Şimdi Ara

Tüplü araçların dezavantajları var mı.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
1
Favori
3.229
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 7 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 60
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 11
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 27 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 13
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • cemele (16 mesaj) Huseyin-ZST (12 mesaj) hakkan (11 mesaj) aykut467 (4 mesaj) Smoch (3 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (45 mesaj) Mobil (26 mesaj) Tablet (3 mesaj) Mini (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Tüplü araçların dezavantajları var mı.
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    795 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Cevaplarınız için çok teşekkürler.

    Simit tüplü Astra 1.6'lar var, hep 20-25 bin KM'lerde satılık. Dolayısıyla AVM'lere girme sorunu da yok.

    Ama tüp takılı bu kadar düşük km'de neden bu kadar çok satılık oluyor kafamı kurcalıyor. Yukarıda yazdığınız gibi hatalı montaj varsa başıma iş almak da istemem. Aracı alırken hatalı montajı anlamak mümkün müdür.

    Mesela aşağıdaki araçlar nasıldır, model, km ve simit tüp'le cazip görünüyor:
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-acil-satilik-opel-astra-classic3-lpg-li-full-konfor-paket-172519340/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-hatasiz-boyasiz-2013-model-1.6-opel-astra-otomatik-vites-lpg-li-172348122/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-sifir-ayarinda-hatasiz-kazasiz-boyasiz-astra-172487238/detay




  • Yarbay
    5558 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Menzil olayına takılanlar neyin kafasını yaşıyor anlamadım
    1950li yıllarda mıyız da istasyon bulamayacaksın. her türlü 100km içinde istasyon bulursunuz.

    simit tank kullanıyorum, 34lt ama %80ine kadar doldurulur tank 27lt. 27lt ile şehir dışı 450km gördüğüm oldu, şehir içi 325km filan oluyor. simit tankın menzili aracın tüketimine bağlı değişir. Şehir dışı yine 400km'de aşağı olacağını zannetmiyorum. 4saat kim put gibi oturup araba sürer. tuvaleti de mi gelmez acıkmaz mı

    Artık araç ecu'su ile haberleşen kaliteli kitler var, simit tank ve tampon altı dolum ağzı ile avm sıkıntısı da olmuyor. Yedek lastik yerine de ince alırsınız kaybınız en az olur. Ben aracın orijinal pompasını ve lastik tamir kitini taşıyorum 1yıldır problem olmadı, stepne yok. arıza ışığı yaktırmadıysa ve aracın lpg ile ilgili problemleri yoksa gayet iyi olur.

    Çekişte düşüş %5 belki olur ya da olmaz hissetmezsiniz bile.

    Ama bizim halka müstehak gidip 15bin TL fark vermek çok kolay dizel araba alalım. Lpg patlar, çatlar, yanar, motoru bozar, içine eder her türlü kötülüğün anasıdır, bir nevi alkol, kumar gibidir. Niye çakal ustanın işgüzar montaj ve işçiliğinden problem çıkar. ayarını yanlış yapar fakir karışıma düşer arıza ışığı yakar bozar motoru veya başka bir yerini, veya arıza ışığı yakıyor diye gidersin, lpg yaktırır diye komik bir cevap verirler. yine işgüzar halkım, taktırdım işte yeter banane der geçer bir cahilin tüpü çakmakla kontrol etmesi gibi kontrolsüz bırakır aracını. her yıl 50tl vermek zoruna gider ama hava atmak için iphone cebinden eksik olmaz. bakım yaptırmadığı için filtreler tıkanır, pislik alır motor yine bozulur veya eskiyen hortumlar gaz kaçırır, küçük gaz kaçağında yangın çıkarır.

    benim aracımın lpg'si 4yıllık ve her yıl lpg bakımına girmş, ben de sokuyorum düzenli olarak. filtreleri ve kaçak kontrolünü sürekli yaptırıyorum. geçen regülatörde bir hortum ucundan esner gibi olmuş baktırdım, çok az gaz kaçağı vardı, lastik hortum sonuçta zamanlar eskir, ucunu kesip metal ek yaparak düzelttiler. kaçak maçak kalmadı. yıllık bakımda bunu ücretsiz yapıverdiler. 50tl vermek zor gelir bizim halka ama 15bin tl dizel farkı vermek zor gelmez.

    2 defa lpg li aracım oldu şimdi dizel araca biniyorum.. Sizinle kesinlikle aynı fikirde değilim.

    Kusura bakmayın ama kimse bana sanayideki ilkokul mezunu ustanın ve yanındaki çırağının aracıma takacağı bir kitin süper olacağını dizelden bile iyi olacağını anlatmasın.. Saçmalık çünkü..

    Menzil olayına takılanlar neyin kafasını yaşıyor söyleyeyim sana. Ankaradan İstanbula simit lpg tankli bir araçla gidip gelmen için 4 defa 38 lt lik simiti fullemen gerekir. 1 kere ankaradan çıkaren , 1 kere istanbula yaklaşırken.. Dönerkende 1 kere istanbuldan çıkarken 1 kere ankaraya yaklaşırken. Ama 60 lt depolu dizel bir araçla 1 depoyla gider gelirsin. Benzinlikçilerle ahbap olmak zorunda kalmazsın. Lpg alıyorum lt si 2 lira bilmem kaç kuruştan diye sevinirken Keriz gibi her ay 100 liraya litresi 5 tl benzin alma durumu var birde oda ayrı mevzu..

    Gaz kokar,bagajda yer işgal eder,dolum ağzı bozulur,şamandırası bozulur,benzin pompasını bozar (bizzat yaşadım hemde 2 defa aracımı sabah işe gitmek için çalıştıramadım,bikeresinde de kız arkadaşımlayken çalışmadı iki defa çekici çağırdım.. yazın sıcağında çekici bekledur ki gelsin otelin önünden seni alsın çekicinin üstünde sanayi sanayi gez... rezilliğin daniskasıdır lpg) , aracın ömründen yer (Kimse aracın ömründen yemez falan demesin sabaha kadar tartışırım burada lpg aracın ömründen yer. bu kadar net), performansı etkiler, 100 km de 1-1.5 lt fazla yakarsın. Kapalı otoparka giremezsin. (özellikle istanbulda hiç bir avm almaz lpg li aracı.. ankardaki avmlerin yarısı yine almaz.. ayrıca kendi işyerimin ortak kullanımı olan kapalı garajada lpg li aracımla giremiyordum).. He bir de taktırırken gider 2 ila 4 bin tl arasında rakamlar ödersiniz..


    Kimse burada gelipde lpg yi savunmasın. O kadar otomobil firması deli gibi arge yapmış dizel araba üretmiş az yakıt isteyen için, bi biz akıllıyız ya sanayiye gider hemen bi İTALYAN LPG kiti taktırırırz... 30% tasarruf için arabamın her bi tarafını deldirtirim , manifoldunu delik deşik ettiririm.. Birde yukarıda yazdığım bütün koşullara katlanırım diyen varsa buyursun taktırsın veya lpg li bir araç alsın..

    Lpg taktırmanın tek kabul edilebilir ve mantıklı seçeneği vardır.. Hiç vazgeçemeyeceğiniz iyi bir aracınız vardır misal bmw 5.40 gibi veya mercedes s500 gibi falan böyle baba bi arabanız vardır gezmek istersiniz aracınızla satmak istemezsiniz ozaman takılır en iyi kit. Ama gidipde 20-30-40 bin tl lik arabaya lpg taktırmaya uğraşılmaz.. Dizel araba alamıyorsam giderim 0.9,1.0, 1.2 turbo benziinli araba alırım lpg yine taktırmam.

    Bu arada söylemeden edemicem.. Aracım 308 1.6 hdi. 120 bin kilometrede , üstünde 225/45/17 lastikler var ve aracımın boş ağırlığı 1400 kiloya yakın. Güzergah antalya-alanya arası.. araçta 3 kişi ve klima açık.

    Km de 13 kr ye takabul eder.. aynı segmentte km de 13kr yakabilen bir lpg kullanıcısı varsa buyursun


    https://store.donanimhaber.com/a3/5b/a0/a35ba0b9f5ff748c05c15844eb955697.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kayaalp20 -- 18 Temmuz 2014; 16:17:38 >




  • Kurmay Yarbay
    11682 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Menzil olayına takılanlar neyin kafasını yaşıyor anlamadım
    1950li yıllarda mıyız da istasyon bulamayacaksın. her türlü 100km içinde istasyon bulursunuz.

    simit tank kullanıyorum, 34lt ama %80ine kadar doldurulur tank 27lt. 27lt ile şehir dışı 450km gördüğüm oldu, şehir içi 325km filan oluyor. simit tankın menzili aracın tüketimine bağlı değişir. Şehir dışı yine 400km'de aşağı olacağını zannetmiyorum. 4saat kim put gibi oturup araba sürer. tuvaleti de mi gelmez acıkmaz mı

    Artık araç ecu'su ile haberleşen kaliteli kitler var, simit tank ve tampon altı dolum ağzı ile avm sıkıntısı da olmuyor. Yedek lastik yerine de ince alırsınız kaybınız en az olur. Ben aracın orijinal pompasını ve lastik tamir kitini taşıyorum 1yıldır problem olmadı, stepne yok. arıza ışığı yaktırmadıysa ve aracın lpg ile ilgili problemleri yoksa gayet iyi olur.

    Çekişte düşüş %5 belki olur ya da olmaz hissetmezsiniz bile.

    Ama bizim halka müstehak gidip 15bin TL fark vermek çok kolay dizel araba alalım. Lpg patlar, çatlar, yanar, motoru bozar, içine eder her türlü kötülüğün anasıdır, bir nevi alkol, kumar gibidir. Niye çakal ustanın işgüzar montaj ve işçiliğinden problem çıkar. ayarını yanlış yapar fakir karışıma düşer arıza ışığı yakar bozar motoru veya başka bir yerini, veya arıza ışığı yakıyor diye gidersin, lpg yaktırır diye komik bir cevap verirler. yine işgüzar halkım, taktırdım işte yeter banane der geçer bir cahilin tüpü çakmakla kontrol etmesi gibi kontrolsüz bırakır aracını. her yıl 50tl vermek zoruna gider ama hava atmak için iphone cebinden eksik olmaz. bakım yaptırmadığı için filtreler tıkanır, pislik alır motor yine bozulur veya eskiyen hortumlar gaz kaçırır, küçük gaz kaçağında yangın çıkarır.

    benim aracımın lpg'si 4yıllık ve her yıl lpg bakımına girmş, ben de sokuyorum düzenli olarak. filtreleri ve kaçak kontrolünü sürekli yaptırıyorum. geçen regülatörde bir hortum ucundan esner gibi olmuş baktırdım, çok az gaz kaçağı vardı, lastik hortum sonuçta zamanlar eskir, ucunu kesip metal ek yaparak düzelttiler. kaçak maçak kalmadı. yıllık bakımda bunu ücretsiz yapıverdiler. 50tl vermek zor gelir bizim halka ama 15bin tl dizel farkı vermek zor gelmez.

    2 defa lpg li aracım oldu şimdi dizel araca biniyorum.. Sizinle kesinlikle aynı fikirde değilim.

    Kusura bakmayın ama kimse bana sanayideki ilkokul mezunu ustanın ve yanındaki çırağının aracıma takacağı bir kitin süper olacağını dizelden bile iyi olacağını anlatmasın.. Saçmalık çünkü..

    Menzil olayına takılanlar neyin kafasını yaşıyor söyleyeyim sana. Ankaradan İstanbula simit lpg tankli bir araçla gidip gelmen için 4 defa 38 lt lik simiti fullemen gerekir. 1 kere ankaradan çıkaren , 1 kere istanbula yaklaşırken.. Dönerkende 1 kere istanbuldan çıkarken 1 kere ankaraya yaklaşırken. Ama 60 lt depolu dizel bir araçla 1 depoyla gider gelirsin. Benzinlikçilerle ahbap olmak zorunda kalmazsın. Lpg alıyorum lt si 2 lira bilmem kaç kuruştan diye sevinirken Keriz gibi her ay 100 liraya litresi 5 tl benzin alma durumu var birde oda ayrı mevzu..

    Gaz kokar,bagajda yer işgal eder,dolum ağzı bozulur,şamandırası bozulur,benzin pompasını bozar (bizzat yaşadım hemde 2 defa aracımı sabah işe gitmek için çalıştıramadım,bikeresinde de kız arkadaşımlayken çalışmadı iki defa çekici çağırdım.. yazın sıcağında çekici bekledur ki gelsin otelin önünden seni alsın çekicinin üstünde sanayi sanayi gez... rezilliğin daniskasıdır lpg) , aracın ömründen yer (Kimse aracın ömründen yemez falan demesin sabaha kadar tartışırım burada lpg aracın ömründen yer. bu kadar net), performansı etkiler, 100 km de 1-1.5 lt fazla yakarsın. Kapalı otoparka giremezsin. (özellikle istanbulda hiç bir avm almaz lpg li aracı.. ankardaki avmlerin yarısı yine almaz.. ayrıca kendi işyerimin ortak kullanımı olan kapalı garajada lpg li aracımla giremiyordum).. He bir de taktırırken gider 2 ila 4 bin tl arasında rakamlar ödersiniz..


    Kimse burada gelipde lpg yi savunmasın. O kadar otomobil firması deli gibi arge yapmış dizel araba üretmiş az yakıt isteyen için, bi biz akıllıyız ya sanayiye gider hemen bi İTALYAN LPG kiti taktırırırz... 30% tasarruf için arabamın her bi tarafını deldirtirim , manifoldunu delik deşik ettiririm.. Birde yukarıda yazdığım bütün koşullara katlanırım diyen varsa buyursun taktırsın veya lpg li bir araç alsın..

    Lpg taktırmanın tek kabul edilebilir ve mantıklı seçeneği vardır.. Hiç vazgeçemeyeceğiniz iyi bir aracınız vardır misal bmw 5.40 gibi veya mercedes s500 gibi falan böyle baba bi arabanız vardır gezmek istersiniz aracınızla satmak istemezsiniz ozaman takılır en iyi kit. Ama gidipde 20-30-40 bin tl lik arabaya lpg taktırmaya uğraşılmaz.. Dizel araba alamıyorsam giderim 0.9,1.0, 1.2 turbo benziinli araba alırım lpg yine taktırmam.

    Bu arada söylemeden edemicem.. Aracım 308 1.6 hdi. 120 bin kilometrede , üstünde 225/45/17 lastikler var ve aracımın boş ağırlığı 1400 kiloya yakın. Güzergah antalya-alanya arası.. araçta 3 kişi ve klima açık.

    Km de 13 kr ye takabul eder.. aynı segmentte km de 13kr yakabilen bir lpg kullanıcısı varsa buyursun


    https://store.donanimhaber.com/a3/5b/a0/a35ba0b9f5ff748c05c15844eb955697.jpg

    Neredeyse 2 cumleden birisi kimse gelip bana onu savunmasın, kimse gelip bana onu anlatmasın, kimse gelip
    ...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarbay
    5558 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Menzil olayına takılanlar neyin kafasını yaşıyor anlamadım
    1950li yıllarda mıyız da istasyon bulamayacaksın. her türlü 100km içinde istasyon bulursunuz.

    simit tank kullanıyorum, 34lt ama %80ine kadar doldurulur tank 27lt. 27lt ile şehir dışı 450km gördüğüm oldu, şehir içi 325km filan oluyor. simit tankın menzili aracın tüketimine bağlı değişir. Şehir dışı yine 400km'de aşağı olacağını zannetmiyorum. 4saat kim put gibi oturup araba sürer. tuvaleti de mi gelmez acıkmaz mı

    Artık araç ecu'su ile haberleşen kaliteli kitler var, simit tank ve tampon altı dolum ağzı ile avm sıkıntısı da olmuyor. Yedek lastik yerine de ince alırsınız kaybınız en az olur. Ben aracın orijinal pompasını ve lastik tamir kitini taşıyorum 1yıldır problem olmadı, stepne yok. arıza ışığı yaktırmadıysa ve aracın lpg ile ilgili problemleri yoksa gayet iyi olur.

    Çekişte düşüş %5 belki olur ya da olmaz hissetmezsiniz bile.

    Ama bizim halka müstehak gidip 15bin TL fark vermek çok kolay dizel araba alalım. Lpg patlar, çatlar, yanar, motoru bozar, içine eder her türlü kötülüğün anasıdır, bir nevi alkol, kumar gibidir. Niye çakal ustanın işgüzar montaj ve işçiliğinden problem çıkar. ayarını yanlış yapar fakir karışıma düşer arıza ışığı yakar bozar motoru veya başka bir yerini, veya arıza ışığı yakıyor diye gidersin, lpg yaktırır diye komik bir cevap verirler. yine işgüzar halkım, taktırdım işte yeter banane der geçer bir cahilin tüpü çakmakla kontrol etmesi gibi kontrolsüz bırakır aracını. her yıl 50tl vermek zoruna gider ama hava atmak için iphone cebinden eksik olmaz. bakım yaptırmadığı için filtreler tıkanır, pislik alır motor yine bozulur veya eskiyen hortumlar gaz kaçırır, küçük gaz kaçağında yangın çıkarır.

    benim aracımın lpg'si 4yıllık ve her yıl lpg bakımına girmş, ben de sokuyorum düzenli olarak. filtreleri ve kaçak kontrolünü sürekli yaptırıyorum. geçen regülatörde bir hortum ucundan esner gibi olmuş baktırdım, çok az gaz kaçağı vardı, lastik hortum sonuçta zamanlar eskir, ucunu kesip metal ek yaparak düzelttiler. kaçak maçak kalmadı. yıllık bakımda bunu ücretsiz yapıverdiler. 50tl vermek zor gelir bizim halka ama 15bin tl dizel farkı vermek zor gelmez.

    2 defa lpg li aracım oldu şimdi dizel araca biniyorum.. Sizinle kesinlikle aynı fikirde değilim.

    Kusura bakmayın ama kimse bana sanayideki ilkokul mezunu ustanın ve yanındaki çırağının aracıma takacağı bir kitin süper olacağını dizelden bile iyi olacağını anlatmasın.. Saçmalık çünkü..

    Menzil olayına takılanlar neyin kafasını yaşıyor söyleyeyim sana. Ankaradan İstanbula simit lpg tankli bir araçla gidip gelmen için 4 defa 38 lt lik simiti fullemen gerekir. 1 kere ankaradan çıkaren , 1 kere istanbula yaklaşırken.. Dönerkende 1 kere istanbuldan çıkarken 1 kere ankaraya yaklaşırken. Ama 60 lt depolu dizel bir araçla 1 depoyla gider gelirsin. Benzinlikçilerle ahbap olmak zorunda kalmazsın. Lpg alıyorum lt si 2 lira bilmem kaç kuruştan diye sevinirken Keriz gibi her ay 100 liraya litresi 5 tl benzin alma durumu var birde oda ayrı mevzu..

    Gaz kokar,bagajda yer işgal eder,dolum ağzı bozulur,şamandırası bozulur,benzin pompasını bozar (bizzat yaşadım hemde 2 defa aracımı sabah işe gitmek için çalıştıramadım,bikeresinde de kız arkadaşımlayken çalışmadı iki defa çekici çağırdım.. yazın sıcağında çekici bekledur ki gelsin otelin önünden seni alsın çekicinin üstünde sanayi sanayi gez... rezilliğin daniskasıdır lpg) , aracın ömründen yer (Kimse aracın ömründen yemez falan demesin sabaha kadar tartışırım burada lpg aracın ömründen yer. bu kadar net), performansı etkiler, 100 km de 1-1.5 lt fazla yakarsın. Kapalı otoparka giremezsin. (özellikle istanbulda hiç bir avm almaz lpg li aracı.. ankardaki avmlerin yarısı yine almaz.. ayrıca kendi işyerimin ortak kullanımı olan kapalı garajada lpg li aracımla giremiyordum).. He bir de taktırırken gider 2 ila 4 bin tl arasında rakamlar ödersiniz..


    Kimse burada gelipde lpg yi savunmasın. O kadar otomobil firması deli gibi arge yapmış dizel araba üretmiş az yakıt isteyen için, bi biz akıllıyız ya sanayiye gider hemen bi İTALYAN LPG kiti taktırırırz... 30% tasarruf için arabamın her bi tarafını deldirtirim , manifoldunu delik deşik ettiririm.. Birde yukarıda yazdığım bütün koşullara katlanırım diyen varsa buyursun taktırsın veya lpg li bir araç alsın..

    Lpg taktırmanın tek kabul edilebilir ve mantıklı seçeneği vardır.. Hiç vazgeçemeyeceğiniz iyi bir aracınız vardır misal bmw 5.40 gibi veya mercedes s500 gibi falan böyle baba bi arabanız vardır gezmek istersiniz aracınızla satmak istemezsiniz ozaman takılır en iyi kit. Ama gidipde 20-30-40 bin tl lik arabaya lpg taktırmaya uğraşılmaz.. Dizel araba alamıyorsam giderim 0.9,1.0, 1.2 turbo benziinli araba alırım lpg yine taktırmam.

    Bu arada söylemeden edemicem.. Aracım 308 1.6 hdi. 120 bin kilometrede , üstünde 225/45/17 lastikler var ve aracımın boş ağırlığı 1400 kiloya yakın. Güzergah antalya-alanya arası.. araçta 3 kişi ve klima açık.

    Km de 13 kr ye takabul eder.. aynı segmentte km de 13kr yakabilen bir lpg kullanıcısı varsa buyursun


    https://store.donanimhaber.com/a3/5b/a0/a35ba0b9f5ff748c05c15844eb955697.jpg

    Neredeyse 2 cumleden birisi kimse gelip bana onu savunmasın, kimse gelip bana onu anlatmasın, kimse gelip
    ...


    Çünkü lpg-dizel başlıklarında herkes bi lpg yi diretme,kabul ettirme peşinde..
    |
    |




  • Yarbay
    4502 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkan

    Cevaplarınız için çok teşekkürler.

    Simit tüplü Astra 1.6'lar var, hep 20-25 bin KM'lerde satılık. Dolayısıyla AVM'lere girme sorunu da yok.

    Ama tüp takılı bu kadar düşük km'de neden bu kadar çok satılık oluyor kafamı kurcalıyor. Yukarıda yazdığınız gibi hatalı montaj varsa başıma iş almak da istemem. Aracı alırken hatalı montajı anlamak mümkün müdür.

    Mesela aşağıdaki araçlar nasıldır, model, km ve simit tüp'le cazip görünüyor:
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-acil-satilik-opel-astra-classic3-lpg-li-full-konfor-paket-172519340/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-hatasiz-boyasiz-2013-model-1.6-opel-astra-otomatik-vites-lpg-li-172348122/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-sifir-ayarinda-hatasiz-kazasiz-boyasiz-astra-172487238/detay

    Genel olarak bir şey söylemek istiyorum.

    Uyanıklık yapıp tekerleği eve bırakıp AVM güvenlik görevlisini aldatıp binlerce kişiyi riske atmak niye ?

    Yani adamlar bir risk oluşturmasa zaten alacaklar.

    Toplum olarak şu kurallara özen göstermeyi başardığımız gün gerçekten gelişmiş bir toplum olabileceğiz.

    Yoksa değil 2023 2323 olsa bu kafayla zor.




  • Yarbay
    4502 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Menzil olayına takılanlar neyin kafasını yaşıyor anlamadım
    1950li yıllarda mıyız da istasyon bulamayacaksın. her türlü 100km içinde istasyon bulursunuz.

    simit tank kullanıyorum, 34lt ama %80ine kadar doldurulur tank 27lt. 27lt ile şehir dışı 450km gördüğüm oldu, şehir içi 325km filan oluyor. simit tankın menzili aracın tüketimine bağlı değişir. Şehir dışı yine 400km'de aşağı olacağını zannetmiyorum. 4saat kim put gibi oturup araba sürer. tuvaleti de mi gelmez acıkmaz mı

    Artık araç ecu'su ile haberleşen kaliteli kitler var, simit tank ve tampon altı dolum ağzı ile avm sıkıntısı da olmuyor. Yedek lastik yerine de ince alırsınız kaybınız en az olur. Ben aracın orijinal pompasını ve lastik tamir kitini taşıyorum 1yıldır problem olmadı, stepne yok. arıza ışığı yaktırmadıysa ve aracın lpg ile ilgili problemleri yoksa gayet iyi olur.

    Çekişte düşüş %5 belki olur ya da olmaz hissetmezsiniz bile.

    Ama bizim halka müstehak gidip 15bin TL fark vermek çok kolay dizel araba alalım. Lpg patlar, çatlar, yanar, motoru bozar, içine eder her türlü kötülüğün anasıdır, bir nevi alkol, kumar gibidir. Niye çakal ustanın işgüzar montaj ve işçiliğinden problem çıkar. ayarını yanlış yapar fakir karışıma düşer arıza ışığı yakar bozar motoru veya başka bir yerini, veya arıza ışığı yakıyor diye gidersin, lpg yaktırır diye komik bir cevap verirler. yine işgüzar halkım, taktırdım işte yeter banane der geçer bir cahilin tüpü çakmakla kontrol etmesi gibi kontrolsüz bırakır aracını. her yıl 50tl vermek zoruna gider ama hava atmak için iphone cebinden eksik olmaz. bakım yaptırmadığı için filtreler tıkanır, pislik alır motor yine bozulur veya eskiyen hortumlar gaz kaçırır, küçük gaz kaçağında yangın çıkarır.

    benim aracımın lpg'si 4yıllık ve her yıl lpg bakımına girmş, ben de sokuyorum düzenli olarak. filtreleri ve kaçak kontrolünü sürekli yaptırıyorum. geçen regülatörde bir hortum ucundan esner gibi olmuş baktırdım, çok az gaz kaçağı vardı, lastik hortum sonuçta zamanlar eskir, ucunu kesip metal ek yaparak düzelttiler. kaçak maçak kalmadı. yıllık bakımda bunu ücretsiz yapıverdiler. 50tl vermek zor gelir bizim halka ama 15bin tl dizel farkı vermek zor gelmez.

    2 defa lpg li aracım oldu şimdi dizel araca biniyorum.. Sizinle kesinlikle aynı fikirde değilim.

    Kusura bakmayın ama kimse bana sanayideki ilkokul mezunu ustanın ve yanındaki çırağının aracıma takacağı bir kitin süper olacağını dizelden bile iyi olacağını anlatmasın.. Saçmalık çünkü..

    Menzil olayına takılanlar neyin kafasını yaşıyor söyleyeyim sana. Ankaradan İstanbula simit lpg tankli bir araçla gidip gelmen için 4 defa 38 lt lik simiti fullemen gerekir. 1 kere ankaradan çıkaren , 1 kere istanbula yaklaşırken.. Dönerkende 1 kere istanbuldan çıkarken 1 kere ankaraya yaklaşırken. Ama 60 lt depolu dizel bir araçla 1 depoyla gider gelirsin. Benzinlikçilerle ahbap olmak zorunda kalmazsın. Lpg alıyorum lt si 2 lira bilmem kaç kuruştan diye sevinirken Keriz gibi her ay 100 liraya litresi 5 tl benzin alma durumu var birde oda ayrı mevzu..

    Gaz kokar,bagajda yer işgal eder,dolum ağzı bozulur,şamandırası bozulur,benzin pompasını bozar (bizzat yaşadım hemde 2 defa aracımı sabah işe gitmek için çalıştıramadım,bikeresinde de kız arkadaşımlayken çalışmadı iki defa çekici çağırdım.. yazın sıcağında çekici bekledur ki gelsin otelin önünden seni alsın çekicinin üstünde sanayi sanayi gez... rezilliğin daniskasıdır lpg) , aracın ömründen yer (Kimse aracın ömründen yemez falan demesin sabaha kadar tartışırım burada lpg aracın ömründen yer. bu kadar net), performansı etkiler, 100 km de 1-1.5 lt fazla yakarsın. Kapalı otoparka giremezsin. (özellikle istanbulda hiç bir avm almaz lpg li aracı.. ankardaki avmlerin yarısı yine almaz.. ayrıca kendi işyerimin ortak kullanımı olan kapalı garajada lpg li aracımla giremiyordum).. He bir de taktırırken gider 2 ila 4 bin tl arasında rakamlar ödersiniz..


    Kimse burada gelipde lpg yi savunmasın. O kadar otomobil firması deli gibi arge yapmış dizel araba üretmiş az yakıt isteyen için, bi biz akıllıyız ya sanayiye gider hemen bi İTALYAN LPG kiti taktırırırz... 30% tasarruf için arabamın her bi tarafını deldirtirim , manifoldunu delik deşik ettiririm.. Birde yukarıda yazdığım bütün koşullara katlanırım diyen varsa buyursun taktırsın veya lpg li bir araç alsın..

    Lpg taktırmanın tek kabul edilebilir ve mantıklı seçeneği vardır.. Hiç vazgeçemeyeceğiniz iyi bir aracınız vardır misal bmw 5.40 gibi veya mercedes s500 gibi falan böyle baba bi arabanız vardır gezmek istersiniz aracınızla satmak istemezsiniz ozaman takılır en iyi kit. Ama gidipde 20-30-40 bin tl lik arabaya lpg taktırmaya uğraşılmaz.. Dizel araba alamıyorsam giderim 0.9,1.0, 1.2 turbo benziinli araba alırım lpg yine taktırmam.

    Bu arada söylemeden edemicem.. Aracım 308 1.6 hdi. 120 bin kilometrede , üstünde 225/45/17 lastikler var ve aracımın boş ağırlığı 1400 kiloya yakın. Güzergah antalya-alanya arası.. araçta 3 kişi ve klima açık.

    Km de 13 kr ye takabul eder.. aynı segmentte km de 13kr yakabilen bir lpg kullanıcısı varsa buyursun


    https://store.donanimhaber.com/a3/5b/a0/a35ba0b9f5ff748c05c15844eb955697.jpg

    Valla bu söylediklerine 2014 Honda Civic Eco Smart fabrika çıkışlı LPG uyumlu çelik sübap ve pistonlu 6 yıl garantili araçları dahil etmek mümkün değil.


    Fakat anlaşılan sen kötü bir tecrübe yaşamıssın ve artık LPG'yle uçak uçursalar senin gözündeki değeri değişmeyecek.


    Bana göre;

    Kim ne derse desin LPG Türkiye şartlarında vazgeçilmezdir.

    LPG 'li bir aracı benzinliyle kıyasladığımızda en az 10 kuruş daha az yaktığı su götürmez bir gerçektir.

    1 Km'de 10 kuruş bile daha az yaksa bu 10.000 km'de (6 Ay ~ 12 Ay) 1000 TL yapar.

    Yani LPG'li bir araç yıllık bakım masraflarını ve vergisini kendi ödüyor demek oluyor.
    |
    |




  • Yüzbaşı
    659 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkan

    LPG'li araç alırsam %95 şehir içinde kullanacağım 300-400 km'de bir istanyona girmek dert değil.

    Uzun yolda ise benzin de alırım, LPG bitersen benzinle devam ederim, yeni araçlar uzun yolda benzin de az yakıyor zaten.

    Simit LPG takılırsa bagaj daraldı derdi de olmaz.

    LPG'li Astra 1.6'lar 32.000 civarında, bu rakama, bu tasarrufta, bu kalitenin alternatifi var mıdır bilemiyorum ama ben bulamadım, o yüzden de LPG'li bir Astra ya da benzeri araç alacağım.

    Olumlu, olumsuz tüm görüşleri için teşekkürler.

    Dezavantajları sorduğunuz için onları listeliyorum:

    1. LPG her zaman arabada ekstra arıza ihtimali demektir. LPG, neredeyse her motorda, farklı, ekstra sorunlar getirir. Örneğin, Focus 1'lerde sıkça görülen hararet sorunu, Cruze/Astra ve birçok araçta 50 bin km civarlarında görülebilecek tipik sübap sorunu (Bu mesele ile ilgili konu da var - Opel - Chevrolet LPG Sorunu)

    2. Araç Sıfır Km veya yüksek modelli bir araç ise, sağını solunu deldirmenin; stepne yerine simit bile koydurulsa yani depo görünmeyecek bile olsa, aracın orjinalliğini bozmanın getirdiği bir negatif duygu olur insanda.

    3. Simit depo olursa, stepnenin yanınızda olmayışı, her uzun yola çıkışınızda, zihninizde "Acaba lastik patlar mı?" meşguliyeti oluşturur. Normal depo olması ise hem estetik hem de bagaj hacmi kaybı demektir.

    4. Her muayenede, LPG sızdırmazlık raporu ile de uğraşırsınız.

    5. Birçok motor ustası veya yetkili servis LPG'den anlamaz, yapacağı işlem LPG ile farklı bir sonuç doğurabilir, ayrıyeten LPG ustasına sahip olmak zorunda kalırsınız.

    6. 20-30 bin km LPG ile giden araçlarda genlde görülebilen; kışın ilk çalıştırmada titreme, sarsıntı, geç çalışma, stop etme gibi hadiseler sizi aracınızdan soğutabilir.

    7. Bilinçaltında yer ettiği için, motor ile ilgili herhangi bir arızada, aklınıza LPG'den olma ihtimali ilk önce gelir, LPG ve yangın ilişkisi (Gerçekte ne kadar doğrudur bilemiyorum) hep zihninizi kurcalayabilir.




  • Yarbay
    7202 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: arabaci_takimi

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkan

    LPG'li araç alırsam %95 şehir içinde kullanacağım 300-400 km'de bir istanyona girmek dert değil.

    Uzun yolda ise benzin de alırım, LPG bitersen benzinle devam ederim, yeni araçlar uzun yolda benzin de az yakıyor zaten.

    Simit LPG takılırsa bagaj daraldı derdi de olmaz.

    LPG'li Astra 1.6'lar 32.000 civarında, bu rakama, bu tasarrufta, bu kalitenin alternatifi var mıdır bilemiyorum ama ben bulamadım, o yüzden de LPG'li bir Astra ya da benzeri araç alacağım.

    Olumlu, olumsuz tüm görüşleri için teşekkürler.

    Dezavantajları sorduğunuz için onları listeliyorum:

    1. LPG her zaman arabada ekstra arıza ihtimali demektir. LPG, neredeyse her motorda, farklı, ekstra sorunlar getirir. Örneğin, Focus 1'lerde sıkça görülen hararet sorunu, Cruze/Astra ve birçok araçta 50 bin km civarlarında görülebilecek tipik sübap sorunu (Bu mesele ile ilgili konu da var - Opel - Chevrolet LPG Sorunu)

    2. Araç Sıfır Km veya yüksek modelli bir araç ise, sağını solunu deldirmenin; stepne yerine simit bile koydurulsa yani depo görünmeyecek bile olsa, aracın orjinalliğini bozmanın getirdiği bir negatif duygu olur insanda.

    3. Simit depo olursa, stepnenin yanınızda olmayışı, her uzun yola çıkışınızda, zihninizde "Acaba lastik patlar mı?" meşguliyeti oluşturur. Normal depo olması ise hem estetik hem de bagaj hacmi kaybı demektir.

    4. Her muayenede, LPG sızdırmazlık raporu ile de uğraşırsınız.

    5. Birçok motor ustası veya yetkili servis LPG'den anlamaz, yapacağı işlem LPG ile farklı bir sonuç doğurabilir, ayrıyeten LPG ustasına sahip olmak zorunda kalırsınız.

    6. 20-30 bin km LPG ile giden araçlarda genlde görülebilen; kışın ilk çalıştırmada titreme, sarsıntı, geç çalışma, stop etme gibi hadiseler sizi aracınızdan soğutabilir.

    7. Bilinçaltında yer ettiği için, motor ile ilgili herhangi bir arızada, aklınıza LPG'den olma ihtimali ilk önce gelir, LPG ve yangın ilişkisi (Gerçekte ne kadar doğrudur bilemiyorum) hep zihninizi kurcalayabilir.

    1. Doğru. Ancak Arıza çıkana kadar yapılan tasarrufa değer mi değmez mi tartmalı.

    2. Biz aciz ve zavallı, hatta çoğu zaman zevksiz orta sınıfın bindiği araçların çoğu klasik adayı olmadığı için, sağını solunu deldirme ve orjinalliğini bozdurmanın sakıncası nedir bilemiyorum. LPG aslen müzik seti gibi. Çok kısa sürede araç orijinal haline geri getirilebiliyor.

    3. Çok doğru. Ancak şimdiye kadar farklı araçlarla toplam yapılmış babam ve benim son 20 senede 1.500.000km yol var. Bu kadar yolda uzun yolda sadece bir kere lastik yarıldı. İkincisi olsa ne yaparsın, küfreder çekici çağırır, kaskoya sokarsın. Hoş değil evet. Ancak çok büyük bir risk değil. Benim LPG'li aracımı sıfır aldık. Stepne deliğinde yedek lastik yoktu. Lastik tamir kiti vardı. Stepne deliğine 72lt depo taktık. Delikten çıkanları da bir çantaya koydum.

    4. Muayene sırasında halloluyor artık.

    5. Çok doğru. Ustanın LPG'li araçtan anlaması, LPG ustasının da araçtan anlaması lazım.

    6. Bu durumlar kalmadı artık. Benim araç şu anda 115.000km'de. 80.000km'dir LPG ile yürüyor. Hala ilk günkü gibi. Takılan LPG kitinin ve uygulama kalitesinin çok önemi var.

    7. Çok doğru. Araç bir vıkırdasa, zıkırdasa "ulan LPG'den mi acaba?" diyor insan.

    Birkaç madde de ben ekleyeyim:

    8. Bir gaz kokusu alsan benden mi geliyor diye şüpheye düşüyor insan. Bu çok kıl bir durum.

    9. Araç hep LPG'de çalışmamış olsun diye 1000km'de 100km falan benzinde kullanıyorum. Nasıl koyuyor anlatamam. Kazık yiyormuş gibi hissediyorum. Benim araç da insan işi benzin tüketmediğinden ibreyi gözler oluyorum.

    10. LPG yakıtının fıtratı gereği depoda kalan yakıtı gösteren gösterge pek stabil çalışmıyor. Km hesabı yapmazsanız uzun yolda LPG biterse insanın canı sıkılıyor. 500km menzilim var benim. Simit LPG'li bir araca göre süper bir değer. Ancak Hesabı doğru yapmazsan bende bile çok mola vermek gerekiyor.

    Ancak benim gibi 2.5 yılda bir B sınıfı araba parası ekonomi yapınca tüm bunların bir önemi kalmıyor. Her yıl yaptığım ekonomi ile iki kişi bir yurtdışı tatil bedavaya geliyor. Bir de iş adamının prensipleri vardır. Seni soyana eğilip, bir de "gel buradan yap" demezsin. O yüzden neden devlete diyecekmişim? Hiç ekonomi yapamayacak olsam bile gene LPG taktırırım. Tamamen prensip meselesi. Devlet beni soyamamış olsun da, varsın sanayi esnafı yesin. Çok ciddiyim. Devletin yakıt politikasına tepki olarak bile LPG takılır. Biraz daha zamlasınlar evde ethanol üreteceğim. Bu sefer Çiftçiyi gülümseteceğim. Ayda iki ton şeker melası satın alsam göze batar mı?




  • Yarbay
    2357 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Menzil olayına takılanlar neyin kafasını yaşıyor anlamadım
    1950li yıllarda mıyız da istasyon bulamayacaksın. her türlü 100km içinde istasyon bulursunuz.

    simit tank kullanıyorum, 34lt ama %80ine kadar doldurulur tank 27lt. 27lt ile şehir dışı 450km gördüğüm oldu, şehir içi 325km filan oluyor. simit tankın menzili aracın tüketimine bağlı değişir. Şehir dışı yine 400km'de aşağı olacağını zannetmiyorum. 4saat kim put gibi oturup araba sürer. tuvaleti de mi gelmez acıkmaz mı

    Artık araç ecu'su ile haberleşen kaliteli kitler var, simit tank ve tampon altı dolum ağzı ile avm sıkıntısı da olmuyor. Yedek lastik yerine de ince alırsınız kaybınız en az olur. Ben aracın orijinal pompasını ve lastik tamir kitini taşıyorum 1yıldır problem olmadı, stepne yok. arıza ışığı yaktırmadıysa ve aracın lpg ile ilgili problemleri yoksa gayet iyi olur.

    Çekişte düşüş %5 belki olur ya da olmaz hissetmezsiniz bile.

    Ama bizim halka müstehak gidip 15bin TL fark vermek çok kolay dizel araba alalım. Lpg patlar, çatlar, yanar, motoru bozar, içine eder her türlü kötülüğün anasıdır, bir nevi alkol, kumar gibidir. Niye çakal ustanın işgüzar montaj ve işçiliğinden problem çıkar. ayarını yanlış yapar fakir karışıma düşer arıza ışığı yakar bozar motoru veya başka bir yerini, veya arıza ışığı yakıyor diye gidersin, lpg yaktırır diye komik bir cevap verirler. yine işgüzar halkım, taktırdım işte yeter banane der geçer bir cahilin tüpü çakmakla kontrol etmesi gibi kontrolsüz bırakır aracını. her yıl 50tl vermek zoruna gider ama hava atmak için iphone cebinden eksik olmaz. bakım yaptırmadığı için filtreler tıkanır, pislik alır motor yine bozulur veya eskiyen hortumlar gaz kaçırır, küçük gaz kaçağında yangın çıkarır.

    benim aracımın lpg'si 4yıllık ve her yıl lpg bakımına girmş, ben de sokuyorum düzenli olarak. filtreleri ve kaçak kontrolünü sürekli yaptırıyorum. geçen regülatörde bir hortum ucundan esner gibi olmuş baktırdım, çok az gaz kaçağı vardı, lastik hortum sonuçta zamanlar eskir, ucunu kesip metal ek yaparak düzelttiler. kaçak maçak kalmadı. yıllık bakımda bunu ücretsiz yapıverdiler. 50tl vermek zor gelir bizim halka ama 15bin tl dizel farkı vermek zor gelmez.

    2 defa lpg li aracım oldu şimdi dizel araca biniyorum.. Sizinle kesinlikle aynı fikirde değilim.

    Kusura bakmayın ama kimse bana sanayideki ilkokul mezunu ustanın ve yanındaki çırağının aracıma takacağı bir kitin süper olacağını dizelden bile iyi olacağını anlatmasın.. Saçmalık çünkü..

    Menzil olayına takılanlar neyin kafasını yaşıyor söyleyeyim sana. Ankaradan İstanbula simit lpg tankli bir araçla gidip gelmen için 4 defa 38 lt lik simiti fullemen gerekir. 1 kere ankaradan çıkaren , 1 kere istanbula yaklaşırken.. Dönerkende 1 kere istanbuldan çıkarken 1 kere ankaraya yaklaşırken. Ama 60 lt depolu dizel bir araçla 1 depoyla gider gelirsin. Benzinlikçilerle ahbap olmak zorunda kalmazsın. Lpg alıyorum lt si 2 lira bilmem kaç kuruştan diye sevinirken Keriz gibi her ay 100 liraya litresi 5 tl benzin alma durumu var birde oda ayrı mevzu..

    Gaz kokar,bagajda yer işgal eder,dolum ağzı bozulur,şamandırası bozulur,benzin pompasını bozar (bizzat yaşadım hemde 2 defa aracımı sabah işe gitmek için çalıştıramadım,bikeresinde de kız arkadaşımlayken çalışmadı iki defa çekici çağırdım.. yazın sıcağında çekici bekledur ki gelsin otelin önünden seni alsın çekicinin üstünde sanayi sanayi gez... rezilliğin daniskasıdır lpg) , aracın ömründen yer (Kimse aracın ömründen yemez falan demesin sabaha kadar tartışırım burada lpg aracın ömründen yer. bu kadar net), performansı etkiler, 100 km de 1-1.5 lt fazla yakarsın. Kapalı otoparka giremezsin. (özellikle istanbulda hiç bir avm almaz lpg li aracı.. ankardaki avmlerin yarısı yine almaz.. ayrıca kendi işyerimin ortak kullanımı olan kapalı garajada lpg li aracımla giremiyordum).. He bir de taktırırken gider 2 ila 4 bin tl arasında rakamlar ödersiniz..


    Kimse burada gelipde lpg yi savunmasın. O kadar otomobil firması deli gibi arge yapmış dizel araba üretmiş az yakıt isteyen için, bi biz akıllıyız ya sanayiye gider hemen bi İTALYAN LPG kiti taktırırırz... 30% tasarruf için arabamın her bi tarafını deldirtirim , manifoldunu delik deşik ettiririm.. Birde yukarıda yazdığım bütün koşullara katlanırım diyen varsa buyursun taktırsın veya lpg li bir araç alsın..

    Lpg taktırmanın tek kabul edilebilir ve mantıklı seçeneği vardır.. Hiç vazgeçemeyeceğiniz iyi bir aracınız vardır misal bmw 5.40 gibi veya mercedes s500 gibi falan böyle baba bi arabanız vardır gezmek istersiniz aracınızla satmak istemezsiniz ozaman takılır en iyi kit. Ama gidipde 20-30-40 bin tl lik arabaya lpg taktırmaya uğraşılmaz.. Dizel araba alamıyorsam giderim 0.9,1.0, 1.2 turbo benziinli araba alırım lpg yine taktırmam.

    Bu arada söylemeden edemicem.. Aracım 308 1.6 hdi. 120 bin kilometrede , üstünde 225/45/17 lastikler var ve aracımın boş ağırlığı 1400 kiloya yakın. Güzergah antalya-alanya arası.. araçta 3 kişi ve klima açık.

    Km de 13 kr ye takabul eder.. aynı segmentte km de 13kr yakabilen bir lpg kullanıcısı varsa buyursun


    https://store.donanimhaber.com/a3/5b/a0/a35ba0b9f5ff748c05c15844eb955697.jpg

    Neredeyse 2 cumleden birisi kimse gelip bana onu savunmasın, kimse gelip bana onu anlatmasın, kimse gelip
    ...


    Alıntıları Göster
    1- Bu 3.2 lik ortalamayı dediğin gibi 150 nin altına düşmeden mi yaptın?

    2-Lpg li araçlarda benzin pompasının benzin pompasının boş kalmasından ötürü yandığını hiç mi duymadın) (hem de iki kere)

    3-Lpg li taksiler mevcut. Onlar yaşıyorlarda zevk için mi katlanıyor dediğin arızalara yoksa bu arızalarla karşılaşmıyorlar mı?

    4-Lpg nın aktif olarak fabrika çıkışı araçlarda kullanıldığı birçok ülke var. Üstelik bazılarında sırf temiz yakıt olduğu için. Onlarda mı bilmiyor söylediklerini?

    5-Sanki insanlara dizel,lpgli benzinli olan orada istediğini seç diyorlarda insanlar lpgli yi seçiyormuş gibi konuşuyorsun. Neden bu şekilde anladın?

    6-Zekanı 1 den 10 a kadar bir sayıyla değerlendirirsen kaç verirsin?

    Duratec arkadasa sorulur.

    Konu sahibi için 40 bine astra mükemmel bir araç. Baz donanım b segmenti fiyatına oldukça donanımlı ve kaliteli bir c segmentine binmek (indirimdeki 308 dışında) mümkün değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARES007 -- 22 Temmuz 2014; 13:04:35 >
    |
    |




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Menzil olayına takılanlar neyin kafasını yaşıyor anlamadım
    1950li yıllarda mıyız da istasyon bulamayacaksın. her türlü 100km içinde istasyon bulursunuz.

    simit tank kullanıyorum, 34lt ama %80ine kadar doldurulur tank 27lt. 27lt ile şehir dışı 450km gördüğüm oldu, şehir içi 325km filan oluyor. simit tankın menzili aracın tüketimine bağlı değişir. Şehir dışı yine 400km'de aşağı olacağını zannetmiyorum. 4saat kim put gibi oturup araba sürer. tuvaleti de mi gelmez acıkmaz mı

    Artık araç ecu'su ile haberleşen kaliteli kitler var, simit tank ve tampon altı dolum ağzı ile avm sıkıntısı da olmuyor. Yedek lastik yerine de ince alırsınız kaybınız en az olur. Ben aracın orijinal pompasını ve lastik tamir kitini taşıyorum 1yıldır problem olmadı, stepne yok. arıza ışığı yaktırmadıysa ve aracın lpg ile ilgili problemleri yoksa gayet iyi olur.

    Çekişte düşüş %5 belki olur ya da olmaz hissetmezsiniz bile.

    Ama bizim halka müstehak gidip 15bin TL fark vermek çok kolay dizel araba alalım. Lpg patlar, çatlar, yanar, motoru bozar, içine eder her türlü kötülüğün anasıdır, bir nevi alkol, kumar gibidir. Niye çakal ustanın işgüzar montaj ve işçiliğinden problem çıkar. ayarını yanlış yapar fakir karışıma düşer arıza ışığı yakar bozar motoru veya başka bir yerini, veya arıza ışığı yakıyor diye gidersin, lpg yaktırır diye komik bir cevap verirler. yine işgüzar halkım, taktırdım işte yeter banane der geçer bir cahilin tüpü çakmakla kontrol etmesi gibi kontrolsüz bırakır aracını. her yıl 50tl vermek zoruna gider ama hava atmak için iphone cebinden eksik olmaz. bakım yaptırmadığı için filtreler tıkanır, pislik alır motor yine bozulur veya eskiyen hortumlar gaz kaçırır, küçük gaz kaçağında yangın çıkarır.

    benim aracımın lpg'si 4yıllık ve her yıl lpg bakımına girmş, ben de sokuyorum düzenli olarak. filtreleri ve kaçak kontrolünü sürekli yaptırıyorum. geçen regülatörde bir hortum ucundan esner gibi olmuş baktırdım, çok az gaz kaçağı vardı, lastik hortum sonuçta zamanlar eskir, ucunu kesip metal ek yaparak düzelttiler. kaçak maçak kalmadı. yıllık bakımda bunu ücretsiz yapıverdiler. 50tl vermek zor gelir bizim halka ama 15bin tl dizel farkı vermek zor gelmez.

    2 defa lpg li aracım oldu şimdi dizel araca biniyorum.. Sizinle kesinlikle aynı fikirde değilim.

    Kusura bakmayın ama kimse bana sanayideki ilkokul mezunu ustanın ve yanındaki çırağının aracıma takacağı bir kitin süper olacağını dizelden bile iyi olacağını anlatmasın.. Saçmalık çünkü..

    Menzil olayına takılanlar neyin kafasını yaşıyor söyleyeyim sana. Ankaradan İstanbula simit lpg tankli bir araçla gidip gelmen için 4 defa 38 lt lik simiti fullemen gerekir. 1 kere ankaradan çıkaren , 1 kere istanbula yaklaşırken.. Dönerkende 1 kere istanbuldan çıkarken 1 kere ankaraya yaklaşırken. Ama 60 lt depolu dizel bir araçla 1 depoyla gider gelirsin. Benzinlikçilerle ahbap olmak zorunda kalmazsın. Lpg alıyorum lt si 2 lira bilmem kaç kuruştan diye sevinirken Keriz gibi her ay 100 liraya litresi 5 tl benzin alma durumu var birde oda ayrı mevzu..

    Gaz kokar,bagajda yer işgal eder,dolum ağzı bozulur,şamandırası bozulur,benzin pompasını bozar (bizzat yaşadım hemde 2 defa aracımı sabah işe gitmek için çalıştıramadım,bikeresinde de kız arkadaşımlayken çalışmadı iki defa çekici çağırdım.. yazın sıcağında çekici bekledur ki gelsin otelin önünden seni alsın çekicinin üstünde sanayi sanayi gez... rezilliğin daniskasıdır lpg) , aracın ömründen yer (Kimse aracın ömründen yemez falan demesin sabaha kadar tartışırım burada lpg aracın ömründen yer. bu kadar net), performansı etkiler, 100 km de 1-1.5 lt fazla yakarsın. Kapalı otoparka giremezsin. (özellikle istanbulda hiç bir avm almaz lpg li aracı.. ankardaki avmlerin yarısı yine almaz.. ayrıca kendi işyerimin ortak kullanımı olan kapalı garajada lpg li aracımla giremiyordum).. He bir de taktırırken gider 2 ila 4 bin tl arasında rakamlar ödersiniz..


    Kimse burada gelipde lpg yi savunmasın. O kadar otomobil firması deli gibi arge yapmış dizel araba üretmiş az yakıt isteyen için, bi biz akıllıyız ya sanayiye gider hemen bi İTALYAN LPG kiti taktırırırz... 30% tasarruf için arabamın her bi tarafını deldirtirim , manifoldunu delik deşik ettiririm.. Birde yukarıda yazdığım bütün koşullara katlanırım diyen varsa buyursun taktırsın veya lpg li bir araç alsın..

    Lpg taktırmanın tek kabul edilebilir ve mantıklı seçeneği vardır.. Hiç vazgeçemeyeceğiniz iyi bir aracınız vardır misal bmw 5.40 gibi veya mercedes s500 gibi falan böyle baba bi arabanız vardır gezmek istersiniz aracınızla satmak istemezsiniz ozaman takılır en iyi kit. Ama gidipde 20-30-40 bin tl lik arabaya lpg taktırmaya uğraşılmaz.. Dizel araba alamıyorsam giderim 0.9,1.0, 1.2 turbo benziinli araba alırım lpg yine taktırmam.

    Bu arada söylemeden edemicem.. Aracım 308 1.6 hdi. 120 bin kilometrede , üstünde 225/45/17 lastikler var ve aracımın boş ağırlığı 1400 kiloya yakın. Güzergah antalya-alanya arası.. araçta 3 kişi ve klima açık.

    Km de 13 kr ye takabul eder.. aynı segmentte km de 13kr yakabilen bir lpg kullanıcısı varsa buyursun


    https://store.donanimhaber.com/a3/5b/a0/a35ba0b9f5ff748c05c15844eb955697.jpg

    Neredeyse 2 cumleden birisi kimse gelip bana onu savunmasın, kimse gelip bana onu anlatmasın, kimse gelip
    ...


    |
    |




Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Instagram takipçi satın al
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Radyo Dinle
triple negative breast cancer
Google Play Kodu, LOL RP, Oyun Satış Sitesi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR6
0,410
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.