Şimdi Ara

***TIGUAN KULÜBÜ*** 500+ kullanıcı üye... (239. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: ladinkayin
1 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 13 Misafir (2 Mobil) - 11 Masaüstü3 Mobil1 iOS
5 sn
39.776
Cevap
418
Favori
3.764.483
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 237238239240241
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba fandangos , aracın hayırlı olsun , çok doğru bir seçim yapmışsın , renk seçiminde benimki ile aynı çok sık yıkamak zorunda kalmazsın aryıca yolda kolay fark ediliyor , uzun yolda bir ton koyusu nerdeyse asfaltla aynı renkte görünüyor
  • Merhaba fandangos, aracınız hayırlı olsun.
    İsminizi ve aracınızı üye listesine ekledim. Daha sonra ki deneyimlerinizi de bizimle paylaşırsanız seviniriz. Toplam ne kadara mal oldu aracınız?
    İyi sürüşler

    quote:

    Orijinalden alıntı: fandangos

    mrb yaklaşık 1 aydır forumu baştan sona takip ediyorum ve bunun sonucunda S*S 1.4 reflex gümüş aldım.3 günlük kullanımdan sonra memnuniyetimi anlatamam.sonrası da iyi olur inşallah.kaydımı yapabilirmisiniz.
  • Evet oxi-gen arkadaşımızın söylediği gibi reflex gümüş rengin kullanımı gerçekten çok iyi, sık yıkamıyorsunuz, bu anlamda çok rahat edersiniz.
    Benim Tiguan derin siyah, bu rengi seviyorum ancak kiri ve tozu çok çabuk beli ediyor. Önce ki aracım reflex gümüş Golf'tü, uzunca bir süre yıkanmasa bile fazla belli etmezdi.
    Tekrar hayırlı olsun, güzel seçim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: oxi-gen

    merhaba fandangos , aracın hayırlı olsun , çok doğru bir seçim yapmışsın , renk seçiminde benimki ile aynı çok sık yıkamak zorunda kalmazsın aryıca yolda kolay fark ediliyor , uzun yolda bir ton koyusu nerdeyse asfaltla aynı renkte görünüyor

  • Bugün k.Maraş ELbistan dan Ceyhan a geldim yol 315 km toplamda yapılan yol 367 bunun 50 si sehirici kullanım ortalamam 8.1lt yol boyunca viraj olmayan yerlerde cc cogunluklu kullandım otobana aracı 110 150 arası kullandım
  • Hayırlı olsun aracınız,paylaşımlarınızı bekliyoruz.
    Keyifli sürüşler.

    quote:

    Orijinalden alıntı: fandangos

    mrb yaklaşık 1 aydır forumu baştan sona takip ediyorum ve bunun sonucunda S*S 1.4 reflex gümüş aldım.3 günlük kullanımdan sonra memnuniyetimi anlatamam.sonrası da iyi olur inşallah.kaydımı yapabilirmisiniz.
  • VW TSI Motor Teknolojisi Nedir? Nasıl Çalışır?

    TSI (Turbo Supercharger Injection), küçük hacimli motora (1.4 lt gibi) Turbo ve kompresörün eklenmesiyle oluşmuş bir teknoloji. İlk kalkıştan itibaren emrinize hazır bekleyen motorda turbo devreye girene kadar kompresör size eşlik ediyor. Bu sayede turbo motorlu araçların büyük bir kısmında yaşanan “Turbo Boşluğu” kompresörün varlığıyla ortadan kalkmış oluyor.

    Küçük Hacim ve Büyük Güç = Ekonomik ve Hızlı

    Bugüne kadar özel amaçlı üretimler (Ralli araçları gibi) dışında 1.4 lt hacmindeki bir motordan alınmamış güç elde edilmiş olması bazı otoritelerce tedirginlikle karşılansa da; VW yılların verdiği uzmanlığını burada da sürdürerek, TSI motorlu Golf ve Jetta ile yapılmış 300.000 km test sonuçlarını araçların piyasaya çıktığı dönemde kamuoyuna sunarak yeni teknolojilerine olan güveni teknik sonuçlarla kanıtlamış oldu.

    Tüm dünyadaki satışları bir yana ülkemizde de VW Türkiye Distribütörü Doğuş Oto’nun tahminlerinin oldukça üstünde gerçekleşen satışların elbette belli birkaç sebebi var: Bunların en başında ve bence en önemlisi motor hacminin düşüklüğü; 1.4 lt bir motordan neredeyse bir V6 motor gücü almak ve düşük vergi dilimine tabi olup, 1.6 lt sınıfındaki birçok araçtan bile az yakıta ihtiyaç duymak. Bana göre cebe seslenen en önemli iki unsuru daha yolun başında alt etmiş VW. Bunun dışında ülkemizde yeni yeni bilinç kazandığımız bir diğer konuda da TSI motorun başarısı alkışı hakediyor: TSI motorlu VW’lerin kilometre başına doğaya bıraktığı zehirli gaz oranı bu güçteki diğer markaların araçlarına oranla neredeyse yarı yarıya daha az. Kendi markası içinde örnek vermek gerekirse; VW Golf 1.6 (102 hp) kilometrede 166 gram zehirli gaz yayarken, aynı aracın 1.4 TSI (122 hp) versiyonu daha güçlü olmasına karşın 144 gram zehirli gaz yayıyor. Hatta VW bu sene TSI motoruyla birçok Hibrid (Melez, elektrik motoru+benzinli motor) ve dizel motoru geride bırakarak “Yılın Yeşil Motoru” seçildi.

    İlk olarak 2006 yılında markanın kompakt sınıftaki temsilcileri Golf ve Jetta’nın kaputları altında iki farklı güç seçeneği (1.4 lt 140 bg, 1.4 lt 170 bg) ile sunulan TSI motor seçeneği zaman geçtikçe markanın değişik sınıftaki birçok üyesinde kendine yer buldu ( Passat, Touran, Scirocco vs.). Aradan geçen 3 yılda TSI motora yeni kardeşler eklendi. İlk başlarda iki güç seçeneği bulunan TSI motorun bugüne kadar 4 farklı güçte( hepsi 1.4 lt 122 bg,140 bg,160 bg,170 bg) versiyonları üretildi. Şu anda gelen müşteri taleplerine göre 122bg, 140bg ve 160 bg olarak üretimine devam edilen 1.4lt TSI motorun 1.8 TSI (160 beygir) ve 2.0 TSI (200 beygir) olmak üzere iki tanede ağabeyi bulunmakta. Bunun dışında çok yakında bu yeni efsaneye bir küçük kardeş daha geliyor: 1.2 lt TSI (105 beygir). Yeni motoru ilk olarak 2009’un son çeyreğinde ülkemizde satışa sunulan olan tamamen yenilenmiş ve abisi Golf’ü andıran yeni Polo’da göreceğiz. Passat ailesinde 1.4 litre TSI 122 bg, 1.8 TSI 160 bg, 2.0 litre TFSI 200 bg benzinli TSI motor seçeneği bulunuyor.


    - TSI motorlarının ekonomik ömrü ne kadar?

    Volkwagen, hem kompresör hem de turbo teknolojisini sentezlendiği TSI motorunu ilk kez 2005 yılında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıttı. 1.4 lt’lik TSI motorlar, iki aşırı besleme sisteminin beraberliğinde 170 HP üretiyordu. Günümüzde bu motordan vazgeçilirken, sadece turbo beslemeye sahip 1.4 TSI modellerinde, 122 ve 125 HP olmak üzere iki ayrı güç seyiyesi mevcut. Turbo ve kompressörün beraberliği 160 HP’lik motorda devam ediyor. Başta Golf, Passat ve Jetta olmak üzere çok sayıda VW modelinde kullanılan TSI motorlar, Audi, Seat ve Skoda’da da görev yapıyor. 122 HP’lik versiyon 1500-4000 d/d aralığında 200 Nm’lik tork üretiyor. Downsizing üretim felsefesiyle geliştirilen ve hem kompresör hem de turbo beslemeli olarak, 140 HP, 160 HP ve 170 HP’lik diğer TSI motorlardan farklı olarak, bu kategorinin baz versiyonu 122 HP’lik TSI’da sadece turbo kullanılmaktadır. Volkswagen, bu motoru pazara sunmadan önce yüzbinlerce kilometre süren testler gerçekleştirdi. Bu testlerde motor, dayanıklılığı ve servis ömrü konularında yeterliliğini ispatlayınca seri üretime geçti. Bu motorlar, üstün kaliteli ve uzun ömürlü olacak şekilde üretilmişlerdir. Ancak takdir edersiniz ki kullanılan koşulu ve şekli ile periyodik bakımlarının aksamadan yapılması ortaya oldukça farklı sonuçlar çıkarabilir. Ancak motorun kullanım ömründe; üreticinin kullandığı malzemeden, geliştirdiği teknolojiden çok araç kullanıcısı ön plana çıkıyor. Turbo beslemeli motorların ömrünün uzun kalması için, ilk çalıştırma anında veya motoru kapatmadan önce bir süre rolantide bekletilmesi tavsiye edilmektedir. Bunun haricinde, alınan yakıtın kalitesi, motorun devirli kullanılması ve periyodik bakımlar gibi birçok nokta, motorun ömrünü direkt olarak etkilemektedir.


    - TSI ve TFSI araçlara LPG uygulanırsa performans kaybı olur mu?

    LPG dönüşümü; karbüratörlü, tek noktadan enjeksiyonlu ve çok noktadan enjeksiyonlu motorlarda sorunsuzca uygulanabiliyor. Ancak Audi ile Volkswagen (TSI ile TFSI) ve Mitsubishi (GDI) gibi markaların geliştirdiği direkt enjeksiyonlu motorlarda LPG uygulanmasında sınırlı performans ve ekonomi sağlanıyordu. Alternatif yakıt sistemleri üreticisi olan Vialle markası FSI motorlara sıvı propan enjeksiyonu (LGi - Liquid Propane Injection) üzerinde çalışmalar yaparken direkt enjeksiyonlu ve kademeli dolgulu motorlar için BRC, Zavoli ve Tartarini gibi bazı firmalarda uygulamalarına devam ediyor. Bu uygulamaların veriminin beklentileri karşılama oranı şu an için düşük seviyelerde. Çünkü bu tip motorlarda homojen dolgulu yanmanın gerçekleştiği fazlarda yani genellikle 1200 d/d ile 5000 d/d aralığındaki motor devirlerinde otogazlı yanma uygulanırken diğer devir bantlarında benzin enjeksiyonu sürdürülmektedir. Bir diğer ifadeyle heterojen dolgulu yanma fazlarında benzin enjeksiyonu devam ettirilir. Öte yandan dönüşümde konvansiyonel enjeksiyonlu motorlardaki çevrime ek olarak sistem basıncının da ölçüldüğünü vurgulamak gerekir. Genel olarak GDI, FSI, TSI ve TFSI gibi motorlara uygulanacak LPG dönüşümü şu an için hem performansta hem de ekonomiklikte beklentileri karşılamayabilir. Çünkü LPG’li kullanımda motorun sunacağı performans standart otomobillere göre düşecektir.

    alıntıdır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: elhallac

    slm arkadaşlar 4-5 aydır takip ediyorum yazılanları ,ama foruma yeni üye oldum tiguan'ı gödüğümde hayran kaldım işte didim aradığım bu... araca internetten incelerken rasladım foruma.Hemen hemen her gün foruma girip okuyorum yazılanları.deneyimlerini paylasan arkadaşlara teşekkürler,araçla ilgili epey bilgi edindim.Şuan yanlız kullandığım aracı lpg'ciye göstermek için gittim kontrolden sonra, fikir almak için tiguan 'a lpg takılıp takılmayacağını sordum ve şöyle bir cümle ''lpg takmayı bırak TSI motorların ilerde ne gibi sorunlar çıracağı hala kimse bilmiyor.''dedi .Cevap veren arkadaşlar ulursa sevinirim




  • Arkadaslar ortalama yakit tüketimini gösteren ekrandaki veriler sabAh kalkipta arabayı çalıştırdığında sifirlanmis oluyor her iki consumption da bunlardan birtanesini manuel olarak sifirlanmadan kalmasını sagliyabilirmiyiz yada bir ayarı varmı ben bulamadım bilen arkadaslardan yardım bekliyorum
  • Sayı brucelladr,
    Ortalama yakıt tüketimi ekranı 1 ve 2 diye adlandırılıyor. Normalde kendiniz sıfırlamadıktan sonra bu değerlerin hafızada tutulması gerekiyor.
  • s*s 4x4 reflex gümüş RNS310 62.500-- pek de araştırmadım acaba fiyat nasıl?
  • 450 km.deyim.karışık-rodaj kullanımıyla-8.9...yakıtı ,almadadan önce ben de düşündüm ama 15.000 -yıl için vergi avantajı ile 100 km.de 2 lt avantaj hesabı yapıldı biliyorsunuz.Son derece doğru ve iyi düşünülmüş bir ifade...Kullanımda özellik,şartlar ve kişisel tercih önemli bence . yakıt bana göre çok makul...
  • Sadece yakıt ortalamasını sifirliyor km ve digerlerini sifirlamiyor
  • benin suan tüketim ekranı 2 'de ortalamam 12 litre , fakat sürekli şehiriçi yoğun trafik ve kısa mesafede kullanıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oxi-gen

    benin suan tüketim ekranı 2 'de ortalamam 12 litre , fakat sürekli şehiriçi yoğun trafik ve kısa mesafede kullanıyorum


    ben de aynı sartlarda kullanıyorum
    benim ki de 11 civarında
  • Arkadaşlar,
    OGS cihazını eski arabamdan Tiguya taktım fakat gişelerde bip lemedi. Cihazı taktığım yer dikiz aynasının arkasındaki siyah bölge. Cihazı henüz kontrol ettirmedim ama sizin taktığınız yer neresi?
  • Sayın Brucelladr
    Siz resetlemediğiniz sürece (menüden OK tuşu ile) ortalama yakıt tüketimi km/lt nin sıfırlanmamalı.
  • Arkadaşlar f_tiguan S&S kullanıcı isimli tigu sever cik sesinin tekrar başladığını belirtiyor. Bence bu kötü haber. Yavaş yavaş su motoru değişen diğer arçlardada benimki dahil bu ses çıkacaktır diye düşünüyorum. Kurtulamadık gitti şu kuştan. Bundan sonraki aşamada neler yapılabilir? HERKESE KAZASIZ BELASIZ KUŞ SESSİZ SÜRÜŞLER.......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufoutiguan

    Arkadaşlar,
    OGS cihazını eski arabamdan Tiguya taktım fakat gişelerde bip lemedi. Cihazı taktığım yer dikiz aynasının arkasındaki siyah bölge. Cihazı henüz kontrol ettirmedim ama sizin taktığınız yer neresi?

    Ben siyah bölgenin altına taktım.Bir sorun olmadı.Siyah bölge engelliyor olabilir.
  • Syın oxi-gen,bu gün servisten parçayı değiştiren usta aradı.Merkezle görüştüğünü ve değişen parçanın tekrar aynı sesi yaptığını söylemiş.Merkezden ustaya,değişen parçaların ses yaptığını bildiklerini ve üretici firma ile görüşmelerin ve çalışmaların devam ettiğini söylemişler.Ayrıca ustaya ,daha önceki gibi araçları çağırarak kontrol
    edilmesini ,tutanak ve işlemlerin yapılmasını istemişler.Benim eklemek istediğim,şu an araç bu sesi önceki gibi sık yapmıyor.Measala bugün,40 km.civarında yol yaptım hiç yapmadı.Son durum bu.Bilgi gelirse tekrar aktarırım.



    quote:

    Orijinalden alıntı: oxi-gen

    merhaba f_tiguan s&s ; senin araç benimki ile bire bir aynı şikayetleri paylaşıyor , eğer servisteki formenin sana vereceği cevabı bana da bildirebilirsen çok sevinirim , bu arada bende Istanbul daki servisten alacağım cevabı ve gelişmeleri sana iletirim .




  • sibel2 vakası gibi geldi ya hayırlısı artık...
    quote:

    Orijinalden alıntı: oscarmiller

    Merhaba Elhallac, sizin LPG'ci doğru söylemiş, VW firması da zaten bir an önce batayım diye ödüller alan TSI diye bir motor icat etmiş, büyük sorunlar çıksın da milyonlarca kişi mağdur olsun, ben de batayım kurtulayım şu zalim dünyadan demiş.
    Sizin LPG'cinin cümlesi beni kahretti, arada bir romanda yazıyormuymuş merak ettim.

    Bence de LPG taktıracaksanız ve TSI motorun hüzünlü durumunu da dikkate alarak siz başka bir araca yönelin.
    Yok eğer ciddi ve bilimsel bilgiler edineceğim diyorsanız bizim foruma ve Donanım Haber'de ki TSI motorlarla ilgili yüzlerce sayfaya zaman ayırıp biraz okuyun derim.

    SAYGILAR

    quote:

    Orijinalden alıntı: elhallac

    slm arkadaşlar 4-5 aydır takip ediyorum yazılanları ,ama foruma yeni üye oldum tiguan'ı gödüğümde hayran kaldım işte didim aradığım bu... araca internetten incelerken rasladım foruma.Hemen hemen her gün foruma girip okuyorum yazılanları.deneyimlerini paylasan arkadaşlara teşekkürler,araçla ilgili epey bilgi edindim.Şuan yanlız kullandığım aracı lpg'ciye göstermek için gittim kontrolden sonra, fikir almak için tiguan 'a lpg takılıp takılmayacağını sordum ve şöyle bir cümle ''lpg takmayı bırak TSI motorların ilerde ne gibi sorunlar çıracağı hala kimse bilmiyor.''dedi .Cevap veren arkadaşlar ulursa sevinirim






  • Merhaba Kaplan Terbiyecisi Dostlar (Lütfen bu hitaptan rahatsız olan arkadaşlar üzerine alınmasın ),

    Haberlerin çoğu bende galiba. Şimdiden 1600 Km. olmuş ve maalesef benim Kaplan da bu akşam "ciklemeye" başladı. Ancak ilginç bir durum var. Tespitime göre sadece 3. vitesten 4. vitese geçerken ve yüksek devirli kullandığımda bu ses çıkıyor. Bir de ses aşırı yüksek değil. Yukarıdaki sayfalardan birinde bir video konmuştu. Bu videoda yanılmıyorsam bir scirocco'nun ciklemesi duyuluyordu. Ses benimkinde kesinlikle bu kadar yüksek değil. Zamanla ses artıyorsa bilemem. Bu sorunu daha önce yaşayan dostlarımız bu konuda bizi bilgilendirirse çok sevinirim. Bu ses zamanla artıyor mu?

    Bir de bu kadar RCD 510 hırsızlığı duyunca dayanamadım; gittim Doğuş Oto'da Metablue marka (Benim bluetooth kiti de aynı marka!) iç hareket sensörlü alarm taktırdım. Alarm özellikleri dışında başka bir şey daha hoşuma gitti. Alarm, Tigu'nun orjinal kumandasına entegre. Yani ayrı kumandaya gerek yok. Bir de kapıları kitlediğimde geri park sensörünün tonunda 2 kez, açtığımda ise bir kez ötüyor. Kapılar açılıp kapanırken bu işlemin sesli olabildiğini aracı bilgisayara bağladıklarında fark etmiştim. Hatta bu seçeneği bilgisayar ekranında gördüğümde teknisyene ben söyledim. "Bu özellik ancak alarm ile aktif oluyor" dedi. "Aman alarmı takınca sakın sesli ayarlamayın! O iğrenç cuk cuk sesini duymak istemem. Görmemiş kekolar gibi herkesin içinde bağırırsa çok utanç verici olur" dedim. Ama uyarımı unutup sesli ayarlamışlar. Tam kızıp değiştirtecekken bu sesin aslında çok sıra dışı ve güzel olduğunu fark ettim. Sizi temin ederim, ses çok ince olduğu için kesinlikle kendimi keko alarmı taktırmış gibi hissetmiyorum. Aksine farklı bir hava verdi Gümüş Kaplan'a. Ben beğendim, tavsiye ederim. Hem güvenlik arttı hem de memnuniyetim (Cikleme hariç). Bu arada unutmadan, soracağınızı bildiğim için, maliyeti de peşinen söyleyeyim: 350 TL.

    Selamlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alper029 -- 17 Mart 2010; 21:34:52 >




  • 
Sayfa: önceki 237238239240241
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.