Şimdi Ara

TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA (1499. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
35.051
Cevap
331
Favori
2.218.007
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 14971498149915001501
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 0-20 motor yağı denesemmi:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıvısı uzun önürlü olmaz. Yağ olarakta benzinli grupta lpg yoksa zaten orjinal dolum yağıdır. Ben 0w20 kullanıyorum. Kpg varsa 5w30

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20 bin bakıma az kaldı yalın zaman da fiyat alan var mı bana Kardelen 650 civarı tutar dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı kapı gıcırtısı bende de vardı. Özellikle kıştan yaza geçerken gıcırtı yapıyor. Servis kapı gergilerine beyaz yağ südüğünü söyledi. Ses geçti. Sanayiden beyaz yağ diye sorabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar slm. Geçen uzun yolda 120 ve üstü hızlarda titreşim hissettim. 125 km. de tam anlamıyla hissediyorsunuz. Sanki motor zorlaniyor da titreşim yapıyor gibi. Aracı benzine geçirdiğimde biraz 125 ile giderken, lpg de 120 ile gittiğim titreşimi hissettim. Benzinde de 130 da titresim hissediliyor. Sorun ne olabilir. Yazlık lastikler yeni takıldı balans sorunu olabilir mi acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ScHeNKii_ScP kullanıcısına yanıt
    Gözlemlerinize göre belirli bir hızın üstünde özellikle direksiyonda titreşim hissediyorsaniz buyuk ihtimal lastik balansi Hocam. Bir önceki aracımda basima gelmisti. Baska bir lastikcide ikinci bir balans yapildi (ki ikinci usta makineye taktiginda bozuk oldugunu gosterdi) ve duzeldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ScHeNKii_ScP

    Arkadaslar slm. Geçen uzun yolda 120 ve üstü hızlarda titreşim hissettim. 125 km. de tam anlamıyla hissediyorsunuz. Sanki motor zorlaniyor da titreşim yapıyor gibi. Aracı benzine geçirdiğimde biraz 125 ile giderken, lpg de 120 ile gittiğim titreşimi hissettim. Benzinde de 130 da titresim hissediliyor. Sorun ne olabilir. Yazlık lastikler yeni takıldı balans sorunu olabilir mi acaba?

    kesinlikle balans
  • yer_cekimi kullanıcısına yanıt
    tello2 T kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler bir baktırayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahim_halil

    Merhaba arkadaşlar 9bin km deki aracımın şoför kapısını açıp kapatırken gıcırtı geliyor, wd40 ile yağlasamda ses geçmedi, yaşadığım şehirde servis yok ne yapmalıyım?

    Hocam ses gıcırtı mı yoksa her kademede tak tak ses çıkarıyor mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pannekamp


    quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahim_halil

    Merhaba arkadaşlar 9bin km deki aracımın şoför kapısını açıp kapatırken gıcırtı geliyor, wd40 ile yağlasamda ses geçmedi, yaşadığım şehirde servis yok ne yapmalıyım?

    Hocam ses gıcırtı mı yoksa her kademede tak tak ses çıkarıyor mu ?

    Evet hocam gıcırtı değil sizin dediğiniz gibi menteşe bükülünce tak tuk sesi geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahim_halil


    quote:

    Orijinalden alıntı: pannekamp


    quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahim_halil

    Merhaba arkadaşlar 9bin km deki aracımın şoför kapısını açıp kapatırken gıcırtı geliyor, wd40 ile yağlasamda ses geçmedi, yaşadığım şehirde servis yok ne yapmalıyım?

    Hocam ses gıcırtı mı yoksa her kademede tak tak ses çıkarıyor mu ?

    Evet hocam gıcırtı değil sizin dediğiniz gibi menteşe bükülünce tak tuk sesi geliyor.

    Hocam o sesi servise sormuştum normal dediler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nasıl çözeriz bu durumu, 3 aylık araçta böyle sesler üzüyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ScHeNKii_ScP


    quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahim_halil


    quote:

    Orijinalden alıntı: pannekamp


    quote:

    Orijinalden alıntı: ibrahim_halil

    Merhaba arkadaşlar 9bin km deki aracımın şoför kapısını açıp kapatırken gıcırtı geliyor, wd40 ile yağlasamda ses geçmedi, yaşadığım şehirde servis yok ne yapmalıyım?

    Hocam ses gıcırtı mı yoksa her kademede tak tak ses çıkarıyor mu ?

    Evet hocam gıcırtı değil sizin dediğiniz gibi menteşe bükülünce tak tuk sesi geliyor.

    Hocam o sesi servise sormuştum normal dediler.

    Nasıl normalmiş hocam, diğer kapılarda bu ses yok.Ben sıvı gres yağı sipariş verdim uygulayınca sonucu paylaşırım.(wd40 kesmedi)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam kapı gergilerinde 2 kademe var ya, o kademeleri atlarken tak tak diye ses yapıyor ona normal dediler. Ama benim arka kapilarda cıyaklama tarzı ses başladı ona da beyaz sprey yay sürüyorlar ama bir süre sonra yine başlayabiliyor. Gres yağı iyi düşünmüşsünüz sonuç bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esatgelmedi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Suleyman7272

    Motor freni nedir. Dizel otomotik 2014 var

    Makul devirler içerisinde kulakçık ya da vites kolu üzerinden vitesi küçülterek frene basmadan yavaşlayabilirsiniz. Buna motor freni denir. benim sık başvurduğum bir yöntemdir. Mesela ışıklara yaklaşırken direkt frene basıp yavaşlamak yerine vites küçülte küçülte yavaşlar frene basmayı en sona bırakırım. böyle yaptığımda pek çok kez ışıklarda beklemekten de kurtulabiliyorum. Hem balatalarınızın ömrü uzar hem de küçültme esnasında gaza basmadığınızda motora mazot-benzin vb. gitmediği için. yakıt tasarrufu sağlamış olursunuz. yokuş aşağı inişlerde frene bastığınızda şanzıman bunu otomatik olarak yapar. Motor sesinden anlarsınız zaten.

    Cok zararlı hocam yapmayın. Motor freni kadar motoru strese sokan bir durum yoktur. Uzun vadede zararı cok fazla. Balatadan kar edecem derken motoru kucaklarsınız ( bunu yazan kişi eskiden motor frenini çok kullanırdı😀)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba. Şubat ayında 29binde 2015 çıkışlı 2014 model dizel corolla aldım. 30 bin bakımını kayseride 11 mart da yaptırdım. Kayseri ağrı ağrası 7400 km yaptım. Geçen hafta ağrı girişinde yağ eksik uyarısı verdi. Çektim sağa yol yardımını aradım. Erzurum servise gidecek araç dediler, çekici ile gönderdim servise. Servis herşeyine baktık hiç bir sorun yok dediler. Peki araç neden yağ eksiltir dedim dedilerki bakımda yağı eksik konmuş olabilir. Sizce böyle birşey mümkün mü. Yakıt ortalamam şuanda 5.4 ile 5.3 arası gidip geliyor. 2014 modellerde formlarda hiç okumadım yağ eksiltme. Aracın çekişinde hiç sıkıntı yok. Yalnız 6. Vites 2500 devirde 140 ile rampa çıkarken vites düşürme uyarısı veriyor ben devir iyi diye vitesi düşürmüyorum sizce kullanımda mı hata var. 7400 km de 2-2.5 litre yağ eksilmesi neden. Servis yağı tamamladı 5bin km sonra yeniden kontrole gideceğim. Konu hakkında bilgisi olan varsa cevap verirse sevinirim kazasız ve sorunsuz günler diliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • integrabl İ kullanıcısına yanıt
    Devirli kullanmak yağ eksiltir,

    Yüksek devirlerde kullanmaktan kaçının,

    Yüksek viteslerde araç kullanın,

    7-8 bin km sonra 1 yada 2 lt yağ ilavesi yüksek devirli kullanımdan kaynaklı olması büyük ihtimal ,

    Servis eksik yağ koymaz..!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devirli değil de devirsiz mi kullanıyorum diye düşündüm. Bence de servis eksik yağ koymaz ama erzurum servis öyle dedi. Yağı koydular 5bin km sonra tekrar gideceğim bakalım ne olacak. 2014 dizellerde böyle bir sorun hiç okumadım motor sıkıntılı mı sizce.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cezmi33


    quote:

    Orijinalden alıntı: esatgelmedi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Suleyman7272

    Motor freni nedir. Dizel otomotik 2014 var

    Makul devirler içerisinde kulakçık ya da vites kolu üzerinden vitesi küçülterek frene basmadan yavaşlayabilirsiniz. Buna motor freni denir. benim sık başvurduğum bir yöntemdir. Mesela ışıklara yaklaşırken direkt frene basıp yavaşlamak yerine vites küçülte küçülte yavaşlar frene basmayı en sona bırakırım. böyle yaptığımda pek çok kez ışıklarda beklemekten de kurtulabiliyorum. Hem balatalarınızın ömrü uzar hem de küçültme esnasında gaza basmadığınızda motora mazot-benzin vb. gitmediği için. yakıt tasarrufu sağlamış olursunuz. yokuş aşağı inişlerde frene bastığınızda şanzıman bunu otomatik olarak yapar. Motor sesinden anlarsınız zaten.

    Cok zararlı hocam yapmayın. Motor freni kadar motoru strese sokan bir durum yoktur. Uzun vadede zararı cok fazla. Balatadan kar edecem derken motoru kucaklarsınız ( bunu yazan kişi eskiden motor frenini çok kullanırdı😀)

    Motor freninden kaynaklı ne sorun yaşadığınızı bilmiyorum ki bu uygulama bizzat otomobil üreticilerinin tavsiye ettiği bir uygulamadır ve bildiğim kadarıyla doğru uygulandığında hiçbir zararı yoktur. Eğer motor freni diye 110 km hızla giderken arabayı 2. Vitese almaya kalkarsanız hem motora hem de aktarma organlarına zararlı tabii ama motor hacmine göre dizel motorda 3000-3500 dd, benzinli motorda da 5000-5500 dd ye kadar motor freni kullanmanın sakıncası olacağını düşünmüyorum. Aracım 1.4 dizel yarı otomatik ve yokuş aşağı inerken frene dokunduğum anda kendiliğinden 1 vites küçültüp kompresyon ile frene destek olmaya başlıyor. Uzun soluklu inişlerde devir 4000 dd yaklaştığı halde vites yükseltmiyor ve manuel moda almadan benim de kulakçıktan büyütmeme izin vermiyor. Velhasıl kelâm bu konuda size katılmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esatgelmedi


    quote:

    Orijinalden alıntı: cezmi33


    quote:

    Orijinalden alıntı: esatgelmedi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Suleyman7272

    Motor freni nedir. Dizel otomotik 2014 var

    Makul devirler içerisinde kulakçık ya da vites kolu üzerinden vitesi küçülterek frene basmadan yavaşlayabilirsiniz. Buna motor freni denir. benim sık başvurduğum bir yöntemdir. Mesela ışıklara yaklaşırken direkt frene basıp yavaşlamak yerine vites küçülte küçülte yavaşlar frene basmayı en sona bırakırım. böyle yaptığımda pek çok kez ışıklarda beklemekten de kurtulabiliyorum. Hem balatalarınızın ömrü uzar hem de küçültme esnasında gaza basmadığınızda motora mazot-benzin vb. gitmediği için. yakıt tasarrufu sağlamış olursunuz. yokuş aşağı inişlerde frene bastığınızda şanzıman bunu otomatik olarak yapar. Motor sesinden anlarsınız zaten.

    Cok zararlı hocam yapmayın. Motor freni kadar motoru strese sokan bir durum yoktur. Uzun vadede zararı cok fazla. Balatadan kar edecem derken motoru kucaklarsınız ( bunu yazan kişi eskiden motor frenini çok kullanırdı😀)

    Motor freninden kaynaklı ne sorun yaşadığınızı bilmiyorum ki bu uygulama bizzat otomobil üreticilerinin tavsiye ettiği bir uygulamadır ve bildiğim kadarıyla doğru uygulandığında hiçbir zararı yoktur. Eğer motor freni diye 110 km hızla giderken arabayı 2. Vitese almaya kalkarsanız hem motora hem de aktarma organlarına zararlı tabii ama motor hacmine göre dizel motorda 3000-3500 dd, benzinli motorda da 5000-5500 dd ye kadar motor freni kullanmanın sakıncası olacağını düşünmüyorum. Aracım 1.4 dizel yarı otomatik ve yokuş aşağı inerken frene dokunduğum anda kendiliğinden 1 vites küçültüp kompresyon ile frene destek olmaya başlıyor. Uzun soluklu inişlerde devir 4000 dd yaklaştığı halde vites yükseltmiyor ve manuel moda almadan benim de kulakçıktan büyütmeme izin vermiyor. Velhasıl kelâm bu konuda size katılmıyorum.

    Benim gözlemim ve bilgim çerçevesinde yazmıştım. Ani triger kopmasına bile sebebiyet verdiği olaylar duydum ondan bildirmek istedim




  • 
Sayfa: önceki 14971498149915001501
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.