Şimdi Ara

TOYOTA YAĞ EKSİLTME SORUNU (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
2
Favori
44.630
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2010 Model Bir Araca Göre Kesinlikle Farklı Bir Durum Var Bizde Eniştemde 60.000 Binde 2007 Model 1.4 Dizel Auris Var Hiçbir Yağ Eksiltme Sorunu Fln Yaşanmadı...
  • toyota zaten sorunsuzluğu için alınıyordu görüntüsü iyi değil,donanımı az ve çok pahalı böyle giderse toyota nın satışları çok düşer
  • 1000 de 0.3 normal bir deger sayilabilir grande punto yada astra lardada olabiliyor bu deger hatta audi bazi bmw lerdede var yalniz 1 litre hakketten ciddi bir rakam ya ustten subab kecelerinden yada alttan piston yag sekmanindan kaciriyor yada silindirlerin bir olculmesi lazim acilip yanlis parcalarmi kullanildi yada bir uretim hatasimi var. Ust kapagi acilip bakilmasi lazim. Actirin baktirin hocam bu ust kapakta cok buyutuluyor sonuc olarak buyuk vidalari var sokuluyor takiliyor olay bu gazi kacmaz kola sisesi degilya nasil lastik yada baska parcalar sokuluor takiliyorsa oda ole birsey :))).. Tabi yeni alinan bir aracta bu problemin olmasi kotu bir durum bence yine goturun servise adamlar fabrikasina gonderirler toyotanin orada bakarlar diyorum. Bizim komsunun baska bir problemi oldu beyinle ilgili serviste cozulemedi fabrikaya gonderdiler gerci o kil biri hemen satti gitti honda aldi...


  • Bizim toyotada da aynı sorun vardı. Hatta bir seferinde rutin bakımını unuttuk, 20bin km sonra servise gittiğimizde yarım çay bardağı kadar simsiyah yağ çıkmıştı:) Biz yağ değişimi ile birlikte motor katkı maddesi kullanmıştık, onu kullanınca yağ yakma çok azalmıştı. Size de tavsiye ederim.
  • Benim 98model lpg li ekotech motora sahip Tigram vardı o bile 2.000 km ye 1 LT yakıyordu. Götürdüm ustaya gösterdim normal dedi. Ama 2010 model bir araç için bu kesinlikle normal değil bence
  • Arkadaşlar servise götürüdüm birkaç defa zaten,ben aracıma lpg taktırmıştım 7000 km.de ilk önce ondandır diye söylediler,her ne kadar bu bana mantıklı gelmesede (çünkü aynı 2010 model corolla benim bildiğim 2 tane lpg li araç var ve onlarda problem yok üstelik aynı lpg servisinde tartarini marka sıralı tüp takılı) ve 10000 bakımından sonra 1000 km sadece benzinde kullanmamı söylediler bende onların söylediğini yaptım ve 1000 km sonra servise gittiğimde yağ yakma,kaçırma eksiltme yok dediler. Ben de onlara güvenerek 2000 km lpg+benzin kullandım aracımı ve herhangi bir eksiltme var mı diye merak ederek tekrar servise götürdüğümde yine 1 litre eksiltiğini söylediler ve bu sefer 2000 km benzinde kullanın dediler.Bundan sonra sürekli yağı kontrol ettiğim ve kafamı kurcaladığı için 750 km sonra tekrar başka bir servise götürdüm onlarda bana 0,25 lt eksilttiğini ve bunu bölge sorumlusu servise bildirdiklerini gelen cevaba göre işlem yapacaklarını söylediler.Şu an cevabı bekliyoruz.




  • OKUYUN ARKADAŞLAR...........

    Her sıfır araba yağ eksiltir hemde çok eksiltir........

    Segman silindir gibi aşınarak birbirine uyum sağlayacak parçalar aşınma sürecinde yağ eksilmesine neden olur.....

    Eğer yumuşak ise 10-15 binde yağ eksiltme biter....

    Eğer aracın seğman piston çelikleri sert ve uzun zamanda aşınıyorsa ve kullanıcıda sakin kullanan biri ise çok fazla ve uzun km yağ eksiltme sürer....

    Örnek vermek gerekirse bir arabam 35 bine kadar yağ eksiltti.... bir diğeri 30 bin diğer 35 bine kadar yağ eksiltmişti.

    Yanımda sürekli castrol magnatec taşımıştım.......

    Sıfır arabada sürekli yağ kontrol edilmelidir...

    Demekki hakkaten 2. el araba almamak gerek.... baksana millet sıfır diye yağına bile bakmıyor......
  • Nogretse arkadaş biz araba kullanıcılarını suçlayıcı biz yazı yazmış. Ancak Toyota onu gibi düşünmüyor ve sattığı aracın segmanında üretim hatası olduğunu kabul ediyor. İşin açıkçası ben makine mühendisi veya motor ustası değilim ve biliyorum ki araba kullananların çoğu da böyle değil onun için herhalde segmanın yumşaklığı-sertliği bizleri çok ilgilendirmez. Sonuç olarak Toyota motor segmanında üretimden kaynaklı hata olduğunu ve bundan dolayı segmanı değiştirmeyi kabul etti. Çok şükürki Toyotanın garanti anlayışı burda yazı yazan bazı arkadaşlardan farklı.
  • Merhaba.2010 model auris 1.4 d4d sahibiyim.Aracım şu an 22500 km'de. Ben de yağ eksiltme sorunu yaşadım. İlk olarak araç 7000 km'de (1.5 lt kadar sanırım)yağ eksik uyarısı verdi. İzlemeye alalım dediler. 10000 km bakımında eksiltme olmadığını belirttiler.Araç 15000 km'de iken uzun yola çıkmadan önce yağ eksik uyarısı vermeden ben bir kontrol edeyim dedim,seviye düşüktü.Servise götürdüm 1lt'ye yakın yağ eklediler. O sıra memleketim Erzurumdaydım ve yola çıkacağımdan aracı servise aldırmadım, sadece kayıt altına almalarını istedim. Sonrasında bir daha servise götürdüm 17500'de sorun yok dediler.Ancak 20500 km de eksiltme uyarısı verdi ve 20000 km bakımıyla birlikte garanti kapsamında turbomu yenilediler. Şu anda bir sorun yok araçta. En son seviye iyi gibiydi.
    Yukarda turbo değişimine rağmen sorunu düzelmeyen arkadaşı görünce canım sıkıldı biraz. İnsan 0 km araç alıp bu sorunları yaşamayı beklemiyor doğrusu. Özellikle toyota sorunsuzluğu nedeniyle tercih ettiğim bir marka.Aracı alırken özellikle araştırdım bu tarz problemi olan insanlar var mı diye,ancak d4d'lerle ilgili böyle bir sorun duymamıştım.
    Neyse sorunum devam ederse yazarım.İyi günler..




  • Toyatalarda yağ yakar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gooogle96 -- 10 Aralık 2010; 12:46:51 >
  • ya beyler ben tırstım şimdi benim arabada bugün yağ alarmını verdi
    araba daha 5000 km ya ne yapsak acaba
    auris dizel
    genelde 2200-2700 devir aralıgında kullanırız
    satmaya karar vermiştik ama sonra bi süre daha kullanalım dedik.acaba satma kararını yeniden gözden geçirelim mi??
  • Malesef boyle durum. Eski motorlar yag eksiltmiyordu zamanla km yaptikca asinmalardan dolayi yag yakmaya basliyordu. Simdiki yeni nesil motorlarda sifir motorlar yag eksiltcek sekilde tasarlaniyorki asinmalari minimize etme nedeniyle. yani yeni motor yag eksltiyor yanma odasinda yaniyor. Bunu bircok oto programinda ilgili muhendisler anlattilar.
    Benim yikama yaglamaci arkadasta yeni motorlarin bir cok markada yag eksilttigini soyledi bir muhabbet esnasinda. Sonuc olarak adam arac km lerini kaydediyor ve cogu surekli musterisi arkadasin. O nedenle cok sikinti edecek bir konu degil eksildikce eklemek lazim tabi yeni motorlarda bin km de 1 litre yuksek bir deger bence bu arkadaslarin sekmanlarini silindirleri ve kecelerini kontrol ettirmesi lazim bu da ust kpagi actirarak oluyor.
  • Benim aracımda da var. Araç 5 binde yağ eksiltti. 15 binde aynı sorun devam ediyor ve turbo değişecek garantiden ama bu sorunu çözer mi belirsiz çünkü 2 kez turbo değişimi yapılan ve yağ eksilten dizel corollala lar var. Bu sorun yeni makyajlı kasa corolla dizeller için geçerli ve tabiki aurisde de vardır. Bu sorun tubo ile ilgili çünkü makyajsız modellerde bu sorun yok makyaj ile tork 190 nm'den 205 nm'ye yükseltildi. Ve seribir üretim hatası gibi duruyor. Toyota kaybediyor ve bu soruna sahip çıkmıyor. Yazık ben turbomu değiştikten sonra aracı hemen satacağım. 15 binde turbo değişimi yapılan yağ eksilten bir araca binemem. Araç zaten güçsüz diğer dizellere göre dezavantajı var. Sorunsuzluk örenği olan corolla nın motor hatası vermesi affedilemez bence. Ve artık bu araca katlanamam. Araştırın sizde aynı araca sahipseniz oldukça yaygın bir sorun ve servis direkt turboyu değiştiriyor. Yani kendileri de kabul ediyorlar. Ama sorunun çözüleceğinin garantisi yok. Bu arada turbo değişimi işçilk dahil 2700 TL imiş servisw bilgisi... Toyota yanlış yaptı. Bunlar dizel motor yapmayı bilmiyorlar...




  • üretimde bir hata varki daha yeni turboyu değiştiriyorlar ve yinede tam çözümlenemiyor.insanı sıfır aracından soğutabilecek şeyler bunlar.
  • Arabam 1985 toyota corona.Kompressore bindirince üstten kapaktan karbüratöre giden hortumundan yağ atıyor.Tamircilerin tabiriyle hortum saldık.Egzosttan kirli duman atmıyor.Ama Yağı oradan eksiltiyor.sorunu ve çözümü ne olabilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Toyota Corona_1985 -- 15 Ocak 2011; 22:04:40 >
  • Taksici arkadaşım var 2010 corolla sahibi. Yağ eksiltme sorunu onlardada var. 10000 kmde 2 litre yağ eksiltiyor. . Bu yüzden aracı taksiden çıkarttılar..
  • Arkadaşımın sıfır aldığı bmw 1 serisinde de bu durum var
  • babamın 94 toyota corona'sında da böyle sürekli yağ eklerdik...servis çare bulamamıştı,hatırlıyorum da bagajda yağ bulundururdum,dolana kadar eklerdim bazen...
  • Yuksek Devirleri cevirebilen (7500 - 8000 rpm ) bazi araçlarda Yag eksiltmesi normaldir motor bu sekilde dizayn edilmiştir ancak dizel araçta Yag eksiltmesi olması çok garip bence olmaması gerekiyor. Sanırım 1.4 dizelden 90 beygir cikartabilmek için motorun limitlerini zorlamışlar motorda kısa sürede revizyon ihtiyaci hasil olmasin diye sekman ve gömlek arasındaki açıklığı fazla tutmuşlar olabilir diye düşünüyorum.
  • Benim aracımın da kataloğunda 1000kmde 500gr eksiltir diyor lpgli kullanıyorum ama daha hiç yağ ekleme gereği duymadım.Bildiğim bir araç lpgden sonra yağ eksiltmeye başladı halbuki lpgden önce hiç eksiltmezdi.Benim aracımın da adı çıkmıştır yağ yakıyor diye ama zaten kataloğunda yazıyor eksiltir diye ama ne gariptir benimki eksiltmiyor inş.. böyle de devam eder.Bu motorlar bir acayip.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.