Şimdi Ara

Toyota'dan 'vergi sistemi değiştirilsin' önerisi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
142
Cevap
0
Favori
17.372
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
123 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • senelerdir aynı şeyi savunurum

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mirketsesii

    5000 yıllık devlet aklından iyi mi bileceksin toyota

    5000 yıllık duduklenme sizde yer etmiş demek


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir şey değiştirilmesin bence. Sonra yine bize giriyor.
  • Çevreci = daha az yakıt

    Daha az yakıt = daha az vergi



    Bizimkiler şimdi çıkıp elektrikli araçlardan ekstra vergi alırsa şaşırmam.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mokinto

    Teorik olarak 0 emisyona üretimde (üreten ünitelerin üretim karbon ayak izleri hariç) ulaşabilirsiniz. İçten yanmalilarda bu mümkün olmayacak en nihayetinde. Bakın şöyle örnek vereyim; Tesla aşağı yukarı pil üretiminde, 10 yılda karbon üretimini %50 azalttı. Daha da azalabilir. Akaryakıt üretim , taşıma döngüsü ve petrol bazlı çatışmalar gibi sebeplerle özellikle önümüzdeki 10 yılda muhtemelen çok daha mantık dışı olacaktır.

    Hafız elektrik direk güneşten filan alınmıyor li

    petrolfe yakıyorlar kömürde barajlarda yapıp eko dengeyi bozuyorlar

    ayrıca akülerde hiç çevreci değil zaten


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • volvo küçük boy SUV olan XC40 elektrikli araba almayı planlıyordum, yıllık 12000 civarında MTV'si olduğunu öğrenince vazgeçtim.

    böyle bir ülkeyiz işte... sen vergi indirimi diyorsun :)

  • Elalem ne der!
  • Devletle toyota turkiye arasinda danisikli dovus oldugu kesin. Hibritte otv tesvigi ortada. Duzenleme gelmesini yuksek ihtimal goruyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne diyo la bu; Devletin gırtlağına pıçak dayamakla aynı şey bu, devletin haracını verecen o kadar!

  • Toyota nın bunu demesi çok normal hatta konuyu açarken emisyon üstünden kesin bir yorum yapmıştır sayın yetkili dedim..

    Toyota 90 lı yıllardan beri hybrid ve pure elektrikli araçlar üstüne yüksek oranda ARGE innavasyon ve seri üretim yapan neredeyse tek firma.. emsiyon avantajlarına gelir tabiki..

    Ama işin gerçeği Türkiye emisyon ülkesi değil .. ülkedeki araçların %60-%70 dizel zaten binek araçlarda bahsediyorum hala Anadolu'da dolu doğan şahin kartal Renault12 ler var.

    O sistem bir bütündür emisyon üstünden vergilendirmeye sıfır araçda başlarsan mtv sistemini de ona göre şekillendirme gerekir..

    Oda haksızlık adaletsizlik olur Anadolu'da ki gariban köylüm esnafım misal bin lira ödiycek İstanbul'da pure elektrikli yada hybrid kullanan zengin 100 TL ödiycek.. tam adaletsizlik olur..

    Ondan Türkiye de emisyon işi olmaz diyorum kaldıki yerli üretim yapan Renault Fiat diğer firmalarda hala dizel benzin ağırlıklı üretim yapıyor olan onlara olur..

    Kısaca bu tek Toyota ya yarar nerdeyse bütün araçları hybrid...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • vergi terörü bitsin diyor ama nerde
  • redferrari R kullanıcısına yanıt

    petrolden kurtulamayiz. elektrikli arac tesvigi gelse ne olacak? ulkemizde elektrigin %80 i yenilenebilir enerji ile uretiliyorsa dediginiz mantikli ama zaten elektirigi de fosil yakit ve dogalgaz ile uretiyoruz. hic bir fark olmaz elektrikli araclarin artmasi ile.

    su an piyasada en mantikli araclar hybrid araclardir cevre dostu olarak. elektrikli araclarin batarya uretimi ve ustune sarj icin gereken elektrigin uretimi de fosil yakitlardan ve cevreye zararli.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaleyDeskop

    toyota bayi xchange kapsamında sıfır araçı ilk çıkış fiyatı ile alıp bana bugünün fiyatı ile satmıştı. 221 tl toyotaya 16 bin tl şahısa gitti, resmen kendi bayileri soygun yapıyor...

    İndirim geldiği dakka arabalara 20bin zam yaparlar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elektrikli araçlar zaten hiç karbon salınımı yapmıyor.. fotosentezle üretiliyor.. bataryalar güz yaprağından elde ediliyor..
    bu arada elektrikli araçların bataryası kaç yıl gider, arıza için servis ağı nedir.. kaçımız servise arabayı götürebiliyoruz.. servisin 5 tl çırt kelepçe için 20 tl ve 50 tl lik bir düğme için 1000tl fiyat biçtiği bir ülkedeyiz.. otomobil bataryası bittiğinde ne olacak.. şarj istasyonu ne olacak.. şarj istasyonundaki bir şarj için 50 tl alınacak ancak 50 tl için 950 tl vergi eklenecek.. kim nasıl satın alacak.. bizim ülkemizde bir benim mi ödeme gücüm kalmamış..
    arkadaşın dediği gibi bizim ülke hiçbir şey değişmesin.. mümkünse cumhuriyetin kurulduğu ilk yıllardaki her şeye geri dönelim.. en iyisi o.. en güzeli o.. karbon salınımı istemiyorsak.. ülkeyi otoyollarla döşemek yerine demir ağlarla örülmeli.. hızlı trenlerle ulaşım sağlanmalı.. trenlerin en az kullanıldığı tek petrol zengini olmayan ülke biziz..





  • Silivri bu mevsimde sıcaktır sayın ceo

  • Yazık!! olayın çevreyle, motorla falan ilgili olduğunu sanıyor...

  • Dizel satislari avrupa gibi dizelin kirliliginden etkilendigimiz icin degil, ayni arabanin dizel olanina paramiz yetmediginden dustu. Piyasanin icinden birisi olarak bilmeniz lazimdi toyota bey😄. Yalniz soyle bir sey de var mesela sidikle calisan arabalar ciksa iseme vergisi cikar kacis kurtulus yok vergilerden. Bari otv nin kdv si alinmasa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 yıldır kullandığım yaris hybrid imi sattıktan sonra indiriseniz hakkımı helal etmem :D

  • küçük öğrenci arabası 200.000tl reisin türkiyesi halka herşey haram koşa koşa gidin peşlerinden devam ...çalışınca oluyor durmak yok yola devam ...

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.