Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Thread Stuck In Device driver

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı, 1 Masaüstü Kullanıcı
6
Cevap
0
Favori
88
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Teknik Yardım >> Thread Stuck In Device driver
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    406 Mesaj
    Bıktım bu hatadan amd 7730m var driverini kurarken bu hatayı,mavi ekranı veriyor yardım lütfen



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3016 Mesaj
    Minidump dosyalarını gönderin birde biz bakalım. belki ele gelir, dişe dokunur bir şeyler çıkar.
  • Yüzbaşı
    406 Mesaj
    |
    |
    dopac34 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    3016 Mesaj
    İşletim sistemi win 8 mi win 10 mu?
  • Yüzbaşı
    406 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: dopac34

    İşletim sistemi win 8 mi win 10 mu?

    Win10



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3016 Mesaj
    Şimdi, ben elimdeki bilgileri sizinle paylaşayım öncelikle, sonrasında ne yapılacağı konusunu dilerseniz paylaşabiliriz.

    1. Dump dosyalarından birinde USB (hub 3 olarak belirtilmiş, çok yüksek oradan doğruluk arz etse de %100 olamayıp, diğer olasılıklarda düşünülmelidir) ile ilgili sıkıntı yaşanmışa benziyor. Bu sıkıntının kaynağını bulamadım. Nedenini daraltırsak dört neden ile gerçekleşmiş olabilir diyebiliriz.

    a. Usb aygıtının sürücüsünde sorun olabilir.
    b. Usb anakart bileşenlerinde fiziki arıza olabilir.
    c. Anakartın ilgili yuvasına taktığınız usb cihazınızda anlık veya sürekli bir arıza meydana gelmiş olabilir.
    d. Bazen lokal veya kombine sorunlar farklı cihazlarda sorun varmış gibi algılanmasına neden olabilir.

    Çözüm için usb cihazınızı başka bir bilgisayarda kontrol edebilirsiniz. Varsa usb 3 sürücünüzü tamamı ile kaldırıp (uninstall tool, ccleaner veya benzeri kalıntıları da silen bir program kullanmanız yararınıza olacaktır) var ise farklı bir versiyonunu yükleyebilirsiniz. Farklı usb cihazlarını hub3 portunuzda deneyip, anakart kaynaklı bir arıza olup olmadığını kontrol edebilir, kesin arıza tespiti sonrası Hub 3 portunuzu kullanmayarak sorunu bertaraf etme yoluna gidebilirsiniz. Ancak farklı bir donanımda meydana gelen arızanın fiziksel yansıması nedeni ile sanki bir sorun varmış gibi algılanmış olması düşünülerek, gerekli kontrollerde hiç bir hata tespit edilememiş ise üzerine fazla düşmeden diğer arızanın giderilmesini sağlamanız yerinde olur.


    2- İki adet dump dosyası maalesef hasarlı olduğu için açılamadı. Bu nedenle bunlara değerlendirme yapamıyorum.

    3- Kalan mavi ekran hatalarının bir kısmı doğrudan dxqkrnl veya atigmdag bağlantılı veya doğrudan atikmdag ilintili olmak ile birlikte ikili (muhtemelen hem dxqkrnl hem de atikmdag birlikteliği söz konusu) sorunlarınında dahil olduğu hataları içeriyor. Maalesef doğrudan bir soruna işaret etmiyor, ancak kesinlikle grafik (ekran kartı veya ekran kartının anakart üzerindeki devamı niteliğinde ki kompanentleri) içerikli bir problem olduğu kesinmiş gibi görünüyor. Tabi aynı zamanda şu anlama da geliyor; ya yazılımsal (%60), ya da fiziksel (fiziksel arıza ekran kartı veya ekran kartı ile ilgili anakart bölümünden kaynaklı olabilir) arıza (%40) sorunu yaşıyorsunuz. Bunun için belirli adımları takip edip, sorunun kaynağını tesit, akabinde de sorunu bertaraf yoluna gitmeniz daha akıllıca olacaktır diye düşünüyorum. Çözüm yolu olarak aşağıda ki yolu izlemeniz sanıyorum sizi daha az yoracaktır ama istediğiniz çözüm yolundan, istediğiniz sıra ile başlamak size kalmış.

    1- Öncelikli olarak win 10 işletim sistemi görünmesine rağmen yüklediğiniz ekran kartı sürücüsü Win 8 olarak algılanmış. Bu sorunu düzeltmeniz gerekiyor. Ya indirdiğiniz ve kullanmaya çalıştığınız /veya işletim sisteminizin kendi arzusu ile indirdiği sürücü işletim sisteminize uygun değil. Bu problemi doğru sürücüyü indirerek gidermeniz gerekiyor. Öncesinde mevcut sürücünüzü display driver uninstall veya uninstall tool gibi kalıntıları da kaldırabilen bir program ile kaldırmanız yararınıza olacaktır. Kaldırma işlemlerinden sonra bilgisayarınızı kapatıp açmayı istemez ama yararı vardır, siz ihmal etmeyin.

    2- Sorun kimi zaman virüs veya regedit arızalarından kaynaklı olabilmektedir. Bunun için ccleaner, total system care gibi ürünlerin regedit onarımından faydalanabilirsiniz. Virüslerin daha ziyadesi ile malware, trojan sınıfındakiler bu gibi sorunlara yol açtığı için size rokill (rtkill için buradan indirmeniz mümkündür)), tdsskiller (tdsskiller için buradan) ikilisi ile bir tarama yapmanızı öneririm. İşlemler sonucunda oluşturulacak log dosyaları veya raporları da gönderirseniz bende müsait bir zamanımda bakmak isterim.

    3- Çok çok nadir olsa da directx dosyasında ki bozulmalar bu tür problemlerin olmasına neden olabiliyor. Bu ihtimalide değerlendirip bilgisayarınızda ki directx'i tamamı ile kaldırmayı (directx eradicator ile [ burada ki linkten erişebilirsiniz ]) veya mevcut dirextx'i onarmayı (directx happy uninstall [burada ki linkten indirebilir ]hem onarım yapıp hem de yedekleyebilir ve de kaldırabilir) veya onarmayı düşünebilirsiniz. Bu işlemler bir miktar risk içeriyor diye belirtmekte yarar var. İşlemler sonucundan işletim sistemi kısmen veya tamamı ile çökebilir, ayrıca linklerde ki programların tamamı veya bir kısmı deneme sürümü olup, tam işlev için full sürüme ihtiyacınız olabilir, tarafımca linklerde ki programların sürüm ihtiyaçları denenmemiştir bilginize.

    4- Onboard ekran kartı mevcut ise, harici ekran kartınızı çıkartıp bir süre onboard ekran kartınız ile veya bir arkadaş, eş, dost, akrabanın bilgisayarında ödünç alabileceğiniz geçici bir ekran kartı ile bilgisayarınızı, sizdeki ekran kartını da ödünç aldığınız ve sağlıklı çalıştığından emin olduğunuz sistemde gerekli olduğu kadar test edip, sorunun ekran kartında ki fiziksel arızadan mı yoksa anakartınızın ekran kartı ile ilgili bölümünden mi (genelde kuzey köprüsü sorumludur ancak kesin teşhis teknik servis de koyulabilir) kaynaklı olup olmadığını kontrol ediniz. Çıkacak sonuca göre ekran kartınızı veya anakartınızı ya servise gönderiniz veya yenisi ile değiştiriniz.


    Yukarıda ki çözüm işlemleri çok yüksek olasılık ile işinizi görecektir ama bir ihtimal işe yaramamış ise şu soruları kendinize sormanızı ve cevapları iletmenizi isteyeceğim. Bu bize çözümü bulma yolunda yardımcı olacaktır.

    1- Bu sorun ne zaman başladı?
    2- Sorun başladığından beri sürücü versiyonu değişimi, işletim sistemi değişimi, program ekleme işlemlerinden birini veya bir kaçını yaptınız mı?
    3- Sorun başladığından bu yana donanım ekleme veya çıkartması yaptınız mı?
    4- Bilgisayar da antivirüs programı var mıdır, varsa hangisidir?. Bilgisayar virüs olma ihtimali yüksek işlerde kullanılmakta mıdır ?

    Geçmiş olsun, kolay gelsin.
    |
    |




HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Bey Azura
SEO
Mobilya Takımları
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,391
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.