Şimdi Ara

TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA (916. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35.051
Cevap
331
Favori
2.218.048
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 914915916917918
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Birde life paketinde olaymis su hiz sabitleme tadindan yenmeyecekmis

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir kere daha sormuştum ama cevap alamadım, hazır konu canlanmışken sorayım :) açık siyah renk corolla aldık, seramik kaplama önerdiler 750tl fiyata serviste. sizce yaptırmalı mı?
  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    Nasıl sınır koyabiliyoruz peki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348

    bir kere daha sormuştum ama cevap alamadım, hazır konu canlanmışken sorayım :) açık siyah renk corolla aldık, seramik kaplama önerdiler 750tl fiyata serviste. sizce yaptırmalı mı?

    Merhaba arkadaşım, Araban hayırlı olsun, ALLAH kazasız belasız kullanmayı nasip etsin,
    Seramik kaplama yada seramik boya koruma denilen şey bana göre çokda önemli ve elzem birşey değil,;
    1- Taş vuruklarını önlemiyor
    2- Çok pahalı
    3- Forumda daha önce bikaç kişi yazmıştı, periyodik bakımlarda her seferinde "seramik boya koruma kontrol edildi" deyip ücret yazıyorlarmış,
    4- her 5 yılda bir yenilemen gerekiyor;
    5- bence arabanı temiz tut kaliteli bir şampunla ve süngerle kendin yıka ve ayda bir yada 2 ayda bir yıkadıktan sonra gaz yağı ile güzelce bir sil, haaaa camlara sürme,

    BENİM FİKRİM BUDUR. Yinede sen bilirsin
    Eğer çokda boya koruma yaptırmak istiyorsan iyi bildiğin bir yerde NANO KORUMA yaptır.




  • MAVİ0967 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler hocam Ortak kanı gereksiz olduğu yönünde demek ki. Araç bugün yarın gelecek bakalım 3. corolla yı alacak olmamıza rağmen merak ediyorum nasıl birşey olduğunu :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cristianotrk

    Nasıl sınır koyabiliyoruz peki

    Direksiyondaki limit tusuna basip hiz sabitleme kolunu asagiya cekiyorsunuz. Ondan sora limiti yine ayni kol ile arttirip azaltabilirsiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen hafta corolla 1.6 mds aracıma prins silverline lpg kiti taktırdım uzun yolda gidiş geliş 250 km yolun yakıt ortalaması 6.8 pogaz dan gazı 1.96 dan aldım hesaplama hatasını bilmiyorum km de 133 kuruş gibi yakıyor lpg %10 fazla yaksa 147 kuruş yapıyor gerçekten çok iyi değer...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAVİ0967

    quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348

    bir kere daha sormuştum ama cevap alamadım, hazır konu canlanmışken sorayım :) açık siyah renk corolla aldık, seramik kaplama önerdiler 750tl fiyata serviste. sizce yaptırmalı mı?

    Merhaba arkadaşım, Araban hayırlı olsun, ALLAH kazasız belasız kullanmayı nasip etsin,
    Seramik kaplama yada seramik boya koruma denilen şey bana göre çokda önemli ve elzem birşey değil,;
    1- Taş vuruklarını önlemiyor
    2- Çok pahalı
    3- Forumda daha önce bikaç kişi yazmıştı, periyodik bakımlarda her seferinde "seramik boya koruma kontrol edildi" deyip ücret yazıyorlarmış,
    4- her 5 yılda bir yenilemen gerekiyor;
    5- bence arabanı temiz tut kaliteli bir şampunla ve süngerle kendin yıka ve ayda bir yada 2 ayda bir yıkadıktan sonra gaz yağı ile güzelce bir sil, haaaa camlara sürme,

    BENİM FİKRİM BUDUR. Yinede sen bilirsin
    Eğer çokda boya koruma yaptırmak istiyorsan iyi bildiğin bir yerde NANO KORUMA yaptır.

    Bence bu cok daha guzel bi tavsiye , hem de maliyeti az.
    Benim de cok aklima yatmiyordu o boya koruma isleri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wectorman -- 30 Temmuz 2015; 23:28:05 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • wectorman W kullanıcısına yanıt
    Motor koruma duyduğum en boş şeydir.Özellikle 96 corollalar toz içinde kaput altıyla hala çalışıyorlarken.

    Boya koruma olabilir.Seramik kaplama güzel oluyor lakin ilk sayfada eleştiriler kısmında ilk 5 te olacak şeylerden 1 i de boyanın çok ince olmasıdır.İlk sayfada da tavsiye ettim özellikle kaput filmi yaptırın.Hatta ön cam bitiminden 1 karış geriye doğru tavana da kısmi film yaptırın.ASLA VE ASLA TAMPONLARA GİLM YAPTIRMAYIN Kİ ZATEN TAMPONLAR FABRİKADAN FİLMLİ GELİYOLAR BİLDİĞİM KADARIYLA.


    Meguiars yada Mothers ın boya koruma setini alın 100 lira civarıydı.Verin yıkamacıya 20 lira fazla uygulasın.6 ayda 1 defa ben böyle yapıyorum.

    Eğer aracınızı 5 sene sonra satacaksanız bu yaptıracağınız koruma hiçbir şey ifade etmez.Onun yerine garanti uzatın.


    Ben çok fazla müdahale etmiyorum foruma.Dayanıklılık konusunda yine atıfta bulunan arkadaşlar olmuş artık cevap vermiyorum.Donanım olarak da makyajlı kasa birçok şeyi değiştirecek yeni makyajlıa auristen bunu anlayabilirsiniz.Eleştiriler yerini buluyor merak etmeyin.

    Azad dan Mustafa hocadan Umut hocadan ve Esat hocadan touch ekranile ilgili fikir alıp kendilerimki ile birlikte ilettim.Artık makyajda geri dönüşler gelir.Olumlu olumsuz ama abartısız eleştirileriniz takip ediliyor.Toyota Türkiye bu foruma bakıyor merak etmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecz_mel -- 31 Temmuz 2015; 0:18:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    Peki nerelerde yaptirmamizi tavsiye edersiniz kalite farki flan oluyordur sanirim illa ki.
    Ve de nekadara maal olur tahmini
    Tesekkurler simdiden ...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • wectorman W kullanıcısına yanıt
    Filmi internetten alıp herhangi bir kaportacıda dahi yaptırabilirsiniz.

    Ben 3m meguiars autoking veyahut sonax da yaptırırdım yaptıracak olsam.Ama afaki ücrete gerek yok diyorsanız ilk söylediğim geçerli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cristianotrk

    Bildiğim kadarıyla corolla da hız sınırlayıcı bulunmuyor

    Corollada hız sınırlayıcı var, direksiyonun üstünde disp tuşunun yanındaki tuşa basıp hız sabitleme kolunu çekince kuruluyor. Ama çok bi işe yaramıyor. Düzlükte ayarladığınız hıza gelince gaz kesiyor. Rampa aşağı inerken zaten gaza basmıcanız için düdük öttürmekten başka bi işe yaramıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecz_mel

    Motor koruma duyduğum en boş şeydir.Özellikle 96 corollalar toz içinde kaput altıyla hala çalışıyorlarken.

    Boya koruma olabilir.Seramik kaplama güzel oluyor lakin ilk sayfada eleştiriler kısmında ilk 5 te olacak şeylerden 1 i de boyanın çok ince olmasıdır.İlk sayfada da tavsiye ettim özellikle kaput filmi yaptırın.Hatta ön cam bitiminden 1 karış geriye doğru tavana da kısmi film yaptırın.ASLA VE ASLA TAMPONLARA GİLM YAPTIRMAYIN Kİ ZATEN TAMPONLAR FABRİKADAN FİLMLİ GELİYOLAR BİLDİĞİM KADARIYLA.


    Meguiars yada Mothers ın boya koruma setini alın 100 lira civarıydı.Verin yıkamacıya 20 lira fazla uygulasın.6 ayda 1 defa ben böyle yapıyorum.

    Eğer aracınızı 5 sene sonra satacaksanız bu yaptıracağınız koruma hiçbir şey ifade etmez.Onun yerine garanti uzatın.


    Ben çok fazla müdahale etmiyorum foruma.Dayanıklılık konusunda yine atıfta bulunan arkadaşlar olmuş artık cevap vermiyorum.Donanım olarak da makyajlı kasa birçok şeyi değiştirecek yeni makyajlıa auristen bunu anlayabilirsiniz.Eleştiriler yerini buluyor merak etmeyin.

    Azad dan Mustafa hocadan Umut hocadan ve Esat hocadan touch ekranile ilgili fikir alıp kendilerimki ile birlikte ilettim.Artık makyajda geri dönüşler gelir.Olumlu olumsuz ama abartısız eleştirileriniz takip ediliyor.Toyota Türkiye bu foruma bakıyor merak etmeyin.


    Eleştirilerin yapıcı olması gerekir. Bazıları sırf muhalefet olsun diye eften püften şeyleri bile eleştiriyor. Toyota Türkiyenin buradaki eleştirilere kulak vermesi gerekir. Anket için Beni aradıklarında aracın beğenmediğim yönlerini söylüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar yeni corollanın advance paketi manuel mi yoksa otomatik mi alınmalı? veya başka bir öneriniz var mı?
  • Bence otomatik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence de o fiyatlara cikabiliyorken biraz daha otomatik farki verilebilir. Şahsen manuel vitesi seviorum yogun trafik olmayan bi sehirde kullancaksam. Ama istanbul gibi trafigi olan yerlerde tam bir eziyet. Oyuzden eger trafik yogun biyerde kulanacaksaniz ve hergun arac kullanmak zorundaysaniz otomatik alin derim ..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Slm arkadaşlar linkteki tampon koruma şeritleri 2015 model corollaya uyar mı. Görüntü nasıl olur yakışır mı. Sol ön tamponu dar yoldan dönerken alttan çizdim


    http://tr.aliexpress.com/item/Free-Shipping-High-quality-ABS-chrome-4pcs-front-and-rear-bumper-strip-protection-trim-for-Toyota/32353644684.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karadurak -- 31 Temmuz 2015; 14:26:51 >




  • İlk defa yol bilgisayarı ve dokunmatik ekranı olan bir araç kullandığımız için araca daha hakim değiliz. Bugün uzun yola çıkacağız, aracın ne kadar yaktığını öğrenmek istiyoruz. Yol bilgiyasarında ortalama değer yazıyor. Touch ekrandan hiçbir şey anlamıyoruz açıkcası. Bir işe yaradığı yok. Anlık tüketim gibi saçma sapan şeyler gösteriyor. Yol bilgisayarını sıfırlamak mümkün mü?

    Not: Araç dizel advance. Yolculuktan sonra atacağım yakıt tüketim değerlerini. Araç daha 500 km'de.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kilicoglu

    Arkadaşlar yeni corollanın advance paketi manuel mi yoksa otomatik mi alınmalı? veya başka bir öneriniz var mı?

    Hocam şu anda corolla'nın bu denli satmasinin belkide en önemli sebebi cvt şanzımandır. Imkan varsa ve "ben manuelciyim arkadaş" demiyorsaniz illa otomatik derim ancak donanım olarak advance olur active olur o size kalmış. Ben olsam active alırım çünkü
    mevcut 7" medyanın geri görüş kamerası hariç çok bir fonksiyonu yok. Diğer Özellikler ise beni ilgilendirmiyor.
    @ecz_mel bey vasıtası ile Toyota TURKIYE'ye tavsiye olarak şunları da yazayım:
    1) Anlık yakıt tüketimini yol bilgisayarına yeniden ilave etsinler
    2) Benim gibi yaptığı yolun %80 şehir dışı olan ve o yolculuklarinda nerdeyse tamamına yakını gece olan bir insan için aydınlatma çok çok onemlidir o yüzden led mi olur xenon mu olur opsiyon olarak sunmalarini isterim. (Yeni auriste var ama en üst donanıma koymuşlar)
    3) bakım periyotlarini yılda bir yada 15-20 bin km ye çekmeleri lazım yilda 30-35 bin km yapıyorum nerdeyse 3 ayda bir bakım var.
    4) Tamam motor kaputuna piston koyma ama bari bagaj kapağına piston istiyorum.
    5) Aracın boyası çok kalitesiz o yüzden en ufak taş vuruşunda boya kalkıyor. Bu aracimdam once 2006 toledom vardı boyası 10 numaraydı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sefacv

    quote:

    Orijinalden alıntı: aransayes

    Arkadaşlar ben de nasip olursa inşallah pendik dumankayadan 2015 model toyota corolla 1.4 d4d otomatik premium araç alacağım. Aracım haftaya gelecek. Burada konuşulan konuların çoğunu okudum. Bu sorunlardan en çok kafama takılanları özellikle davlumbaz konusunu sordum. Bana davlumbazın hem önde hem de arkada olduğunu söyledi. Fakat öndekinde ses yalıtımının olduğunu arkadakinde ses yalıtımı olmadığını söyledi. Ayrıca ses yalıtımıyla ilgili müşterilerimizden bir şikayet gelmediğini söyledi. Direksiyon simitinin altından gelen ses ve ileride ön konsoldan seslerin gelmesi ile ilgili kronik sorunun olup olmadığını sordum. Böyle bir şey olsa toyotanın araçlarını geri çağıracağını söyledi.

    Arkadaşlar ben şimdi yazdıklarınızdan baya bir tedirgin olmaya başladım. Ben şimdi dizel otomatik 2015 premium alacam inş. Bu araca C sınıfı araçlar içinde 10 üzerinden kaç puan verirdiniz? Lütfen aracı gerçekten kullananlar, tarafsız bir şekilde, başkasının yorumlarından etkilenmeden, içine sinecek şekilde cevap verebilir mi? Teşekkürler.

    Merhaba. Sorunuza içtenlikle cevap verebilirim umarım. Sizi bu soruyu sormaya iten dürtülerin neredeyse hepsini ben de yaşadım. aralık ayında teslim aldım aracımı. Araç görsel olarak hem estetik hem de muadillerinden bir gömlek üstün. Duruşu gerçekten güven veriyor. Güvenlik sadece duruşla sınırlı değil elbette. Toyotanın tüm paketlerinde güvenlik optimizasyonlarının standart oluşu gerçekten cezbedici. Bir problemin kronik olup olmadığı aynı serinin üç dört ürünü ile tescil edilmiyor. Fakat içerden gelen tıkırtılar duyabilirsiniz. Ben size benim başıma gelen ve artık baş edemediğim için beni aracı satma noktasına getiren bir olumsuzluktan bahsedicem. Aracı yüceltme veya karalama amacımın olmadığını, yalnızca sorunuza, kişisel deneyimlerimden yola çıkarak cevap vermeye çalıştığımı bir kez daha hatırlatmak isterim. Bu tip ufak seslere alerjiniz varsa, biraz canınız sıkılabilir. Benim aracımda başlarda sağ kısımda nereden geldiğini tespit edemediğim sesler vardı. Kullanıcı forumlarını incelediğimde, yalnız olmadığımı bu kasanın farklı paketlerine sahip olanlar da dahil birçok kişinin bu seslerden bahsettiğini gördüm. Çözüm önerilerini incelediğimde sesin emniyet kemeri tertibatından gelebileceğini veya gözlük koyma kısmından veya kontak kısmından veya sürücü koltuk dayamadan veya torpidodan gelebileceğini okudum. Maalesef ses sağ tavan döşmenin orta kısımlarından geliyordu. Tam bu sesi sineye çektik bu kez de yine maalesef göğüsten normal yolda dahi tıkırtılar geldiğini fark ettim. Bin bakımında bu tıkırtıları servis yetkilisine söyledim. Aracı test etmek için direksiyona geçti. Bu sesler bazen olabiliyor, normaldir, kullanılan plastik malzemenin kaliteli olduğundan zaman zaman esneme falan yapabileceğini, tıkırtıların kaynağının bu olabileceğini söyledi. Bu tuhaf açıklamanın içime sindiğini pek söyleyemem. Fakat henuz 27 günlük bir aracın göğsünü söktürmeyi de tercih etmek istemedim. Maalesef şu anda o sesleri sineye çekmiş durumdayım. ayrıca davlumbaz konusu çok büyük bir handikap. Bir seride olup gelen şikayetler nedeni ile başka bir seriye davlumbaz takmak ve kullanıcılara acaba benim arabamda davlumbaz var mı yok mu ikilemi yaşatmak toyota markasının üstünde eğreti duran büyük bir ayıp. Açıkçası insan, dünyanın otomotiv devlerinden toyota gibi bir markaya bu şark kurnazlığını pek yakıştırmak istemiyor. Ben arabayı çok büyük bir hevesle aldım. Hala da severek biniyorum. Fakat başıma gelen olumsuzlukları da ya linç edilirsem deyip yazmayacak değilim elbette. Ben son kullanıcıyım. Ürünün olumlu ve olumsuz yönlerinin son kullanıcıda belli olacağını, bu aracı üretenler benden daha iyi biliyorlar. Kimseye sataşma veya moralini bozma amacı ile yazmadım. Aracın ses sistemi de beni pek tatmin etmedi açıkçası. Basları kapatıp tizleri açmama rağmen sese kulaklarım aşina olamadı. İlginç bir şekilde flash bellekteki ses, radyo sesinden bikaç tık daha iyi. Fakat bu oldukça spesifik bir durum. Benim arzulayacağım ses, bir başkası için altın oran kadar kusursuz olabilir. Bu nedenle ses konusunda daha fazla yorum yapmıyorum. Aracın bir diğer sorunu da şu ki zaman zaman geri vitese, zaman zaman da birinci vitese geçmiyor. Vitese geçirmem için tekrar debriyaja basmam gerekiyor. Önceki aracımda da (Fiat linea) buna benzer bir sorun vardı. Bilenler bilir, araç geri vitese geçerken garç diye ses gelirdi. Ona kronik bir sorun diyebilirdik zira aracın alamet-i farikalarındandı. Kıyaslama yapmıyorum yanlış anlaşılmasın. Bu araçta en çok da vites sorunlarının olmamasını arzulamıştım. Zira önceki aracım illalah dedirtmişti. İster kabul edelim ister etmeyelim, çoğumuz sıfır bir aracı sorunsuzluk düsturu ile alıyoruz. Bu problemi de yine servise söyledik ve rodajda normaldir gibi bir cevap aldık. Ne yapalım. Kısmet değilmiş sorunsuzluk. Ya da ben aşırı şansızım fakat bu sorunlar olmasın isterdim elbette her son kullanıcı gibi. umarım sorunuza arzuladığınız o içtenlikle cevap verebilmişimdir. Selamlar.

    Merhabalar.
    Aracım 1.4 D4-D Advence paket. Ekim 2014'te aldım ve şu an 15.000 km'de. Aynı şekilde benim de vitesler ile ilgili sorunum var. 1'e almam gereken zamanlar alamıyorum ve geriye takarken garç ediyor. Ankara EFE'ye sordum ileri viteslerde kullandığımız bir şeyi geri viteste kullanmadığımız için dişliler karşılık gelmeyebiliyor bazen normaldir bir sorun olmaz diyorlar fakat bir yerde manevra yaparken o garç sesi gelince insanın sıtkı sıyrılıyor insanların bakışlarından. Bunun dışında 1. viteste geçirmem gerekirken geçiremiyorum ve bi anda durmak zorunda kalıyorum yokuşta debriyajı bırakıp tekrar basmak için ve arkadan korna yağmurları...

    Araç benim için piyasada değişilmeyecek bir araç. Böyle geniş, konforlu, rahat ve az yakan başka bir sedan araç varsa söyleyin değiştirelim. Ama arkadaşların da belirttiği gibi aracın tuhaf tuhaf huyları var.

    Benim bir kapı kapatma alışkanlığım vardı ve hiç bir arabanın kapısını kapatamadığım olmuyordu. Bu araç 10 aydır bende ve kapılarını hala kapatamıyorum, bazen çıldırtıyor.

    Arka ve ön park sensörü takılı halde geldi ama sensör düğmesi evlere şenlik. Kocaman düğme soketine minicik bi yeşil düğme takmışlar insanı delirtiyor.

    Vites ile ilgili bir diğer sıkıntım ise diğer hiç bir viteste gelmeyip 2. vitese şaaakkk diye oturma sesi gelmesi. Anlam veremiyorum. Daha sormaya fırsatım olmadı.

    Aracın balatalarından ıslık sesi geliyor ama hava kanallı balatalarla servisine değiştirticem, çok inat ettim! Değiştirmeleri gerekiyor fakat değiştirmiyor servisler.
    Ankara'da TOYAN'dan aldım aracı ve en son EFE'ye götürdüm ikisi de bence pek hoş değiller.

    Kumandadan cam açma kapama olayı da olsa iyi olurdu, serivisinde 300-350 lira gibi bir rakam istiyorlar takmak için ama videolarına baktım pek hoşuma gitmedi. Camlar tek tek kapanıyor ve açılıyor çok komik :D

    Bunların dışında arabanın yol tutuşu, verdiği güven, uzun yol performansı (genelde 120 ile giderim uzun yolda ama bazen 150-160 gidiyorum trafiğe kalmak istemediğim zaman) çok çok iyi geldi bana göre. 160 ile virajlara girdiğimde hiç bir sorun yaşamadığmı söylemek isterim. Hararet diye bir şey yok araçta, hararet göstergesi tam ortaya geliyor ve sıkıştırsanız bile 1 çizgi ileri gitmiyor. Bozuldu mu falan diyorsunuz bazen :)

    Yakıt konusunda da aracı çok hırpalamamakla beraber pek devri düşük kullanmam, gelenlde düz yolda 2600 gibi, yokuşlarda da 3500 gibi devirlerde vites değiştiriyorum ve kalkışlarım seridir, yavaş yavaş kaldırmam. Aracım şehir içi 6.0 - 6.5 lt yakıyor ve uzun yolda 5.5 gibi bir değer alıyorum, bana göre gayet iyi değerler bunlar. Duyduğuma göre 7.5-8 lt yaktıranlar varmış bu 1.4 dizel araca şehir içinde nasıl yapıyorlar gerçekten aklım almıyor. Sanırım sürekli 1. viteste gidiyorlar.


    Sonuç olarak aracımdan çok memnunum, motor gücü bazen yetersiz gelse de o biraz da benim açgözlülüğümden kaynaklanıyor gibime geliyor. Şehir içi ve uzun yol için tamamiyle optimize durumda motoru.

    Aracım geniş ve ferah olsun, yolu iyi tutsun, donanım olarak dolu olsun, güvenliğinden ödün vermesin ve az yaksın diyorsanız hiç düşünmeden alacağınız tek araç Toyota Corolla 1.4 D4-D'dir. Diğer araçlar ya donanımsız olur, ya çok yakar, ya çok arıza verir ya da başka can sıkıcı şeyler yaşarsınız.

    Kazasız keyifli sürüşler dilerim.




  • 
Sayfa: önceki 914915916917918
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.