Şimdi Ara

TIRLARDA VİTES NASIL KULLANILIR?? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
6
Favori
152.090
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomiken

    peki bu yandaki mandalı 2. konuma vites boştayken mi almak gerekiyor?
    bir de resimdeki c konumu ne ouyor?

    ben tırı kullanırken araba yüklü olmayacağı için takviye vitese gerek kalmaz di mi?

    edit:verdiğin resimde 5-6-7-8 viteslerine geçmek için yandaki düğmeyi değil öndekini
    kullanmış.sen yazında yandaki demişsin.hangisi doğru acaba?

    Öndeki Doğru yandaki buçuk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuranmeRt038

    quote:

    Orijinalden alıntı: tomiken

    peki bu yandaki mandalı 2. konuma vites boştayken mi almak gerekiyor?
    bir de resimdeki c konumu ne ouyor?

    ben tırı kullanırken araba yüklü olmayacağı için takviye vitese gerek kalmaz di mi?

    edit:verdiğin resimde 5-6-7-8 viteslerine geçmek için yandaki düğmeyi değil öndekini
    kullanmış.sen yazında yandaki demişsin.hangisi doğru acaba?

    Öndeki Doğru yandaki buçuk

    Alıntıları Göster
    2 mandal var biri ağır seri mandalı diğeri bucuk yani takviye dediğimiz olay takviyeye seride başlanır mesela 8 vitesli araçta 5 e aldın 6 ya atılmaz 5 seri yapılır sonra mandal iner 6 ağır böyle böyle devam eder düşerkende tam tersini düşün
  • araba yuklu degilse 2 ile kalk , 4 e al direk ,
    cak H'ye 6 7 8 uza git direk ;))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 26_bbz_26

    araba yuklu degilse 2 ile kalk , 4 e al direk ,
    cak H'ye 6 7 8 uza git direk ;))
    quote:

    Abi binersin aRabaya GeneLDe uzMan ŞöförLer Vitesi boşta brakır o yüzDen debriyaja fln basmadan kontağı çevirir çalıştırırsın ama yok ben her ihtimale karşı basim dersen bas...

    Araba Çalışınca eğer 20 saat vb. süre beklediyse havanın dolmasını beklersin 5 dk. civarında sonra geneLde orda stop işareti olur o kalkınca hava dolmuş demektir EL Frenini kaldırırsın asıL iş şimdi başlıyor
    Vitesi ataRsın KaLktı mı araba tmm iş kolay sonra 15 20 devirleri arasında vites değiştirirsin

    bir ek bilgi de benden olsun arkadaşlar vitesin boşta bırakılma sebebi araçta hava azaldığı veya bittiği zaman debriyaja basabilmenizi sağlayan hava takviyeli servo sistem iş göremez sistemi harekete geçiren hidrolik piston ve silindir ayırabilecek güçte değildir zorlarsanız arızaya sebep olursunuz öyle durumlar olurki aracı vitesten çıkaramayabilirsiniz çıkarmadan da çalıştıramazsınız mecburen başka bir araçtan tüplerinize hava basmanız gerekir bu hale düşmemek için boşta bırakılmalıdır zaten park freniniz tutmuyorsa eğimli bir yerde viteste bırakmanız aracınızı sabitleyemez kazasız günler dilerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanturkmn

    quote:

    Abi binersin aRabaya GeneLDe uzMan ŞöförLer Vitesi boşta brakır o yüzDen debriyaja fln basmadan kontağı çevirir çalıştırırsın ama yok ben her ihtimale karşı basim dersen bas...

    Araba Çalışınca eğer 20 saat vb. süre beklediyse havanın dolmasını beklersin 5 dk. civarında sonra geneLde orda stop işareti olur o kalkınca hava dolmuş demektir EL Frenini kaldırırsın asıL iş şimdi başlıyor
    Vitesi ataRsın KaLktı mı araba tmm iş kolay sonra 15 20 devirleri arasında vites değiştirirsin

    bir ek bilgi de benden olsun arkadaşlar vitesin boşta bırakılma sebebi araçta hava azaldığı veya bittiği zaman debriyaja basabilmenizi sağlayan hava takviyeli servo sistem iş göremez sistemi harekete geçiren hidrolik piston ve silindir ayırabilecek güçte değildir zorlarsanız arızaya sebep olursunuz öyle durumlar olurki aracı vitesten çıkaramayabilirsiniz çıkarmadan da çalıştıramazsınız mecburen başka bir araçtan tüplerinize hava basmanız gerekir bu hale düşmemek için boşta bırakılmalıdır zaten park freniniz tutmuyorsa eğimli bir yerde viteste bırakmanız aracınızı sabitleyemez kazasız günler dilerim

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar size bir sorum olacak. Ben küçükken, sene 90'lar , Tırlar vites değiştirirken "tı tıss oooo" diye ses çıkartırlardı, hava tahliyelerine bişey takıyolardı heralde. Şimdi niye yok sadece tı tıss sesi geliyor? Bunun adı nedir ayrıca internette bulamıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murti82

    Arkadaşlar size bir sorum olacak. Ben küçükken, sene 90'lar , Tırlar vites değiştirirken "tı tıss oooo" diye ses çıkartırlardı, hava tahliyelerine bişey takıyolardı heralde. Şimdi niye yok sadece tı tıss sesi geliyor? Bunun adı nedir ayrıca internette bulamıyorum.

    senin anlattığın durum hala var bazı araçlarda tribüne açılan bir delik sayesinde gazdan ayağını çektiğinde içine aldığı havanın sesidir o uzaktanda çok hoş gelir :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: casbian

    quote:

    Orijinalden alıntı: murti82

    Arkadaşlar size bir sorum olacak. Ben küçükken, sene 90'lar , Tırlar vites değiştirirken "tı tıss oooo" diye ses çıkartırlardı, hava tahliyelerine bişey takıyolardı heralde. Şimdi niye yok sadece tı tıss sesi geliyor? Bunun adı nedir ayrıca internette bulamıyorum.

    senin anlattığın durum hala var bazı araçlarda tribüne açılan bir delik sayesinde gazdan ayağını çektiğinde içine aldığı havanın sesidir o uzaktanda çok hoş gelir :)

    Alıntıları Göster


    HEM BUÇUK HEM KARINCA VİTESİ Bİ ARADA SCANİA 14 vitesli sanzıman bunda vites geciş sıralaması şöyle:

    ağır yük bayırdayız diyelim:

    C L/H sonra 1L/H 2L/H 3L/H sonra topuzun önündeki mandal yukarı kaldır 4 L/H 5L/H 6L/H


    tabi sözde kolay gibi olabilir ama yolda yük durumuna göre bu zorlaşır. yardımcı olmusdur umarım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aykut07 -- 8 Şubat 2011; 21:56:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykut07



    HEM BUÇUK HEM KARINCA VİTESİ Bİ ARADA SCANİA 14 vitesli sanzıman bunda vites geciş sıralaması şöyle:

    ağır yük bayırdayız diyelim:

    C L/H sonra 1L/H 2L/H 3L/H sonra topuzun önündeki mandal yukarı kaldır 4 L/H 5L/H 6L/H


    tabi sözde kolay gibi olabilir ama yolda yük durumuna göre bu zorlaşır. yardımcı olmusdur umarım :)

    Alıntıları Göster
    dafda c o vites olmaz bilader.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliera20

    dafda c o vites olmaz bilader.


    Daf ta c var demedi kimse zaten o şema scanıa yaya ait
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BEST_OF_THE_BUCAK

    quote:

    Orijinalden alıntı: aliera20

    dafda c o vites olmaz bilader.


    Daf ta c var demedi kimse zaten o şema scanıa yaya ait

    Alıntıları Göster
    evet scania daf ta c yok bunları iyi bilirim bizim burda her telden çalıyosun bigün geliyo takım elbise gezmek lazım oluyo bigün oluyo dağda bayırda iş yapıyosun ama halimden memnunum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykut07

    evet scania daf ta c yok bunları iyi bilirim bizim burda her telden çalıyosun bigün geliyo takım elbise gezmek lazım oluyo bigün oluyo dağda bayırda iş yapıyosun ama halimden memnunum :)

    Alıntıları Göster
    eskiden tırlarda takviye vitesi var dediklerinde traktörlerdeki gibi sanardım yani 2 ayrı vites birinde 1234 r diğerinde ise L ve H fakat öyle değilmiş. bilgiler için teşekkürler :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdemozer8

    eskiden tırlarda takviye vitesi var dediklerinde traktörlerdeki gibi sanardım yani 2 ayrı vites birinde 1234 r diğerinde ise L ve H fakat öyle değilmiş. bilgiler için teşekkürler :)

    Alıntıları Göster
    int bazı videolarda öyle iki kollu olanlarda var ama onlar o kadar da pratik değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozeceze

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    benim bildiğim kadarıyla scania da ki vites düzeni 6+6 yani 12 vitesli bence bu bilgide bi eksiklik ya da yanlışlık var bilen varsa açıklayabilir mi?teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALİHUN

    Senin söylediğin dafta ki vites sistemi şu şekilde kullanılır; vites topuzu üzerinde 4+4 vites bulunur 1,2,3,4 vitesler bildiğin gibi normal birşekilde girer 5. vites için yanda bulunan mandalı II. konumuna getirirsin 1. vites 5 olur, 2. vites 6, 3. vites 7, 4. vites 8 olur ön tarafta bulunanda buçuk yani takviye her vitesin bir takviye birde seri vitesi vardır geri viteste bildiğin gibi vites topuzu üzerindeki konumundadır...
    bu resim daha açıklayıcı olur sanırım.

     TIRLARDA VİTES NASIL KULLANILIR??


    BİZDEDE VOLVO VARDI C320 ONUN VİTESLERİDE AYNI BU ŞEKİLDEYDİ.
    3+3 TÜ
    R-C AYNI 1-2-3 ONDAN SONRA MANDALI YUKARI ALIYOSUN TEKRAR 1-2-3 TEN 4-5-6 OLUYODU.
    AMA AYNI ÇARPMALILAR GİBİ HAVALAR DOLMAYINCA AKTARMAYA ALMIYODU BUDA :)



     TIRLARDA VİTES NASIL KULLANILIR??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALoneLife

    quote:

    Orijinalden alıntı: ALİHUN

    Senin söylediğin dafta ki vites sistemi şu şekilde kullanılır; vites topuzu üzerinde 4+4 vites bulunur 1,2,3,4 vitesler bildiğin gibi normal birşekilde girer 5. vites için yanda bulunan mandalı II. konumuna getirirsin 1. vites 5 olur, 2. vites 6, 3. vites 7, 4. vites 8 olur ön tarafta bulunanda buçuk yani takviye her vitesin bir takviye birde seri vitesi vardır geri viteste bildiğin gibi vites topuzu üzerindeki konumundadır...
    bu resim daha açıklayıcı olur sanırım.

     TIRLARDA VİTES NASIL KULLANILIR??


    BİZDEDE VOLVO VARDI C320 ONUN VİTESLERİDE AYNI BU ŞEKİLDEYDİ.
    3+3 TÜ
    R-C AYNI 1-2-3 ONDAN SONRA MANDALI YUKARI ALIYOSUN TEKRAR 1-2-3 TEN 4-5-6 OLUYODU.
    AMA AYNI ÇARPMALILAR GİBİ HAVALAR DOLMAYINCA AKTARMAYA ALMIYODU BUDA :)



     TIRLARDA VİTES NASIL KULLANILIR??


    Alıntıları Göster
    VİTES KONUSUNDA MERCEDES'E HAYRANIM. AXOR LARDAKİ TRİPTONİC VİTES ÇOK KULLANIŞLI.
    2-4-6-8 GİBİ 2 ŞER 2 ŞER ATTIRABİLİYOSUN.ÖZELLİKLE ARAÇ BOŞ İKEN KOLAY HIZLANMAYI SAĞLIYOR.TAKSİ GİBİ KALKIP GİDİYOSUN .

    YÜKLÜ İKEN VİTES DÜŞÜRMELERDEDE AYNI 8 LE RAMPAYA GİRDİYSEM ARACIN DEVRİ DÜŞTÜĞÜNDE SEN VİTESİ GERİ ÇEKTİĞİNDE KENDİ DEVRİNE UYGUN VİTESE GEÇİYO. MESELA 6 YADA 5 .
    SÜRÜCÜ İÇİNDE GAYET KOLAY VE KULLANIŞLI.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALoneLife

    VİTES KONUSUNDA MERCEDES'E HAYRANIM. AXOR LARDAKİ TRİPTONİC VİTES ÇOK KULLANIŞLI.
    2-4-6-8 GİBİ 2 ŞER 2 ŞER ATTIRABİLİYOSUN.ÖZELLİKLE ARAÇ BOŞ İKEN KOLAY HIZLANMAYI SAĞLIYOR.TAKSİ GİBİ KALKIP GİDİYOSUN .

    YÜKLÜ İKEN VİTES DÜŞÜRMELERDEDE AYNI 8 LE RAMPAYA GİRDİYSEM ARACIN DEVRİ DÜŞTÜĞÜNDE SEN VİTESİ GERİ ÇEKTİĞİNDE KENDİ DEVRİNE UYGUN VİTESE GEÇİYO. MESELA 6 YADA 5 .
    SÜRÜCÜ İÇİNDE GAYET KOLAY VE KULLANIŞLI.

    Alıntıları Göster
    21 vitesli mack tırlar var onlarda attır attır bitmez
  • 0 nasıll yaaaaaaaaaaa ;D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekbabalar

    0 nasıll yaaaaaaaaaaa ;D
    Bu tırlarda otomatik vites nasıl arkadaşlar .Tüketimde çok farkı var mı ve arıza olayı felan nasıl...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NDT Man

    Bu tırlarda otomatik vites nasıl arkadaşlar .Tüketimde çok farkı var mı ve arıza olayı felan nasıl...

    Alıntıları Göster
    Elinin ortasını vitese koyduğun zaman başparmağının bulunduğu düğme takviye ; öndeki mandal ise seri'ye geçiştir 4. viteste öndeki mandalı kaldırır 1. vites konumuna yitersin !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tomiken

    peki bu yandaki mandalı 2. konuma vites boştayken mi almak gerekiyor?
    bir de resimdeki c konumu ne ouyor?

    ben tırı kullanırken araba yüklü olmayacağı için takviye vitese gerek kalmaz di mi?

    edit:verdiğin resimde 5-6-7-8 viteslerine geçmek için yandaki düğmeyi değil öndekini
    kullanmış.sen yazında yandaki demişsin.hangisi doğru acaba?

    Kardeş c konumu çamur vitesi oluyo bildgim kadarıyla karınca vitesi diyenlerde var.Araç battımı cok küçük devirde aracı kurtarmaya yarıyor.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.