Şimdi Ara

Toyota İçten Yanmalı Motordan Vazgeçmiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.007
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Toyota geçtiğimiz mayıs ayında Yamaha firması ile sıvı hidrojenle çalışan bir 5.0 litre V8 motoru geliştirmesi için sözleşme imzaladı. Anlaşmaya göre Yamaha Lexus için sıvı hidrojenle çalışan bu motoru üretecek. Yamaha Toyota için daha önce de 4.8L V10 motoru geliştirmiş ve bu motor Lexus LFA’da kullanılmıştı.



    Toyota İçten Yanmalı Motordan Vazgeçmiyor


    Sıvı hidrojenin depolanması birçok teknolojik güçlükler içeriyor çünkü hidrojeni sıvılaştırmak için -253 dereceler gibi aşırı düşük sıcaklıklar gerekiyor. Yamaha bu güçlükleri aşabilmek amacıyla 2010 yılından beri hidrojeni sıvılaştırma teknolojileri üzerinde çalışan Kawasaki KHI ile anlaştı. Kawasaki bu konudaki teknik birikimini Yamaha’ya aktaracak.


    Bu anlaşmalara ek olarak Toyota, Mazda, Subaru, Kawasaki ve Yamaha 2050 yılına kadar karbon nötr olma hedefine ulaşmak amacıyla hidrojen yakıtlı piston motorlar yani içten yanmalı motorlar üzerinde birlikte çalışmayı planladıklarını açıkladılar.


    Yeni motor 6800 rmp’de 450 PS güç üretecek, motorun kuvveti ise 3600 devirde 540 NM civarında olacak.



    Toyota İçten Yanmalı Motordan Vazgeçmiyor



    Söz konusu motorun prototipi geçtiğimiz yıl Fuji 24 saat yarışında bir Toyota Corolla üzerinde denendi. Denemeden memnun kalan Toyota motoru ticarileştirmeye karar vererek Yamaha’yla anlaşma imzaladı.



    Toyota İçten Yanmalı Motordan Vazgeçmiyor


    Sıvı hidrojenli piston motorlar normal içten yanmalı benzinli motorlarla aynı prensiple çalışıyor, sadece yakıt olarak benzin yerine saf hidrojen kullanıyor ve yanma ürünü olarak ortaya yalnızca su buharı çıkıyor.


    Toyota bu motorlarla karbon kotasını daha efektif kullanmayı planlıyor ancak sıvı hidrojenin son kullanıcıya nasıl ulaştırılacağı hala bir soru işareti.


    Toyota'nın sıvı hidrojenli motorlar üzerine son 5 yıldır çalıştığı biliniyor ancak Honda CEO'su Toyota'nın hidrojen yakıt hücreleriyle ilgili planlarını hatalı bulduğunu, hidrojenin otomobiller için uygun olmadığını ama kamyon ve otobüslerde kullanılabileceğini, otomobiller için tutulması gereken yolun elektrikli otomobiller olduğunu iddia etti:


    Honda's CEO Says Toyota's Hydrogen Cars Plan Is Flawed (carandbike.com)


    Konuyla ilgili bir bağlantı:


    Yamaha Building 5.0-Litre V8 Hydrogen Engine For Toyota (carandbike.com)


    Toyota İçten Yanmalı Motordan Vazgeçmiyor







  • Elektriklilerin selâsı çoktan okundu da yapılan yatırımların amortisi için suni teneffüsle yaşatılmaya çalışılıyor işte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kkvan kullanıcısına yanıt

    Yalnız Toyota da elektrikli otomobiller üzerine çalışıyor. Li-On batarya yerine son 3-4 yıldır Toyota "katı hal" pilleri üzerine çalışıyor ve söylentilere göre Toyota'nın katı hal pilleri ticarileşebilecek kadar olgunlaşmış durumda. İlk katı hal pilli Toyota elektriklisinin 2025 yılında tanıtılacağı söyleniyor.


    Katı hal pilleri daha hafif, daha yüksek enerji yoğunluğuna (2,5X) sahip ve yangın riski yok. Ayrıca daha kısa sürede şarj olup, daha uzun şarj döngüsüne sahip olduğu iddia ediliyor.


    Sektör uzmanlarının görüşü otomobillerin elektrkli olacağı ama kamyon ve otobüs gibi ağır vasıtlarda hidrojen kullanımının daha uygun olabileceği düşünülüyor.


    Toyota'nın hidrojen ve piston motor ısrarı bir risk. Tutabilir de tutmayabilir de... Bu nedenle Toyota tüm yumurtalarını tek sepete koymuyor ve elektrikli otomobiller üzerine de çalışıyor ancak Avrupalı firmalar gibi acele ettiği de söylenemez.





  • adamlar kendilerini herseye hazırlıyor
    petrol patlarsa hidrojen elektrik
    elektrik patlarsa hidrojen
    o patlarsa hybrid

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hidrojende gelecek yok. yıllardır deneniyor ama bir adım ilerleme olmadı. elektrik işi daha ucuz ve kolay.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burada kast edilen hidrojenin düşük basınçta motorun silindiri içine yanma için gönderilmesi. Yani hidrojen yakıt hücresi ile karıştırmamak lazım. Böylece benzin yerine hidrojeni yakacaklar. Hem emisyon salınımı azalacak, hem de mevcut motor dizaynı devam edecek. Win-win durumu yani.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • met.nar kullanıcısına yanıt

    Evet, bu bir içten yanmalı motor, bildiğimiz benzinli motorun LPG yerine sıvı hidrojen yakanı. Toyota tutturabilirse - ki bence zor - çok akıllıca bir iş yapmış olacak çünkü benzinli veya dizel motor üretmek kolay bir iş değil ve otomotiv firmaları dışında içten yanmalı motor üreten pek firma yok ve o yüzden rekabet kendi aralarında sınırlı, dışardan oyuncu yok.


    Lakin elektrikli otomobil öyle değil. BEV'in ana 2 bileşenini - bataryasını ve motorunu otomotiv firmalarından ziyade bu alanlarda uzmanlaşmış firmalar üretiyor ve isteyen herkese satıyor. Bu da sayısız BEV üreticisinin piyasaya rahatça girip çıkabilmesi demek. Bir başka deyişle rekabet tabana yayılıyor BEV üretiminde. BEV üretimi küçük üreticilere de şans tanıyan bir üretim zinciri. Karoser ve şase dışında BEV'in herşeyi OEM zaten. Ayrıca yaygın bir servis ağı da gerektirmiyor çünkü bakım derdi yok.


    Kısaca özetlersem; pazar BEV'e kayarsa, geleneksel otomotiv üreticilerini ağır bir rekabet bekliyor çünkü pazara otomotiv endüstrisi dışından çok sayıda firma rahatça girebilir ve başarılı da olabilir. Oysa Toyota'nın hesabı tutarsa, herkesin üretemediği ICE devam edeceği için otomotiv endüstrisi dışından bir rekabet gelmeyecek, mevcut (geleneksel) otomotiv firmalarının işleri kolaylaşacak ve yatırım malyetleri de çok çok düşecek.


    Toyota buna oynuyor ama tutar mı bilinmez çünkü hidrojeni sıvılaştırmak için ciddi enerji kullanılıyor ve ne kadar çevreci olduğu tartışılır. Ayrıca dağıtımı ve depolaması, yangın emniyeti gibi sorunlar da ciddi sorunlar.


    İlginç olanı ise bu işe asıl büyük motosiklet üreticilerinin daha çok kafa yormaları çünkü sıvı hidrojenin - yakıt hücresi değil - yakıt olarak kullanılması motosiklet üreticilerine elektrikliden daha fizibl geliyor motosikletin küçüklüğü nedeniyle.





  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Adamların olayı bu zaten. Olmayacak şeyleri oldurmaya çalışarak bilimde sürekli ilerliyorlar. Emin olun bu çalışmalar daha fizibil çalışmalara evrilip sonunda adamlar kazanır. Bizde böyle bakarız.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.