Şimdi Ara

THH Satıcı savunma bile yapmadan RED veriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
817
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.


    Trendyol üzerinden satıcısının Pliples olduğu Toshiba N300 4 TB HDD aldım. Ürünü kesinlikle beğenmezsem iade ederim düşüncesi ile almadım. Kullandığım 3 TB seagate marka disk bozulduğu için aldım ve toshiba markasına güvendiğim için tercih ettim. Ki şuanda Amazon üzerinden almış olduğum aynı marka model HDD' yi kullanmaktayım.


    Konuyu anlatacak olursam;

    Toshiba N300 4 TB HDD'yi sipariş verdim ve ulaştığında kullanmaya başladım, kullandığım 10 gün süre boyunca fark ettiğim, olmaması gereken tıkırtı sesleri ve sürtünme sesleri sebebiyle iade etmek istedim. İade kargomu verdikten sonra satıcı servis raporu gerekiyor diyerek ürünün iadesini iptal etti ve ürünü geri gönderdi. Bende en yakın Tüketici Hakem Heyetine başvurumu yaptım,

    Arada sırada Adem Helvacı videoları ve konularıyla karşılaştığım zaman THH kararlarının çok saçma çıkabildiği konularıyla karşılaştım.


    Ve SATICI SAVUNMA BİLE YAPMADI!


    8 AY SONRA KARAR RED, SEBEBİ HDD OLMASI!


    KARAR;



    THH Satıcı savunma bile yapmadan RED veriyor



    Gerçekten anlayamıyorum, satıcı savunma yapma gereği bile duymuyor HDD iade edilemez deniyor yani bu nasıl bir iş anlayamıyorum.


    Yazılı olarak daha bir bildirim gelmedi bunu bugün site üzerinden aldım. Ne kadar sürede ne yapmamı tavsiye edersiniz?


    Tecrübelerinizi ve yorumlarınızı eksik etmemeniz dileğiyle, iyi forumlar.








  • Siz nasılsa cayma süresi içerisinde diye düşünerek doğrudan iade etmişsiniz. THH de gerekçesiz cayma durumunun bilgisayar sarf malzemelerinde uygulanamayacağını dikkate alarak reddetmiş.


    Ama aslında siz caymak değil, ayıp sebebiyle iade etmek istemişsiniz. Bu durumu bildirdiniz mi bilmiyorum ama satılanda sonradan ortaya çıkan ayıp nedeniyle iade, onarım veya değişim talebi ileri sürmeniz gerekirdi firmadan. Buradan sonuç alamayıp THH gitmiş olsaydınız, THH ayıp iddianızı incelerdi.

  • K.chaLi kullanıcısına yanıt
    Başvurumda yazıyor bahsettiğiniz ayıp da problemde bile bile karşı taraf savunma bile yapmadan böyle karar verildi. Ben birşey demiyorum artık, sarf malzemeymiş birde siz ikna olmuşsanız yapacak bir şey yok. Paranızı çöpe atıyorsunuz o zaman bu ürünleri alarak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • daquied kullanıcısına yanıt

    Bunun ikna olup olmamakla alakası yok. Cayma imkanı istisnasız uygulanmaz. Mesafeli Satış Sözleşmeleri yönetmeliğinde bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin istisna tanınmıştır. Bu tarz ürünlerin paketi açılmış ise cayma hakkı kapsamında iadesi mümkün değildir. Hatta şu sıralar kötüye kullanımların önüne geçmek için telefon, saat vs. bazı ürünleri de istisna kapsamına alıyorlar.


    Sizin THH'den önce satıcı firmaya ayıp nedeninizi bildirmeniz gerekir. Ayıp nedeniyle iade istiyorum, değişim istiyorum vs. gibi. Ayıp nedeniyle iade başka bir şey cayma hakkını kullanmak başka bir şey. THH her durumda savunma almak zorunda değildir ayrıca.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.chaLi -- 8 Aralık 2022; 13:31:0 >
  • K.chaLi kullanıcısına yanıt
    THH den önce satıcı firmaya bildirdim,

    Gönderdiğim kargoyu açmadan geri gönderdiler.

    Ürün arızalı olduğu için doğal olarak paramın iadesini istedim savunmama da her yere de EN İNCE AYRINTISINA KADAR yazdım. Satıcıya mail yazdım, telefonla görüştüm site üzerinden de yazdım.

    THH de savunmasını istedi firma savunma bile yapmadı,

    Ne yapmam gerekirdi bunların dışında?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • daquied kullanıcısına yanıt

    THH özet açıklamasında yasal süresinde cayma hakkınızı kullanmanıza rağmen firmanın bunu kabul etmediğinizi yazmış. Yine de ayıptan bahsetti iseniz yapacağınız şey; karar tebliğ edildi ve hala süreniz var ise THH'nin başvurunuzu yalnızca cayma olarak nitelendirmesinin yanlış olduğunu; malın ayıplı olduğu sebebiyle iade ettiğinizi ve bunu da (yazılı olarak nasıl bildirdi iseniz) ispat eden beyanlarınızı sunarak aslında ayıp nedeniyle iade ve sözleşmeden dönme olarak değerlendirilmesi gerektiği, ayıba sebep olan hususların vurgulandığı buna rağmen gerekçesiz cayma olarak nitelendirilemeyeceği yönünde itiraz etmeniz gerekir.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.