Şimdi Ara

::::TRİGER KAYIŞI İLE İLGİLİ TÜM PAYLAŞIMLAR:::: (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
184
Cevap
9
Favori
484.006
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2007 model grande punto aracım var 65 binde servis 5 yıl veya 120bin km hangisi önce dolarsa değişilir dedi şimdi trigeri değiştirsem mi ve yaklasık fiyatını bilen ark var mı son olarak fiat servisinde mi yosa bosch car servisinde mi değiştirsem bosch biraz daha uygun gibi
  • florya,atakoy,bakirkoy civarlarinda kabiliyetli opel service onerileniz lutfen!
    benzinli aracimdan 15W40 ozellikli yag stokum var,bunu euro4 diesel opel 1.3 cdti motorda kullanabilirmiyim ?
    yagin amblajinda evet yaziyor.
  • Triger kayışı hiç yokken aklımda, internet sayesinde girdi dünyama.
    benim içinde artık sıkıntı veren bir durum. aracım 2003 model benzinli volvo orjinal kayışı ve parçaları 900 tl ben 250 tl ye yan sanayi aldım İNA bilya ve contitech kayış. şimdi geldik değişime bulunduğum yerde küçük tamirciler var iyi ustalar ama hayatında volvo tamir etmemiş ne yapacağım bilemedim kaldım. yetkili servis verdiğim parçalarla değişim yapsa da garanti verir mi acaba onu da bilmiyorum. bu arada araç 140000 km sanırım hiç değişmemiş.
  • S.a

    Arkadaşlar konuya çok uzun zamandan sonra hayat veriyorum.

    Benim aracım. Hyundai Accent admire 1.5 dizel 2006 model 140 binde bir araç, geçen pazar yolda giderken bir anda ses geldi tak tuk diye ve stop etti.kenara çektim. Marşa batım yok çalışmadı açtım motor bir baktım. Şarj dinamosu kayışı ip gibi olmuş birazı duruyor birazsız sarkıyor.

    Hemen sanayiye gittim. Usta geldi Allah razı olsun.Baktık dükkana gitmeli dedi.Götürdük dükkana çekici ile Kayışı bulduk bir şekilde ,değiştirdi usta marşa bastık yine çalışmadı.Akü falan hiç bişey de sorun yok.

    Usta bu kayış kopmamış kenardan ayrılmış ip gibi dedi, trigere sarmıştır dedi. Açtık trigeri sarmış. Dediği diş atlamış dedi. Daha iyi anlayan birini aradı sordu.Horozları kırmıştır dedi usta silindir kapağını aç dedi. Açtık 6 taneside kırık.

    Onlarıda temin ettik taktık. 2.30 dan 11.30 a kadar arabayı halletik sorunsuz bir şekilde bindik gittik.450 Tl ye mal oldu yine bana kalırsa ucuz bile kurtuldum.

    Ben 3 bin kilometre önce triger dahil herşeyi değiştirmiştim. sizce bu sorun neden olmuştur usta belirsizlik dedi bilemiyorum dedi.

    Arabadan korkar oldum birdaha olurmu diye yolda kalmak bela bişey.

    Bukadar kolay anlattım ama yanımda ailem falan vardı baya zorluk oldu.

    Bana bu konuda bilgi verecek varmı?

    Şimdiden teşekkürler.




  • cok enteresan bi hal,gorus,fikir her ne olursa topic takibindeyim.
  • Triger ihmale gelmez bunu acı bir şekilde öğrendim. Benim fiestanın trigeri değişti diye biliyordum meğersem hiç değişmemiş 116 binde triger gergi bilyası dağıldı ve triger sıyırdı. Motor açıldı subaplar değişti toplamda 1500 lira gibi bir rakama toplandı araba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erain

    Triger ihmale gelmez bunu acı bir şekilde öğrendim. Benim fiestanın trigeri değişti diye biliyordum meğersem hiç değişmemiş 116 binde triger gergi bilyası dağıldı ve triger sıyırdı. Motor açıldı subaplar değişti toplamda 1500 lira gibi bir rakama toplandı araba.

    Geçmiş olsun. Valla yukarıya bende yazdım başıma geleni , ben tedbirli olmama ragmen yaşadım.

    Kısmet diyelim daha dikkatli olmak gerek heralde.

    Kolay gelsin.
  • Aracım Haziran 2009 çıkışlı, 25000 km de.
    Sizce hangi yıl yada hangi km'de değişmeli???
  • Şahsen 76bin kilometredeki 207 1.4 HDI aracımın triger kayışını, 2007 model oluşundan dolayı değiştirdim. Raf ömrü 5 yıl olayını duydum ve doğrulatma gereği duymadım. Zaten 90-120bin kilometre arası değişiyormuş bizim kayışlar. Bende değiştirdim gitti kafam rahat en azından.
  • 2008 model 23,000 km.deki Polo aracımın Triger ve eksantrik kayışını değiştirdim. Triger setindeki rulmanlara gerek duyulmadı bu km. de olduğundan. Hava, benzin, polen filitresi de değişdi kafam rahatladı. Bu km de olduğu için değişrmeyin diyende vardı ama kayışların lastikler gibi yıl ömür olduğundan değiştirmem gerektiği kanısında vardım. Birde lastikler değişecek şimdi. Onlarında dişleri yerinde ama yanaklarında kılcal çatlakalar oluşmuş.
  • arkadaşlar 2007 focus için triger değişimi serviste 450 TL fiyat aldım kdv dahil. sizce iyi midir? Bir de bu V kayışı farklı bir şey mi? O da değişir mi?
  • 2001 146 000 km de Palio araç satın aldım önceki sahibi 3 ay gibi kullandığı için bakım yapmamış. Triger hakkında hiç bir bilgim yoktu. Tanıdığım özel servise gittim Usta bana ruhsatımdaki bilgilerden orjinal parça kullanacağını belirterek aşağıdaki listeyi verdi;

    Triger kayisi
    Triger bilyasi
    Devirdaim Pompası
    Antifriz
    V kayisi

    İşçilik dahil 390 TL ödedim. Usta Trigerde çatlak, dişlerde bozulma ve devirdaim pompasınında nerdeyse kitliceni (Dönmeyeceğini) söyledi. Seni Allah korumuş dedi. Aracı 50 km dir kullanıyorum şu ana kadar bir sorun olmadı. Bu işlerden pek anlamadığım için Ustaların sözlerine itibar etmek durumundayım.

    Merak ettiğim şu bu işlem için yukardaki listedeki parçaların değişmesi yeterlimi ?
    Motor Ağır bakımında başka ne tür işlemler yapılmalıdır?

    Yardımcı olursanız sevinirim.
  • benim ford focus 2006 model arabanın km si 142600 de arabayı 128000 de aldım, triger benim de aklımı karıştırdı bu değişmiştir 120000 de yoksa gidip hemen değiştireyim mi yardımcı olursanız ford servisinde ne kadar tutar , ayrıca arabanın ne zaman kaç km de ağır bakımları olacak ağır bakımlarından kasıt ne arabam 142.600 de
  • Bu parçanın ham maddesi nedir??

    Var mı bilen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.

    omer_ist den alıntı;


    triger koptugu zaman eger aracla hareket halinde isen istop eder.
    durup marşa bastıgın zaman eger diikatli 1 kullanıcıysan farkı anlarsın.
    farkıda sudur marsa basarken belirli 1 hızda doner max. gucte. eger triger kopmussa cok daha guclu cevirmeye baslar sanki bosta donduruyo gibi gelir.
    benim sahinde park ormana giderken triger koptu.yaklasık 50.000 i gecmişti. araba giderken istop etti.baya yogun yagıs wardı.
    marsa basarken diyorum kendi kendime ne olud boyle babam aku fln mı degisti acaba cok guclu basıo mars die.ama triger aklıma gelmedi.orda darussafakanın 1 otoparkı war oraya gectim.belki su gelmiştir die distribitoru sokup kompresorle hava bastım fln.
    orda bıraktım arabayı.sonra taksiye donrken aklıma geldi triger oldugunu.
    ama bizim arabalarda triger gidince sibop yada pistonlara zarar verme gibi 1 sey soz konusu diil.he tanıdık 1 kişi yoksa serviste degistir. tanıdık warsa bunun yarısına cıkabilir belki bu degisim.



    ozyurek ten alıntı ;

    Triger kayışı krank mili ile eksantrik mili bağlantısını sağlayan parçadır. Vantilatör kayışı gibi olmayıp dişlili bir kayıştır. Zaten her araçta da kayış olmayıp Mercedes gibi bazı araçlarda bisiklet zinciri gibi bir zincirdir.
    Koptuğu an Allah muhafaza kesinlikle hasar verir, kranka bağlı çalışan pistonlar ile eksantirik miline bağlı çalışan sibopların zamanlaması tutmayacağı için birbirlerine çarpacaklardır. Bu aşamada hem siboğlar hemde pistonlar zarar görür.
    triger kayışı kopan bir motorun çalışması veya yola devam edilmesi mümkün değildir. Maksimum çalışma motor dönme ivmesinin bittiği ana kadar olacaktır.
    Değişme süresi ise modelden modele değişiklik arzetmektedir. Örnek Ford Focus 120,000 km. dir.
    Maliyet ise Focus için kayış ve bilyalarla birlikte 250 falan diye duymuştum.
    İHMALE GELMEZ.


    merhabalar binbaşım :) şahin s 1996 model arabamda oldu bu durum kayış kopmuş ama ben elektrik arızası zannedip bastım tabi çalışmadı. bir kaç yerde okudum eski model arabalarda kayış değişikliği kurtarır diyordu doğru mudur yoksa ağır bakım mı gerekecek bir bilginiz var mı?




  • Triger seti değişeli bir ay falan oldu ama soğuk havada kayıştan ses geliyor, ısınınca geçiyor. Taktırdığım yetkili servise götürdüm bir haltı yok dediler.
    Sorun olur mu bilmiyorum.
  • Eğer triger kayışınız sağlamsa cıvır cıvır örüyorsa size bi öğüt olsun babanız bile vermez bu çözümü yapacağınız tek şey ( bakkaldan) yanlış duymadınız bakkaldAn 1 adet (pudra) bebeklerin popolarında kullanılan trigere dök ötme kokma derdiniz bitsin ;) akıllı bi çözüm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neymiş bu triger seti ya, opel corsa için baktım internette triger setini gm marka 150 den satıyorlar, ustayı bi kez seyretsem nasıl yapıyor diye bi dahakini kendim yaparım.
    El emeği mi çok bu meretin
  • el emeği çok olsa ne yazar.. bizim de elimizin emeği çok.. buradaki amaç piston ile valf senkronizasyonunu kusursuz yapmak. bilmek lazım. trigeri sökerken eksantrik milini sabitliyorlar falan açılma kapanma zamanları değişmesin diye..

    bunu sabitleyen minicik bi parçayı kendi hatası yüzünden kırıp, 'kardeş bu kırıldı git şu sanayiden yenisini al gel' diyen usta kopyası bilirim ben :)

    yıllar önce bu forumda bi arkadaşım bi söz söylemişti hiç unutmam: ''bu ustalar adamı usta yapar''
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Volkan.1806

    Eğer triger kayışınız sağlamsa cıvır cıvır örüyorsa size bi öğüt olsun babanız bile vermez bu çözümü yapacağınız tek şey ( bakkaldan) yanlış duymadınız bakkaldAn 1 adet (pudra) bebeklerin popolarında kullanılan trigere dök ötme kokma derdiniz bitsin ;) akıllı bi çözüm

    peki bu triger motorun neresinde, kaputu acip pudralayiver diyorsun.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.