Şimdi Ara

Toyota Corolla Sedan'a 1.5 litre motor seçeneği geliyor (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
224
Cevap
2
Favori
19.793
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    ben hiç Atkinson döngüsüne sahip turbolu bir motor bilmiyorum muhtemelende motorun yapisindan dolayi uretilemezde yüksek basınçtan ötürü cunku subaplar açık kaliyor bir sure daha atkinson döngüsünde o zaman turbo'nun çok bir manası kalmıyor olabilir o yüzden karşılaştırmayı verimli turbo benzinli bir motor ile Toyota'nın 1.5 litrelik Atkinson döngüsünde sahip yeni nesil motor için yaptım ben (verimli turbo benzinli motordan kastim Sıkıştırma orani 10.5 ugun uzerinde olanlar )



    Alıntıları Göster

    https://www.researchgate.net/figure/Atkinson-ratio-of-the-2016-Honda-15-liter-turbo-engine_fig1_324189526


    Vw'de de budack cycle isimli benzer bir sistem var Atkinson döngüsüne göre hava tahliye zamanı ters sadece.


    Neyse konu çok dallanmaya başladı, bir önceki mesajınızda cevabı almış olduk. Sıkıştırma oranı 10.5 üzeri olan turbo motorların verimi yüksek diyorsunuz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benzinliyi bilmem de dizellerin 3-5 yıllık ömrü kaldı, çoğu marka da dizel üretimini bıraktı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • GökhanYılmaztürk kullanıcısına yanıt
    Ford'un bu motoru yakıt tüketimi açısından oldukça verimli ve başarılı. Sıkıştırma oranı 11:1 olması lazım. Alt devirler güçlü ve şanzıman kısa oranlı, bu haliyle şehiriçi kullanımı için optimize edilmiş. 3 silindir olmasından yola çıkılarak yapılan varsayımların aksine titreşim gibi bir sorunu da bulunmuyor. Toyota motoru da iyi olacaktır diye tahmin ediyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.0 115 beygir tsi'ı yeğlerim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • plf P kullanıcısına yanıt
    İnşallah öyle olur da bizlere alternatif bir araç olur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Co2 salımı mı ? O da ne la ? Bu gavurlar da amma mal oluyolar. Koy oraya turbo + 300 tork. Yemişim Co sını, 2 sini. Bize ne la senin Co2 nden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Formdas F kullanıcısına yanıt
    Belli standartlar var onları sağlamak zorunlu diye biliyorum, yoksa firmalar beygiri de torku da koyar geçer

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 1.5 atmosferik yeni motor ile 0-100 2 saniye yavasliyor yakit ortalama 1 litre düşüyor ulkemizdeki surekli artan benzin fiyatlarını düşününce bana bu lpg uyumu olmayan ve hantal kalan arac hiç cazip gelmiyor elimizdeki 1.6 lpg uyumlu motorlar degerine deger katacaktir corolla bu hamlesiyle ulkemizdeki satis sayisinda cok bariz düşüş yasayacaktir ben sahsen yeni arac alacak olsam bu 1.5 lpg uyumu olmayan 0-100 12 saniye olan araci almaz yerine turbolu daha az yakan seri araclara yonelirdim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Dediğiniz gibi olsa bile turbonun bir artısı olmuyor tüketim olarak. Birisi yakamadan atmış, diğeri yakmış enerjiye çevirmiş oluyor. Kaldı ki zengin karışım olayı turbo motorlarda da var. Özellikle ilk kalkış anlarında, turbonun devrede olmadığı durumlarda daha çok. Turbo bir aracın arkasında durursanız kalkışta egzostan çıkan benzin görülebilir. Verimli yanma deyince de ben benzini daha iyi yaktığını anlıyorum.


    Turbo araçların artısı verimin daha yüksek olması ama bu motor da zaten yüksek bir verimliliğe sahip. Yokuştaki o rahatlık sadece verimlilikten değil yakıttan da geliyor. Aksi durumda fizik kurallarına aykırı. Egzostan çıkan gazı tekrar alıp soğutup tekrar sübaplara iletmek de bir enerji gerektiriyor.

    Forumun eskilerinden shadowun 1.33 motor corollasini çok kullandım.1.6 ile manuel otomatik defalarca uzun yol yaptım.ne rampada bayılma ne birşey vitesi at devam et.

    Toyotanin kitle zaten bu işlerle ilgilenmiyor araba yüklü yüksüz yürüyor

    Eminim bu da yürür,turbocu ergenler atlamış


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum, corolla araçları kolay kolay bayılmıyor, turbo desteğine pek ihtiyaç duymuyor, lpg uyumu olması da cebimize yarıyor. 210-220 hızlara da çıkabiliyor, daha fazla hızada gerek yok zaten. Yokuşları da 140-150 yerine 110-120 ile çıkmakla kimse bişey kaybetmez diye düşünüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GökhanYılmaztürk -- 22 Kasım 2020; 10:37:22 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: en1gma

    Forumun eskilerinden shadowun 1.33 motor corollasini çok kullandım.1.6 ile manuel otomatik defalarca uzun yol yaptım.ne rampada bayılma ne birşey vitesi at devam et.

    Toyotanin kitle zaten bu işlerle ilgilenmiyor araba yüklü yüksüz yürüyor

    Eminim bu da yürür,turbocu ergenler atlamış



    Alıntıları Göster

    2011 model 1.33 aurisi sıfır alıp 6 sene kullandım. sizin dediğiniz gibi yürümüyor, düzde yada rampada birisi önünüze düştüğü zaman arabada tek değilseniz tekrar hızlanmak işkence. antalya-belek arası gibi düz yolda bile 120 ile giderken önüme bir minibüs çıktığında 80 e düşünce o minibüs benden çabuk hızlanıyordu hesap edin. ergen apaçi tayfa haricinde (bir de 6 silindirli yada daha büyük motoru olanları tenzih ederim) kimse 4 silindirli çaydanlıkları devamlı yüksek devirde kullanmak istemiyor.





  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Bende de zamanında 1.33 auris vardı. Şimdi de performansı daha kötü subaru xv var. Diyorum ya tork fetişistleri bir tek burada var. Gerçek hayatta yok. Yaklaşık 20bin kmdir kullanıyorum, 4bin devirin üstüne bile bir iki kere ancak çıkmışımdır. Defalarca yaylaya, tepelere çıktım.


    Kullanıcı adam ilk alım fiyatına bakıyor, sağlamlığına, ikinci eline bakıyor. Ekonomisine bakıyor. Torku pek umrunda değil. Focus 1.0 yüzüne bakan olmadı. Egea 1.4 turbo yüzüne bakan olmadı. Astra 1.6 çok daha fazla sattı donanım ve otomatik olmamasına rağmen. Burada 3-5 vag fanatiği salça oluyor tork diye. 1.5 yeni toyota motoru bence yeterli, güzel bir motor. Tek sıkıntısı lpg uyumu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt

    60 yıllık turbo teknolojisini yeni teknoloji sanan ergenler bir bitmedi yahu.


    Beğenmediğin Mazda'nın 1.5 atmosferik 132 beygirlik aracını kullanıyorum, aracın torku da 152nm. Ankara şehir içi 6 litre yakıyor, 0-100'ü de 8.3 saniye.


    Motor 7500 devir çeviriyor, turbo gibi 4,000 devirden sonra ölmüyor, nazlanmıyor ne bir gecikme ne de bir yapaylık. Hele bir sesi var, ilk çalıştırma anında bile mest ediyor.


    Daha önce de yine Mazda'nın başka bir motorunu 2 sene kullandım, o da atmosferikdi ve 211nm torku vardı. Ergen torkçular gaza gelip yolda salça oluyordu ama 9500 devir çevirne aracın 0-100'ü 6.4 saniye idi.


    Evet, atmosferik demek devir demek, hem de senin dediğin gibi 4000'ler falan değil, yukarıda yazdığım devirler. Ve ben araç devir çevirdikçe zevk alırım, gerçek otomobil sevenler gibi.


    Turbo demek daha fazla havayı silindirlere sokabilmek demek, yani 1.4 turbo ile belki atmosferik 2.0'lar denktir hacim olarak. Karşılaştıracaksan bu iki hacmi karşılaştır.


    Ülkenin saçma vergi sistemi sana bu karşılaştırma imkanını vermiyorsa, o da Mazda'nın Toyota'nın sorunu değil senin coğrafyanın sorunudur.





  • Bu motorun Tork eğrisini bulabilen varmı ? Eski 1.6'ya nazaran hemen hemen yakın torku veriyor ve ve max. torku daha erken devirde verecek diye duymuştum. Eğer daha erken devirlerde aynı torku dahi verse, alt devirlerde eskisinden daha güçlü olacağı anlamına gelir.

  • Hb versiyondaki 1.2 turboyu koysalar daha iyi olurdu.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Bende de zamanında 1.33 auris vardı. Şimdi de performansı daha kötü subaru xv var. Diyorum ya tork fetişistleri bir tek burada var. Gerçek hayatta yok. Yaklaşık 20bin kmdir kullanıyorum, 4bin devirin üstüne bile bir iki kere ancak çıkmışımdır. Defalarca yaylaya, tepelere çıktım.


    Kullanıcı adam ilk alım fiyatına bakıyor, sağlamlığına, ikinci eline bakıyor. Ekonomisine bakıyor. Torku pek umrunda değil. Focus 1.0 yüzüne bakan olmadı. Egea 1.4 turbo yüzüne bakan olmadı. Astra 1.6 çok daha fazla sattı donanım ve otomatik olmamasına rağmen. Burada 3-5 vag fanatiği salça oluyor tork diye. 1.5 yeni toyota motoru bence yeterli, güzel bir motor. Tek sıkıntısı lpg uyumu.

    bunun tork fetişliği ile alakası yok, iskenderuna giderken akseki yaylasını 1.33 ile de çıkıyordum, astra cdti ile de. ama auris ile 3. viteste 6000 d/d ye dayayıp öyle çıkıyordum, önüme sollamaya çıkan kamyon çıktı mı 2. vitese kadar düştüğüm oluyordu, cdti ile en ufak bir zorlanma olmadan tamamen konfor ile çıkıyordum. aynı şekilde tekir yaylasını da auris ile aşağıdan kaptırınca 6. viteste rahatlıkla 130 ile çıkıyordum taki sert bir viraj yada önüme birisi çıkana kadar, hülasa ramiz dayının dediği gibi mesele tork fetişliği değil yeğen mesele sürüş konforu. s320 varken mercedes s500 ü s600 ü neden yapıyor? millet torka bayıldığı için mi? r&r neden hala 6.75 lik motoru üstelik turbo ile kullanıyor?





  • Alıntı

    metni:
    Beğenmediğin Mazda'nın 1.5 atmosferik 132 beygirlik aracını kullanıyorum, aracın torku da 152nm. Ankara şehir içi 6 litre yakıyor, 0-100'ü de 8.3 saniye.



    kusura bakma ama bunları yazdıktan sonra diğer söylediklerinin de bir önemi yok, çünkü:


    1- en hafif kasaya sahip olduklarında ve 2.0 lt atmosferik 150 bg e sahip olduklarında bile opel astra gsi ve renault megane coupe 0-100 ü 8.5 saniyede tamamlıyordu.


    2- ankara şehiriçi trafiğinde dizelle 6 lt yakalaman zorken sen benzinli ile yakalıyorsan ankarada dizel araç kullananların hiçbirisinin kafası çalışmıyor bir seninki çalışıyor demektir. bu arada merak etme turbonun ne zaman ilk defa kullanıldığını bilmeyen ergenlerden değilim. ben de motorun sesini severim ama en az 6 silindirlisini. ve şehiriçinde devamlı 6000 d/d çevirmek pek pratik birşey değil ancak şahinci tayfanın yapacağı şey.





  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt

    Hadi canım. Tork gerçekten sürüş konforu getiriyor mu? Bilmiyordum. Peki ben ne demek istemişim anlayabildin mi? Anlasan bu yorumu yapmazdın. Her zamanki gibi anlamadın. Bu kadar yüzeysel düşünme bence. İnsanlar ne demek istemiş bir anla önce.


    Tork tabii ki güzel, rahatlık ama insanların önceliği değil buradaki abartı yorumlar gibi. Aksi olsa kimse 1.4 atmosferik, 1.3 dizel egea almazdı, 320nm torklu 1.6 dizeli dururken. Kimse tüplü civic almazdı 1.6 dizel, 1.5 turbo dururken. Sanki tork düşük olunca dünyanın sonu oluyor buradaki yorumlara bakarsan.

  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.