Şimdi Ara

TOYOTA YAĞ EKSİLTME SORUNU (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
2
Favori
44.652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferaltug

    Merhaba.2010 model auris 1.4 d4d sahibiyim.Aracım şu an 22500 km'de. Ben de yağ eksiltme sorunu yaşadım. İlk olarak araç 7000 km'de (1.5 lt kadar sanırım)yağ eksik uyarısı verdi. İzlemeye alalım dediler. 10000 km bakımında eksiltme olmadığını belirttiler.Araç 15000 km'de iken uzun yola çıkmadan önce yağ eksik uyarısı vermeden ben bir kontrol edeyim dedim,seviye düşüktü.Servise götürdüm 1lt'ye yakın yağ eklediler. O sıra memleketim Erzurumdaydım ve yola çıkacağımdan aracı servise aldırmadım, sadece kayıt altına almalarını istedim. Sonrasında bir daha servise götürdüm 17500'de sorun yok dediler.Ancak 20500 km de eksiltme uyarısı verdi ve 20000 km bakımıyla birlikte garanti kapsamında turbomu yenilediler. Şu anda bir sorun yok araçta. En son seviye iyi gibiydi.
    Yukarda turbo değişimine rağmen sorunu düzelmeyen arkadaşı görünce canım sıkıldı biraz. İnsan 0 km araç alıp bu sorunları yaşamayı beklemiyor doğrusu. Özellikle toyota sorunsuzluğu nedeniyle tercih ettiğim bir marka.Aracı alırken özellikle araştırdım bu tarz problemi olan insanlar var mı diye,ancak d4d'lerle ilgili böyle bir sorun duymamıştım.
    Neyse sorunum devam ederse yazarım.İyi günler..

    Arkadaşlar 25000 km'deyim ve yağ eksik uyarısı aldım.Yani eski periyodundaki gibi yağ eksiltme yaptı.
    Henüz servise götürmedim.Bakalım bir iki güne götüreceğim.Sonuçları yazarım.

    Ancak benim bir sorum olacak.Bir ürün aldığınızda garanti süresince aynı arızadan 3 kez yapınca iade ya da değişim hakkı durumu var.
    Bir otomobil için de aynı durum geçerli midir?Böyle bir durum başına gelen var mı?
    Benim dayımın arkadaşı bir eczacı dsg bozukluğu nedeniyle tamire giden aracının yerine yenisini almıştı.
    Ama araçtaki sorun aracın 1. vitesten yukarı atmaması gibi abuk bişeydi.Önce tamiri gitti geldi sonra bir daha gitti yenisi geldi.
    Dediğim olayla kıyaslanamaz benim olayım çünkü onda aracç sürüş sırasında normal giderken vites düşüre düşüre 1. vitese atıyormuş.
    Benim durumum da ise aracı kullanım sırasında sürüş kalitesini veya güvenliğini etkileyecek bir durum yok.
    Daha çok kronik bir soruna benziyor, ama yine de tüketici olarak sorunu düzeltilemeyen bir araca 40 bin tl vermiş olmak bana bazı haklar kazandırıyor olmalı.
    Bilgisi olan arkadaşlar paylaşırlarsa sevinirim..




  • Yeni corolla dizel akrabamda da var oda yağ lambası yakıyor dedi TOYOTA bu yağ eksiltme yüzünden hiç motor yeniledimi ki garantiden haberiniz var mı arkadaşlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syhgül

    Yeni corolla dizel akrabamda da var oda yağ lambası yakıyor dedi TOYOTA bu yağ eksiltme yüzünden hiç motor yeniledimi ki garantiden haberiniz var mı arkadaşlar

    Önce turbo komple değiştirirler bence.Sonra düzelirse akraban şanslı.
    Motor yenileme olayını ben de merak ediyorum..
  • Benim turbom degisti servis makyajli kasa dizel ler icin turbolari degisiyoruz dedi. Yine yag eksiltmeye devam ederse motorun diger parcalarina bakilcak mis. Yani araci sahiplenmiyorlar. toyota yi sorunsuzlugu icin aldik. ama bu onemli bir hata ne olacagini gorecegiz. direkt motor degisimi yapmazlar. dayimin 2000 model benznli corollasi da yag eksiltiyordu. Sorunu cozemeyince motor yenilenmisti zamaninda. Neyse bu hafta Budget dan bir fluence authentic 1,5 dci 85 bg kiraladim.arac sifirdi ve ve daha 60 km de idi. yani ilk kullanan ben oldum. kesinlikle Toyota yla karsilastirilamaz bu arac. Gerci donanimsiz ve 85 bg idi ama arada yinede cok fark var. O yuzden gene toyota iyidir... iyi de keske en azindan 1,6 dizel olsaydi. Cunku 1,4 corolla dizel kesinlikle 1,5 dci dan fazla yakiyor. bir onceki aracim megane 100 bg dci idi performansida zayif corolla dizelin. Tek artisi sorunsuzlukdu. Oda zedelendi zaten. Saygilar...
  • Aynısı okuldan bir arkadaşımın başına geldi. Turbo değişimi yapmışlar.
  • toyotadan gelen cevap çok iyiymiş. 1000km'de 1 lt normal. Servis bakımı 15000km de bir. Bakıma gidinceye kadar 5 kere yağ değiştiriyorsun normal olarak, bakımda yağı değiştirmiyorlardır artık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferaltug


    quote:

    Orijinalden alıntı: zaferaltug

    Merhaba.2010 model auris 1.4 d4d sahibiyim.Aracım şu an 22500 km'de. Ben de yağ eksiltme sorunu yaşadım. İlk olarak araç 7000 km'de (1.5 lt kadar sanırım)yağ eksik uyarısı verdi. İzlemeye alalım dediler. 10000 km bakımında eksiltme olmadığını belirttiler.Araç 15000 km'de iken uzun yola çıkmadan önce yağ eksik uyarısı vermeden ben bir kontrol edeyim dedim,seviye düşüktü.Servise götürdüm 1lt'ye yakın yağ eklediler. O sıra memleketim Erzurumdaydım ve yola çıkacağımdan aracı servise aldırmadım, sadece kayıt altına almalarını istedim. Sonrasında bir daha servise götürdüm 17500'de sorun yok dediler.Ancak 20500 km de eksiltme uyarısı verdi ve 20000 km bakımıyla birlikte garanti kapsamında turbomu yenilediler. Şu anda bir sorun yok araçta. En son seviye iyi gibiydi.
    Yukarda turbo değişimine rağmen sorunu düzelmeyen arkadaşı görünce canım sıkıldı biraz. İnsan 0 km araç alıp bu sorunları yaşamayı beklemiyor doğrusu. Özellikle toyota sorunsuzluğu nedeniyle tercih ettiğim bir marka.Aracı alırken özellikle araştırdım bu tarz problemi olan insanlar var mı diye,ancak d4d'lerle ilgili böyle bir sorun duymamıştım.
    Neyse sorunum devam ederse yazarım.İyi günler..


    Arkadaşlar 25000 km'deyim ve yağ eksik uyarısı aldım.Yani eski periyodundaki gibi yağ eksiltme yaptı.
    Henüz servise götürmedim.Bakalım bir iki güne götüreceğim.Sonuçları yazarım.



    Bugün aracı götürdüm.Yine kayıt altına aldılar.Sorunun farkındayız dediler.Bazı araçlarda turbo değişiminden sonra yağ eksilmesi gözlenmedi dediler.
    Şu ana kadar Kocaeli Kaya'ya turbo değişimine rağmen yağ eksilten 4 araç gelmiş.
    Toyota'da toyota teknik diye bir grup varmış.Kronik sorunlarda servisler Toyota teknik grubunun ürettiği standart çözümleri uyguluyormuş .
    Bir sonraki yağ eksiltmede onlar bakacak aracınıza dediler.
    Geliştirilmiş turbo ilk ürettikleri çözümmüş ancak tüm araçların sorununu çözmemiş.İşte sizin durumunuzdaki araçlara çözüm bulduklarında siz sistemde kayıtlısınız sizi ararız dediler.
    Zaten sonraki yağ eksiltmenize kadar çözüm bulunmamış olursa sizin aracınıza direkt toyota teknik grubu bakacak dediler.
    Servisteki usta kesinlikle mağdur olmazsınız ve sorununuz kesinlikle hallolur dedi asma kesin bir süre de veremedi.
    Bekleyecez artık.




  • Benim anlamadığım yağ eksiltme sorunun turboyla alakası nedir turbo arızalı olsa çekiş ve fazla yakıt yakmaz mı ? yağ eksiltmesini turbo arızasıyla ilgisini anlamadım sizce...
  • benim aracımda 7000 km de 1 lt yağ eksiltti yağ lambası yaktı servise getirdim ilk bakımdan önce biraz yağ eksiltmesi normal dediler araç şuan 17000 km de ve yağ eksilmedi ama bugün 17 000 km ye girdiğinde yağ değişimi öngörünüz diye yol bilgisayarı gösteriyor yağ değişim aralığı 20 000
  • birde geçenlerde sikayetvar.com sitesinde markalara bakarken toyota ya da baktım 2009-2010 d4d corolla yağ yakma şikayeti bir hayli fazlaydı kronik bi sorunu oldu galiba bu motorun yağ yakma olayı
  • 2008 güzünde 2009 model d-4d aldık hiç yağ eksiltme problemi olmadı sıfır olmasına rağmen sonraki modellerdemi var bu sorun ? Yoksa biz mi şanslıyız ? (Araç 18.000 civarı şu an 2 kere servise gittik)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antor

    2008 güzünde 2009 model d-4d aldık hiç yağ eksiltme problemi olmadı sıfır olmasına rağmen sonraki modellerdemi var bu sorun ? Yoksa biz mi şanslıyız ? (Araç 18.000 civarı şu an 2 kere servise gittik)

    Yağ eksiltme problemi olanlar 2010 model yılında çıkan torku arttırılarak 190nm'den 205 nm'e çıkarılan modeller.
    Aracı almadan önce özellikle araştırmıştım bu tarz problemleri var mı diye,bir problem yoktu.
    Şansıma benim aldığım modelden sonrakilerde bu problem çıktı.
    Alırken de motor güncellendi 205 nm oldu diye bayağı reklam yapmışlardı.
    Keşke güncellemeselerdi de sorun da çıkmasaydı.
    Sorun bu güncellememidir bilmiyorum hatta daha Toyota da tam bilmiyor ki çözemiyor....




  • yağ eksiltme sorunun bendede oldu ilk 5000 de gittim yağ eklediler normal dediler (aracım auris 1.4 d4d) ikinci sefer 16000 de gittim bu sefer baktılar size geliştirilmiş turbo takızcaz dediler 2011 şubat değiştirdiler baklaım henüz arıza vermedi ne oluacak bakalım

    ayrıca toyotanın turbo değişim prosesini bilenizi varmı çünkü bu da önemli aracın komple yağının değişmesi gerekiyor ama çıkarılan servis işleminde yağ yazmıyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: syhgül

    Benim anlamadığım yağ eksiltme sorunun turboyla alakası nedir turbo arızalı olsa çekiş ve fazla yakıt yakmaz mı ? yağ eksiltmesini turbo arızasıyla ilgisini anlamadım sizce...


    motor çalışırken yağlama sistemi turbo pervanesinin miline de yağlama yapar. turboyla alakası budur da yeni bir turboda imalat hatası dışında böyle birşey olmaması gerek.

    1000 kilometrede 1 litre yağ eksiltme, benim aracımın el kitabına göre, kabul edilebilecek EN ÜST limittir.
    kaldı ki 110.000 kilometre civarındaki 2003 model L200'üm 5000 kilometrede 300-400 ml. yağ eksiltiyor.

    gerçi yeni motorların biraz kurumlanmasını beklemek de akıllıca olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferaltug

    Merhaba.2010 model auris 1.4 d4d sahibiyim.Aracım şu an 22500 km'de. Ben de yağ eksiltme sorunu yaşadım. İlk olarak araç 7000 km'de (1.5 lt kadar sanırım)yağ eksik uyarısı verdi. İzlemeye alalım dediler. 10000 km bakımında eksiltme olmadığını belirttiler.Araç 15000 km'de iken uzun yola çıkmadan önce yağ eksik uyarısı vermeden ben bir kontrol edeyim dedim,seviye düşüktü.Servise götürdüm 1lt'ye yakın yağ eklediler. O sıra memleketim Erzurumdaydım ve yola çıkacağımdan aracı servise aldırmadım, sadece kayıt altına almalarını istedim. Sonrasında bir daha servise götürdüm 17500'de sorun yok dediler.Ancak 20500 km de eksiltme uyarısı verdi ve 20000 km bakımıyla birlikte garanti kapsamında turbomu yenilediler. Şu anda bir sorun yok araçta. En son seviye iyi gibiydi.
    Yukarda turbo değişimine rağmen sorunu düzelmeyen arkadaşı görünce canım sıkıldı biraz. İnsan 0 km araç alıp bu sorunları yaşamayı beklemiyor doğrusu. Özellikle toyota sorunsuzluğu nedeniyle tercih ettiğim bir marka.Aracı alırken özellikle araştırdım bu tarz problemi olan insanlar var mı diye,ancak d4d'lerle ilgili böyle bir sorun duymamıştım.
    Neyse sorunum devam ederse yazarım.İyi günler..

    Selamlar,
    Bana özelden e postanızı atarsanız yasal süreç hakkında bilgi veririm.
    Ben özelden mesaj atamıyorum.
    Saygılar..




  • Geçen haftaki Auto Haber dergisinde de Onno Ustaya sorulmuştu bu durum.


    O da turbo dizel araçların belli bir yağ yakma toleransı olduğunu ama böyle her 10 binde bir 1-1,5 lt yağ yakmasının kabul edilemez olduğunu yazmış.


    Hakkınızı arayınız.

    Killer dostumuz (Killer Killer diye diye Katil yaptık kendisini de :) konuya vakıftır.

    Selamlar.


    Haluk
  • bende 20,000 km de turbo değiştirdim sonuçu bekliyoruz bakalım

    2010 corolla comfort M/M
  • Bu rastladığım 3. vaka
  • bende auris 2010 1.4d4d sahibiydim
    her 10 bin km bakımına kadar yağ eksiltiyordu ( yağ çubuğundaki alt noktanında altında) bu böyle 40 bin km ye kadar gitti
    40 binde turbo değişti artık eksiltmez dediler. 48 binde servise götürdüm 2 litre yağ ekleyip vakum pompa değişti artık eksiltmez dediler 50 bin bakımı yaptırdım 52 binde yağ eksiltme yine vardı bende aracı sattım. bundan sonra toyota almam leon tdı dsg aldım çok rahatım 2500 km yaptım gram yağ eksiltme yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Geçen haftaki Auto Haber dergisinde de Onno Ustaya sorulmuştu bu durum.


    O da turbo dizel araçların belli bir yağ yakma toleransı olduğunu ama böyle her 10 binde bir 1-1,5 lt yağ yakmasının kabul edilemez olduğunu yazmış.


    Hakkınızı arayınız.

    Killer dostumuz (Killer Killer diye diye Katil yaptık kendisini de :) konuya vakıftır.

    Selamlar.


    Haluk




    :) Dostum selamlar,
    Valla killer katil manası verir ama Killer Loop diye tanımlamak daha doğru.. asıl manası Kısır Döngü' dür. Toyotanın size uyguladığı politikayı anlatır.
    turbo motorlar cüzzi miktar yağ eksiltir tanımını yapan ustayı tebrik ederim ben..
    ne dizel hyundaim, ne 2008 dizel toyotam 1 gr yağ eksiltiyorsa nolim.. 2010 sonrasında hata yaptı toyota. konu bu kadar basit.. düzlemiyor.. kimi turbo değişince düzeliyor diyor kimi dizelmiyor diyor.. genelde düzelmeyen kronik bir hastalık olduğu çok açık..
    yasal süreç başlatılıp fatura bedeli faizi ile bilirkte alınabilir :)




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.