Şimdi Ara

triban500 fb bisikletim var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
348
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bu bisikleti 2,5 3 senedir kullanıyorum hemde hemen hergün kışın bile


    sormak istediğim ben bu bisiklette biraz değişiklik yapmak istiyorum fikirlerinize ihtiyacım var (detachlondan baktım)
    -aheadset ayarlanabilir gidon (bununla gidonumu yükseltsem) 90 tl
    -triatlon gidon adaptörü bununla farklı sürüşmü denesem 160 tl
    -barend (boynuz) 46 tl

    üstteki 3 seçenekten hangisi yada hangilerini tercih etsem cünkü devamlı kullanıyorum bu bisikleti yada başka önerinizde olabilir

    -lastikleride zırhlı yapayım diyorum onlarda çifti en az 220-360 tl civarı zırhlı alsam o kadar para versemmi açıkcası kararsızımda katlanır bisikletime taktığımda fener beşiktaş maçının olduğu gün 1 km yakın otobüs camların üzerinde bisiklet kullandığım halde hiçbirşey olmamıştı ama onlar ucuzdu çiftine 150 tl vermiştim bu lastiklerin ebadı büyük olduğu için pahalı geldi sanırım.
    -şamyer ile jant telleri arasına şerit çektirmeyi düşünüyorum 25-30 civarı
    -belki çamurluk düşünürüm 20-30 arası dünkü yağmurda bisikletin her yanı ve üzerimde dahil çamur oldu gittiğim yerde kadıköy,ataşehir




    bunların dışında birçok şeyim var kask,aydınlatma,kıyafet,km saati sadece bisikletin üzerinde değişiklik istiyorum sanırım katlannır (dahon) bisikletin rahatına alıştım ama uzun mesafe gidemiyorum 30 40 km civarı triban500 fb de duruş ile alakalı biraz zorlanıyorum gibi hissediyorum belkide farklı kullanım tarzı istiyorum bu değişiklikleri birazda o yüzden istiyorum, sizden ricam bunu alacağına 20 tl daha ver şunu al yada triatlon gidon değilde şu gidondan al vs. tarzı her türlü düşünceniz.







  • bana kalırsa gidon tarafında değişiklik yapmak çok bir getiri sağlamaz(eğer sürüş sırasında omuz-sırt bölgelerinde ağrı oluşmuyor ise)
    aero-triathlon barı denen aparatı genelde uzun yol yapan kişiler sürüş pozisyonunu değiştirerek omuz-kol-sırt bölgelerini dinlendirmek için kullanıyor bu nedenle 30-40 km'lik sürüşlerinizde size bir avantaj sağlayacağını düşünmüyorum.Patlamaz jant şeridi takmanızı pek tavsiye etmem onun yerine kaliteli lastik almanız daha iyi olur(yurtdışı sitelerinde Türkiye fiyatının yarısına kargo + vergi dahil alabilirsiniz) bence parayı lastik ve janta yatırın eğer yeteri kadar bütçeniz var ise yurt dışı sitelerinden daha rijit ve akışı iyi bir jant + lastik alırsanız yepyeni bir bisiklet almış kadar fark edilir bir performans artışı sağlarsınız
    Genel olarak bisiklette ilk yükseltilmesi gerekenler 1)jant-lastik 2)maşa 3)fren ve son olarakta vites sistemi ve gidon-sele-sele borusu gibi parçalardır




  • ilk önce bir kask edinmeniz önemli aydınlatma gibi ekstra aksesuarlar ertelenebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crazy Goat

    ilk önce bir kask edinmeniz önemli aydınlatma gibi ekstra aksesuarlar ertelenebilir

    kaskının olduğunu belirtmiş zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Neil deGrasse Tyson

    bana kalırsa gidon tarafında değişiklik yapmak çok bir getiri sağlamaz(eğer sürüş sırasında omuz-sırt bölgelerinde ağrı oluşmuyor ise)
    aero-triathlon barı denen aparatı genelde uzun yol yapan kişiler sürüş pozisyonunu değiştirerek omuz-kol-sırt bölgelerini dinlendirmek için kullanıyor bu nedenle 30-40 km'lik sürüşlerinizde size bir avantaj sağlayacağını düşünmüyorum.Patlamaz jant şeridi takmanızı pek tavsiye etmem onun yerine kaliteli lastik almanız daha iyi olur(yurtdışı sitelerinde Türkiye fiyatının yarısına kargo + vergi dahil alabilirsiniz) bence parayı lastik ve janta yatırın eğer yeteri kadar bütçeniz var ise yurt dışı sitelerinden daha rijit ve akışı iyi bir jant + lastik alırsanız yepyeni bir bisiklet almış kadar fark edilir bir performans artışı sağlarsınız
    Genel olarak bisiklette ilk yükseltilmesi gerekenler 1)jant-lastik 2)maşa 3)fren ve son olarakta vites sistemi ve gidon-sele-sele borusu gibi parçalardır

    dostum omuz,kol ve sırtımda ağrı olmuyor ama kullanırken sanki biraz hız istiyorum hız yüzünden istemiştim aslında triatlonu ve hız konusunda bana yardımcı olur mu diye merak etmiştim diğer barend zaten işime yaramaz çünkü yokuşları çok rahat çıkıyorum eğer barend dediğimiz yokuşta faydalı oluyorsa tabi,gidonu yükseltmeyi ise daha rahat kullanıyım diye düşünmüştüm konfor açısından hiçmi faydası olmaz yoksa %3 veya 5 faydası olacağı için uğraşmamı diyorsunuz.

    hocam jant seridini içeriden şamyer ile jant arasına koymak için düşünmüştüm bazen o tellerde patlatabiliyor demişlerdi.
    ayarlanabilir gidon diye bir alette varmış bunun hakkında ne düşünüyorsunuz.
    bisikletimin maşası sabit ben bunu istesem amortisörlüde yapabilirmiyimki eğer olursa benim bisikletimde geometriyi bozarmı acaba yoksa maşadan kastınız yine sabit ama daha hafif daha sağlam bir maşa mı?


    benim bisikletin kadrosuna vites sistemini değiştirme,maşa değiştirme frenleri değiştirme yapsam sizce değermi yoksa bunları yapacağıma başka bisikletmi almak gerekir bu soruyu ileriki dönemler için sordum

    bu arada internetten alışveriş yapmadım, internetten alışverişte bildiğiniz tırsıyorum.







  • TRajikomik kullanıcısına yanıt
    siz en iyi kendinize yeni bir bisiklet bakın

    maşa konusunu bilmiyorum
    vites setini değiştirmek istiyorsan ikinci el kovalaman lazım yok sıfır alırım dersen pahalıya patlar
    hız istiyorsunuz sabit maşa daha uygun amörtisör bir miktar enerjiyi emer
    fren olarak v den hd ye geçiş çok pahalıya patlar diğer taraflı nasıldır bilemiyorum

    daha hızlı gitmek için
    iyi bir göbek alınabilir
    yol bisikletlerindeki gidonlardan alınabilir olur mu bilmem araştırmak lazım
    lastik önemli-lastik basıncı yükselttikçe akıcılık artar ama yol tutusu azalır
    giysi bence forma-tayt ve aerodinamik kask edinebilirsiniz sürtünmeyi azaltırsınız hızınız artar
  • son sorudan en başa doğru cevaplayayım hocam
    komple parçaları değiştirmek yerine bunu satıp yeni bisiklet almanız çok daha ucuza gelir ve daha mantıklı olur
    eğer jant iç lastiği kesmesin diye alacaksanız o kadar para vermeyin elinizde eski-kullanılmayan iç lastik varsa o iç lastiği tam ortasından güzelce keserek(çember şeklini bozmayın yani lastik yine iki ucu bağlı şekilde kalacak) boylamasına kesip ikiye ayırın onu da janta takarsanız aynı görevi görür, iç lastiğim yok derseniz elektrik bandı da iş görür, 2 kat elektrik bandı çekebilirsiniz
    maşayı daha iyisi ile değiştirmek derken amortisörlü değil, sabit maşaların daha iyisinden kastetmiştim,genelde karbon maşalar alüminyumlara göre daha hafif ve esneme payları daha düşük olduğu için güç kaybı da daha az yaşanır
    aero bar alırsanız oturuş pozisyonunuz değişeceği için hızınız da fark eder ama şehir içi kullanımlarda-trafikte tehlikeli olur, aero bar üzerinde fren kullanamayacağınız için ani durumlarda frene ulaşmak için geç kalabilirsiniz, genelde şehirler arası antrenmanlarda,boş yollarda farkını hissedersiniz
    ayarlanabilir gidon hakkında bilgim yok malesef




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Neil deGrasse Tyson

    son sorudan en başa doğru cevaplayayım hocam
    komple parçaları değiştirmek yerine bunu satıp yeni bisiklet almanız çok daha ucuza gelir ve daha mantıklı olur
    eğer jant iç lastiği kesmesin diye alacaksanız o kadar para vermeyin elinizde eski-kullanılmayan iç lastik varsa o iç lastiği tam ortasından güzelce keserek(çember şeklini bozmayın yani lastik yine iki ucu bağlı şekilde kalacak) boylamasına kesip ikiye ayırın onu da janta takarsanız aynı görevi görür, iç lastiğim yok derseniz elektrik bandı da iş görür, 2 kat elektrik bandı çekebilirsiniz
    maşayı daha iyisi ile değiştirmek derken amortisörlü değil, sabit maşaların daha iyisinden kastetmiştim,genelde karbon maşalar alüminyumlara göre daha hafif ve esneme payları daha düşük olduğu için güç kaybı da daha az yaşanır
    aero bar alırsanız oturuş pozisyonunuz değişeceği için hızınız da fark eder ama şehir içi kullanımlarda-trafikte tehlikeli olur, aero bar üzerinde fren kullanamayacağınız için ani durumlarda frene ulaşmak için geç kalabilirsiniz, genelde şehirler arası antrenmanlarda,boş yollarda farkını hissedersiniz
    ayarlanabilir gidon hakkında bilgim yok malesef

    biraz bununla idare edip güzel kampanyalı birşey bulana kadar bekleyim olmasa dediğiniz gibi bugün bir tanıdığa sordum aero barı bende hevesle aldım sonradan kullanmadım dedi.
    lastik ile alakalı elektrik bantı ve şamyerden koruma yapmak iyiymiş ben bunu değerlendireyim
    maşa olayınıda anladım


    ben bu bisikleti kullanacaksam eğer özellikle lastik işini halletsem simdilik yetecek sanırım

    geriye kalıyor iyi bir çift belki zırhlı lastik onuda sizin dediğiniz yerden nasıl alabilirim acaba ve zırhlı lastik benim işimi görür mü olmassa havale ile falan öderim kart kullanmıyorum nettende hiç alışveriş yapmadım


    netten alışveriş yapmak ile alakalı biraz bilgi edinmem lazım sanırım belkide boşuna korkuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crazy Goat

    siz en iyi kendinize yeni bir bisiklet bakın

    maşa konusunu bilmiyorum
    vites setini değiştirmek istiyorsan ikinci el kovalaman lazım yok sıfır alırım dersen pahalıya patlar
    hız istiyorsunuz sabit maşa daha uygun amörtisör bir miktar enerjiyi emer
    fren olarak v den hd ye geçiş çok pahalıya patlar diğer taraflı nasıldır bilemiyorum

    daha hızlı gitmek için
    iyi bir göbek alınabilir
    yol bisikletlerindeki gidonlardan alınabilir olur mu bilmem araştırmak lazım
    lastik önemli-lastik basıncı yükselttikçe akıcılık artar ama yol tutusu azalır
    giysi bence forma-tayt ve aerodinamik kask edinebilirsiniz sürtünmeyi azaltırsınız hızınız artar

    hocam olmassa şimdilik lastikleri değiştrip idare edeyim çok sağlam bir kampanyaya denk gelirsem yeni bir bisiklet alırım en az %40 hedefliyorum




  • Triatlon gidona hiç gerek yok. Şehir kullanımında çok gereksiz olur. Gidon boğazı da sizin bisikletiniz için gereksiz, çünkü bisikletinizin gidon boğazı zaten yeterince dik. Ayrıca dik sürüş her zaman iyi olmuyor, çok rüzgar alıyorsunuz ve bisikletin üzerindeki hakimiyet azalıyor. Direksiyonla ilgili bence kelebek gidon deneyebilirsiniz, hem uzun yol hem de şehir kullanımında çok faydalı. Çok farklı tutuş imkanları sunuyor ve kendinize göre çok farklı şekillerde ayarlama yapabiliyorsunuz.

    Gidonla ilgili kendi adıma bulunabileceğim ikinci tavsiye ayna. Çoğu kişi bu detayı atlıyor ama şehirde bisiklet kullanıyorsanız şiddetle tavsiye ediyorum. Gidonun solundaki o minicik ayna trafikte inanılmaz kolaylık sağlıyor.http://st2.myideasoft.com/shop/fr/50/myassets/products/992/ayna3.jpg?revision=1481881932 Bu aynadan kullanıyorum ve çok işe yarıyor.

    Lastik olarak Rubena/Mitas marka zırhlı modelleri tavsiye ederim. Fazla pahalı ürünlere bence gerek yok, bisikleti aldığımdan beri lastik hiç patlamadı.

    Hidrolik disk fren kullanımı kim ne derse desin konforlu. Kullanım esnasında insana güven veriyor. V/U frenleri kullandıktan sonra h. Diskin hassasiyeti kendini hissettiriyor. Bütçenize göre tavsiye ederim.

    Çamurluksuz bir bisiklet düşünemiyorum. Benim hibrit bisiklette plastik Rectus marka mtb çamurluğu var. Tam kapalı çamurlukların görünümünü sevmediğim için bu modelden aldım, tasarım çok başarılı ve beklediğimden çok iyi koruyor. Tam kapalı olan ama plastikten yapılmış Polisport Georgia modeli var, klasik görünüm seviyorsanız o model harika.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Haggard1963 -- 13 Şubat 2018; 21:36:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haggard1963

    Triatlon gidona hiç gerek yok. Şehir kullanımında çok gereksiz olur. Gidon boğazı da sizin bisikletiniz için gereksiz, çünkü bisikletinizin gidon boğazı zaten yeterince dik. Ayrıca dik sürüş her zaman iyi olmuyor, çok rüzgar alıyorsunuz ve bisikletin üzerindeki hakimiyet azalıyor. Direksiyonla ilgili bence kelebek gidon deneyebilirsiniz, hem uzun yol hem de şehir kullanımında çok faydalı. Çok farklı tutuş imkanları sunuyor ve kendinize göre çok farklı şekillerde ayarlama yapabiliyorsunuz.

    Gidonla ilgili kendi adıma bulunabileceğim ikinci tavsiye ayna. Çoğu kişi bu detayı atlıyor ama şehirde bisiklet kullanıyorsanız şiddetle tavsiye ediyorum. Gidonun solundaki o minicik ayna trafikte inanılmaz kolaylık sağlıyor.http://st2.myideasoft.com/shop/fr/50/myassets/products/992/ayna3.jpg?revision=1481881932 Bu aynadan kullanıyorum ve çok işe yarıyor.

    Lastik olarak Rubena/Mitas marka zırhlı modelleri tavsiye ederim. Fazla pahalı ürünlere bence gerek yok, bisikleti aldığımdan beri lastik hiç patlamadı.

    Hidrolik disk fren kullanımı kim ne derse desin konforlu. Kullanım esnasında insana güven veriyor. V/U frenleri kullandıktan sonra h. Diskin hassasiyeti kendini hissettiriyor. Bütçenize göre tavsiye ederim.

    Çamurluksuz bir bisiklet düşünemiyorum. Benim hibrit bisiklette plastik Rectus marka mtb çamurluğu var. Tam kapalı çamurlukların görünümünü sevmediğim için bu modelden aldım, tasarım çok başarılı ve beklediğimden çok iyi koruyor. Tam kapalı olan ama plastikten yapılmış Polisport Georgia modeli var, klasik görünüm seviyorsanız o model harika.

    hocam canı gönülden teşekkür ediyorum
    ayna hiç aklıma gelmemişti buna ihtiyacım olduğunu nasılda düşünemedim hayret
    triatlon gidonu net şekilde önermediniz onuda geçiyorum gidon boğazıda aynı şekilde
    kelebek gidon katlanır bisikletimde var o yüzden gerek yok
    çamurlukta alayım mantıklı


    gelelim lastiğe rubena mitası nerede bulabilirim acaba istanbulda netten yorumlara baktım tam bir fp ürünü görünüyor.
    1-triban500 fb ye hangisi uygundur acaba 23c desem yeterli olurmuki
    2-birde jant ile şamyer arasında tel batmasın diye aparat almam lazım sanırım
    3-aldığım yer ücretsiz takar heralde bunları
    4-rubena mitas bulamazsam rubena ... oneriniz var mı?
    5-aynayıda aynı yerde bulabilirim heralde.




  • TRajikomik kullanıcısına yanıt
    Ben ayarlanabilir gidon boğazı aldım ama direksiyonu dikleştütmek yerine daha da yatırdım. Özellikle düz yolda rüzgarı engelliyor ve daha az yoruluyorsunuz. Dik rampa çıkışlarında da ön kalkması sprununu azalttı. Fakat daha sonra anladım ki ayrıca boğaz almaya bile gerek yokmuş, gidon boğazını çıkarıp ters takınca aynı işi görüyor.

    Bir süre önce ayna kırılmıştı, trafikte resmen stres yaşadım :) Kullanınca faydasını daha iyi anlarsınız diyebilirim, resimdeki model 20 lira. Zefal vs gibi markalara 100 lira vermeye hiç getek yok.

    Rubena bir süre önce isim değiştirip Mitas adını aldı bildiğim kadarıyla. Benim bisikletteki lastik Rubena'nın Flash Long Way modeli 28 inç, 35 kalınlık. Fikir vermesi açısından Fotoğrafını ekliyorum. Sizin bisiklete bu ebat uyarsa açıkçası tavsiye ederim, lastikleri biraz kalınlaştırarak bozuk yollarda daha rahat gidebilirsiniz. Bisikleti alalı 1 sene oluyor, daha hiç patlamadığı için jantta şerit var mı bilmiyorum. Schwalbe gibi markalara fazla para vermeye hiç gerek yok, şayet Türkiye turu yapmayacaksanız. Bu gibi aksesuarları herhangi bir bisiklet mağazasında bulursunuz. 2 lastik alınca herhalde lastikleri takarlar. Hangi marka/model/ebat alırsanız alın lastik zırhlı olsun derim. Güzel sürüşler.


    triban500 fb bisikletim var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Haggard1963 -- 13 Şubat 2018; 23:53:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu lastiklerin ömürleri ne kadar kaç km acaba ben yılda ortalama 6 - 8 bin yapıyorum dur on tekerlek huckinson ekinoks 23c triban500 FB nin orijinal tekeri o miyadini doldurmuştur ta arkayi schvalbe almıştım o da 3-4 bin olmuştur ama üzerinde ufak tefek delikler var onuda degistirsem mi diyorum tekrar tekrar uğraşmamak için bu arada içine şeritte koydurmayi düşünüyorum sizin marka modelin benim lastik ebadında olanı varmıdır acaba hocam benim lastik modelini tm olarak nasıl tarif edebilirim hocam bu lastiklerin çiftinin ortalama fiyatı nedir



    İç lastik değiştirmeye gerek var mı acaba



    Ayna hoşuma gitti bunuda sirkecide falan bulurum herhalde ama tam olarak adı nedir onerdiginiz bir yer var mi



    Şu an disk fren düşünmüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TRajikomik kullanıcısına yanıt
    Dış lastiğin çifti 90 liraydı bir kaç ay önce. Dişsiz olduğu için asfaltta iyi. Valla lastiklerin ömrü konusunda bilgim yok, ama görünüşünden ömrünü tamamladığı anlaşılır. Karar size kalmış. Bence lastik çok aşınmadıysa ömrü bitene kadar kullanın, zaten Schwalbe'ymiş. Lastik ebadı değişmeyecekse bence iç lastiği değiştirmeye gerek yok. Hhangi marka alırsanuz alın dış lastik zırhlı olsun, mğmkünse 3 yerine 5 mm zırhlı; patlamayı büyük oranda hayatımızdan çıkarıyor.

    Sanırım İstanbul'daydınız, ben Bursa'da yaşıyorum. En fazla seçenek doğal olarak sizde :)

    Bu arada ben de yaza gidonu dropbar ile güncellemeyi düşünüyorum. Düz gidon bir noktadan sonra yetersiz kalıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haggard1963

    Dış lastiğin çifti 90 liraydı bir kaç ay önce. Dişsiz olduğu için asfaltta iyi. Valla lastiklerin ömrü konusunda bilgim yok, ama görünüşünden ömrünü tamamladığı anlaşılır. Karar size kalmış. Bence lastik çok aşınmadıysa ömrü bitene kadar kullanın, zaten Schwalbe'ymiş. Lastik ebadı değişmeyecekse bence iç lastiği değiştirmeye gerek yok. Hhangi marka alırsanuz alın dış lastik zırhlı olsun, mğmkünse 3 yerine 5 mm zırhlı; patlamayı büyük oranda hayatımızdan çıkarıyor.

    Sanırım İstanbul'daydınız, ben Bursa'da yaşıyorum. En fazla seçenek doğal olarak sizde :)

    Bu arada ben de yaza gidonu dropbar ile güncellemeyi düşünüyorum. Düz gidon bir noktadan sonra yetersiz kalıyor.

    aslında benim istediğimde drop gidon ama çok uğraştırıyor demişlerdi herşeyi baştan aşağı değiştiriyorlarmıştı


    bunların 7 mm zırhlısıda var bildiğim kadarıyla sizin lastik kaç mm hocam netten biraz araştırdım bisiklet frum da bir arkadaş 5000 km yaptım 3000 daha yapar yazmış


    aynanın marka modelini sormuştum hocam onuda söyleseniz tadından yenmez




  • TRajikomik kullanıcısına yanıt
    Benim lastiklerdeki zırh 5 mm. Aynanın markası Plus.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haggard1963

    Benim lastiklerdeki zırh 5 mm. Aynanın markası Plus.

    herkese teşekkürler bir kaç gün içinde bakayım bu söylenenlere
  • Arkadaşlar herşey için sağolun bugün zırhlı lastik ve aynayi hallettim hatta fren telini degistirttim ama bahsettiğiniz tekerden yoktu başka marka zırhlı taktırdım aynada plus vardı ama benim gidona olmadı başka ayna taktırdım çifti 10o TL'den lastiklere ve aynaya 25 TL ile çıktık oradan


    Rubena sirkecide ve karakoyde yoktu arkadaşlar hatta yarış bisikleti camurlugu bile bulamadım rubena nin longway zirhlisini buldum ama benim tekere olmuyor kalındı yani o da pazarlıkla çiftini 120 demisti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TRajikomik -- 16 Şubat 2018; 0:14:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.