Şimdi Ara

Toyota Corolla Sedan'a 1.5 litre motor seçeneği geliyor (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
224
Cevap
2
Favori
19.793
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu yeni 1.5 motor, şu an yeni kasa focus 1.5 123 hp olanın aynısı mı olacak acaba?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • GökhanYılmaztürk kullanıcısına yanıt

    Ford'un 1.5 Ti-Vct motorunun bundan önce 112 hp olan bir versiyonu vardı ama güncel 1.5 Ti-Vct 123 hp motorun 1.5 Ecoboost motordan türetildiğine dair bazı yabancı sitelerde bilgiler mevcut. Bu bağlamda Toyota motorunun Ford motoru ile tasarım ve mühendislik anlamında aynı olması pek mümkün olmasa da tork eğrilerinin benzer karakterde olmasını bekliyorum. Yani alt devirleri güçlendirilmiş ve şehiriçinde düşük tüketime sahip ve emisyonu düşük olacak şekilde tasarlanmıştır. CVT şanzımana aşina olmadığımdan Toyota için fikir yürütemiyorum ama Ford tam otomatik şanzımanında vites oranlarını kısa tutmuş bu da araca makul bir dinamizm katmış.


    Şunu net olarak öngörebilirim ki mevcut 1.6 motordan daha rafine bir sürüşe sahip ve verimli bir motor olacaktır. Bazı eski atmosferik motorlar hafızalarda kötü izler bırakmış ama yeni 1.5 atmosferikler çok farklı ve başarılı. En azından Ford'da durum bu şekilde.





  • plf P kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler. Sizde şu an yeni focus mu var?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    araba kullanmayı biliyorum şükür ama keçiliği yavaşlayınca bozuluyor, sen passatınla uzadığın zaman 1.33 ün anası ağlıyor devir çevirebilmek için. 6 sene kullandığım arabayı da sen bana anlatma, o motorun potansiyeli ne emin ol senden daha iyi biliyorum 180 bile diyemiyor o motor.



    Alıntıları Göster

    Ben Edirne’ye giderken kısa bir süreliğine 210 a çıkmıştım. Daha gitmedi evet. 180 da değil ama.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lazloo -- 23 Kasım 2020; 23:54:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GökhanYılmaztürk kullanıcısına yanıt

    Evet şuan 2020 Focus benzinli otomatik var. Bundan önce 1.0 Ecoboost 100hp ve 170nm Fiesta vardı. O Focustan 100kg hafifti Focus ise 123hp ve 150nm torka sahip. Fiesta'da 32.000km karışık genel ortalama tüketimim 6.6l iken Focus şehiriçi yaklaşık 4.000km ortalamam şuan 7.0l. Demem o ki iki aracın performansları ve yakıt tüketimleri genel olarak benzer. Şuana kadar önemli bir fark göremedim.

    Daha önceki araçlarım da 2l atmosferik motorlu araçlardı.

  • plf P kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler, yakıt değerleri güzelmiş. Bende de 2014 corolla 1.6 cvt var şehir içi şehir dışı karışık ortalamam 7.4 lt. fazla yakıyor aslında kerata ama gidişi çekişi çok iyi. Bakalım corolla 1.5 nasıl olacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GökhanYılmaztürk -- 24 Kasım 2020; 0:3:5 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • By40bir kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    baştan yanlış araba almadım, param ona yetti onu aldım ama bu motoru övmek için bir neden yok. vakti zamanında corolla forumunda da çok tartıştık. 1.33 motor sadece corolla yada aurise ulaşabilmek için tercih edilebilecek motorlar başka bir faydası yok. ayrıca benim aurisim corolladan daha ağır. adana iskenderun arasında 170 demedi.



    Alıntıları Göster

    Tamam işte b6 passat 2.0 tdi de alıyordu o para,1.33 alıp uzamıyor demeyecen:)

    170 gayet iyi sürattir bu arada


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • LanTheyUse kullanıcısına yanıt

    O videoyu izledim ancak; verilen eğriler 1.5 motor grafikleri değil. Muhtemelen Avrupa'da ki 2.0 direk enjeksiyonlu motora ait.

  • By40bir kullanıcısına yanıt

    Yaristeki 1.5 4 silindirli motorla karşılaştırmalı tork eğrisi. Her devirde daha yüksek bir torku var görünüşe göre. 2bin devirden itibaren max torkun %85'ini koruyor. Olumsuz olarak da beygiri çok yüksek devirde veriyor.(6600)


    Hibritte de benzer senaryo var ama fark daha az.


    Japonya ile avrupa arasında biraz fark var. Avrupadaki biraz daha güçlü.



    Toyota Corolla Sedan'a 1.5 litre motor seçeneği geliyor
  • Farkın asıl sebebi de 3 silindir olmasından kaynaklanıyor. 4 silindirde 2 piston inerken 2 si çıkıyor. Paralel çalışıyor ama 3 silindirde hepsi sırayla çalışıyor. Paralel çalışınca düşük devirde tork daha az ama 3 silindir sıralıda sürekli bir tork üretimi mevcut. 3 silindirin titreşimli olmasının nedeni de bu. Paralel çalışmada(4 silindir) birbirini dengeliyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Yaristeki 1.5 4 silindirli motorla karşılaştırmalı tork eğrisi. Her devirde daha yüksek bir torku var görünüşe göre. 2bin devirden itibaren max torkun %85'ini koruyor. Olumsuz olarak da beygiri çok yüksek devirde veriyor.(6600)


    Hibritte de benzer senaryo var ama fark daha az.


    Japonya ile avrupa arasında biraz fark var. Avrupadaki biraz daha güçlü.



    Motor saheser hocam, muhendisligin limitlerini zorlamislar.

    Buna lpg takmaya calisan olursa carpilir, motor kendisini tuplemeye calisana bi guzel faturayi kesecektir

    Ayni motor keske 2.0 atmosferik olabilse ve biz de onu alabilseydik de, 1.500 rpm.de 180 nm tork alarak kullanabilseydik

    https://www.youtube.com/watch?v=wwLxxZm_LRQ&feature=youtu.be

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Bilgilendirme ve detaylı yorum için teşekkür ederim. Bu güzel oldu. Bence motoru öldürmenin, gömmenşn anlamı yok. Amaç amaç A noksasından B noktasına konforlu, uygun bir şekilde gitmekse, bence yerinde bir motor olmuş.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Torku konfor olarak görmeyen, fazladan beygir beslemeye de ihtiyacı olmayanlar için sorun değil. Biraz fiyatı düşük olursa, azıcık da olsa az benzin yakarsa gayet hoş olur bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 motor 2500 devirde 115 NM tork üretirken, 1.5 motor 135 NM tork üretiyor. 150 Nm'ler dizellerin ve turbolu araçlara göre oldukça düşük değerler ancak ağlatmaz diye düşünüyorum. Ayrıca 2500 devirdeki bu fark ne kadar etki eder bilmiyorum ama 2 motor arasındaki aynı bandtaki fark bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • By40bir kullanıcısına yanıt
    Focus'un 1.5 motoru 1500dd 120nm, 2.000dd 130nm tork üretiyor ve araç patinaja düşmeden seri bir şekilde kalkış yapıyor. 1.0 Ecoboost Fiesta 1500 - 4000dd arasında 170nm tork üretiyordu ama tcs'ye rağmen zaman zaman patinaja düşüyordu. (Bunda Michelin P3 etkisi de olabilir)
    4500dd 150nm tork üreten motor 6500dd ya kadar 120nm altına düşmüyor.
    Pratik kullanımda tork 120nm ile başlayıp 150nm ile pik yapıp 120nm ile sona eriyor. Yani çekiş gücü ne muhteşem yükseliyor ne de dramatik bir şekilde düşüyor.
    Spor modunda devir 2500, L modunda 4000'in üzerinde kalarak aracın her durumda gerekli çekiş gücüne sahip olması sağlanmış.
    Araç 3.000dd 130-135km civarı hız yapıyor, bu da otobandaki yasal hız sınırına uygun ve çoğu kullanıcı için yeterli görünüyor.
    Toyota'nın sürüş ayarları ve motoru Ford ile birebir aynı olmayacaktır ama yukarıdaki bilgiler yine de bir fikir verir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • plf P kullanıcısına yanıt

    Cvt corolla yokuş vs olmayınca 3bin devirde 160gibi hızlarla gidiyor. Cvt bu konuda çok iyi.


    Fordun motorunun fabrika verileri toyotaya göre daha yüksek. Bunda focusun ağır olmasının etkisi de olabilir. Focus ise corollaya göre aerodinamik bir araç. Rüzgar sürtünme katsayısı çok başarılı. Uzun yolda farkedecektir. Şehir içi cvt ile corolla daha az yakacaktır.


    Yaris teknik özellikleri açıklandı. Bu motor manuel 9.0sn iken cvt de 10.2. Corolladaki cvt şanzıman yaristen farklı değilse performans olarak 11 saniye civarı olacaktır. Mevcut 1.6 motor 10.2sn. Corolla 1.vitesi dişli olan cvt duyurdu ama bizdeki corollada kullanmadı. Bu motorla kullanılırsa performansı iyi olacaktır.


    Benzer cvt performans farkı hondada da var. Manuel 1.5 jazz 8.7 iken cvt 10.0.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Fiesta 6. Vites 3000dd 160km hız yapıyordu. Focus ise aynı tam otomatik şanzımanla 130km civarı. Hindistan fabrikası motorun şehiriçinde verimli olacak şekilde tasarlandığını belirtiyor. Uzun yola henüz çıkamadım ama 0.25cd rüzgar direncinin faydalı olacağını ben de değerlendiriyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • plf P kullanıcısına yanıt

    Fiesta turbo motor değil mi? Turbo motorların devri daha farklı ayarlanıyor. Corollanınki tamamen cvt kaynaklı. 6 ileri manuel 120 yaparken cvt 160 yapabiliyor.


    0.25 takdire şayan gerçekten.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Evet Fiesta turbo motorluydu, 170km/h hıza kadar da gayet akıcıydı. Son hızı ise sanırım 180km/h diye hatırlıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.