Şimdi Ara

Tivibu Uydu Cihazlarının Dandik Tarafları, Eksikleri.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
1
Favori
18.407
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sanıyorum Vestel firmasının ortaya koyduğu bu cihaz bence Tivibu'nun en zayıf yanı.

    1- Cihazın ses gecikme sorunu var. Kullanıcı eğer ikinci bir çanak antenini de cihaza tanıtırsa bu ses gecikmelere veya hiç ses gelmemesine neden olacak bir hata barındırıyor. Bunu benden başka keşfeden olmamış sanıyorum. Mühendisler tabii üzerinde hala çalışıyorlardır. Henüz bu hatanın çözümüne ilişkin bir yazılım çıkmadı.

    2- Kanallarda sıralama gibi bir şeye izin verilmiyor, favoriler altında kısım kısım kanallarınızı zevkinize göre grup grup ayarlamak zorundasınız. 1 saatlik iş. Ama cihaz her iki ayda bir değiştirildiği için tekrar ve de tekrar bu favorileri yapmaya zaman ayırmaya kendinizi hazırlayın.

    Ve şu da var, cihaza bağlı ikinci bir uydu bağladınızda, çünkü Tivibu Turksat kullanıyor ama sizin Hotbird uydunuz da var, bunu da tanıtabiliyorsunuz ve Harici Mod'da seyredebiliyorsunuz. Ama bu çanaktaki kanalları favoriler 1+2+3 diye sıraladığınızda her defasında şaşırıyor ve hiç ayarlamadığınız kanalları favori listesine kendisi ekliyor. Haydee bunları teker teker tekrar siliyorsunuz bakıyorsunuz yine oradan buradan eklemiş. Ne diye eklemiş neye göre eklemiş anlaması güç. Sinir edici bir süreç. Kesinlikle yazılım eksikliği, hatası.

    3- Kanallar arasında radyo kanalları da var ve sırf TV kanallarını göster diye bir seçenek yok, TV kanallarını gezerken hop araya görüntüsüz siyah ekran radyo kanalları da giriyor, onları geçip tekrar TV kanallarına giriyorsun, sonra yine radyo, tv, radyo, tv, derken bayağı küfürler havada uçuşuyor. Ayarlarda radyo kanallarını gösterme diye bir seçenek var ama seçimimi kayıt et diye bir seçenek yok. Yani lafda kalıyor.

    Kilitli ve paralı desteklenmeyen kanalları otomatik olarak elemek de mümkün değil hepsini elle yapacağız. Hadi biz anlıyoruz yaşlı insanlar veya teknoloji fakiri insanlar ne yapsın bu ayarları nasıl yapsın sırf bunun için bile cihazı geri iade eden çıkacaktır.


    4- USB bağlantısı ne işe yarıyor hala anlayabilmiş değiliz önünde öyle duruyor! Kayıt etsin veya medya oynatsa ya, sonuçta benim uydu alıcımın yerine kurulduysan oraya bazı işleri de onun yerine tamamlasan ne iyi olur.

    5- Bir diğer sorun. Cihazın uydu antenlerinin kurulumunu yaparken, ikinci çanak anteni -Hotbird mesela- nasıl taratacağını kimse bilmiyor, kitapçığında da yazmıyor, müşteri hizmetleri de bilmiyor.

    Bunun için eve teknik ekip geliyor o da yapamıyor bir diğer teknik ekibi telefon ile arayıp, ya bu Hotbird'ü cihaza tanıttık ama kanal aramasını nereden yapacağız diyor, o da menüden çık şu seçeneğe bas diyor, o da o seçeneğe basıyor ve sizin ikinci uydu alınızdaki kanallar tanıtılabiliyor.

    Sırf bu bilgi eksikliği ve cihazdaki kullanım kolaysızlığı yüzünden üç saat müşteri temsilcileri telefonda zaman harcıyor, ardından da 4 saat gidip gelen iki teknik servis mesai yapıyor. Ve siz de iki gün uydunuzu seyredemiyorsunuz bu arada! Tek bir komutun yerini bilememekten ötürü.


    6- Son sorunum da cihaz elektrikten kapatılınca artık açılmamaya başlaması. Daha doğrusu buna neden olan şeyin TV ünitemizin -TV, dekodır, müzik seti, media player vs., bütününün- gece yatarken tamamen elektriği ortak prizden kesmemiz olduğunu anladık.

    Bunca sene onca cihazı elektrik çekmesin diye tamamen prizden kapatırken Tivibu cihazına bunu yapınca bir aya kalmadan beynini kaybediyor ve artık hiç açılmamak üzere teknik servisin cesedini almasını bekliyor. Tivibu kendine özel bir asla kesilmeden standby modunda kalmalıymış yoksa zamanla kafayı sıyırıyormuş!

    Neyse böyleyken böyle. Cihazın bu küçük ama büyük sorunlarından ötürü iki ay içinde üç defa değişti, 15 defa müşteri temsilcisi arandı 5 defa da teknik eleman eve geldi.

    Bakalım sözleşme yılı 2 sene boyunca ev yol geçen hanına dönüp cihaz da değiştirile değiştirile eve eleman yollaya yollaya TTnet iflas edecek mi göreceğiz.

    Ayda 15 lira için 150 lira masraf yapıyorlar, hem de ne için? Vestel'in yazılım ve tasarım hatalarını yamalamak için.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MonitörKertenkelesi -- 13 Nisan 2017; 21:16:52 >







  • Son güncelleme ile ses gecikmesi büyük oranda tamamen değil düzeldi ses seviyesinin azlığı tamamen giderildi şimdilik gayet güzel stabil şekilde çalışıyor
  • Hocam beni de Tivibu alma konusunda en çok endişelendirilen bu Vestel alıcı.

    Acaba farklı cihaz çalışması var mı, eve gelen servis elemanlarına veya bayiye sorabildiniz mi? Bir kaç ay önce yeni alıcı gelecek diye okumuştum bir yerde.

    Ayrıca en baştan Vestel seçmeleri de çok saçma, sebebi az-çok belli zaten ama olan kullanıcıya oluyor. Gerçi dediğiniz gibi Tivibu da alıcı değiştirmekten zararlı çıkıyor, ne zaman buna dur diyecekler merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheWealdstoneRaider -- 12 Nisan 2017; 19:57:6 >
  • sıkıntılı tv görüntüsü iyi olmayan cihazlar.
  • computeron kullanıcısına yanıt
    Görüntü kalitesi oldukça iyi ondan bir sıkıntı yok allahtan bir tek o iyi zaten gerisini kaldır çöpe at gitsin zaten son yazılım ile ses sorunuda büyük bir kısmı düzeldi zaten cihazın mülkiyeti bizlerin olmuyor o yönden bakarsan çok da önemi yok tabi ama bir humax olsa süper olurdu elbette... ama görüntü kalitesi kısmında sizinle aynı fikirde değilim en kötü ds ile aynı dt den çok iyi bir görüntü kalitesine sahip
  • Hepsini kullanan biri olarak bence goruntu kalitesi siralamasi; Kablotv> dsmart > tivibu > digiturk
  • yuxeses kullanıcısına yanıt
    Evet son güncelleme ile ses sorunu halloldu gibi geldi bana da. Tam emin olmak için zaman gerek.

    Ama diğer sorunlar hala var.

    Mesela radyo kanallarını tamamen kapatıp sadece tv kanallarını seçmek seçeneği yok. İkisi bir arada geliyor. Hele ki harici uydu alıcınıza geçtiğinizde karman çorman ortalık. Teker teker favori listesi açıp düzenleme yapmak zorundasınız.

    Bir de merak ettim cihazınızı standby tuşunda mı kapatıyorsunuz yoksa gece elektrik anahtarı ile kapatanlardan mısınız? Cihazın sürekli elektrik alması gerekiyor dedi servis sahibi, yoksa açılmama sorunu oluyormuş zamanla!!! Yeni tanık oldum elektrikten kapatılan cihazın bozulmasını. Bunca yıl onca cihaz kullandık ve elektrik bağlantısını kapatıp uyuruz hiç biri zamanla kafayı yemedi!

    Cihazı şöyle üç ay denemek için evlerine almamış mı bu mühendisler?

    Ben üç ay içinde onlarca hata ile karşılaştım sürekli servis gidip geliyor. Üç ay yahu 20 deneğe verin evine 3 ay denesinler cihazı, bütün olası sorunları yazsınlar bunları halledip piyasaya öyle yollayın. Labaratuar ortamında kendi başlarına bakıyorlar çalışıyor he tamam bunu piyasaya verelim mi diyorlar. En azından götür evine üç ay kullan sonra karar ver yahu. Ey Vestel.




  • MonitörKertenkelesi kullanıcısına yanıt
    Hocam bu sürekli elektrik alma konusu resmen komedi Ben de daha önce hiç böyle bir şey duymadım gerçekten.

    Tatile falan çıkınca da ya elektrikte bırakmak gerekecek ya da dönünce yeni cihaz almak gerekecek mesela, çok saçma.
  • Bir de şu var. Doğru düzgün çalışmayan, eksikleri olan, yazılım hataları ile dolu olan ve müşteri hizmetlerinin de cihaz konusunda deneyimi bu kadar az iken o kadar fazla ilgileniyorlar ki sizinle aklınız hayaliniz durur.

    Sizi günde beş defa arayıp sorun çözüldü mü diyorlar. Test yolluyorlar. Bir arızanıza beş kayıt açıp habire servis yolda evde misiniz diyorlar. Servis gelince anında telefonunuza mesaj geliyor servis geldi mi diye onay istiyor. Cihazı götürüp servise vermek yok anında değiştiriyorlar.

    Yani bir arızaya 10 kişi koşuyor üç beş cihaz değişiyor ama arıza dediğin cihaz bildiğin eksik ve hatalarıyla yerinde duruyor ve teknisyenlerin de elleri kolları bağlı.

    Tivibu Uydu kullanıyorum ve iyi fiyat, güzel kanallar ve görüntü kalitesi süper, ama korkarım ki bu cihaz ile yola devam ederler ise müşteri temsilcilerinin teknik elemanlarının ve değiştirdikleri cihazların masrafları yüzünden firmanın iflası yakındır.

    Ya Vestel bir an evvel yeni bir cihaz ile "başında Japon veya Koreli bir teknisyen olması şart" ortaya çıkarlar piyasadaki herhangi bir uydu alıcısının yaptıklarını yapabilsin yeter.

    Gerisi mükemmel olur. Herkese tavsiye edebiliriz o zaman.




  • Vestel ve sunny bu işi iyi yapamıyor yaptıkları cihazlar ortada ben bu iki markanın dt de cihalarını kullandım rezalet ötesi humax a bir geçtim geçiş o geçiş taş gibi cihaz sıfır sorun... telekom ucuza gelsin diye vestel e yaptırmış cihazı ancak harbiden kaliteden o kadar uzak ki ancak bu kadar olurdu yani neyse ses sorunlarını düzeltiler en azından bu şekilde kalsın ben razıyım zaten cihazı üyelik bitince götürüp vereceğiz...
  • yuxeses kullanıcısına yanıt
    Benim kafama takılan şu, Tivi bu niye cihaz dağıtıyor ki? Bunların kartları var zaten cihazın üzerine takılan. Bu kartlar uydu kartları değil mi? O zaman biz sadece bu uydu kartlarını alsak da Tivibu kanallarını kendi uydu alıcımızdan izlesek olmaz mı? Böylece bu bir sürü eksiği olan bu cihazlar yerine kendi uydu cihazlarımızı kullanırız Tivibuya masraf da olmaz. Aylık 10 lira öderiz yeter ki bu eziyeti çekmeyelim.

    Sürekli Hotbird uydumdan Radyo kanalı silmekten ve kanallarımı sıraya dizememekten bıktım usandım. İkinci uydunuzu kullanmayın diye her tür zorluğu yapmışlar.

    Bütün radyoları silip kanalları ekliyorum, kayıt edip çıkıyorum beş dakika sonra kafasına göre bir sürü radyo kanalını tekrar eklemiş. Hay sizin yapacağınız işe. Sil sil bitmedi anasını satiim. Bunun yüzünden güzelim uydu alıcımı rafa kaldırdım kullanamıyorum da şimdi. İki senelik söz verdik.



    Bu arada Humax'a geçtim dediniz de Tivibu cihazı başka cihaz kullandırmıyor ki o zaman siz Tivibu abonesi değil misiniz?




  • Bendeki cihaz yumurta pişirebilecek kadar aşırı şekilde ısınıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yuci -- 15 Nisan 2017; 9:26:9 >
  • MonitörKertenkelesi kullanıcısına yanıt
    Lütfen iyi okuyun yazdığımı dt için dedim onları keşke tivibu da bu şekilde olsaydı ama bu olmayacak bir şey üstelik 1-9tl ye süper paketi vermeye başladı ki sanırım şu an bilmediğimiz bir kapanış çöküş veya küçülmede söz konusu olabilir... ayrıca tb da sanırım modül lü üyelik de var forumda konusu olacaktı bakın isterseniz
  • Tivibu ne olduda bu kadar ucuza 9tl ye super paket veriyor anlamadim



    Ayrica evimdeki uydu alicinin arkasinda bir lnb out cikisi var oradan daha once ben tv ye uydu kablosu bağlıyordum. Sanırım next tiger a lnb çıkışından bir kablo bağlayıp diger hdmi girişinden görüntü alacagim zaten amac belgesel kanalları



    Bir de icinde smart uygulama var bunlarin amaci nedir ve calisan neler facebook youtube kullanabiliyor mu

    Tivibu go nun yuklu oldugu yazıyor bu ne ise yarayacak





    Çok soru sordum ama yanıtlar saniz sevinirim
  • Cihazda ses sorunu vardı. Ses gitmesi ses şiddeti düşüklüğü gibi. ama yazılımla düzelttiler.

    Görüntü kalitesinden ben memnunum. Ses sorunu da düzeldi. Şimdilik bir sıkıntım yok cihazdan yana.
  • Tivibu görüntü kalitesi artıyor mu bugünlerde ?
  • Tivibu S7830 cihazında güncelleme nasıl yapılıyor? Menüden yaptım fakat güncelleme yapmıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheWealdstoneRaider

    Hocam beni de Tivibu alma konusunda en çok endişelendirilen bu Vestel alıcı.

    Acaba farklı cihaz çalışması var mı, eve gelen servis elemanlarına veya bayiye sorabildiniz mi? Bir kaç ay önce yeni alıcı gelecek diye okumuştum bir yerde.

    Ayrıca en baştan Vestel seçmeleri de çok saçma, sebebi az-çok belli zaten ama olan kullanıcıya oluyor. Gerçi dediğiniz gibi Tivibu da alıcı değiştirmekten zararlı çıkıyor, ne zaman buna dur diyecekler merak ediyorum.

    Vestel alıcı olması kesinlikle sıkıntılı bir durum değil. Ben D-Smart'ta kullanıyorum ve D-Smart Vestel'e ait alıcı kullanıyor. Yani sıkıntı Vestel ile alakalı değil, tamamen yazılımsal ve deneyimleme ile alakalı.
  • Şu ana kadar 4 veya 5 cihaz değişti abone olalı da 4 ayı anca buluyor.

    Cihazları hemen değiştirmeleri iyi bir şey çünkü servise gidip gelene kadar ki cihazlar muhtemelen tamir olamıyor, yaklaşık minimum 15 gün TV'siz kalmamanızı sağlıyorlar.

    Öte yandan servise giden hiç bir cihaz geri gelmedi. Yani gideni alıp götürüyor herhalde tamir edip başka bir kullanıcıya veriyorlar.

    Cihazı ortak anaktarlı prizle kapatırken açılmama sorunları oluyordu. Ama apartmana yıldırım düşünce anahtar ile korunan cihazlar sağlam kaldı Tivibu adaptörü hasar gördü bu sefer de.

    Bu yüzden Tivibuyu yatarken kapatıyor ondan sonra anaktardan tüm cihazlarla beraber elektriği kesiyor cihazı kapatıyoruz. Sanıyorum cihaz açık iken elektriği kesilince sorun yaşıyor. Buna dikkat edilince sorun olmuyor.
  • MonitörKertenkelesi kullanıcısına yanıt
    Hocam geçmiş olsun peki apt de paratoner gibi bir şey var mıydı? hasar varmı genel olarak? ve anladığım kadarıyla akım korumalı piriz kullanıyorsunuz içlerinden sadece tb nin etkilenmesi ilginç olmuş.Eğer sizde ki olayı dt ile yaşasaydınız ben yaşadım cihazlarını ücretli değiştirmeye çalışır ve seninle üşenmeden kavga eder durur üyeliği yaptıktan sonra her gelmesi gerektğinde para almadan gelmemeye o kadar çaba gösterirki anlatamam insanı bezdirir hayattan soğutur resmen tb de çabuk gelmeleri ücret istememeleri yeni cihazı hemen vermeleri oldukça iyi zaten epeydir o yazılım ile sorun falan kalmadı saat gibi tıkır tıkır çalışıyor nazar değmesin ben oldukça memnunum ama bizden sonra 1-5-9tl ye vermleri biraz canımı sıkmadı değil ama genel olarak her şeye rağmen şu anda piyasanın en iyisi açık net.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.