Şimdi Ara

Test Ford KUGA 1.6 EB 182HP

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
2.306
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bugün yeni Kuga yı inceleme ve test sürüşü yapma imkanım oldu.Her ne kadar test parkurum 4 km sınırlı olsada bu araç ile ilgili merakımı giderecek cinsten bir test oldu açıkçası özelliklede aktarma konusunda.Test aracı 1.6 litrelik 182 hp lik maksimum 240 NM torku 1600 d/d dan sonra veren ecoboost üniteye sahip.Donanım olarak en üst donanım olan selecttive paket.Ve bu donanım da yok yok açıkçası aklınıza gelebilecek tüm özellikler mevcut.Ancak trend paket aldığınızda bu pakete hiçbir opsiyon ekletemiyorsunuz.Ve en üst donanım almak içinde Temmuz a kadar beklemeniz gerekiyor. Kullanılan şanzıman klasik manuel özellikli tam otomatik şanzıman.Ayrıca araçta Haldex marka AWD sistemi kullanılmış.Hangi tekerde ne kadar güç dağılımının olduğunu göstergelerin ortasına yerleştirlien ekrandan görmek mümkün.İç mekan kalitesi oldukça iyi.bir çok yerde yumuşak malzeme kullanılmış.Ve gerçekten kalite hissi uyandırıyor.Araç eski Kugaya göre hem uzatılmış hemde yükseltilmiş.Heybetli bir duruşu var.Özelliklerde kendi aracımı bu aracın yanında düşündüğüm zaman bu araç tam bir Suv gibi duruyor.Gelelim performansa 182 hp lik bir araç için hantal sayılabilir değil sayılır.Kullanılan tam otomatik şanzıman aşırı derecede güç kaybına neden oluyor.Manuel modda vites geçişleri çok yavaş ve ağır kalıyor.Kalkışta dip gaz yapmama rağmen tam gücü hissedemiyorsunuz.Kaputun altında 182 hp lik bir ünitenin olduğunu bilmek insana ilk etapta güç konusunda sıkıntı yaşamam düşüncesine neden oluyor taki aracı çalıştırıp yol almaya başladıktan sonra hayal kırıklığına dönüşüyor . Bu saydıklarıma aracın 1682 kglık ağırlığı da eklenince hantallık kaçınılmaz son oluyor.Vites geçişleri az da olsa hissedilir seviyede.Görüş açısı A sütutunun üstten aşağıya doğru eğimli yapısı nedeni ile görüş kaybı mevcut.Dönüşlerde birazcı problem yaratıyor.Arka diz mesafesi sınıfına göre iyi sayılır.Uzun yolculuklarda problem çıkarmayacağını düşünüyorum. 4 km parkurun sonunda 3 km normal 1 km performanslı sürüşte 100/km ortalaması 16,4 litre çıkınca isyan etmemek elde değil açıkçası.>>



    1-Sürüş; Direksiyona oturduğunuz zaman yüksek sürüş pozisyonu nedeni ile güven hissi doğuyor.>>

    2-Konfor; Yalıtım başarılı ancak yüksek devirlerde motor sesi çok fazla duyuluyor.>>

    3-Yol tutuş; 4 km parkurda bunu anlamam mümkün değil açıkçası her hangi bir ani hareket yapma veya viraj denemesi yapma şansım olmadı,daha kapsamlı testte ve denemelerde anlaşılabilir.>>

    4-Motor; Tam otomatik şanzıman sayesinde 182 hp lik motor ne yazık ki hayal kırıklığı yaratıyor.>>

    5-Şanzıman; Vites geçişleri azda olsa hissediliyor ve geçişler çok ağır.>>

    6-Yakıt; şehir içi 10,2 değere sahip olan 4 km parkurun sonunda 3 km normal 1 km performanslı sürüşte 100/km ortalaması 16,4 litre çıkınca isyan etmemek elde değil açıkçası.>>

    7-Genel görüş; Kuga yeni kasası ile bu sınıfı zorlar ancak motor şanzıman kombinasyonu başarısız.Çift kavrama ile bu araç mukemmel seviye ye gelir.İç mekan kalitesi çok iyi özellikle sunulan donanımlar tatmin edici (üst donanım) ferah bir iç mekan. Ön torpido biraz karmaşık olsada alışıldıktan sonra zevk verir. >>

    kaynak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dblackx -- 5 Nisan 2013; 17:30:22 >



  • En kısa zamanda test etmek istediğim araç, özellikle motor performansını merak ediyorum.

    Focus 1.6EB 180hp kullandım, performansı müthişti.
  • Hakketen bir arkadaş alsammı diyordu bu nedir ya ?? 180 beygir tamamda arkadaş o şanzıman nedir ?? sene olmuş 2013 fordun yaptığı işlere bak tak adam gibi çift kavrama şanzıman üstüne bide 1.6 dizeli çak 140 beygirlik bak o zaman nasıl bir araç olur sınıfında kapısında kuyruk çıkar ,vercez bi ton para hem gitmicek adam gibi hemde deli gibi yakacak , gene fail oldu ford...
  • Bildiğim kadarıyla 0-100km/h hızlanması 9.7 saniye, beklentilerinizi bilemiyorum ama bir SUV için iyi değerler bunlar. Gucun aktarımı sadece vitesle alakalı değil, 4 çeker sisteminin de bir miktar çalacağını unutmamak gerekir.
    Yakıt tuketimi de hayli yuksek gerçekleşmiş.
  • Tüketim için 4 km lik test bir gösterge olamaz okadar kısa mesafe de aynı ağırlığa sahip,4x4 ve tam otomatik bir çok benzinli araç benzer değerler yakalayacaktır.
  • Arkadaslar tum otomobıl dergılerı testlerinde 10 lıtrenın altına dusemedıklerını belırtmısler yanı sehır ıcı 12-14 arası ne yazıkkı
  • Günlük kullanımda tüketimi 12 litre civarı olacaktır ki bu araç için makul bir deger 9-10 litre şehir içi tüketimi beklemek hayal.Fiestanın bile 1.4 litre tam otomatigi 9.5 litre tüketirken kuganın 12 litre tüketmesi çok mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amerika'da iyi satar.

    Burda??

    Not so
  • Test çok güzel ve bilgilendirici olmuş ellerinize sağlık. performans harici her noktaya katılıyorum. bende test ettim aracı kaliteli, kullanışlı, donanımlı, ses yalıtımı iyi, yol tutuşunuda denedim yine bir ford klasiği olmuş yol tutuş kusursuz. performans ve çekişe gelince şu anki aracım 1.6 tdci 115 bg 270 nm torku olan 1400 kg bir araç. kuga 182 bg ve 240 tork vede araç 1600 kg olunca kesin benim 1.6 lık tdciden daha kötüdür diye bindim. araç benim 270 nm torklu araçtan kat kat performanslı, atak, ayrıca eleştirilen o otomatik vitesin vites geçişleri çok seri. açıkçası etkilendim (ne yalan söyliyim siparişide verdim ). yani aslında bence performans göreceli. kimine göre gitmeyen araç kimine göre iyi gidiyordur. herkes kullansın kendi kararını versin, helede almayı düşünüyorsanız.
    Ayrıca satarmı satmazmı bilmem ama daha şimdiden nerdeyse her bayi 20 şer adet satmış yeni araç almak için gelenlerde alamıyormuş. Yakıt tüketimine gelince elbetteki yılda 20000 üzeri yol yapanlara yakıt sarfiyatı yüksek geleceğinden tercih etmezler ama yılda 20000 km altında yol yapan birçok sürücününde aklını çelecektir. nihayetinde kullanım oldukça göreceğiz yakıt tüketimini. geçenlerde forumda kuga almış bir arkadaşın istanbul içi 8.5 değerlerini yakaladığını ve bunun içinde pek çabalamadığını okudum. elbetteki kişisel bir durum genelleştirilemez ama şu an için pek örnek yok karşımızda. yani asıl veriler bekleyip kugalar çoğaldıktan sonra forumda paylaşıldığında belli olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DrPinPrick -- 5 Nisan 2013; 21:34:04 >
  • KIYMETLİ ARKADAŞLAR,
    YENİ ALDIĞIM ARAÇ İLE İLGİLİ YORUMLARI İNTERNETTEN ARAŞTIRIRKEN SİTENİZE RASTLADIM, VE YORUMLARINIZI OKUDUM, CEVAP YAZMAK VESİLESİ İLE DE ÜYE OLDUM. ZATEN ÇOK DEFADIR BİRÇOK KONUDA DONANIMHABER SİTESİNDEN İSTİFADE ETMİŞ, OLDUKÇA KALİTELİ VE FAYDALI FİKRE ULAŞMIŞTIM.
    ARACIMI 1 AY KADAR ÖNCE TESLİM ALDIM, ŞUBAT AYINDA ÖN ÖDEME YAPMIŞTIM VE ÜLKEMİZE GELEN İLK SEVKİYAT KUGALARDAN BİRİNİ ALMIŞ OLDUM..
    1.6 BENZİN182 PS 4X4 TITANIUM DONANIMLI.
    İLK BİRKAÇYÜZ KM DE HAKİKATEN MÜTHİŞ FAZLA YAKIYORDU, ŞİMDİ İKİBİN KM Yİ GEÇTİM, YAKIT MAKUL SEVİYELERE İNDİ, ŞEHİR İÇİNDE 10 LT VE ALTINDA ORTALAMALARI GÖRMEK MÜMKÜN. PROBLEM ŞU Kİ, BU ORTALAMALARDA KALMAK GERÇEKTEN SABIR GEREKTİRİYOR, ARAÇ OLDUKÇA CANLI, EN UFAK İHTİYAÇTA - FIRSATTA - ANİDEN HIZLANIYOR, KULLANIRKEN TAM ANLAMIYLA TAHRİK EDİYOR, USLU USLU SÜRMEK İÇİN İYİSİMİ BOŞ VE MÜSAİT YOLDA ARAÇLA BİRAZ OYNAMAK BİRAZ KEYFİNİ ÇIKARMAK TRAFİK GÜVENLİĞİ İÇİN FAYDALI OLACAKTIR. ANLAŞILACAĞI ÜZERE ARACIN PERFORMANSI GAYET TATMİN EDİCİ. BUNDAN ÖTESİ İKİYÜZKÜSÜR HPLİK 5-6-7 SN 0-100 DEĞERLERİ OLAN ARAÇLARDIR HERHALDE. FAKAT KUGA ÖNCESİNDE 2 LT DİZEL MOTORLU YİNE SUV SAHİBİ OLDUĞUMDAN DOLAYI BANA OLDUKÇA YETERLİ VE CANLI İZLENİMİ VERDİ.
    FİYAT KALİTE KIYASLAMASI YAPINCA DOĞRU KARAR VERDİĞİME İNANIYORUM. AYRICA YILLARCA 2 LT MTV Sİ ÖDEMİŞ OLMAK DA BU ARACI BENİM İÇİN OLDUKÇA ÇEKİCİ YAPIYOR, BENZİN DEZAVANTAJINI MTV AVANTAJI İLE KARŞILIYOR, YILLIK YAKLAŞIK 30BİN KM Yİ GEÇMEDİĞİM SÜRECE OLDUKÇA MAKUL. BENZİNLİ ARAÇLARDA ŞEHİR İÇİ ŞEHİR DIŞI YAKIT FARKI DİZEL E GÖRE DAHA FAZLA OLDUĞUNU DA DİKKATE ALINCA, ŞEHİR DIŞI KULLANIMLAR İLE 30 BİN KM Yİ GEÇSEM BİLE HALEN AVANTAJ DEVAM EDİYOR. TABİ BUNUN YANISIRA DİZEL SUV İLE YAŞADIĞIM ARIZA TURBO VE SAİR SIKINTILARI DÜŞÜNÜNCE KUGA YİNE DOĞRU TERCİH OLUYOR.
    ARACIN İÇİ, RAHATLIĞI, SES YALITIMI, PRATİK KULLANIMI OLDUKÇA İYİ.
    ŞU AN SATIŞLARI NE DURUMDA BİLEMİYORUM, FAKAT TABİKİ ARACIN ÇOK SATILMASINI BEN İKİNCİ EL DEĞERİNİN YÜKSEK KALMASI VE SERVİSLERİN BİLGİ BECERİLERİNİN GELİŞMESİ AÇISINDAN İSTİYORUM. TABİ TERCİH ALICILARIN, ZAMAN İÇİNDE BELLİ OLACAKTIR. YORUMLARDA OKUDUĞUM KADARIYLA BAYİLERDE TEMMUZ AYINA KADAR SIRA VARMIŞ, VE HER BAYİNİN YAKLAŞIK 20 ADET KADAT SİPARİŞİ VARMIŞ, UMARIM ÖYLEDİR.
    ALMAK İSTEYENLERE BEN TAVSİYE EDERİM.
    İMKANI OLMAYANLARIN DA ZAMAN İÇİNDE ALABİLECEK İMKANLARA KAVUŞMALARI VE TÜM YURTTAŞLARIMIZIN HERŞEYİN EN İYİSİNE EN GÜZELİNE ULAŞMASI İÇİN DE DUACIYIM.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÖZAR EMİNLİ

    KIYMETLİ ARKADAŞLAR,
    YENİ ALDIĞIM ARAÇ İLE İLGİLİ YORUMLARI İNTERNETTEN ARAŞTIRIRKEN SİTENİZE RASTLADIM, VE YORUMLARINIZI OKUDUM, CEVAP YAZMAK VESİLESİ İLE DE ÜYE OLDUM. ZATEN ÇOK DEFADIR BİRÇOK KONUDA DONANIMHABER SİTESİNDEN İSTİFADE ETMİŞ, OLDUKÇA KALİTELİ VE FAYDALI FİKRE ULAŞMIŞTIM.
    ARACIMI 1 AY KADAR ÖNCE TESLİM ALDIM, ŞUBAT AYINDA ÖN ÖDEME YAPMIŞTIM VE ÜLKEMİZE GELEN İLK SEVKİYAT KUGALARDAN BİRİNİ ALMIŞ OLDUM..
    1.6 BENZİN182 PS 4X4 TITANIUM DONANIMLI.
    İLK BİRKAÇYÜZ KM DE HAKİKATEN MÜTHİŞ FAZLA YAKIYORDU, ŞİMDİ İKİBİN KM Yİ GEÇTİM, YAKIT MAKUL SEVİYELERE İNDİ, ŞEHİR İÇİNDE 10 LT VE ALTINDA ORTALAMALARI GÖRMEK MÜMKÜN. PROBLEM ŞU Kİ, BU ORTALAMALARDA KALMAK GERÇEKTEN SABIR GEREKTİRİYOR, ARAÇ OLDUKÇA CANLI, EN UFAK İHTİYAÇTA - FIRSATTA - ANİDEN HIZLANIYOR, KULLANIRKEN TAM ANLAMIYLA TAHRİK EDİYOR, USLU USLU SÜRMEK İÇİN İYİSİMİ BOŞ VE MÜSAİT YOLDA ARAÇLA BİRAZ OYNAMAK BİRAZ KEYFİNİ ÇIKARMAK TRAFİK GÜVENLİĞİ İÇİN FAYDALI OLACAKTIR. ANLAŞILACAĞI ÜZERE ARACIN PERFORMANSI GAYET TATMİN EDİCİ. BUNDAN ÖTESİ İKİYÜZKÜSÜR HPLİK 5-6-7 SN 0-100 DEĞERLERİ OLAN ARAÇLARDIR HERHALDE. FAKAT KUGA ÖNCESİNDE 2 LT DİZEL MOTORLU YİNE SUV SAHİBİ OLDUĞUMDAN DOLAYI BANA OLDUKÇA YETERLİ VE CANLI İZLENİMİ VERDİ.
    FİYAT KALİTE KIYASLAMASI YAPINCA DOĞRU KARAR VERDİĞİME İNANIYORUM. AYRICA YILLARCA 2 LT MTV Sİ ÖDEMİŞ OLMAK DA BU ARACI BENİM İÇİN OLDUKÇA ÇEKİCİ YAPIYOR, BENZİN DEZAVANTAJINI MTV AVANTAJI İLE KARŞILIYOR, YILLIK YAKLAŞIK 30BİN KM Yİ GEÇMEDİĞİM SÜRECE OLDUKÇA MAKUL. BENZİNLİ ARAÇLARDA ŞEHİR İÇİ ŞEHİR DIŞI YAKIT FARKI DİZEL E GÖRE DAHA FAZLA OLDUĞUNU DA DİKKATE ALINCA, ŞEHİR DIŞI KULLANIMLAR İLE 30 BİN KM Yİ GEÇSEM BİLE HALEN AVANTAJ DEVAM EDİYOR. TABİ BUNUN YANISIRA DİZEL SUV İLE YAŞADIĞIM ARIZA TURBO VE SAİR SIKINTILARI DÜŞÜNÜNCE KUGA YİNE DOĞRU TERCİH OLUYOR.
    ARACIN İÇİ, RAHATLIĞI, SES YALITIMI, PRATİK KULLANIMI OLDUKÇA İYİ.
    ŞU AN SATIŞLARI NE DURUMDA BİLEMİYORUM, FAKAT TABİKİ ARACIN ÇOK SATILMASINI BEN İKİNCİ EL DEĞERİNİN YÜKSEK KALMASI VE SERVİSLERİN BİLGİ BECERİLERİNİN GELİŞMESİ AÇISINDAN İSTİYORUM. TABİ TERCİH ALICILARIN, ZAMAN İÇİNDE BELLİ OLACAKTIR. YORUMLARDA OKUDUĞUM KADARIYLA BAYİLERDE TEMMUZ AYINA KADAR SIRA VARMIŞ, VE HER BAYİNİN YAKLAŞIK 20 ADET KADAT SİPARİŞİ VARMIŞ, UMARIM ÖYLEDİR.
    ALMAK İSTEYENLERE BEN TAVSİYE EDERİM.
    İMKANI OLMAYANLARIN DA ZAMAN İÇİNDE ALABİLECEK İMKANLARA KAVUŞMALARI VE TÜM YURTTAŞLARIMIZIN HERŞEYİN EN İYİSİNE EN GÜZELİNE ULAŞMASI İÇİN DE DUACIYIM.


    Özar bey hayırlı olsun. esasen kuga 2013 le ilgili paylaşımlarıhttp://forum.donanimhaber.com/m_71896747/mpage_11/f_/key_kuga//tm.htm#74082946 linkindeki konuda yapmaktayız. oradada merakta olan pek çok üye var. bizleri aydınlatırsanız seviniriz.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Amerika'da iyi satar.

    Burda??

    Not so

    Amerikada satmiyor bu arac , kucuk kaliyor highwaylere... Yani en azindan ben hic gormedim. Ford Escape bu aracin Amerikadaki modeli, Amerikada su an en cok satan Ford Crossover-Suv modeli , EDGE-EXPLORER dir. Muthis bir arac, ben Dodge Chargerimdan zevkimi alayim EDGE ile degistirebilirim.

    Genis aileler genelde Explorer aliyor Forddan... Bu Escape modelinin iyi bir donanimlisi 25000 dolar civarinda.

    Ford Ecoboosta gecti , epey guclu motorlari var...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Amerika'da iyi satar.

    Burda??

    Not so

    Amerikada satmiyor bu arac , kucuk kaliyor highwaylere... Yani en azindan ben hic gormedim. Ford Escape bu aracin Amerikadaki modeli, Amerikada su an en cok satan Ford Crossover-Suv modeli , EDGE-EXPLORER dir. Muthis bir arac, ben Dodge Chargerimdan zevkimi alayim EDGE ile degistirebilirim.

    Genis aileler genelde Explorer aliyor Forddan... Bu Escape modelinin iyi bir donanimlisi 25000 dolar civarinda.

    Ford Ecoboosta gecti , epey guclu motorlari var...

    Çok bilimsel yaklaşım hakikaten, "ben görmüyorum, demek ki satmıyor"....

    Satmıyor dediğin araba 2013 ilk 3 ayda 73 bin satmış.

    Nerdeyse honda civic- toyota corolla ortalamasında satış yapmış. Ford'un Fusion'dan sonra en çok sattığı binek model.

    En çok satıyor dediğin edge aynı dönemde 32, explorer 50 bin satmış.

    Cr-v gibi o sınıfın kaç jenerasyondur başa oynayan modeli bile 2 ayda 38 bin satmış.
  • Edge - Explorer ayni arac, explorerda daha fazla koltuk var ayni Qashqai gibi. Daha fazla satmis oluyor o haliyle bile? Bilimsel olarak da tutuyor heralde.

    3 ayda fazla satmis olmasi, escape in buradan nasil gorundugunu degistirmiyor heralde?
  • Biraz fazla amatörce olmuş sanki test yine de teşekkürler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • zaten test değil, kullanıcı izlenimi.
  • test çok amatörce.. performans konusu tamamen saçmalık.

    Kullanmamış olsam inanıcam da bu motoru hem kugada test ettim hemde sık sık volvo s60 da kullanıyorum.

    Kesinlikle bahsedilen gibi bir hantallık söz konusu değil.. 4x4 olmasının ve şanzımanın etkisi biraz performansı törpülüyor ancak 0-100 ü 9 saniye olan bir araçtan bahsediyoruz. Bu araca hantal diyen kişinin ya bindiği arabalar çok iyidir yada beklentisi çok yüksektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    test çok amatörce.. performans konusu tamamen saçmalık.

    Kullanmamış olsam inanıcam da bu motoru hem kugada test ettim hemde sık sık volvo s60 da kullanıyorum.

    Kesinlikle bahsedilen gibi bir hantallık söz konusu değil.. 4x4 olmasının ve şanzımanın etkisi biraz performansı törpülüyor ancak 0-100 ü 9 saniye olan bir araçtan bahsediyoruz. Bu araca hantal diyen kişinin ya bindiği arabalar çok iyidir yada beklentisi çok yüksektir.

    Aynen araç klasik otomatik vites performansı baltalıyor tabi ki ama hantal demek ilginç olmuş .

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.