Şimdi Ara

***TIGUAN KULÜBÜ*** 500+ kullanıcı üye... (1785. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
39.775
Cevap
418
Favori
3.764.637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 17831784178517861787
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar çok kararsız kaldım aslında 2016 comfortline passat alacaktım ama yeni tiguanın kasasını çok beğendim kararı mı değiştirmek üzereyim. Sizce (comfortline) passat mı tiguan mı yardımcı olursanız memnun olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anedin -- 7 Mayıs 2016; 23:18:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anedin A kullanıcısına yanıt
    Sizin araçta ne aradığınız önemli. Test sürüşü yapmanızı şiddetle öneririm. Gerçi yeni tigu henüz test sürüşlerine başlamadı. Passattaki süspansiyon konforu tiguanda yoktur, daha yüksek görüş alanı ve daha sert süspansiyon en büyük farkları olsa gerek.
  • Akineton kullanıcısına yanıt
    Kriter sıralamam 1-konfor 2-yakışlılık 3-donanım 4-fiyat 5-sürüş keyfi 6-yakıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anedin A kullanıcısına yanıt
    Tiguan formunda tabiki PASS AT denilir :))

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selâmün aleyküm arkadaşlar.11 aydır değerli paylasimlarinizi takip ediyorum.Özellikle Frankfurt'taki oto fuarında yeni tiguan tanitildigindan beri.Yeni tiguan hayali kurarken 1.6 dizel DSG nin gelmeyecek olduğunu öğrendiğim anda kendimi 2 aydir kendimi 2013 1.4 chrome edition da buldum.Bundan sonra da değerli tecrübelerinizden faydalanarak kendi izlenimlerimi de aktarmaya çalışaçağim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada 2 kez yeni tiguani trafikte gördüm. 1. Yi perşembe Başakşehir de. 2. Yi cumartesi Mahmutbey de.TEST aracı gibi bir ibare de yoktu üzerinde. 2 sinin de rengi açık kahverengiydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6tdi aceba yeni tiguan'da performans ve yakıt durumu nasıl olur? 1.6 motor az gelir mi ki bu kasaya?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anedin

    Arkadaşlar çok kararsız kaldım aslında 2016 comfortline passat alacaktım ama yeni tiguanın kasasını çok beğendim kararı mı değiştirmek üzereyim. Sizce (comfortline) passat mı tiguan mı yardımcı olursanız memnun olurum.

    2009 Passatım vardı çok severdim ama Tiguan kadar bağlandığım hiçbir araç olmadı, Tiguan yollarımıza daha uygun diye düşünüyorum. Eğer şehirlerarası yolculuklarda otobanlarda 160 km/s den yukarı hızlarda çok km yapıyorsanız, dağa bayıra hiç çıkmam diyorsanız, arabaya binerken yere oturuyormuş çukura düşüyormuş gibi hissetmiyorsanız yani asfalta yakın olmayı seviyorsanız , sedancıysanız Passat düşünebilirsiniz.

    Ömrünüz otobanda geçmiyorsa, sportif bir yaşam tarzınız ve ruhunuz varsa, her yola gelir bir aracım olsun hem konforu hem güzelliği hem yakıt ekonomisini hem performansı sunsun diyorsanız Tiguan. Yeni kasayı da beğendim diyorsunuz mutlaka yakından inceleyin test sürüşlerinin başlamasını da bekleyin sizin alacağınız paket neyse onu inceledikten sonra kararınız kesinleşir bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: afumetto

    1.6tdi aceba yeni tiguan'da performans ve yakıt durumu nasıl olur? 1.6 motor az gelir mi ki bu kasaya?

    dostum araç zaten 1.4 TSI ile gayet rahat yürüyor!
  • Akineton kullanıcısına yanıt
    1.4 derken bizim araçların motoru takviyeli (turbo ve komprösür) 150-160 ps...kasa böyle taşınıyor, 1.6 td in gücü ne arkadaş galiba onu sormuş....
  • yimust kullanıcısına yanıt
    1.6 tdi 115 bg olacakmış hocam. Akineton, 1.4 tsi derken 122 bg liği kastetti sanıyorum. Çünkü 150/160'lığın zaten performans sorunu yok.


    1.6 tdi'yı tahmin etmek zor değil aslında. Yeterli ama insanı etkileyecek bir performans beklememek lazım. Ne kadar ekmek o kadar köfte. Hem tasarruf hem performansı iyi olsun pek mümkün değil.

    Ama iş görecektir. Şehir içi pek hissettirmese de şehirler arası yolculuklarda yetersizlik hissi verebilir biraz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HiGHWAYMOUSE kullanıcısına yanıt
    Benimki de serbest sürüş modu aktif olmasına rağmen süzüldüğümde yani %100 boşta sürüşe uygun anlarda D göstermiyor hangi vitesteyse onu gösteriyor ama tüketim de 0 oluyor o anlarda. Bence çalışıyordur bir problem olduğunu zannetmiyorum sadece bizimkiler son seri ya ikimizde de aynı şey oluyorsa yazılımda ekranda D göstermiyordur sadece ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • XaserV kullanıcısına yanıt
    Vitesi ve tüketimi 0 gösteriyorsa serbest mod devreye girmemiş demektir çünkü serbest modda motor rölanti devrinde çalıştığı için belli bir tüketim olması gerekiyor.
  • mşah kullanıcısına yanıt
    Üstadım peki o zaman serbest sürüş modunun mantığı ne 0,8 litre tüketecekse? Serbest sürüşte değilken bile ayağımızı gazdan çekince 0 tüketim oluyorsa o zaman serbest sürüşe geçmemesi daha hayırlı değil mi, tüketim 0 değilse gaza basılmadığı için ölçüm yapılmıyorsa o zaman anlarım tabii. Ama bu sefer de rölantideyken boşta veya p deyken de gaza basılmıyor ama tüketim ölçülüyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • XaserV kullanıcısına yanıt
    Aynı durumda olduğumuza sevindim. D yazmıyor, tüketim sıfır gösteriyor hiç boşta gidermiş gibi hissettirmiyor. Serbest sürüş modunu kapatınca da aynı şeyler oluyor. Ben çözemedim bu işi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • XaserV kullanıcısına yanıt
    VW nin sitesinden alıntı :

    Serbest sürüş modu, aracın kinetik enerjisinin daha iyi değerlendirilmesine yardımcı olur.

    Bunun için yüksüz bir sürüş durumunda (ayak gaz pedalından çekilmiş) motor ile şanzıman otomatik olarak ayrılır ve motor rölanti devrinde tutulur. Araç bu sayede uzun bir mesafeyi, sahip olduğu kinetik enerji ile boş olarak aşabilir ve bu mesafeyi kat ederken fazladan yakıt tüketimine ihtiyaç duymaz.

    Serbest sürüş sırasındaki tüketim avantajı, aracın kinetik enerjisinin sadece lastiklerin ve havanın sürtünmesinin aşılması için kullanılmasında ve artık motorun yüksek devir sayılarındaki çekişi için kullanılmamasında yatmaktadır. Sürücü frene basarak bir yavaşlama talebinde bulunduğunda ise, motorun gaz kesme özelliğinin (cut-off) değerlendirilmesi için motor ile şanzıman yeniden bağlanır ve yakıt enjeksiyonu tamamen kesilir. Bu esnada motor frenleme etkisi aracın boşta süzülme mesafesini de kısaltır. Bu etkiyi arttırmak için alternatif olarak direksiyon üzerinde bulunan vites küçültme tuşu da kullanılabilir.

    Sağlanan tasarruf yakl. 0,5 litre/100 km ve üzerinde olabilmektedir. Bu fonksiyonun verimliliği öngörülü bir sürüş tarzına bağlıdır. Sürücü, kısa bir alışma süresinden sonra aracının daha uzun bir mesafede kayarak durmasına alışır ve örneğin şehir girişlerinde, sezgisel olarak ayağını gazdan daha erken çekerek sistemin tasarruf potansiyelinden tam olarak yararlanır.

    Belki mantıksız gelebilir ama çok az meyilli yolda boşta araç 1 km giderse viteste motor freni yaptığı için 500 mt gider geri kalan 500 mt yi gaza basmak zorunda kalıyorsun. Çok dik rampalarda zaten viteste inmek en mantıklısı sıfır tüketim olduğu için. Benim araçta S.S.M. yok ama ben bunu boşa atarak uyguluyorum, alttaki video bana ait o yolu viteste gaza basmadan gidemezsin ama boşta gidiyor bunun gibi durumlarda yakıta çok etkisi oluyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=evntvENK-Z4




  • desinator42 D kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HiGHWAYMOUSE kullanıcısına yanıt
    Evet eksik yazmışım, 1.4 122hp aracı çok rahat götürüyorken 1.6 motordan bahsediyoruz. Kaldı ki o motorun kullanıldığı passat ağrlık olarak hiç de küçümsenecek bir araba değil, caddy de ise daha düşük beygirle ticari kullanılıyor. Teknik verisini bilmesemde 250nm den aşağı torku olmadığına eminim. Bence gayet rahat yetecektir yeni tiguana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE

    Aynı durumda olduğumuza sevindim. D yazmıyor, tüketim sıfır gösteriyor hiç boşta gidermiş gibi hissettirmiyor. Serbest sürüş modunu kapatınca da aynı şeyler oluyor. Ben çözemedim bu işi.

    Mrb, lar, bende bu konuya şöyle katılmak istiyorum;
    İmzamdaki aracımla hafif eğimli veya tam eğimli seyir halinde hangi vites olursa olsun, ayağımı gaz pedalından çektiğimde yakıt değeri sıfır oluyor, araç öyle seyir ediyor.Nezaman eğimden kurtulduğu anda tabiki vites küçültme veya gaz artırma hissettirdiğinde gaza dokunduğumuzda yakıt değerleri (+) olarak devreye giriyor.Bu konu daha önceki forum sayfalarında da tartışılmıştı. Aracı boşa almadan bahsetmiyorum, seyir halinde olduğumuz vitesten bahsediyorum. Biliyorsunuz, vitesi Boşa aldığımızda devir en üst seviye çıkar ama viteste iken eğimli yerde ayağımızı gaz pedalından çektiğimizde yakıt (0) ı gösterirken devirde normal değerlerde seyir ediyor.




  • Akineton kullanıcısına yanıt
    Eyw dostum, bilgilendirme için sağol ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 17831784178517861787
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.