Şimdi Ara

Ticari araç mı C sınıfı otomobil mi güvenli ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bazı arkadaşlar çarpışma sırasında C sınıfı araçların ticarilerden daha güvenli olduğunu savunuyor.Yani 4 yıldız ,3 yıldız aldıkları için.

    Son örnek bunun aksini söylüyor.4 yıldızlı Caddy ile 5 yıldızlı son kasa Astra.

    Kaza maalesef Adana da 30km hız limitli yolda iki aracında 80km ile kafa kafaya çarpışması ile olmuş.Astra sürücüsü ağır yaralıymış.Caddy sürücüsü de yaralı.Acil şifalar diliyoruz.Kurallara uyulmadığında hiçbir araç güvenli değildir.

    Astranın sürücü kısmı ciddi hasar almış.

    Kafa kafaya çarpışmalarda ticariler C sınıfından bariz iyi ,B sınıfını söylemeye bile gerek yok..
    http://www.yenisafak.com/adanada-trafik-kazasi-4-yarali-adana-haberleri-h-2665380
    http://www.hurriyet.com.tr/otomobille-hafif-ticari-arac-carpisti-4-yarali-40460509

    Umarım radara polise gerek kalmadan herkes kurallara uygun ,limitlere uygun araç kullanır ,herkes evine sağ salim ulaşır.



  • Benim anlamadığım bir tane kaza haberi ve 2-3 fotoğraf ile " ticariler c sınıfından bariz iyi " yorumunu yapabilecek doygunluğuna ulaştığınızı sanmanız çok garip.
    Bir sürü mühendislik, hesaplama, deney, test vs yapılıyor, tüm yenen g kuvvetleri, kabin rijitliği vs ölçülüyor ve bir sıralamaya sokuluyor araçlar. Bunları boşverin bakın kaza var blabla daki araç düşük puan aldı ama kazadan daha az hasar almış demek bu araç daha güvenli demek gerçekten komik duruyor.
  • Hocam hasar alma ve can kaybı yalnızca arabanın sağlamlığına değil çarpışma sırasında araçlarda örtüşmenin meydana geldiği bölgeden tutun da sürücünün kemer takıp takmamasına kadar bir çok şeye bağlı olarak değişir.

    Geçenlerde aşırı süratli bir Golf, Osmangazi köprüsünde sapağı kaçırdığı için geri geri gelen Focusa arkadan çarpmıştı forumda da konusu açılmıştı hatta. Önden hasar alan araç golf olmasına sürücüsünün burnu kanamamış, arkadan hasar almasına rağmen Focus'un sürücüsü hayatını kaybetmişti.

    Demem o ki; volvo ile şahine dahi çarpsanız kemer takmıyorsanız kafanızı sertçe çarpabilir ve Allah korusun hayatınızı kaybedebilirsiniz..
  • attığın kazada arabanın köşesinden ticari dümdüz girmiş. Yani ticaride darbe tüm şasiye dağılırken, arabada tek bir noktadan karşılanmış. Eşit şartlardaki sağlamlık durumlarını ncap vb testlerden görebilirsiniz. Günümüzde ticariler bile sağlam olmaya başladı ama, aile otomobili olarak üretilmedikleri için aktif-pasif güvenlik teknolojilerini minumum şekilde kullanıyorlar.
    Tek bir resimle gerçekte olanları çarptırmak kolaydır. Bir de şu açıdan bakalım. Ticarinin A sütunu bile içeri geçmiş.
    Ticari araç mı C sınıfı otomobil mi güvenli ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K@sToR -- 18 Mayıs 2017; 10:25:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@sToR

    attığın kazada arabanın köşesinden ticari dümdüz girmiş. Yani ticaride darbe tüm şasiye dağılırken, arabada tek bir noktadan karşılanmış. Eşit şartlardaki sağlamlık durumlarını ncap vb testlerden görebilirsiniz. Günümüzde ticariler bile sağlam olmaya başladı ama, aile otomobili olarak üretilmedikleri için aktif-pasif güvenlik teknolojilerini minumum şekilde kullanıyorlar.
    Tek bir resimle gerçekte olanları çarptırmak kolaydır. Bir de şu açıdan bakalım. Ticarinin A sütunu bile içeri geçmiş.
    Ticari araç mı C sınıfı otomobil mi güvenli ?



    Resimlerde de görüldüğü gibi ikiside sürücü tarafından tamda karşılıklı olarak ,aynen kaza testlerindeki gibi çarpışmışlar.Eski Corolla yeni Auris çarpışması güncel aynen oradaki gibi çarpışmışlar.

    Ayrıca astra da A sütunu diye birşey kalmadığı gibi konsol neredeyse orta direğe kadar gelmiş.Caddy nin kapıları rahat açılırken astrada kapı kalmamış.

    Şasinin sağlam kalması içindekinin sağlam kalacağını garanti etmez biliyoruz.
    Ancak ağırlık faktörü ,çarpılan noktanın ncap tekinden daha soft olması ,ticarilerin daha sağlam şasiye sahip olmaları,yani daha rijit olmaları C sınıfı araçlar karşısında avantaj.Güvenlik donanımlarında ise genelde perde havayastığı dışında fark yok.ESP de standart.

    Kafadan çarpmalarda caddy ,berlingo ,doblo ,kangoo sınıfı ticariler C sınıfı otomabillerden daha güvenlidir.


    Kazanın görüntüleri:
    https://www.youtube.com/watch?v=09X7t27YlZY



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 18 Mayıs 2017; 19:33:18 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.