Şimdi Ara

Toplama sıfır araç yapmak?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Eski bir aracı sıfır gibi toplama olarak inşa etmek istesem bu ne kadar mümkün olur?

    Mesela eski e30 325 coupe nin kasasını ve şasisini yaptırabileceğim bir sac atölyesi bulabilir miyim? Orijinal kasa ve şasi alınabilirse de alabilirim.Aynı şekilde sıfır motor almak yada toplamak istiyorum sıfır olarak e30 325i motoru bulabilir miyim? Geri kalan işleri halledebilirim diye düşünüyorum yani sizin anlayacağınız kısmen replika bir e30 325i inşa etmek istiyorum. Fabrikadan sıfır çıkmış gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • https://forum.donanimhaber.com/turkiye-ye-replica-taklit-arac-getirmek--53359402-3#124118570https://forum.donanimhaber.com/replica-arac--71956321-3https://forum.donanimhaber.com/bir-aracin-goruntusunu-tamamen-degistirip--107931947#107977109

    aramayı kullansanız kafanızda ki çoğu şeyin burada basitçe bahis olduğunu bulursunuz.
    İlk soruya kısa cevap evet. Bu aracın orjinal ve muadil parçalarını bulabilmenizle alakalı. Ve sabrınız, paranız...
    Replika ve fabrikadan 0 gibi ifadelerden kavramları bilmediğiniz anlaşılıyor. Cevabı bulmanız kolay yanıt gayet basittir replica düşündüğünüz gibi birşey değil ve replica veya aracın temel konfigürasyonları üretim modelinden farklı olan hiçbirşeyi evrak işletimini yapamadığınız müddetçe trafiğe çıkamaz ki siz yaptıramazsınız.
    Kafanızda ki şeyin temel haline restorasyon projesi denir youtube daki örneklerden dahi fikir alınabilir. E30 da halen restore edilemeyecek kadar eski ve nadide bir model değil. Ancak coupe ciddi bütçe gerektirir.
    Mantık kazandıracak gayet basit bir tavsiye size şasi ve motor kodunun ne olduğunu, nasıl değiştiğini, sürecini araştırıp öğrenin çoğu kavram karmaşanız netlik kazanmış olur. Hurdaya çıkmış birşey de tekrar legal yoldan işletilemez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    https://forum.donanimhaber.com/turkiye-ye-replica-taklit-arac-getirmek--53359402-3#124118570https://forum.donanimhaber.com/replica-arac--71956321-3https://forum.donanimhaber.com/bir-aracin-goruntusunu-tamamen-degistirip--107931947#107977109

    aramayı kullansanız kafanızda ki çoğu şeyin burada basitçe bahis olduğunu bulursunuz.
    İlk soruya kısa cevap evet. Bu aracın orjinal ve muadil parçalarını bulabilmenizle alakalı. Ve sabrınız, paranız...
    Replika ve fabrikadan 0 gibi ifadelerden kavramları bilmediğiniz anlaşılıyor. Cevabı bulmanız kolay yanıt gayet basittir replica düşündüğünüz gibi birşey değil ve replica veya aracın temel konfigürasyonları üretim modelinden farklı olan hiçbirşeyi evrak işletimini yapamadığınız müddetçe trafiğe çıkamaz ki siz yaptıramazsınız.
    Kafanızda ki şeyin temel haline restorasyon projesi denir youtube daki örneklerden dahi fikir alınabilir. E30 da halen restore edilemeyecek kadar eski ve nadide bir model değil. Ancak coupe ciddi bütçe gerektirir.
    Mantık kazandıracak gayet basit bir tavsiye size şasi ve motor kodunun ne olduğunu, nasıl değiştiğini, sürecini araştırıp öğrenin çoğu kavram karmaşanız netlik kazanmış olur. Hurdaya çıkmış birşey de tekrar legal yoldan işletilemez.
    Benim toplayacağım araçta yalnızca kasa ve şasi için evrak işletimi gerekecek.. geri kalan neredeyse herşey orijinal yada kısmen muadil olacak..
    Mesela trafikte mevcut e30 araçlardan birinin sahipliğini üzerime alsam, bu aracın kimliğini inşa edeceğim proje aracına geçiremez miyim? Velev ki inşa ettiğim araç kasa ve şasi olarak gereken tüm şartları karşılıyorsa yani çelik sınıfından astarına boyasına kadar.




  • https://forum.donanimhaber.com/sase-numarasi-caktirmak--136237476

    Hayır geçiremezsin. Maksadı ve eldeki örneklerin net olduğunu bilmediğimden net cevap veremiyorum. Şasi numarası bir aracın kimliğidir ve taşınamaz değiştirilemez sadece yıpranma halinde yenilenebilir. Başka bir şasi başka bir araç demektir birleştirme diye trafiğe uygun legal bir yöntem yok. Tip kaydı vs işletimleri daha alt kapsamda gerçekleşir. Zaten sedan bir araçta coupe çevrilemiyor uzun yıllardır eskiden vardı böyle şeyler ve değişip durdu son mevzuatı ezbere bende bilmiyorum. Hurda dönüşümü 4 teker binek sınıflarda yok diğer 2, 3, iş makinesi gibi sınıflarda kısmen ve tamamen var. Ha zaten sedan bir aracı coupe çevirmek gerçek yürür niteliklerine göre basit bir operasyon değil piyasadan alalade alabileceğin bir hizmet değil yüksek mühendislik, şasi müdahaleleri gerektiriyor ve maliyetinden dolayı trafik dışı proje harici kimse tercih etmez. Sana videolarda felan görünce şasi müdahaleleri, üretici üretimleri cümle içinde kullanınca kolay gibi geliyor sanırım.:) Bu eskide batıda üreticilerin lisanslı mod grouplarının yaptığı işlemlerdi. Yada binekler için değil, uğraşmaya değen nadide historic modeller için kit, continuation, clone car replica üretim tipleri vardır bu da hem tr de yok hemde e30 a değmez. Bizim mevzuatlarımız artık proje ve prototip süreçleri desteklemiyor engelliyor artık çoğu avrupa ülkesi kanunları da usa gibi değil zaten.




  • İrili ufaklı ortalama 30.000 parçadan bahsediyoruz, şuda var asla fabrikasyon gibi rijit olmaz şaseden filan bahsediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hevesini kırma. Şasisi sağlam bi araç al kaporta da yapılır elektrik aksamı da yapılır. Alacağın aracı önce incele herşeyin sıfırını bulabilir miyim diye. Çok basit bi örnekle sıfır bi Şahin yapabilirsin ama sıfır bi 740 Bmw yapamazsın. Mesela atıyorum sıfır torpitosunu bulamazsın, kapı açma kolunu bulamazsın. Ya yurtdışından getirtecen ki bu da sağlam bi yabancı dil sabır, ve parayla olacak işler, yada burada yenileme işi yapanlarla akraba olucan akşam çaya gidip gelceksiniz.
    İşin özü parada ve sabırda. He eskiden yeni bişey olmaz o da aklında bulunsun. Şuan bile sıfır arabada üstünde takılı parçayla orjinal diye aldığın parçanın kullanım ömrü aynı değil. Mutlaka aksilikler uyumsuzluklar çıkacak. Sabırlı ve mükemmel bi usta bul. Bmw yapma mesela. Mercedesin bi çok parçası bulunuyor diye biliyorum.
  • Temelde araçların kimliğini şase ve motordaki numaralar belirler. Ruhsatta da onlar yazar.
    Yani eski kazalı bi araç bulup (hurda belgesiz çekme belgeli) şase ve motor harinci kendin toplayabilirsin. Ama önemli parçaları yan sanayi muadil çakma çıkma bulamazsan 0 km araç fiyatına yaklaşır yapıcağın araç.
    Bu tip projelere girmeden evel iyi araştırmak lazım. Mesela ben şu anda vw 1200 buldum 70 lerden kalma. Ama o kadar paslı ki cesaret edemiyorum. Ki bu araçların çok fazla yan sanayi parçası var piyasada.
    Toplama sıfır araç yapmak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sıfır araç tavsiyesi
    2 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Araba şasisi yapmanız/yaptırmanız mümkün değil hocam. Artık arabaların hepsi unibody, yani arabanın her tarafı şasi ve çok ciddi mühendislik ile tasarlanıyor. Üretim kısmı daha da meşakkatli zaten.
    Sizin yapabileceğiniz en fazla çelik profillerle vs. arabaya benzer bir şey yapmak olur. O da araba değil gokart aracı gibi bir şey olur. Rijitlik-guvenlik falan olmaz. Hele BMW ile hiç alakası olmaz.

    Orjinal kasa ve şasi de alamazsınız çünkü bu ikisi bir zaten(unibody) ve arabayı araba yapan şey bu, değiştirilebilir bir şey değil.
    Anca düşük km, temiz kalmış bir araç bulup onun eksiğini gediğini halledebilirsiniz.

    Motor olayı mümkün. üreticiden sıfır motor-sanziman temin edilebilir ama döviz kurlarindan dolayı çok maliyetli olur(sadece motor en az 15-20 bin tl). Bu yüzden genelde çıkma motor-sanziman tercih edilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.