Şimdi Ara

TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA (1582. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
35.051
Cevap
331
Favori
2.218.109
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 15801581158215831584
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aynen öyle oldu. Bize satan bayi bile itiraf etti acele ettik şimdi elimizde olsaydi daha yüksek fiyata satardık diye. Ustelik park sensörü ve bagaj havuzu hediyeli verdiler. Nereden baksan 500tl tutar. Patron 71bine satın deyince satmışlar, pişman olan patron. 71-71 500e bırakan epey bayi vardı. Hedefi yakaladıklarında araç başı alacaklari prim de satış temsilcisinin söylediğine göre fazla değil. 50tl dedi. Yani baştan satarken kar önemli. Böyle çok iyi oldu genelde bayiler kazançlı çıkıyordu şimdi vatandaş oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    Toyota da şunu çok iyi öğrendim, bir araç çıktıysa ve bayide yoksa henüz o an o araç için en iyi fiyatı almak için uygun zamandır. Ben 2013 corollamı ilk çıktığında bayide daha test aracı dahi yokken almıştım, 2016 da makyajlandı yine öyle yaptım. Aldığım fiyat liste fiyatı üzerinden 5000 lira aşağıydı ki buna aksesuarlarda aldığım indirimlerde dahil. Ayrıca kendi aracım içinde verdikleri fiyata ben kendim satamazdım. Kasa eskimeden değişmiş oldum o da bir artı oldu, birde mtv ödeyecektim 1 hafta daha kalsa. Benim bir spoiler için verdiğim paraya bırak spoileri kapı bandı bile alamıyorsun şuanda :)


    Bu arada karter korumayı soran arkadaş olmuştu 215 lira parça fiyatı var ben 250 liraya taktırdım. Birçok bayi 350 civarı istiyor bilginiz olsun.
  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Bizde sorduk, araç daha yeni geldi test aracımiz yok dediler. Ben zaten 1.33 kullandigimdan gerek görmedim. Konforlu ve güvenlikli araçtı. 1.6 life da 1.33un zayif motor eksikliğini giderince sorun kalmiyor. Gerçi bana kalsa 2.el 2016 model 1.2 tsi Octavia alırdım.

    Gördüğüm kadarıyla sizde şans da var. Bayiye iyi bir fiyata satma, araç pert olunca sıkıntısız piyasa fiyatından ödeme yapılması, sonra iyi bir karla tekrar satma, iyi şans yani. Herkeste bu sans yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    Şanstan ziyade doğru zamanda doğru hamle diyelim. Ben hemen hemen tüm araçları tek bayiden aldım, çevremdekilerede aynı şekilde oradan aldırdım. Doğal olarak biraz daha avantaj sağlıyor bana. Benim aracıma iyi teklif verirse biliyorki 0 km araç satacak üste benim dışımdada müşteri kazanacak. Ki zaten bayilerin ikinciel politikasıda çok değişiktir, aynı araca aynı gün bakıp inceleyip 48000 lira veren bayide oldu(saçmaladıklarını söyleyip çıkınca kapının önünde bir anda fiyat 54000 liraya kadar çıkıverdi) 58000 lira veren bayide oldu. Yani ne yazıkki çok iyi araştırmak lazım. Biraz nakiti olan için gerçekten çok kolay para kazandırabilecek bir sektör otomotiv. Çeşitli markalarda bazen öyle araçlar denk geliyorki, baya cazip şekilde, yakın olsa gidip baksam şeklinde oluyorum. Mesela şuanda takibimde olan iki araç var, biri 50. yıl premium otomatik 2017 model 4500 gibi bir kmde kusursuz ve 102000 lira istiyor, yokladım 100000 liraya çoktan razı. İlanı öyle yazmışki altın satsa satamaz, ben aldığım her araca koltuk ısıtma arka ayak havalandırması, iç ambians aydınlatma, kaput izolasyonu torpido ve diğer gözlerin kumaş kaplanması gibi şeyleri yapıyorum. Orjinal parçaları sipariş ediyorum sıkıntısız çalışıyor. Bunları sattığım araçta yazıncada zaten farkını koyuyor. Atıyorum 2-3000 liralık bu eklemeler bana 5000 liradan fazla artı sağlıyor. En dolusunuda alsa yok çünkü :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oasis99

    Satış temsilcileri kendi araçlarını satabilmek, eksiklerini basit göstermek hatta daha iyiymiş gibi tanıtmak konusunda eğitim aldıklarını biliyorum. Musteriyi tavlama, kafasındaki soruları dağıtıp ikna etme ve aracı satma tek dertleri bu. Tanam islerini yapacaklarda dürüstce yapmaları gerekiyor. Kapitalist sistem böyle iste. Ecdadımız herşeyi para görmüyordu.

    Bakırcılar/Antalya da Onur isimli bir satış temsilcisi arkadaş var. Ürün tanıtımında tamamen dürüst ve içten. kendi araçlarının olumlu/olumsuz yönlerini, rakip markalardaki araçlarla gerekirse kıyaslayıp anlatıyor. tam bir örnek satış temsilcisi.
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Onur gibiler cogunluk arasında maalesef devede kulak kalır. 2.5 yıl önce ben Ortaköy bayiden 1.33 almadan once tereddüt içindeydim. Satış temsilcisi peynir ekmek gibi gidiyor hiç şikayet almadık, çekmese japon mühendisler 1.33 motor koyarmi vs dedi. Kapora verdim birkaç gün daha düşündüm. Aklımda 1.2 tsi Leon da vardı. Yollarda bir Leona birde corollaya bakıyordum. Sadece dizayn ve bagaj beni corolladan yana karar vermeye itti. Nede olsa çok km yapmıyorum İstanbul trafiği zaten sıkışık al gitsin dedim. Tabi çok büyük hata yaptığımı kullandıkça ve Leon fiyatlari fırlayıp gittikten sonra anladım. Zararına 1.33 u sattim. Zamanında temsilci dürüstçe madem Leon da düşünüyorsun bu araç seni üzer demedi. Sonra telefon açtım satış müdürüne -hic şikayet almadık demişti- ben bu araçtan şikayetçiyim hiç şikayet almadiginizi bir daha müşterilere söylemeyin dedim. Yine bildiğini okuduğumdan eminim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Satış danışmanı ile otomobil danışmanını karıştırmayın arkadaşlar. Konu çok uzun yaz yaz bitmez ama bu araç seni üzer Leon seni üzmez demek öyle kolay iş değil.Hadi aldınız diyelim ve Leon sizi üzdü,kim alacak bunun sorumluluğunu? İkilemde kaldı iseniz test sürüşü yapmanız lazım,çok zor birşey değil ki bu.
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Ben uzatmamak için detaylı yazmadım. Ben 1.33 alirken satış elemanina aracin çekişi konusunda endişelerimi dile getirdim. Leon style ile 1 33 life kiyaslanamaz bile. Satis elemanı 1.33un rampada bayildigini bilmiyormuydu? Bal gibi biliyordu. Yoksa Leon başka konuda uzermi o ayrı bir konu. Ben dürüstlükten bahsediyorum.

    Ben müşteri olarak bizde hata yok zaten demiyorum. 1.33 alıp sonradan pişman olan birçok kişi var bu sitede bile. Daha 1 gün önce birisi güvenlik amaçlı davlumbaz, motor koruyucu vs koymuyoruz diye satış elemanlarının dürüst olmadıklarından bahsetti. Aşağıya alintiliyorum.

    ScHeNKii_ScP17 Mart 2018 Cumartesi 06:52:54
    Toyotanın 2012 modeline bile fabrikasyon taktığı ama bu 2013 sonrası davlumbaz gibi, ışıklı cam düğmeleri gibi maliyet açısından koymadığı bir parça. Hatta aracımı ilk alırken satış temsilcisine neden yok diye sorduğumda, işte sizin can güvenliğiniz için yok, metal parça olduğu zaman kaza anında motor kendisini aşağı salacak ki kabine doğru baskı yapmasın gibi bir cevap almıştım. Şu an aynı satıcıya sorasım var 2015 den 2018 e ne değişti de Toyota artık bizim can güvenliğimizi düşünmez oldu diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oasis99 -- 18 Mart 2018; 18:17:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Güzel diyorsunuz da, 175 NM torka sahip araç nerede diğeri nere. Üstelik turbo teknolojisine sahip ve bu torkunu da benzinli bir motor için düşük bir devirde ve uzun bir bantta veriyor, atmosferik motor nere.

    Rampada çeker mi endişesi çok genel soru,bana sorsanız ben de çeker derim 5 vitesten 3 vitese çekersiniz çıkarsınız,100 km ile çıkacağınıza 60 km ile çıkarsınız ama çıkarsınız. Leon ile tabiki daha performanslı ve rahat şekilde aynı rampa çıkılır.Hala ikna olmadıysanız test sürüşü yapmanız lazım.Ben tam olarak sizin hangi rampa için çekmediğini tahmin edemem ki. Hadi söylediniz diyelim benim birebir orada tecrübem olması lazım,bir de benim sürüş tekniğim gibi ki çünkü atmosferik bir motor rampada farklı kaldırılır turbo motor farklı sürdüğünüzü bilmem lazım.Kısacası iş yine satış danışmanlığı ile otomobil danışmanlığı olayına geliyor. Test sürüşü arkakadaşlar,yapın bitsin.Çeker çekmez,kaçar kaçmaz konusu aşırı derecede beklentilere açık.

    Forumda sayfalarca çeker çekmez konusu var 1.33 lt için. Memnun olmayan elbette olacak ama çekmez dendiği anda bunun kanıtlanması lazım.Dikmen yokuşunun ortasında kalkamayan arkadaş hariç öyle ciddi bir iddia atan arkadaş da olmadı forumda. O arkadaş da 2 çeker Reno aldıktan sonra daha sonra o araç ile aynı noktada video çekecekti öyle kaldı gitti.Çok zor olmasa gerek bu iddiasını kanıtlamak diye düşünüyorum.

    Güvenlik amaçlı davlumbaz koyulmuyor yazmadı arkadaş,güvenlik amaçlı olarak çelik karter koruma standart olarak sunulmadığını söyledi. Toyota burada risk almıyor,standart olarak sert plastik karter koruyucu standart sunuyor eğer illa ki çelik karter koruma istiyorsanız da bunu opsiyon olarak sunuyor. Bunu eskiden de yapıyordu. Kullanılan yere göre bazen güvenlik ikinci planda kalır,önemli olan yola devam edebilmektir. Firmalar bu durumda bu riski araç sahibine yükleyebilir,tercih meselesi. Maliyet tabiki önemli kapı bantları gibi aksesuarlar örneğin maliyetten dolayı çıkartıldı.




  • istanbul avrupa yakası özel usta tavsiyesi verebilecek var mı gidip tecrübe etmiş fiyatları makul işciliği düzgün
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Güzel diyorsunuz da, 175 NM torka sahip araç nerede diğeri nere. Üstelik turbo teknolojisine sahip ve bu torkunu da benzinli bir motor için düşük bir devirde ve uzun bir bantta veriyor, atmosferik motor nere.

    Rampada çeker mi endişesi çok genel soru,bana sorsanız ben de çeker derim 5 vitesten 3 vitese çekersiniz çıkarsınız,100 km ile çıkacağınıza 60 km ile çıkarsınız ama çıkarsınız. Leon ile tabiki daha performanslı ve rahat şekilde aynı rampa çıkılır.Hala ikna olmadıysanız test sürüşü yapmanız lazım.Ben tam olarak sizin hangi rampa için çekmediğini tahmin edemem ki. Hadi söylediniz diyelim benim birebir orada tecrübem olması lazım,bir de benim sürüş tekniğim gibi ki çünkü atmosferik bir motor rampada farklı kaldırılır turbo motor farklı sürdüğünüzü bilmem lazım.Kısacası iş yine satış danışmanlığı ile otomobil danışmanlığı olayına geliyor. Test sürüşü arkakadaşlar,yapın bitsin.Çeker çekmez,kaçar kaçmaz konusu aşırı derecede beklentilere açık.

    Forumda sayfalarca çeker çekmez konusu var 1.33 lt için. Memnun olmayan elbette olacak ama çekmez dendiği anda bunun kanıtlanması lazım.Dikmen yokuşunun ortasında kalkamayan arkadaş hariç öyle ciddi bir iddia atan arkadaş da olmadı forumda. O arkadaş da 2 çeker Reno aldıktan sonra daha sonra o araç ile aynı noktada video çekecekti öyle kaldı gitti.Çok zor olmasa gerek bu iddiasını kanıtlamak diye düşünüyorum.

    Güvenlik amaçlı davlumbaz koyulmuyor yazmadı arkadaş,güvenlik amaçlı olarak çelik karter koruma standart olarak sunulmadığını söyledi. Toyota burada risk almıyor,standart olarak sert plastik karter koruyucu standart sunuyor eğer illa ki çelik karter koruma istiyorsanız da bunu opsiyon olarak sunuyor. Bunu eskiden de yapıyordu. Kullanılan yere göre bazen güvenlik ikinci planda kalır,önemli olan yola devam edebilmektir. Firmalar bu durumda bu riski araç sahibine yükleyebilir,tercih meselesi. Maliyet tabiki önemli kapı bantları gibi aksesuarlar örneğin maliyetten dolayı çıkartıldı.



    1.33 motorun çekip çekmemesi bir kenara, satış temsilcisi şunu söyleyebilir (ki iskenderundaki toyotada bir hanımefendi o konuda çok dürüst) "efendim 1.33 motor sizin corollaya en uygun fiyatla ulaşmanız için sunuldu, performansı muadil fiyatttan satılan turbo motorlu rakipleri ile aynı değil ama onun karşılığında birçok avantajı var " dese daha dürüst bir iş yapmış olur.

    quote:

    Satış danışmanı ile otomobil danışmanını karıştırmayın arkadaşlar.


    otomobil danışmanı nedir açıklayabilir misiniz?


    quote:

    Onur gibiler cogunluk arasında maalesef devede kulak kalır. 2.5 yıl önce ben Ortaköy bayiden 1.33 almadan once tereddüt içindeydim. Satış temsilcisi peynir ekmek gibi gidiyor hiç şikayet almadık, çekmese japon mühendisler 1.33 motor koyarmi vs dedi. Kapora verdim birkaç gün daha düşündüm. Aklımda 1.2 tsi Leon da vardı. Yollarda bir Leona birde corollaya bakıyordum. Sadece dizayn ve bagaj beni corolladan yana karar vermeye itti. Nede olsa çok km yapmıyorum İstanbul trafiği zaten sıkışık al gitsin dedim. Tabi çok büyük hata yaptığımı kullandıkça ve Leon fiyatlari fırlayıp gittikten sonra anladım. Zararına 1.33 u sattim. Zamanında temsilci dürüstçe madem Leon da düşünüyorsun bu araç seni üzer demedi. Sonra telefon açtım satış müdürüne -hic şikayet almadık demişti- ben bu araçtan şikayetçiyim hiç şikayet almadiginizi bir daha müşterilere söylemeyin dedim. Yine bildiğini okuduğumdan eminim.


    seninki yine iyi. ben daha önce de yazmıştım daha önce subaru xv bakarken oradaki hanım kız bagajının 500 lt olduğunu söyledi, ben kırmamak için acaba yanlışınız olmasın diyince de ısrar etti. alçakgönüllülüğe gerek yok antalyadaki havaalanı yolundaki bayilerde çalışanların %99 dan daha fazla hakimim konuya. zaten benimle birkaç kelime edince ilk sordukları soru abi sen ne iş yapıyorsun oluyor. ama arada gerçekten bilgililer de çıkıyor ki hem objektif oluyorlar hem markaya güveni arttırıyorlar hem de muhabbetleri keyifli oluyor. bakırcılardaki onur ve daha önce bakırcılarda çalışıp şimdi audide olan refik bunlara iyi örnek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi texjrwillerjr -- 18 Mart 2018; 20:49:54 >




  • Sigorta şirketleriyle çalışan 3d var. Ümraniye oto sanayide. Benim aracın inci beyazı rengini bile tutturdular. İşçilik çok iyiydi. Kasko ödeme yaptığından fiyat makuldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Bayileri bilen biliyor fazla söze gerek yok. Emlakçı gibiler. Gözümuzu açacağız başka çaresi yok. Onur gibi birine denk gelseydim 1.33u almamış olurdum. Gerçi ne konuşsak boş kısmet değilse birşey bahane oluyor. Ama 1.33un birçok kimseyi üzdüğü ve zarar ettirdiği de bir gerçek. Toyota bile 1.6sini çıkararak geç de olsa bunlara bir son verdi. Daha yeni sıfır 1.33 alanlar da neden daha önce çıkarmadı diye veryansın ediyor. 1.6 ile arada çok az bir fark var oldugundan adamlar yine zararda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun zamandır foruma uğramıyordum işim düştü geldim :D

    Yazlık lastik lazım arkadaşlar bizim araç için hangisini önerirsiniz? Sizce petlas alıp geçeyim mi, daha fazla bütçe ayrımaya gerek var mıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    istanbul avrupa yakası için söylemiştim forumda bir konu var ama en son mesaj 2016 atılmıs adı cok gecen firma toyotronic var ama fiyatlarının yuksek oldugunu duydum güncel bir yorum aramıstım sanayi dolasıp bakacagım artık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjbraddock

    Uzun zamandır foruma uğramıyordum işim düştü geldim :D

    Yazlık lastik lazım arkadaşlar bizim araç için hangisini önerirsiniz? Sizce petlas alıp geçeyim mi, daha fazla bütçe ayrımaya gerek var mıdır?

    yazlık yada kışlık; continental tavsiye ederim.
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Kışlık yoksa michellin crossclimate kışı hafif geçirenlere , nokian weatherproof sert gecirenlere 4 mevsim onerimdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    1.33 çeker 1.6 kaçar



    1.6 cdti uçar.



    Araçtan ne bekledigine bağlı.Opelin 1.6 cdti makinesi çok acayip bi sey.

    Keza renault un 1.5 dci ı son 15 yilin efsanesi.

    Psa nin 1.6 tdci fiyat performans canavari

    GM+Fiat in 1.3 cdti ekmekli mal.



    Dunyayi kendi ulkemizden ibaret sanmamak lazim.Amerikada 1.6 benzinli corollalar lise sonlarin veyahut market alisverisi yapan amazon a gönüllü kargo tasiyanlarin tercihi.Adamlae evlerinde bakim yapabiliyorlar.Bakim ve parca degisimi basit araclar.



    Asyada 1.6 corollalar her tür benzin alkol karisiminda gidiyorlae yakit secmiyorlar.Mudahalesi basit araclar ve genelde taşima taksi ve sirket araclari.



    Corolla segmentinde bu ozelliklerinden dolayi dunya lideri ve bu yuzden o 1.6 degismez.Ha ne olur 1.5 hibriti gelir.1.8.hibriti gelir.Ben 1.5 hibriti gelse ve plugin ozelligi de olsa dusunurum almayi.Yakit ve bakim avantaji var.Bakib ben bile konfor yol tutus seri.hizlanma demiyorum sadece yakit ve bakim avantaji.olur o da hibritinin bu yuzden alirim diyorum.





    Corollanin alirken 2 kere.dusunulecek.tek.kasasi 1.4 dizelleriydi.Yag yakti bir.cok serileri.



    Bugün ben gercekten sorunsuz arac alacak.olsam 2. Elde corolla alırdım. Ama yillardir.sifir.alip 1 2 sene.icinde satiyorum.Bu yuzden mantigima 1.6 cdti donanimli otomatik opeller daha çok yatiyor.Çok da memnunum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ecz_mel E kullanıcısına yanıt
    1.33 rampada çok hantal, o yüzden 1.6life in piyasaya cikmasi çok iyi oldu. 2.el temiz Corolla fabrika fiyatina yakın rakamlar istiyorlar. Gidip 1.6 life sıfır almak en mantiklisi tabi zam gelmezse bekleyip göreceğiz. Skoda 19 marttan geçerli zam yapmış bile. 4 ay önce aldığım araç 132bin olmuş. 110bindi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 15801581158215831584
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.