Şimdi Ara

Triger kayışı Yardım...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.378
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bi konuda görüş istiyorum.Annemin aracının 4 yılı dolmak üzere.Genel bakımına sokacağım aracı.araç 2004 clio hb.aracın 60000 km veya 4 yılda triger kayışının değişmesi gerekiyormuş.Araç 4 yılını doldurdu ama henüz daha 10000 km de.Eğer triger kayışını değiştirmezsem tehlikesi büyük olur mu?bi yakınım gelecek sene değiştir araç nasıl olsa fazla kullanılmıyor falan dedi.Özellikle bu konuda tecrübeli olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum...



  • Hocam sizinle aynı durumdayım.Aracım imzamda yazıyor.Aracım Clio Hb ve daha 24.000 km de.Ben özellikle araştırdım bu konuyu herkes kulaktan dolma bilgilerle kesin değişmesi lazım falan diyor.Ustama özellikle sordum bi sorun olur mu diye.Kesinlikle 4 yılda triger kayışına bukadar km yaparak ve bukadar zamanda bişey olmaz diyor.Tamamen servislerin para kazanma yöntemi diyor.Forumda ve etrafımdaki insanlara soruyorum biri ben değiştirdim diyor diğeri aracım 2000 model daha yeni değiştirecem diyor.

    Kısacası ben karar verdim durumum ne zaman müsait olursa senye falan ozaman değiştirmeyi düşünüyorum.Tabiiki karar senin.Bu benim kendi görüşüm.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jordan83

    Hocam sizinle aynı durumdayım.Aracım imzamda yazıyor.Aracım Clio Hb ve daha 24.000 km de.Ben özellikle araştırdım bu konuyu herkes kulaktan dolma bilgilerle kesin değişmesi lazım falan diyor.Ustama özellikle sordum bi sorun olur mu diye.Kesinlikle 4 yılda triger kayışına bukadar km yaparak ve bukadar zamanda bişey olmaz diyor.Tamamen servislerin para kazanma yöntemi diyor.Forumda ve etrafımdaki insanlara soruyorum biri ben değiştirdim diyor diğeri aracım 2000 model daha yeni değiştirecem diyor.

    Kısacası ben karar verdim durumum ne zaman müsait olursa senye falan ozaman değiştirmeyi düşünüyorum.Tabiiki karar senin.Bu benim kendi görüşüm.



    verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.bana da biraz saçma geliyor 10000 km deki aracın triger kayışının değişmesi
  • Arkadaşlar unutmayınki triger kayışı dediğimiz şey lastikten ibaret bu parça havadan,sudan,nemden,sıcaktan,soğuktan vb. etkenlerden etkilenip özelliğini yitirebilir.
    Lütfen bunuda hesaba katın başınıza dert açmayın.
    Birde benim bildiğim triger kayışının ani hareketler sonucu kopabilceği,bu nedenle kalkarken ve dururken daha yumuşak kullanmak lazım aracı.

     Triger kayışı Yardım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: efemertmetin

    Arkadaşlar unutmayınki triger kayışı dediğimiz şey lastikten ibaret bu parça havadan,sudan,nemden,sıcaktan,soğuktan vb. etkenlerden etkilenip özelliğini yitirebilir.
    Lütfen bunuda hesaba katın başınıza dert açmayın.
    Birde benim bildiğim triger kayışının ani hareketler sonucu kopabilceği,bu nedenle kalkarken ve dururken daha yumuşak kullanmak lazım aracı.

     Triger kayışı Yardım...




    dogru ozellıkle de don olayları olan bolglerde daha rısklı oluyor sabah arac calıssın dıye marsa ılk basma esnasında don yapan kayıs dıslıden atlayabılıyor bır kac kere gormustum motora zarar verıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hastokatlı

    Arkadaşlar bi konuda görüş istiyorum.Annemin aracının 4 yılı dolmak üzere.Genel bakımına sokacağım aracı.araç 2004 clio hb.aracın 60000 km veya 4 yılda triger kayışının değişmesi gerekiyormuş.Araç 4 yılını doldurdu ama henüz daha 10000 km de.Eğer triger kayışını değiştirmezsem tehlikesi büyük olur mu?bi yakınım gelecek sene değiştir araç nasıl olsa fazla kullanılmıyor falan dedi.Özellikle bu konuda tecrübeli olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum...


    Esasında bu Renault'un tamamen risk yönetimi politikasının bir sonucu.. 2002 yılına kadar, Renault bakım kitabında Triger kayışı değişim periyodunu 60.000 Km olarak belirtmiş, ancak yıl olarak bir kısıtlama koymamıştı. Geçen süreç içerisinde, Renault'a servis verilerine göre bir analiz yaptırması ihtiyacı ortaya çıktığını ve Renault'un buna göre bakım periyodunu 4yıl/60.000 Km olarak belirlediğini değerlendiriyorum. Renault değişim periyodunu en zor şartlar altında kullanılan araçların durumuna göre belirler. Kısaca bunlar, aracın nemli ve aşırı sıcak/soğuk bölgelerde kullanımı, devamlı yüksek devir kullanımı, motor ısınmadan tam gaz kullanımı, sürekli ağır yük ve yol şartlarında kullanımının yanı sıra bakım periyotlarının aksatılması olarak sıralanabilir. Unutulmamalıdır ki Renault'un tüm müşterileri araca gözü gibi bakmıyor, veya uygun iklim koşullarında kullanmıyor. Triger kayışı her ne kadar kauçuk esaslı olsa da, normal kullanım ve meteoroloji şartlarında kolay kolay yıpranmaz. Renault niçin 4 yıl diyor? "Eğer 4 yılda değiştirmezsen ve kayış koparsa, benden hukuken maddi/manevi bir tazminat talep edemezsin" diyor. Bu tamamen firmanın kendini garantiye almak için izlediği bir politikanın sonucu.. Önerim, bu halde kullanın 40000 Km gibi değiştirirsiniz.
  • tanıdık bir ustaya götürülüp kayışında belirgin bir deformasyon yoksa kullanılabilir tabiki,
    ama kullanılmayan lastiğin bile raf ömrü olduğunu düşünürsek 6 ayda bir kontrol edilmeli derim ben
  • Arkadaşlar triger kayışı bu sıradan bir kayış değil. Renault 60.000 km.yi en kötü şartlar için biçmiş tabiki uymakta fayda var ancak 4 yılda 20.000 km yapmış bir aracın triger kayışının değişimini gözünüz kapalı yaptırmayın. Önce gidin dışarıda iyi bir ustaya kontrol ettirin. Triger kayışı durduğu yerde kolay kolay özelliğini kaybetmez. Ayrıca garanti kapsamı dışında bu şekildeki işçilikler ve parça fiyatları yetkili servislerde çok pahalı. Garanti bitmişse benim ilk önceliğim özel servisler olurdu açıkçası.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Arkadaşlar triger kayışı bu sıradan bir kayış değil. Renault 60.000 km.yi en kötü şartlar için biçmiş tabiki uymakta fayda var ancak 4 yılda 20.000 km yapmış bir aracın triger kayışının değişimini gözünüz kapalı yaptırmayın. Önce gidin dışarıda iyi bir ustaya kontrol ettirin. Triger kayışı durduğu yerde kolay kolay özelliğini kaybetmez. Ayrıca garanti kapsamı dışında bu şekildeki işçilikler ve parça fiyatları yetkili servislerde çok pahalı. Garanti bitmişse benim ilk önceliğim özel servisler olurdu açıkçası.


    Aynen katılıyorum.Serviste bu parçayı değiştirmeye kalksan kesinlikle en az 500-750ytl yi gözden çıkaracksın.Ama dışarda bir yerde yaptırırsan yarı yarıya oynar fiyatlar.Ayrıca arkadaşın dediği gibi tanıdık veya işini bilen bir kişiye kontrol ettir durumunu öğren sana yardımcı olacaklardır
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.