar.kadınları kara çarşafa sokmanın neresinde hikmet var?kuranda ayıp yerlerinizi örtün kadınlar göğüslerinide örtsün denmesine rağmen hayalet gibi kara çarşaflarla gezmek neye dayanarak çıktı?hadi çarşafı geçitm renk niye siyah?tabiki burdan bit tek donla gezin çıkmaz.sizn kültürünüz durumunuz ne ise ona göre sınırları belli olan şekilde giyinirsiniz.çok basit bir örnek veriyorum daha 15 sene önce hocalar çıktı ç.klerini öptürerek milleti topladı.millet de kendini dini bütün saydı.bu çok uç bi örnek ancak işin nerelere gelebileceğini anlatıyor.mesela sünne tolmak.ben bi ayet yada onu anımsatacak bi ayet bulamadım.varsa bana gönderebilir misin?öte yandan saç uzatanı "gavurlara" benziyor diye kınayıp yahudiler gibi sünnet olmak,rahibeler gibi kapanmak nedir?sence bunlar yıllar boyu gelen bi gelenek yada akılsızlık değil mi?hadisleri almak için mantık ve kuran çerçevesinde değerlendirmek gerekli.arapalrın anlaması?bi ayette kadın ile erkeğin evlilikteki anlaşamamaları geçiyor ve önce uyarı sonra yatakları ayırma sonra hafifçe dövün diyor.ancak burdaki dövün manasına gelen arapça kelime bir yerden çıkmak gibi bi anlamda geliyor.peki neden bu anlam alımıyor?hafifçe dövmek nedir?kuran gayet güzel anlaşılır yeterki bu konuda istekli olalım.bak bizim millete bi laf var iş allaha kaldı diye.bunu hiç düşündün mü?genelde hiç olmayacak şeyler için kullanılır ve olumsuz bir durum vardır.sence bu laf allahı,haşa, gereksiz/yok gibi bişey saymaktan mı geliyor?

    arapalr tam anlayamıyorsa fıkıh nerden geldide anlatıyor araplara?

    Fıkıh (Arapça: فقه) İslamda Peygamber döneminde Kur'an ve bunun uygulaması ile sınırlı olan Şeriatin, günün şartlarına göre ulema tarafından verilen fetvaların da katkılarıyla genişletilmesi ve Müslümanların hayatını düzenlemek amacıyla açıklanması çabalarıdır. Fıkıhla ilgilenen kişiye fâkih denir. http://tr.wikipedia.org/wiki/F%C4%B1k%C4%B1h

    peki bu ulema geri kafalı ise? caner taslaman adında bi prof var onun videolarını izlemeni tavsiye ederim http://www.youtube.com/user/CeMGTI




  • montevo kullanıcısına yanıt
    yeşil giyinmenin hikmetini bilmem ama giymeyen cehenneme gidecek diye bir şart yok yani gereksiz birşey farz değil ama genelde yeşil cennetin rengini simgeler derler ve şuan için çok gereksiz bir tartışma çünkü farzlar daha önemli yeşil giymedi diye islamcılar tarafından dışlananı görmedim ben bütün renkleri giyerim özelliklede kırmızı tişört çok giyerim kot pantolonla şimdiye kadarda hiç kimse beni cemaatlerde olsun dışlamadılar veya giyme demediler .Kuranda mahrem yerleri örtün der erkek göbek den dize kadar bu kadın içinse şehvetli konuşmasına kadar gider diyelimki peygamber zamanında kadınlara bol giyimli kapanmayı emretmedi normal giyindiler peygamber öldükten sonra bunu başkaları çıkarttı adama demezlermi ALLAH resülünün yaptırmadığını bize senmi yaptıracaksın diye senden daha çok karşı çıkarlardı emin ol.Saç uzatmak ve kısaltmak sünnettendir lakin orantılı olmak şartıyla yani üstü uzun altı kısa gibiler değil .Sünnette ise efendimiz sünnetli doğmuştur ve bu sünnet yeni birşey değil onun zamanındada yapıldı peki demezmiydi sence sünnet yapmayın çocuklarınızı gereksiz bir şey diye demekki gerekliki yapmayın falan dememiş yahudilerde sünnet olabilir onlara gelen kitapta ALLAH tan geliyor zaten ama orjinali kalmamış onun için demekki bu doğru yerlerinden kitabın neden kimse burnunu kulağını veya parmağını kesmiyor da sünnet oluyor .mesela onun işi ALLAH a kaldı demek şirk değildir artık bu zamandan sonra o işi ALLAH tan başkası yapamaz anlamına gelir bu da ALLAH ın gücünü gösterir umutların bittiği yerde ALLAH tan yardım beklemek gibi.Yine diyorum kuranın her yerini biz anlamayız o zaman bana söyle kuranda kıraat durun ruku edin secde edin diyor oruç tutun diyor zekat verin diyor peki ozaman nasıl secde etcez nasıl ruku durcaz nasıl şekilde kıraat getircez kaçgün ne zaman oruç tutcaz ne zaman nasıl kaç kuruş zekat vercez bunları açıklayabilirmisin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmıstık

    yeşil giyinmenin hikmetini bilmem ama giymeyen cehenneme gidecek diye bir şart yok yani gereksiz birşey farz değil ama genelde yeşil cennetin rengini simgeler derler ve şuan için çok gereksiz bir tartışma çünkü farzlar daha önemli yeşil giymedi diye islamcılar tarafından dışlananı görmedim ben bütün renkleri giyerim özelliklede kırmızı tişört çok giyerim kot pantolonla şimdiye kadarda hiç kimse beni cemaatlerde olsun dışlamadılar veya giyme demediler .Kuranda mahrem yerleri örtün der erkek göbek den dize kadar bu kadın içinse şehvetli konuşmasına kadar gider diyelimki peygamber zamanında kadınlara bol giyimli kapanmayı emretmedi normal giyindiler peygamber öldükten sonra bunu başkaları çıkarttı adama demezlermi ALLAH resülünün yaptırmadığını bize senmi yaptıracaksın diye senden daha çok karşı çıkarlardı emin ol.Saç uzatmak ve kısaltmak sünnettendir lakin orantılı olmak şartıyla yani üstü uzun altı kısa gibiler değil .Sünnette ise efendimiz sünnetli doğmuştur ve bu sünnet yeni birşey değil onun zamanındada yapıldı peki demezmiydi sence sünnet yapmayın çocuklarınızı gereksiz bir şey diye demekki gerekliki yapmayın falan dememiş yahudilerde sünnet olabilir onlara gelen kitapta ALLAH tan geliyor zaten ama orjinali kalmamış onun için demekki bu doğru yerlerinden kitabın neden kimse burnunu kulağını veya parmağını kesmiyor da sünnet oluyor .mesela onun işi ALLAH a kaldı demek şirk değildir artık bu zamandan sonra o işi ALLAH tan başkası yapamaz anlamına gelir bu da ALLAH ın gücünü gösterir umutların bittiği yerde ALLAH tan yardım beklemek gibi.Yine diyorum kuranın her yerini biz anlamayız o zaman bana söyle kuranda kıraat durun ruku edin secde edin diyor oruç tutun diyor zekat verin diyor peki ozaman nasıl secde etcez nasıl ruku durcaz nasıl şekilde kıraat getircez kaçgün ne zaman oruç tutcaz ne zaman nasıl kaç kuruş zekat vercez bunları açıklayabilirmisin

    ya anlaşamıyoruz ayda hiç bu konulara "kendin olarak" kafa yormuyorsun.sünne tolmak islamın gereği ise peygamber pygambe rolduktan sorna gelmiş olmalı yani 40 sene kadar sorna.peygamber doğduğunda bakıp sünnet var mı yok mu anlamak demek ozaman ,islamdaa önce, sünnetin var olduğunu gösterir.yoska kalkıp 40 yaşındaki adam millet eşeyini gösterecek değil.bu mantığı atatmak için doğutan demişelrdir ve daha da gülünç duruma düşmüşlerdir.ben sana ayet diyorum varsa sure ve sırasını ver yoksa yapabileceğin bişey yok.ruku secde kıyam gibi kelimeleir pek araştrımadım ancak bide bağdaş kurmak dikelmek gibi kelimeler var.onlar gibi bu kelimeler de bi hareketi anlatıyor.iş allaha kalmış lafınıda tam olarak abnlatamadım galiba.biz anlayamayız biz anlayamayız dersen bence kurana ters düşmüş olursun.kuranda bi hikaye var.atalarının inanmakta olduğu dine inanırlar gibi

    maide 104

    104 Onlara, Allah'ın indirdiğine ve resule gelin dendiğinde şöyle derler: "Atalarımızı üzerinde bulduğumuz şey bize yeter." Peki, ataları hiçbir şey bilmiyor, doğru yolu bulamıyor idiyseler de mi?
    105 Ey iman edenler! Siz, kendinizi düzeltmeye bakın. Siz, doğru yolda oldukça sapmış olan size zarar veremez. Tümünüzün dönüşü Allah'adır. O size neler yapıyor olduğunuzu haber verecektir.
    bu ayet bize boşa mı geldi acaba?herşeyden bi şey çıkaran bizim asla bilemeyeceğimiz şeyleri bilen o fıkıhcılar kıyamet gelince eski hocalar tanınmaz diyenler bu ayeti görmedi mi?namaz rekatlarını birer düzenleme olarak ele almalısın zira allah şu vakitte bu kadar kılın dememiş.zira gördüüğn gibi kendi bile bi şey uyduramamışsın nasıl kılarım diye.gücün yetiyorsa her vakti 20 rekat kıl.

    din üzeirne hiç konuşturmazlar,gerekirse insan öldürüler(bakınız mezhep çatışmaları) halbuki kuranda inasn öldürmek kendini savunma için olduğu,size kast edilmekdikçe, anlatırlır.namaz kılmıyor diye insan öldürülmez.bu tür kendi içlerindeki psikolojik sorunları din diye yutturmak müthiş bir pazarlamacılıktır.tıpkı kız arkadaş edinemeyen erkeklerin hissettiği anlamsız kızgınlık gibi.şunu hep söylerim türkiye ve doğusundaki ülkeler olayları önce g.t filtresinden sonra ç.k filtesinden geçirir ona göre karar verir.ve bunu niye nasıl yaptığını bilemez.

    eğer neyi nasıl yapacağını çözemiyorsan şu siteyide bir incelewww.kurandakidin.net




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmıstık

    yeşil giyinmenin hikmetini bilmem ama giymeyen cehenneme gidecek diye bir şart yok yani gereksiz birşey farz değil ama genelde yeşil cennetin rengini simgeler derler ve şuan için çok gereksiz bir tartışma çünkü farzlar daha önemli yeşil giymedi diye islamcılar tarafından dışlananı görmedim ben bütün renkleri giyerim özelliklede kırmızı tişört çok giyerim kot pantolonla şimdiye kadarda hiç kimse beni cemaatlerde olsun dışlamadılar veya giyme demediler .Kuranda mahrem yerleri örtün der erkek göbek den dize kadar bu kadın içinse şehvetli konuşmasına kadar gider diyelimki peygamber zamanında kadınlara bol giyimli kapanmayı emretmedi normal giyindiler peygamber öldükten sonra bunu başkaları çıkarttı adama demezlermi ALLAH resülünün yaptırmadığını bize senmi yaptıracaksın diye senden daha çok karşı çıkarlardı emin ol.Saç uzatmak ve kısaltmak sünnettendir lakin orantılı olmak şartıyla yani üstü uzun altı kısa gibiler değil .Sünnette ise efendimiz sünnetli doğmuştur ve bu sünnet yeni birşey değil onun zamanındada yapıldı peki demezmiydi sence sünnet yapmayın çocuklarınızı gereksiz bir şey diye demekki gerekliki yapmayın falan dememiş yahudilerde sünnet olabilir onlara gelen kitapta ALLAH tan geliyor zaten ama orjinali kalmamış onun için demekki bu doğru yerlerinden kitabın neden kimse burnunu kulağını veya parmağını kesmiyor da sünnet oluyor .mesela onun işi ALLAH a kaldı demek şirk değildir artık bu zamandan sonra o işi ALLAH tan başkası yapamaz anlamına gelir bu da ALLAH ın gücünü gösterir umutların bittiği yerde ALLAH tan yardım beklemek gibi.Yine diyorum kuranın her yerini biz anlamayız o zaman bana söyle kuranda kıraat durun ruku edin secde edin diyor oruç tutun diyor zekat verin diyor peki ozaman nasıl secde etcez nasıl ruku durcaz nasıl şekilde kıraat getircez kaçgün ne zaman oruç tutcaz ne zaman nasıl kaç kuruş zekat vercez bunları açıklayabilirmisin

    Sünnet adı üstünde sünnettir, farz değildir.
    Bilelim...
    Hepimiz sünnetliyiz ve hepimiz in çocuğu sünnetli olacak tabi orası ayrı.
    Kısaca sünnet, sünnettir.
    Farz, farzdır.
    Sünnet, farz değildir.
    Farz, sünnet değildir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • bir ekleme yapmak isterim.kuranda haram olduğu belirtilmeyen bir durum için cemaatçileirn şıhları haram dediğinden yapılamayan şeyler var.ve bunu dini üzerinde bulaşık bulaşık gezdiren kişi söylüyor.

    hepimizin çocuğu sünnetli olacak derken?kimsenin hayatına karışmaya dayatmaya bi hakkın olmadığını düşünüyorum.


    Sünnet Yahudi dini inancında büyük yer tutar. Kutsal kitaplarına göre, Tanrı, elçisi İbrahim aracılığı ile Yahudilerle arasında "Akide" adı verilen anlaşmayı yapmış, ve bu anlaşmanın delili olarak da İbrahim ve halkına sünnet olmalarını emretmiştir. Bu inanışın gereği olarak Yahudiler, doğumdan kısa bir süre sonra erkek bebeklerini sünnet ederler.
    Yahudiler arasında doğan Hıristiyanlık inanışında da sünnet önceleri tartışma konusu olmuş, ancak havarilerin ve özellikle de Paul'un "gereksiz" olarak görmesi nedeniyle dini bir gereklilik halini almamıştır. Ne var ki Mısır'daki Kıpti topluluğu gibi Afrika'daki bazı Hıristiyan gruplar hem kadın hem erkek sünnetini, ABD'deki bazı Protestan mezhepler ve Filipinler'deki Katolikler ise erkek sünnetini dinen gerekli olarak kabul ederler.
    Müslümanların kutsal kitabında sünnetle ilgili herhangi bir ifade yer almaz, ayrıca İslamiyet'in ilk yıllarında sünnet tartışma konusu da olmamıştır. Bu sıralarda Arapların kadın ve erkek sünnetini ne oranda uyguladıkları bilinmemektedir. Bugün Müslümanların büyük çoğunluğu erkek sünnetini, Afrika'daki inananların büyük bir kısmı ise kadın ve erkek sünnetini dinen gerekli görürler. Sünnetin Müslümanlar tarafından gelenekselleştirilmesinin 9. yüzyılda İslam'a dönen Yahudi asıllıların beraberlerinde kendi dinlerinin inançlarını İslam'a taşıması anlamına gelen İsrailiyyat ile olduğu sanılmaktadır.[10] (Boratav 2003:201).
    Sünnetle ilgili dini yorumların, bulunulan coğrafi bölgeye göre değişmesi (Mısır'lı Hıristiyan Kıptiler örneğinde olduğu gibi), uygulamadaki temel belirleyicinin din değil coğrafya (Asya'ya uzanan Sahara çöl kuşağı), ve bununla bağlantılı ataerkillik olduğunu göstermektedir.


    http://tr.wikipedia.org/wiki/Erkek_s%C3%BCnneti#Dinlerin_bak.C4.B1.C5.9F.C4.B1

    ha bide peyganmberimiz sünnetli doğmamış,sünnet li doğmak noksanlıkmış ama kestiricne tam mı oluyor ben çözemedim bunu
    www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1392



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi montevo -- 4 Kasım 2013; 17:49:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: montevo

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmıstık

    yeşil giyinmenin hikmetini bilmem ama giymeyen cehenneme gidecek diye bir şart yok yani gereksiz birşey farz değil ama genelde yeşil cennetin rengini simgeler derler ve şuan için çok gereksiz bir tartışma çünkü farzlar daha önemli yeşil giymedi diye islamcılar tarafından dışlananı görmedim ben bütün renkleri giyerim özelliklede kırmızı tişört çok giyerim kot pantolonla şimdiye kadarda hiç kimse beni cemaatlerde olsun dışlamadılar veya giyme demediler .Kuranda mahrem yerleri örtün der erkek göbek den dize kadar bu kadın içinse şehvetli konuşmasına kadar gider diyelimki peygamber zamanında kadınlara bol giyimli kapanmayı emretmedi normal giyindiler peygamber öldükten sonra bunu başkaları çıkarttı adama demezlermi ALLAH resülünün yaptırmadığını bize senmi yaptıracaksın diye senden daha çok karşı çıkarlardı emin ol.Saç uzatmak ve kısaltmak sünnettendir lakin orantılı olmak şartıyla yani üstü uzun altı kısa gibiler değil .Sünnette ise efendimiz sünnetli doğmuştur ve bu sünnet yeni birşey değil onun zamanındada yapıldı peki demezmiydi sence sünnet yapmayın çocuklarınızı gereksiz bir şey diye demekki gerekliki yapmayın falan dememiş yahudilerde sünnet olabilir onlara gelen kitapta ALLAH tan geliyor zaten ama orjinali kalmamış onun için demekki bu doğru yerlerinden kitabın neden kimse burnunu kulağını veya parmağını kesmiyor da sünnet oluyor .mesela onun işi ALLAH a kaldı demek şirk değildir artık bu zamandan sonra o işi ALLAH tan başkası yapamaz anlamına gelir bu da ALLAH ın gücünü gösterir umutların bittiği yerde ALLAH tan yardım beklemek gibi.Yine diyorum kuranın her yerini biz anlamayız o zaman bana söyle kuranda kıraat durun ruku edin secde edin diyor oruç tutun diyor zekat verin diyor peki ozaman nasıl secde etcez nasıl ruku durcaz nasıl şekilde kıraat getircez kaçgün ne zaman oruç tutcaz ne zaman nasıl kaç kuruş zekat vercez bunları açıklayabilirmisin

    ya anlaşamıyoruz ayda hiç bu konulara "kendin olarak" kafa yormuyorsun.sünne tolmak islamın gereği ise peygamber pygambe rolduktan sorna gelmiş olmalı yani 40 sene kadar sorna.peygamber doğduğunda bakıp sünnet var mı yok mu anlamak demek ozaman ,islamdaa önce, sünnetin var olduğunu gösterir.yoska kalkıp 40 yaşındaki adam millet eşeyini gösterecek değil.bu mantığı atatmak için doğutan demişelrdir ve daha da gülünç duruma düşmüşlerdir.ben sana ayet diyorum varsa sure ve sırasını ver yoksa yapabileceğin bişey yok.ruku secde kıyam gibi kelimeleir pek araştrımadım ancak bide bağdaş kurmak dikelmek gibi kelimeler var.onlar gibi bu kelimeler de bi hareketi anlatıyor.iş allaha kalmış lafınıda tam olarak abnlatamadım galiba.biz anlayamayız biz anlayamayız dersen bence kurana ters düşmüş olursun.kuranda bi hikaye var.atalarının inanmakta olduğu dine inanırlar gibi

    maide 104

    104 Onlara, Allah'ın indirdiğine ve resule gelin dendiğinde şöyle derler: "Atalarımızı üzerinde bulduğumuz şey bize yeter." Peki, ataları hiçbir şey bilmiyor, doğru yolu bulamıyor idiyseler de mi?
    105 Ey iman edenler! Siz, kendinizi düzeltmeye bakın. Siz, doğru yolda oldukça sapmış olan size zarar veremez. Tümünüzün dönüşü Allah'adır. O size neler yapıyor olduğunuzu haber verecektir.
    bu ayet bize boşa mı geldi acaba?herşeyden bi şey çıkaran bizim asla bilemeyeceğimiz şeyleri bilen o fıkıhcılar kıyamet gelince eski hocalar tanınmaz diyenler bu ayeti görmedi mi?namaz rekatlarını birer düzenleme olarak ele almalısın zira allah şu vakitte bu kadar kılın dememiş.zira gördüüğn gibi kendi bile bi şey uyduramamışsın nasıl kılarım diye.gücün yetiyorsa her vakti 20 rekat kıl.

    din üzeirne hiç konuşturmazlar,gerekirse insan öldürüler(bakınız mezhep çatışmaları) halbuki kuranda inasn öldürmek kendini savunma için olduğu,size kast edilmekdikçe, anlatırlır.namaz kılmıyor diye insan öldürülmez.bu tür kendi içlerindeki psikolojik sorunları din diye yutturmak müthiş bir pazarlamacılıktır.tıpkı kız arkadaş edinemeyen erkeklerin hissettiği anlamsız kızgınlık gibi.şunu hep söylerim türkiye ve doğusundaki ülkeler olayları önce g.t filtresinden sonra ç.k filtesinden geçirir ona göre karar verir.ve bunu niye nasıl yaptığını bilemez.

    eğer neyi nasıl yapacağını çözemiyorsan şu siteyide bir incelewww.kurandakidin.net

    valla bende sana anlatamıyorum kardeşim galiba sünnet elbet muhammetten önce varmıştır aynı kurbanın ve aynı kabenin tavafı gibi bunlar muhammetle gelmedi ondan önceki peygamberlerle geldi ve o peygamberleri gönderende aynı yaratan zaten onlarda müslümandı ALLAH katında tek din islamdır adem aleyhisselam olsun süleyman olsun isa aleyhisselem olsun bunlarda müslümandı dinleri islamdı zaten ALLAH başka din getirmediki sonradan insanların yaptığı saçma yollarla getirdiklerine din denilebilirmi daha önceden başka peygamberlerle gönderdiklerini ALLAH aynen muhammede bunları devam ettir demiştir aynı hacca gitmek kurban kesmek sünnet gibi.sen diyorsunki şimdi bak kendinde nasıl yapcağını bulamamışsın diyorki kuran secde et ben nasıl secde ediyim secdede ne diyim hangi vakit yapıyım arkadaş tabikide peygamber nasıl yaptıysa öyle yapcam doğrusunu o değilde benmi bilcem.senin verdiğin 104 . ayet ise muhammede gelin dendiğinde diyor bunu kimlere diyor o zamanki insanlara yani islama girmeyenlere putlara tapanlara ve şimdide islam dışı olanlara ben islam dışında değilim ALLAH a şükür onun için neden kendime bu ayeti alınayımki. Birde güzel kardeşim bak ben diyorum kuranın bazı yerlerini biz anlayamayız mana çıkartamayız diyorum sen kuranın tümünü anlaıyorsun o zaman madem biz kuranın herşeyini anlıyoruz soru 1 oruç tut deniyor nasıl ne zaman kaç saat tutcaz zekat ver diyor ne zaman hangi maldan ne kadar vercez. Bizim bilmediğimizi bilen dediğin fıkıhçılar yeni adet çıkartmıyorlar peygamberin zamanındaki anlattıklarını yaptıklarını gelecek nesillere aktarıyorlar.BİZİ BU TARTIŞMAMIZA GÖRE ŞİMDİ ŞÖYLE BİR DURUM VAR.ALLAH diyorki ayetinde bu dini ben koruyacağım ve yücelteceğim o zaman şimdi senin anlattıklarına göre dinin haşa heryeri bozulmuş peki haşa ALLAH şimdi dinini koruyamadımı




  • antonidas kullanıcısına yanıt
    evet kardeşim adı üstünde sünnet farz değil olmayan müslüman değil diye birşey yok ama yapılması demekki faydalı yoksa ALLAH peygamberini diğer insanlardan neden farklı yaratsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navigasyonel





    Şafak Pavey hanımın konuşmasını etkili bulmuştum, ancak beni rahatsız eden bir yanı vardı. Öğretici-birleştirici ve empatiye sevk eden bir konuşma olmaktan çok karşı tarafı rahatsız edici bir tarafı da var diyebilmiştim. Bunu Etyen Mahcupyan çok daha iyi yorumlamış...

    quote:

    ...
    Çok övülen Şafak Pavey konuşmasına ise bir süre sonra yeniden bakılmasını tavsiye etmek lazım. Çünkü eğitimli, üst klas bir laik sofistikasyon olarak tasarlanmış bu sunuş, maalesef insana dokunmayan, insani bir durumu hesapçı bir edebi gösteriye dönüştüren nitelikteydi. Tarihe not düşme kaygısının, yaşanmış olanı elinden ve gönlünden kaçırdığını ortaya koyan bir eforizmdi. Sahici ve samimi olmayan bu tür yaklaşımların toplumun geniş kesimlerinin damağında bir çiğlik olarak kalması şaşırtıcı olmaz. CHP'nin bu konuşma için Pavey'i kullanması da ayrıca ucuz bir mağduriyet suiistimali olarak hatırlanacaktır.

    CHP'nin ve belki de laik kesimin esas anlaması gereken Meclis'in bir bienal, siyasetçinin ise bir enstalasyon olmadığı…
    Link: Etyen Mahcupyan - Başörtüsü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Navigasyonel -- 4 Kasım 2013; 18:09:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: montevo

    bir ekleme yapmak isterim.kuranda haram olduğu belirtilmeyen bir durum için cemaatçileirn şıhları haram dediğinden yapılamayan şeyler var.ve bunu dini üzerinde bulaşık bulaşık gezdiren kişi söylüyor.

    hepimizin çocuğu sünnetli olacak derken?kimsenin hayatına karışmaya dayatmaya bi hakkın olmadığını düşünüyorum.


    Sünnet Yahudi dini inancında büyük yer tutar. Kutsal kitaplarına göre, Tanrı, elçisi İbrahim aracılığı ile Yahudilerle arasında "Akide" adı verilen anlaşmayı yapmış, ve bu anlaşmanın delili olarak da İbrahim ve halkına sünnet olmalarını emretmiştir. Bu inanışın gereği olarak Yahudiler, doğumdan kısa bir süre sonra erkek bebeklerini sünnet ederler.
    Yahudiler arasında doğan Hıristiyanlık inanışında da sünnet önceleri tartışma konusu olmuş, ancak havarilerin ve özellikle de Paul'un "gereksiz" olarak görmesi nedeniyle dini bir gereklilik halini almamıştır. Ne var ki Mısır'daki Kıpti topluluğu gibi Afrika'daki bazı Hıristiyan gruplar hem kadın hem erkek sünnetini, ABD'deki bazı Protestan mezhepler ve Filipinler'deki Katolikler ise erkek sünnetini dinen gerekli olarak kabul ederler.
    Müslümanların kutsal kitabında sünnetle ilgili herhangi bir ifade yer almaz, ayrıca İslamiyet'in ilk yıllarında sünnet tartışma konusu da olmamıştır. Bu sıralarda Arapların kadın ve erkek sünnetini ne oranda uyguladıkları bilinmemektedir. Bugün Müslümanların büyük çoğunluğu erkek sünnetini, Afrika'daki inananların büyük bir kısmı ise kadın ve erkek sünnetini dinen gerekli görürler. Sünnetin Müslümanlar tarafından gelenekselleştirilmesinin 9. yüzyılda İslam'a dönen Yahudi asıllıların beraberlerinde kendi dinlerinin inançlarını İslam'a taşıması anlamına gelen İsrailiyyat ile olduğu sanılmaktadır.[10] (Boratav 2003:201).
    Sünnetle ilgili dini yorumların, bulunulan coğrafi bölgeye göre değişmesi (Mısır'lı Hıristiyan Kıptiler örneğinde olduğu gibi), uygulamadaki temel belirleyicinin din değil coğrafya (Asya'ya uzanan Sahara çöl kuşağı), ve bununla bağlantılı ataerkillik olduğunu göstermektedir.


    http://tr.wikipedia.org/wiki/Erkek_s%C3%BCnneti#Dinlerin_bak.C4.B1.C5.9F.C4.B1

    ha bide peyganmberimiz sünnetli doğmamış,sünnet li doğmak noksanlıkmış ama kestiricne tam mı oluyor ben çözemedim bunu
    www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1392

    müdür temizlik imandandır sen etek altınıda koltuk altınıda tırnaklarınıda kesme bırak olduğu gibi doğal kalsın bak ibrahim aleyhisselamıda anlatıyorhttp://www.youtube.com/watch?v=AMo1SgoVTLs




  • montevo kullanıcısına yanıt
    ve eklemeyi unutmuşum bizde meshep yoktur ehli sünnet inancı vardır yani peygamberin yaşadığı gibi islamı yaşamak buna ehli sünnet itikatı denir bu itikatta olan 4 büyük mesheple beraber bir çok daha meshep vardır bunlar aynı görüştedir birbiriyle hayatta tartışmaz kavga etmez ehli sünnet inancında olmayan yani peygamberi örnek almayan şekilde olan meshep denilenlerle kavga yapılıyor artık onlarada ne kadar doğru meshep denilirse
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmıstık

    evet kardeşim adı üstünde sünnet farz değil olmayan müslüman değil diye birşey yok ama yapılması demekki faydalı yoksa ALLAH peygamberini diğer insanlardan neden farklı yaratsın

    ben yapılması faydasız demiyorum, karşı da çıkmıyorum.
    Sadece şunu belirtiyorum, sünnet olmak müslüman olmanın farzı yani şartı değildir.
    Dindeki sünnet olarak belirtilen unsurlar sünnet olarak kalmalı, farz olarak belirtilen unsurlar farz olarak kalmalı.
    Sünnetleri farza çevirmek doğru değil. Bunu doğru bulmuyorum. Peygamber efendimiz sünnetleri farza dönüştürmemişken bir kaç sakallının veya toplumun böyle bir hakkı olmamalı.
    Biz sünnet uygulamasını kendi kafamıza göre farza dönüştürmüşüz. Burada algı hatası var.
    Çünkü yarın başka sünnetler bir şekilde toplum tarafından farza dönüştürülebilir ki bu doğru değildir.
    Bunun farkındalığından bahsediyorum.
    Peygamber efendimiz sünnetleri farz olarak anlatmamışsa kimsenin sünnetleri farza çevirmeye hakkı olmaması lazım.
    Sünnet olma uygulaması sadece bir örnek. Sünnetin toplum tarafından farza dönüştürülmesinin bir örneği.
    Her ne kadar zararsız ve masum bir dönüşüm olsa da doğru değil.
    Çünkü bir şekilde dine müdahaledir, dini değiştirmektir.
    Umarım derdimi anlatabilmişimdir.
    Bence islam dini Kuran-ı Kerimin ve peygamber efendimizin gösterdiği şekilden bir derece bile farklı olmamalıdır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antonidas


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmıstık

    evet kardeşim adı üstünde sünnet farz değil olmayan müslüman değil diye birşey yok ama yapılması demekki faydalı yoksa ALLAH peygamberini diğer insanlardan neden farklı yaratsın

    ben yapılması faydasız demiyorum, karşı da çıkmıyorum.
    Sadece şunu belirtiyorum, sünnet olmak müslüman olmanın farzı yani şartı değildir.
    Dindeki sünnet olarak belirtilen unsurlar sünnet olarak kalmalı, farz olarak belirtilen unsurlar farz olarak kalmalı.
    Sünnetleri farza çevirmek doğru değil. Bunu doğru bulmuyorum. Peygamber efendimiz sünnetleri farza dönüştürmemişken bir kaç sakallının veya toplumun böyle bir hakkı olmamalı.
    Biz sünnet uygulamasını kendi kafamıza göre farza dönüştürmüşüz. Burada algı hatası var.
    Çünkü yarın başka sünnetler bir şekilde toplum tarafından farza dönüştürülebilir ki bu doğru değildir.
    Bunun farkındalığından bahsediyorum.
    Peygamber efendimiz sünnetleri farz olarak anlatmamışsa kimsenin sünnetleri farza çevirmeye hakkı olmaması lazım.
    Sünnet olma uygulaması sadece bir örnek. Sünnetin toplum tarafından farza dönüştürülmesinin bir örneği.
    Her ne kadar zararsız ve masum bir dönüşüm olsa da doğru değil.
    Çünkü bir şekilde dine müdahaledir, dini değiştirmektir.
    Umarım derdimi anlatabilmişimdir.
    Bence islam dini Kuran-ı Kerimin ve peygamber efendimizin gösterdiği şekilden bir derece bile farklı olmamalıdır.


    evet ben senin dediğini gayet anlıyorum sünnet ama müslümanlar aynı farz gibi uyguluyor ama sünnetinde 2 çeşidi var mesela öğle namazının ilk sünneti terk edilemez ama yatsı ve ikindi namazınınki terk edilebilir işte asıl bizim bunları bilmemiz lazım neden terk edilir neden edilmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmıstık

    müdür temizlik imandandır sen etek altınıda koltuk altınıda tırnaklarınıda kesme bırak olduğu gibi doğal kalsın bak ibrahim aleyhisselamıda anlatıyorhttp://www.youtube.com/watch?v=AMo1SgoVTLs

    ç.künde tırnak gibi mi uzuyor senin ban ayet göster dedim bieşy çıkaramadın.biizm millette bi laf vardır elalemin bişeysiyle gerdeğe giirlmez.hacı hocanın anladığı kadarla din olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: montevo

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmıstık

    müdür temizlik imandandır sen etek altınıda koltuk altınıda tırnaklarınıda kesme bırak olduğu gibi doğal kalsın bak ibrahim aleyhisselamıda anlatıyorhttp://www.youtube.com/watch?v=AMo1SgoVTLs

    ç.künde tırnak gibi mi uzuyor senin ban ayet göster dedim bieşy çıkaramadın.biizm millette bi laf vardır elalemin bişeysiyle gerdeğe giirlmez.hacı hocanın anladığı kadarla din olmaz.

    mesele uzaması değil islamın anlayışı bu değil mesele orda pislik barınıp barınmaması ve günümüzdede sünnetli bir penis ile sünnetsiz bir penisin hiv virüsünde bile farkları olduğu ortada bende sana diyorum o zaman kuranda zekat ver diyor ne kadar vercem ayet göster haydi birde seningibi altına şu imlaları yapıştırıyım




  • Şu ülke nereye gidiyo vay anasını ya yeminle hocalar diyorduda inanmazdık.
    Yurtdışına şeker satıyorlar 5tll geri şeker alıyo(yurtdışından) 10 tl
    Ülkeyi sattınız lan sattınız gideceginiz yer cennet degil oy falan kullanmıyacaksın bunlara.Offf ulan offf türkiyenin gidişat nasıl olacak bakalım.
  • Orijinalden alıntı: mrmıstık



    valla bende sana anlatamıyorum kardeşim galiba sünnet elbet muhammetten önce varmıştır aynı kurbanın ve aynı kabenin tavafı gibi bunlar muhammetle gelmedi ondan önceki peygamberlerle geldi ve o peygamberleri gönderende aynı yaratan zaten onlarda müslümandı ALLAH katında tek din islamdır adem aleyhisselam olsun süleyman olsun isa aleyhisselem olsun bunlarda müslümandı dinleri islamdı zaten ALLAH başka din getirmediki sonradan insanların yaptığı saçma yollarla getirdiklerine din denilebilirmi daha önceden başka peygamberlerle gönderdiklerini ALLAH aynen muhammede bunları devam ettir demiştir aynı hacca gitmek kurban kesmek sünnet gibi.sen diyorsunki şimdi bak kendinde nasıl yapcağını bulamamışsın diyorki kuran secde et ben nasıl secde ediyim secdede ne diyim hangi vakit yapıyım arkadaş tabikide peygamber nasıl yaptıysa öyle yapcam doğrusunu o değilde benmi bilcem.senin verdiğin 104 . ayet ise muhammede gelin dendiğinde diyor bunu kimlere diyor o zamanki insanlara yani islama girmeyenlere putlara tapanlara ve şimdide islam dışı olanlara ben islam dışında değilim ALLAH a şükür onun için neden kendime bu ayeti alınayımki. Birde güzel kardeşim bak ben diyorum kuranın bazı yerlerini biz anlayamayız mana çıkartamayız diyorum sen kuranın tümünü anlaıyorsun o zaman madem biz kuranın herşeyini anlıyoruz soru 1 oruç tut deniyor nasıl ne zaman kaç saat tutcaz zekat ver diyor ne zaman hangi maldan ne kadar vercez. Bizim bilmediğimizi bilen dediğin fıkıhçılar yeni adet çıkartmıyorlar peygamberin zamanındaki anlattıklarını yaptıklarını gelecek nesillere aktarıyorlar.BİZİ BU TARTIŞMAMIZA GÖRE ŞİMDİ ŞÖYLE BİR DURUM VAR.ALLAH diyorki ayetinde bu dini ben koruyacağım ve yücelteceğim o zaman şimdi senin anlattıklarına göre dinin haşa heryeri bozulmuş peki haşa ALLAH şimdi dinini koruyamadımı

    ve yine geldik filteler yöntemine.hocalar malın 40 da birini vermeyi,evi bineği olduktan sonra ödeme yapması gerketiğini,zekat için, neye dayanarak söylüyor?allah sana kalkta tüm malını dağıt demiyor.işte buralarda düşünmüyorsunuz.adaleti sağla deyince neye dayanıyorsun?ortadaki durumu ölçüp tartıyorsun.bak burada önemli adam psikolojik olarak bi duruma sinirli ise,önyargılı ise kim bilir ne sonuçlar söyler.allah ayetleirnde bi olayları böyle açıklşarız , işte bu apaçık bir kuran ayetidir demekle neyi akstediyor.ayrıca okadar kapalı mana gödnerip niye muamma yaratsın?bak fıkıhçılar napıyor vesikalık resimde adam yarım olduğu için yaşamaz tapılamaz sıkıntı yok diyor ama tam boy resimde adam yaşar çekilmesi sıkıntılı oluyor.mürekkepten adma yaşıyor mu?vakit demişisn allah sana günü iki ucu ve gecenin gündüze yakın zamanalrı ve güneş en tepede olduğu vakti söylemiş.birde şöle bişey var gecenin bi vakti varki tıpkı gündüz gibi.lan,sana değil, 27 yaşımdayım ben böyle bi gece göremedim.ey iman edenler cuma günü toplu namaz kılın demiş,biz sadece erkekelri toplamışız.şimdi burdanda kaınalrı alın erkekleirn yanına koyun ve kesinlikle ama kesinlikle aşna fişne işini düşünmeleirni anlayın.bak sana bi olay anlatayım hz ademin bastığı yerlerde bahçeler bitiyormuş.sence ilk insanın ne yaptığının bilgisi 2 milyon yıl, sallıyorum, yaz yok bişey yok hiç pürüzsüz gelebileceğine inanıyor musun?ha bide cennette yaska meyva olmasıda acayip bir durum.bu durumun açıklamasını dün bi tartışmada dinlemiştim.bak bide hz adem ve hz havvanın çocuk sayısına erişmişler.yuh yani artık.burdan evrime bağlarım ve yer yüüznde zaten insalar vardı.hz adem bunların şuur verilmiş,hani 65-6 yaşlarında kendini bilirisn ya öyle düşün, olanı oldu ve çevresindekilere allahı anlattı.kabataslak o tartışmadaki konu buydu.gerçi burdan beni islam dışılıkla suçlayaiblirsin.eniştem beni stvdeki diizleri eleştirdim diye gavur yapmıştı.adamalr allahın karalarını nasıl vereeğini biliyor tek günaha bağlayıp sonuna kadar cehenneme sokuyor sıkıntı yok.mahşer günü felan hikaye.bunu eleştiridğinde o öyle değil onlar şimdi dini anlatıyo,kendileirni allah yaparak,din konuusnda fikir üretmeye gelince biz bilmeyiz ,gerizekalıyız ama insan kusurusz yaratılmış felan.yani dışardan bi bakın düşünce yapınıza.

    vediğim ayetide tabiki anlamamışsın yada zorlamışsın kendi anlamının tek olduğunu tastik etmek için.helal olsun.kuranda bi çok hikaye anlatılıyor.bi çok bakınca allahınm hikmeti deiyp üsütnde durmadığımız şey var.akıp giden güneş deidniğinde senin fıkıhcıların kusura bakmada pek bişey çıkaramazlar.bak mesela öteki gündem programını izle.doç dr sinan canna ne diyor bak, richard dawkins in bi tek imanı eksik.allah bir muhammed peygamberi dese olay bitecek gerisi oturuyor demekki.al sana linkelr 2 bölüm oalrak yayınlandı
    http://www.youtube.com/watch?v=A10hl9LDNOs
    http://www.youtube.com/watch?v=1yThquuW42c

    özlemişim tartışmaya girmeyi ancak zorlamıyacağım kendimi,sen anlamıyor etmiyor vb gibi şeylerden değil.
    hatta caner tasalamanın diğer videolarını izle gün içinde işteyken aç dinle.dini ilk tanıyan insnaalr illaki peygambere danışacak nasıl yapacaz edecez ancak aradan geçen zamanda tüm bunlar devşirildimi yoksa orjinal hali ile geldimi nasıl bileceğiz?ben kime sordu isem allah şöyle deid değil hoca şöyle deid var.yani hala bi putperestlik,elle tuutlur bişey olması gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Volpenotte

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmıstık

    quote:

    Orijinalden alıntı: Volpenotte


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrmıstık

    dostum güneş batıdan doğduktan sonra 120 yıl dünya dönmeye devam edeceği rivayeti var hadislerde bunun için sadece rivayet başka bilgi olursa alırsın ama sadece 1 kaç hadis var bu konuda zaten hiçbir islam alemide tam 120 yıl demiyor sadece böyle bir rivayet var diyor ve imtihan edilecek gibi bir düzen yok artık o zamanda içinde küçücük islam sevgisi olan kalmıyor kıyamet kafirlerin üstüne kopuyor rivayet böylehttp://www.youtube.com/watch?v=knht9vjRs7o

    Cubbeli'yi tanimasak yutacagim. Mesela flash tvdeki programda Mehmet Talu zamaninda Cubbelinin Hz.Mehdi icin kendisine "30 yasinda" dedigini soyledi. Cubbeli İstanbulda cikmayacak diyor Bediuzzaman'in talebesi 2010da yaptigi konusmada Bediuzzaman'in "İslamin kilidi Turkiyededir" dedigini soyluyor kendisine. Bu durumda Bediuzzaman ya da talebesine mi inanayim Cubbeliye mi? Zamaninda 30 yasinda diye belirtip simdi "daha cikmadi" diyor.

    Bu adam zaten yecuc mecucu, deccali dogaustu varliklar gibi gorerek uctugunu gosteriyor. Sag tarafinda cennet solunda cehennem vs bunlarin gercek manada soyledigine inaniyor bu alim denilen insan.

    120 yil olayi da palavra zaten. Allah askina imtihan bittikten sonra ne 120 yili? İnsanlar bosu bosuna dunyada niye tutulsun?

    o adam zaten kendi yaşıyor demiyor şu dedi bu dedi diyor mehmet taluda gördüğü rüyayı anlatıyor biraz baktım videolara birde şöyle birşey var hadislere göre her yüz yılın başında gelecek deniyor beklemiş olabilirler ben bile bekliyorum keşke gelse diye gönül istiyor yani birde videoları hep keserek koymuşlar başı ve sonu çok önemli videoların böyle kesik kesik videoları izleyince insan şaşırırhttp://www.youtube.com/watch?v=r9DFZudzkdc türkiyenin islamın kilit noktası olayına gelince doğru olabilir yanlışta olabilir çünkü bu konuda ne ayet ne hadis vardır farzedelimki kilit nokta bizim ülkemiz mehdinin burda çıkacağı anlamına gelmez bu.120 yıl olayı ise kardeş işi mantığa vurursan yanılgıya düşeriz imtihan bittiyse 120 yıla ne gerek var demek doğru olmaz o sadece ALLAH ın bileceği iştir isterse 1000 yıl güneşi tersten doğdurur onun yapacağına biz mantık yürütürsek inanmamızın bir manası kalmaz

    4 paragraf yazi yazmistim gelmemis. O kadar yazdik cope gitmis resmen.

    "Beklemis" diyorsun da ben buna karsi cikmiyorum ama bak dikkat et "30 yasinda" demis. Ciktigina emin olmadigi, bekleme doneminde olan bir insan nasil cktigina emin olmadan "30 yadinda" der? Demek ki ciktigindan eminmis ki zamaninda ustune ustluk bir de yasini soylemis.

    Bediuzzamanla Cubbeliyi kiyaslamam bile Cubbelj anca onundekini okur. Onu sen ya da ben de kitabi acsak yapabiliriz. Okudugu hadislerdeki hikmeti ya da anlatilmak isteneni de Bediuzzaman gibi insanlar anlar. Oyle olmasaydi zaten yecuc mecucu ya da deccali dogaustu gucleri olan masalsi varliklar sanmazdi.

    Benim 120 sene ile ilgili kurdugum mantik Allah'in dunyayi yaratma amacina uygun olarak varilmis bir sonuc. Ben Allah'in reddettigi bir durum uzerinden mantik kurmuyorum ki, niye yanlis olsun?

    Cubbeli kendisini cok iyi bir musluman ve buyuk bir alim gostermek icin yalan konusan, 120 sene gibi bir yanlisla insanlari yaniltan, depremde vefat eden insanlarimiz icin agzini bozan, barbie bebekle ilgili konusup gereksiz sonuclara varmaya calisan bir insan benim icin. Samimi bulmuyorum

    Bediuzzamana "ben Mekkey ya da Medineye gidecegim" demis o da "ben olsam Turkiyeye gelirdim, islamin anahtari burada" demis. Ne demek bu? Kitaplarinda Hz.Mehdi'den bahseden insan neden islam'in kilidi olarak baska bir yeri gostrsin sence?


    deccal, yecüc mecüc gayet açık hadislerde, deccalin birini öldürüp yeniden dirilteceği geçer sahih hadiste, buna sıradışı güç değil demek ilginç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nco -- 4 Kasım 2013; 21:39:12 >




  • montevo kullanıcısına yanıt
    valla kardeş dediğim gibi sen dini çok farklı kişilerden dinliyorsun galiba dinleyeceğin ve araştıracağın kaynaklar ehli sünnet üstüne olmalı ehli sünnet üstüne olmassa çok yanlış anlaşılır meydanda öyle hocalar var ALLAH gaybı bilmez diyor kadere iman yok diyor haşa e böyle adaamları dinlersen böyle kafan karışır. Dinin muhammetten bu yana bozulmadığını anlamak için şu ayeti bilmek yeterli ne diyor ALLAH kitabında bu dini ve kitabı söz veriyorum ben koruyacağım eee açık açık ayet varken dine muhammetten buyana geçen sürede bozulmuştur demek ALLAHın o ayetini hiçe saymaktır buda insanı kafir eder saygılarımla
  • işte arkadaş sen kuranı alıp sadece arapça bırakıp asla kendi dilinde okumayı benimsetmezsen.hatta kuran okumayı sadece makamlı olarak kulak zevkini din sanarak yaparsan ilerleyemezsin.allah kitabını koruyor dikkat edersen yorumlayan kişiler de sıkıntı var.kendi hayat tarzlarını din diye zorluyorlar ve insnaalrda hocaya laf edilmez mantığı var.verdiğim linkte doç dr sinan canan bir biyolog, din adamı değil.ancak bi ataiste çok güzel cevaplar veriyor.bu hocların asla veremeyeceği cevaplar.ben sana kuran/din bozuldu demedim ki zaten.kitapta yazıyor ancak kimse okumuyor/sorgulamıyor.nerden geldiğni açıklayamadığın şeyler var.bunlar kuranda yok diyorum.illaki yapmamız/yapmamamız gerekmiyor.allahın haram etmediği şeyi hoca kendine göre haram ediyor.bu oluyoda bu tür karıştırmalar oluyor gelin kuran ne diyorsa onu ele alaım demek mi yanlış?allah bu duvarı kırmızı yapın dese ben açık bi kırmızı sen koyu bi kırmızı, pcdeki kodlara göre referans alalım, boyasan.hangimiz allaha karşı gelmiş oalcağız.o demediki bunu şu sisteme göre şu şeilde kırzmı yapcaksın diye.genel sınır belli kırmızı olsun yeter.okmayı planladığım bir kaç kitap var.onlardan sorna tekrar buluşuruz inşallah.dini çok farklı kişilerden dinliyorsun diyorsunda adam bi ataiste ,ataisitn kendi temel argümanları ile cevap veriyor.




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.