Şimdi Ara

TOGG CEO'su yanıtladı: Yerli otomobilin motoru neden 'yerli' değil? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
206
Cevap
1
Favori
8.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tesla da bosch dan alıyor. Mantıklı hareket. Elektrikli aracın teknolojisi motorundan ziyade pil yönetiminde. Kablolaması, pil takibi için kullanılan yazılım ve donanımlar vs. daha önemli.

  • Daha önce devrim arabaları hariç bir çaba gösterilmedi ise ve şu an birşeyler yapılıyorsa tabi ki her fırsatta "ben yaptım, iyi de yaptım" diyecek yapanlar, önayak olanlar. Politikacı bunlar sonuç olarak. Nesini anormal bulduğunuzu anlayamadım bir türlü?

    Önce siz "Ya 2020 yılına geldik neden biz hala ilk yerli arabamız diye konuşuyoruz?" bunu sorgulayın, yok motorunu Bosch yapmış, yok pilini Çin'den almışız, yok vidasını bile yapamamışız falan, bunlara gelir sonra sıra. 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerinanç -- 20 Ağustos 2020; 17:21:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rammusty

    Gelde anlat bunlara. Mercedes begenmedikleri çöp dedikleri Renault motoru kullandı. Neyse bırakalım bu işleri biz heykel yapmaya devam edelim. Ver İzmir Marşı'nı 😂

    70 senedir bu ülkede sağ partiler iktidar hala mı heykel? bu arada o heykel üreticileri 1923-1933 yılları arasında dünyada parmak ısırtacak bir büyüme hızı yakalayanlar. o heykel üreticileri son 19 senedir sata sata bitirilemeyen fabrikaların kurucuları. osmanlıyı cilala, kendi devletinin kurucularını kötüle...

  • %100 yerli mi bekliyordunuz ki ?

  • Akp nin en boş işi....

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bildigim kadarıyla büyük markalarda bosch'dan alıyor . Diğer yerlerde öyle okumuştum ama ne kadar doğru bilmiyorum.

  • Motoru beklersek 10 yıl daha gecikir iş. Bosch gibi bir firmadan alınacaksa motor eyvallah. O sırada tabiki yavaştan kendi motorunu da geliştirmeye başlamalı. Bir motorun uzun yıllarda geliştiğini biliyorum. O yüzden ilk etapta yapılan doğru.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sanırım SMG 180 kullanılacak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Elbette 0dan üretmek gidip hazırını almaktan maliyetli olur, biz buna iktisatta yatırım diyoruz  

    elbette yeni bir girişim anında kara geçemez hiç bir sektörde geçemez o yatırım maliyetlerini sektöre göre yatırımın miktarına göre çıkarabildiği başabaş noktasına geldiği bir dönem olacaktır elbette (tabii işler yolunda giderse)

    evde eşi dostu toplayıp kahve içmek için kahve otomatı veya espresso makinesi almak yerine cafede buluşup herkese ısmarlamak bile kısa vadede avantajlı olur ama olaya böyle bakarsanız hiç bir şey üretemezsiniz

  • Gönül ister 10 yıl içinde pilide motorunda biz üretelim ama ben yinede Fazla güvenemiyorum togg de bir seçim numarası olabilir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Imarex kullanıcısına yanıt
    Oyle veya boyle egrisiyle dogrusuyla bir girisim baslamis, bizim halk olarak bunun ‘tamamlanmasina, devam etmesine ve gelisim gostermesine’ baski yapmamiz ve o yonde destek verip daha dogruya evrilmesini saglamamiz lazim... O hukumet gider baska hukumet gelir, bu eksigiyle gedigiyle yapilan bazi dogru isleri ‘asla’ kapatma-bitirme operasyonlarina goz yummamamiz lazim..

    Turkiyede sacma bir siyasi anlayis vardir, biri gider oteki gelir, sonra: gecmistekinin her seyi yanlisti, kapat-bitir-degistir eskiyi... Her yapilan sey yanlisti ben de bu yanlislari bitiriyorum bakin ha mantigi...

    Bu asiri sacma ve ulkeyi gram ilerletmeyen bir anlayistir.. Bu sadece siyasi yonetimlerde degil, ozel veya kamu kurumlarindaki yoneticilerde de olan bir yanlis.. Nasil surekli sabit kalanlarin paslanip bir is tutamaz hale gelmesi yanlissa, eski yapilani bozmak da yanlistir.. Vatandas olarak bize de ‘yanlislari’ yapmamalarini baskilamak duser.. Unutmayin halk nasilsa tepedeki de oyle olur.. Biz halk olarak kaypak-kayirmaci-liyakatsizligi isteyen-tembel-adaletsiz olursak tepedeki o sekilde, durust-hakki olana yetinen-liyakati isteyen-caliskan-adaletli olursak tepedeki de o sekilde olur veya olmak zorunda kalir...

    Son olarak da, secim icin goz boyama bu sekilde olmuyor, bizim halk cebine giren paraya, sahip oldugu alim gucune bakiyor sadece... Tum ozgur iradeyle oy kullanabilen secimlerimizi inceleyelim, eger ki alim gucu iyiye gitmis veya iyi bir seviyede olan bir sekilde secime girilirse hukumet gucunu korumus, alim gucu geriye gitmis, alisilmisin gerisinde sekilde bir secime girilmisse ya hukumet degismistir ya da o hukumetin oylarinda fazlaca gerileme olmustur.. Kisacasi bizim halkimiz sadece ve sadece kendi ‘kisisel’ menfaatine bakarak oy veriyor ‘ne yazikki’.. Yani, bu togga bakip da ona gore oy verecek kisi sayisi oldukca kisitli, o yuzden bu durumdan bahsettim.. Issiz kalmis, borcunu odeyemeyen, gecinemeyen, yasam kalitesi dusen kimse toggu moggu takmaz, isterse tesla markasi kurulmus olsun yine takmaz.. Benzer sekilde yillardir olan bir duruma bakarsak, cebi dolan, evinin-arsasinin degeri katlanan, alim gucu artip yasam kalitesi artan kisilerde yapilan yanlis isleri hic mi hic takmaz..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Evt S1 motor yerli değil diye yerin dibine gömmüşlerdi. Kadere bak.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: eapantherea

    Oyle veya boyle egrisiyle dogrusuyla bir girisim baslamis, bizim halk olarak bunun ‘tamamlanmasina, devam etmesine ve gelisim gostermesine’ baski yapmamiz ve o yonde destek verip daha dogruya evrilmesini saglamamiz lazim... O hukumet gider baska hukumet gelir, bu eksigiyle gedigiyle yapilan bazi dogru isleri ‘asla’ kapatma-bitirme operasyonlarina goz yummamamiz lazim..

    Turkiyede sacma bir siyasi anlayis vardir, biri gider oteki gelir, sonra: gecmistekinin her seyi yanlisti, kapat-bitir-degistir eskiyi... Her yapilan sey yanlisti ben de bu yanlislari bitiriyorum bakin ha mantigi...

    Bu asiri sacma ve ulkeyi gram ilerletmeyen bir anlayistir.. Bu sadece siyasi yonetimlerde degil, ozel veya kamu kurumlarindaki yoneticilerde de olan bir yanlis.. Nasil surekli sabit kalanlarin paslanip bir is tutamaz hale gelmesi yanlissa, eski yapilani bozmak da yanlistir.. Vatandas olarak bize de ‘yanlislari’ yapmamalarini baskilamak duser.. Unutmayin halk nasilsa tepedeki de oyle olur.. Biz halk olarak kaypak-kayirmaci-liyakatsizligi isteyen-tembel-adaletsiz olursak tepedeki o sekilde, durust-hakki olana yetinen-liyakati isteyen-caliskan-adaletli olursak tepedeki de o sekilde olur veya olmak zorunda kalir...

    Son olarak da, secim icin goz boyama bu sekilde olmuyor, bizim halk cebine giren paraya, sahip oldugu alim gucune bakiyor sadece... Tum ozgur iradeyle oy kullanabilen secimlerimizi inceleyelim, eger ki alim gucu iyiye gitmis veya iyi bir seviyede olan bir sekilde secime girilirse hukumet gucunu korumus, alim gucu geriye gitmis, alisilmisin gerisinde sekilde bir secime girilmisse ya hukumet degismistir ya da o hukumetin oylarinda fazlaca gerileme olmustur.. Kisacasi bizim halkimiz sadece ve sadece kendi ‘kisisel’ menfaatine bakarak oy veriyor ‘ne yazikki’.. Yani, bu togga bakip da ona gore oy verecek kisi sayisi oldukca kisitli, o yuzden bu durumdan bahsettim.. Issiz kalmis, borcunu odeyemeyen, gecinemeyen, yasam kalitesi dusen kimse toggu moggu takmaz, isterse tesla markasi kurulmus olsun yine takmaz.. Benzer sekilde yillardir olan bir duruma bakarsak, cebi dolan, evinin-arsasinin degeri katlanan, alim gucu artip yasam kalitesi artan kisilerde yapilan yanlis isleri hic mi hic takmaz..

    hayır hiçbirşeye destek vermek zorunda değiliz. bu bir özel sektör girişimi ise ben niye destekleyeyim, eğer ki devlet girişimi ise devlet bana sordu mu istiyormuyum diye? otomobil üretip elimize ne geçecek? bunu kadar uzun ve düzgün yazdığınıza göre kafanızın çalıştığını düşünüyorum, bu aracı gerçekten üretip, geliştirip yurtdışına satabileceğimizi düşünüyor musunuz? bakın sadece antalyada 450 tane süper lüks yat üretip satmışız. bu işte devam etsek, dünya yat piyasasına katılsak daha iyi değil mi? katma değeri daha fazla olan bir sektör.





  • Max kapasitede 175bin üretime ulaşacak senelik, belki içinde c sedan c-hb b-hb de dahil.
    Hepsini sadece iç piyasada satsak bile
    ortalama 20bin eurodan 175bin ithal araç piyasaya girmeyecek demektir, senede 3.5 milyar euro yani 30 milyartl kaybı engeller Togg
    Tabi kaba hesap bu, yoksa ithal ettiğin araçta da senin kârın var, toggda da yabancının kârı var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Ben orada destegi su anki haline destek degil, tamamlanma, ve olmasi gerekene evrilme yonunde istek-destek seklinde bahsetmistim.. Evet milli ve yerli her seyi desteklemeliyiz, muhaliflikten dolayi her yapilan seye yanlis diye bakmaktan cikmaliyiz, elestrimizi veya memnuniyetsizligimizi, tepeye gelen kim olursa olsun daha dogrusunu yaptirmak icin yapmali-belirtmeliyiz.. Yoksa bu ulkedeki klasik ‘benden degil, oy verdigim degil, yansin batsinlar, hic bir is yapmasinlar, her isi durdurulsun da tepeden insin yerine baskasi gelsin’ mantigi hic bir ise yarayan bir mantik degil malesef.. Tepeye gelenlere hic bir is yaptirilmadigi ve kilitlendigi zaman adam koltugu kaybetmemek icin o paralari resmen yandaslarina surekli dagitiyor bu sefer.. Ya da o parayi yandaslara hortumlatiyor, kurumlari bedavaya veriyor, surekli o yandas kopeklerinin onune ihale kemigi atiyor.. Boyle olmasi daha mi iyi, bu hic bir is yapilmasin diye dusunenleri hic bir zaman benimseyemeyecegim.. Vatana en cok zarari yapilacak islere engel olanlar veriyor ama farkinda degiller... Tepeye en nefret ettigim adam da gelse, en sevdigim adam da gelse halk olarak o adama ‘kafasina vura vura dogru yolu’ gostermeli o sekilde calistirtmak yerine ‘kafasina vura vura yandassa para isteme, degilse yerinden indirme’ cabadi var bizde cok hatali olarak.. Yahu derdi calisma olmasi degil ki ne vatandasin ne de siyasinin, varsa yoksa ‘ben yiyeyim daha cok yiyeyim’ ya da ‘sen cok yedin artik cekil birazda ben yiyecegim’, iste bu mantiklar dolayisiyla bu ulkede saygideger Mustafa Kemal’den sonra hic bir donemde disa bagimliliktan kurtulmus veya o yonde ilerlemeler yapilmis bir ulke olmadik... Bu mantiklar yikilmadikca olamayiz da.. Ben tepeye projeci, is bitiren, gozu pek bir adam istiyorum, ama oyle bir adam olsa halk ona ‘gram’ oy vermez.. Alsa alsa %5 max %10 (yuzde 10 alsa beni soke eder boyle bir sonuc onu da soyleyim) oy alir o da hevalarini yenebilmis ulkedeki kafasini duzgun kullanabilen ufak bir kesimden.. Cunku dedigim gibi halkin (her biciminden insanda) derdi farkli.. Herkes yeme-bitirme derdinde, kimse uretme-buyutme derdinde degil aslinda... Bu tepedekiler de yeme-bitirme yaparken en kraliydilar, uretme islerine ufaktan da olsa girelim dediler ve su an bitiyorlar... Tabi ki halk kismindaki algilarindan bahsediyorum..

    Gelelim tekrardan uretim mantigina..
    Tek bir sektorden degil her bir sektorden ilerlememiz lazim.. Yoksa bundan 25-30 yil onceye kadar ‘Turkiye tarim ulkesi, biz tarimla geciniyoruz’ mantigi varken su an tukettigimiz bugdayi vs. bile ithal eden hale nasil geldiysek ilerlemenin olmadigi her alanda geriler ve yavas yavas disa bagimli hale gelmeye baslariz..

    Ha soyle bir durum var, yata daha fazla odaklanilsin diyorsaniz tabi ki yapilsin, o da olabilir.. Ama arabanin benim gozumde daha mantikli olma sebebi ise sudur:
    Onceki yorumda da bahsettigim gibi, tank uretiyoruz ama aslinda uretemiyoruz, helikopteri aslinda uretemiyoruzun sebebi bunlarin kalbi olan parcalar bize ait degil malesef... Savunma sanayinde bulunan cok sayida onemli urunun kalbi motor.. O yuzden biz oyle ya da boyle, icten yanmali veya elektrikli veya jet motoru (zaten hepsini bir noktada aogrenmek, gelistirmek ve uretmek zorundayiz) vb. seklindeki motorlari yarin bir gun uretme-patentleme mantigi olacak her sektore ‘daha fazla’ agirlik vermeliyiz.. Cunku bir ulkenin disa bagimliliktan kurtulmasi gereken ilk sektor savunma sanayidir ve bu sektore kendi motor teknolojilerimizi katabilirsek, herhangi bir savas aninda o tanki iyi ya da kotu ama bir sekilde yola cikaracak uretim gucune, bilgisine sahip olmus oluruz.. Dedigim gibi bu benim gorusum, bir baskasi da ne yata ne arabaya odaklanilsin, basalim paralari yollara koprulere diye dusunebilir.. Tabi kimin daha hakli oldugu zamanla ortaya cikiyor...

    Benim mantigima gore her alanda (kar edilebilecek veya ulkenin dis bagimliliktan kurtulmasi gereken her alanda) uretime hele hele bizim gibi bir ulkenin tabiri caizse saldirmasi lazim.. Yoksa yurt disindan akmis olan paralari basariz kopruye havaalanina yola sonra yine bu hale doneriz..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eapantherea

    Ben orada destegi su anki haline destek degil, tamamlanma, ve olmasi gerekene evrilme yonunde istek-destek seklinde bahsetmistim.. Evet milli ve yerli her seyi desteklemeliyiz, muhaliflikten dolayi her yapilan seye yanlis diye bakmaktan cikmaliyiz, elestrimizi veya memnuniyetsizligimizi, tepeye gelen kim olursa olsun daha dogrusunu yaptirmak icin yapmali-belirtmeliyiz.. Yoksa bu ulkedeki klasik ‘benden degil, oy verdigim degil, yansin batsinlar, hic bir is yapmasinlar, her isi durdurulsun da tepeden insin yerine baskasi gelsin’ mantigi hic bir ise yarayan bir mantik degil malesef.. Tepeye gelenlere hic bir is yaptirilmadigi ve kilitlendigi zaman adam koltugu kaybetmemek icin o paralari resmen yandaslarina surekli dagitiyor bu sefer.. Ya da o parayi yandaslara hortumlatiyor, kurumlari bedavaya veriyor, surekli o yandas kopeklerinin onune ihale kemigi atiyor.. Boyle olmasi daha mi iyi, bu hic bir is yapilmasin diye dusunenleri hic bir zaman benimseyemeyecegim.. Vatana en cok zarari yapilacak islere engel olanlar veriyor ama farkinda degiller... Tepeye en nefret ettigim adam da gelse, en sevdigim adam da gelse halk olarak o adama ‘kafasina vura vura dogru yolu’ gostermeli o sekilde calistirtmak yerine ‘kafasina vura vura yandassa para isteme, degilse yerinden indirme’ cabadi var bizde cok hatali olarak.. Yahu derdi calisma olmasi degil ki ne vatandasin ne de siyasinin, varsa yoksa ‘ben yiyeyim daha cok yiyeyim’ ya da ‘sen cok yedin artik cekil birazda ben yiyecegim’, iste bu mantiklar dolayisiyla bu ulkede saygideger Mustafa Kemal’den sonra hic bir donemde disa bagimliliktan kurtulmus veya o yonde ilerlemeler yapilmis bir ulke olmadik... Bu mantiklar yikilmadikca olamayiz da.. Ben tepeye projeci, is bitiren, gozu pek bir adam istiyorum, ama oyle bir adam olsa halk ona ‘gram’ oy vermez.. Alsa alsa %5 max %10 (yuzde 10 alsa beni soke eder boyle bir sonuc onu da soyleyim) oy alir o da hevalarini yenebilmis ulkedeki kafasini duzgun kullanabilen ufak bir kesimden.. Cunku dedigim gibi halkin (her biciminden insanda) derdi farkli.. Herkes yeme-bitirme derdinde, kimse uretme-buyutme derdinde degil aslinda... Bu tepedekiler de yeme-bitirme yaparken en kraliydilar, uretme islerine ufaktan da olsa girelim dediler ve su an bitiyorlar... Tabi ki halk kismindaki algilarindan bahsediyorum..

    Gelelim tekrardan uretim mantigina..
    Tek bir sektorden degil her bir sektorden ilerlememiz lazim.. Yoksa bundan 25-30 yil onceye kadar ‘Turkiye tarim ulkesi, biz tarimla geciniyoruz’ mantigi varken su an tukettigimiz bugdayi vs. bile ithal eden hale nasil geldiysek ilerlemenin olmadigi her alanda geriler ve yavas yavas disa bagimli hale gelmeye baslariz..

    Ha soyle bir durum var, yata daha fazla odaklanilsin diyorsaniz tabi ki yapilsin, o da olabilir.. Ama arabanin benim gozumde daha mantikli olma sebebi ise sudur:
    Onceki yorumda da bahsettigim gibi, tank uretiyoruz ama aslinda uretemiyoruz, helikopteri aslinda uretemiyoruzun sebebi bunlarin kalbi olan parcalar bize ait degil malesef... Savunma sanayinde bulunan cok sayida onemli urunun kalbi motor.. O yuzden biz oyle ya da boyle, icten yanmali veya elektrikli veya jet motoru (zaten hepsini bir noktada aogrenmek, gelistirmek ve uretmek zorundayiz) vb. seklindeki motorlari yarin bir gun uretme-patentleme mantigi olacak her sektore ‘daha fazla’ agirlik vermeliyiz.. Cunku bir ulkenin disa bagimliliktan kurtulmasi gereken ilk sektor savunma sanayidir ve bu sektore kendi motor teknolojilerimizi katabilirsek, herhangi bir savas aninda o tanki iyi ya da kotu ama bir sekilde yola cikaracak uretim gucune, bilgisine sahip olmus oluruz.. Dedigim gibi bu benim gorusum, bir baskasi da ne yata ne arabaya odaklanilsin, basalim paralari yollara koprulere diye dusunebilir.. Tabi kimin daha hakli oldugu zamanla ortaya cikiyor...

    Benim mantigima gore her alanda (kar edilebilecek veya ulkenin dis bagimliliktan kurtulmasi gereken her alanda) uretime hele hele bizim gibi bir ulkenin tabiri caizse saldirmasi lazim.. Yoksa yurt disindan akmis olan paralari basariz kopruye havaalanina yola sonra yine bu hale doneriz..

    yazdıklarınızda çok doğru olan benim de katıldığım çok noktalar var. ama yanlışa düştüğünüzü düşündüğüm bir ikilem var: togg elektrikli olarak geliştiriliyor içten patlamalı motor olarak değil ve savunma sanayinde hiçbir şekilde işimize yarayacak birşey değil. ülkemizde üretim olmasını ben de desteklerim. hatta üretimin siyasetten bağımsız olarak desteklenmesini de sizin kadar ben de isterim ama togg girişimi ilk günden itibaren siyasi bir oluşum, ilk gününden itibaren oy toplama amacıyla ortaya konan bir ürün bunu benim kadar siz de görüyor olmalısınız. hal böyleyken ve bizdensin-onlardansın ayırımı tepeden gelmekteyken takdir edersiniz ki insanlar sırf muhaliflikten bile olsa (ben pazarlama açışından bir başarısızlık olacağını düşünüyorum) togg a karşı olma durumu var ve bu durum bence garip karşılanabilecek bir durum değil. ülke seçim zamanı böyle ayrıştırılırsa seçim sonrasında da ama bu yaptığımız milli destekleyin deseniz de insanlar inanmaz, kabul etmez. ben bir iktisatçı olarak bu iş ilk başladığı andan itibaren türkiye için attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmeyecek diye düşünenlerdenim. basit bir hesapla, büyük otomobil üreticileri bile (ferrari, lamborghini gibi niş üreticileri saymıyorum) araç başına maksimum 1000$ kar ediyor. bu araç piyasaya çıkıp 100.000 adet satsa bile (ki ceo bile ilk birkaç yıl birkaç bin adetten bahsediyor) 100.000.000$ kar getirir. bu iş için harcanan para göz önüne alınırsa ne zaman kendini ödeyecek de kara geçecek?





  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Cok haklisiniz ama bir yerden baslanmasini da desteklemek lazim.. Bugun bunlar boyle eksik planli bir girisim yaparlar yarin da bir baskasi dogru davranip daha da ileri tasir ve olmasini istedigimiz seviyeye getirir..

    Oteki taraftan onlar ayristiriyor diye biz niye ayrisalim, onlar ayristirmaya calissin ama biz ayrismayalim, o zaman ne ayristiranlar basa gelebilir ne de basta kalabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eapantherea -- 21 Ağustos 2020; 13:3:6 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Abi iyi güzel de ben uygun fiyata alamadıktan sonra ne anladım bu işten?Paralar yabancı arabalara gidiyor diye çıkmadı mı bu yerli araba muhabbeti?E hala alınan parçalar yurt dışından geliyor para yine yurt dışına gidiyor.İlk üretimler böyle olacak diyor ama bu işe başlamadan önce ar-ge yapılmadı mı?Altyapı olmadan nasıl araba üretilebiliyor?Hani her şeyi yerli olacaktı?


    Yazık valla yazık bari şu milli, yerli muhabbetini bırakın  

  • Arkadaş, bir yerden başlamak. Bir yerden başlamak. Kendi kendine topraktan bitmeyecek. Bir şeyleri ateşleyeceksin o onu tetikleyecek o onu. Oturduğun yerden eleştirmekle birşeyler başarılmıyor. Yahu arkadaş şunu anlamak sizin için neden bu kadar zor, yoksa mahsus mu yapıyorsunuz "sırf eleştiri olsun da, lafı çakayım şunlara da nasıl olursa olsun" deyip?


    Ha yanlış başlıyorlar diyorsan yarın öbür gün doğrusunu da sen yaparsın, elinden alan mı engel olan mı var? Klavye başında sadece eleştirmekle neyi başaracağını düşünüyorsun?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerinanç -- 21 Ağustos 2020; 14:24:33 >
  • niye üretilmiyor ceo bosch dan gelme eski çalıştığı yer ne yapsın gitsin abd den mi alsın Türkiye de üretim yapan otomobil firmaları Türkiye de motor üretmiyor kendi ülkesinden gönderiyor bu adam da eski firmasından getiriyor
    yada dıjj güjler diyeceksiniz

  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.