Şimdi Ara

Tüplü araçların dezavantajları var mı.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
1
Favori
3.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 7 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 60
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 11
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 27 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 13
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • cemele (16 mesaj) Huseyin-ZST (12 mesaj) hakkan (11 mesaj) aykut467 (4 mesaj) Smoch (3 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (45 mesaj) Mobil (26 mesaj) Tablet (3 mesaj) Mini (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Tüplü araçların dezavantajları var mı.
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Kurmay Yarbay
    11675 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Menzil olayına takılanlar neyin kafasını yaşıyor anlamadım
    1950li yıllarda mıyız da istasyon bulamayacaksın. her türlü 100km içinde istasyon bulursunuz.

    simit tank kullanıyorum, 34lt ama %80ine kadar doldurulur tank 27lt. 27lt ile şehir dışı 450km gördüğüm oldu, şehir içi 325km filan oluyor. simit tankın menzili aracın tüketimine bağlı değişir. Şehir dışı yine 400km'de aşağı olacağını zannetmiyorum. 4saat kim put gibi oturup araba sürer. tuvaleti de mi gelmez acıkmaz mı

    Artık araç ecu'su ile haberleşen kaliteli kitler var, simit tank ve tampon altı dolum ağzı ile avm sıkıntısı da olmuyor. Yedek lastik yerine de ince alırsınız kaybınız en az olur. Ben aracın orijinal pompasını ve lastik tamir kitini taşıyorum 1yıldır problem olmadı, stepne yok. arıza ışığı yaktırmadıysa ve aracın lpg ile ilgili problemleri yoksa gayet iyi olur.

    Çekişte düşüş %5 belki olur ya da olmaz hissetmezsiniz bile.

    Ama bizim halka müstehak gidip 15bin TL fark vermek çok kolay dizel araba alalım. Lpg patlar, çatlar, yanar, motoru bozar, içine eder her türlü kötülüğün anasıdır, bir nevi alkol, kumar gibidir. Niye çakal ustanın işgüzar montaj ve işçiliğinden problem çıkar. ayarını yanlış yapar fakir karışıma düşer arıza ışığı yakar bozar motoru veya başka bir yerini, veya arıza ışığı yakıyor diye gidersin, lpg yaktırır diye komik bir cevap verirler. yine işgüzar halkım, taktırdım işte yeter banane der geçer bir cahilin tüpü çakmakla kontrol etmesi gibi kontrolsüz bırakır aracını. her yıl 50tl vermek zoruna gider ama hava atmak için iphone cebinden eksik olmaz. bakım yaptırmadığı için filtreler tıkanır, pislik alır motor yine bozulur veya eskiyen hortumlar gaz kaçırır, küçük gaz kaçağında yangın çıkarır.

    benim aracımın lpg'si 4yıllık ve her yıl lpg bakımına girmş, ben de sokuyorum düzenli olarak. filtreleri ve kaçak kontrolünü sürekli yaptırıyorum. geçen regülatörde bir hortum ucundan esner gibi olmuş baktırdım, çok az gaz kaçağı vardı, lastik hortum sonuçta zamanlar eskir, ucunu kesip metal ek yaparak düzelttiler. kaçak maçak kalmadı. yıllık bakımda bunu ücretsiz yapıverdiler. 50tl vermek zor gelir bizim halka ama 15bin tl dizel farkı vermek zor gelmez.

    2 defa lpg li aracım oldu şimdi dizel araca biniyorum.. Sizinle kesinlikle aynı fikirde değilim.

    Kusura bakmayın ama kimse bana sanayideki ilkokul mezunu ustanın ve yanındaki çırağının aracıma takacağı bir kitin süper olacağını dizelden bile iyi olacağını anlatmasın.. Saçmalık çünkü..

    Menzil olayına takılanlar neyin kafasını yaşıyor söyleyeyim sana. Ankaradan İstanbula simit lpg tankli bir araçla gidip gelmen için 4 defa 38 lt lik simiti fullemen gerekir. 1 kere ankaradan çıkaren , 1 kere istanbula yaklaşırken.. Dönerkende 1 kere istanbuldan çıkarken 1 kere ankaraya yaklaşırken. Ama 60 lt depolu dizel bir araçla 1 depoyla gider gelirsin. Benzinlikçilerle ahbap olmak zorunda kalmazsın. Lpg alıyorum lt si 2 lira bilmem kaç kuruştan diye sevinirken Keriz gibi her ay 100 liraya litresi 5 tl benzin alma durumu var birde oda ayrı mevzu..

    Gaz kokar,bagajda yer işgal eder,dolum ağzı bozulur,şamandırası bozulur,benzin pompasını bozar (bizzat yaşadım hemde 2 defa aracımı sabah işe gitmek için çalıştıramadım,bikeresinde de kız arkadaşımlayken çalışmadı iki defa çekici çağırdım.. yazın sıcağında çekici bekledur ki gelsin otelin önünden seni alsın çekicinin üstünde sanayi sanayi gez... rezilliğin daniskasıdır lpg) , aracın ömründen yer (Kimse aracın ömründen yemez falan demesin sabaha kadar tartışırım burada lpg aracın ömründen yer. bu kadar net), performansı etkiler, 100 km de 1-1.5 lt fazla yakarsın. Kapalı otoparka giremezsin. (özellikle istanbulda hiç bir avm almaz lpg li aracı.. ankardaki avmlerin yarısı yine almaz.. ayrıca kendi işyerimin ortak kullanımı olan kapalı garajada lpg li aracımla giremiyordum).. He bir de taktırırken gider 2 ila 4 bin tl arasında rakamlar ödersiniz..


    Kimse burada gelipde lpg yi savunmasın. O kadar otomobil firması deli gibi arge yapmış dizel araba üretmiş az yakıt isteyen için, bi biz akıllıyız ya sanayiye gider hemen bi İTALYAN LPG kiti taktırırırz... 30% tasarruf için arabamın her bi tarafını deldirtirim , manifoldunu delik deşik ettiririm.. Birde yukarıda yazdığım bütün koşullara katlanırım diyen varsa buyursun taktırsın veya lpg li bir araç alsın..

    Lpg taktırmanın tek kabul edilebilir ve mantıklı seçeneği vardır.. Hiç vazgeçemeyeceğiniz iyi bir aracınız vardır misal bmw 5.40 gibi veya mercedes s500 gibi falan böyle baba bi arabanız vardır gezmek istersiniz aracınızla satmak istemezsiniz ozaman takılır en iyi kit. Ama gidipde 20-30-40 bin tl lik arabaya lpg taktırmaya uğraşılmaz.. Dizel araba alamıyorsam giderim 0.9,1.0, 1.2 turbo benziinli araba alırım lpg yine taktırmam.

    Bu arada söylemeden edemicem.. Aracım 308 1.6 hdi. 120 bin kilometrede , üstünde 225/45/17 lastikler var ve aracımın boş ağırlığı 1400 kiloya yakın. Güzergah antalya-alanya arası.. araçta 3 kişi ve klima açık.

    Km de 13 kr ye takabul eder.. aynı segmentte km de 13kr yakabilen bir lpg kullanıcısı varsa buyursun


    https://store.donanimhaber.com/a3/5b/a0/a35ba0b9f5ff748c05c15844eb955697.jpg

    Neredeyse 2 cumleden birisi kimse gelip bana onu savunmasın, kimse gelip bana onu anlatmasın, kimse gelip
    ...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarbay
    4170 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkan

    Merhaba arkadaşlar, aile aracı olarak kullanmak üzere tüplü bir araba almak istiyorum. Ancak her yerde, herkes aman alma diyor. Neden deyince elle tutulan bir sebep söyleyen çıkmıyor.

    Sıfır alırken ya da sonradan servisinde bayiinde tip takılmış bir Astra 1.6 ya da Fiat Bravo 1.6 alınır mı alınmaz mı.

    Alınmaz diyorsanız neden ? (çekişin düşmesi hiç sorun değil, teknik, yangın, vb. riski var mıdır)

    Internette Astra 1.6 tüplü 20-25 binde bir sürü araba var. Bu arabalar neden bu kadar az kilometrede satılıyor onu da anlamış değilim.

    Konuyu detaylı bilen varsa yorum yaparsa çok sevinirim.

    Not: 10 gün tüplü kiralık Symbol kullandım, tamam çekişi düşüktü ama tüketiminden çok da memnun kaldım.


    Soyle son 10 yillik istatistikleri arastirma sansin varmi? Meydana gelen kaza larin % kaci lpg kaynakli. Yada haberlerde seyrederiz kazalarin kacinda lpg tupu patlar.

    Ustelik ulkemizde gelisi guzel yapilmis merdiven alti o kadar lpg montajli arac varken lpg kaynakli kazalar minimum seviyededir.

    Ben de Lpg li araca binmem diye 4 yil 1.6 motor golf e benzin yetistirecegim diye çabaladim. Sonunda baktim olmuyor. Yeni araba alma durumu olunca Civic lpg li araci aldim.

    İyi ki almisim diyorum.

    1.) Tasarruf--->630 km yolda onceki aracima göre 100 tl tasarruf ediyorum.
    2.) Cekiste ben bir fark edemiyorum bunu farkedecek kisinin cok hasir nesir olmasi lazim bu islerle.
    3.) Bagaj problemi: Simit tarzi kit takili, yedek lastik ufak ve bagaj a yapismasi icin aparati var. Hic olmaz za lastik tamir kitleri kullanilarak yedek lastik birakilabilir.
    4.) AVM lere girememe problemi: Civic lerde lpg dolum yeri benzin depo kapaginin orda farkedilmiyor ama AVM lerin cogun da da sıkıntı yok zaten. Yakin zamanda serbest olacak.

    Lpg muhtesem bir yakittir performanslidir gibi bir iddiam yok. Demek istedigim 5 tl ustu benzin alip yada 8-10 bin tl fark verip dizel arac alana kadar ekenomik acidan lpg candir. Gerisi teferruat.
    |
    |




  • Yarbay
    4170 Mesaj

    Istanbul-Ankara arasi 4 defa lpg fullemeyi neden bu kadar abarttin anlamadim.

    Hic tuvalet v.s ihtiyacin olmazmi. Bir yerde dinleneyim . Ama herhalde 60 lt mazot alinca hic durmadan 1200km gidenlerdesin.

    Aracim Km de 13 Krs yakiyor o seviyede yakacak lpg li arac bulamassin sen zaten aracim az yaksin diye baslangicta dizel farkini vermiyormusun.

    Ayrica 100.000km ustu dizellerin ulkemizde pek de itibari oldugu soylenemez.

    Her yakit sisteminin kendine gore avantaji dez avantaji var. LPG de bahsettiginiz gibi oldur vur tarzi bir yakit degil.

    Sizin onceki araclar sanirim top10 ve merdiven alti montajlardi. Verirsen 2500-3000 tl ve taktirirsan BRC-PRINS gibi markalar alirsin 6 yil -150.000km garantiyi keyfine bakarsin.
    |
    |
    Duratec kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    4502 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    yaklaşık 7 senedir (150bin km dir) aracımı lpg li kullanıyorum, her konu açıldığında avantajlarını anlata anlata bitiremiyorum, en ufak bir problem yaşamadım lpg yüzünden üstelik hayret edici tuketim değerlerim var, arkadaşlarımın arabalarına vs bindiğim zaman benim tüplü daha seri, en son ne zamandır benzinli kullandığımı hatırlamıyordum bile

    taa ki geçen gün depoda fazla birikmiş benzini biraz tuketeyim diyene kadar !!!

    ben aracımı çok seri sanıyordum arkadaşların dizeller ile kıyasladığımda hatta kendimi öyle kandırmışımki lpg li hali benzinden seri lan bu aracın diyordum oysaki durum hiçde öyle değilmiş !

    araç benzinde resmen yolları tırmalayan panter gibi her devirde her vitesde gaza değdiğim anda ivmeden beni 4 köşe ediyor, neredeyse yarım depo benzinim vardı hepsini benzinle harcadım, tam iki kat fazla tuketmesine rağmen acaba benzindemi kullansam diyorum :))

    araç vtec2 sistem prins vsi1 ayarlar mükemmel, kimse kendini kandırmasın lpg sürüş keyfini muazzam törpülüyor...

    Benzin ve LPG arasındaki sürüş farkını bende yeni keşfettim.

    Fakat İstanbul gibi sürekli trafikli, berbat yollu ve dengesiz apaçi sürücülere sahip bir şehirde yaşıyorsanız benzinde performanslı kullanmak bana göre israftır.

    Zaten işe giderken ve dönerken ana yollarda en iyi ihtimalle 70 'e çıkıp tekrar 20'ye düşebiliyoruz. Ara yollar deseniz kasis ve çukurlarla dolu.

    Hızın hiç bir yararının olmadığı bir gerçek. Alışkanlık yapıp kendi canımızı ve başkasının canını riske atmaya gerek yok. Sakin kullanmaktan yanayım.

    Çok önemli bir durum olmadığı sürece Sport moda ve Benzin'e almıyorum.

    Uzun yolda düz ve boş otobanda alırsın benzinliye keyfini yaşar tadında bırakırsın o ayrı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Smoch -- 19 Temmuz 2014; 12:22:50 >
    |
    |




  • Yarbay
    3724 Mesaj
    Standart dezavantajlari zaten bilinir onun haricinde gözden kaçan detay uyumsuz motor ve kötü montaj mevzusudur.

    Ki bu ömür torpusudur , araba denen mevzudan nefret ettirir.

    Ama uyumlu motor iyi montajla birlesirse eksileri ekonomisiyle telafi eder ..



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    3932 Mesaj
    En büyük sıkıntısı yeni motorlarda kullanılan alüminyum subaplar. Belli bir km'den sonra LPG'nin yanma ısısına dayanamayıp erimeye, şekil değiştirmeye başlıyor. Buda aşşağı yukarı 80 bin km. Subaplar nanay olunca 2-3 bin lira gibi bir masrafla LPG'ye dayanıklı çelik subap taktırıp motor nalları dikene kadar kullanabiliyorsun.

    Yeni araçların LPG ile arası çok iyi değil. Ancak kendi kullandığım araç R9'da bagaj hacmi ve performans düşmesi haricinde hiçbir problem yaşamadım. Yaz kış tek marşta çalışıyor araba. Performans düşüşünün sebebi de özellikle az yaksın diye kısık ayarda kullanmamız. Zaten araç normalde de basınca gitmiyor en azından yakıttan tasarruf edelim

    LPG ile uyumu efsane bir diğer araçta VW'in Hitler motoru. Birde atmosferik japonlar. Atmosferik motorlu bir Japon aracınız varsa gözünüz kapalı çakın LPG'yi gitsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jason Becker -- 18 Temmuz 2014; 14:36:31 >
    |
    |




  • Kurmay Yarbay
    11675 Mesaj
    Her durumda, her şartta, her araca uyan ve mutlak doğru bir yakıt türü malesef ki yok. Ama bizde herkes sloganlarla, takım tutar gibi butun olaylara yaklaşıyor. Bundan önceki aracım lpg liydi inanılmaz bir tüketimi vardı yakıt anlamında mobiletle yarısırdım. Şimdi aracım benzinli ve tasarruflu bir araç bu yüzden lpg takdırmaya gerek bile görmedim. Benim aracımın aynısı dizel olanı 10.000 tl hatta daha fazla benim aracımdan pahalı ve litre anlamında ortalama tuketimde fark yok denecek kadar az. Sık sıkda dizel araba kullanıyorum (kiralayarak uzun kmler yapıyorum) sizlere de tavsiyem yakıt içinde bu şekilde bir çatışmacı uslup her şart ve halde mutlak bir doğrunun olduğunu ispat çabasından vaz geçin zira bir faydası yok



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    yaklaşık 7 senedir (150bin km dir) aracımı lpg li kullanıyorum, her konu açıldığında avantajlarını anlata anlata bitiremiyorum, en ufak bir problem yaşamadım lpg yüzünden üstelik hayret edici tuketim değerlerim var, arkadaşlarımın arabalarına vs bindiğim zaman benim tüplü daha seri, en son ne zamandır benzinli kullandığımı hatırlamıyordum bile

    taa ki geçen gün depoda fazla birikmiş benzini biraz tuketeyim diyene kadar !!!

    ben aracımı çok seri sanıyordum arkadaşların dizeller ile kıyasladığımda hatta kendimi öyle kandırmışımki lpg li hali benzinden seri lan bu aracın diyordum oysaki durum hiçde öyle değilmiş !

    araç benzinde resmen yolları tırmalayan panter gibi her devirde her vitesde gaza değdiğim anda ivmeden beni 4 köşe ediyor, neredeyse yarım depo benzinim vardı hepsini benzinle harcadım, tam iki kat fazla tuketmesine rağmen acaba benzindemi kullansam diyorum :))

    araç vtec2 sistem prins vsi1 ayarlar mükemmel, kimse kendini kandırmasın lpg sürüş keyfini muazzam törpülüyor...




  • Yarbay
    3673 Mesaj
    Tek dezavantajı kapalı otoparka girememek. Onun dışında alacağınız 2. El tüplü bir arabanın tüpten kaynaklı sorunları olabilir. Belki güvenlik konusunda açığı bile olabilir. Benzinli alıp kendiniz araştırın iyi bir bayide taktırın derim.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1339 Mesaj

    yakıt tasarrufu dışında bi avantajı var mı
    |
    |
    hakkan kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    4170 Mesaj

    Biraz arastirip sallasan.

    Aracim diye soylemiyorum zaten arastirip aldim.

    Honda nin ECO modelleri fabrikadan LPG ye uyumlu geliyor hadi gelmedigini dusunelim ayni motor la lpg kullanarak yüzbin km ler kat etmis araclar var.

    Bilmedigin en buyuk olay ise Honda nin 6 yil yada 150 bin km garanti vermesidir. Yani dedigin gibi 60.000km dayanmadigi zaman bunu halledecegin bir garanti olayi var. Kisaca belirsizlik yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemele -- 18 Temmuz 2014; 15:57:17 >
    |
    |
    Huseyin-ZST kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    5557 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: cemele

    Istanbul-Ankara arasi 4 defa lpg fullemeyi neden bu kadar abarttin anlamadim.

    Hic tuvalet v.s ihtiyacin olmazmi. Bir yerde dinleneyim . Ama herhalde 60 lt mazot alinca hic durmadan 1200km gidenlerdesin.

    Aracim Km de 13 Krs yakiyor o seviyede yakacak lpg li arac bulamassin sen zaten aracim az yaksin diye baslangicta dizel farkini vermiyormusun.

    Ayrica 100.000km ustu dizellerin ulkemizde pek de itibari oldugu soylenemez.

    Her yakit sisteminin kendine gore avantaji dez avantaji var. LPG de bahsettiginiz gibi oldur vur tarzi bir yakit degil.

    Sizin onceki araclar sanirim top10 ve merdiven alti montajlardi. Verirsen 2500-3000 tl ve taktirirsan BRC-PRINS gibi markalar alirsin 6 yil -150.000km garantiyi keyfine bakarsin.

    aracımın birinde prins diğerinde brc vardı öncelikle onu belirteyim

    Evet her haftasonu ankara-istanbul yapıyorum.. Kesinlikle ve kesinlikle bu yolda mola vermem. 150km nin altına hiç düşmeden yaklaşık 2.5 saatte giderim bu yolu.

    Az yaksın diye başta farkını veriyorsun ama 2. elde satarkende ona göre satıyorsun.. Lpgnin şahin doğandan başka 2. elde değer kattığı bi araba varmı ? varsa bilmiyorum..

    şahsen benzinli araç alıcak olsam lpg takılmamış olmasını tercih ederim.. taktıracaksamda kendim taktırırım. Birde bu olay var..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kayaalp20 -- 18 Temmuz 2014; 16:45:46 >




  • Yüzbaşı
    771 Mesaj

    ellerinize sağlık çok güzel yazmışsınız
    ama bırakın kimse almasın lpgyi talep olmayınca fiyat düşer belki
    ben lpgli aracımla mutlu ve huzurlu olarak yoluma devam ederim
    asıl 10.000 tl dizele fark versem gözüme uyku girmez
    |
    |
    Sadece Sürücü kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    7197 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: cemele

    Biraz arastirip sallasan.

    Aracim diye soylemiyorum zaten arastirip aldim.

    Honda nin ECO modelleri fabrikadan LPG ye uyumlu geliyor hadi gelmedigini dusunelim ayni motor la lpg kullanarak yüzbin km ler kat etmis araclar var.

    Bilmedigin en buyuk olay ise Honda nin 6 yil yada 150 bin km garanti vermesidir. Yani dedigin gibi 60.000km dayanmadigi zaman bunu halledecegin bir garanti olayi var. Kisaca belirsizlik yok.




    Honda'nın ECO modellerini ben de biliyorum. Ancak ikinci el deyince siz son kasalarda ikinci el anlıyor olabilirsiniz; ama ben biraz daha geniş bakıyorum dünyaya. 2002 model bir honda da ikinci el alınabilir. 2006 model de. Eski kasa Hondalarda da yetkili servis BRC montajı yapıyordu. Ne olacağı belirsiz olan bunlar. O yüzden klavyeden çıkanı önce bir beyinde tartın, biçin öyle yazın. Terbiyesiz tavırlardan kaçının. Sonra 29 yaşında bir gençten terbiye vaazları dinleyip, rencide olmayın.

    Neyse, terbiyesizlikle ilgili kısmı bir kenara bırakır isek,

    BRC kit takılmış eski kasa ECO olmayan Hondalar'da ne olacağı belirsizdir. Tamamen kullanıma bağlıdır. 60.000km'de patlayına da vardır. 120.000km dayananı da vardır. Böyle bir aracı ben LPG'li almazdım. Benzinli alır, LPG'yi kendim taktırır ve yağlamalı bir sistem taktırırdım. Ancak ECO'da terbiye sınırlarını zorlayan arkadaşın da dediği gibi bir sıkıntı yoktur. Zira araç zaten LPG'ye göre üretilmiştir. Çelik sübaplıdır. Bu yüzden normal modelinden biraz daha çok yakar (%5 civarı). Ancak LPG takılacağı için bunun da bir önemi yoktur.
    |
    |




  • Yarbay
    7197 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: aykut467

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Vurunca "Bum!". Gitmiyor. Motor çabuk ölüyor. Otoparka girmiyor. Bagajı öldürüyor. Menzil kısa. Kötü abi LPG.

    Şaka bir yana, LPG'nin nerede takıldığı önemli. Honda Civic'e yetkili servis bile takmış olsa almam. Ancak Standart motorlu Opel, Fiat olur. Dert değil.

    Honda Civic gibi hafif alaşım sübaplı arabaya yağlamasız BRC LPG'yi takıyorlar ne olacağı belli değil. 60.000km dayanmayabilir. Belli olmaz çok dayana da bilir. Tamamen bir belirsizlik... Ancak Fiat veya OPEL öyle değil. Kısaca önce arabayı bulun. "Şu nasıldır?" deyin. Daha net cevap verebiliriz sanırım. Bazı arabalar için LPG'yi kendiniz taktırmanız veya "ben de taktırsam burada yaptıracaktım" dediğiniz dükkanda takılmış LPG'li araç bulmak daha iyi. Bazı motorlar ise LPG'de keçi gibi dayanıklı. Herhangi bir marka + düzgün montaj iş görüyor. O yüzden siz araba buldukça buraya linkini yapıştırın sorun derim ben.

    bilmeden yorum yapmanın dibine vurmuşsunuz
    hondalarda eco olarak üretilen motorlar çelik subaptır ve motor tam lpgye uyumludur ayrıca lpg dahil 6 yıl/150.000 km garantisi vardır bilginize

    Bir yukarıda da yazdım. ECO modelinde kesinlikle sorun olduğunu düşünmüyorum. Ancak ECO modeli yokken de Honda servisleri (hiç olmazsa Ankara'da bir tanesi) BRC montajı yapıyordu. Ben o araçlara güvenmiyorum. Yanlış anlaşılma için özür dilerim. ECO modeli olmayan bir Honda'ya, daha doğrusu hafif alaşım sübap kullanan bir Japon otomobiline ben olsam yağlamalı olmayan bir kit takmazdım. O yüzden LPG takılmış olanını almak yerine benzinli alıp, kendim LPG taktırmayı tercih ederdim. Ancak ECO modelini gözüm kapalı alabilirdim. Yazdığım yazıda onu atlamışım. Kusura bakmayın.
    |
    |




  • Yarbay
    7197 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Vurunca "Bum!". Gitmiyor. Motor çabuk ölüyor. Otoparka girmiyor. Bagajı öldürüyor. Menzil kısa. Kötü abi LPG.

    Şaka bir yana, LPG'nin nerede takıldığı önemli. Honda Civic'e yetkili servis bile takmış olsa almam. Ancak Standart motorlu Opel, Fiat olur. Dert değil.

    Honda Civic gibi hafif alaşım sübaplı arabaya yağlamasız BRC LPG'yi takıyorlar ne olacağı belli değil. 60.000km dayanmayabilir. Belli olmaz çok dayana da bilir. Tamamen bir belirsizlik... Ancak Fiat veya OPEL öyle değil. Kısaca önce arabayı bulun. "Şu nasıldır?" deyin. Daha net cevap verebiliriz sanırım. Bazı arabalar için LPG'yi kendiniz taktırmanız veya "ben de taktırsam burada yaptıracaktım" dediğiniz dükkanda takılmış LPG'li araç bulmak daha iyi. Bazı motorlar ise LPG'de keçi gibi dayanıklı. Herhangi bir marka + düzgün montaj iş görüyor. O yüzden siz araba buldukça buraya linkini yapıştırın sorun derim ben.

    her konuda bilgiç bilgiç konuşuyorsunuz ya bende sizi bilgili birisi sanıyordum ancak adım kadar emin olduğum bir konuda böyle işkembeden sıktığınızı görünce gözümde bir anda söndünüz balon gibi,

    turkiyede subap bakımından en sağlam markadır honda tüm modelleri ile,

    ben civic kullanıyorum, 80 binde lpg takıldı aracı yaklaşık 100bin km fakir karışımda kullandım şuan 230bine geldim subaplarda halen tık yok tuketim değerleri çok iyi performans çok iyi...

    saygılarımla...

    Ankara Şaşmaz Sanayin'de Hüseyin Usta vardır. Bar Honda'nın sahibi. Kendisine LPG uygulama hatası ile gelen onlarca Civic ile soru sorabilirsiniz. Neredeyse her arabaya LPG takılır. Nasıl takıldığı önemlidir. Hondada daha da önemlidir. Bendeki Subaru'da adamı hasta eder, taktırana kadar kırk yararsın; ama düzgün takılırsa sorun olmaz. Ancak LPG montajının da, ayarının da düzgün olduğunu nereden bileceğiz? İkinci eldeki en büyük sorun budur. Sizin sorun yaşamamış olmanız bu araçların LPG'de hassas olmadığı anlamına gelmez. Sizin bilinçli veya çok şanslı olduğunuz anlamına gelir. Bilinçli tüketici altında 100.000km - 150.000km zaten sorun çıkmaması gerekir. Düzgün yerde, iyi malzeme ve iyi usta ile taktırırsınız olur biter. Ancak, konu başlığına geri dönecek olur isek, ikinci el aldığınız araçta LPG'nin sorunsuz takıldığını ve kısa sürede sorun çıkarmayacağını nereden bileceksiniz? Tek yöntem takıldığı yeri tanıyor ve güveniyor olmanız. Başka yolu yok. LPG ile sorunu olan Honda'larda Hüseyin Abi'nin sıklıkla gördüğü sorunlar rolati düzensizliği ve performans sorunu idi. Performans sorunu çok garip bir durum. Sübaplarında vuruntu yoktu; ancak LPG'de de benzinde de araç performansta düşüktü. Derdi neydi, nasıl çözdüler bilmiyorum. Ancak sahibi sorun çözüldükten sonra LPG'yi söktü ve manifolt değiştirdi. Sübap sorunu olan araç da bir gidişimde konuşuluyordu.

    Ben yaklaşık 6 ay Subaru için LPG araştırması yaptım. Ben bu araca LPG taktırırken Euro 6 standardında Boxer 2.0 motor ilk defa benim aracımla gelmişti. Ankara'da araçtan toplasan 15 tane vardı ve ben araca LPG taktıracaktım. Hali ile ne kadar Japoncu usta varsa gezdim. En iyi arkadaşım da yıllarca Honda kullandı ve Hüseyin ustaya gitti. Hüseyin abi ile muhabbetimiz boldur o yüzden.

    Size de söyleyeyim, yorumum eksik olmuş. ECO modelini klasman dışı tutarak yazdım. Zira ECO modeli zaten LPG için üretilmiş. Ona laf etmem zaten. Ancek Ankara'da Honda yetkilisi ECO yokken de araçlara BRC LPG takıyordu (o zaman 5 yıl garanti vermiyordu). Bu araçlar konusunda şüphelerim var.

    Son olarak beni bilmiş buluyorsanız yazılarımı okumak zorunda değilsiniz. Genelde insanlar eğlensin modunda takılıyor ve işin daha çok keyif kısmına odaklanıyorum. İnsanlar da okuduklarında mümkün olduğunca keyif alsın diye yazıyorum. TopGear'ın aslında bir eğlence programı olması gibi. TV'lerde Otomobiller hakkında bilgi edinmek için binlerce oto test programı var. Bilgi edinmek isteyen onu izler. Eğlenmek isteyen TopGear izler. Bu kadar basit. Hoşunuza gitmiyorsam okumayın abi, zorla mı? TV gibi abi, kumanda sende.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 22 Temmuz 2014; 11:07:15 >
    |
    |




  • Yüzbaşı
    659 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkan

    LPG'li araç alırsam %95 şehir içinde kullanacağım 300-400 km'de bir istanyona girmek dert değil.

    Uzun yolda ise benzin de alırım, LPG bitersen benzinle devam ederim, yeni araçlar uzun yolda benzin de az yakıyor zaten.

    Simit LPG takılırsa bagaj daraldı derdi de olmaz.

    LPG'li Astra 1.6'lar 32.000 civarında, bu rakama, bu tasarrufta, bu kalitenin alternatifi var mıdır bilemiyorum ama ben bulamadım, o yüzden de LPG'li bir Astra ya da benzeri araç alacağım.

    Olumlu, olumsuz tüm görüşleri için teşekkürler.

    Dezavantajları sorduğunuz için onları listeliyorum:

    1. LPG her zaman arabada ekstra arıza ihtimali demektir. LPG, neredeyse her motorda, farklı, ekstra sorunlar getirir. Örneğin, Focus 1'lerde sıkça görülen hararet sorunu, Cruze/Astra ve birçok araçta 50 bin km civarlarında görülebilecek tipik sübap sorunu (Bu mesele ile ilgili konu da var - Opel - Chevrolet LPG Sorunu)

    2. Araç Sıfır Km veya yüksek modelli bir araç ise, sağını solunu deldirmenin; stepne yerine simit bile koydurulsa yani depo görünmeyecek bile olsa, aracın orjinalliğini bozmanın getirdiği bir negatif duygu olur insanda.

    3. Simit depo olursa, stepnenin yanınızda olmayışı, her uzun yola çıkışınızda, zihninizde "Acaba lastik patlar mı?" meşguliyeti oluşturur. Normal depo olması ise hem estetik hem de bagaj hacmi kaybı demektir.

    4. Her muayenede, LPG sızdırmazlık raporu ile de uğraşırsınız.

    5. Birçok motor ustası veya yetkili servis LPG'den anlamaz, yapacağı işlem LPG ile farklı bir sonuç doğurabilir, ayrıyeten LPG ustasına sahip olmak zorunda kalırsınız.

    6. 20-30 bin km LPG ile giden araçlarda genlde görülebilen; kışın ilk çalıştırmada titreme, sarsıntı, geç çalışma, stop etme gibi hadiseler sizi aracınızdan soğutabilir.

    7. Bilinçaltında yer ettiği için, motor ile ilgili herhangi bir arızada, aklınıza LPG'den olma ihtimali ilk önce gelir, LPG ve yangın ilişkisi (Gerçekte ne kadar doğrudur bilemiyorum) hep zihninizi kurcalayabilir.




  • Yarbay
    7197 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: cemele

    Ilk mesajinda bilginin olmadigini ispatladigin gibi bu msg da da beynin olup olmadigi konusunda ciddi suphelerim olustu.

    Msg ini oku? Honda icin genelleme yapmissin bende sana Eco modelinin boyle olmadigini yazdim. Onceki modeller de durum nedir bilmiyorum. Yalniz bildigim 2001 model bir honda var 264.000 km de ve halen tıkır tıkır gidiyor.

    Marka ne olursa olsun motor uyumlu olduktan sonra ve uzman kisiler yaptikdan sonra Lpg nin sıkıntısı yok. Senin bahsettigin lpg sorunlu araclar genelde APACI takiminin kullandigi merdiven alti yapilmis genelde kus serisine ait araclarin birakmis oldugu kötü intibag dir.

    Tekrar ediyorum; Uygun motor ve uzman kisi ve kurumlarin yaptigi sonra yine çarpıtma

    Seninle muhatap olmuyorum. Yaşam tarzı olarak terbiyesizliği seçmişsin. Admin abilere şikayet ediyorum. Ben ne seni aşağılıyorum, ne sana hakaret ediyorum. Forum kültüründen, genel ahlaktan yoksun olduğun izlenimine katılıyorum. O yüzden Hondaymış, Toyotaymış, LPG imiş konularına girmeden daha temel ve derin bir problem olduğunu görüyorum sende. Herşey toz pembe. Evet evet Honda muhteşem. LPG ile süper uyar. Yürü koçum kim tutar seni diyor ve seni İzmir marşı ile uğuruluyorum. Muhatap almaya değmez.


    Neyse, biz aciz orta sınıfın bindiği araçlar işte Honda, Toyota, Subaru, Opel, Reno, Pug, Chevy, Ford, Volvo, BMW, Merco, VW, Audi, Skoda, Seat, Fiat, Alfa, Lancia ve aklıma gelmeyen bilimum marka... Hiçbiri aynı sınıfta birbirinden çok farklı değildir. Hepsi de aslen dandik araçlardır. Bir dandik araç için birinin diğerine hakaret etmesini de anlamayacağım. Al hepsi senin olsun evladım. Kralsın koçum. Seni kesseler acımaz.

    Neticede bir boktan arabadır. Bugün var, yarın yok. Ertesi gün jilet olmuş. Hondaya laf ettiğim yok birşey yok. Bu dayı niye efelendi bilmiyorum. Ancak bil kardeşim. Sen de biliyorsun, Japon araçları hassas LPG'ye. Bende var oradan biliyorum. Çokça da Honda gördüm LPG'li. Konuya geri dönecek olur isek, ikinci el LPG'li araç almak risktir kuzum. Küfretsen de risktir. Nerede takıldığına bakmak lazım. Yetkili servis ve BRC diye de güvenmemek lazım. 90.000'de su koyan 2007 Honda hacı cıvcıv gördüm ben gözlerimle. BRC kitli idi. İkinci el araba alırken sahibinin nasıl baktığını da bilemezsin. LPG'de problem bunlar. İstersen suratıma tükür, gerçekler bu kardeşim.

    Doğarken ağladı insan, bu son olsun bu son sevgili Cemele. Bütün Dünya buna inansa, hayat bayram olsa Cemele. Ama işte biz büyüdük ve kirlendi dünya Cemele. Gaydırıgubbak Cemele, nasıl nasıl edelim şimdi biz bu işi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 22 Temmuz 2014; 15:50:51 >




  • Yarbay
    7197 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: cemele

    Forum bilgi paylasimina dair kurulmussa yanlis bigi paylasan sensin.
    Honda diye genelle me yapmissin. Bu honda olmaz baska bir marka da olsa yaptigin yanlis bir sey varsa yine uyarirdim.

    Sonra zaten yaptigin yanlis sonrasi ozur dilemissin. Yookk efendim 29 yasinda terbiye vaazi dinliyecekmisim yok su bu yazan da sensin.

    Tepki gosterdigim de zoruna gidiyor.

    Özür diledigini gördüm Ok sorun yok. Bir noktayi atlamissin.

    Not: Admin abilerine sikayet edebilirsin onlarda bana ceza verebilirler sıkıntı yok. Yalniz ikimizin arasında ki msg lari tekrar oku.



    Sen de tekrar oku. Önce bir laf ediyorum. ECO'yu atlıyorum. Neticede bir insan evladının Honda'da LPG risklidir dediğimde ECO dahil konuştuğumu düşünebileceğini düşünmedim. Neticede ECO'nun mantığı zaten LPG takabilmek. Yoksa ECO ECO değil ki, normal modelden %5 daha çok yakıyor.

    Sonra sen bir kamyon laf edince, ECO'yu atladığımı söylüyorum.

    Ancak çok ciddi üslup problemin var.


    Kalan Honda modelleri için riskin devam ettiği de bir gerçek.

    Geçmişte bu modellere de Honda yetkili servisinin BRC yapıştırdığı da bir gerçek. (En azından Ankara'daki öyle idi)

    Gene geliyor LPG konusunda fasülyenin zart dediği yere. LPG'yi kimin monte ettiği çok önemli. Marka da önemli. Vtec araçta oldukça önemli. O yüzden LPG'li bir Honda alırken LPG'yi kim takmış, marka ne çok önemli.


    Şimdi sakin ol şampiyon. Bende bana da sana da yetecek kadar beyin var. Sende de var. Beyin dediğinin %70'i yağ zaten. Mesele kullanabilmekte. Sokuşturduğun laflardan görüyorum ki sen de kullanabiliyorsun. Ama yanlış yere kullanıyorsun. Hayır kullanma demiyorum. Hobi olarak gene kullan da millete hakaret etme. Üzülürsün.
    |
    |




  • Yarbay
    7197 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: cemele

    Benim aracim Honda diye savunmuyorum. Aslinda cok da memnun olmadigim nokta var ama Lpg ile alakali degil simdilik.

    Yine soyluyorum sana tepkim Honda icin genelleme yapmandi. Sonra özürlerini gördüm, Beyin ile alakali msg i sildim ama sen çalılarin arasindan ne yazacagim diye beni izliyormussun.

    Ikinci el arac alacak olsam Max 4 yasinda 40.000km de olur. Ben Honda Civic Eco aldim. Dedigim gibi Honda soyledir boyledir demiyorum. Memnun olmadigim bir cok nokta oluyor. Lpg ise su an en cok memnun oldugum noktasi onceki aracim benzin icer kafayi bulurdu(Golf4 1.6)

    LPG li arac alacak olursan belirttigin gibi benzinli alir benim kanka Ankara Lpg ci ona taktiririm hem cok ucuza takar hem de bisey olursa kırarim kafasini.

    Şimdi o zaman arkadaşım, konunun başlığına bak. Arkadaş ikinci el LPG'li araç soruyor. Ben de yazdığımı arkadaşa yazıyorum. İkinci elde sen de LPG'li araç almayacaksan ne bıdırtı yapıyorsun? Aynı şeyden bahsediyoruz. Ben de senin dediğini diyorum. Atladığım tek konu ECO olmuş. Onu da düzelttim zaten. Gereksiz çıkışlar yapma. "ECO'yu atladın" dersin. "Haklısın abi ya onu atlamışız" derim olay biter. Onun dışında hatalı söylediğim birşey gördün mü?




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Radyo Dinle
Instagram takipçi satın al
Pubg mobile uc
triple negative breast cancer
Ko Cuce
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,859
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.