Şimdi Ara

Toyota Auris Satin Aldim. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
1
Favori
19.051
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • azcık forum araştırma kapasitesi olsa benim neyi temsil ettigimi toyotanın maaşlı çalışanı olup olmadgımı bulabilrdiniz kolaylıkla. Ön yargı işte böyle bir şey,

    Sıra ile cevaplamaya çalışıyım şimdi müsadenizle

    toyota muhendisinin size cevap verememesi o mühendisin ayıbıdır. profesörlerin incelediği araç arızalı olan araç dogru mu değilmi, ?

    tüm mmtlerin sorunlu oldugunu soyleyen sizsiniz ispatla yükümlü olanda sizniz ozaman. lütfen bi zahmet alın bir sıfır araçta test ettirin. Otomobil yokken kullanmanızın konuyla ilgisini çok çözemesemde bunu konuyu benden daha çok bilen yoktur imajı vermenize bağlıyorum. yaklaşım tarzı bu şekilde olan ve insanlara hemen sen şusun bu sun dye yafta yapışturan birisi de ne kadar kayda degerdir size bırakıyorum



    araçtan memnun olanlara birşey yapmıyormusunuz , erincar size memnuniyetini dile getirdiginde ilgili sayfayı tam okumamkla itham ettniz ya şimdi bu konustuklarınız ne oluyor ozaman ,

    Ayrıca okumam gayet iyi , merak etmeyin.

    siz araçı mmt olanları değil mmt si sorunlu olanları teşvik edin başka ihsan istemez.




  • Sayın Akita Teğmen,

    Ön yargı hususunda sizinle yarışabileceğime emin değilim. Ben elimde deliller ve ispatlar olmazsa konuşmam. burada hepsinden bahsetmem mümkün değildir.
    Forumları çok iyi araştırdığıma emin olabilirsiniz. Sizin maaşlı eleman olduğunuz değil, o izlenimi verdiğinizi belirttim. Demek ki biraz kızgınlık ve gerginlik oluştu sizde ki benim
    yazdıklarımı okurken yanlış yorumluyorsunuz. Toyota mühendisinin bana yanıt vermemesinden daha doğal hiç birşey olamaz. Kimse ekmek yediği yerin aleyhinde konuşmaz. Ben kendisini taktir ettim.
    Doğrusu budur. Hatayı kabul edecek olanlar yöneticilerdir. Bende hala auris mmt var. sorunu yaşanaya devam ediyorum. şu an açılmış 2 dava var. Arkadaşlarımda var. hepsi aynı sorunları yaşıyor ama hiç biri benim kadar duyarlı değil demek ki.
    Şimdik eğer bir sorun 10-15 araçta varsa bu genel midir yoksa araçlara ait özel sorunlarmıdır? Sanmıyorum. Genel sorundur. Zira sizin hala okumadığınızı düşündüğüm için bilirkişinin raporundan bir alıntı yolluyorum:
    " 4- 03.03.2009 tarihinde İ.T.Ü. Maslak Kampusü Motorlar ve Taşıtlar Laboratuarına getirilen dava konusu 34 xx 0xxx Plakalı araç kampus iç yollarında test sürüşüne tabi tutulmuştur. Araç muhtelif eğimli yollarda belirli bir dur kalk trafik seyir çevrimine tabi tutulmuş, tasarlanan toplam yaklaşık 3 km lik seyir mesafesinin daha ilk yarısında , yaklaşık 2 km geçildiğinde debriyaj ikaz vermiş, kabin içerisine balata kokusu yayılmış ve çekiş düşmüştür. Bu andan itibaren aracın yokuş yukarı kullanımı imkansız hale gelmiştir. Yapılan testte çok yavaş akan tamamen durma süresinin çok kısa olduğu bir rampa çıkışı simüle edilmiş ve simülasyon , davalı tarafın dosyaya sunmuş olduğu cevap yazısında ifade ettiği husus dikkate alınarak yapılmıştır. Yani araç rampada gaz yardımıyla değil , her seferinde frene basılarak durdurulmuştur. Kampus içinde mevcut daha dik eğime sahip yollara dahi gerek kalmadan daha az eğimli Kampusün Baltalimanı giriş kapısı yolunda arıza kendini belli etmiştir. Test sırasında aracın 12.228 km de olduğu tespit edilmiştir.

    5- Heyetimiz arızanın debriyaj balatasının ısınması olduğu, bu ünitenin sıkışık trafikte kolay kolay ısınmayacak şekilde tasarlanması gerektiği , tespit konusu araçta bulunan MMT (Multi Mode Transmission ) özelliğinin , yukarıda belirtilen şehir çevrimini sorunsuz simule etmesi gerektiği , çok fonksiyonlu (manuel � otomatik-farklı bir lojikle çalışan otomatik fonksiyonları !) anlamına gelen MMT sistemindeki debriyaj mekanizmasının diğer bir ifadeyle kavrama mekanizmasının tamamen sürücünün insiyatifi dışında otomatik olarak çalışması nedeniyle ısınma zafiyetinin kullanıcıya yüklenemeyeceği görüşündedir. Zira bu bir sistemde debriyaj pedalı olmayıp, manuel kullanımda da vites kolu sadece tiplenerek vites büyütülüp küçültülmektedir. Bu bakımdan dava konusu aracın bu haliyle sıkışık trafikte , çok düşük akış hızlarında dur-kalk yaparken kullanımının kısıtlı olduğu , sürücüsünü trafikte zor duruma düşüreceği , bir aracın kavrama mekanizmasında olmaması gereken ve sistemden kaynaklanan bir arıza olduğu görüşüne varılmıştır."

    Devamı ve öncesini okumak için :http://www.hakkimiziariyoruz.biz/amacimiz.asp

    Ben yukarıda yazılanlarıda okuyacağınıza emin değilim. Okusanızda kabul edeceğinize hiç emin değilim. Ama yargı kararı ile onanmış yukarıdaki raporu lütfen tek bir araçta oluşmuştur başka araçta yoktur demeyin.
    Sahibinden.com a gidin, satışa çıkarılan tüm mmt li araçlar, corolla yada auris sahiplerine mesaj atın. Önce itiraz ediyorlar bu doğru. Sonra evet haklısnız, ama biz Toyota ile uğraşamayız diye korkup aracı satma yoluna gidiyorlar.
    Herhangi bir alış veriş merkezi otoparkına gidin. Rastgele mmt li bir Toyota seçin. Sahibi ile konuşun. Bende bu sorun yok diyorsa ya aracı yoğun trafikte yokuş yukarı kullanmıyordur, yada bu soruna aldırmıyordur.
    Zaten hep söylediğim gibi, bu araçta gizli ayıp var. Sorun her daim ortaya çıkmıyor. Sıfır araçta eğer bu sorun yok diyorsanız ne güzel.
    Benim aracımıda sıfırı ile değiştirsin o zaman Toyota. Ama bunu yapmadılar. Ne dediler biliyormusunuz? Size artık mmt li araç vermeyiz. Ondada bu sorunların olduğunu iddia edersiniz. Bende dedimki, bu sorunların olmadığını güvendiğiniz bir araç verin!
    Onlarda olmaz, size düz vites verelim dediler. Hatta müdürleri ne dedi biliyormusunuz? Türkiye deki yokuşlar 25 derecenin üzerinde standart dışı yapılmış. yoksa araç düz yolda gayet iyi :)
    Size birşey daha söyleyeyim. Toyota içerisinde birini bulun. Bir tanıdık bulursunuz heralde? MMT ile ilgili kaç sorun geldi size diye sorun? Alacağınız yanıtın dürüstlüğü sizin içerideki tanıdıkla olan samimiyetinizile doğru orantılı olacaktır.
    Bu aşamadan sonra söylediklerimin aksini söyleyebiliyorsanız lütfen delil bulun. Benim delillerimi başka türlü çürütemezsiniz. Zira sadece benim aracımda sorun olsa, eminimki üretici yenisi ile değiştirirdi. Ama sorun genel ve bunun altından kalkmaları sıkıntı olabilir. Bu sebeple zaten gizli olan ayıbı gizlemeye devam ediyorlar.
    Sizlerin sayesinde :)
    Saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -GuN

    Selam Arkadaşlar,
    Sanırım bana yanıt hakkı doğdu. Öncelikle mmt şanzımanla ilgili bahsi geçen sayfayı iyice okumuş olduğunuzdan emin olamadım? Zira o sayfada aracın şanzımanını ayrıntılı inceleyen bilirkişi raporu var (http://www.hakkimiziariyoruz.biz/amacimiz.asp ). İTÜ Makina Mühendisliği Otomativ Ana Bilim dalı öğretim üyesi 3 profesör incelemiş ve raporu vermiş. 5 nci tüketici mahkemesi de kararı onamış. Şimdi bu aracı kullanmayı bilmiyorsunuz gibi söylemlerle karşılaşınca profesörlerde mi bilmiyor gibi bir soru ile karşılaşabilir insan :)
    Hadi bundan vaz geçtim. Diyelim ki profesörler doğru tespit edememiş!! Aracı ister mmt mode da, ister spor mode da, hafta içi akşam 17:00 da Sirkeci- Zincirlikuyu - Boğaziçi Köprüsü- Beylerbeyi hattında kullanmayı deneyin. Eğer şansınzı varsa ve yoğun trafiğe denk gelmemişseniz, araç katiyen sorun çıkarmaz. Taa ki Beylerbeyi' ndeki dik yokuşta durmak zorunda kalmadığınız sürece. Zira bu yokuşta kalırsanız, çıkabilmeniz bir mucizedir. İster manuel, ister spor modda olsun. Çıksanız bile şanzımandan yayılan kokudan zehirlenme ihtimaliniz var. :) Ama olduda, trafik yoğunsa, tahminen 2.5 -3 saatte Zincirlikuyu - B.köprüsü kavşağına ulaşırsınız ama artık şanzıman koku yaymaya, uyarı sinyali vermeye ve 2 nci vitese geçmemeye başlıyor. Bu arada ben aracı spor mode da kullanırım ve araç durduğunda da boşa alırım. Bu şekilde kullanarak, şanzımanın yolda bırakma süresini uzatmış oluyorum. Bu kullanımı Toyota mühendisi ile test yaparken söylediğimde kendiside onayladı. Ama onun yanında yoğun trafik similasyonu yaparken çıkan sorun karşısında birşey diyemedi. Şimdi siz araç budur, araştırıp alsaydınız demişsiniz. İyi de biz aracın tüm parçaları nasıl çalışıyor diye araştırmalımıyız? Üretici satarken neden bunu açıkça beyan etmiyor? Aracı bu şekilde kullanmanız lazım, yoksa yolda kalırsınız demiyor? Neden biz alırken araştırmadığımız için kabahatli oluyoruz? Bu uyarılar yerine broşüründe, "İster Manuel ister otomatik olarak kullanın, tıpkı F1 araçlarında olduğu gibi" taahhütü verliyor. Şimdi sizler birer Toyota dostu olarak bu broşürde yazana inanmayacaksınız da, araştırma mı yapacaksınız? Yok Toyota bu cümle ile doğrumu söylemiş acaba diye mi araştıracaksınız? Peki nasıl araştıracaksınız? Aracı alırken, abi tanıdığım bir tamirci var, hadi ona götürüp bir gösterelim mi diyeceksiniz? :) hehe... Kaldıki ben aracı almadan önce en az 10-15 tamirci ve taksi şoförü arkadaşa sordum. Şimdi hepsi mahçup. Yeni teknolojiydi abi biz bilemedik haklısın diyorlar. Zira internette de araştırdım, 2008 senesinde mmt şanzımanla iligli en ufak bir problem yazmıyordu.
    Bu konuda bende Toyota kusurunu kabul edip büyüklüğüne yakışır şekilde aracı toplatması gerekirdi.. Üzücü olan da bu...
    Bu arada ben fizik mühendisiyim ve mekanik aksamların çalışma prensiplerini çok inceledim, bilirim. Zira bitirme tezimdi...
    Saygılar...

    dostum sayfayı iyice okudum, sanırım yanlış anlaşıldım. benim demek istediğim o araç sorunsuz demek değil. orda zaten yazmışsınız spor modda çıktığınızı falan. benim demek istediğim bahsettiğiniz yolda sırf sizin aracınız modelinde hatta donanımında bütün araçlar multimode şanzıman olsun diğerleri çıkar sizinki yine çıkamaz demeye getiriyorum. yani şanzıman toplanmayı gerektirecek bir problem içermiyor ama siz şanssızsınız çünkü problemlisine denk geldiniz(her markada olabileceği gibi) tabi ki hakkınızı arayacaksınız. burda bir problem yok. ama bu şanzımanın piyasada adının çıkmasının nedenide insanların tam otomatik zannederek alması, oda bir gerçek. çok kişiye denk geldim o mantıkla alan ve sorun yaşıyorum diyen, oysa direksiyona başkası geçince aynı araç sorunsuz oluveriyor bu sefer servisten usta kullanınca yapmadı falan diyorlar sizinki talihsizlik, umarım hallolur sorununuz bir şekilde. bayiler dediğiniz gibi tam bilgilendirme yapmalı ama benim mantığımda biri de alacağı arabayı iyice araştırmalı, ben aldım mı 3-4 sene kullanıyorum, gidipte şanzımanını,motorunu falan iyice araştırmadan almam mesela..




  • Sayın Yüzbaşım,

    Ben sizi yanlış anlamadım. Siz beni yanlış anlamışsınız sanırım :)
    Ben diyorum ki, aracı yoğun trafikte ve yokuş yukarı yoğun trafikte kullanmazsanız sorun yok. Düz yolda, hafif sıkışık trafikte hiç problem yok. Hele hele uzun yolda diyecek laf yok. Ama, aracı yoğun ve sıkışık trafiğe soktuğunuzda, yokuş yukarı yoğun trafiğe girdiğinizde olay başlıyor. Sizde de mmt li araç varsa lütfen test ediniz. Yokuş yukarı dur kalk similasyonu yapın. Elfreni ni kullanarak yapın bu işlemi. Hiç farketmez. Benim aracımda sorun yok sadece. Etrafımdaki 15-20 kişide var bu sorun. Ayrıca üretici firmayada hergün bir sürü şikayet gidiyor biliyorum. Kimse birbirinden haberdar değil tüketiciler. Olsa olay ortaya çıkacak. Birde aracı kullandığınız yer önemli. Misal bir kuzenim Antalya da kullanıyor bu aracı. Yoğun trafik yok, yokuş yok. Sıkıntım yok dedi. Sonra bir arkadaşımın eşi Halkalı düzlüklerinde yoğun trafik olmayan zamanlarda kullanıyor. Sorun yok diyor. Ama arkadaşımda corrolla var, ağlıyor adam. Hergün halkalı - okmeydanı arasında işine gidip geliyor. Baskı balatadan ses gelmediği, koku gelmediği gün yok diyor. Oda durumu avukatına aksetmiş. Sonra şu Antalya daki kuzen geldi geçen istanbula. Tesadüf bu ya, Fulya da yokuşta kalmış. Araç ötmeye ve kokmaya başlayıp şanzıman kilitlenmiş. Sonra ordan kurtulup beni aradı. Bir daha aracı İstanbul da kullanmam dedi :)
    Birde sağlık açısından düşünmek gerek. bu duyduğumuz koku acaba kansorejen madde olabilir mi?
    Ben diyorumki 15-20 kişide bu sorun var ve bildiğim kadarı ile binlerce şikayet gidiyor üreticiye. Hala bu sorun tek arabaya indirgenirse ben buna üzülürüm doğrusu. Zira benim aracımıda yokuştan kaçırıp yoğun trafiğe sokmazsam sorun yok. Hatta sizin gibi sorunun bende olduğunu söyleyen bir arkadaşıma geçtiğimiz cuma günü aracı verdim. Maslak tan Sarıyere trafikte kullandı. Sarıyer de Havan tepe yi bilirsiniz belki. Orda bir kaç dur kalaktan sonra araç su koyverdi. Sizde böyle yerlerde kullanırsanız sorunu yaşarsınız ne yazık ki..
    Saygılar..




  • @-Gun

    http://forum.donanimhaber.com/m_24589846/mpage_57/key_/tm.htm

    Uslubu koruyarak devam edelim, gerginlik yaratıp kalbınızı kırmak ve itham etmek istemem

    linki bir kontrol et istersen, biz bu haberi sizden 1 sene önce verdik zaten, her üründe hatalılar, olabilmekte ancak bunu genele yayamassınız. Bir araç alırken amacını iyi belirlemniz bu amaç dogrulusunda iyi bir araştırma yapıp gerekn seçimi dogru yağmalısınız. MMT şanzıman ekonomi için üretilmiştir. aracı kullanırken manuel vitesli bir araç gibi düşünüp kullanmanız gerekir. tam ototmatik gibi kullanmaya ve davranışlar beklemeye başlarsanız hayale kırıklıgı yaşarsınız

    Şimdiye kadar mmt şanzımandan kaç tane satılmış kaç tanesi problem yaratmış kaç tanesi üretim kaynaklı kaç tanesi kullanıcı hatası, kaç tanesi sorunsuz kullanılmakta, bu bilgiler varmı elinizde ? işte ozaman delille konusursunuz yoksa benım 1 sene once verdıgım bılgılerle olmaz bu iş

    MMt şanzıman hergün ankaranın çankayasının (nenehatun vs ) dik rampalarında sıkışık trafikfta kullanılıarak hiç bir problem cıkarmıyor dersem yok iille gel istanbulda kullanılsın mı denecek ?

    Peki 15 kiişide bu problem vardır olabilir de, o kadar memnun müşterinin görüşlerini inye dikkate almadan mmt şanzıman hatalıdır diyorsunuz ?

    mmt şanzımanında hata olanlar gerekli araştırmaı ve hak aramasını yapsınlar haklarını alsınlar,

    hatta aracını hatalı kullanıp sorun yaşayanlarda bu yola basvursun çünkü hatalı mal olabilr ancak tüm mmt şanzımalar hatalıdır demek genele yaymak yanlıştır

    kazasız ve sorunsuz günler size




  • Herkese Selam Arkadaşlar,
    Öncelikle şunu belirtmek isterimki ben forumları takip ediyorum ve bu yazışmalar akabinde üye olmamak için kendimi zor tuttum ve üyeliğimi bu sabah başlattım. Bazı konularda konuşmak istiyorum. Sorular sormak istiyorum.
    Kendimden biraz bahsedeyim. Ben makina mühendisiyim. İşimi icra etmiyorum belki ama mekanik aksamları iyi bilirim. Yeni teknoloji mmt sistemini söküp toplamadım belki ama mantığını az çok çözebiliyorum. Ama bu mantığı bize satıcı firmaların anlatması gereklidir diye düşünüyorum. Neden bizler araştırıp öğrenelim ki? Zaten araştırmıyormuyuz? Bakın Gun ne demiş : "taksici ve tamirci arkadaşlarıma sordum onlar Toyota süper dedi, ben daha ne yapayım". Bende sordum çevreme. Hiç olumsuz yanıt almadım. Hal böyle olunca daha fazla neyi araştıracaksınız ki? Aracı almak için galeriye gidiyorsunuz, size broşürü veriyorlar, okuyorsunuz ve inanıyorsunuz.
    Bilmenizi isterim ki bende Auri 4d4 2008 model sahibiyim. Bu araç benim için memnuniyet verici değil ne yazık ki. Ama eşim kullanıyor memnun. O neden memnun ben neden değilim anlatayim. Ben aracı aldığımda anadolu-avrupa yakası arasında mekik dokuyorum. Trafik yokuş her yerde kullanıyorum. İlk aldığımda bir yokuşu çıkamayınca çok üzüldüm. Çok çabaladım amaToyota dan bir çözüm elde edemedim. Sonraları kendim keşfettim ve kullanmayı öğrendim. Ben Gun arkadaşıma katılıyorum. Uslubu biraz farklı, çünkü belliki canı yanmış.
    Benimde canım yandı. Ama ben Gun arkadaşımıza hak veriyorum. Bende Toyota dan çözüm bulamayınca tüketici mahkemesinden dava açtım. Davanın adımlarını burada sizlerle paylaşırım. Şu anda olay yargıya intikal ettiği için fazla bahsetmemek gerek sanrıım :)
    Şimdi eşim neden memnunn alatayim. Çünkü kendisi Küçükyalı - Maltepe- Pendik arasında düzlüklerde aracı kullanıyor. elbette ufak tefek yokuşlara denk geliyor. Zaten yoğun trafik ve yokuş yukarı bir koşula denk geldiğinizde araç hemen sorun çıkarmıyor. 15-20 dakika, bilemediniz 30 dakika bu şekilde kullandığınızda problem ortaya çıkıyor. Ben bunları yaşıyorum çünkü yoğun trafikteyim sürekli. Ama eşim yoğun trafikte çok kullanmadığı için memnun. Sadece bir kere yokuşta kaldı. Beni aradı. Ondan sonrada bir daha yokuşlardan uzak duruyor :) ama memnun :)
    Ben ise memnun değilim. yolda kalınca baskı balatanın soğumasını beklerden arkadaki araçların kornaları ve bağrışları beni geriyor.
    Bu arada yaptığım araştırmalar sonucu bu sorundan müzdarip pek çok marka araç var. tiptronik, easytronic, multimode vs.. gerçi ısınma ve koku yayma olayını birtek mmt lerde duydum? Başka duyan varsa paylaşırsa sevinirim.
    Neyse, çok uzattım sanrıım. Ben aşağıdaki sorularımın yanıtlarını alabilirsem sevinirim:
    Herkese iyi günler dilerim.

    1-) Forumdaki uslüp ne olmalıdır? Ben burada yazanların üslupları ile ilgili bir gariplik göremedim? Yanlış birşey yapmayalım malum :)
    2-) mmt şanzımanla ilgili pekçok şikayet var. şikayetim.com, şikayet.name vs.. Neden diğer markalarda bu kadar yok?
    3-) mmt ile ilgili benimki dahil bildiğim 4-5 dava açılmış. Birebir aynı arızadan kaynaklı neden bu kadar dava var? Üstelik 3 aylık arabadan 2 senelik arabalara kadar dava açan var. neden?
    4-) Benim çevremde de yaklaşık 5-10 kişi mmt sahibi. Memnun olan bir tek benim eşim :) (aynı aracı kullandığımız ve o yolda kalıp ağlayarak beni aradığı halde). 10 kişiden hiç biri memnun değil. Gun da araştırma yapmış. Onunda çevresinde çok sorunlu varmış? Bende geçen tesadüf serviste biri ile konuştum, bende de aynı sorun var dedi. 30 araçta aynı sorun varsa bu genel problem değilmidir? Genel problem olması için kaç araçta aynı sorun olmalıdır? 10? 30? 40? 100?
    5-) Toyota çok büyük marka. Bu hususta hepimiz hem fikiriz. Peki bu büyük firma bu konuyu neden gizliyor? Neden görmezden geliyor? Ben aracımı 8-9 sene kullanmak amacı ile aldım. Zira ev kredisi aldım ve aracımıda sağlam aldımki kredim bitene kadar beni yolda bırakmasın. Peki sorumu tekrarlıyorum, diyelimki Türkiye de sadece 30 kişide bu aynı sorun var. Neden bu insanların şanzımanını sağlamları ile değiştirmiyor? Neden çözüm bulmuyor?

    Sorularımın yanıtlarını bilen varsa ve yanıtlarsa sevinirim...




  • Selam akita,

    Öncelikle selam vererek cümleye baþlamak beden dilinin sýfýr olduðu bu text ortamýný daha yumuþak hale getitir diye düþünüyorum. Yinede sen bilirsin tabi.
    Zira uslübumu korumamý salýk vermiþsin ama ben üslubumda birþey göremedim? Hangi noktalarda rahatsýz olduðunu belirtirsen ben ve yeni gelen arkadaþlar buna dikkat etmeye çalýþýr. Zira bizlerin, toplumun okumuþ diye tabir edilen kesimi olduðumuzdan eminim.

    Linkini inceledim. Þaþýrmadým dersem yalan olur? Gerçekten dava dilekçesinden ve karardan bahsetmiþsin? Ama o ara bu husussa nedense hiç bir arkadaþ yorum yapmamýþ? Sende neden bu konudaki kararý o linke yazmýþýn, hangi muhabbetin sonunda yollamýþýn anlamadým? Ama taktir ettim.
    Fakat o linkten þu dersi almalýyýz bence. Ya oaradaki arkadaþlarda mmt li toyota yok, yada hiç bir arkadaþ bu durumu kendi aracýna konduramadýðý için duyarsýz davranmýþ. Bende çevremde duyarsýz davranan çok insan gördüm. " Aldýk kullanýyoruz, Toyota çok büyük, boþuna uðraþma kaybedersin" diyen o kadar çok ki inanamazsýnýz. Ama bilinmelidir ki, þu gaz pedalý hikayesi sebebi ile acayip reklam yaptýlar, ABD ve Türkiye de satýþlarda artýþ olmuþ.

    Sonra demiþsin ki, bir aracý kullanýrken yada alýrken hangi amaca hizmetle aldýðýnýz önemli. Ben otomatik amacý ile aldým. Dizel olsun otomatik olsun dedim, auris mmt 4d4 dediler. Bana o zaman demediler ki bu manueldir diye? Toyota adýna güvendim diye suçlu durumu düþmüþ olmam iþalla?
    Zaten ben aracý tam otomatik kullandýðýmý ifade etmiyorum ki? spor modda, üstelik durduðum zaman boþa alarak kullanýyorum diyorum. Buna raðmen sorun var. Þimdi toyota nýn içerisinde dolaylý yoldan tanýdýðým iki arkadaþýmýn akrabasý var. biri üretim alanýnda. Beni doðruluyor emin ol. Hatta bi gün bu araçlarýn egzos emisyonu 139, piyasasaki çok araçtan yüksek dediðimde bana inanmadý. Araþtýrdý, doðru çýktý. Kaynaklarým güçlü senin anlayacaðýn. Ama açýklama þansým yok. Kimsenin ekmeði ile oynamaya hakkým yok. Satýlan mmt lerin pek çoðundan binlerce þikayet var. Hepsi sorun sizlerde düzgün kullanýn denilerek geçiþtiriliyor.

    Ankara' nýn çankaya yokuþu ne kadar dik bilemicem? Çok fazla yaþamadým Ankara da. Ama yoðun trafikte dur kalk olayýný çok fazla yaþamamýþýn demek ki ki sorun olmamýþ. Zira ben her 2000 km de bir mmt ayarýna sokuyorum aracýmý. Çünkü vitese taktýðýmda, araç hareket etmiyor. Normalde etmesi gerekli, gazý hafif verince ileri doðru fýrlýyor. Bu yoðun trafikte yakýn seyirde çok tehlikeli. Servis mmt ayarý bozulmuþ deyip, ayar yapýyor. MMT ayarý neden bozuluyor? Çünkü baský balata sürekli sýyýrýyor. Peki bu kullanýcý hatasý mý? Debriyaj benim kontrolümde deðilki nasýl benim hatam olsun? Keþke konttolümde olsa..
    Ben sana iki noktada katýlmýyorum.
    Kullanýcý hatasý olamaz, çünkü kullanan aracýn kendisi, siz sadece gaza basýyorsunz araç vites deðiþtiriyor. Manuel kullanýncada ayný? Deðiþen nedir ki?
    diðer katýlmadýðým nokta ise kullanýcýlarýn kendi ihtiyaçlarýna göre açalarý almalarý ve araþtýrmalarý. Bu her daim mümkün deðildir. Siz biz yada baþkasý bunu yapabilir. Ama herkes yapamaz. Markayý kafasýnda insan belirler ve galeriye gider. Galerideki satýþ temsilcisinin ikna kabiliyetine ve broþürlerde yazan bilgilere kalmýþ. Ben yýllarca Hyundai kullandým. Bir sürü sorun yaþadým. Ama hiç biri yolda býrakacak kadar kötü olmadý. Ayrýca araþtýrma yapma hususunda da kimse elim su dökemez eminim. Ama ben aracý aldýðýmda daha üretimi baþlayalý 1 sene bile olmamýþtý ve ne forumlarda nede baþka yerde bu konuda bilgi vardý.
    Bu arada aþaðýdaki linkte bir arkadaþ video ile olayý netleþtirmiþ. Ellerine saðlýk derdimize derman olmuþ...
    http://multimodezedeyiz.hakkimiziariyoruz.biz/video.html
    Neyse, ben yine çok uzattým. Üslubumada çok dikkat etmeye çalýþtým iþalla sorun olmaz :)




  • Sayın kıller loop, başınıza gelenlerden uzgunum gercekten, umarım cozulur,
    uslup tan bahsederken gun arkadasla ' sen şusun busun tarzı yazışmaya başlamıştık ' sanırım biraz kırıcı oluyordu. oyuzden uslup tan bahsettım en azından ben o şekilde gırmeyecegımı soylemek ıstemıstım yoksa herkez forum kuralları ıcınde kaldıgı surece serbesttır tabıı .

    Toyota veya başka marka hatalı uretimını duzeltsın bunda hemfıkırız,

    Toyota yada başka marka ürününü ve nasıl kullanılacagını tam olarak anlatmalı hangı beklentılerı karşılıyıp karşılamayacağını tam anlamıyla aktarabilmeli onda da katıllıyorum.

    Ancak bizlerde yaklaşık 40 bin tl vererk aldıgımız makinaların araştırmasını verdigimi paraya degecek oranda araştırp ona gore almalıyız dıye dusunuyorum

    tam tersine cok memnun olanlarında oldugunu dusunmek ve bu rakamın en azından bılınen memnunu olmayanlardan daha fazla oludugunu tahmın ederek tüm mmtlerın hatalı olamayacagını dusunuyorum.

    satış rakamlarına bakıldıgında çıkan rakamların oran olarak çok küçük kaldıgını söylemek istiyorum.

    Olaya neden bukadar fanatık gırdıgıme aslında suan bende anlam veremesem de yınede layıkı ıle kullnıldıgında bu sanzıman sorun cıkartmıyor bılıyorum

    Ancak yinede sizinde haklı olabilecegınızede ( tum mmtler hatalı üretim) pay verıyorum

    Edit : imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akita -- 13 Nisan 2010; 11:31:09 >




  • @gun ,

    ben bir üstteki messaj yazarken sizde mesaj yazmıssınız o yuzden braz gec gordum ,

    size de selam

    '''Zira uslübumu korumamý salýk vermiþsin ama ben üslubumda birþey göremedim? Hangi noktalarda rahatsýz olduðunu belirtirsen ben ve yeni gelen arkadaþlar buna dikkat etmeye çalýþýr. Zira bizlerin, toplumun okumuþ diye tabir edilen kesimi olduðumuzdan eminim.'''

    Mesela burdaki uslup , ama sızde bir şey yok orda dieceksınız ve bu surup gıdecek. Neyse.. ben kendım adım kalbınıız kırdıysam ozur dılerım.

    konuyla ilgili olarak sürekli dikkatte oldugum için o sırada ki bu olayıda bilgi amaçlı aaraç sahiplerine ilettim. Tabiki araç sahiplerinin ilgisiz kalması belkıde sorunları yoktur şekilnde de yorumlanabilirmi ? ancak üşengeç ve hakkını arayamayan kanun nizam bilmeyen bir toplum oldugumzdan ve ilgisizliğimizden de kaynaklanabilir tabiki
    Son olarak tam oarak kaç tae mmt staışı ve kaç tanesi arızalı vs bilgisi varmı ?




  • Selam akita,
    Eğer bu ürünün nasıl kullanılacağını toyota anlatmış olsa ne yazık ki kimse almaz. Aslında beklenti çok basit, aracın yoğun trafikte ve yokuş yukarı sorun çıkarmaması. E modunda sorun var tabi. Yokuşta hemen vites değiştirerek tıkanıyor. Ama sorun bu deil. Debriyaj görevini gören bir maymun koymuşlar oraya, çok youğun çalışmaya başlayınvca maymun bu işi beceremiyor, su koyveriyor :) multimode sorunu bu bence.
    İllaki çözmek istiyorlardır sorunu ben eminim. Ama çözemediklerini düşünüyorum. Yoksa bu kadar zaman bunca insanı oyalamazlardı.
    Yakın zamanda bu sorun patlak verir gibi geliyor bana. Zira yasalara göre gizli ayıplı mal için 10 senelik zaman aşımı yok.
    Dediğinde haklısın tabi. 40 bin tl lik bir mal için araştırma yapmak gerek. Ama insanlar markanın adına güveniyor işte. Bu aralar mmt almak isteyenler araştırsa internette kolayca kaynak bulur. Ama 2 sene önce bunu bulmak zordu. Ayrıca herkes interneti bu kadar verimli kullanmıyor, kullanmasınıda beklememek gerek.
    Kullananlar içinde memnun olanların da araştırılmasında fayda var tabi. Biraz zorlu koşullarda kullanmadıktan sonra problem yok tabi.
    Herkes sevdiği bir kişi yada ürün için fanatik olabilir sorun değil :)
    Ama verileri iyi değerlendirmek gerek. Bence deneme. Zira bu araca zarar veriyor ve baskı balata eriyor ama yinede olsun aracıma güveniyorum dersen biraz eğimli bir yokuşta sık sık dur kalk testleri yap. 15-20 dakika sonra araçtan koku gelmeye başlıyor.
    Hatta biraz araç doluysa çok daha kısa sürede koku geliyor. Camları açsanda geçmesi uzun sürüyor. Bu koku partüküllerinin de zararlı olduğu kanısındayım. Aslında bende haklı olmamayı isterdim bu konuda.
    Gene çok uzattım, sıkmayim sizleri..
    Hoş kalın..




  • Selamlar,
    Mesaj atmakta sorun yaşıyorum? Biri benim mesaj yollamamı engellemiş? Arkadaşlar kötü bir şey mi dedim bir hata mı yaptım?
    Yoksa bahsetmemem gereken gizli bir konuyu gündeme mi getirdim? Sanırım bu benim son mesajım.. kesin kilitlenir bundan sonra.. saygılar :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Killer Loop

    Selam akita,
    Eğer bu ürünün nasıl kullanılacağını toyota anlatmış olsa ne yazık ki kimse almaz. Aslında beklenti çok basit, aracın yoğun trafikte ve yokuş yukarı sorun çıkarmaması. E modunda sorun var tabi. Yokuşta hemen vites değiştirerek tıkanıyor. Ama sorun bu deil. Debriyaj görevini gören bir maymun koymuşlar oraya, çok youğun çalışmaya başlayınvca maymun bu işi beceremiyor, su koyveriyor :) multimode sorunu bu bence.
    İllaki çözmek istiyorlardır sorunu ben eminim. Ama çözemediklerini düşünüyorum. Yoksa bu kadar zaman bunca insanı oyalamazlardı.
    Yakın zamanda bu sorun patlak verir gibi geliyor bana. Zira yasalara göre gizli ayıplı mal için 10 senelik zaman aşımı yok.
    Dediğinde haklısın tabi. 40 bin tl lik bir mal için araştırma yapmak gerek. Ama insanlar markanın adına güveniyor işte. Bu aralar mmt almak isteyenler araştırsa internette kolayca kaynak bulur. Ama 2 sene önce bunu bulmak zordu. Ayrıca herkes interneti bu kadar verimli kullanmıyor, kullanmasınıda beklememek gerek.
    Kullananlar içinde memnun olanların da araştırılmasında fayda var tabi. Biraz zorlu koşullarda kullanmadıktan sonra problem yok tabi.
    Herkes sevdiği bir kişi yada ürün için fanatik olabilir sorun değil :)
    Ama verileri iyi değerlendirmek gerek. Bence deneme. Zira bu araca zarar veriyor ve baskı balata eriyor ama yinede olsun aracıma güveniyorum dersen biraz eğimli bir yokuşta sık sık dur kalk testleri yap. 15-20 dakika sonra araçtan koku gelmeye başlıyor.
    Hatta biraz araç doluysa çok daha kısa sürede koku geliyor. Camları açsanda geçmesi uzun sürüyor. Bu koku partüküllerinin de zararlı olduğu kanısındayım. Aslında bende haklı olmamayı isterdim bu konuda.
    Gene çok uzattım, sıkmayim sizleri..
    Hoş kalın..


    aracı ılk aldıgımda bu araba gıtmıyor dıye cok baslarını agrıttım servisin ancak daha sonra dızel araç karakteristiklerine gore kullanmayı ogrendım.

    bence sorun : 1-dizel araçtan benzinli gibi davranmasını beklyoruz
    2- mmden tam otomtik davansı beklenıyor.

    bu ıkısı asıl onemlı noktalarda bırlesınce buyuk sıkıntılar doguyor olabilir. MM nın de hatalı olailecegı kapısını acık bırakıyorum :)




  • Selam Akita,
    Aslında dizel araçlar eskiden çok karmaşıktı kullanmak için. yok devrine dikkat et yok şu bu. Şimdi benzinliden farkı yok bence. 2004 den beri dizel kullanıyorum. Bu aşamadan sonra bana artık kimse benzinli kullandıramaz. Büyük konuşmayim ama acayip memnunum dizel araç kullanmaktan.
    mmt den otomatik gibi davranmasını beklemeyelim tamam. Ona lafımız yok. Ama benim bozulduğum aracı satarken böyle denmemesi. Aldıktan sonra otomatik olarak kullanmayın öyle olmaz böyle deniyorya, işte buna kızıyorum. Neyse o konuya girmeyelim, yaralıyım malum :)
    Şimdi sizler diyeceksiniz ki kardeşim auris şöyle böyle vs. .araba, hiç mi iyi yanı yok! Ben mmt olmayanını hiç kullanmadım açıkçası. nasıl bilmem? Ama eğer düz viteste sorun yoksa, aracın iyi yanları da var. ön panleden gelen tıkırtılar, depo doluyken gelen çalkantı sesini saymazsak, aracın kaportası bence çok başarılı. kolay kolay çizilmiyor, içeri göçmüyor çizilip göçsede paslanmıyor. Frenleri ve ABS si öyle başarılı ki, en az 2-3 kez kaza yapmamı engelledi. Eski arabalarımdan biri olsa kesin parçalamıştım. Yol tutuşuna bir forumda bir arkadaş kötü demiş. Katılmıyorum. Araç yolu bırakmıyor. Bazen başka markaların araçları ile ufak kapışmalar yaparım, viraja gelince hepsi tökezliyor, auris başarılı şekilde hız kesmeden dönüyor. Yeri geldiğinde çok sağlam fren yapmam gerektiğinde beni mahçup etmiyor. Aslında bundan sonra daha alt segment bir araca binersem naparım bilmem? :)
    Saygılar..




  • Selam Akita,
    Yorum hakkımı kısıtladıkları için yanıt veremedim. Uslüp konusunda sana karşı alınmış bir tavır yok inanki.
    Bu konuda çok hassaslaştım. Mağduriyetimin büyük olduğunu düşünüyorum. Hala memnun olanlar olduğunu görüncede kendimi tutamıyorum. Bende bir
    hata ettiysem kusura bakmayın lütfen. Kasıtlı değildi.
    Bu arada hala neden kısıtlandı yorum hakkım anlamadım?
    Multimode konusunda söylenecek çok şey var ama kilit atılıyor diye söyleyemiyorum. Konuşmaya izin verilmiyor diye düşünüyorum.
    Gizli ayıp bu şekilde örtülecekse kilitlenelim o zaman ne yapalım.
    Ayda ortalama 5 mmt sorunu geldiğini söyleyebilirim. Bu artmışta olabilir?


    Aşağıdaki linkten de konuyla ilgili bilgi alabilirsiniz;
    http://www.hakkimiziariyoruz.biz




  • hayırlı olsun aracınız, bayanların çok rahat kullanabildiği güzel bir araç aldınız, eşim kullanıyor %80 benim aracımı.

    fazla kafanıza birşey takmayın toyota aldınız sonuçta, ben 85.000km toyota yaris 1.4 dizel kullandım, şu an dizel aurisim 16000km de, her ikisinde de problem yaşamadım.

    not: biz ne profesörler gördük, hergün içlerinde çalışıyoruz ayrıca, geçiniz bunları okumayın bile ...
  • Buraya baya uzun yazdıydım fakat silindi neyse kısaca geçiştireyim,

    Öncelikle problem genelde kullanıcı kaynaklı bende serviste çalıştım iyi biliyorum,bir çok insan 100bin aynı balatayı hemde şehir içinde götürürken kimiside aynı koşullarda 20 bin götüremiyor,

    Balata çok ısınınca koku yapıyor,ısındırmamak lazım ama tutunki ısındı,şu anki balatalar insan sağlığı düşünülerek(asbessiz) yapıldığı için eskiye nazaran çok kolay koku yapıyor ve aşınıyor,bunu da düşünmek lazım

    Eğer doğru kullanırsanız hiç bir rampada kalmazsınıs her türlü denedim biliyorum

    Tartışmaya girmek istemiyorum ama egsoz emisyonu 139 yüksek demişsiniz,neye göre yüksek?Bana karşılaştırısanız çok sevinirim,Priusa göre tabiki yüksek ama birçok araca göre çok düşük,genel olarakta çok düşük bir değer,bu açıklamanız gözümdeki güvenirliliğinizi ciddi ölçüde düşürdü

    Bu arada dünyanın hiç bir yerine baskı balata garantiye girmez

    Ben Easytronicten çok çektim ama onun sorunu servo motorlarındaydı,balatada değil,piyasadaki en sorunlu sistem Fordun ASM'sidir,yağ soğutucusu olmadığı için hemen ısınıp devre dışı kalıyor,yarı otomatik şikayetleri MMT'ye mahsus değil

    Bu arada MMT'nin yenileri eskilere göre baya hızlı çalışıyor,6 viteslede kombine edilince daha güzel oldu,

    Son olarakta şunu söyleyeyim,MMT çok sorunsuz bir sistem demiyorum ama hala sanayide olsun genel otomotiv camiasında olsun gayet kabul görüyor,kimse alma uzak dur demiyor,çıkalı 6 sene olmuş olmasına rağmen




  • Bir de unutmadan youtube'a girin DSG Fault-DSG Problem filan yazın bir de MMT için yazın sonra bir karşılaştırma yapın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mriya

    Buraya baya uzun yazdıydım fakat silindi neyse kısaca geçiştireyim,

    Öncelikle problem genelde kullanıcı kaynaklı bende serviste çalıştım iyi biliyorum,bir çok insan 100bin aynı balatayı hemde şehir içinde götürürken kimiside aynı koşullarda 20 bin götüremiyor,

    Balata çok ısınınca koku yapıyor,ısındırmamak lazım ama tutunki ısındı,şu anki balatalar insan sağlığı düşünülerek(asbessiz) yapıldığı için eskiye nazaran çok kolay koku yapıyor ve aşınıyor,bunu da düşünmek lazım

    Eğer doğru kullanırsanız hiç bir rampada kalmazsınıs her türlü denedim biliyorum

    Tartışmaya girmek istemiyorum ama egsoz emisyonu 139 yüksek demişsiniz,neye göre yüksek?Bana karşılaştırısanız çok sevinirim,Priusa göre tabiki yüksek ama birçok araca göre çok düşük,genel olarakta çok düşük bir değer,bu açıklamanız gözümdeki güvenirliliğinizi ciddi ölçüde düşürdü

    Bu arada dünyanın hiç bir yerine baskı balata garantiye girmez

    Ben Easytronicten çok çektim ama onun sorunu servo motorlarındaydı,balatada değil,piyasadaki en sorunlu sistem Fordun ASM'sidir,yağ soğutucusu olmadığı için hemen ısınıp devre dışı kalıyor,yarı otomatik şikayetleri MMT'ye mahsus değil

    Bu arada MMT'nin yenileri eskilere göre baya hızlı çalışıyor,6 viteslede kombine edilince daha güzel oldu,

    Son olarakta şunu söyleyeyim,MMT çok sorunsuz bir sistem demiyorum ama hala sanayide olsun genel otomotiv camiasında olsun gayet kabul görüyor,kimse alma uzak dur demiyor,çıkalı 6 sene olmuş olmasına rağmen




    Selamlar,
    Yine bana yanıt hakkı doğdu iyi mi :)
    Bende tartışma istemiyorum. Seviyeli ve sabırlı bir şekilde tek tek ynaıt vereyim,
    "Öncelikle problem genelde kullanıcı kaynaklı bende serviste çalıştım iyi biliyorum,bir çok insan 100bin aynı balatayı hemde şehir içinde götürürken kimiside aynı koşullarda 20 bin götüremiyor,"
    Bahsettiğimiz düz vites değil. MMT. Düz viteste dediğiniz doğru. MMT de debriyaj bizim kontrolümüzde değil. Serviste çalıştıysanız biliyorsunuzdur. Öneriniz nedir? Debriyaj kontolü bizde olmadığı halde nasıl engelleyebiliriz ısınmayı?

    "Balata çok ısınınca koku yapıyor,ısındırmamak lazım ama tutunki ısındı,şu anki balatalar insan sağlığı düşünülerek(asbessiz) yapıldığı için eskiye nazaran çok kolay koku yapıyor ve aşınıyor,bunu da düşünmek lazım"
    Ben bu konuyu çok düşündüm. Şu sonuca vardım, eğer asbest kullanmak yasaksa ve daha yumuşak bir malzeme ile baskı balata yapılıyorsa bu benim sorunum olmamalı. Daha sert ve asbest gibi zararlı olmayan ama daha dayanıklı olan bir malzeme kullanmak ve bunu bulmak üreticinin sorunu. O bulamıyorsa ben neden cezasını çekeyim? Ben dahamı zenginim üreticiden her baskı balata bittiğinde parasını verip değiştireyim?

    "Eğer doğru kullanırsanız hiç bir rampada kalmazsınıs her türlü denedim biliyorum"
    Doğru kullanım nedir? Tanımı var mı? Üreticinin yolladığı kullanım kılavuzuna göre kullanıncada baskı balata ısınıyor ve hata veriyor? Vites geçişleri sorunlu oluyor ve ikinci vitese geçmiyor. Bu normal mi yani? Doğru kullanımdan kasıt aracı 10 dakika dinlendirmekse gülerim ben bu yanıta :)

    "Tartışmaya girmek istemiyorum ama egsoz emisyonu 139 yüksek demişsiniz,neye göre yüksek?Bana karşılaştırısanız çok sevinirim,Priusa göre tabiki yüksek ama birçok araca göre çok düşük,genel olarakta çok düşük bir değer,bu açıklamanız gözümdeki güvenirliliğinizi ciddi ölçüde düşürdü"

    Aslında az bile demişim. :) ben 139 diye biliyordum. Meğer 152 ymiş. 2009 da 142 ye şimdi de 125 e düşürülmüş. Şimdi Corolla 127, Era 121. Dizel olupda 152 g/km olan araç var mı? hangi araca göre düşük ispatınız var mı? Peki neye göre bu değer düşük? Diğer araçların egzos emisyon verilerinin içerdiği linkleride yollamamı istermisiniz? Bence istemeyin, siz araştırın. Ama yinede bir örnek yollayim; i30 115 g/km kaynak:http://www.carpages.co.uk/guide/hyundai/hyundai-i30-1.6-crdi-classic-(90ps)-5dr.asp
    Aşağıda aynen ingiliz kaynaklı bir siteden alıntı yapıyorum. İngilizceniz yoksa google translate den yardım alabilirsiniz. Sitenin linkide aşağıda. Ben hiç birşeyi kafadan sallamıyorum. Herşeyi araştırıp öyle konuşurum. Bu durumda sizin güvenilirliğiniz sarsılmış olmadı mı? :)
    Bence sarsılmadı, asfalta yapışmış olabilir, asfalt ağlamaya başladı... :) hehehee

    The application of Toyota Optimal Drive across the Auris range has significantly reduced CO2 emissions. The overall Auris CO2 average has been reduced from 152 g/km in 2007 to 142 g/km in 2009. In 2011, which will be the first full year of Auris range sales, the figure will reduce further to just 125 g/km.
    kaynak:http://www.greencarcongress.com/2010/03/auris-20100303.html

    "Bu arada dünyanın hiç bir yerine baskı balata garantiye girmez"
    Girer diyen oldu mu? Peki bu araç otomatik diye satılırken baskı balatayı bitirmek bizim elimizde mi? kontrol kimde? Satarken bilgi veriliyor mu?

    "Ben Easytronicten çok çektim ama onun sorunu servo motorlarındaydı,balatada değil,piyasadaki en sorunlu sistem Fordun ASM'sidir,yağ

    soğutucusu olmadığı için hemen ısınıp devre dışı kalıyor,yarı otomatik şikayetleri MMT'ye mahsus değil"

    ben sorun sadece mmt de demedim ki hiç bir zaman. Tekonoloji problemli. Ama ben mmt kullanıcısı olduğum için o konuda konuşabilirim sadece. Başkalarını test etmedim, sadece okudum problemleri..
    DGS şanzıman da süper demedim. çift baskı balata olduğu için mmt kadar sorun çıkarmayabilir blki bilmiyorum? Yakında test edicem onuda. yazarım burada..

    Sonuç olarak mmt nin kabul görüp görmemesi problemlerini ve ayıbını örtmez... Bu kadar problem olduğunu söyleyen olduğu halde hala insanlar alıyorsa Bu üretici firmanın ne kadar fazla güven sağladığının göstergesidir. Bizde buna aldanmadık mı zaten. Lütfen elimizde delil olmadan konuşmayalım.. Benim elimde her türlü bilgi var, video var, resim var, test var, sonuç var lütfen konuyu açmayalım, rahatsız olanda çok var...
    Saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Killer Loop -- 12 Mayıs 2010; 20:09:14 >




  • Uzun yazmayacağım,

    Fakat şu dikkatimi çekti,Gun nickli arkadaş emisyon değeri yüksek dedi,killer Loop bunu sahiplenip cevap verdi,iki nick mi kullanıyorsunuz ?

    MMT'de debriyaj sizin kontrolünüzde değil,fakat siz rampada frene basıp durmak yerine ayağınızı gazda tutarsanız debriyajda biter bunu manuelde yapsanız yine biter,bunu da şoför olan yapmaz ama her nedense MMT kullananların yaptıkları en büyük hata bu,bu da ülkemizde sürücü kursu eğitiminin kötülüğünden kaynaklanıyor,aynı şekilde rampa duruşlarında el freniyle kalkmak gerektiği tüm avrupada öğretilir ama bizim şoförümüz bir tanedir yarım debriyajla kalkar

    İkincisi şu anda piyasadaki bütün balatalar ısınınca koku yapar Mercedeside yapar Tatasıda yapar,mesele onu ısındırmamak

    Peki nasıl ısındırılmaz,bir kere dediğim gibi sürekli yarım debriyaj konumunda tutmayacaksınız,bunu manuelde yapsanız onda da debriyaj sıyırırsınız bu da malın kusuru değildir,ikinciside rampada trafik olduğunda manuel konumuna alıp vitesi 1'e alacaksınız bu ikisini yaptıktan sonra kullanım tarzınızda bir problem yoksa hiçbir şekilde yolda kalmazsınız,he istersenizde ben size MMT ile debriyajı kolayca sıyırtırım,bu sistemin en büyük dezavantajı kullanmayı bilmeyenin kolayca debriyaj sıyırtabilmesi

    Emisyon meselesine tekrar gelirsek ortalama emisyonu 2007'de 152 gr/km'miş,bu D4-D'in değeri değil,ortalama değer,kaldıki gayet makul bir değer bu,sonuçta benzinlilerde var hesapta

    Bence sarsılmadı, yerin biraz altına girdi... :)

    Seviye anlayışı bu mu?

    Son olarak MMT problemli bir teknoloji değildir,Toyota bunu satarken eğitim ve de bilgi vermelidir,alacak kişi otomatik diye almamalıdır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mriya

    Uzun yazmayacağım,

    Fakat şu dikkatimi çekti,Gun nickli arkadaş emisyon değeri yüksek dedi,killer Loop bunu sahiplenip cevap verdi,iki nick mi kullanıyorsunuz ?

    MMT'de debriyaj sizin kontrolünüzde değil,fakat siz rampada frene basıp durmak yerine ayağınızı gazda tutarsanız debriyajda biter bunu manuelde yapsanız yine biter,bunu da şoför olan yapmaz ama her nedense MMT kullananların yaptıkları en büyük hata bu,bu da ülkemizde sürücü kursu eğitiminin kötülüğünden kaynaklanıyor,aynı şekilde rampa duruşlarında el freniyle kalkmak gerektiği tüm avrupada öğretilir ama bizim şoförümüz bir tanedir yarım debriyajla kalkar

    İkincisi şu anda piyasadaki bütün balatalar ısınınca koku yapar Mercedeside yapar Tatasıda yapar,mesele onu ısındırmamak

    Peki nasıl ısındırılmaz,bir kere dediğim gibi sürekli yarım debriyaj konumunda tutmayacaksınız,bunu manuelde yapsanız onda da debriyaj sıyırırsınız bu da malın kusuru değildir,ikinciside rampada trafik olduğunda manuel konumuna alıp vitesi 1'e alacaksınız bu ikisini yaptıktan sonra kullanım tarzınızda bir problem yoksa hiçbir şekilde yolda kalmazsınız,he istersenizde ben size MMT ile debriyajı kolayca sıyırtırım,bu sistemin en büyük dezavantajı kullanmayı bilmeyenin kolayca debriyaj sıyırtabilmesi

    Emisyon meselesine tekrar gelirsek ortalama emisyonu 2007'de 152 gr/km'miş,bu D4-D'in değeri değil,ortalama değer,kaldıki gayet makul bir değer bu,sonuçta benzinlilerde var hesapta

    Bence sarsılmadı, yerin biraz altına girdi... :)

    Seviye anlayışı bu mu?

    Son olarak MMT problemli bir teknoloji değildir,Toyota bunu satarken eğitim ve de bilgi vermelidir,alacak kişi otomatik diye almamalıdır










    Dostum Uzun yazmamaktan ziyade hiç yazma bence :)
    Gerçekten yerin dibi lafı sdece şaka. kaba olarak niteleme.. sadece deyim ama o deyime uygun davranma nolur...
    öncelikle şu linke bakarmısın? Video yu bilgisayarının sesini açıp izlermisin? Nasıl kullanılmış araç söylermisin? Bu kadar yazdığına cevap bu videodur..
    http://www.hakkimiziariyoruz.biz/video.html

    Egzos emisyonuna gelince, o değer ortalama değil. D4D motor için. Allaşkına sayfanın altınıda oku. Bak orda benzinli motor için ne yazıyor.
    Okmicanı dşünerek ben burda yazıyorum;
    "The 1.6-liter Valvematic gasoline engine develops 132 DIN hp and maximum torque of 160 N·m (118 lb-ft) at 4400 rpm. When equipped with a 6-speed manual transmission, the unit returns a combined cycle fuel consumption of 6.6 L/100 km (36 mpg US) and generates CO2 emissions of 152 g/km. MultiMode transmission further reduces both fuel consumption and emissions, to 6.3 L/100 km (37 mpg US) and 146 g/km respectively."

    Lütfen hala ısrar etme değer düşük diye. Şu anda bile yüksek değer. 125 gr/km. Başka marka (i30) 115 gr/ km. Diğer markalarda da çok düşükler var.
    Üstelik bu 115 1.6 motor için. 1.4 motor için Toyota sayfasına gir bak, 125 gr/km. acayip yüksek.
    Yakında avrupa birliğine uyum çerçevesinde vergilendirme egzos emisyonuna göre yapılmaya başlanınca akla kara çıkacak ortaya.
    Sana katıldığım tek nokta, satış sırasında bilgilendirmenin eksik yapıldı. Hatta broşürlerde bile abartı bilgilendirme olduğu. Daha yeni kaldırdılar bu doğru olmayan bilgilendirmeleri. Benim kızdığım noktalar bunlar. Lütfen dürüst olalım, eğriye eğri, doğruya doğru diyelim..
    Saygılar..




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.