Şimdi Ara

transporter 130 hp maksimum hız 168 km/h mi, yoksa 195 km/h mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
2.844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 10 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 8
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 3
  • Ortalama Mesaj Aralığı 131 gün 6 saat 52 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • nebel (3 mesaj) tralles (3 mesaj) heytbecom (2 mesaj) SAİM. (2 mesaj) Guest-0C8FEE75E (2 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • bugün arabam com sitesinin testler bölümünde dolaşırken 130 hp'lik transporter'ın maksimum hızının 195 km/h yazdığını görünce hayret ettim. tabii inanmadım. hemen volkswagen'in kendi sitesine baktım. orada 130 hp'lik transporter'ın maksimum hızının düz vites için 168 km/h olduğu yazılıydı. şimdi hangisine inanacağımı şaşırdım. sizce auto show test pilotlarını firmanın verdiği 168 km/h maksimum sürati 27 km fazlasına yükselttikleri için tebrik etmek mi lazım? ya da şöyle sorayım volkswagen'e mi yoksa auto show testlerine mi güvenelim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nebel -- 7 Ekim 2007; 18:08:49 >



    |
    |
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nebel

    bugün arabam com sitesinin testler bölümünde dolaşırken 130 hp'lik transporter'ın maksimum hızının 195 km/h yazdığını görünce hayret ettim. tabii inanmadım. hemen volkswagen'in kendi sitesine baktım. orada 130 hp'lik transporter'ın maksimum hızının düz vites için 168 km/h olduğu yazılıydı. şimdi hangisine inanacağımı şaşırdım. sizce auto show test pilotlarını firmanın verdiği 168 km/h maksimum sürati 27 km fazlasına yükselttikleri için tebrik etmek mi lazım? ya da şöyle sorayım volkswagen'e mi yoksa auto show testlerine mi güvenelim?


    arabayı yapan ne demiş ?


    arabam kom kadranda gördüğünü demiştir.
    birde bayır bulmuştur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 7 Ekim 2007; 18:40:22 >




  • Tabii ki Volkswagen'in...

    O büyüklükte bir aracın 130 HP ile 195 kms sürate ulaşması mümkün değil.
    Toyota, VW, Honda, Ford ve Opel'in aynı beygirgücüne sahip otomobillerinin son hızlarına bir bak. Sonra da transporter'in o otomobillerin 2 katını bulan ön yüzü ile nasıl bu otomobiller kadar hızlı gidebileceğini düşün!..

    Ama şimdi yine iddialar, Volkwagen'dan daha iyi bilenler (VW salak ya, 195 yapan aracını 168 gösteriyor. Hatta diğer üreticiler de salak, onlar da aynısını yapıyor) başlar yazmaya!..

    "Ben 200 yaptım..."
    "hayır ben 220 yaptım..."
    "Alırım anahtarınızı, ben 230 yaptım..."
    "ama ben basınca kadranda 180-190 görüyorum..."

    vs. vs. vs.

    Bence sadece basım hatası var. Autoshow 195 yaptırmadı araca ama tabloyu hazırlarken yanlışlıkla 195 kms hız bastılar (tabloyu copy-paste yöntemiyle yapıyorlarsa, muhtemelen başka aracının değerlerinin üzerine VW'inkileri yazarken eski hızdeğeri 195'i silip doğrusunu yazmayı unuttular)

    Ya da 165 yazacakken 9 ile 6 altalta olduğu için yanlışlıkla 9'a bastı ve sonra kontrol etmeyi unuttu tabloyu hazırlayan...

    Neden bunu Autoshow'a bir e-posta ile sormuyorsun?..

    quote:

    Orjinalden alıntı: nebel

    bugün arabam com sitesinin testler bölümünde dolaşırken 130 hp'lik transporter'ın maksimum hızının 195 km/h yazdığını görünce hayret ettim. tabii inanmadım. hemen volkswagen'in kendi sitesine baktım. orada 130 hp'lik transporter'ın maksimum hızının düz vites için 168 km/h olduğu yazılıydı. şimdi hangisine inanacağımı şaşırdım. sizce auto show test pilotlarını firmanın verdiği 168 km/h maksimum sürati 27 km fazlasına yükselttikleri için tebrik etmek mi lazım? ya da şöyle sorayım volkswagen'e mi yoksa auto show testlerine mi güvenelim?




  • dediğinizi yaptım. bu testi yapan kişiye mesaj gönderdim. bakalım nasıl bir cevap gelecek? merak ediyorum.
  • Testi yapan kişi muhtemelen yanlış yazmıştır yada yanlış yazılmıştır.
    * Ben şu transporter testini en son arabam.com (http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=362) sitesinde okumuştum evet 195km yazıyordu. Ayrıca 0-130km hızlanması örnek verirsek saab 1.9Tid den bile daha iyi... Bende cevabı bekliyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi heytbecom -- 7 Ekim 2007; 19:34:59 >
  • Hocam bir de VW İngiltere'ye baktım. Orda da 104 mph (167,335 kms) yazıyor

    http://www.volkswagen-vans.co.uk/index.php?action=transporter.techPerformance

    Ayrıca VW Almanya sitesinden de PDF indirdim

    Ordaki Değerler:

    84 PS 146 kms
    102 PS 159 kms
    130 PS 165-168 kms (otomatik/manual)
    174 PS 188 kms

    Yani aslında bana göre auto show 165 yazayım derken 195 yazmış yanlışlıkla...
    Orda 104 PS'lik olanı 159 kms, 130 PS'lik olanı da 168 kms yazıyor.
  • Benim araçta 140'lık starex

    Araç fabrika verisi olarak 164 km/h olarak gösteriyor fakat ben 195 gibi rakamları zorluyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: heytbecom

    Testi yapan kişi muhtemelen yanlış yazmıştır yada yanlış yazılmıştır.
    * Ben şu transporter testini en son arabam.com (http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=362) sitesinde okumuştum evet 195km yazıyordu. Ayrıca 0-130km hızlanması örnek verirsek saab 1.9Tid den bile daha iyi... Bende cevabı bekliyorum..



    bence yanlıs yazilmis passat tdi bile anca 220 230 yapiyor transporter sahipleri 220 bastim diyor mantıklımı sizce
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Haketmedim

    Benim araçta 140'lık starex

    Araç fabrika verisi olarak 164 km/h olarak gösteriyor fakat ben 195 gibi rakamları zorluyorum.

    sen 195 i zorlarken yanından 170 / 175 ile giden bmw seni geçebilir.

    ibrenin 195 i göstermesi senin 1 saatte 195 km yol yapacağın anlamına gelmiyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: individual


    quote:

    Orjinalden alıntı: Haketmedim

    Benim araçta 140'lık starex

    Araç fabrika verisi olarak 164 km/h olarak gösteriyor fakat ben 195 gibi rakamları zorluyorum.

    sen 195 i zorlarken yanından 170 / 175 ile giden bmw seni geçebilir.

    ibrenin 195 i göstermesi senin 1 saatte 195 km yol yapacağın anlamına gelmiyor.



    hocam cin malı motormu bu ibresi eksik gösterecek
  • Bütün ibreler şu ya da bu düzeyde , önemli ya da önemsiz oranda eksik değil hatalı gösterir. hata yönü de her nasılsa fazla gösterme yönündedir (!). Bu nedenle ABD , Avrupa Kanda ve Avustralya gibi ülkelerde sık sık mahkemelik olduğu için bu konu yasayla düzenlenmiştir. Yanılmıyorsam Avrupa ve ABD'de %5, Avustralya da %10 gibi bir rakam söz konusu. Bizde de %10 tolerans mahkemelerde kabul ediliyor.

    Ayrıca lastik ebadı değiştiği an istisnasız ister Mercedes olsun, ister Rolls-Royce, tüm ibreler yanlış gösterir.
    Çünkü ölçümler tahrik şaftı üzerinden yaplır. şaft dönüş sayısı ölçüldüğü için de lastik çevresi yeni lastik ebadında azalmışsa, hız yüksek çıkacaktır.

    Ayrıca lastik ebadını değiştirmek bile gerekmez. Yeni alınan lastikler zamanla aşınarak çevresi küçülür. Lastik ömrünün sonuna doğru ibre, sadece bu nedenle bile %2-4 oranında fazla hız gösterir.

    Bunun dışında ölçümleri elektronik bile olsalar, ibre analog olup, basit bir yay mekanizmasına dayanmaktadır. yay gerginliği zamanla azaldığından yine yanlış gösterme eğilimi ortaya çıkmaktadır ve bu tip ibrelerin esasında bir kaç yılda bir yeniden kalibre edilmeleri gerekir.

    İşin esası hızı radarla, 5. tekerler, hiç birisi olmuyorsa, bunlara göre daha az güvenilir olsa bile ibrelerden çok daha güvenli olduğu kesin olan GPS ile hız ölçülmelidir.

    Gerçek hız ölçümlerinde yukarıda sayılan nedenlerle arabaların ibreleri referans olamazlar. Ayrıca sıradan sürücülerin ibreye bakarak yaptıkları hız ölçümleri de referans olamaz çünkü eğim ve rüzgar faktörünü hesaba katmıyorlar.

    Bu konuda bu forumda yazmaktan 2 klvaye eskittim. maalesef hala aynı yanılgı devam ediyor...



    quote:

    Orjinalden alıntı: warrior sako


    quote:

    Orjinalden alıntı: individual


    quote:

    Orjinalden alıntı: Haketmedim

    Benim araçta 140'lık starex

    Araç fabrika verisi olarak 164 km/h olarak gösteriyor fakat ben 195 gibi rakamları zorluyorum.

    sen 195 i zorlarken yanından 170 / 175 ile giden bmw seni geçebilir.

    ibrenin 195 i göstermesi senin 1 saatte 195 km yol yapacağın anlamına gelmiyor.



    hocam cin malı motormu bu ibresi eksik gösterecek




  • tralles, çoğu kişi biliyor zaten kadranın fazla gösterdiği. GPS ile ölçüm yapınca 120 güzken hız kadranda 140 olunca herkes 140ı doğru tercih olarak sunuyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi heytbecom -- 8 Ekim 2007; 11:08:32 >
  • ben transporterla düz yolda 170 yaptım daha fazla asla hızlanmıyor ama yokuş asağı olunca 195 i gördüm 130 luk var bizde ama rüzgarda acayip savuruyor. bire acayip yakıyor bu motor.
  • arkadaşlar bu maksimum hız meselesi ile ilgili attığım e-postaya cevap geldi. dergide yayınlanan testteki maksimum hızın 195 km/h olarak yanlış yazıldığı, doğrusunun volkswagen'in verdiği 168 km/h olduğu bildirildi. İlgilerinden dolayı kendilerine teşekkür ederim.
  • ya hocam biz de biliyoruz herhalde 1 saatte 195 km yapmıyacağımızı
    bende 2004 model 130 luk minibüs var ben 200 bastım yani yukarıdaki yazılanlara çok gülüyorum 168 falan olmuyo yani
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.