Şimdi Ara

TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA (221. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
35.051
Cevap
331
Favori
2.218.103
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 219220221222223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yakit isi tercih meselesi. Tork isteyen performans isteyen icin dizel tabiki. Yok ben lpg takar sakin kullanirim diyen benzine biner. Evet eskiden motorin benzin farki daha fazla idi dizel çok avantajdi. Şimdi basa bas olmuş nerdeyse. Yalniz lpg de eskiden 1.30 lardaydi şimdi olmus 3 küsür. Yani lpg ninde ekonomisi kalmadi pek. Benim şahsî kanaatim şu şartlarda lpg taktirip harici masrafa girip performans kaybindansa fiyat farkida olsa dizel uzun yillar binecek için daha ideal gibi. Allah herkesi korusun kaza beladan...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli (ve lpg'li karışık olarak)-dizel olayında ekonominin dizelden yana olduğu kesin, buradaki tek problem dizel araçların artan fiyatları. Özellikle yüksek torka alışan bir sürücünün 1.6 benzinli herhangi bir motora alışma ihtimali de zayıf, benzer değerlere veya sürüş keyfine ulaşmanız için en az 2 katı akaryakıt tüketmeniz lazım. LPG ile de durum çok değişmiyor, benzer kullanım şekliyle yanyana iki aracı koyun emin olun benzin-dizel fiyatları eşitlense bile fark kapanmayacaktır. Araç fiyatları ve servis maliyetleriyle ilgili yapılan kıyaslama benim gibi ortalama 20-25 bin km yapan biri için bu nedenle çok gerilerde kalıyor. Tabi ki LPG taktırırım, sürüş keyfimden biraz daha feragat ederim derseniz o da ayrı bir durum, sonuçta LPG ile tam uyum gösterse bile mutlaka sürüş keyfinden biraz daha feragat edilir.Ben 4 sene ix35 2.0 CRDi kullandım, bu araç için Hyundai'in geliştirdiği motor ve otomatik şanzıman gerçekten mükemmel, segmentinde 1 numara olabilecek bu araç maalesef Hyundai'in müşteri hizmetleri ve alakasızlıkları nedeniyle geride kalıyor. Hyundai forumunda bu aracın 1.6 GDi motorlusu çıktığında herkes bu aracı aldı ve başladı 7 litre yakıyorum, 7,5 litre yakıyorum, en fazla 8'i gördüm vs. vs. Bu değerlere ulaşabilmek için aracı kağnı hızında, sürekli uzun yolda ve fren yapmadan kullanmak gerekiyor tabi kimse bundan bahsetmiyordu. Benim kullandığım ix35 2.0 9-10 lt arasında geziniyordu ki bu segment için inanılmaz iyi rakamlardı, ivmelenmesi olsun 400 nm torku olsun herşeyiyle mükemmeldi. Sırf meraktan arkadaşımın aldığı 1.6 GDi motorlu aracı aldım, depoyu doldurduk, ardından Edirne'ye gittik, aracı ben kullandım, Kartal'dan Mahmutbey gişelere çıkana kadar normal benim aracı kullandığım gibi kullandım, minimum gördüğümüz değer 12 lt/100 km'ydi, üst gördüğümüz değerleri söylemiyorum bile. Otobanda minimum 8 lt/100 km gördük, ortalama kullanımla 12.5-12.6 arasında bir değerle yolu tamamladık, buradan da fabrika verisine ve aracın yol bilgisayar değerine zerre kadar güvenilmemesi gerektiğini bir kere daha anladım. Tabi ivmelenme ve tork konusundaki keyifsizliği de saymıyorum. Bu nedenle benzinli-dizel ve ekonomiden bahsedilirken her iki aracı kullanan kişiler olarak aynı şekilde kullandığınız gibi kıyaslama yapılması her zaman daha mantıklı olur. Dizele binip düşük devirde yakaladığınız torku benzinlide yakalamadan aynı yolu gittim ama dizel de fazla yaktı demek büyük bir hata (ve tabi kendini kandırma) olur. İdeal olması gereken rakam senelik 20-25 bin km, bu rakamla emin olun 2-3 sene içerisinde 10.000 TL civarında bir farkı kapatırsınız. Keyif için dizel almaksa ayrı birşey tabi, bir önceki aracı sırf bu nedenle almıştım ve keyfini sürdüm, şimdi bakıyorum 50-60 bin TL fark vermenin bir esprisi yok, verdiğimiz para tamamen çöpe gidiyor, yazık, günah. Gönül ister ki ülkemizde de vergiler uçuk-kaçık olmasa adam gibi araçlar kullanabilsek, ancak bu ihtimal kısa vadede çok zayıf.

    1.4 d4d motor yetersiz gibi görünse de ideal bir tork ve hızlanmaya yaklaşıp ekonomiyi de maksimum oranda yapabiliyor bu nedenle de kullananlar memnun, kullanmayanlar tarafındansa çok eleştiriyor (sakın üstünüze alınmayın lafım bu motorun neden devam ettiğine laf edenlere). 1.4 bu motor ufak tefek sorunlar çıkarsa da oran olarak bakıldığında aslında çok sorunsuz ve artık çok denenmiş sorun çıkardığında ne sorunu olduğu bilinen bir motor. Bugün en ufak bir motor üretilmeye başlandığında bu kadar deneyim kazanmış bir motoru hemen harcayamazsınız bu nedenle. BMW'den yardım alınarak geliştirileceği söylenen 1.6 dizel motor da henüz bu kategoridedir ki daha sorun çıkarıp çıkarmayacağı seri üretimle ancak anlaşılabilecek, 1.6 dizel olsun hemen alırım diyenler bin pişman da olabilir bu nedenle, bunu ancak o zaman görebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MUCEKA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Omer7o

    Dizel advance aracımın gelmesini bekliyorum ilk kullanımlarda yakıt deneyiminiz ne şekilde km başına ne kadar yaktığını hesaplayanlarımız var mı?

    manuel dızel advance ıcın

    ILK 1000 KM DE 10-35 DERECE HAVA SARTLARINDA ORTALAMA SEHIR ICINDE 5.4 SEHIR DISINDA 90 KMDE 3.8 110 KM DE 4.2 LITRE OLDU.
    ICERIDE 4 KISI VE BAGAJ YUKLU SEHIR DISI KULLANIMLARINDA

    IKI KISI ILE AYNI GUZERGAHTA 90 KMDE 3.6 110 KMDE 4 LITREYI YAKALADI. KLIMA AUTODA VE ACIK

    UZUN YOLDA YAKIT DUSUK OLUYOR
    SEHIR ICINDE DUR KALK TRAFIKTE ORTALAMA 5 ILE 6.7 LITRE ARASINDA DEGISTI. ARAC SU AN 7000 KMYE YAKLASTI
    HAVA SARTLARI - 18 ILE 5 DERECE ARASINDA SU ANDA

    SEHIR DISINDA ISTANBUL ESKISEHIR ARASINDA YUKLU KULLANIMDA 4.4 LITRE YAKTI
    SEHIR ICINDE SU ANDA 6.7 LITREYI GORUYOR. BU DEGERLER YOL BILGISAYARINDA DEGIL BENZINLIKTEN ALDIGIMIZ DEGERLER. SU ANA KADAR BILGISAYAR DEGERLERINE YAKIN GITTI .

    YANI ORTALAMA YARI YARI SEHIR ICI VE DISI KULLANIYORSANIZ 5.5 ILE 6.5 ARASINDA DEGER GORUYORSUNUZ YAKIT LITRE FIYATINDAN HESAPLAYABILIRSINIZ LPG LI ARACLARDAN UYGUNA GELIYOR.

    AYRICA ILK CALITIRMADA 1 DAKIKA VE STOP EDERKENDE YAKLASIK 30 SANIYE MOTORU ROLANTIDE CALISTIRIP STOP ETMEYI UNUTMAYIN . 30000 KM LERE GELEN ARKADASLARIMIZDA VAR. HERHANGIBIR PROBLEM OLMADAN KULLANIYORLAR.

    SAYGILARIMLA HAYIRLI UGURLU OLSUN KAZASIZ GUNLER

    Çok açıklayacı ve faydalı oldu teşekkür ederim sizinde hayırlı günlerde kazasız belasız kullanmanız dileğiyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: albyrk55

    Araç 340 km de ort 4.8 gösteriyor. ancak zamanla dahada düşer bence. hesap için erken diye düşünüyorum. çünkü ilk başlarda 5.6 gösteriyordu.

    İlerleyen km lerde daha iyi bir değer yakalayabileceğinize inanıyorum teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: besadam

    Benzinli (ve lpg'li karışık olarak)-dizel olayında ekonominin dizelden yana olduğu kesin, buradaki tek problem dizel araçların artan fiyatları. Özellikle yüksek torka alışan bir sürücünün 1.6 benzinli herhangi bir motora alışma ihtimali de zayıf, benzer değerlere veya sürüş keyfine ulaşmanız için en az 2 katı akaryakıt tüketmeniz lazım. LPG ile de durum çok değişmiyor, benzer kullanım şekliyle yanyana iki aracı koyun emin olun benzin-dizel fiyatları eşitlense bile fark kapanmayacaktır. Araç fiyatları ve servis maliyetleriyle ilgili yapılan kıyaslama benim gibi ortalama 20-25 bin km yapan biri için bu nedenle çok gerilerde kalıyor. Tabi ki LPG taktırırım, sürüş keyfimden biraz daha feragat ederim derseniz o da ayrı bir durum, sonuçta LPG ile tam uyum gösterse bile mutlaka sürüş keyfinden biraz daha feragat edilir.Ben 4 sene ix35 2.0 CRDi kullandım, bu araç için Hyundai'in geliştirdiği motor ve otomatik şanzıman gerçekten mükemmel, segmentinde 1 numara olabilecek bu araç maalesef Hyundai'in müşteri hizmetleri ve alakasızlıkları nedeniyle geride kalıyor. Hyundai forumunda bu aracın 1.6 GDi motorlusu çıktığında herkes bu aracı aldı ve başladı 7 litre yakıyorum, 7,5 litre yakıyorum, en fazla 8'i gördüm vs. vs. Bu değerlere ulaşabilmek için aracı kağnı hızında, sürekli uzun yolda ve fren yapmadan kullanmak gerekiyor tabi kimse bundan bahsetmiyordu. Benim kullandığım ix35 2.0 9-10 lt arasında geziniyordu ki bu segment için inanılmaz iyi rakamlardı, ivmelenmesi olsun 400 nm torku olsun herşeyiyle mükemmeldi. Sırf meraktan arkadaşımın aldığı 1.6 GDi motorlu aracı aldım, depoyu doldurduk, ardından Edirne'ye gittik, aracı ben kullandım, Kartal'dan Mahmutbey gişelere çıkana kadar normal benim aracı kullandığım gibi kullandım, minimum gördüğümüz değer 12 lt/100 km'ydi, üst gördüğümüz değerleri söylemiyorum bile. Otobanda minimum 8 lt/100 km gördük, ortalama kullanımla 12.5-12.6 arasında bir değerle yolu tamamladık, buradan da fabrika verisine ve aracın yol bilgisayar değerine zerre kadar güvenilmemesi gerektiğini bir kere daha anladım. Tabi ivmelenme ve tork konusundaki keyifsizliği de saymıyorum. Bu nedenle benzinli-dizel ve ekonomiden bahsedilirken her iki aracı kullanan kişiler olarak aynı şekilde kullandığınız gibi kıyaslama yapılması her zaman daha mantıklı olur. Dizele binip düşük devirde yakaladığınız torku benzinlide yakalamadan aynı yolu gittim ama dizel de fazla yaktı demek büyük bir hata (ve tabi kendini kandırma) olur. İdeal olması gereken rakam senelik 20-25 bin km, bu rakamla emin olun 2-3 sene içerisinde 10.000 TL civarında bir farkı kapatırsınız. Keyif için dizel almaksa ayrı birşey tabi, bir önceki aracı sırf bu nedenle almıştım ve keyfini sürdüm, şimdi bakıyorum 50-60 bin TL fark vermenin bir esprisi yok, verdiğimiz para tamamen çöpe gidiyor, yazık, günah. Gönül ister ki ülkemizde de vergiler uçuk-kaçık olmasa adam gibi araçlar kullanabilsek, ancak bu ihtimal kısa vadede çok zayıf.

    1.4 d4d motor yetersiz gibi görünse de ideal bir tork ve hızlanmaya yaklaşıp ekonomiyi de maksimum oranda yapabiliyor bu nedenle de kullananlar memnun, kullanmayanlar tarafındansa çok eleştiriyor (sakın üstünüze alınmayın lafım bu motorun neden devam ettiğine laf edenlere). 1.4 bu motor ufak tefek sorunlar çıkarsa da oran olarak bakıldığında aslında çok sorunsuz ve artık çok denenmiş sorun çıkardığında ne sorunu olduğu bilinen bir motor. Bugün en ufak bir motor üretilmeye başlandığında bu kadar deneyim kazanmış bir motoru hemen harcayamazsınız bu nedenle. BMW'den yardım alınarak geliştirileceği söylenen 1.6 dizel motor da henüz bu kategoridedir ki daha sorun çıkarıp çıkarmayacağı seri üretimle ancak anlaşılabilecek, 1.6 dizel olsun hemen alırım diyenler bin pişman da olabilir bu nedenle, bunu ancak o zaman görebiliriz.

    aynen katiliyorum hocam size.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel le benzinli arası şuan da 8 bin lira gibi bir fark var çok faiş bi fark değil, dizel de çok km yapıyorsan parayı amorti edersin az km dede ikinci elde artısını görürsün sonuçta ikinci el piyasasınıda düşünüp araba alıyoruz ne verirsek onu alırız dizel le benzinli yi kıyaslamak mantıklı değil bu tamamen tercih meselesi içeri ses almasa bile sesinden dolayı benzinli alanlar dahi oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Omer7o

    Dizel le benzinli arası şuan da 8 bin lira gibi bir fark var çok faiş bi fark değil, dizel de çok km yapıyorsan parayı amorti edersin az km dede ikinci elde artısını görürsün sonuçta ikinci el piyasasınıda düşünüp araba alıyoruz ne verirsek onu alırız dizel le benzinli yi kıyaslamak mantıklı değil bu tamamen tercih meselesi içeri ses almasa bile sesinden dolayı benzinli alanlar dahi oluyor

    Valla hocam ne yalan söyleyeyim ben de eskiden sırf sesten ötürü dizel araca giciktim ama şimdiki dizeller benzinli niyetine ses seda yok gibi.dolayisiyla tercihim değişti benim de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ayrica dizel benzin arasindaki en buyuk fark fiyat farki degil ortalam tuketim yani dizel arac benzinliye gire bor mesafeyi nerdeyse yarisi litre yakarak kat ediyor ve esas fark burdan kaynaklaniyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugrshn


    quote:

    Orijinalden alıntı: Omer7o

    Dizel le benzinli arası şuan da 8 bin lira gibi bir fark var çok faiş bi fark değil, dizel de çok km yapıyorsan parayı amorti edersin az km dede ikinci elde artısını görürsün sonuçta ikinci el piyasasınıda düşünüp araba alıyoruz ne verirsek onu alırız dizel le benzinli yi kıyaslamak mantıklı değil bu tamamen tercih meselesi içeri ses almasa bile sesinden dolayı benzinli alanlar dahi oluyor

    Valla hocam ne yalan söyleyeyim ben de eskiden sırf sesten ötürü dizel araca giciktim ama şimdiki dizeller benzinli niyetine ses seda yok gibi.dolayisiyla tercihim değişti benim de.

    Toyota kendini çok geliştirdi bu konuda dışardanda çok anlaşılmıyor ama bir peugeot ford bugün benim için ses konusunda bir traktörle eş değer :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yeni modelleri bilmiyorum ne durumda ama eski kasaları aynen traktör tabiri gibigeçen hafta babama 2006 model focus tdci aldik benimkiyle yan yana koyup calistirinca benim aracin sesi duyulmuyordu o derece yaniama beygir ve tork farkinin hakkini yemeyeyim. Performans cok iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracim 600 kmde. 10.8 le baslangic aralik basinda. soguk gunlerde iki hafta oncesi 12.1 lere cikti. suan 10.6. sakin surus sehir ici hepsi. 9 lari 8 leri bakalim ne zaman gorcez. umutla bekliyorum. (arac 1.6 adv. otomatik)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel kullanan arkadaslar arac rolantideyjen iceri motor sesi geliyormu ya da ne derece geliyor sanki benim motorun ses biraz fazla gibi ama emin olamiyorum acaba yinede bir benzinli motor gibi sessiz olmasini beklememekmi lazim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ugrshn kullanıcısına yanıt
    Yani o gürültü boşuna çıkmıyor performansları iyi :) petrolde çalışan bir arkadaş toyotalar dizel mi benzinli mi anlayamıyoruz diyor diğer araçlara göre dizeli o derece sessiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kizilat

    Dizel kullanan arkadaslar arac rolantideyjen iceri motor sesi geliyormu ya da ne derece geliyor sanki benim motorun ses biraz fazla gibi ama emin olamiyorum acaba yinede bir benzinli motor gibi sessiz olmasini beklememekmi lazim?

    Hocam ses illaki gelir ama rahatsız olacak kadar değil. Kulaginiz fazla hassas sanırımbenzinli aractan birazcik farki var. Ben bazen stop ettiğini düşünüyorumo derece

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Omer7o O kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam ses konusunda dediğiniz gibi fark edilmiyor. Maşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsallah sorun yoktur hocam megani olan bir arkadasimda denedi seskonusunda iyo dedi ama yinede huylandim sanirim ilk kez dizel kullanmamdan kaynakli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kizilat K kullanıcısına yanıt
    Muhtemelen öyledir hocam. Başka bir dizel araca bindikten sonra fikrin değişir eminim.iciniz rahat olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben tdi passat hdi c4 kullandim daha once. Bu 3.dizel.resmen benzinli gibi.ayrica enteresandir ben dizel motor un rolantide çalışma sesini çok seviyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel araclarda ses km ilerledikce artar, 30 bini assin onda sonra bakalim ses farkina derim. Simdi daha 1000 km yapmis dizelin sessiz olmamasi abes olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kizilat

    Dizel kullanan arkadaslar arac rolantideyjen iceri motor sesi geliyormu ya da ne derece geliyor sanki benim motorun ses biraz fazla gibi ama emin olamiyorum acaba yinede bir benzinli motor gibi sessiz olmasini beklememekmi lazim?

    Benzinli bi arabadan sesli olmasi gerekir. Cunku basincla calisiyor. Ama bi sure sonra kulaginiz alisir duymazsiniz bile, taki gercekden sessiz bi araca binene kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustik61 -- 10 Ocak 2014; 0:00:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 219220221222223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.