Şimdi Ara

Toplumun 2. El Kaygısı Nasıl Aşılabilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
518
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Arabalarla az çok ilgili olduğumdan dolayı çevremden oldukça fazla araba tavsiyesi istiyorlar. Kriterlerini soruyorum, hemen hepsinin önceliği 2. elinin iyi olması, sonrasında yakıt tüketimi geliyor. Hal böyle olunca önerilecek araçlar her segmentte üç aşağı beş yukarı belli oluyor. Ama ben sadece 2. ele bakarak araba önermenin yanlış olduğunu düşündüğümden dolayı 2. eli durgun olup da gerçekten her anlamda kaliteli araçları anlatmaya çalışıyorum. Ancak nafile. Konu dönüp dolaşıp 2. ele geliyor.

    Toplumumuzdaki bu 2. el kaygısını nasıl kırabiliriz var mıdır fikri olan?

    Dipnot: Elbette ki ülkemiz insanının alım gücü kısıtlı olduğu için arabasını anında nakite çevirmek isteyecektir. Ama şu ahir ömrümüzden yıllar akıp gidiyor, biz kendi keyfimiz için değil de arabamızın bizden sonraki sahibi için kullanıyoruz otomobillerimizi.

    Aşağıya Ekim ayında ve ilk 10 ayda yapılan toplam otomobil sayılarını ekledim. Bazı istisnalar hariç sokakta onlarca gördüğümüz ve satış sayılarından belli olan modeller hariç araç öneremiyorum malesef.

     Toplumun 2. El Kaygısı Nasıl Aşılabilir?
     Toplumun 2. El Kaygısı Nasıl Aşılabilir?
     Toplumun 2. El Kaygısı Nasıl Aşılabilir?







  • Kırılmamalı bence. Böyle devam etmeli ki symbol parasına lagunaya corolla parasına avensise, focus parasına mondeoya binmeli aklını kullanan insanlar.

    Hatta sizler mondeo, laguna, avensis vb araç sahiplerini daha da korkutun ki aklını kullanan insanlar bu arabalara daha da ucuz binsinler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkede müteahit kafası hakim haklısınız.

    Televizyonda biri çıkıp arabalar keyif için alınır diye anlatmadıkça bu kaygı aşılmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobilin bir tüketim malı olduğu, tasarruf etmek veya para kazanmak için alıp satılabilen, sürekli dönen bir meta olmadığını anlamakla çözülür. Ki bu işin bizde kısa vadede ana faktörü de iyi bir ekonomi, az faiz ve az develüasyondur tabii bir de toplumsal bilinç önemli.
  • Bu ÖTV ile kırılmaz.
  • aşılamaz.
  • Kişi başı milli gelir 30bin$ olursa !

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her geçen gün daha da fakirlesiyoruz fakirlestikce de bu durum daha da artacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • balık baştan kokar para para para,paraları sıfırlanmasın diye tercih ediyorlar.görücü usulü evliliğe benziyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otomobillere dair birşeyler öğrenmeye başladığım yıllarda ilk duyduğum cümle, örnek vermek için diyorum, "mazda çok iyi araba yapıyor ama türkiyede ikinci eli yok"
    Bu cümle nasıl kafama kazınmışsa hiç bir mazda araca alıcı gözle bakamadım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aşılır diğer markalarda dacia gibi pazara girerse olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elimizde olanla değil elimize gelecekte geçmesini umduğumuz paralarla araba alıyoruz. Paranızın değeri az. Zevkine araba alıp binecek kadar zengin değiliz maalesef. Zor şartlar altında alınan bir aracın da elden cıkarken en az zararla - artık karla- çıkarma peşindeyiz. Bu yüzden tutulmayan arabayı almak istemiyoruz. Kendi adıma durum böyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alt gelirliler 3-4 maasi ile sifir araba alabilecek duruma ulasirsa asilir.
  • Ülkede olan bu ÖTV+KDV+ÖTV'nin KDV'si kaldirilmadan tabiki aşılmaz.Adam 1300 lirayla geçiniyor dişinden tırnağından arttırıp boğazından keserek bir araba almaya çalışıyor.Şimdi sen söyle böyle şartlarda aşılır mı sence?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ucuza aldığınız d segmentleri veya çok tutulmayan diğerleri parça istediğinde dünyanın kaç bucak olduğunu öğrenirsiniz ve sizin de kaygılarınız başlar merak etmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Refah duzeyinin artmasi lazim o zaman piyasa zaten dengeye gelir isteyen de istedigini kullanir.

    Bu sekilde kus serisi ve turevleri de hurda statusune alinir ve trafikten cekilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 6 Kasım 2016; 0:50:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Ucuza aldığınız d segmentleri veya çok tutulmayan diğerleri parça istediğinde dünyanın kaç bucak olduğunu öğrenirsiniz ve sizin de kaygılarınız başlar merak etmeyin.

    Nasil bir parca mesala. Bana c segmenti ile d segmenti arasinda bi parca ismi soyle ki arasinda daglar kadar fark olsun beni dogduguma pisman ettirsin ?

    Lutfen tek bir parca soyle, kaporta aksamı da dahil tek bir parca ?

    Buyur bir ornek : sene 2009 da yazmis bi arkadas :

    Avensis 80 bin bakimi ki en agir bakim 500 tl

    https://forum.donanimhaber.com/avensis-80-000-km-bakimi--32472400#32472400

    Bu da corollanin 80 bin bakimi 2010 yilinda 750 tutmus


    http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=22964.0


    Yani yazdiginiz hiçbir tutarligi yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bazı Japon modelleri hariç parçaları pahalı değildir,Amerikan araçlarının hatta çok daha ucuzdur. Sıkıntı ikinci el satışlarında,aşırı derece de ölücü müşterilerle muhatap oluyorsunuz.
  • erkmenson kullanıcısına yanıt
    Bırak fiyatını arayıp da bulamayacağın parçalar var. Aylarca gelsin diye bekleyeceğin parçalar. Forumu daha iyi araştırmanı tavsiye ederim. Boş vaktimde fiyat farklarını da listelerim. Hatta listeleyenler de çıkar dediklerimi. Milleti yanlış yönlendirmeyin. Süper mükemmel almeranın iç parçalarını serviste bulamıyoruz ne tutarsızlığı. İş öyle kolay olsa reno21, proton 20bin altı, almera lancer 30bin altı, mondeo avensis laguna 40bin altı kapış kapış olurdu. Bu araçların temizi gelir kullanırsın tamam ama bir sıkıntı başladımı görürüm tutan arabayla aradaki farkı. Sanayi sanayi, çıkmacı çıkmacı parça ararken tekrar hatırlarsın. Piyasa keyfen oluşmuyor. Kuş serisi neden ayakta bir düşünün isyerseniz. Mesela 124ler neden bir anda tükendi? Fason üretim nedir? Hangi araçların fason üretimi çoktur? Firmalar fason üretecek aracı neye göre seçer? Cevaplar benim anlatmak istediğime çıkacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Galericiler kapatılarak..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.