Şimdi Ara

Trafikte Bisikletliye Saygı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.349
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BYSÇ üyesi bir arkadaşımızın başlattığı ve ısrarlı takibi sonucu Beşiktaş Belediyesi bisiklet kullanıcılarını güvenliği konusunda çalışmalar yapacak. Bu kampanyanın sadece Beşiktaş sınırlarında değil başta bisikletlilerin yoğun olduğu ilçeler olmak üzere İstanbul geneline yayılması için çalışmalar yapılacaktır.

    Haberin detayları aşağıdadır.

    http://www.istanbulajansi.com/haber/7211/Trafikte-bisikletliye-saygi.html

    Beşiktaş Belediyesi, bisikletlilerin de diğer araç sürücüleriyle yolları ortak kullanan bireyler olması gerektiğini anlatmak için ‘Bisiklet Dostu’ projesini başlattı.
    Büyükşehirlerde bisiklet kullanımı her geçen gün artıyor. Gelgelelim, çevre kirliliği yaratmayan, ucuz ve sağlıklı bir ulaşım aracı olan bisikleti İstanbul trafiğinde kullanmak oldukça güç. Bisiklet sürücüleri çoğu zaman motorlu taşıt sürücüleri tarafından yok sayılıyor. Arabadan inerken dikkatsizce açılan kapılar nedeniyle bisikletçiler yaralanıyor.


    Beşiktaş Belediyesi, bu bağlamda olası kazaların önüne geçmek, bisikletlilerin de diğer araç sürücüleriyle yolları ortak kullanan bireyler olması gerektiğini anlatmak için bir kampanya başlattı.

    Belediye, bisiklet kullanımının arttırılması ve bisiklet kültürünün yaygınlaşmasını amaçlayan ‘Bisiklet Dostu’ projesi çerçevesinde, ilçenin her yanını dikkat çekici afişlerle süsleyecek, motorlu taşıtlar için uyarı tabelaları asacak. Özellikle taksilerin yolcu kapılarının iç tarafına yapıştırılacak etiketlerle, kapıların açılırken bisikletlilere, motorsikletlilere ve yayalara dikkat edilmesi sağlanacak. Bu kampanyanın ikinci ayağında, Beşiktaş’ın uygun sokak ve caddelerine bisiklet park yerleri ve bisiklet yolları yapılacak.

    ‘Sağ şerit bisikletlilerin hakkı! Bisikletliye saygı!’ sloganıyla yola çıkılan proje kapsamında vatandaşların da desteğiyle Beşiktaş’ı daha yeşil, daha sağlıklı ve bisikletsever bir kent yapılması hedefleniyor.

    Beşiktaş Belediyesi’nden yapılan açıklamada, ‘Bisiklet Dostu’ kampanyasının dikkat çekmesi için Twitter üzerinden twitter.com/bisikletdostu profili ile paylaşımlarda bulunulacağı öğrenildi.


     Trafikte Bisikletliye Saygı.


     Trafikte Bisikletliye Saygı.







  • Bisiklet dostu projesini biliyorum, Beşiktaş esnafı ağırlıklı olmak üzere yavaş yavaş ilgi çekmeye başlayan bir yapılanma bu ama şu "1.5m" logosuna bir çift laf etmezsem içimde kalır.

    Hangi 1.5m arkadaş? Ara sokaklarda, mahalle aralarında unutun bunu bir kere. Çok şeritli ana arterlerde ise 1.5m demek hemen hemen bir şeridin tamamı demek. Amerikadaki gibi geniş yol/cadde ve şerit anlayışımız yok ki 1.5m muhabbeti yapalım. Sen adamdan "beni riske atma" diyerek o şeridi isteyeceksin, bizim şoförler de buna izin verecek öyle mi? Yok öyle bi memleket.

    Ben bisiklet sürerken, şoförlerden 1.5m değil sadece saygı istiyorum. Bisikletliye saygı duyacak olan şoför, yanı başındaki bisikletliyi tehlikeye atmaz zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senry -- 22 Ekim 2013; 16:42:59 >
  • Müdür şöyle düşün.

    Yüksek fiyat çekip istenilen fiyatta anlaşmak Biz 1,5 metre olarak diretelim. Yeter ki saygı görecek seviyede anlaşalım
  • Mythology kullanıcısına yanıt
    O zaman 1.5m hatalı strateji babuş. Komple 1 şerit istemekle başlayalım ki 1 metreye fit olalım.
  • malesef bu devirde bisikletliyi hiç takmıyorlar
  • Bugün tenha olur diye erken saatlerde başıma gelen olay. Sağ şeritten emniyet şeridinden yaklaşık 10-15 cm solda giderken arkadan gelen aracın bana korna çalıp hızla yanımdan geçmesine şahit oldum. Araç beni geçtikten sonra sola kırıp yolu ortaladı. Yol ise bomboş sayılacak cinsteydi.. o geçerken ben sövdüm.. yok arkadaş insanlar çok garip..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o kadar yok yokki 1.5 metre olsa
  • Arabalar arasında 1.5 metre yok. Öndeki araç ani fren yapınca ve arkadaki vurunca arkadaki araç suçlu oluyor. Polis aynen şöyle diyor."Önünüzdeki araçla 1 araç mesafe bırakmalısınız" diyor. İstanbul trafiğinde ne 1 araç mesafesi? Sağ şeriti meşgul eden taksici,dolmuşcu ve minibüscüler nolcak. Kornodan başımız şişiyor. 5 saniye geç al müşterini nolcak? Ama yoook.
  • koskoca pendik kadıköy bisiklet yolunu yaptılar ama o yola gidene kadar 20 tane araba önümüze kırar ana caddede kaldırımda giderken sokaktan üzerimize ana caddeye bir anda fırlarlar

    kapılarını yolun ortasına doğru tam biz geçerken açarlar daha saymakla bitmez bisikletliye saygı olması lazım

    sahil yoluna 2 km mesafedeyim gidene kadar kaldırımı kullanıyorum orda da bazı insanlar motosikletlilere scoterlara sesini çıkaramazken ve onlara yol verip kaçarken ısrarla bisikletli görünce 5 kişi yanyanan yürüyorlar koca cadde kaldırımında yola çıksan arabalar üzerine sürüyor yol versen önüne kırıyor sokağa dalıyor sokaktan caddeye seni görmezden gelip dalıyor vs....
  • Ben burada elimi yana doğru tam açsam değecek mesafede gidiyorum 1.5m fazla sallama olmuş :)
  • 1.5m ? Birde orta aks dan ölçü vermişler. 6 metre yol genişliği sağ tarafa park yapıyolar düş 2.75'i kalır sana 3.75m. 1.5 metre verirsek bisikletliye birde ulusal omuz genişliği olarak 70 cm alarsakki bu ölçünün de yarısı 35 cm yani bisikletli 1.85m yol kaplıcak. Geriye kalıcak 90cm. 90cm'lik araç bul bana opel astramı sana veriyim. Önce bisikletlilerin motorsiklet kurallarını öğrenmesi gerekiyor. Sağa viraj olan yerde adam sinyal verdiyse bisikletli durmak zorunda. Motorsikletlede bu geçerlidir. Arkadan gelen bisikletliyi görüp onun geçmesini beklemesi için adamın yolu iptal etmesi gerekir. Kadiköyden kartala sahil yolu var. Çoğu bisikletli araç yolunu kullanıyor. Araçlar bisiklet ve motorsikletten üsttündür yolda. Önce kuralların gereği gerekiyor.


    Not: Yazımda ufak araçların üstüne kıran şöförleri daha doğurusu hanzoları hesaba katmadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI

    1.5m ? Birde orta aks dan ölçü vermişler. 6 metre yol genişliği sağ tarafa park yapıyolar düş 2.75'i kalır sana 3.75m. 1.5 metre verirsek bisikletliye birde ulusal omuz genişliği olarak 70 cm alarsakki bu ölçünün de yarısı 35 cm yani bisikletli 1.85m yol kaplıcak. Geriye kalıcak 90cm. 90cm'lik araç bul bana opel astramı sana veriyim. Önce bisikletlilerin motorsiklet kurallarını öğrenmesi gerekiyor. Sağa viraj olan yerde adam sinyal verdiyse bisikletli durmak zorunda. Motorsikletlede bu geçerlidir. Arkadan gelen bisikletliyi görüp onun geçmesini beklemesi için adamın yolu iptal etmesi gerekir. Kadiköyden kartala sahil yolu var. Çoğu bisikletli araç yolunu kullanıyor. Araçlar bisiklet ve motorsikletten üsttündür yolda. Önce kuralların gereği gerekiyor.


    Not: Yazımda ufak araçların üstüne kıran şöförleri daha doğurusu hanzoları hesaba katmadım.

    Yazınızda haklı olduğunuz noktalar bulunmakla birlikte, sizi trafik yönetmeliğini anlayarak okumaya davet ediyorum.

    Mantığa bak; Araçlar bisiklet vs motosikletlerden üstünmüş de bunlar 4 tekerli paşalar ne istiyorsa onu yapacakmış da vay babam vay...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senry -- 28 Ekim 2013; 6:48:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI

    1.5m ? Birde orta aks dan ölçü vermişler. 6 metre yol genişliği sağ tarafa park yapıyolar düş 2.75'i kalır sana 3.75m. 1.5 metre verirsek bisikletliye birde ulusal omuz genişliği olarak 70 cm alarsakki bu ölçünün de yarısı 35 cm yani bisikletli 1.85m yol kaplıcak. Geriye kalıcak 90cm. 90cm'lik araç bul bana opel astramı sana veriyim. Önce bisikletlilerin motorsiklet kurallarını öğrenmesi gerekiyor. Sağa viraj olan yerde adam sinyal verdiyse bisikletli durmak zorunda. Motorsikletlede bu geçerlidir. Arkadan gelen bisikletliyi görüp onun geçmesini beklemesi için adamın yolu iptal etmesi gerekir. Kadiköyden kartala sahil yolu var. Çoğu bisikletli araç yolunu kullanıyor. Araçlar bisiklet ve motorsikletten üsttündür yolda. Önce kuralların gereği gerekiyor.


    Not: Yazımda ufak araçların üstüne kıran şöförleri daha doğurusu hanzoları hesaba katmadım.

    Yolu sağ tarafını park yeri olarak kullanan öküzlerin kapladığı alan bisikletlinin suçu değildir. Özellikle de Bağdat Caddesinde sağa park eden araçları kaldırıp trafik lambalarında ve hatta 2 şeridi kaplayan taksicilerin, dolmuşların bekleme yapmaları yasaklanırsa bir araç sürücüsü olarak rahat rahat geçersin. Geçemeyişinin bahanesi bisiklet olmasın.

    Ki yolların her iki tarafında en az 50 cm'lik (Bazı noktalarda 1 metre) emniyet şeridi var. Ki trafik kanununda bisikletli yolun en sağını kullanabileceği açıkça belirtilmiştir. 1,50 metre mesafe hesaplaması yaparken o alanı da göz önünde bulundurun.

    Karayolu trafiğinde öndeki araç sinyal verdiğinde arkadaki taşıt cinsi ne olursa olsun (bisiklet, motorsiklet, kamyın vb) durmak zorundadır. Ama sinyal vermeden sağa sola dönen araç sürücüsü hayvanları ne yapalım?

    Kadıköy-Kartal arası bisiklet yolunu işgal eden, rampaların önünü park alanı olarak kullanan şöförleri neden eleştiremiyorsun? Ha bu arada o sahilde araçlar ilerlerken sağdaki park alanlarına girmek için sinyal verdiğinde geçiş üstünlüğü bisiklet yolundan giden bisikletliye aittir.

    Bisiklet yolunun olmadığı yerlerde bisikletliler araç yolunu kullanabilmektedir. Ve motorlu araçlarla aynı kurallara tabidir. Kimsenin üstünlüğü yoktur.

    quote:

    13/10/1983 tarihli, 2918 sayılı karayolları trafik kanununda bisikletle ilgili maddeler şunlardır:

    Tanımlar:

    Bisiklet yolu : Karayolunun, sadece bisikletlilerin kullanmalarına ayrılan kısmıdır.
    Bisiklet : En çok üç tekerleği olan ve üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden ve yolcu taşımalarında kullanılmayan motorsuz taşıtlardır.

    Madde 37 : Sürücü belgesi almaları zorunlu olmamakla beraber;

    Bisiklet kullananların 11, motorsuz taşıtları kullananlar ile hayvan sürücülerinin 13 yaşını bitirmiş olmaları, bedensel ve ruhsal bakımdan sağlıklı bulunmaları zorunludur.

    Madde 53
    d) Sağa ve sola dönüşlerde, sürücüler kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara, varsa bisiklet yolundaki bisikletlilere ve sola dönüşlerde sağdan ve karşıdan gelen trafiğe ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar.

    Madde 66 : Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosiklet sürücülerine aşağıdaki kurallar uygulanır.

    a) Ayrı bisiklet yolu varsa, bisiklet ve motorlu bisikletlerin taşıt yolunda, Bisiklet, motorlu bisiklet ve motosikletlerin yayaların kullanmasına ayrılmış yerlerde,
    Bunlardan ikiden fazlasının taşıt yolunun bir şeridinde yanyana, Sürülmesi yasaktır.
    b) Bisiklet sürenlerin en az bir elleri, motorlu bisiklet sürenlerin manevra için işaret verme hali dışında iki elleri ve motosiklet sürenlerin devamlı iki eller ile taşıtlarını sürmeleri ve yönetmelikte belirtilen güvenlik şartlarına uymaları zorunludur.
    c) Bisiklet, motorlu bisiklet ve sepetsiz motosiklet sürücülerinin, sürücü arkasında yeterli bir oturma yeri olmadıkça başka kişileri bindirmeleri ve yönetmelikte belirtilen sınırdan fazla yük taşımaları yasaktır.
    Sürücü arkasında ayrı oturma yeri olan bisiklet, motorlu bisiklet ve sepetsiz motosikletlerle bir kişiden fazlası taşınamaz.

    Madde 103 : Motorsuz taşıtlar ile motorlu bisiklet sürücülerinin hukuki sorumluluğu genel hükümlere tabidir.


    Önce bisikletliler kuralları öğrensin diyip ardından trafikte araçlar bisikletlerden ve motorsikletlerden üstündür diyen şöförleri, daha doğrusu kara cahilleri hesaba KATTIM...




  • Tamamen zıt düşünce sahibiyiz. Bence trafikte kurallara uymayan şöförden önce yaya var. Önce yaya trafik kuralları uymalı. Sonra bisiklet ve motorsiklet daha sonra araç geliyor. Otomobil,paten,motorsiklet kullanan biriyim. Ayrıca kız kardeşimlede her hafta sonu neredeyse bisiklet turuna cıkarız. Yazımın sonunda dediğim gibi bazı şeyleri hesaba katmanadankonusuyorum. Yoksa bağdat caddesınde orta şeritte giden bisikletlileri hesaba katmadım. Yada kennedy caddesinde 2 şeritli tek gidiş yolda 3 kişi yan yana bisiklet sürenlerden bahsetmedim. Yada youtube de bir video var otobüs bisikletlileri sıkıştırıyor diye. İÇindeki insanların %70i hayvan orası ayrı bir durum fakat otobüs duragına yanaşmak zorunda olan otobüs şöförü 80 kişilik bisiklinin geçmesini beklemesi nasıl bir durum ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI

    Tamamen zıt düşünce sahibiyiz. Bence trafikte kurallara uymayan şöförden önce yaya var. Önce yaya trafik kuralları uymalı. Sonra bisiklet ve motorsiklet daha sonra araç geliyor. Otomobil,paten,motorsiklet kullanan biriyim. Ayrıca kız kardeşimlede her hafta sonu neredeyse bisiklet turuna cıkarız. Yazımın sonunda dediğim gibi bazı şeyleri hesaba katmanadankonusuyorum. Yoksa bağdat caddesınde orta şeritte giden bisikletlileri hesaba katmadım. Yada kennedy caddesinde 2 şeritli tek gidiş yolda 3 kişi yan yana bisiklet sürenlerden bahsetmedim. Yada youtube de bir video var otobüs bisikletlileri sıkıştırıyor diye. İÇindeki insanların %70i hayvan orası ayrı bir durum fakat otobüs duragına yanaşmak zorunda olan otobüs şöförü 80 kişilik bisiklinin geçmesini beklemesi nasıl bir durum ?

    Kurallara uymada öncelik sırası yoktur.
    Yaya, bisikletli, motorlu, kamyon, at arabası vsvs. Hepsi kuralları bilecek, kuralına uygun gidecek.
    Bugüne kadar kuralları hiçe sayan ve kendilerine araç sürücüsü denilen onlarca sığırın resmini, videosunu çektim.

    Nasıl ki kurallardan habersiz yayalar, bisikletler olduğu gibi aynı şekilde araç sürücüleri de mevcuttur ve hepsi de öküzdür. Bakın ayırt etmiyorum. Hepsine öküz diyorum.

    Aynı otobüs sağda araç trafiği varken nasıl ki sağa giremiyorsa bisiklet trafiği varken de giremez. Ancak ve ancak sağdan giden araç (sınıfı ne olursa olsun) yol verirse, müsade ederse yanaşır.

    Siz sağ arkanızda kamyon varken ve yol vermemişken sağa yanaşır mısınız? Yanaşmaya çalıştığınızda kaza yaparsanız suçlusu kim? 8/8 oranında cezayı yersiniz. Gidin istediğiniz trafik polisine danışın.

    Trafik kanununu, mevzuatını açıp okuyun, özel durumlar haricinde trafikte hiç kimse diğerinden üstün olmadığı gibi kurallara uyup-uymama konusunda da önem sıralaması yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mythology

    quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI

    Tamamen zıt düşünce sahibiyiz. Bence trafikte kurallara uymayan şöförden önce yaya var. Önce yaya trafik kuralları uymalı. Sonra bisiklet ve motorsiklet daha sonra araç geliyor. Otomobil,paten,motorsiklet kullanan biriyim. Ayrıca kız kardeşimlede her hafta sonu neredeyse bisiklet turuna cıkarız. Yazımın sonunda dediğim gibi bazı şeyleri hesaba katmanadankonusuyorum. Yoksa bağdat caddesınde orta şeritte giden bisikletlileri hesaba katmadım. Yada kennedy caddesinde 2 şeritli tek gidiş yolda 3 kişi yan yana bisiklet sürenlerden bahsetmedim. Yada youtube de bir video var otobüs bisikletlileri sıkıştırıyor diye. İÇindeki insanların %70i hayvan orası ayrı bir durum fakat otobüs duragına yanaşmak zorunda olan otobüs şöförü 80 kişilik bisiklinin geçmesini beklemesi nasıl bir durum ?

    Kurallara uymada öncelik sırası yoktur.
    Yaya, bisikletli, motorlu, kamyon, at arabası vsvs. Hepsi kuralları bilecek, kuralına uygun gidecek.
    Bugüne kadar kuralları hiçe sayan ve kendilerine araç sürücüsü denilen onlarca sığırın resmini, videosunu çektim.

    Nasıl ki kurallardan habersiz yayalar, bisikletler olduğu gibi aynı şekilde araç sürücüleri de mevcuttur ve hepsi de öküzdür. Bakın ayırt etmiyorum. Hepsine öküz diyorum.

    Aynı otobüs sağda araç trafiği varken nasıl ki sağa giremiyorsa bisiklet trafiği varken de giremez. Ancak ve ancak sağdan giden araç (sınıfı ne olursa olsun) yol verirse, müsade ederse yanaşır.

    Siz sağ arkanızda kamyon varken ve yol vermemişken sağa yanaşır mısınız? Yanaşmaya çalıştığınızda kaza yaparsanız suçlusu kim? 8/8 oranında cezayı yersiniz. Gidin istediğiniz trafik polisine danışın.

    Trafik kanununu, mevzuatını açıp okuyun, özel durumlar haricinde trafikte hiç kimse diğerinden üstün olmadığı gibi kurallara uyup-uymama konusunda da önem sıralaması yoktur.

    hocam bağdat caddesinde sol şeritte ki bisiklet yolunumu kullanmalı kaldırımımı sağ şeridimi her iki tarafında yol apark eden araçlar var biliyorsununuz yanından geçilmiyor arkadan arabalar sıfıra sıfır geçiyor

    sonra bostancıdan pendiğe giden sahil yolunda mangal vs yapanlar kaldırıma bisiklet yoluna araba çıkarıp mangal yapanlar yuzunden yola çıkıyorum ama ordada bu mangalcıların sağ şeritte park ettiği araçlar yuzunden bisiklet suremıyorum

    siz nasıl gidiyorsunuz o yollardan




  • rockymarlboro kullanıcısına yanıt
    Soru bana gelmemiş ama ben kendi uygulamamı anlatayım;

    Kadıköy tarafına giderken;
    - Bağdat Caddesi'ni kullanmam gerekiyorsa muhakkak gidiş yönüne göre sol taraftaki kaldırımı kullanıyorum. Yola inmeyi tercih etmiyorum çünkü taksisi, dolmuşu, otobüsü derken sürekli sağa yanaştıkları için resmen tehdit unsuru oluşturuyorlar. Sağdaki kaldırımı da kullanmıyorum çünkü o tarafta bulunan otobüs-dolmuş duraklarında biriken kalabalık yine içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Ayrıca Bağdat Caddesi'ndeki sağa dönen sokakların/yolların sayısı, sola dönenlere kıyasla daha fazla olduğu için sol kaldırım bana daha cazip geliyor.
    - Bağdat Caddesi'ni kullanmayacaksam sahile vurup Caddebostan-Fenerbahçe Orduevi-Kalamış rotasını takip ediyorum. Zaten bu eksen üzerindeki çalışmalar geçenlerde tamamlanarak Dalyan parkı'nın çıkışından itibaren Kadıköy Yoğurtçu Parkı'na dek uzanan bir bisiklet yoluna dönüştürüldü.

    Göztepe-Kadıköy arasındaki sol şeritte her ne kadar bisiklet yolu görünümlü bir alan olsa da orası şu an bisiklet yolu vasfı taşımadığı için oraya güvenerek sol şeritten gitmek, tekli sürüşlerde biraz risk taşıyor. Kalabalık bir sayıda olmadıkça orayı kullanmaktan kaçınıyorum açıkçası.

    Pendik tarafına giderken;
    - Yalnızsam sahil kenarındaki bisiklet yolunu kullanmaya çalışıyorum (maltepe civarındaki dolgu alanı haricinde). Böylelikle habire kaldırımdan inmeye, mangalcı arabalarıyla uğraşmaya falan gerek kalmıyor. Ancak orayı kullanmakta olan yaya yoğunluğuna göre kaldırımdaki bisiklet yolunu kullandığım da olmuyor değil tabi.
    - Tek başıma değil de grup halinde sürüyorsam, sürü psikolojisine kendimi bırakıp diğerlerinin gittiği yere ayak uydurmaya çalışıyorum ama ne olursa olsun ekstrem durumlar haricinde yola inmekten uzak duruyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senry -- 28 Ekim 2013; 14:31:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rockymarlboro

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mythology

    quote:

    Orijinalden alıntı: IOserI

    Tamamen zıt düşünce sahibiyiz. Bence trafikte kurallara uymayan şöförden önce yaya var. Önce yaya trafik kuralları uymalı. Sonra bisiklet ve motorsiklet daha sonra araç geliyor. Otomobil,paten,motorsiklet kullanan biriyim. Ayrıca kız kardeşimlede her hafta sonu neredeyse bisiklet turuna cıkarız. Yazımın sonunda dediğim gibi bazı şeyleri hesaba katmanadankonusuyorum. Yoksa bağdat caddesınde orta şeritte giden bisikletlileri hesaba katmadım. Yada kennedy caddesinde 2 şeritli tek gidiş yolda 3 kişi yan yana bisiklet sürenlerden bahsetmedim. Yada youtube de bir video var otobüs bisikletlileri sıkıştırıyor diye. İÇindeki insanların %70i hayvan orası ayrı bir durum fakat otobüs duragına yanaşmak zorunda olan otobüs şöförü 80 kişilik bisiklinin geçmesini beklemesi nasıl bir durum ?

    Kurallara uymada öncelik sırası yoktur.
    Yaya, bisikletli, motorlu, kamyon, at arabası vsvs. Hepsi kuralları bilecek, kuralına uygun gidecek.
    Bugüne kadar kuralları hiçe sayan ve kendilerine araç sürücüsü denilen onlarca sığırın resmini, videosunu çektim.

    Nasıl ki kurallardan habersiz yayalar, bisikletler olduğu gibi aynı şekilde araç sürücüleri de mevcuttur ve hepsi de öküzdür. Bakın ayırt etmiyorum. Hepsine öküz diyorum.

    Aynı otobüs sağda araç trafiği varken nasıl ki sağa giremiyorsa bisiklet trafiği varken de giremez. Ancak ve ancak sağdan giden araç (sınıfı ne olursa olsun) yol verirse, müsade ederse yanaşır.

    Siz sağ arkanızda kamyon varken ve yol vermemişken sağa yanaşır mısınız? Yanaşmaya çalıştığınızda kaza yaparsanız suçlusu kim? 8/8 oranında cezayı yersiniz. Gidin istediğiniz trafik polisine danışın.

    Trafik kanununu, mevzuatını açıp okuyun, özel durumlar haricinde trafikte hiç kimse diğerinden üstün olmadığı gibi kurallara uyup-uymama konusunda da önem sıralaması yoktur.

    hocam bağdat caddesinde sol şeritte ki bisiklet yolunumu kullanmalı kaldırımımı sağ şeridimi her iki tarafında yol apark eden araçlar var biliyorsununuz yanından geçilmiyor arkadan arabalar sıfıra sıfır geçiyor

    sonra bostancıdan pendiğe giden sahil yolunda mangal vs yapanlar kaldırıma bisiklet yoluna araba çıkarıp mangal yapanlar yuzunden yola çıkıyorum ama ordada bu mangalcıların sağ şeritte park ettiği araçlar yuzunden bisiklet suremıyorum

    siz nasıl gidiyorsunuz o yollardan

    Bağdat caddesinde kaldırım 6 metre genişliğinde göztepe parkından emniyete kadar gayet kullanım alanı olan bir yer. Şimdi bağdat caddesinin solunda yapılan bisiklet yolu göztepe parkından sonra zaten tamamen saçmalıktan ibaret. Park alanı olan yere bisiklet yolu yaparsan araç çarpar. Eğer bisikletle 20-25 km hıza ulaşabiliyosan göztepe parkı eğimine kadar sol şeritte git. Hiç bir sorun olmuyor. Araçlar sıfır geçiyor derken bak kardeşim araç kullanırken yanından otobüs geçince panikliyor. Bu kişiyle alakalı durumdur adam sana aynası ile carpmıyorsa sorun yoktur. Bende 0a 0 araç kullanan biriyim. İğne deliği olsa geçerim. Ama yanındaki bu durumda panik yapıyorsa bu farklı bir durum önce bunu ayırmak lazım. Araç yolundamı gidiyor yoksa seni tehlikeyemi atıyor bu cok ince bir çizgi. Ayırt etmek imkansız bir durum. Şekerbankın orada ofisimiz var. Parktan sonra giden yolda solda araç park yeri var. Ve orada bisiklet yolu mevcut. Sence araç çıkarken veya park ederken trafik ne kadar duruyor ? Ben sana söleyeyim 50 sn. Tam tamına oraya bir araçın park etmesi ve arkadakinin durup beklemesi trafigin seyrini 15 araçta 50 sn fark ettiriyor. Ki birde soldaki garaj girişlerini düşünecek olursak durum vahim. O yuzden hızlı gıdiyosan sol şerifi kullan yoksa kaldırımdan git. Ki açıkçası ben apartmana girerken solumdan geçmeye kalken motorsikletli ile arama bakıyorum eğer aramızda 20 metre filan varsa sinyal verip yolu yavaş yavaş kapatıyorum. Durması gerektiğini bilsin.

    Pendiğe giden yolda 2 adet bisiklet yolu mevcut. Biri sahil içi. Burada 30-40 km hızla giden kişilerin durdurup dövün. Orada max yapılacak hız frene bastıgında 8sn de durucak düzeyde olmalı. Sahil dışı yolda ise evet araç park edenler mevcut. Yazımın başından beridir hep dediğim şey şu " bazı şeyleri katmıyorum" Burada kötü araç sürücüleride bisiklet sürücüleride motorsiklet ve benzeri her türlü taşıtı bilinçsiz kullananları saymıyorum. Ama şunuda vicdana koymak lazım. Sahıl dışı yolda ben araç bisiklet yolunu kapayınca solundan sağından geçiyorum. Ayrıca ceplere girmek için dönen araç bisikletliye yol vermek zorunda. Traffik kurallarında daima en direk giren ön konumdadır. Fakat viraj girişlerinde hızımızı azaltmak gerekir. Bir şu konu var patenle hız azaltma pek kolay bir şey değil. Ve kardeşim bir defasında oradaki araçların birine direk girdi. Rampayı kapatmıştı adam kardesımde duramadı. Polis cağırdım aracı cektirttim. Polisde zabıt tutmadı.


    Tekrar diyorum bazı şeyleri hesaba katamayız. mimarlık öğrencisiyim kentsel düzeyde çalırken kent içindeki bir çok sorunu göz ardı ederz. Sebebi ise onların kullanıcı hatasından kaynaklı olması ve çözümü bizimle değil tamamen kuralları koyanları ilgilenmesi gereken şeylerdir. Yazılarımda tamamen bilinçli kişilerin yarattıgı sorunlar daha dogrusu cıkmazların yarattıgı sorunsallardan bahsedıyorum. Yolda motorsiklet görüp üstüne kıran araç sürecüleri var. Bu hayvanları niye senle benle aynı düzeyde tutuyum kı ?


    Ek olarak: Kız kardeşim yanımda iken hiç yola cıkmıyoruz. Cünkü kendisi 15 km hızdan fazlasında panik yapıyor korkuyor. Ben ise tek giderken paten olsun bisiklet olsun daha hiç kaldırımda gitmedim sanırım bağdat caddesınde hep yolu kullanıyorum. Bugune kadar tek yaşadıgım sorun ve çözüm bulamdıgım sağ taraftaki park yapan araç kapılarıdır. Taksi dolmuş yolu alacagı sırada hızımı azaltıyorum yada onu solluyorum 2 araç arası ayna mesafesi 50 cm i buldugu için tek ayak geçiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IOserI -- 28 Ekim 2013; 14:38:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rockymarlboro
    hocam bağdat caddesinde sol şeritte ki bisiklet yolunumu kullanmalı kaldırımımı sağ şeridimi her iki tarafında yol apark eden araçlar var biliyorsununuz yanından geçilmiyor arkadan arabalar sıfıra sıfır geçiyor

    sonra bostancıdan pendiğe giden sahil yolunda mangal vs yapanlar kaldırıma bisiklet yoluna araba çıkarıp mangal yapanlar yuzunden yola çıkıyorum ama ordada bu mangalcıların sağ şeritte park ettiği araçlar yuzunden bisiklet suremıyorum

    siz nasıl gidiyorsunuz o yollardan

    Her sabah o güzergahı kullanan biriyim.

    Göztepe Parkına kadar yolun sağından gidiyorum. Göztepe parkından sonrası trafik yoğunluğuna göre değişiyor. Eğer ki trafik çok ise sol taraftaki bisiklet yolunu kullanıyorum. Zira araçlar hız yapamadığı için çok fazla tehdit unsuru oluşturmuyor. Hatta bu sabah bisiklet yolundan ilerlerken arkamdan gelen bir araç sanki onun yolunu gasp etmişim gibi korna çalarak yol istedi. Yolun bu kısmının bisiklet yolu olduğunu işaret edip araç yolunu gösterdim.

    Trafik az ise hep yolun sağını kullanmak zorunda kalıyorum. Zira bisikletliler için ayrılan yolda 70-80 km hıza çıkan gerizekalılar var.

    Bostancı-pendik arası evlere şenlik zaten. Yine de bisiklet yolunu kullanmak için çaba gösteriyorum. Tabi ki kendini bilmeyen, etrafına saygısı olmayanlar yüzünden geri geldiğinde tam bir işkenceye dönüşüyor. Hatalı park edenleri fotoğraflayıp şikayet ediyorum. Yayaları da sesli olarak uyarıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mythology -- 28 Ekim 2013; 14:38:43 >




  • Hocam bugun fenerbahçe ordu evinin ordan sahil yolunda ki bisiklet yolundan başladık ben caddebostan migrostan sonra bisiklet yolundan çıkıp yolun sağ şeridinden bostancıya geldiğimde diğer arkadaş benden daha hafif ve hızlı yarış bisikleti olmasına rağmen ve sabit hızda gitmesine karşın suadiye s virajına ulaşamadan ben onu bostancı idonun orda aradım

    aynı yoldan sahil bisiklet yolundan beraber gitseydik tam tersi olucak ve ben geride kalıcaktım

    demek istediğim arkadan gelen arabalar olunca hız kesmeden önümde dolmuş duruyorsa onu beklemeyip diğer arkadaşların yaptığı gibi 45 55 km hızlara çıkıp sollyarak 45 km sabit hızda yolun sağ şeridinde yorulmadan gidebiliyorum

    bu dediklerim haftasonu aynı sahil yolunda caddebostan - bostancı- maltepe- kartal sağ şeridinde trafik çekicilerinin hafta içi olduğu gibi park eden araçları çekmemesi yüzünden sadece hafta içi oluyor

    sağ şeritte araçlar park halinde olunca bir de o park eden araçların giriş çıkış park etme manevraları da eklenince yol nerdeyse 1.5 şeride düşüyor tabi ki 70 80 km aşağısına düşmeyen araçlar olduğundan en sağ şeritte haftasonu gitsem bile motosikletlilerin kaldırımı işaret etmesi ile karşılaşiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rockymarlboro -- 28 Ekim 2013; 19:29:43 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.