Şimdi Ara

::::TRİGER KAYIŞI İLE İLGİLİ TÜM PAYLAŞIMLAR:::: (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
184
Cevap
9
Favori
483.988
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Zincirli sistem biraz maliyetli iş. Kayışta sadece kayışı tak tamam fakata zincir de öyle değil diye düşünüyorum neden mi

    Bisikletleri düşünün yağlamazsak ses çıkarır ve vites değiştirirken verim alınmaz değil mi

    Aynen kayış yerine zincir kullansak, dişlerden geçecek bu zincir sonuç olarak metalin metala sürtünmesinden bir ısı çıkacak ve bu sürtünmeyi azaltmak için yağlama yapılması lazım motordan ayrı çalışan bi yağ kutusu olması lazım ayrı bi ünite gibi yani zincirin yağlanması falan lazım buda ek masraf + zaman ve işçilik gerektiren bir iş olarak düşünüyorum.

    Ve sonuç olarak şu anda çoğunlukla kayış kullanılmakta




  • BİLGİ MAHİYETİNDE...
    RENO CLİO SYMBOL 1.4 2000 MODEL (ARKADAŞIN ARABASI)...
    TRİGER KAYIŞ VE BİLYASI (ORJİNAL) BUGÜN DEĞİŞTİRDİK...
    KAYIŞ VE RULMAN 57.50 YTL, İŞÇİLİK:30 YTL... TOPLAM 87.50 YTL YE MAL OLDU....
  • yeni nesil transporterlarda triger kayışı olmadığını duydum doğrumu?
  • zaten tüm eski nesil araçlarda bu kullanılıryor idi.Yağlama için ayrı bir kutusu falan olmasına gerek yok ki, ses için haklısın biraz daha fazla metal sesi gelebilir.Ama bu çok çok az artırır ,toplamda sesi .Zaten araç içine giren ses önemlidir ,dizayn için .Bunda da bayağı ilerlemeler oldu.
    Benim zincir tasarımındaki ısrarırım ,mühendislikteki risk faktörünün(güvenlik katsayısı) dikkate alınmış olmasıdır.Kendisi ucuz ama görevi ve hasarı sonucunda motorda oluşabilecek hasar büyüktür.Risk varsa tasarım güvenlik faktörü yüksek olan dizaynı seçmesidir.Burada bu sistemden vazgeçilmemeliydi, daha iyisi çıkmadan .

    kesin çözüm dişli mekanizmadır.hem sessiz hemde gevşeme hataları olmaz ve ömür 3-5 kat artar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online



    Zincirli sistem biraz maliyetli iş. Kayışta sadece kayışı tak tamam fakata zincir de öyle değil diye düşünüyorum neden mi

    Bisikletleri düşünün yağlamazsak ses çıkarır ve vites değiştirirken verim alınmaz değil mi

    Aynen kayış yerine zincir kullansak, dişlerden geçecek bu zincir sonuç olarak metalin metala sürtünmesinden bir ısı çıkacak ve bu sürtünmeyi azaltmak için yağlama yapılması lazım motordan ayrı çalışan bi yağ kutusu olması lazım ayrı bi ünite gibi yani zincirin yağlanması falan lazım buda ek masraf + zaman ve işçilik gerektiren bir iş olarak düşünüyorum.

    Ve sonuç olarak şu anda çoğunlukla kayış kullanılmakta



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 29 Haziran 2006; 9:43:12 >




  • BEDAVA
    süper fiyatmış ,ben olsam her 50000 km de değiştirirdim .yarım depo benzin bile değil
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    BİLGİ MAHİYETİNDE...
    RENO CLİO SYMBOL 1.4 2000 MODEL (ARKADAŞIN ARABASI)...
    TRİGER KAYIŞ VE BİLYASI (ORJİNAL) BUGÜN DEĞİŞTİRDİK...
    KAYIŞ VE RULMAN 57.50 YTL, İŞÇİLİK:30 YTL... TOPLAM 87.50 YTL YE MAL OLDU....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    harika olmuş eline sağlık.


    @shamsheytani
    araban ne?







    2004 punto 1.3multıjet...kayış yerine zincir varmış ustanın dediğine göre ve 250 bin kmye kadar dayanıyomuş..
  • Yeni değiştirdim bende 85 ytl sadece Kayış + işçilik 100 dediler...
    Rulmanlarıda değiştirmek istedim sanırım 5 adet rulmanla birlikte ve şarj kayışıyla birlikte işçilik dahil 450 ytl verdim...

    Araç alfa Romeo 156 2,0 98 model
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    zaten tüm eski nesil araçlarda bu kullanılıryor idi.Yağlama için ayrı bir kutusu falan olmasına gerek yok ki, ses için haklısın biraz daha fazla metal sesi gelebilir.Ama bu çok çok az artırır ,toplamda sesi .Zaten araç içine giren ses önemlidir ,dizayn için .Bunda da bayağı ilerlemeler oldu.
    Benim zincir tasarımındaki ısrarırım ,mühendislikteki risk faktörünün(güvenlik katsayısı) dikkate alınmış olmasıdır.Kendisi ucuz ama görevi ve hasarı sonucunda motorda oluşabilecek hasar büyüktür.Risk varsa tasarım güvenlik faktörü yüksek olan dizaynı seçmesidir.Burada bu sistemden vazgeçilmemeliydi, daha iyisi çıkmadan .

    kesin çözüm dişli mekanizmadır.hem sessiz hemde gevşeme hataları olmaz ve ömür 3-5 kat artar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online



    Zincirli sistem biraz maliyetli iş. Kayışta sadece kayışı tak tamam fakata zincir de öyle değil diye düşünüyorum neden mi

    Bisikletleri düşünün yağlamazsak ses çıkarır ve vites değiştirirken verim alınmaz değil mi

    Aynen kayış yerine zincir kullansak, dişlerden geçecek bu zincir sonuç olarak metalin metala sürtünmesinden bir ısı çıkacak ve bu sürtünmeyi azaltmak için yağlama yapılması lazım motordan ayrı çalışan bi yağ kutusu olması lazım ayrı bi ünite gibi yani zincirin yağlanması falan lazım buda ek masraf + zaman ve işçilik gerektiren bir iş olarak düşünüyorum.

    Ve sonuç olarak şu anda çoğunlukla kayış kullanılmakta




    hımmmm , yaw benim açıp incelemişliğim yok ben sadece tahmin yürrtüm Çünkü metal metale sürttüğü için ısınma olcak ama bu ısınma ve aşınmayaı aza indirmek için yağlama olması gerekir diye düşündüm demek öyle bi durum söz konusu değilmiş




  • şimdi arkadaşlar tam olarak anlayamadığım bi durum söz konusu eğer triger zincir ise ömür boyu kopmdan zarar görmeden yola devammı yani?
  • aslında teoride öyle ama pratikte herşey aşındığı için kontrollerde bir aşınma zincir baklalarından birinde hasar varsa değiştirilir.ama en az kötü kullanım dahil 250-300 bin km gider.Çünkü yağ içinde çalıştığı için motor elemanları kaç kilometrede aşınırsa buda o zaman değiştirilir.Dişli sistem olsa evladiyelik olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: yolgezer03

    şimdi arkadaşlar tam olarak anlayamadığım bi durum söz konusu eğer triger zincir ise ömür boyu kopmdan zarar görmeden yola devammı yani?
  • Vezir kardeş bir şey sormak istiyorum. Madem triger zinciri bu kadar dayanıklı ve bakım maliyetlerinde bu kadar hafifleme sağlıyor, neden tüm firmalar kayış yerine zincire geçmiyor?
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aslında teoride öyle ama pratikte herşey aşındığı için kontrollerde bir aşınma zincir baklalarından birinde hasar varsa değiştirilir.ama en az kötü kullanım dahil 250-300 bin km gider.Çünkü yağ içinde çalıştığı için motor elemanları kaç kilometrede aşınırsa buda o zaman değiştirilir.Dişli sistem olsa evladiyelik olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: yolgezer03

    şimdi arkadaşlar tam olarak anlayamadığım bi durum söz konusu eğer triger zincir ise ömür boyu kopmdan zarar görmeden yola devammı yani?






  • eskiden zaten zincirli idi , şimdi eskiye neden mi dönmiyorlar diyorsan bunun cevabını sizler vermelisiniz.Kendisini kanıtlamış ve ciddi (gerginlik ayarı dışında ) problemi olmayan parçayı aldılar , kopması durumunda aracın en riskli parçalarından biri haline getirdiler .
    Ne diyeyim ,bilemiyorum.Önemli olan bundan sonra ne yapılacağı , eskiye dönüş mü (daha kaliteli şekilde) yoksa kauçuk karışımında ısrar mı?

    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Vezir kardeş bir şey sormak istiyorum. Madem triger zinciri bu kadar dayanıklı ve bakım maliyetlerinde bu kadar hafifleme sağlıyor, neden tüm firmalar kayış yerine zincire geçmiyor?
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aslında teoride öyle ama pratikte herşey aşındığı için kontrollerde bir aşınma zincir baklalarından birinde hasar varsa değiştirilir.ama en az kötü kullanım dahil 250-300 bin km gider.Çünkü yağ içinde çalıştığı için motor elemanları kaç kilometrede aşınırsa buda o zaman değiştirilir.Dişli sistem olsa evladiyelik olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: yolgezer03

    şimdi arkadaşlar tam olarak anlayamadığım bi durum söz konusu eğer triger zincir ise ömür boyu kopmdan zarar görmeden yola devammı yani?








  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Vezir kardeş bir şey sormak istiyorum. Madem triger zinciri bu kadar dayanıklı ve bakım maliyetlerinde bu kadar hafifleme sağlıyor, neden tüm firmalar kayış yerine zincire geçmiyor?



    ben de birşeyler ekleyeyim..

    --maliyet her zaman en büyük etkendir.

    --bakım masraflarının fazla olması

    --aracı hafifletmesi
  • emre bey,

    Söylediklerinize katılmakla beraber benim fikrim şöyle;
    satış fiyatları birbirine yakın
    bakım masrafı da yok zaten
    aracı hafifletmeside bir öğle yemegimizde yediğimiz çorba kadar !

    yani bana ince takdikler geliyor gibime geliyor.Bu mühendis işi değil pazarlama ,marketing faaliyetleri gibi en azından benim anlamayacağım şeyler.Belki servislerin bu işten kazanacakları parayı bile hesap etmişlerdir.NAsıl olsa araç bozulunca da ikinci bir vurgun oluyor, 10-20 arabadan biri triger koparsa toplam karı düşünün(motor indir, subapları değiştir bir sürü masraf , kaça çıkacağınız allaha kalmış )


    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Vezir kardeş bir şey sormak istiyorum. Madem triger zinciri bu kadar dayanıklı ve bakım maliyetlerinde bu kadar hafifleme sağlıyor, neden tüm firmalar kayış yerine zincire geçmiyor?



    ben de birşeyler ekleyeyim..

    --maliyet her zaman en büyük etkendir.

    --bakım masraflarının fazla olması

    --aracı hafifletmesi






  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    emre bey,

    Söylediklerinize katılmakla beraber benim fikrim şöyle;
    satış fiyatları birbirine yakın
    bakım masrafı da yok zaten
    aracı hafifletmeside bir öğle yemegimizde yediğimiz çorba kadar !

    yani bana ince takdikler geliyor gibime geliyor.Bu mühendis işi değil pazarlama ,marketing faaliyetleri gibi en azından benim anlamayacağım şeyler.Belki servislerin bu işten kazanacakları parayı bile hesap etmişlerdir.NAsıl olsa araç bozulunca da ikinci bir vurgun oluyor, 10-20 arabadan biri triger koparsa toplam karı düşünün(motor indir, subapları değiştir bir sürü masraf , kaça çıkacağınız allaha kalmış )



    bu zaten mühendis işi değil ben de ona katılıyorum.daha doğrusu onun kararını veren,hesabını yapan yine mühendis ama,amaç ucuzlaştırmak olunca muhasebe giriyor devreye.

    zincir ile kayışın arasındaki fiyat farkı çok az bile olsa 100,000 adet üretimde güzel para yapar.

    bakım masrafından kastım zaten servislerdeki kar.

    hafiflemesi de işin kandırmacası




  • bazı araçlarda trigerin kopması hiç bir zarar vermez...(piston supaplara vurmaz)
  • ARKADAŞLAR KİMSE BİLMİYOMU ÇOK MERAK EDİYORUM ALLAH AŞKINA CVP YAZIN
    quote:

    Orjinalden alıntı: apia

    yeni nesil transporterlarda triger kayışı olmadığını duydum doğrumu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: apia

    yeni nesil transporterlarda triger kayışı olmadığını duydum doğrumu?



    olmama ihtimali yüksek,yani zincir şeklindedir.

    transporter topiğinde de sorabilirsin.yani direk kullanıcılarına.
  • mazdalarda yok galiba kayış. 3 - 6 serilerinde zincir var. ve zincir kopan bi 323 ede hiçbirşey olmamış. mazdanın fanclub ında anlatılıyordu...

    skodalardaki 1.4 mpi larda da zincir vardı. felicialarda ve fabianın ilk nesil motorlarında.
  • ben de kopardım.
    ama söyledikleri gibi patlama sesi filan yoktu. gayet sessizce koptu. motoru yaptırdım ve triger nedir öğrendim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.
    ... Sonuçsa motor kabininden gelen büyük bir patlama sesi ve yolda kalan bir otomobil...
    Sonuçta motor kullanılmaz hale gelebiliyor. Kullanılmaz hale gelen motor için tek çareyse rektifiye... Supap ve pistonların biri birlerine çarpmasının sebebi sadece triger kayışının kopması değil...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.