Şimdi Ara

Tüketici Hakları Teknik Servisler Hakk. (ANA KONU) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
118
Cevap
4
Favori
40.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • O 15 günlük süreyi de değiştirdiler arkadaşım...:

    Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.”
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Noctivagant

    quote:

    Orijinalden alıntı: BuZ-MaViSi

    Merhaba arkadaşlar.Geçen hafta laptop aldım internetden.Laptop geldi evde açtığımda tuşun biri sallanıyordu.Alt tarafından disin biri çıkmış yada kırılmış.Geri gönderdim değişim istedim.Tüketici haklarını aradım.Onlar kıran belli olmadığı için yapılacak birşey yok diyor.Bu nasıl tüketici hakkı oluyor.Firma kırık gönderip sen kırdın derse yapılacak birşey yok mu?Laptop toplam 2 saat kalmadı geri gönderdim

    İnternet'ten ürün aldığınız da kargodan teslim alırken kırık veya çizik var mı kontrol etmeniz gerekir. Bu açık bir dille sitelerin belli bölümlerinde ve genelde uzunca maddeler halinde yazılar olan ve son bir onay bekleyen o ekranda belirtilir.

    İnternet'ten yapılan alışverişler de genel bir kuraldır. Aldığınız ürünü kargo görevlisinin yanında açıp kontrol etme olayı. Şayet cihazda çizik, çatlak, kırılma, ıslanma gibi durumlar varsa kargo görevlisine tutanak hazırlatıp ürünü geri göndermeniz gerekir. Böylece cihazın sizden kaynaklanmayan sebeplerle hasar aldığını ispatlamış olur ve böylece yeni cihaz yada iade isteme hakkınız olur.

    Bu dediklerim yüzünden heyet senin talebini geri çevirmiştir. Üzülerek yazıyorum sen kargo teslimatı sırasında bu kontrolü yapmayarak hata yapmışsın arkadaşım. Çünkü o cihazı firma kargo firmasına sağlam teslim etmiş olup cihaz kargo firmasın dayken de arızalanmış olabilir.

    Kargo firmaları ne yazık ki ülkemiz de çok özenli değiller ve ürün satan online sitelerin yapabileceği fazla bir şey yok kargo sırasında meydana gelen arıza olayının önüne geçme konusunda. Ancak Kargo firması o firmaya ait ürünler de çok fazla bu tür sorun yaşanmasına sebep olursa firmalar kargo firmasını değiştirirler.

    Kargo da olan ürünler bozulduğu zaman bildiğim kadarı ile kargo firmaları firmalara ödeme yapıyorlar. Tabi tespit edilmesi durumunda. Nasıl tespit edilir sersen. Ürünleri alanlar tutanak tutturup geri gönderirlerse.


    Kargocuya sen bekle ben laptop un bütün tuşlarıni tek tek kontrol edeyim diyemiyorsun.Zaten adam kargoyu eline verdiği gibi çekip gidiyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BuZ-MaViSi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Noctivagant

    quote:

    Orijinalden alıntı: BuZ-MaViSi

    Merhaba arkadaşlar.Geçen hafta laptop aldım internetden.Laptop geldi evde açtığımda tuşun biri sallanıyordu.Alt tarafından disin biri çıkmış yada kırılmış.Geri gönderdim değişim istedim.Tüketici haklarını aradım.Onlar kıran belli olmadığı için yapılacak birşey yok diyor.Bu nasıl tüketici hakkı oluyor.Firma kırık gönderip sen kırdın derse yapılacak birşey yok mu?Laptop toplam 2 saat kalmadı geri gönderdim

    İnternet'ten ürün aldığınız da kargodan teslim alırken kırık veya çizik var mı kontrol etmeniz gerekir. Bu açık bir dille sitelerin belli bölümlerinde ve genelde uzunca maddeler halinde yazılar olan ve son bir onay bekleyen o ekranda belirtilir.

    İnternet'ten yapılan alışverişler de genel bir kuraldır. Aldığınız ürünü kargo görevlisinin yanında açıp kontrol etme olayı. Şayet cihazda çizik, çatlak, kırılma, ıslanma gibi durumlar varsa kargo görevlisine tutanak hazırlatıp ürünü geri göndermeniz gerekir. Böylece cihazın sizden kaynaklanmayan sebeplerle hasar aldığını ispatlamış olur ve böylece yeni cihaz yada iade isteme hakkınız olur.

    Bu dediklerim yüzünden heyet senin talebini geri çevirmiştir. Üzülerek yazıyorum sen kargo teslimatı sırasında bu kontrolü yapmayarak hata yapmışsın arkadaşım. Çünkü o cihazı firma kargo firmasına sağlam teslim etmiş olup cihaz kargo firmasın dayken de arızalanmış olabilir.

    Kargo firmaları ne yazık ki ülkemiz de çok özenli değiller ve ürün satan online sitelerin yapabileceği fazla bir şey yok kargo sırasında meydana gelen arıza olayının önüne geçme konusunda. Ancak Kargo firması o firmaya ait ürünler de çok fazla bu tür sorun yaşanmasına sebep olursa firmalar kargo firmasını değiştirirler.

    Kargo da olan ürünler bozulduğu zaman bildiğim kadarı ile kargo firmaları firmalara ödeme yapıyorlar. Tabi tespit edilmesi durumunda. Nasıl tespit edilir sersen. Ürünleri alanlar tutanak tutturup geri gönderirlerse.


    Kargocuya sen bekle ben laptop un bütün tuşlarıni tek tek kontrol edeyim diyemiyorsun.Zaten adam kargoyu eline verdiği gibi çekip gidiyor :)

    İşte orada dur diyeceksin adama. Hatta belge imzalatırlar o belgeyi imzalamam kontrol etmeden diyeceksin. O zaman mecbur beklemek zorunda. İşi yokuşa sürerse almıyorum ürünü teslim ve ürünü aldığım yeri arayıp şikayet edeceğim dersin. Hatta dersin genel merkezinizi arayıp şubenizi hep den şikayet edeceğim dersin. Bak bakalım o zaman bekliyor mu beklemiyor mu.

    Ben yasal bir durumdan söz ediyorum sonuç olarak. Kargo görevlisi beklemek zorunda. Teslimat sırasında kargoda eksik ürün ve kırık,çatlak veya ıslak ürün olup olmadığını kontrol edilmek zorunda. Bu işlem kurusun kime olup olmadığının anlaşılması için şart bir işlem.

    Sonuç olarak iyi niyetli veya kötü niyetli satıcılar olduğu gibi. İyi niyetli ve kötü niyetli alıcılarda var ve bu durumu ortadan kaldırmak amacı ile yapılan bir uygulamadan söz ediyorum.




  • Ben firmanın ve başvurulan heyetin bu kargo teslimatı sırasında belge düzenlenmediği için bu konuda bir şeyler yapmadığını anlatmaya çalıştım.

    Ne yazık ki bu yasal düzenlemeyi mazeret gösterip firmanın lehine karar vermişler. Doğru mu aldıkları karar bana göre de hatalı bir karar ama yasal düzenlemeye göre doğru.

    Ama hakkını aramaktan vazgeçme derim çünkü mutlaka bir açıkları yakalanır. Çoğu yasal düzenleme de mutlaka bir açık kapı vardır.
  • Arkadaşlar, sizlere birşey danışmam gerekiyor. Benim telefonum 10. iş gününde üst seviyeye gelmesine rağmen onarılmadı. Şimdi parça bekletmesi yapacaklar, parça bekletmesi 20 iş gününü geçerse ne yappmamız gerekiyor? Ayrıca telefonum 10. iş gününde onarılmadı, Genpa bana yedek cihaz vermedi. Bu durumda ne yapmam gerekiyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zatax -- 9 Ekim 2011; 15:48:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Noctivagant

    quote:

    Orijinalden alıntı: BuZ-MaViSi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Noctivagant

    quote:

    Orijinalden alıntı: BuZ-MaViSi

    Merhaba arkadaşlar.Geçen hafta laptop aldım internetden.Laptop geldi evde açtığımda tuşun biri sallanıyordu.Alt tarafından disin biri çıkmış yada kırılmış.Geri gönderdim değişim istedim.Tüketici haklarını aradım.Onlar kıran belli olmadığı için yapılacak birşey yok diyor.Bu nasıl tüketici hakkı oluyor.Firma kırık gönderip sen kırdın derse yapılacak birşey yok mu?Laptop toplam 2 saat kalmadı geri gönderdim

    İnternet'ten ürün aldığınız da kargodan teslim alırken kırık veya çizik var mı kontrol etmeniz gerekir. Bu açık bir dille sitelerin belli bölümlerinde ve genelde uzunca maddeler halinde yazılar olan ve son bir onay bekleyen o ekranda belirtilir.

    İnternet'ten yapılan alışverişler de genel bir kuraldır. Aldığınız ürünü kargo görevlisinin yanında açıp kontrol etme olayı. Şayet cihazda çizik, çatlak, kırılma, ıslanma gibi durumlar varsa kargo görevlisine tutanak hazırlatıp ürünü geri göndermeniz gerekir. Böylece cihazın sizden kaynaklanmayan sebeplerle hasar aldığını ispatlamış olur ve böylece yeni cihaz yada iade isteme hakkınız olur.

    Bu dediklerim yüzünden heyet senin talebini geri çevirmiştir. Üzülerek yazıyorum sen kargo teslimatı sırasında bu kontrolü yapmayarak hata yapmışsın arkadaşım. Çünkü o cihazı firma kargo firmasına sağlam teslim etmiş olup cihaz kargo firmasın dayken de arızalanmış olabilir.

    Kargo firmaları ne yazık ki ülkemiz de çok özenli değiller ve ürün satan online sitelerin yapabileceği fazla bir şey yok kargo sırasında meydana gelen arıza olayının önüne geçme konusunda. Ancak Kargo firması o firmaya ait ürünler de çok fazla bu tür sorun yaşanmasına sebep olursa firmalar kargo firmasını değiştirirler.

    Kargo da olan ürünler bozulduğu zaman bildiğim kadarı ile kargo firmaları firmalara ödeme yapıyorlar. Tabi tespit edilmesi durumunda. Nasıl tespit edilir sersen. Ürünleri alanlar tutanak tutturup geri gönderirlerse.


    Kargocuya sen bekle ben laptop un bütün tuşlarıni tek tek kontrol edeyim diyemiyorsun.Zaten adam kargoyu eline verdiği gibi çekip gidiyor :)

    İşte orada dur diyeceksin adama. Hatta belge imzalatırlar o belgeyi imzalamam kontrol etmeden diyeceksin. O zaman mecbur beklemek zorunda. İşi yokuşa sürerse almıyorum ürünü teslim ve ürünü aldığım yeri arayıp şikayet edeceğim dersin. Hatta dersin genel merkezinizi arayıp şubenizi hep den şikayet edeceğim dersin. Bak bakalım o zaman bekliyor mu beklemiyor mu.

    Ben yasal bir durumdan söz ediyorum sonuç olarak. Kargo görevlisi beklemek zorunda. Teslimat sırasında kargoda eksik ürün ve kırık,çatlak veya ıslak ürün olup olmadığını kontrol edilmek zorunda. Bu işlem kurusun kime olup olmadığının anlaşılması için şart bir işlem.

    Sonuç olarak iyi niyetli veya kötü niyetli satıcılar olduğu gibi. İyi niyetli ve kötü niyetli alıcılarda var ve bu durumu ortadan kaldırmak amacı ile yapılan bir uygulamadan söz ediyorum.

    Bundan önceki laptopum da arızalı çıkmıştı.Sistem arızası vardı.O laptopu almak için kargo ya gitmiştim.Kutusunda hafif bir ezilme vardı.Kontrol etmeden imzalamam demiştim.Adam diyorki imzalamazsan kontrol ettirmem.Ama sorun olursa tutanak tutarım diyor.Imza önce mi sonra mi atilmali




  • merhaba elimde sorunlu bir n8 var. kendi kendine kapanma ve açılmama sorunu var. 3 kez yaşadım 1inde yurtdışındaydım kendi kendine düzeldi. şimdiye kadar 3-4 ay içinde 2 kez garantiye gitti. garanti şartlarında 1yıl içinde aynı sorunu 2den fazla yaşaması veya farklı sorunları 3den fazla yaşaması halinde diyor. büyük ihtimalle aynı problemi bana tekrardan yaşatıcak.

    bu duruma düşersem yapmam gereken ne? cihazı 1050tlye aldım. para iadesi talebiyle teslim edersem bana ne öderler? kasada çizikler var. bu sebepten ücreti düşürürler mi?

    değişim talep edersem bana yeni telefon mu verirler? anakartı ve iç aksamı mı değiştirirler? yoksa ücret mi talep ederler?

    herhangi birşekilde işi yokuşa sürerler mi?

    sürerlerse ne yapmam lazım?
  • Yeni madde açık. Süre verdiğin andan itibaren başlıyor ve onların parça beklemeleri bu süreyi uzatmıyor.
    Ayrıca yedek telefon da isteyebilirsin. Ancak genelde eş değer telefon vermiyorlar...

    MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin dördüncü ve beşinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “Malın tamir süresi, ekli listede ilan edilen azami tamir süresini geçemez. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar. Tüketicinin arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup veya benzeri bir yolla yapması mümkündür. Ancak, uyuşmazlık halinde ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.
    Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.”

    quote:

    Orijinalden alıntı: Strazburg

    Arkadaşlar, sizlere birşey danışmam gerekiyor. Benim telefonum 10. iş gününde üst seviyeye gelmesine rağmen onarılmadı. Şimdi parça bekletmesi yapacaklar, parça bekletmesi 20 iş gününü geçerse ne yappmamız gerekiyor? Ayrıca telefonum 10. iş gününde onarılmadı, Genpa bana yedek cihaz vermedi. Bu durumda ne yapmam gerekiyor?




  • 24 Mayıs 2011 den itibaren arıza ile ilgili sayılar aşağıdaki gibi değişmiştir...:

    MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,”


    quote:

    Orijinalden alıntı: qscvqscv

    merhaba elimde sorunlu bir n8 var. kendi kendine kapanma ve açılmama sorunu var. 3 kez yaşadım 1inde yurtdışındaydım kendi kendine düzeldi. şimdiye kadar 3-4 ay içinde 2 kez garantiye gitti. garanti şartlarında 1yıl içinde aynı sorunu 2den fazla yaşaması veya farklı sorunları 3den fazla yaşaması halinde diyor. büyük ihtimalle aynı problemi bana tekrardan yaşatıcak.

    bu duruma düşersem yapmam gereken ne? cihazı 1050tlye aldım. para iadesi talebiyle teslim edersem bana ne öderler? kasada çizikler var. bu sebepten ücreti düşürürler mi?

    değişim talep edersem bana yeni telefon mu verirler? anakartı ve iç aksamı mı değiştirirler? yoksa ücret mi talep ederler?

    herhangi birşekilde işi yokuşa sürerler mi?

    sürerlerse ne yapmam lazım?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    24 Mayıs 2011 den itibaren arıza ile ilgili sayılar aşağıdaki gibi değişmiştir...:

    MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    “a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,”


    quote:

    Orijinalden alıntı: qscvqscv

    merhaba elimde sorunlu bir n8 var. kendi kendine kapanma ve açılmama sorunu var. 3 kez yaşadım 1inde yurtdışındaydım kendi kendine düzeldi. şimdiye kadar 3-4 ay içinde 2 kez garantiye gitti. garanti şartlarında 1yıl içinde aynı sorunu 2den fazla yaşaması veya farklı sorunları 3den fazla yaşaması halinde diyor. büyük ihtimalle aynı problemi bana tekrardan yaşatıcak.

    bu duruma düşersem yapmam gereken ne? cihazı 1050tlye aldım. para iadesi talebiyle teslim edersem bana ne öderler? kasada çizikler var. bu sebepten ücreti düşürürler mi?

    değişim talep edersem bana yeni telefon mu verirler? anakartı ve iç aksamı mı değiştirirler? yoksa ücret mi talep ederler?

    herhangi birşekilde işi yokuşa sürerler mi?

    sürerlerse ne yapmam lazım?



    peki ben satın aldığım zamanki kanuna garanti belgemde yazana mı yoksa yeni kanuna mı tabiyim

    garanti belgemde benim söylediğim şekilde belirtilmiş bu bi nevi benim karşılıklı yapmış olduğum bir anlaşma değil midir?




  • Satın aldığın tarihin geçerli olduğunu düşünüyorum ama yine de bir TSHH'ne danışmanda fayda var...
  • Ben bir sıradan vatandaşım 29.09.2010 tarihinde 2 yıl garantili bilgisayar parçası olan ekran kartı almıştım ANKARA/Söğütözü/VATAN BİLGİSAYARDAN ürün arızalandı Vatan'a götürdüm hemen forum verdiler servise gönderdiler 1 ay bekledim yapıldı dediler gittim almaya aldım geldim denedim yapmamışlar ertesi gün götürdüm yapılmamış;servisleri İstanbulda DATA GATE adlı firmaymış.neyse 2. defa vatana gittim verdim kart yine aynı diye servise gitti 1 ay daha bekledim neyse kart geldi dediler gittim aldım geldim yine taktım bilgisayara yine aynı ertesi gün gittim parçada yine sorun var yapsınlar artık şu parçayı dedim 3. defa servise gönderdiler aynı parçanın yenisini vermişler 1 aydır kullandım yine aynı bu gün(13.09.2011) götürdüm yine 4. defa bakalım ne olacak kesin 1 ay daha beklerim,Firmanın verdiği garanti 2 yıl parça 1 yıldır servise gidip geliyor ben paramla madur oldum bilgisayarımı kullanamadım başka bir parça ile bilgisayarım sorunsuz çalışıyor bunların yeni diye sattıkları parça bozuk parça satıp tamiriyle fazla ilgilenmiyorlar lütfen yardım edin.Artık psikolojim bozuldu bu nasıl Tüketici hakları İnsan Hakları diye adalet bu mu.Bugün kart geldi(09.10.2011) ve yine aynı 5. defa gidecek bu hep böylemi sürecek anlamıyorum.




  • 6Clas

    Özel mesaj alımın kapalı ordan cevap veremedim.

    Bağlı bulunduğun ilçenin kaymakamlığında bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyetine müracaat edebilirsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qscvqscv

    merhaba elimde sorunlu bir n8 var. kendi kendine kapanma ve açılmama sorunu var. 3 kez yaşadım 1inde yurtdışındaydım kendi kendine düzeldi. şimdiye kadar 3-4 ay içinde 2 kez garantiye gitti. garanti şartlarında 1yıl içinde aynı sorunu 2den fazla yaşaması veya farklı sorunları 3den fazla yaşaması halinde diyor. büyük ihtimalle aynı problemi bana tekrardan yaşatıcak.

    bu duruma düşersem yapmam gereken ne? cihazı 1050tlye aldım. para iadesi talebiyle teslim edersem bana ne öderler? kasada çizikler var. bu sebepten ücreti düşürürler mi?

    değişim talep edersem bana yeni telefon mu verirler? anakartı ve iç aksamı mı değiştirirler? yoksa ücret mi talep ederler?

    herhangi birşekilde işi yokuşa sürerler mi?

    sürerlerse ne yapmam lazım?

    Şube den alırken imzayı öncede atabilirsin sorun olmaz sonuç da adam bir yere gidemez. Evde alırken genel de kargocu hemen kaçar o sebeple kontrol etmeden imzalamam diyeceksin. Öyle dediğin de imzayı gine önceden attırıyor ama kontrol etmeni beklemek zorunda kalıyor.

    İmzayı atarsın gine ama sana vermesi gereken bir belge var o belgeyi almazsın o zaman gine kaçamaz.

    Ben bir defa böyle yapmıştım bana imzalamadan teslim almamış olursun o zaman tutanak tutamam demişti. Ben de imzayı attım ve görevlinin önünde kargo kutusunu açtım cihazda sorun olmadığını görünce tamam dedim kargocu gitti. Fujifilm s2950 fotoğraf makinesi almıştım hepsiburada sitesinden.

    Ben genel de yurt içi seçiyorum. Aras mümkün olduğunca benden uzak dursun.

    Telefon göndermiştim zamanında onarıma 30 iş gününün bitimine 4 gün kala mesaj geldi Aras kargodan evinize uğradık yoktunuz kargonuzu teslim edemedik diye. Oysa evden 2 saat ayrılmıştım ve üstelik ev boş değildi annem evdeydi. Eve gelmedikleri halde böyle mesaj atmışlar. Ertesi gün pazar olduğundan getirmediler. Pazartesi oldu sabah gelir diye saat 12:00 kadar bekledim gelmedi aradım servis'e çıkıldı gelir dediler. Saat 16:30 oldu gelmedi tekrar aradım sabah servis aracında denen kargom meğer hala şubede bekliyormuş. Gittim söylene söylene aldım ve eve gelir gelmez Aras Merkez ofise şikayet mail'i attım.

    Bana cumartesi akşam üzeri yanlışlıkla o mesajı atmamış olsalar. (Yanlışlıkla atıldı size o mesaj demişlerdi) Pazartesi günü kargom gelmeyecek ve ertesi gün sabah erken saatlerde cepkask firmasını 30 iş gününü geçti diye tüketici heyetine şikayet edecektim Aras Kargonun iş bilmez şube çalışanları yüzünden.

    Ürün satan firmalarla yaşanan sorunların yarısı kargo firmalarının tembelliğin den ve yanlış davranışlarından oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 6Clas

    Ben bir sıradan vatandaşım 29.09.2010 tarihinde 2 yıl garantili bilgisayar parçası olan ekran kartı almıştım ANKARA/Söğütözü/VATAN BİLGİSAYARDAN ürün arızalandı Vatan'a götürdüm hemen forum verdiler servise gönderdiler 1 ay bekledim yapıldı dediler gittim almaya aldım geldim denedim yapmamışlar ertesi gün götürdüm yapılmamış;servisleri İstanbulda DATA GATE adlı firmaymış.neyse 2. defa vatana gittim verdim kart yine aynı diye servise gitti 1 ay daha bekledim neyse kart geldi dediler gittim aldım geldim yine taktım bilgisayara yine aynı ertesi gün gittim parçada yine sorun var yapsınlar artık şu parçayı dedim 3. defa servise gönderdiler aynı parçanın yenisini vermişler 1 aydır kullandım yine aynı bu gün(13.09.2011) götürdüm yine 4. defa bakalım ne olacak kesin 1 ay daha beklerim,Firmanın verdiği garanti 2 yıl parça 1 yıldır servise gidip geliyor ben paramla madur oldum bilgisayarımı kullanamadım başka bir parça ile bilgisayarım sorunsuz çalışıyor bunların yeni diye sattıkları parça bozuk parça satıp tamiriyle fazla ilgilenmiyorlar lütfen yardım edin.Artık psikolojim bozuldu bu nasıl Tüketici hakları İnsan Hakları diye adalet bu mu.Bugün kart geldi(09.10.2011) ve yine aynı 5. defa gidecek bu hep böylemi sürecek anlamıyorum.


    Donanımsal arıza varsa ekran kartında onarım olmaz. Direk değiştirmeleri lazım. Bilgisayarda bir donanım parçası yazılım dışı bir arızaya sahipse o parça yenisi ile değişir onarım olmaz. Eski TV'er gibi yada radyo çalarlar gibi lehim yada devre değişimi gibi tamir edilecek cihazlar değillerdir bilgisayar parçaları.

    Tüketici hakları heyetine başvur hemen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    6Clas

    Özel mesaj alımın kapalı ordan cevap veremedim.

    Bağlı bulunduğun ilçenin kaymakamlığında bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyetine müracaat edebilirsin...

    Ben değişim oldu ürünü kullanamamaktan şikayetçiyim yararlanamadım ve hala sorunlu para iadesi istemekteyim nasıl olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Noctivagant

    quote:

    Orijinalden alıntı: 6Clas

    Ben bir sıradan vatandaşım 29.09.2010 tarihinde 2 yıl garantili bilgisayar parçası olan ekran kartı almıştım ANKARA/Söğütözü/VATAN BİLGİSAYARDAN ürün arızalandı Vatan'a götürdüm hemen forum verdiler servise gönderdiler 1 ay bekledim yapıldı dediler gittim almaya aldım geldim denedim yapmamışlar ertesi gün götürdüm yapılmamış;servisleri İstanbulda DATA GATE adlı firmaymış.neyse 2. defa vatana gittim verdim kart yine aynı diye servise gitti 1 ay daha bekledim neyse kart geldi dediler gittim aldım geldim yine taktım bilgisayara yine aynı ertesi gün gittim parçada yine sorun var yapsınlar artık şu parçayı dedim 3. defa servise gönderdiler aynı parçanın yenisini vermişler 1 aydır kullandım yine aynı bu gün(13.09.2011) götürdüm yine 4. defa bakalım ne olacak kesin 1 ay daha beklerim,Firmanın verdiği garanti 2 yıl parça 1 yıldır servise gidip geliyor ben paramla madur oldum bilgisayarımı kullanamadım başka bir parça ile bilgisayarım sorunsuz çalışıyor bunların yeni diye sattıkları parça bozuk parça satıp tamiriyle fazla ilgilenmiyorlar lütfen yardım edin.Artık psikolojim bozuldu bu nasıl Tüketici hakları İnsan Hakları diye adalet bu mu.Bugün kart geldi(09.10.2011) ve yine aynı 5. defa gidecek bu hep böylemi sürecek anlamıyorum.


    Donanımsal arıza varsa ekran kartında onarım olmaz. Direk değiştirmeleri lazım. Bilgisayarda bir donanım parçası yazılım dışı bir arızaya sahipse o parça yenisi ile değişir onarım olmaz. Eski TV'er gibi yada radyo çalarlar gibi lehim yada devre değişimi gibi tamir edilecek cihazlar değillerdir bilgisayar parçaları.

    Tüketici hakları heyetine başvur hemen.

    5. defa servisemi göndersem yoksa şikayet mi etsem Vatan Data Gateye sallıyor onları nasıl ikna ederiz böyle bir madde var mı hep sorunlu ürünler hep aynı seri için geçerli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 6Clas

    quote:

    Orijinalden alıntı: gokmay

    6Clas

    Özel mesaj alımın kapalı ordan cevap veremedim.

    Bağlı bulunduğun ilçenin kaymakamlığında bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyetine müracaat edebilirsin...

    Ben değişim oldu ürünü kullanamamaktan şikayetçiyim yararlanamadım ve hala sorunlu para iadesi istemekteyim nasıl olur.

    Tıpatıp benzer bir olay yaşamadığımız için sana yazdıklarımız tavsiye niteliğindedir, en azından benim yazdıklarım öyle.
    En doğru çözümü TSHH'de bulabilirsin, oraya gitmeni öneriyorum tekrar...
  • Bağlı bulunduğum kaymakamlık çalıştığım iş yerime uzak, işyerime yakın olan Valiliğe başbursam olur mu?Yani ne gibi çözüm üretirler ki merak ediyorum madur duruma düştüm dilekçeylemi başvuracam ne yapacam kimlik bilgileri para falan alırlar mı çok mu bekletirler 1 ay kadar bunlarda.
  • Öncelikle en yakım Heyetten bilgi al bence. Müracaat için zaten iş adresi değil ikamet adresinin bağlı bulunduğu kaymakamlık bünyesindeki TSHH'ne müracaat edeceksin.
    Müracaat aşamasında istenen belgeler belki değişmiş olabilir ama genel olarak şöyle olmalı; Matbu bir dilekçe var onu dolduruyorsun, fatura ve servis fişlerinden fot. isterler, belki kapaklı dosya, zarf ve posta pulu....

    Geçen sene TSHH'den aldığım müracaat için istenen belgeler listesi:

     Tüketici Hakları Teknik Servisler Hakk. (ANA KONU)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokmay -- 11 Ekim 2011; 22:15:41 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.