Şimdi Ara

Tiptronic Vites

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.930
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    Konum doğru yerde mi pek emin değilim, umarım doğru yerdedir. Benim sizden öğrenmek istediğim başlıktan da belli olduğu gibi tiptronic vitesin işlevi. Açıkçası çevremde bu tarz araba kullanan birileri olmadığından bu kavrama çok uzağım. Biz de babamla ikinci el bir araba alma aşamasındayken sizlere bir sorayım dedim, bu tiptronic nedir?

    Yani benim anladığım kadarıyla debriyaj olmadan arabayı kullanırken yine de vitesi atma ihtiyacı hissettiren bir sistem. Anlamadığım şu, mesela arabalara bakıyorum otomatik diyorlar; ama o bildiğimiz otomatik gibi değiller, yani kusura bakmayın böyle yazarak da anlatamıyorum. Demek istediğim işte R,1,2,3 sayıları bulunmuyor, normal manuel vites gibiler ve herhalde bunlar tiptronic'e giriyor?

    Bir diğer sorum ise tiptronic denilen vitesler yokuşta kaydırma yaparlar mı ve otomatik ayrıca manuel ile kıyasladığımızda hangisi daha çok yakar?

    Ve sanırım tam otomatik ile tiptronic kavramları birbirinden farklı, burada da beni aydınlatırsanız sevinirim.

    Bir de son olarak bu tarz viteslerde aracı hem otomatik hem de manuel olarak kullanıldığını söylüyorlar, buna da pek aklım ermiyor. Birazcık bilgiye ihtiyacım var. Yardımcı olursanız çok sevinirim.







  • Evet aynen dediğiniz gibi.
    Sistem isterseniz kendi kendine otomatik vites değişimi sağlıyor.
    Eğer isterseniz de manuel olarak müdahalelere izin veriyor.
    Yokuş kalkış desteği tüm tiptroniklerde yok.
    Yakıt sarfiyatı yönünden çoğu avantaj sağlıyor.

    Önemli olan, hangi markanın hangi modellerindeki tiptronik sistemin daha konforlu ve daha sorunsuz olduğunu öğrenmeye çalışınız.
  • tiptronikte debriyaj yok. manuelde ayağınızı gazdan çekerek değiştiriyorsunuz vitesi. genelde 3 vitesli oluyor. otomatikte de sadece gaz ve fren basitçe açıklamak gerekirse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RB26DETT -- 29 Mayıs 2012; 15:59:24 >
  • Çok teşekkürler arkadaşlar. Peki tiptronic viteste otomatik sistemi kullanmak istersem, kaydırma yapıyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RB26DETT

    tiptronikte debriyaj yok. manuelde ayağınızı gazdan çekerek değiştiriyorsunuz vitesi. genelde 3 vitesli oluyor. otomatikte de sadece gaz ve fren basitçe açıklamak gerekirse.

    Genelde 3 değil de 6, 7, 8 vites falan oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Special Moment

    Çok teşekkürler arkadaşlar. Peki tiptronic viteste otomatik sistemi kullanmak istersem, kaydırma yapıyor mu?

    "kaydırma" derken???

    "yokuşta geri kaydırma yapıyormu" diye mi sormak istediniz??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    quote:

    Orijinalden alıntı: RB26DETT

    tiptronikte debriyaj yok. manuelde ayağınızı gazdan çekerek değiştiriyorsunuz vitesi. genelde 3 vitesli oluyor. otomatikte de sadece gaz ve fren basitçe açıklamak gerekirse.

    Genelde 3 değil de 6, 7, 8 vites falan oluyor.

    süpersporlardan falan bahsetmiyorum. anladığım kadarıyla alınacak araç normal bir binek otomobil olacak. zaten şuana kadar 1-2 kere tiptronik kullanmışlığım var. biri 3 biri 4 vitesti. genelde gördüklerim bunlar benim ondan öyle söyledim.
  • tiptronik vites ile tam otomatik vites (şu ankiler) aynıdır. beyinle çalışığı için vites sayısı daha fazla olur manuele göre. p park, d drive, r reverse, n (neutral) boş , s sport konumları bulunur. manuele alsanız sadece size vites değiştiriyormuş hissi verir veya bazen devir belirleme (limitler içinde) verir gerisi otomatikle aynıdır. çift kavramalı ise (dsg veya powershift gibi sanırım edc de böyle) daha rahat sürüş keyifli olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smbdy -- 29 Mayıs 2012; 16:23:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Special Moment

    Anlamadığım şu, mesela arabalara bakıyorum otomatik diyorlar; ama o bildiğimiz otomatik gibi değiller, yani kusura bakmayın böyle yazarak da anlatamıyorum. Demek istediğim işte R,1,2,3 sayıları bulunmuyor, normal manuel vites gibiler ve herhalde bunlar tiptronic'e giriyor?


    sizin dediğiniz, 4 ileri otomatikler.
     Tiptronic Vites

    yeni nesil, 5/6 ileri otomatikler. manuel kullanıma uygun.
     Tiptronic Vites

    otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar.
     Tiptronic Vites



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 29 Mayıs 2012; 16:28:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RB26DETT

    tiptronikte debriyaj yok. manuelde ayağınızı gazdan çekerek değiştiriyorsunuz vitesi. genelde 3 vitesli oluyor. otomatikte de sadece gaz ve fren basitçe açıklamak gerekirse.

    3 vitesli araba nerede yahuu!

    otomatik, manuele uygun tam otomatik, robotize(otomatikleştrilmiş manuel). hepsinde debriyaj yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Special Moment

    Çok teşekkürler arkadaşlar. Peki tiptronic viteste otomatik sistemi kullanmak istersem, kaydırma yapıyor mu?

    "kaydırma" derken???

    "yokuşta geri kaydırma yapıyormu" diye mi sormak istediniz??

    Evet, kusura bakmayın. Aynen onu demek istemiştim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: Special Moment

    Anlamadığım şu, mesela arabalara bakıyorum otomatik diyorlar; ama o bildiğimiz otomatik gibi değiller, yani kusura bakmayın böyle yazarak da anlatamıyorum. Demek istediğim işte R,1,2,3 sayıları bulunmuyor, normal manuel vites gibiler ve herhalde bunlar tiptronic'e giriyor?


    sizin dediğiniz, 4 ileri otomatikler.
     Tiptronic Vites

    yeni nesil, 5/6 ileri otomatikler. manuel kullanıma uygun.
     Tiptronic Vites

    otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar.
     Tiptronic Vites

    Çok teşekkürler. Anladım galiba. Yani vites için tiptronic deyip ardından hem manuel hem de otomatik dediklerinde ikisi için de kullanabileceğim anlamına geliyor, sanırım bir ayarla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Special Moment

    Çok teşekkürler. Anladım galiba. Yani vites için tiptronic deyip ardından hem manuel hem de otomatik dediklerinde ikisi için de kullanabileceğim anlamına geliyor, sanırım bir ayarla.

    mesela;
    honda civic tam otomatik/manuel kullanıma uygun
    cruze tam otomatik 6 ileri/manuel kullanıma uygun
    corsa easytronic(tek kavrama robotize) 5 ileri/manuel kullanıma uygun
    honda jazz i-shift (tek kavrama robotize) 6 ileri/manuel kullanıma uygun
    polo dsg(çift kavrama robotize) 6 ileri/manuel kullanıma uygun

    2. ve 3. resime dikkatlice bakarsanız + ve - konumlu bölgeyi göreceksiniz.
    ilk kalkış ve sürüş esnasında vitesi o konumuna alıp otomatik/manuel arasında gezinebilir, it/çek yaparak vites değiştirebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: Special Moment

    Çok teşekkürler. Anladım galiba. Yani vites için tiptronic deyip ardından hem manuel hem de otomatik dediklerinde ikisi için de kullanabileceğim anlamına geliyor, sanırım bir ayarla.

    mesela;
    honda civic tam otomatik/manuel kullanıma uygun
    cruze tam otomatik 6 ileri/manuel kullanıma uygun
    corsa easytronic(tek kavrama robotize) 5 ileri/manuel kullanıma uygun
    honda jazz i-shift (tek kavrama robotize) 6 ileri/manuel kullanıma uygun
    polo dsg(çift kavrama robotize) 6 ileri/manuel kullanıma uygun

    2. ve 3. resime dikkatlice bakarsanız + ve - konumlu bölgeyi göreceksiniz.
    ilk kalkış ve sürüş esnasında vitesi o konumuna alıp otomatik/manuel arasında gezinebilir, it/çek yaparak vites değiştirebilirsiniz.



    Anladım, çok teşekkür ederim.
    Bizim de baktığımız modeller biraz fazla, çünkü tam olarak karar vermiş değiliz. Onlar da WV Polo, Honda Jazz, Opel Corsa, Renault Clio, Toyota Yaris ve Fiat Punto.
    Citroen de bakıyoruz; ama çevreden duyduğum kadarıyla otomatik vitesinden çok performans alınmıyormuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Special Moment

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: Special Moment

    Çok teşekkürler. Anladım galiba. Yani vites için tiptronic deyip ardından hem manuel hem de otomatik dediklerinde ikisi için de kullanabileceğim anlamına geliyor, sanırım bir ayarla.

    mesela;
    honda civic tam otomatik/manuel kullanıma uygun
    cruze tam otomatik 6 ileri/manuel kullanıma uygun
    corsa easytronic(tek kavrama robotize) 5 ileri/manuel kullanıma uygun
    honda jazz i-shift (tek kavrama robotize) 6 ileri/manuel kullanıma uygun
    polo dsg(çift kavrama robotize) 6 ileri/manuel kullanıma uygun

    2. ve 3. resime dikkatlice bakarsanız + ve - konumlu bölgeyi göreceksiniz.
    ilk kalkış ve sürüş esnasında vitesi o konumuna alıp otomatik/manuel arasında gezinebilir, it/çek yaparak vites değiştirebilirsiniz.



    Anladım, çok teşekkür ederim.
    Bizim de baktığımız modeller biraz fazla, çünkü tam olarak karar vermiş değiliz. Onlar da WV Polo, Honda Jazz, Opel Corsa, Renault Clio, Toyota Yaris ve Fiat Punto.
    Citroen de bakıyoruz; ama çevreden duyduğum kadarıyla otomatik vitesinden çok performans alınmıyormuş.

    valla konu cuk oturmuş benimde sormak istedigim bir cok seye yanıt vermiş arkadaslar
    hocam siz kac model bir arac bakıyorsunuz bende polo palio 206 306 lara bakıyorum otomatik olanlarına tabiki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: by_MuKa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Special Moment

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: Special Moment

    Çok teşekkürler. Anladım galiba. Yani vites için tiptronic deyip ardından hem manuel hem de otomatik dediklerinde ikisi için de kullanabileceğim anlamına geliyor, sanırım bir ayarla.

    mesela;
    honda civic tam otomatik/manuel kullanıma uygun
    cruze tam otomatik 6 ileri/manuel kullanıma uygun
    corsa easytronic(tek kavrama robotize) 5 ileri/manuel kullanıma uygun
    honda jazz i-shift (tek kavrama robotize) 6 ileri/manuel kullanıma uygun
    polo dsg(çift kavrama robotize) 6 ileri/manuel kullanıma uygun

    2. ve 3. resime dikkatlice bakarsanız + ve - konumlu bölgeyi göreceksiniz.
    ilk kalkış ve sürüş esnasında vitesi o konumuna alıp otomatik/manuel arasında gezinebilir, it/çek yaparak vites değiştirebilirsiniz.



    Anladım, çok teşekkür ederim.
    Bizim de baktığımız modeller biraz fazla, çünkü tam olarak karar vermiş değiliz. Onlar da WV Polo, Honda Jazz, Opel Corsa, Renault Clio, Toyota Yaris ve Fiat Punto.
    Citroen de bakıyoruz; ama çevreden duyduğum kadarıyla otomatik vitesinden çok performans alınmıyormuş.

    valla konu cuk oturmuş benimde sormak istedigim bir cok seye yanıt vermiş arkadaslar
    hocam siz kac model bir arac bakıyorsunuz bende polo palio 206 306 lara bakıyorum otomatik olanlarına tabiki


    2007-2008-2009 civarı model bakıyoruz hocam. Bakalım, Honda Jazz'a biraz odaklanmış gibiyiz.




  • Şu konuda da bir miktar bilgi mevcut arkadaşım:

    http://forum.donanimhaber.com/m_50255365/mpage_1/f_/key_//tm.htm
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.