Şimdi Ara

Toyota, dünyanın hidrojenle çalışan ilk gemisine sponsor oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
49
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 4
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 11 dakika
  • Toplam Okunma Süresi 33
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 4
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • BarGoS (2 mesaj) SilentHunterHD (2 mesaj) Mr.Humble (1 mesaj) serafon (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (4 mesaj) (2 mesaj)
  • @
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Anasayfa Haberleri >> Toyota, dünyanın hidrojenle çalışan ilk gemisine sponsor oldu
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Haber Editörü
    3909 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

     

     
    Otomobillerin hidrojenden güç alması için çeşitli çalışmalar yapan ve dünyanın ilk seri üretimli hidrojen yakıt hücreli aracı olan Mirai'yi üreten Japon otomobil devi Toyota şimdi benzer bir teknolojinin bu kez denizlerde test edilmesine destek olacak. 2017 yılında Fransa'da suya indirilen ve o dönem Toyota'nın da katkı sağladığı Energy Observer isimli dünyanın hidrojenle çalışan ilk gemisi Toyota sponsorluğunda dünyayı turlayacak.


     

    Hidrojen elde etme yöntemi ilk kez test ediliyor

    Mimarlar, tasarımcılar ve mühendislerin yer aldığı 30 kişilik bir ekip tarafından geliştirilen Energy Observer, yenilenebilir enerjinin bütün imkanlarından faydalanıyor. Rüzgar enerjisi, güneş enerjisi ve dalga enerjisini elektriğe çevirebilen gemi zaten var olan bu teknolojilere ek olarak bugüne kadar uygulanmayan bir çeşit hidrojen elde etme yöntemini de kullanıyor. Deniz suyunu demineralize ederek tuz ve iyonlara ayırabilen gemi daha sonra elektroliz yöntemiyle oksijen ve hidrojeni ayrıştırıyor. Böylece karbon kullanmadan ulaşılan hidrojen 350-700 bar basınçla sıkıştırılarak kullanılmak üzere yakıt tanklarına iletiliyor.


     

    30.5 metre uzunluğunda ve 12.8 metre genişliğinde olan Energy Observer 28 tonluk ağırlığıyla sadece bataryalardan güç alan gemilere karşı da ciddi bir ağırlık avantajına sahip. Enerji depolama sistemiyle güneş, dalga ve rüzgardan gelen enerjiyi depolayabilen yakıt tanklarında ise fazla hidrojeni tutabilen geminin bataryadan güç alan gemilere karşı bir diğer avantajı da seyir halindeyken herhangi bir aksaklık olsa(rotanın değişmesi, yolculuğun beklenenden uzun sürmesi gibi) bile enerji problemi yaşamaması.


     

    Profesyonel yarışçı Victorien Erussard ile dalgıç ve film yapımcısı Jérôme Delafosse'nin kaptanlık ettiği gemi şu an Akdeniz açıklarında. Buradan Kuzey Avrupa'ya yelken açacak olan Energy Observer daha sonra 2020 Yaz Olimpiyatları öncesinde Tokyo'ya varacak. 6 yıllık turunda 50 ülkede 101 limanı ziyaret edecek olan geminin yolculuğu daha sonra 8 bölümlük belgesel halinde yayınlanacak.




    |
    |




  • Yarbay
    2106 Mesaj
    Her şey güzel de çok büyük bir bomba taşınıyor. Bir aksilik olursa Maazallah o geminin tozunu bulamazlar. Çok ciddi güvenlik önlemi alınması lazım.
    |
    |
  • Binbaşı
    1125 Mesaj
    Biz de bina yaptık
  • Yüzbaşı
    591 Mesaj

    bitmediniz
    |
    |
    BarGoS kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Binbaşı
    1125 Mesaj

    Zihniyet değişene dek bitmeyeceğiz
    |
    |
    SilentHunterHD kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Powered By BarGoS
  • Yüzbaşı
    591 Mesaj

    desene hiç bitmeyeceğiz
    |
    |
    BarGoS kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Sohbet
Cancer Clinical Trials
SEO
Bitcoin
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,219
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.