Şimdi Ara

TSI MOTORA LPG TAKTIRANLARIN YORUMLARINI ÖĞRENEBİLİR MİYİZ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
109
Cevap
6
Favori
293.178
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar uzun zamandır tsi motorlu araçlara lpg uygulanıyor.Bu konuyla ilgili forumları okuduğumda hep yeni taktırdım,memnunum vs gibi yazılar okudum ama bir türlü netlik sağlanmadı.Konular hep yarım bence.
    Cevabı merak edilen sorular:)
    1.Aracın marka,model ve motoru nedir?
    1.LPG hangi marka ve model takıldı,çalışma sistemi nasıl?
    3.LPG de kaç km kullanıldı?
    4.% ne kadar tasarruf sağlandı?
    5.Yaşanan sorun varsa nedir ve nasıl çözüldü?
    6.Şu anda aklıma gelmeyenler..........???

    Bu soruların cevabı inanın çok önemli ve bu konuyla ilgili forumlarda net cevap alınamıyor malesef.Yorum yazan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.



  • Merhaba,
    Türkiyede kalitesini ispatlamış bir çok markanın direk enjeksiyonlu lpg dönüşüm sistemi mevcut. 2011 LPG - CNG fuarını ziyaret etme şansınız oldu ise, Prins standında direk enjeksiyonlu araçlar için geliştirilmiş çok yeni bir ürünü görmüş olduğunuzu düşünüyorum. Çünkü bu sistem dünya tek. Bu sistemi altta kısa bilgisini veremek istiyorum.
    Prins Direct Liqui Max sistemi direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar için dizayn edilmiştir. Direkt enjeksiyon; yakıtın, manifold yerine (port yakıt enjeksiyonu), yüksek basınç (20-200 bar) altında direkt silindir içine enjekte edilmesi demektir. Sistem, sıvı LPG’yi yüksek basınç altında silindirin içine enjekte etmek için; modifiye edilmiş bir yüksek basınç yakıt pompası ile benzin sisteminin yakıt enjektörlerini kullanır. Böylece emme manifoldunun ayrıca delinmesine gerek kalmaz

    Direct Liqui Max sistemi, orijinal benzin enjeksiyonu ile eşdeğer bir teknolojide olup ve mevcut elektronik düzenler ve bileşenlerden maksimum derecede faydalanmayı sağlar . Direct Liqui Max sistemi ile sürücü, benzin veya LPG ile sürüş arasında fark hissetmez.

    Prins’in Hollanda üniversiteleri ile yaptığı detaylı araştırmalar, LPG’nin direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar için çok elverişli bir yakıt olduğunu göstermiştir. LPG kullanımı motor verimini bariz şekilde arttırmaktadır. Bu durumda CO2 salınımını ekstra bir %10 oranında daha azaltmaktadır. Motor verimindeki artış LPG ‘nin kimyasal ve fiziksel özelliklerinin bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır.

    İbragaz yetkililileri şuan türkiye şartlarına göre deniyor. Tahminime göre 2012 yılı içinde piyasa sürecekler. Konu ile alakalı olarakta alttaki linkte daha detaylı bir bilgiye sahip olacağınızı düşünüyorum.

    http://www.prins.com.tr/uploaded_files/file/pdf/Prins_Direct.pdf

    Saygılarımla,

    Süha İŞGİNÖZ




  • Sayın Süha İŞGİNÖZ,cevabınız için çok teşekkür ederim.Sitenizden yeniliklerinizi takip ediyorum ve bahsettiğiniz sistemden haberdarım.2011 yılından itibaren montaj yapılacağı bilgisi verilmiş.Montaj tyaptığınız araçların fotoğrafları da sitenizde yer almakta ancak yüksek teknoloji ürünü olan TSI motorların uzun vadeli LPG kullanım tecrübeleri inanın benim gibi pek çok kişinin merak konusu.Benzin fiyatlarının aşırı artması nedeniyle LPG uygulaması şart oldu ve markalar birer birer turbo şarjlı motorlara yöneldiler.LPG firmaları bu ihtiyaca cevap vermeye çalışıyor ancak uzun vadeli sonuçlar merak konusu.Geçmişte sıralı sistemler çıkmadan önce çok nokta enjeksiyonlu motorlu aracıma yarı sıralı diye tabir edilen sistem takıldı ve 6 ay ve 15 bin km sonucunda LPG kaynaklı ciddi masraf oluştu.
    Sizin yeni dediğiniz sistem benzin ve lpg yi ortak mı kullanıyor?Bildiğim kadarıyla alt ve üst devirlerde benzin kullanıyor ve tasarruf %25-30 civarlarında.Eğer bu şekildeyse,bu şekilde çalışan sistemlere sahip diğer marka ürünlerinden farkı nedir?İyi akşamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panisher

    Sayın Süha İŞGİNÖZ,cevabınız için çok teşekkür ederim.Sitenizden yeniliklerinizi takip ediyorum ve bahsettiğiniz sistemden haberdarım.2011 yılından itibaren montaj yapılacağı bilgisi verilmiş.Montaj tyaptığınız araçların fotoğrafları da sitenizde yer almakta ancak yüksek teknoloji ürünü olan TSI motorların uzun vadeli LPG kullanım tecrübeleri inanın benim gibi pek çok kişinin merak konusu.Benzin fiyatlarının aşırı artması nedeniyle LPG uygulaması şart oldu ve markalar birer birer turbo şarjlı motorlara yöneldiler.LPG firmaları bu ihtiyaca cevap vermeye çalışıyor ancak uzun vadeli sonuçlar merak konusu.Geçmişte sıralı sistemler çıkmadan önce çok nokta enjeksiyonlu motorlu aracıma yarı sıralı diye tabir edilen sistem takıldı ve 6 ay ve 15 bin km sonucunda LPG kaynaklı ciddi masraf oluştu.
    Sizin yeni dediğiniz sistem benzin ve lpg yi ortak mı kullanıyor?Bildiğim kadarıyla alt ve üst devirlerde benzin kullanıyor ve tasarruf %25-30 civarlarında.Eğer bu şekildeyse,bu şekilde çalışan sistemlere sahip diğer marka ürünlerinden farkı nedir?İyi akşamlar.



    TSİ, FSİ, TFSİ gibi direc enejksiyonlu araçlar için geliştirlmiş olan DİRECT LİQUİ MAX sistemi adı verilen prinsin devrim niteliği taşıdığı sistemin çalışma prensibi ;

    aracın kendi benzin yollarını kullanarak yani ; aracın kendi benzin enjektörleri ve benzin bloğunu kullanılarak lpg likit olarak benzin enjektörlerinden yanma odasına 20 ile 210 bar basınçla pükürtmesidir. araca herhangi bir tadilat gerektirmeyen bir pompa sayesinde yakıtı sıvı halde yanma odasına püskürten sistemdir.. aracın ilk çalışlmasından kontak kapanışına kadar tüm devirler ful lpg ile çalışan tek sistemdir. araçta benzin olmasa bile direk lpg ile çalışmktadır.

    ARGEçalışmaları tamamlanmış olup 100 bin km yol kat eden araçlar mevcuttur.. ve bu araçlar testten geçmiş olumsuz olarak sonuç alınmamış ve sonuçlar olumlu çıkmıştır.. yeni nesil euro 5 motorlar içinde emisyon testlerinden başarılı ve tam bir sonuç alınarak geçmiş ve sadece pazarlama kısmı kalmıştır.. yakın zamanda türkiyeye gireceği aldığımız ahber içerisindedir.

    bu araçlardaki tasaruf miktarı normal mpı araçlarda elde edilen tasaruf miktarı gibi %35 ile % 45 arasındadır.

    hayıurlı günler dilerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet34usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: panisher

    Sayın Süha İŞGİNÖZ,cevabınız için çok teşekkür ederim.Sitenizden yeniliklerinizi takip ediyorum ve bahsettiğiniz sistemden haberdarım.2011 yılından itibaren montaj yapılacağı bilgisi verilmiş.Montaj tyaptığınız araçların fotoğrafları da sitenizde yer almakta ancak yüksek teknoloji ürünü olan TSI motorların uzun vadeli LPG kullanım tecrübeleri inanın benim gibi pek çok kişinin merak konusu.Benzin fiyatlarının aşırı artması nedeniyle LPG uygulaması şart oldu ve markalar birer birer turbo şarjlı motorlara yöneldiler.LPG firmaları bu ihtiyaca cevap vermeye çalışıyor ancak uzun vadeli sonuçlar merak konusu.Geçmişte sıralı sistemler çıkmadan önce çok nokta enjeksiyonlu motorlu aracıma yarı sıralı diye tabir edilen sistem takıldı ve 6 ay ve 15 bin km sonucunda LPG kaynaklı ciddi masraf oluştu.
    Sizin yeni dediğiniz sistem benzin ve lpg yi ortak mı kullanıyor?Bildiğim kadarıyla alt ve üst devirlerde benzin kullanıyor ve tasarruf %25-30 civarlarında.Eğer bu şekildeyse,bu şekilde çalışan sistemlere sahip diğer marka ürünlerinden farkı nedir?İyi akşamlar.



    TSİ, FSİ, TFSİ gibi direc enejksiyonlu araçlar için geliştirlmiş olan DİRECT LİQUİ MAX sistemi adı verilen prinsin devrim niteliği taşıdığı sistemin çalışma prensibi ;

    aracın kendi benzin yollarını kullanarak yani ; aracın kendi benzin enjektörleri ve benzin bloğunu kullanılarak lpg likit olarak benzin enjektörlerinden yanma odasına 20 ile 210 bar basınçla pükürtmesidir. araca herhangi bir tadilat gerektirmeyen bir pompa sayesinde yakıtı sıvı halde yanma odasına püskürten sistemdir.. aracın ilk çalışlmasından kontak kapanışına kadar tüm devirler ful lpg ile çalışan tek sistemdir. araçta benzin olmasa bile direk lpg ile çalışmktadır.

    ARGEçalışmaları tamamlanmış olup 100 bin km yol kat eden araçlar mevcuttur.. ve bu araçlar testten geçmiş olumsuz olarak sonuç alınmamış ve sonuçlar olumlu çıkmıştır.. yeni nesil euro 5 motorlar içinde emisyon testlerinden başarılı ve tam bir sonuç alınarak geçmiş ve sadece pazarlama kısmı kalmıştır.. yakın zamanda türkiyeye gireceği aldığımız ahber içerisindedir.

    bu araçlardaki tasaruf miktarı normal mpı araçlarda elde edilen tasaruf miktarı gibi %35 ile % 45 arasındadır.

    hayıurlı günler dilerim

    Uzun süredir beklenen haber bu:)Umarım biran önce ve makul bir fiyatla gelir:)İnsanlar uzun bir süre viallenin direk lpg ile çalışan sistemini bekledi ve distribütör faciası nedeniyle hayal kırıklığı yaşadı.Sisteminizin gelmesi ve yaygın ağınız sayesinde insanların araç tercihlerini değiştireceğinizi bilin.TSI varken kimse yüksek yakıt ve sarfiyata neden olan MPI kullanmaz.Teşekkür ederim.




  • FSI'a takalıyorsa FSI araçların ikinci el değeri artacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: engink

    FSI'a takalıyorsa FSI araçların ikinci el değeri artacaktır.

    Aslında FSI lara takılıyor ama hem benzin hem lpg kullanan karma bir sistem ve tasarruf %25 civarları ancak oluyor.Araç değiştirme planım var ve LPG kes,n olacak dense TSI motorlu bir araç alacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: panisher

    quote:

    Orijinalden alıntı: engink

    FSI'a takalıyorsa FSI araçların ikinci el değeri artacaktır.

    Aslında FSI lara takılıyor ama hem benzin hem lpg kullanan karma bir sistem ve tasarruf %25 civarları ancak oluyor.Araç değiştirme planım var ve LPG kes,n olacak dense TSI motorlu bir araç alacağım.

    Defalarca yazıldı ama tekrar etmemde fayda olacak sanırım.
    DİREK ENJEKSİYONLU ARAÇLARA DÖNÜŞÜM YAPILIYOR VE TASARRUF %35'DİR.
    %25 lerle kesinlikle alakası yok!!!
    Detaylı bilgi için Atılım Otogaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: panisher

    quote:

    Orijinalden alıntı: engink

    FSI'a takalıyorsa FSI araçların ikinci el değeri artacaktır.

    Aslında FSI lara takılıyor ama hem benzin hem lpg kullanan karma bir sistem ve tasarruf %25 civarları ancak oluyor.Araç değiştirme planım var ve LPG kes,n olacak dense TSI motorlu bir araç alacağım.

    kesinlikle ewt, tsi almak farz oldu (her ne kadar DSG için kafamda ki soru işaretlerini gideremesemde)
  • 2010 model 1.4 tsı skoda octavia aracıma vialle lpdi taktırdım.şimdilik gayet memnunum.km de 15 kurusa kadar düştü yakıt sarfiyatı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhatgrb

    2010 model 1.4 tsı skoda octavia aracıma vialle lpdi taktırdım.şimdilik gayet memnunum.km de 15 kurusa kadar düştü yakıt sarfiyatı

    .nerede ve kaç liraya taktırdınız kardeş.benim aracımda skoda yeti 1.2 tsi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhatgrb

    2010 model 1.4 tsı skoda octavia aracıma vialle lpdi taktırdım.şimdilik gayet memnunum.km de 15 kurusa kadar düştü yakıt sarfiyatı

    Konuyu canlandırmışsınız,teşekkür ederim:)
    Biraz bilgi verebilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhatgrb

    2010 model 1.4 tsı skoda octavia aracıma vialle lpdi taktırdım.şimdilik gayet memnunum.km de 15 kurusa kadar düştü yakıt sarfiyatı

    hocam yorumlarınızı itina ile bekliyorum
  • Merhabalar. Golf GT lere takılıyor mu acaba? Yada taktıran arkadaşlar var mı?
  • her türlü tsi tfsi araca iallelpdi sistem takılabiliyor %50 yakıt tasarrufu ile yakında hyundaı x35 kıa spoatage gdi motorlarada uygulama yapılabilecek

    ( vıalleyi diğerlerinden ayıran özellği sıvı püskürtme sistemi olması)
  • Bende bir araba alma arifesindeyim ve sırf vielle nedeni ile tsi almaya niyetliyim ama kafamda birkaç soru işareti var. Vielle benzin ejektörlerin mi kullanıyor yoksa kendi enjektörleri mi var? Vielle belirli bir oranda yada zaman zaman benzin püskürtmesi yapıyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arinalw

    quote:

    Orijinalden alıntı: serhatgrb

    2010 model 1.4 tsı skoda octavia aracıma vialle lpdi taktırdım.şimdilik gayet memnunum.km de 15 kurusa kadar düştü yakıt sarfiyatı

    .nerede ve kaç liraya taktırdınız kardeş.benim aracımda skoda yeti 1.2 tsi.

    Kayseri Çelik oto. Tek sıkıntı ucuz gaz almayacaksınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: panisher

    quote:

    Orijinalden alıntı: serhatgrb

    2010 model 1.4 tsı skoda octavia aracıma vialle lpdi taktırdım.şimdilik gayet memnunum.km de 15 kurusa kadar düştü yakıt sarfiyatı

    Konuyu canlandırmışsınız,teşekkür ederim:)
    Biraz bilgi verebilir misiniz?

    Şimdilik iyi gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zanos

    Bende bir araba alma arifesindeyim ve sırf vielle nedeni ile tsi almaya niyetliyim ama kafamda birkaç soru işareti var. Vielle benzin ejektörlerin mi kullanıyor yoksa kendi enjektörleri mi var? Vielle belirli bir oranda yada zaman zaman benzin püskürtmesi yapıyor mu?

    Sanırım benzin enjektörlerini kullanıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rektefiyecilere düşmeye başlayan TSI motorlar gördüm...

    Diyeceksiniz ki "TSI motorlar çıkalı kaç yıl oldu da motor bitti ve yenilemeye girdi!"

    Ben gördüm. LPG takılmış 2 farklı motor gördüm. Yer: Ankara İvedik OSB. İkisinin de "piston tepeleri" erimiş. Sübaplar değişecek vs. vs. Normalde o pistonların tepelerinin çukur yapıda mı ne olması lazımmış. Yani ortası boşaltılmış gibi düşünün. Fakat benim gördüğüm pistonların tepeleri dümdüzdü. Sanki dozer girmişte tesviye edip geçmiş gibiydi.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.