Şimdi Ara

TÜM GÜMRÜK PROBLEMLERİ, PTT UPS DHL TNT FEDEX AMEREX USPS CHINA POST ATATÜRK HAVALİMANI TOPKAPI (1410. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
30.134
Cevap
686
Favori
1.818.526
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
23 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 14081409141014111412
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 16 sından beri tv gümrükte ne ses var ne bişey kaç günde çıkar sizce? amazon a iade talebi açasım var. Uygun fiyatlı tv leri hep kaçırdım bu süreç yüzünden.

    Edit : zorla bilgi aldım tnt den 2150 TL vergi çıkmış. Şimdi ben bu ürünü kabul etmeyip iade etsem bana vergi borcu falan kalır mı? Ürünü depoda tutup aylar sonra vergi borcu bide gümrük ücreti çıkarmasınlar. Bilgisi olan var mı!?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jagatai -- 20 Aralık 2021; 16:46:41 >
  • Tv kaç para ki vazgeçsen de dünya kadar geri gönderim ücreti isterler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SORGUMEMURU S kullanıcısına yanıt

    tnt çok rezil bir firmaymış denk gelirseniz aklınızda olsun 4999tl aldığım tv sözde tüm vergileri dahildi(ki satıcı ödemiş faturalar var) tnt mail attı 370tl ek bedel istedi ok dedim dün zor bela birilerine ulaştım gümrük tutarını ödeyin teslim edelim dediler 2145tl bedel çıkardılar. Alıcıya iade edin dedim tamam alıcı ödesin bu rakamı iade edelim diyorlar gümrük işlemi yapılmış o para ödenecekmiş illaki. Kimse demedi ki bedeli 2bin diye. Alıcı benden aldı parayı ürün olmadan iade etmiyor haklı olarak. Bugün lanet edip bari tv gelsin diye vergiyide ödedim umarım satıcı ile ortak bi çözüm bulurum.

  • jagatai J kullanıcısına yanıt

    Tv olunca yüzde 20 gümrük ve yüzde 20 ötv almıştır, ardiye, ordino ücreti felan diyince de 2500ü bulmuştur. Hangi siteden almıştın ve mal Çinden mi gelmişti?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SORGUMEMURU S kullanıcısına yanıt
    Amazon.com.tr den aldım ama 3. Kişi satıyor ispanyadan geldi. İlk mailde bunu yazsalar kabul etmeden iade ederdim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • jagatai J kullanıcısına yanıt

    Amazon.com.tr'nin ilgili ürünün satış sayfasında, ürünü satın almadan önce, ürünün tabi olacağı "tarife" kapsamı hakkında genel bir bilgilendirme yapılmaktadır. Sanırım dikkatinizden kaçtı.


    Banggood gibi yerlerde, vergi ve diğer masraflar dahil satan yerler var.

  • serkanguzel_ kullanıcısına yanıt
    Almadan aradım sordum maili bile var başka ek bedel ödemeyecek diye. Şimdi gümrükte olabiliyor bazen üçüncü satıcı olduğu için biz müdahale edemiyoruz Id bıd diyorlar. İlk konuştuğumuz kişi beni hatalı yönlendirdi yada bence tnt ile alakalı bir sıkıntı DHL ups falan olsa bu problem olmayabilirdi sanırım. Çünkü 3 noktada vergi muhabbeti dönmüş satıcının evraklarında var. Okuduğum bazı yerlerde satıcının uluslararası anlaşma kapsamında bunu ödeyebildiği yazılmış. Adamda onu diyor sistem değişmiş sizde diye ya anlaşma kapsamından çıktı Türkiye yada farklı bir beceriksizlik var. Gidip yüz yüze görüşemediğim için böyle oldu. Tnt den bilgi almak mümkün değil zaten.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • jagatai J kullanıcısına yanıt

    Bu durumda sorunu çözmek için amazon'un devreye girmesi gerekir. Çünkü siz ürünü amazon satış platformunun güvencesi altında satın alıyorsunuz.


    Yani satış sayfasında ilan edilen masraflar ne ise, o masrafların haricinde sizden ilave ödeme talep edemezler.


    Yani amazon'daki satış koşullarını TNT kargo'ya iletip, masrafların satıcıdan alınmasını talep etmelisiniz. Ve aynı zamanda bu talebi, amazon platformu satıcıya ve TNT kargo'ya da iletmelidir. Yani bu alış verişin hakemi amazon'dur.


    Kendi kanaatime göre... Neden amazon'dur. Amazon kuralları ile satıldığı için.

  • serkanguzel_ kullanıcısına yanıt
    Işte bu noktada temas kurduğunuz temsilci yaklaşımı önemli ilk alışveriş yaparken ve bu süreçte görüştüğüm bir temsilci daha benden yanayken diğerleri ortada kalmayı tercih etti. Mesela gümrükte şöyle bir madde var 5 ürün almışsa alıcı ay içerisinde 6. Gümrük vergisi öder tarzı saçma bir durum. Satıcı ile çözemezsem en son amazona yazcam size güvenip aldım diye. Bakış açısına göre herkes haklı. Türkiyedeki mevzuat çok yuvarlak aynı ürüne sen vergi öderken ben ödemeyebiliyorum yada farklı ücret ödenebiliniyor garip bir durum. Ama bana ders oldu Amazon lojistik ile gönderilmeyen hiç birşey almam. Yurtdışı Pazaryeri satıcılı ama Amazon lojistik tarafından taşınan şeylerde hiçbir sıkıntım olmadı hatta vergi az ödedik diyip para iadesi bile aldığım oldu.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • jagatai J kullanıcısına yanıt

    Konu; sizden ilave vergi talebi söz konusu...


    1_ Vergi dahil ürünü satın alırken, ödediğiniz vergi türleri neydi ? KDV, ÖTV vs...


    2_ Şimdi sizden ilave olarak talep edilen vergi türleri nedir ?


    Yani siz konuyu bu iki madde üzerinden ele alıp, amazon'dan çözüm talep etmelisiniz.


    Hasılı; bırakın şimdi ay içinde 6ncı sipariş miş, Türkiye'deki mevzuat çok yuvarlak mış, konularını... Siz kendi konunuza odaklanmalısınız.


    Yani satıcı, malı satmadan önce hangi vergi kalemlerini ödemeyi taahhüt etti ? Hangi vergi kalemlerini ödedi ?


    Amazon'u devreye sokarak, önce bu sorunun cevabını bulun, gerisi çorak söküğü gibi gelir.

  • serkanguzel_ kullanıcısına yanıt
    Aslında dediğiniz doğru ama satıcı zaten gümrük vergisi olarak bir vergi ödemiş kendi ülkesinden çıkarırken yada ben öyle algıladım bilmiyorum. Olaya sizin dediğiniz şekilde yaklaşmam lazım belkide ama şuan satıcı ile vergiyi yarıya üstlenmek şeklinde sorunu çözdük. Amazona tekrar dönmek için geç kaldım sanırım

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • jagatai J kullanıcısına yanıt

    Tüketici elektroniği ürünlerinde; dış satım yaparken satıcı gümrük vergisi ödemiyor.


    Satıcı dışarıya mal satarken, yalnızca KDV ödüyor. Eğer malı sattığı ülke ile arasında gümrük birliği anlaşması varsa, satıcı malını dışarı satarken, kendi ülkesinde KDV de ödemiyor. KDV malın satın alındığı ülkede ödeniyor.


    Bu duruma göre; satıcı her durumda kendi ülkesinde KDV vergisi ödemeyecek. Satıcı vergi dahil olarak size malı sattıysa, sizden tahsil ettiği KDV'yi Türkiye gümrük idaresine ödeyecek.


    ÖTV durumu ise; satıcı malı size satarken ÖTV'yi üstlenmiş mi? Üstlenmemiş mi? ona bakacaksınız.


    Geriye ne kaldı ? Bandrol ve kargo ücreti...


    İşte yalnızca sizden Bandrol bedeli talep edilebilir. Onu da Gümrük idaresi içeride tahsil eder.


    Kargo bedeli ise; amazon'dan malı alırken, kargo içinde mi, dışında mı, o da bellidir.


    Geriye ne kaldı ? Kargo taşıyıcı firma, depo ücreti vs diyerek para koparmaya çalışır. Bu paranın tutarı hakkında, kargo taşıyıcı ile anlaşmaya bakın.





  • serkanguzel_ kullanıcısına yanıt
    Süreç aynen dediğiniz gibi oldu sanırım ben güzel kazık yedim burada aslında ilk söylenen bedel 370tl di ki bu tamamen kargo firmasına ait bir durumdu satıcının ve sizin dediklerinizi toparlayınca ispanya ile Türkiye arasında gümrük anlaşması kalmadı anlaşılan yada kargo firması etgb mi etsgb mi ne öyle bir kapsama sokup olayı ticari bir duruma çevirdi. En son gelinen noktada kargo firması bu tutarı biri illaki ödeyecek dedi. Satıcı parasını aldı kargo firması aldı olan tamamen bana olacaktı bende en azından TV elimde olsun bari diyerek ödedim dedikleri rakımı satıcıda yarısını ödemeyi kabul etti. İçime biraz daha sindi ama dediğiniz gibi sürece ilk başta hakim olsaydım Amazona daha çok diretirdim. En büyük suçlu tnt benim gözümde hiç açıklayıcı olmadılar süreci hep eksik ve yuvarlak bilgilerle ilerlettiler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • jagatai J kullanıcısına yanıt

    Televizyon'un ticarisi olmaz !... Yani televizyon hiç bir şekilde ülke gümrüklerinden ticari ürün olarak geçirilemez. Yeter ki, ürünü satın alan kişi, kendi adına satın almış olsun. Siz ürünü firmanız adına satın almadıysanız ticari kapsama alınması mümkün değil... Yani ürün ticari kapsama alınarak size fatura edilmeye çalışıldıysa, bu yanlışlık Bağdat'tan döner.


    İspanya ile Türkiye arasında gümrük anlaşması AB gümrük mevzuatı kapsamında yürürlüktedir.


    Herneyse... Bence siz amazon'u devrede tutmaya çalışın.


    Ayrıca, ürün size teslim edilmeden satıcı parasını amazon'dan alamaz !




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanguzel_ -- 21 Aralık 2021; 13:37:18 >
  • serkanguzel_ kullanıcısına yanıt
    Detaylı bilgiler için teşekkür ederim. Nasipse TV elime geçsinde şu süreci atlatmış olayım

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Amazon pazaryerinden siparişimi ALLJOY firması ile göndermiş satıcı.Bu Alljoy un dağıtımını Türkiyede hangi kargo firması yapıyor acaba? Yurtiçi kargoya sordum size gelen bişey görünmüyor dedi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SORGUMEMURU S kullanıcısına yanıt

    muhtemelen sürat yada aras kargodur

  • @serkanguzel_ ürünü aldım nur topu gibi bir sorunum daha oldu üründe piksel hatası var. Hemen iade makbuzu istedim geldi ama geri göndereyim diyom 240 £ kargo çıkıyor satıcı anlaşmalı kargo söylemediği için ilk etapta bu bedeli ben ödeyecekmişim sonra iade alcakmışım. Amazon her seferinde korkma ben burdayım ama önce satıcı ile görüş diyor. Sizce ne şekilde ilerlemeliyim?

  • jagatai J kullanıcısına yanıt

    Satıcıdan kargo iade kodu talep edin.


    Kargo iade kodu göndermezse, durumu kabullenmek daha mantıklı zannımca.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serkanguzel_ kullanıcısına yanıt

    iade kodu var gelen makbuzda bildiğim kadarıyla şimdi tekrar görüştüm ödeme yapma aldırcam dedi bakalım.

  • 
Sayfa: önceki 14081409141014111412
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.