Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Tüketici Sorunları Hakem Heyetiyle İlgili Soru (?) ...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı, 1 Masaüstü Kullanıcı
16
Cevap
1
Favori
745
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Mobil Cihazlar >> Cep Telefonları >> Sony >> Tüketici Sorunları Hakem Heyetiyle İlgili Soru (?) ...
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    2700 Mesaj
    Arkadaşlar benim sorunum aşağıdadır :

    Benim durumum aşağıdaki 2 konuda da mevcut ama kısaca özetlemek istiyorum ...

    http://forum.donanimhaber.com/getQuotes_ajax.asp?rd=yes&t=68757514
    http://forum.donanimhaber.com/getQuotes_ajax.asp?rd=yes&t=68096681

    Ben 15.11.2012 tarihinde ereyon sitesinden beyaz sony telefon aldım ve işlemler şu şekilde ilerledi :

    + Telefonu kargodan teslim aldım
    + Telefona hat takmadım ve telefonu açtım ve kontrol ettim ve kamerasında problem olduğunu gördüm .
    + Ereyon sitesine durumu bildirdim geri gönderin dediler bende ertesi günü geri gönderdim .
    + Ürünün beyazının yenisiyle sıfırıyla kutusunun açılmamış olanıyla değişimini istedim (Çünkü 7 gün içinde para iade hakkım bile vardı)
    + Ereyon telefonun değişim/iade talebi için teleservice 1 hafta sonra göndermiş telefonu .
    + Ve teleserviceden değişim talebi 10küsür günde onaylandı .
    + Teleservice ürünün sıfır jelatinli kutusu açılmamış şeklinde ama siyah renkte değiştirdiklerini bildirdiler, ben telefonla arayınca onları, ve ben siyah istemediğimi söylemiştim, onlarda bana : beyaz tedarikçi firmalarda bulunmuyor dediler . Bende eğer jelatinli açılmamış ise ereyona gönderin onlar siyahını alır bana beyazını kendi stoklarından gönderirler madem dedim ve ereyonlada görüştüm tamam dediler stoklarımızda kalırsa olur dediler, olmazsa ücret iadesi yaparız dediler . Tamam dedim ...
    + Ve değişim ürünü teleservice tarafından ereyona kargolanmıştı . Ama ereyonla geçen çarşamba görüştüğümde teleserviceden gelen ürünün kutusu deforme olmuş ve kutusunun açılmış olduğunu söylediler ve bu şekilde bu ürünü başkasına satamayacaklarından dolayı ürün ücretini geri ödeyemeyiz bu durumda dediler . Ama bu durumu çözmeye çalışacaklarını söylediler 2 gün içinde haber vereceklerdi ama ne haber var nede başka birşey . Biri diyor jelatinli açılmamış kutu gönderdik, diğeri diyor kutusu açılmış deforme olmuş diyor ... Benim suçum nedir anlayamadım !... Birde ereyon siz müdahale etmeyin dedi : bende ben müdahale etmedim sadece bilgi istedim dedim ...
    + Sonrasında ereyona gelen deforme olmuş cihazı, ereyon tekrardan teleservice'ye göndermiş, teleservice'nin ilgili birimleriyle görüşmüş ve cihazın sıfır kutusuyla değişimini istemiş . Ben teleservice'nin sitesinden kontrol ettiğimde cihaz işlem sırasında bekliyor, yani cihaz gerçekten tekrardan gönderilmiş teleserviceye ...
    - Ben şimdi ne yapmalıyım, tüketici hakem heyetine gitmeli miyim, gidersem ne yapmalıyım ve bu durumda kimi şikayet etmeliyim vs vs ...
    - Ayrıca bu anlattıklarımın hepsi süre olarak önümüzdeki hafta içi tam 30 gün olacak . Acaba 30 günü geçince tüketici haklarına gidip şikayette bulunma şansımı kaybetmiş mi oluyorum ?


    KONUYU AYDINLATACAK ARKADAŞA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLERİMİ SUNUYORUM ...



    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    2170 Mesaj
    islemine faydasi olmaz ancak hakem heyetine yapilan basvurular 3 aydan once sonuclanmaz. ereyon ile iletiseme gecin, teleservice ile aralarindaki sorunun sizi baglamayacagni, 30 gun doldugundan para iadesi istedignizi soyleyin, faturanin bir fotokopisini alip geri kalan aksesuarlari geri gonderecegnizi soyleyin, bakalim ne yapacaklar.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    2700 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: YasiN®

    islemine faydasi olmaz ancak hakem heyetine yapilan basvurular 3 aydan once sonuclanmaz. ereyon ile iletiseme gecin, teleservice ile aralarindaki sorunun sizi baglamayacagni, 30 gun doldugundan para iadesi istedignizi soyleyin, faturanin bir fotokopisini alip geri kalan aksesuarlari geri gonderecegnizi soyleyin, bakalim ne yapacaklar.

    Faturanın fotokopisi bende mevcut . Diğer aksesuarlar vs zaten hepsini telefonu ilk aldığım günün sonrasında gönderdim, üçüncü< maddede anlattığım sırada . Son aşamada başarısız sonuçlanırsa bu dediğinizi yapacağım dostum fakat hakem heyetine başvuru sonucu benim bildiğim 20 günde gerçekleşiyor minimum . Çünkü ilçede yapacağım ve oralarada pek şikayet için giden olmuyor ...
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2060 Mesaj
    süre konusunda şunu söylim,senin cihazı kargoya verdiğin süreden itibaren başlar.sen ürünü aldığının ertesi günü yollamışsın,iş senden çıkmış yani 7 günün içersinde yollamışsın.şimdi ister paranı istersin ister ürünün değişimini talep edersin.eroyon denen firmanın ürünü ne zaman gönderdiği seni bağlamaz.Para iadesi yapmıyoruz palavrasınada inanma.En yakın T.H.H. git.Bir dilekçe ile ürünün faturası mutlaka olsun ama ürünü kargoya verdiğine dair bir belgende olursa hertürlü para iadesi yapacaklar.arkadaşın dediği 2-3 ay içersinde aleyhine sonuçlanır.

    Benim vatan bilgisayar ile aram geçenler burda..

    http://forum.donanimhaber.com/m_55815170/mpage_2/key_/tm.htm
    _____________________________




  • Yarbay
    2700 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: @BJK@

    süre konusunda şunu söylim,senin cihazı kargoya verdiğin süreden itibaren başlar.sen ürünü aldığının ertesi günü yollamışsın,iş senden çıkmış yani 7 günün içersinde yollamışsın.şimdi ister paranı istersin ister ürünün değişimini talep edersin.eroyon denen firmanın ürünü ne zaman gönderdiği seni bağlamaz.Para iadesi yapmıyoruz palavrasınada inanma.En yakın T.H.H. git.Bir dilekçe ile ürünün faturası mutlaka olsun ama ürünü kargoya verdiğine dair bir belgende olursa hertürlü para iadesi yapacaklar.arkadaşın dediği 2-3 ay içersinde aleyhine sonuçlanır.

    Benim vatan bilgisayar ile aram geçenler burda..

    http://forum.donanimhaber.com/m_55815170/mpage_2/key_/tm.htm

    Ürünün faturasını falan hepsini istemişlerdi bende ürünle geri göndermiştim ama ondan önce faturanın fotokopisi çektim bu olur mu ? Ben şu an erzurumdayım aşağıdaki linkteki yere gitsem olur mu ?

    http://www.palandoken.gov.tr/komisyonlar/tuketicisorunlari/tuketicisorunlari_basvuru.html

    Ayrıca ürünü kargoya verdiğime dair belgem yok, mng kargoyla göndermiştim, oraya gitsem verirler mi ki ?

    Bu arada arkadaşın dediği gibi 2-3 ayda aleyhime sonuçlanır da ne demek anlamadım ?
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    4403 Mesaj
    7 günlük süre içinde sen tercihini cihaz değişimi şeklinde yaptığın için, şuan fikir değiştirip bedel iadesi isteme şansın yok bence. Firmayla konuşarak durumu çözmeye çalış veya Heyete uğrayıp durumunu anlat derim...
    _____________________________
  • Yarbay
    2700 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    7 günlük süre içinde sen tercihini cihaz değişimi şeklinde yaptığın için, şuan fikir değiştirip bedel iadesi isteme şansın yok bence. Firmayla konuşarak durumu çözmeye çalış veya Heyete uğrayıp durumunu anlat derim...

    Ama abi, ereyon sitesi bana telefonda dedi ki : ''bize teleservice'den sıfır jelatini açılmamış kutu gelsin, dilerseniz ücret iadesini de yaparız ama kesinlikle sıfır jelatinli kutusu açılmamış kutusu gelmeli'' dedi . Aşağıdaki yazıda onların sitesinde geçen ibare zaten :

    ''Yukarıda belirtilen şartlara uyan iadenizi; iade bildirim formunu doldurarak, ürünün orjinal ambalajının hasar görmesini önleyecek şekilde "Sağlam bir mukavva kutunun daha içine koyarak" tarafımıza gönderdikten sonra iadeniz ulaştığında İade bölümü tarafından incelenir, gerekirse ürünün yetkili servisine yada tedarikçi firmaya test etmeleri için gönderilir. Yukarıdaki şartlara uygun ise iade işlemi başlatılır. Bu işlemin süresi 3 ila 7 gün arasında değişmektedir. İade departmanı tarafından incelenen iadeniz için sizinle irtibat sağlanarak, tercihinize göre yeni ürün gönderimi, para iadesi veya hediye çeki oluşturulması işlemlerinden biri gerçekleştirilir.
    YUKARIDA BELİRTİLEN KOŞULLARI SAĞLAMAYAN İADELER KESİNLİKLE ALINMAYACAKTIR VE TARAFINIZA TEKRAR AYNI ŞEKİLDE GÖNDERİMİ SAĞLANACAKTIR!''

    http://www.ereyon.com.tr/MusteriHizmetleri/iade-islemleri.aspx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ystipi -- 15 Aralık 2012; 23:19:07 >
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    4403 Mesaj
    Sıkıntı zaten Teleservice'den sağlam kutu gelmemiş olmasında. Bu durumda Ereyon kendini kurtarıyor...
    _____________________________
  • Yarbay
    2700 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    Sıkıntı zaten Teleservice'den sağlam kutu gelmemiş olmasında. Bu durumda Ereyon kendini kurtarıyor...

    Evet abi, ben kimi suçlayacağımı da bilmiyorum . Teleservice mi ereyon mu ? Hakem heyetine gidince kimi suçlayacağım ben ? . Bide bana teleservice telefonda : '' jelatinli kutulu açılmamış şeklinde gönderiyoruz'' dedi . Hatta 4 yerle konuştum 3ü böyle dedi bir yer ise hayır jelatinli değil dedi . Kendi aralarında bile anlaşmazlık var . Ama ereyona son gelen telefon kutusu açılmış olduğu için yine geri gönderdi ve bugün ereyonla görüştüm . Telefon geri gönderildi yenisi kutulu jelatinli istendi ve gerekli mercilerle görüşüldü denildi ve Yeni imei numarası verdiler ve teleservice'den sorguladığımda cihaz işlem sırasındadır yazıyor . Acaba heyete gidince şikayette bulunmamı isteyince ordakiler ; teleservice yada ereyonda bana karşı çıkarlar kıllanırlarsa, ücret iadesi yapacakları varsada böyle bir şikayette bulunduğum için yapmayacaklar diye de tırsmıyor değilim ...
    _____________________________




  • Yarbay
    2060 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Ystipi

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    Sıkıntı zaten Teleservice'den sağlam kutu gelmemiş olmasında. Bu durumda Ereyon kendini kurtarıyor...

    Evet abi, ben kimi suçlayacağımı da bilmiyorum . Teleservice mi ereyon mu ? Hakem heyetine gidince kimi suçlayacağım ben ? . Bide bana teleservice telefonda : '' jelatinli kutulu açılmamış şeklinde gönderiyoruz'' dedi . Hatta 4 yerle konuştum 3ü böyle dedi bir yer ise hayır jelatinli değil dedi . Kendi aralarında bile anlaşmazlık var . Ama ereyona son gelen telefon kutusu açılmış olduğu için yine geri gönderdi ve bugün ereyonla görüştüm . Telefon geri gönderildi yenisi kutulu jelatinli istendi ve gerekli mercilerle görüşüldü denildi ve Yeni imei numarası verdiler ve teleservice'den sorguladığımda cihaz işlem sırasındadır yazıyor . Acaba heyete gidince şikayette bulunmamı isteyince ordakiler ; teleservice yada ereyonda bana karşı çıkarlar kıllanırlarsa, ücret iadesi yapacakları varsada böyle bir şikayette bulunduğum için yapmayacaklar diye de tırsmıyor değilim ...

    Dostum sen ürünü tüm içeriği ile 7 gün içersinde gönderdin mi? eğer evet ise,,boşver kutusunu mutusunu.Yaz dilekçeni,iste para iadesini.Eroyondaki sözleşmeyi boşver.seni ilgilendiren kısım 7 gün içersinde göndermiş olman.Onlar kafasına göre sözleşme yapıyor.İnternetten alışverişlerde karşılıklı imza olmadığından onların hazırladığı sözleşme bi yerde geçersiz sayılır.

    Madde 6 — Tüketici, ön bilgileri doğru ve eksiksiz olarak edindiğini yazılı olarak teyit etmedikçe sözleşme akdedilemez. Elektronik ortamda yapılan sözleşmelerde bu teyit işlemi yine elektronik ortamda yapılır. Tüketici, mallar için sözleşme konusu mal kendisine ulaşmadan, hizmetler için de en geç sözleşmenin ifasından önce ön bilgileri içeren yazılı onayı almalıdır.

    Madde 7 — Mesafeli sözleşmenin yazılı olarak yapılması ve bu sözleşmenin bir nüshasının tüketiciye verilmesi zorunludur.


    Cayma Hakkı
    Madde 8 — Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 günlük süre dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe kadar cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar satıcı veya sağlayıcıya aittir.


    Kanunlar gayet açık,,ürünün faturasının fotokopisi olur.Aslını kargo ile gönderdim dersin dilekçende.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi @BJK@ -- 16 Aralık 2012; 21:23:34 >
    _____________________________




  • Yarbay
    2700 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: @BJK@

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ystipi

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    Sıkıntı zaten Teleservice'den sağlam kutu gelmemiş olmasında. Bu durumda Ereyon kendini kurtarıyor...

    Evet abi, ben kimi suçlayacağımı da bilmiyorum . Teleservice mi ereyon mu ? Hakem heyetine gidince kimi suçlayacağım ben ? . Bide bana teleservice telefonda : '' jelatinli kutulu açılmamış şeklinde gönderiyoruz'' dedi . Hatta 4 yerle konuştum 3ü böyle dedi bir yer ise hayır jelatinli değil dedi . Kendi aralarında bile anlaşmazlık var . Ama ereyona son gelen telefon kutusu açılmış olduğu için yine geri gönderdi ve bugün ereyonla görüştüm . Telefon geri gönderildi yenisi kutulu jelatinli istendi ve gerekli mercilerle görüşüldü denildi ve Yeni imei numarası verdiler ve teleservice'den sorguladığımda cihaz işlem sırasındadır yazıyor . Acaba heyete gidince şikayette bulunmamı isteyince ordakiler ; teleservice yada ereyonda bana karşı çıkarlar kıllanırlarsa, ücret iadesi yapacakları varsada böyle bir şikayette bulunduğum için yapmayacaklar diye de tırsmıyor değilim ...

    Dostum sen ürünü tüm içeriği ile 7 gün içersinde gönderdin mi? eğer evet ise,,boşver kutusunu mutusunu.Yaz dilekçeni,iste para iadesini.Eroyondaki sözleşmeyi boşver.seni ilgilendiren kısım 7 gün içersinde göndermiş olman.Onlar kafasına göre sözleşme yapıyor.İnternetten alışverişlerde karşılıklı imza olmadığından onların hazırladığı sözleşme bi yerde geçersiz sayılır.

    Madde 6 — Tüketici, ön bilgileri doğru ve eksiksiz olarak edindiğini yazılı olarak teyit etmedikçe sözleşme akdedilemez. Elektronik ortamda yapılan sözleşmelerde bu teyit işlemi yine elektronik ortamda yapılır. Tüketici, mallar için sözleşme konusu mal kendisine ulaşmadan, hizmetler için de en geç sözleşmenin ifasından önce ön bilgileri içeren yazılı onayı almalıdır.

    Madde 7 — Mesafeli sözleşmenin yazılı olarak yapılması ve bu sözleşmenin bir nüshasının tüketiciye verilmesi zorunludur.


    Cayma Hakkı
    Madde 8 — Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 günlük süre dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe kadar cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar satıcı veya sağlayıcıya aittir.


    Kanunlar gayet açık,,ürünün faturasının fotokopisi olur.Aslını kargo ile gönderdim dersin dilekçende.

    Tamam dostum, ben yinede bu hafta daha bekleyeyim, son süreçin olumlu geçme ihtimali var . Olmazsa tüketici hakem heyetine başvurayım dediğin şekilde ...
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    4403 Mesaj
    İlk açtığın konu 15 Kasım tarihli. Bir ayı geçti yani, sana ilk mesajı yazdığımda kanunun ilgili maddelerini de vermiş ve sana bedel iadesi istemeni önermiştim. Ama sen tercihini değişim olarak kullandın. Şuan heyete de baş vursan ancak ilk talebinin doğrultusunda işlem yaparlar. Bana göre ya göndereceklei telefonu kabul edeceksin yada heyete müracaat edip kapalı kutu sıfır ürün almaya çalışacaksın. Bu saatten sonra bedel iadesi yapacaklarını sanmıyorum...
    _____________________________
  • Yarbay
    2700 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    İlk açtığın konu 15 Kasım tarihli. Bir ayı geçti yani, sana ilk mesajı yazdığımda kanunun ilgili maddelerini de vermiş ve sana bedel iadesi istemeni önermiştim. Ama sen tercihini değişim olarak kullandın. Şuan heyete de baş vursan ancak ilk talebinin doğrultusunda işlem yaparlar. Bana göre ya göndereceklei telefonu kabul edeceksin yada heyete müracaat edip kapalı kutu sıfır ürün almaya çalışacaksın. Bu saatten sonra bedel iadesi yapacaklarını sanmıyorum...

    15 Aralık 2012; 23:18:53 tarihinde yazdığım şeyler bu yazdıklarınıza cevaptır abim ...
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4403 Mesaj
    O mesaja da cevap yazmıştım, ürün zaten servis tarafından hasarsız olarak gönderilmemiş ve senin talebin de "ürün değişimi", bu yüzden ben bedel idasi yapacaklarına inanmıyorum, inşallah yanılmış olurum...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    2700 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    O mesaja da cevap yazmıştım, ürün zaten servis tarafından hasarsız olarak gönderilmemiş ve senin talebin de "ürün değişimi", bu yüzden ben bedel idasi yapacaklarına inanmıyorum, inşallah yanılmış olurum...

    Ereyon'a jelatinli açılmamış kutulu ürün gönderdik deyipte, açılmış deforme olmuş ürün gönderme ne olacak peki abi ? İlk dedikleri gibi jelatinli gönderselerdi, ürünü ereyon stoğuna alacaktı ve bende zaten paramı almış olacaktım . Az sonra önce teleservice sonra ereyon sonrada tüketici haklarını arayacağım ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ystipi -- 17 Aralık 2012; 15:57:31 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4403 Mesaj
    Bunların hepsi cin malesef, masum bir talebin başına neler açtı görüyorsun işte...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2700 Mesaj
    Teleserviceyle görüştüm telefon tekrardan kendilerine gelmiş . Biz ürünü kutulu gönderdik dediler . Bende dedim jelatinli açılmamış gönderdik demiştiniz ama öyle gitmemiş dedim . Kutulu gönderdik, jelatinlimiydi onu araştıracağız dediler . Böyle saçma bir cevap gelsede araştırsınlar bakalım . Ardından sony ile görüştüm, olmazsa teleservicenin ses kayıtlarını inceletecek sony öyle dedi . Bir aşamada oyun var bakalım ama nerde ... Ereyon ve kaymakamlığı daha aramadım . Çarşamba günü tekrardan teleserviceyi arayacağım o zaman arayın dediler ...
    |
    |
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
google reklamları
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
Masal
haberler
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,438
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.