Şimdi Ara

TOGG CEO'su yanıtladı: Yerli otomobilin motoru neden 'yerli' değil?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
206
Cevap
1
Favori
8.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TOGG CEO'su yanıtladı: Yerli otomobilin motoru neden 'yerli' değil?



    Yerli otomobil geliştirme çalışmalarını sürdüren Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG), araçlarda kullanılacak motorların Bosch’tan tedarik edileceğini açıkladığında fazlasıyla eleştirilmişti. TOGG CEO’su Gürcan Karakaş, bu konuya açıklık getirebilmek için bazı açıklamalarda bulundu.



    Karakaş, Habertürk yazarı Fatih Altaylı ile gerçekleştirdiği sohbette motorların Bosch’tan alınmasının nedenini ilk etapta üretilecek araç sayısının az olmasına dayandırdı. Motorun yerli olarak üretilmesinin mümkün olduğunu fakat şu aşamada Bosch’tan almanın daha mantıklı olduğunu ifade eden Karakaş şöyle konuştu:



    Ayrıca Bkz.Otomotivde ÖTV rekoru!



    "Bizim üretim ölçeğimizde yapmaktansa almak daha iyi"



    “Motor konusu önemli. 400 kg batarya paketi ve bir ya da iki motor. Belki bazı modellerde daha da fazla. Burada bir toplamdan söz ediyoruz. Elektrik motoru, redüktörleri, bağlantıları. Bir bütün. Yapılabilir mi? Tabi iki yapılır. Ama Bosch bunu herkesten daha iyi yapıyor. Bizim üretim ölçeğimizde yapmaktansa almak daha iyi. Biz birkaç yüz binlik üretimlerle başlamıyoruz ki! Birkaç binle başlıyoruz. Yükselecek ama başlangıçta binli rakamlar. Bu motoru üretmenin mantığı yok. Almak her açıdan daha verimli. Ha, sayılar artar üretmek daha iyi olur o ayrı mesele. Ama her şeyi de açık açık konuşamayız zaten bugünden. Sonuçta bu bir iş, ticari meseleler var. Bugün Bosch’tan almak daha mantıklı.”



    TOGG CEO'su yanıtladı: Yerli otomobilin motoru neden 'yerli' değil?



    Batarya yerli olacak



    Yerli otomobilde kullanılacak bataryaların yerli olarak üretileceği daha önce açıklanmıştı. Bu konuya da değinen TOGG CEO’su, “Batarya yerli olacak. Türkiye’de üretilecek. Bizim Gemlik’teki tesisin içinde olacak. Bataryayı, batarya paketini, batarya kontrol ünitesini, hepsini kendimiz üreteceğiz.” şeklinde konuştu.



    C SUV ve Sedan tasarımları Japonya'da da tescillendi



    Öte yandan, TOGG'un Twitter hesabından yapılan açıklamada, yerli otomobilin tasarımlarının, 27 AB ülkesi ve Çin’den sonra Japonya’da da tescillendiği bildirildi. Açıklamada, "Japon Patent Ofisi (JPO),C-SUV ve Sedan tasarımlarımızın Japonya’da TOGG adına tescil edildiğini açıkladı" ifadeleri kullanıldı.



    Kaynak:https://www.haberturk.com/yazarlar/fatih-altayli-1001/2777006-pili-yerli-motoru-mecburen-bosch







  • Araç tanıtıldığında bunun bu şekilde olacağını ve zaten normalinin de bu olduğunu, yadırganmaması gerektiğini düzgünce anlattık diye ne vatan hainliğimiz ne istenezükçülüğümüz kalmıştı.

    Bataryada da hücre yurt dışından gelecek, burada paketleme ve kontrol yazılımları yapılacak. Batarya maliyetinin de yaklaşık %60 civari mecburen ithal olacak. En başından beri bu aracın muadilleri ile rekabet edemeyeceğini söylememizin sebebi buydu.

    Motoru, batarya hücresini, gelişmiş sensörleri yurt dışından ithal ederek ürettiğimiz aracı tekrar yurt dışına rekabetçi bir fiyattan satmamız mümkün değil, iç piyasada ise bu denli büyük bir üretimi bu denli maliyetli bir araçta karşılayacak pazarımız yok.

    Üretilen araç kamunun, ticaret odalarının, bazı holdinglerin, il başkanlıklarının reklam aracı olacak maalesef.

    Bizim yani vatandaşın almasının bir önemi de yok ancak sürdürülebilir bir şirket ve devletin sırtına yeni bir kambur olmaması için en azından rekabetçi bir şekilde ihraç edilebilir olmalıydı bu araç.
    Yerli demek yerine "bizim markamız", "Türk Markası", "Türk katma değeri taşıyan ilk otomobil" diyerek yürüseler daha az eleştiri, daha çok destek görürlerdi.

    Batarya yerli olacak denmiş, ancak bunun için de pil hücreleri ithal olup, hücrelerin paketlenip batarya paketini haline getirileceğine dair haberler vardı. Pil hücresi üreten üretici sayısı kısıtlı.

    Ben de eleştirilerde bulunsam da üretilen otomobilin her şeyinin yerli olması gerekmiyor. Ama her şeyi yerliymiş gibi haberlerin yapılması da gerekmiyor. Saplantılı halde yerli otomobil deyip duruluyor, yerli olmayan parçası görülünce haklı olarak hani yerliydi diye soruluyor. Vazgeçin, yerli marka deyin.. Özgün tasarım, özgün fikir olsun, tasarımı o'su bu'su bu toprakların beyinlerinden çıksın.. Avrupa'lı üreticiler otomobil ürettiklerinde otomobillere takılan lastikler de Avrupalı mı oluyor.. (artık otomobillerin içinde ekranlar var, dünyada kaç firma ekran üretiyor, üretenden satın alınıyor.) Bunlar gerçekler ama biz üretirken şu tarihte %100 oranına ulaşacak deniyor. Ulaşmayacak, ulaşmasında.. Fikrin, ürettiğin çözümün yerli olsun..

    Sıktı artık yerli yerli...

    2022'nin son çeyreğinde otomobil banttan inecek deniyor, motor geliştirecek zamanları yok, her kritik parçayı (testleri geçmiş, dayanıklı, kendini ispatlamış) ithal edip yerli! otomobile takacaklar.

    Geçin bu işleri bu araba en az 700 bin TL Türkiye'de kaç kişi neden alacak?



    Motor bizim değil geç tasarım bile pininfarina tasarımı oda 3 sene önce Çinli firma için yapıldı bizde gidip her zaman ki lisansı aldık yerli ve milli diye kaktirdik Türkiye'ye nasıl olsa full cahil


    170 bin TL lik Passat için benden 250bin TL ÖTV KDV vergi al sonra o para ile lisans al millete yerli diye yuttur...


    85 milyon 1 kişinin dükkanı gibi çalışıyoruz hakkaten Osmanlı geri döndü yazık bu ülkeye

    Pagani yi İtalya başbakanı Giuseppe çıkıp yerli ve milli mi dedi? Her yere ne akla hizmete made in TÜRKİYE gibi bir ifade mi kullandı. Mercedes in de reno motoru kullanması apayrı seyler. Adamlar w dan Z ye herşeyi üretiyor. Senin gibi fakir 4. Dünya ülkesi vatandaşlarından az zengin görünmek isteyenler al.l dışı Mercedes içi reno al bin fakir fakir diye araba üretmis. Su motoru gibi motor koymuş alman onu bisikletine koymaz.

    Sende gercekten yerli ve milli olursun uretirsin sonra İran Irak hindistan piyasasına gireyim Tata dan motor alayım dersen desteklerim ama başlangıç için bırakinda elestirsinler.

    O zaman biz araba üretmiş olmuyoruz ki yıllardır zaten otomativ piyasasinin montajını yapıyoruz. Onu yapan bunu neden yapmasın. Bu kadar heyecana ne gerek vardı.

    O SEVİNENLERİN YUZDE 99 U O ARABAYI ALAMAYACAK. HATTA GECEN AKP LİLER TARAFINDAN VERİLDİĞİNİ DÜŞÜNDÜĞÜM TOGG FİYATLARI BİLE BENCE COK DÜŞÜKTÜ MALUM DÜŞÜK YAZMAYA ÇALIŞMIŞLAR. O FİYATLAR BİLR MİLLETE COK GELDİ ELESTİRDİLER. MİLLET 100 BİN TL CİVARI BİSEY BEKLİYOR AMA MOTOR GUCUNE GORE 350000 İLE 500000 TL ALTİNDA FİYAT BEKLEMEYİN. BENDE İSTERDİM ALMAK AMA ALABİLECEGİMİ SANMIYORUM.

    ZENGİNLERİN CENNETİ TÜRKİYE DE YANDAS VE ZENGİN LERE ŞİMDİDEN TOGG HAYIRLI OLSUN. HEM KENDİLERİNE ARABA YAPIYORLAR HEMDE FAKİR KESİMDEN OY TOPLUYORLAR. COK İYİ DEGİL Mİ BE :)
  • metro, tren, tabanvay. benim işim bunlarla. arabayı kim kaybetmiş ki biz alalım?

  • Turkiyede bir sirketin araba uretip markete girmesini anliyorum ve takdir ediyorum ama hala sunun yerli diye ittirilmesini ve milletin bunu yemesini anlamiyorum....

  • Bir söz vardır kibarcası imam bunu yaparsa cemaat ??sonra yerli üretici neden üretmiyor ithal ediyor

  • Olay maliyette ve yatırımda bitiyor. Başlangıç yatırımı bu kadar büyükken daha fazla yatırım daha fazla risk içeriyor. Bosch motorunun kullanılmasının bir sakıncası olduğunu düşünmüyorum. Şu arabayı bir galeride, yolda görelimde motoru alman kalsın.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: pyrotechnician

    Turkiyede bir sirketin araba uretip markete girmesini anliyorum ve takdir ediyorum ama hala sunun yerli diye ittirilmesini ve milletin bunu yemesini anlamiyorum....

    Stocholm sendrom..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bu adama sonuna kadar güveniyorum. Boş konuşmuyor, mantıklı konuşuyor. Konuşmakla kalmıyor, icraate döküyor. Zaten geçmişine bakmak yetiyor bunun için.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Araç tanıtıldığında bunun bu şekilde olacağını ve zaten normalinin de bu olduğunu, yadırganmaması gerektiğini düzgünce anlattık diye ne vatan hainliğimiz ne istenezükçülüğümüz kalmıştı.

    Bataryada da hücre yurt dışından gelecek, burada paketleme ve kontrol yazılımları yapılacak. Batarya maliyetinin de yaklaşık %60 civari mecburen ithal olacak. En başından beri bu aracın muadilleri ile rekabet edemeyeceğini söylememizin sebebi buydu.

    Motoru, batarya hücresini, gelişmiş sensörleri yurt dışından ithal ederek ürettiğimiz aracı tekrar yurt dışına rekabetçi bir fiyattan satmamız mümkün değil, iç piyasada ise bu denli büyük bir üretimi bu denli maliyetli bir araçta karşılayacak pazarımız yok.

    Üretilen araç kamunun, ticaret odalarının, bazı holdinglerin, il başkanlıklarının reklam aracı olacak maalesef.

    Bizim yani vatandaşın almasının bir önemi de yok ancak sürdürülebilir bir şirket ve devletin sırtına yeni bir kambur olmaması için en azından rekabetçi bir şekilde ihraç edilebilir olmalıydı bu araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 19 Ağustos 2020; 15:32:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Millete vatandaşa faydası olacakmı ..ötv siz satmalılar .tabi çıkarsa ..yada numunelik çıkmazsa


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • murat8361 kullanıcısına yanıt

    Hemen hemen ilk üç sene almak isteseniz de vatandaşın alabileceği adetlerde üretim olmayacak zaten, daha sonrasında ise üretilen aracın ÖTV tutarı firmaya iade edileceği için yurt dışından gelecek muadil bir araca göre fiyat avantajı sağlanır. Çok yüksek ihtimal ki araç üretilmeye başlandığı zaman elektrikli araçların ÖTV tutarları artırılarak, yurt dışından gelecek araçlar ile TOGG arasında makas açılacak. Bu sebeple o dönem muadil elektrikli araçlardan daha ucuz olacaktır. Gürcan Beyin de bahsettiği gibi ağır ÖTV yükü altındaki içten yanmalı C-SUV araçlarla ÖTV'siz olarak benzer fiyatlardan ya da biraz daha üstüne satılabilir.


    Şu an piyasaya çıkmış olsa 400 bin gibi rakamlar konuşulurdu muhtemelen.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 19 Ağustos 2020; 15:33:4 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat8361

    Millete vatandaşa faydası olacakmı ..ötv siz satmalılar .tabi çıkarsa ..yada numunelik çıkmazsa

    Genelde vatandaşa yönelik birşey yapmadıkları için ÖTV'siz satmaları zor ama madem Türk malı / markası ile araç yapıyorsun teşvik için ÖTV'siz satacaksın. Zaten mevcut fiyatlarla halkın çoğunluğunun sıfır araba alması zor. Araba artık ihtiyaç olmuş, özel tüketimlik hali kalmamış. Janjanlı SUV olmasın da sedan-halk arabası olsun. Ama bu kadar kısa sürede yol tutuş-konfor-tüketim-teknoloji-işçilik bakımından sorunsuz bir araç yapmaları çok zor. Yapsınlar alkışlayalım.

  • Yerli demek yerine "bizim markamız", "Türk Markası", "Türk katma değeri taşıyan ilk otomobil" diyerek yürüseler daha az eleştiri, daha çok destek görürlerdi.

    Batarya yerli olacak denmiş, ancak bunun için de pil hücreleri ithal olup, hücrelerin paketlenip batarya paketini haline getirileceğine dair haberler vardı. Pil hücresi üreten üretici sayısı kısıtlı.

    Ben de eleştirilerde bulunsam da üretilen otomobilin her şeyinin yerli olması gerekmiyor. Ama her şeyi yerliymiş gibi haberlerin yapılması da gerekmiyor. Saplantılı halde yerli otomobil deyip duruluyor, yerli olmayan parçası görülünce haklı olarak hani yerliydi diye soruluyor. Vazgeçin, yerli marka deyin.. Özgün tasarım, özgün fikir olsun, tasarımı o'su bu'su bu toprakların beyinlerinden çıksın.. Avrupa'lı üreticiler otomobil ürettiklerinde otomobillere takılan lastikler de Avrupalı mı oluyor.. (artık otomobillerin içinde ekranlar var, dünyada kaç firma ekran üretiyor, üretenden satın alınıyor.) Bunlar gerçekler ama biz üretirken şu tarihte %100 oranına ulaşacak deniyor. Ulaşmayacak, ulaşmasında.. Fikrin, ürettiğin çözümün yerli olsun..

    Sıktı artık yerli yerli...

    2022'nin son çeyreğinde otomobil banttan inecek deniyor, motor geliştirecek zamanları yok, her kritik parçayı (testleri geçmiş, dayanıklı, kendini ispatlamış) ithal edip yerli! otomobile takacaklar.





  • Yerli ile Milli kavramlarını bilmeyince ortaya sen çıkıyorsun.. İstersen seksen parçasını 120 ülkeden al o marka sana aitse gerisi teferruat..

    Misal; İtalyan Pagani Huayra'nın üzerin de Mercedes AMG M158 (V12) motor var. Senin mantık ile Pagani de yerli değil..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Geçin bu işleri bu araba en az 700 bin TL Türkiye'de kaç kişi neden alacak?



    Motor bizim değil geç tasarım bile pininfarina tasarımı oda 3 sene önce Çinli firma için yapıldı bizde gidip her zaman ki lisansı aldık yerli ve milli diye kaktirdik Türkiye'ye nasıl olsa full cahil


    170 bin TL lik Passat için benden 250bin TL ÖTV KDV vergi al sonra o para ile lisans al millete yerli diye yuttur...


    85 milyon 1 kişinin dükkanı gibi çalışıyoruz hakkaten Osmanlı geri döndü yazık bu ülkeye




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brother ToLGa -- 19 Ağustos 2020; 17:28:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben bunlara güvenmiyorum. Devlet vatandaşın imkanlarını bunlara seferber etmemeli.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Deveye boynun eğri, demişler; nerem doğru ki gardaş, demiş.

  • Bundan sonra da birkaç binlik araç için üretim yapmaya gerek yok en iyi satın almak falan muhabbetine de dönüşebilir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • %100 yerli araba bekleyenler neyin kafasnda acaba


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sounderland

    Yerli ile Milli kavramlarını bilmeyince ortaya sen çıkıyorsun.. İstersen seksen parçasını 120 ülkeden al o marka sana aitse gerisi teferruat..

    Misal; İtalyan Pagani Huayra'nın üzerin de Mercedes AMG M158 (V12) motor var. Senin mantık ile Pagani de yerli değil..

    Adam head shoot atmış TOGG CEO'su yanıtladı: Yerli otomobilin motoru neden 'yerli' değil? 

  • Elektrikli motor yapmak ne kadar zor olabilir. Birkaç kablo ile ben bile yaparım. O kadar mühendis ne işe yarıyor? Sadece verimlilik kasacaklar.

    Pil üretimi asıl sıkıntıydı bence. Onu yapan çok yok.

    Ama şu da var : pil motordan çok daha önemli. Maliyet olarak çok daha fazla. Motordan vazgeçip pile odaklanmak iyi olmuştur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.